Šta je novo?
Da li OTP naplaćuje proviziju prilikom plaćanja u inostranstvu, poput npr Raiffeisena?
Gledam da otvorim neki paket račun gde bih imao multivalutni ili devizni uključen, imam manje od 27, te sam hteo da iskoristim i to da ne plaćam održavanje. Otvorio bih jedan za stalna sredstva a drugi čisto za internet plaćanje tipa ali, ebay. Imam Unicredit i IRačun za sad
 
Citam na ovoj temi sve, ne svaki dan vec kada mi raspolozenje krene, ali procitam svaki post. Po 5 do 6 strana nekada odjednom.
I vidim cesto se postavlja pitanje u kojoj je banci najsmislenije, dobar odnos usluge i cene, uzeti paket.

Rekao bih, mada sam ja u Intezi, da AIK sa pocetnim paketom koji mesecno kosta 250 dinara spada sigurno ako ne najbolje resenje onda sigurno je u najuzem izboru.
Znaci za to se ima dinarski i devizni racun, ne naplacuje se njegovo odrzavanje, dina karticu , vizu debitnu i neznam cija je keditnu viza ili master , zatim e banking i to besplatna sva placanja bez ogranicenja broja transakcija, m banking , menjacnica veoma povoljna, mislim da je najpovoljnija od svih banaka, i cekove. Osnovno i uglovnom sve sto prosecnom korisniku treba. Mesecno samo 250 dinara.
 
Da li OTP naplaćuje proviziju prilikom plaćanja u inostranstvu, poput npr Raiffeisena?
Gledam da otvorim neki paket račun gde bih imao multivalutni ili devizni uključen, imam manje od 27, te sam hteo da iskoristim i to da ne plaćam održavanje. Otvorio bih jedan za stalna sredstva a drugi čisto za internet plaćanje tipa ali, ebay. Imam Unicredit i IRačun za sad
Nema provizije prilikom plaćanja u inostranstvu. I ja imam fluo paket (za mlađe od 27) i ima sve što ti treba, takođe po novom tarifniku nema više naknade za instant plaćanja i sms obaveštenja (za fluo paket).
 
Ja sam dobio pinove standardno uz kartice pa nisam imao tu proceduru sa sms aktivacijom.

Koristim uz iRačun. Skroz korektno, imaju uplatne bankomate samo za dinare, a isplaćuju i dinare i evre. Aplikacija je okej, u odnosu na novu intesinu definitivno lošija sa opcijama (ali je zato stabilna). Nema mnogo opcija za kontrolu karticama, ako ti je to važno, ali za ostale stvari je skroz korektna. Jedino što je malo konfuzno i loše dizajnirana.
Hvala ti. Samo jos jedno pitanje kakva im je kursna lista? Jel povoljna kao u Intesi ili vise kao u Raiffeisenu? I koliko naplacuju online naloge za plavanje? Nesto sam gledao ali na jednom mestu sam video da je besplatno, a negde 9din pa nisam siguran.
 
Tih 9 dinara je za instant placanja i transfer dinara na drugi racun fizickog lica u okviru Prestiz paketa, a za placanja na internetu ne naplacjuju proviziju (iako verujem da nisi na to mislio :)). Takodje je i kurs u okviru pomenutog paketa razlicit. Nije ni blizu Raiffeisen kursu, ali nije ni kao u menjacnici osim ako ti je plata, sa dokazom o tromesecnim primanjima, iznad 140000 dinara. Onda sve kupujes i prodajes po srednjem kursu i to mora tvoj licni bankar da trazi u banci, a odobre ti najcesce za nekoliko sati. Taj kurs ti je onda uvek u okviru paketa.

Skraceno, kurs nije kao u Raiffeisen-u, ali nije ni najbolji kao na Prestiz paketu u povlscenom rezimu. Najpreciznije ce ti reci @dervisbegovic_ ako vec koristi taj paket i moze da vidi u mob aplikaciji :)
 
Hvala ti. Samo jos jedno pitanje kakva im je kursna lista? Jel povoljna kao u Intesi ili vise kao u Raiffeisenu? I koliko naplacuju online naloge za plavanje? Nesto sam gledao ali na jednom mestu sam video da je besplatno, a negde 9din pa nisam siguran.
Evo ti slika kursa za evro u prilogu. Mislim da je povoljnija nego u Intesi ali nisam siguran, ali je daleko povoljnija nego u Raiffu. Online naloge za plaćanje za fluo paket, ako misliš za instant plaćanje (standardna uplatnica npr.) se ne naplaćuje (imaš isto sliku u prilogu). Za plaćanje karticom u inostranstvu i na inostranim sajtovima isto nema provizije (u Raiffu je 1% npr).
 

