Šta je novo?

Tarr Chronicles

u freelanceru niko te nije terao da reshavash side misije, niti da budzish makinu sa svim unique stvarima :) to je bila chista stvar igrachevog izbora, prica je bila tu ... i kao sto rekoh meni je takav tip igre u tom trenutku bash fino legao, sve slicno posle toga mi je bilo totalno bzvze jer nije bilo nikakvog evolutivnog pomaka...
Nije tačno da te niko nije terao :) Na svakih 3-4 misije glavne priče, dolazilo je "moraš skupiti 150k za neki novi fajter" ili nešto slično. Borbe su bile nikakve, sporedne misije krš najgori, kopije 5 generičkih misija (ubij tog lika, uništi tu bandu, izvidi sistem, eksortuj to, špijuniraj ono - i sve se svodi na isto). Kapiram ja šta ti hoćeš da kažeš, ti u stvari želiš reći da si isti onaj "glupi, debeli, retardirani Amerikanac" koga kritikuješ kada mu Diablo lepo legne kao RPG, ali kada to isto kažeš za drugi žanr onda je lepo leglo, fino delovalo, bilo je lako odigrati...:d :p

Pride, smatram da nije tačno da nije bilo evolutivnih pomaka posle toga, kao fan ovog tipa igara. Doduše, igre koje su izlazile nakon njega (npr. X serijal) vuku korene iz igara koje su postojale i pre Freelancera. A tačno je da je bilo mnoštvo mediokriteta. Ali, kao što gomila Diablo 2 klonova nisu ni na nivou Diabla, a ti i ja nećemo priznati da Diablo može prismredeti Falloutu i Oblivionu, bez obzira na nivo zaraznosti/zabavnosti/lakoće igranja, tako ja ne mogu priznati Freelanceru da je dobra svemirska simulacija. Mislim, prešao sam ga ja, jeste zarazan, zabavan, lako se igra, tu ništa nije sporno.

P.S. nisam siguran da li je prvo izašao Freelancer ili Independence War 2. Ova potonja igra je meni u top3 listi, zajedno sa Elder Scrollsom i System Shockom 2. Freelancer nije nizašta, po mom mišljenju, i imitirao je neke starije igre, koje su listom propale, ali je eto MS-u uspelo da progura ovu, pitam se zašto :d

lol pa darkstar one i spaceforce su po pitanju limunada misija tri puta gori od freelancera... nesto si pobrkao :)
Ne, rekao sam:
Sve to je na neuporedivo višem nivou u pomenutim igrama, ili makar delimično
, želeći da kažem da je u odnosu na Freelancer, ako je već struktura misija na istom nivou, ili priča bolja, ili grafika bolja, ili je univerzum imerzivniji :)



BTW izvinjavam se svima što sam udario u žešće oftopičarenje zbog Freelancer-a...:)
 
filipeno, aman zaman :) freelancer nije simulacija, to je neki kvazi-avantura-kvazi-rpg-jednostavan-trade-space-shooter :)
x serijal je previse komplikovan, pa postane zamoran brzo, darkstar i slicno je jeftino nekako :) a freelancer je sto kaze G, bas dobro legao, instant zabava :)
iako je imao dosta mana, 3d igra, ali je sve u istoj ravni, planete koje su uvek na istom mestu, nebalansirana ona vanzemaljska oruzja...

i da se ne vredjamo, sad kao branim Gja :) i ti igras one silne fps-rpgove (morowind, oblivion, i expeovi...) pa ti niko nije rekao da si debeli, ruzni, retrogradni Amerikanac :)
 
Niko ni ne kaže da je Freelancer simulacija. Zabuna potiče od toga što se kompletan žanr zove "svemirske simulacije", pa su takve kao Freespace, Freelancer, Starlancer arkadne, a kao Independence War i X hardcore, s'tim što u Freespaceu ima ta trgovina i kvazinelinearna struktura.