Prilozi

  • 362E9070-4656-4858-9697-F397ABE56591.jpeg
    362E9070-4656-4858-9697-F397ABE56591.jpeg
    103.9 KB · Pregleda: 82
  • 1091CCE3-AB7A-4534-811C-830F890D96A2.jpeg
    1091CCE3-AB7A-4534-811C-830F890D96A2.jpeg
    74.8 KB · Pregleda: 66
Nema provizije prilikom plaćanja u inostranstvu. I ja imam fluo paket (za mlađe od 27) i ima sve što ti treba, takođe po novom tarifniku nema više naknade za instant plaćanja i sms obaveštenja (za fluo paket).
Hvala na odgovoru. Reče mi u call centru žena da je isto 1% što me začudilo jer u tarifama nisam našao, rekoh da pitam i proverim sa vama korisnicima na forumu, jer vidim po različitim temama da su ljudi u call centrima većine banaka pogubljeni
 
Pozdrav svima! Imam jedno pitanje ako mogu specijalisti da mi odgovore(ne mogu nigde odgovor da nadjem).
Naime vec nekoliko godina koristim Sberbanku,i posto zivim i radim u inostranstvu,saljem novac tamo na racun radi placanja dadzbina i tako dalje. E sad Sberbank presao u Nasa Aik Banka. Ni iz NAB(nasa aik banka) ni iz Sberbanke,nisam dobio nikakvo objasnjenje ili objavljene vezano za kako ce sve to da se odigra i kakve promene ce biti(mozda su slali sms,ali posto sam u inostranstvu nekoristim mobilni iz Srbije).
U petak pre dva dana hteo sa udjem preko aplikacije da proverim dali je legao novac koji sam prebacio jos u prosli ponedeljak ,i pise da SERVIS TRENUTNO NIJE DOSTUPAN... dali je to samo kod mene,ili menjaju aplikaciju ili rade nesto na njoj? Mislim do petka je sve bilo besprekorno. Ni na sajtu NABanke nema kikakve info u vezi toga,a probao sam da zovem na mobilni koji je na sajti NAB odavde nekoliko puta,ukljucuje se sekretarica(automatski odgovor) da je linija zauzeta i da cekam kad odgovore,za sve vreme cekanja uzimaju 10e za minutu ... mislim nije mi do tih para ali ne odgovaraju... Ima li iko neki info? Ili neki drugi nacin kako da ih kontaktiram(i emaile sam poslao i jednim i drugim nema odgovora)?
Hvala unapred i izvinite ako nisam napisao na mestu za to,molio bih administratore da prebace temu ako joj nije tu mesto.
 

Prilozi

  • 419DA97A-52A7-4AEB-91BC-10AA1A5B4A81.jpeg
    419DA97A-52A7-4AEB-91BC-10AA1A5B4A81.jpeg
    50.5 KB · Pregleda: 72
Pozdrav svima! Imam jedno pitanje ako mogu specijalisti da mi odgovore(ne mogu nigde odgovor da nadjem).
Naime vec nekoliko godina koristim Sberbanku,i posto zivim i radim u inostranstvu,saljem novac tamo na racun radi placanja dadzbina i tako dalje. E sad Sberbank presao u Nasa Aik Banka. Ni iz NAB(nasa aik banka) ni iz Sberbanke,nisam dobio nikakvo objasnjenje ili objavljene vezano za kako ce sve to da se odigra i kakve promene ce biti(mozda su slali sms,ali posto sam u inostranstvu nekoristim mobilni iz Srbije).
U petak pre dva dana hteo sa udjem preko aplikacije da proverim dali je legao novac koji sam prebacio jos u prosli ponedeljak ,i pise da SERVIS TRENUTNO NIJE DOSTUPAN... dali je to samo kod mene,ili menjaju aplikaciju ili rade nesto na njoj? Mislim do petka je sve bilo besprekorno. Ni na sajtu NABanke nema kikakve info u vezi toga,a probao sam da zovem na mobilni koji je na sajti NAB odavde nekoliko puta,ukljucuje se sekretarica(automatski odgovor) da je linija zauzeta i da cekam kad odgovore,za sve vreme cekanja uzimaju 10e za minutu ... mislim nije mi do tih para ali ne odgovaraju... Ima li iko neki info? Ili neki drugi nacin kako da ih kontaktiram(i emaile sam poslao i jednim i drugim nema odgovora)?
Hvala unapred i izvinite ako nisam napisao na mestu za to,molio bih administratore da prebace temu ako joj nije tu mesto.
Nisam specijalista sto bi ti rekao, ali evo info od NasaAIK (ex-SBER) klijenta iz prve ruke... ;)

Obavjestenja je bilo tipa da SBER postaje NasaAIK (Viber, SMS), ali nista osim toga jer generalno sve za sada ostaje po starom do daljnjeg (vjerovatno cemo biti obavijesteni kad god da se desi bilo kakva promjena, to je njihova obaveza po zakonu). Sva obavjestenja su dosad stizala na Viber i SMS, tako ce vjerovatno biti i ubuduce.

E sad, sto se ticu pristupa mBanking-u, meni radi, upravo sam sad provjerio. Mada, gledajuci tvoj screenshot, djeluje mi da koristis neku stariju verziju aplikacije (mada moze biti da grijesim, mozda je prosto razlika do telefona). Ali pokusaj sa update-om, nista te ne kosta...

Takodje, sto se tice eBanking-a, promijenjen je link, ubuduce treba da se koristi ovaj: https://online.nasaaikbanka.rs/retail/ (isti su pristupni podaci).
 
Nisam specijalista sto bi ti rekao, ali evo info od NasaAIK (ex-SBER) klijenta iz prve ruke... ;)

Obavjestenja je bilo tipa da SBER postaje NasaAIK (Viber, SMS), ali nista osim toga jer generalno sve za sada ostaje po starom do daljnjeg (vjerovatno cemo biti obavijesteni kad god da se desi bilo kakva promjena, to je njihova obaveza po zakonu). Sva obavjestenja su dosad stizala na Viber i SMS, tako ce vjerovatno biti i ubuduce.

E sad, sto se ticu pristupa mBanking-u, meni radi, upravo sam sad provjerio. Mada, gledajuci tvoj screenshot, djeluje mi da koristis neku stariju verziju aplikacije (mada moze biti da grijesim, mozda je prosto razlika do telefona). Ali pokusaj sa update-om, nista te ne kosta...

Takodje, sto se tice eBanking-a, promijenjen je link, ubuduce treba da se koristi ovaj: https://online.nasaaikbanka.rs/retail/ (isti su pristupni podaci).
Pozdrav. Hvala ti puno na odgovoru. Specijalisti sam mislio na ljude koji imaju vise informacije od mene)))
A ovsj skrin sto sam postavio nije od web stranice za e-banking nego je aplikacija Sberbanke Srbija. Skinuo sam je jos 2018 mislim i updejtovao svaki put kad izadje nova. Sad sam pogledao i nema novog updejta. Da nisu jedino blokirali da ne moze iz inostranstva da se uloguje? Mada ne bi trebali ...
Ipak hvala ti na odgovoru jos jednom,probacu sutra ujutru alo ne bude moglo onda cu da probam da nazovem opet da vidim koji je problem.
 
Da, znam da je screenshot od mBanking-a, zato sam pomenuo update aplikacije jer se malo razlikuje nego na mom telefonu. eBanking sam pomenuo kao backup opciju, ali ako ga nikad nisi aktivirao, onda ti nece biti od koristi, naravno.
Meni i jedno i drugo trenutno radi bez problema.
U svakom slucaju, srecno.

P.S. Kod mene je instalirana verzija 1.6.6 od 12.07.2021.
 
8D911870-B872-4ACF-9A61-0D877DF95A81.jpegDa, znam da je screenshot od mBanking-a, zato sam pomenuo update aplikacije jer se malo razlikuje nego na mom telefonu. eBanking sam pomenuo kao backup opciju, ali ako ga nikad nisi aktivirao, onda ti nece biti od koristi, naravno.
Meni i jedno i drugo trenutno radi bez problema.
U svakom slucaju, srecno.

P.S. Kod mene je instalirana verzija 1.6.6 od 12.07.2021.
Tek danas uspeo sa njima da stupim u kontakt(neradni dan juce bio a u subotu i nedelju nije bilo specijalista koji bi mogli da mi odgovore na pitanja). U dogovoru koji imam sa Sberbankom lepo pise da kodovi aktivacije Mobilnog banka moze da se posalje klijentu u tri nacina,sms na telefon registrovan u banci prilikom otvaranja racuna,u stampanom obliku prilikom posete banci,ili na emajl registrovan prilikom otvaranja racuna u banci. Prilikom otvaranja racuna poslali su mi na emajl i ja sam aktivirao mobilni banking i koristio se njime sve do proslog petka od kad stoji svaki put kad pokusam da se ulogujem pise SERVIS TRENUTNO NEDOSTUPAN. Mislio sam da je do updajta ali pogledao sam imam poslednju verziju,pa sam pomoslio da mozda treba da se izbrise i da se ponovo skine sto sam i uradio,e sad ti kodovi aktivacije koje sam koristio tad,ne rade,moraju novi kodovi. E sad teta Jelizaveta koja je sa mnom imala razgovor na chatu Nase AIK banke mi uporno tvrdi da se kodovi aktivacije mogu dobiti samo putem sms. Ja joj uslikam iz dogovora gde crno na belo stoji da moze u sva tri oblika,a ona uporno govori da ne moze. Posle cega mi predlaze da razgovaram sa drugim specijalistom,koji navodno treba da mi se javi na moj broj telefona u inostranstvu(sto sumnjam). I ostalo je na tome da ljudi koji sede tamo i pisu na catu nemaju pojma ili ih jednostavno nije briga jer na svako moje pitanje morao sam cekati minimalno 3-4 minute na odgovor.
Dali iko ima predlog ili opciju kako da se povezem sa nekim iz Nase AIK banke iz inostranstva,jer telefon koji stoji tamo u kontaktima je iskljucen(ili ne primaju pozive..) probao sam20 puta danas...
 
Ovo je u stvari UniCredit serijal, volume 2:


"I suze nekako same idu"... :cry:
 
Moze opet objasnjenje jer mi nije jasno, u korisnicki servis mi prvo vele da zovem poslovnicu hahahaha za sve im je to odgovor, aik banka. Znaci, imam 120 eura na karticu, pokusavam dic dinare, 11000 sam uspio i to je 93 eura, tako nesto sto je ok. Ali 12000 mi nije dao koje je 102e iako imam 120. Znaci ima neki procenutalni limit koliko mora da ostane na devizni racun kad placam ili dizem dinare. Isto kad nisam mogao da platim racun od 1000 dinara u radnji a imao 11 eura.
Ovi mi ne znaju rec, meni zvuci kao da je 15-20% a volio bih znat kako se mogu organizovat kad mijenjam pare, jer srednji kurs zna bit bolji no u mjenjacnice, tj u mjenjacnicu je 117.5 a ovako sam dobio 117.64 tako nesto..

Takodje rekose mi kad placam online da mi mora ostati 10e posle transakcije, to je istina jel, jer im nesto ne vjerujem al ok za znat ako je tako.
 
Evo juce sam konacno zatvorio racun u BI i presao u OTP, jedina zamerka sto jos nemaju uplatu EUR na bankomatu ali su mi u filijali rekli uskoro. I ono sto sam gledao kroz app kurs je poslednja tri dana bio bolji nego kod Intese.
 
Unicredit podrška užasna, mogli bi da je upristoje umesto što plaćaju smešne reklame portalima. Call centar ne postoji, zovem danima i niko se ne javlja. Mejl ne postoji, stiže odmah povratna poruka kako im je mailbox pun i da ne mogu da prime poruku. Viber čet ne postoji, online čet na sajtu mi izbaci da stranica ne postoji kad kliknem na link. Ironija je da automat call centra drži uvodni govor da su poboljšali usluge usled pandemije da se odlazak u ekspoziture dovede na minimum. Srećom ne plaćam održavanje jer sam kao i 90 posto njihovih klijenata tu samo zbog primanja studenatskih stipendija
 
Unicredit podrška užasna, mogli bi da je upristoje umesto što plaćaju smešne reklame portalima. Call centar ne postoji, zovem danima i niko se ne javlja. Mejl ne postoji, stiže odmah povratna poruka kako im je mailbox pun i da ne mogu da prime poruku. Viber čet ne postoji, online čet na sajtu mi izbaci da stranica ne postoji kad kliknem na link. Ironija je da automat call centra drži uvodni govor da su poboljšali usluge usled pandemije da se odlazak u ekspoziture dovede na minimum. Srećom ne plaćam održavanje jer sam kao i 90 posto njihovih klijenata tu samo zbog primanja studenatskih stipendija
Probaj one poruke unutar e-banking aplikacije, tu obicno odgovore relativno brzo.
 
Rekao bih, mada sam ja u Intezi, da AIK sa pocetnim paketom koji mesecno kosta 250 dinara spada sigurno ako ne najbolje resenje onda sigurno je u najuzem izboru.
Znaci za to se ima dinarski i devizni racun, ne naplacuje se njegovo odrzavanje, dina karticu , vizu debitnu i neznam cija je keditnu viza ili master , zatim e banking i to besplatna sva placanja bez ogranicenja broja transakcija, m banking , menjacnica veoma povoljna, mislim da je najpovoljnija od svih banaka, i cekove. Osnovno i uglovnom sve sto prosecnom korisniku treba. Mesecno samo 250 dinara.
Racun plus je jos uvek untouchable.
 

Prilozi

  • Capture.PNG
    Capture.PNG
    66.9 KB · Pregleda: 59
@Toshiro Mifune to se odnosi na račune van Start ABC paketa (npr. tekući dinarski, avista dinarska štednja i slično). Međutim, naplaćuju 100 dinara mesečno Master karticu avista deviznog, ali uz Start A može da se uzme Fleksi štednja uz koju Master ide bez održavanja. Mana jeste što kartice nisu dvovalutne i izdaju Dinu kod deviznih, ali prednost im je konverzija po MC kursu (sa devizne u dinare i dinarske u devizama).
 
OK, ali na ovoj strani odakle sam skinuo tarifnik https://www.aikbanka.rs/o-nama/tarife-naknada-za-usluge/ , ja nigde u okviru ovog pdf-a ne vidim da pise da je to vanpaketski cenovnik.

Jos vise zbunjuje to sto za neke usluge lepo stoji da je to cena za vanpaketske korisnike.
 

Prilozi

  • Tarifa-naknada-za-FL_vazi_od_2009.pdf
    399 KB · Pregleda: 4
  • Capture2.JPG
    Capture2.JPG
    64.4 KB · Pregleda: 41
  • Capture12.png
    Capture12.png
    7.1 KB · Pregleda: 17
Poslednja izmena:
  • Like
Reagovanja: uji
Nema logike da na sajtu banke nemaju tarifnik za pakete, to im je glavna usluga i 99% klijentele što se tiče fizičkih lica, a ovo je jedini tarifnik za fizička lica koji imaju, tako da to mora biti zajednički tarifnik. U prilog tome i ovo da su vanpaketske usluge posebno naznačene u okviru istog. E, sad, kako je stvarno u praksi - to ostaje da potvrdi neko ko ima paket u AIK-u, plaćaju li se e-banking nalozi ili ne?

A što se tiče ovog na NBS sajtu - to sam jedno vreme aktivno koristio kao info, ali update je preloš, ukoliko se uopšte i radi, jer banke najverovatnije jednom godišnje dostave podatke. Pri tom je apsurdno da podaci na NBS-u budu verodostojniji od onih na zvaničnom sajtu i pomalo neozbiljno za banku, jer se skoro svi informišu prvenstveno na sajtu banke.
 
Poslednja izmena:
Pa kazem vam lepi moj otac ima taj osnovni paket i elektronski nalozi se ne naplacuju.
Otidjite na sajt pa vidite sta se za 250 dinara nudi i nema nikakvih doplata ni za debitnu ni kreditnu karticu ni za banking .
 
Nema logike da na sajtu banke nemaju tarifnik za pakete, to im je glavna usluga i 99% klijentele što se tiče fizičkih lica, a ovo je jedini tarifnik za fizička lica koji imaju, tako da to mora biti zajednički tarifnik. U prilog tome i ovo da su vanpaketske usluge posebno naznačene u okviru istog. E, sad, kako je stvarno u praksi - to ostaje da potvrdi neko ko ima paket u AIK-u, plaćaju li se e-banking nalozi ili ne?

A što se tiče ovog na NBS sajtu - to sam jedno vreme aktivno koristio kao info, ali update je preloš, ukoliko se uopšte i radi, jer banke najverovatnije jednom godišnje dostave podatke. Pri tom je apsurdno da podaci na NBS-u budu verodostojniji od onih na zvaničnom sajtu i pomalo neozbiljno za banku, jer se skoro svi informišu prvenstveno na sajtu banke.
Ne plaćaju se, svi e-banking (i m-banking) nalozi su bez provizije, neograničen broj. Stavka 23.7 iz Tarife koju si okačio.
 
Apsolutno se slažem da je sve nebulozno i konfuzno, ali tako je još otkad je Kole kupio banku. Bio sam klijent od 2012. do 2015. i tad je bila neka druga priča. Sa običnog tekućeg prešao na Start (tadašnji omladinski) i ugasio ga kada je trebalo da ga naplaćuju, a NBS donela odluku da je gašenje besplatno. Od tada se u organizacionom i koncepcijskom smislu kod banke nije ništa bitno promenilo, osim uvođenja mbankinga i postavki uplatnih bankomata.
 
Ne plaćaju se, svi e-banking (i m-banking) nalozi su bez provizije, neograničen broj. Stavka 23.7 iz Tarife koju si okačio.
U pravu si, sad sam pogledao. Znači, stavili su jednu od bitnijih stvari (i nešto što im ide u prilog) kao jednu napomenu u bukvalno poslednjoj glavi tarifnika. :)

Da sam se redovnim putem preko sajta, informisao o uslovima, prosto bih ih eliminisao zbog plaćanja naloga, pošto je potrebno 5 ljudi da pronađe tarifnik skrivalicu.
 
U pravu si, sad sam pogledao. Znači, stavili su jednu od bitnijih stvari (i nešto što im ide u prilog) kao jednu napomenu u bukvalno poslednjoj glavi tarifnika. :)

Da sam se redovnim putem preko sajta, informisao o uslovima, prosto bih ih eliminisao zbog plaćanja naloga, pošto je potrebno 5 ljudi da pronađe tarifnik skrivalicu.
Da, podrška i sajt (od promene sajta, pre godinu-dve) su im katastrofalni... Recimo samo da na sajtu nigde nemaju limite za multifunkcionalne bankomate (a postoje limiti, prilično niski, za uplatu i isplatu), podrška se muči kad ih to pitate, a na flajeru koji dele u poslovnicama stoji, parafraziram: "...limit za uplatu evra je 1.000 dnevno, 10.000 nedeljno..." Na moje pitanje podršci i zaposlenima u poslovnici kojom magijom da uplatim više od 7.000 nedeljno - muk! 🤣🤣🤣

On the good side - ja sam korisnik više od 10 godina i mislim da trenutno nema ništa povoljnije i sveobuhvatnije od njihovog paketa od 250 dinara uz otvorenu Flexi štednju (zbog Master kartice). Treba žrtvovati neko vreme da se pootvara sve što treba, da nalog za povećanje limita po karticama i slično, a posle nema nikakve potrebe za odlaske u poslovnice.
 
Da li je Google Pay izbirljiv sa karticama? Pokusavam da dodam debitnu MasterCard karticu SBER banke (Nasa AIK) i ne prolazi... Prosle godine bez problema dodao (i koristio) debitnu MC MTS banke, ali kako taj racun vise ne koristim, moram da promijenim karticu za neki Google subscription (za Google One), ali nova ne prolazi, samo izbacuje "This card can't be added." bez ikakvih dodatnih obrazlozenja...
 
Nazad
Vrh Dno