Ova igra, Tarr Chronicles, će biti jedna od onih iz prve kategorije, sa najozbiljnijim aspiracijama u tom smeru još odavno. Svi su u poslednje vreme pokušavali da imitiraju Freelancer fazon, a nigde ozbiljnih fajterskih misija...
 
ja imam onaj genious krsh joy za 1000dinara. Umorim se od savijanje one palice, ne ide tesko, vec je velik hod, a kontam da je i na drugima tako, digitalni joystici su mi bili majka bre :D ovo nish ne valja :D Salu na stranu, stvarno mi je to glomazno da drzim u krilu, kad jace potegnem cimam ceo joystik, a ne mogu na stolu da ga drzim zaleplljenog, ne lezi mi a i sto nije bas najjace konstrukcije za cimanje... Nem pojma, probacu ovo sa joystikom, ali i dalje ostaje problem namestanja stitova tj shield managment, , znaci moram da pustim joystik , da namestim stit na tastaturi :( (mozda i ne moram, nisam davno video kako taj moj joystick izgleda, mozda ima neku dugmad lol )
 
Poslednja izmena:
Pravi joystick držiš jednom rukom jer je tako projektovan da bude stabilan. Samim tim ti je druga ruka slobodna za komande na tastaturi. Šta misliš kako sam svojevremeno u X-Wing-u pogađao fotonskim torpedom otvor na Zvezdi Smrti uz istovremeno balansiranje štitova? :D
 
Poslednja izmena:
znas kako , ja sam na amigi navikao da se igrom upravlja tako sto koristis palicu za pravce i dva dugmeta :p Nista ti vise nije trebalo. Posle toga 10 godina nisam uzeo ni jedan joystick u ruke, a onaj quickshot 3-4 shta li je vec bio, onaj sa federima i providnim postoljem (za amigu/commodore) sam drzao na levom kolenu, jednom rukom za postolje, drugom za palicu. E ta navika mi je ostala, pa se sad driblam sa ovim cudom...U sustini drzim ga kao i gamepad, u krilu ! :)
 
Poslednja izmena:
Ccc... pa joystick nije ono pravo bez hat-a, throttle control-a i twist ose :)
 
Nije više trebalo jer je gejplej bio krš pojednostavljen :) Lepo kaže Dandy, tačno se vidi ko je pravi svemirski simulator ;) Džojistik držiš jednom rukom, na njemu je čabar komandi, njime upravljaš, radiš roll, pitch, pucaš primarno i sekundarno, selektiraš target, podešavaš brzinu, itd. Druga ruka ti tada ostaje slobodna da match-uješ brzinu, baciš countermeasures (to može i na džoju da bude ako je dobar), i ono najbitnije - podešavaš snagu kojom raspolažeš, preusmeravajući je na štitove, oružje ili brzinu.

Na taj način omogućava se izazovnost i fokusirani gejplej. Dovoljno je samo da moraš na w/s da regulišeš brzinu a da ti druga ruka ostaje na mišu, praktično sve napredne komande su ti onda nedostupne, odnosno ne možeš simultano da ih izvedeš sa glavnim radnjama. Naravno, uvek može da se igra na easy, ili da se misija igra par puta na nekom mediumu dok se ne prođe. Ali to je krš. Zato je i Freelancer krš, jer se i ne igra preko džojistika, koliko se sećam :d :) Space sim igra bez podrške za džojistik :lupko: Pa to mu dođe kao strategija bez podrške za tastaturu...
 
ok, probacu, kupio sam joy zbog darkstar one, ali igru sam obrisao cim sam je pokrenuo kolki je krsh bila. imam na dzojstiku dole dva ona tocka, sta tu stavljate ? roll/pitch ili brzinu ? Hat imam, cini mi se da je digitalni (ne cini mi se, jeste) sta tu stavljate ? (zvucim ko n00b, a i jesam kad je dzojstik u pitanju al se ne stidim da pitam :p ) a ova moja palica je analogna ali nema twist osu, ako je Dandy na to mislio kao da palicu zakrecem isl. Hebiga imam malu saku pa mi malo glomazno to sve, a probao sam onaj sajtek kiborg (lol saitek cyborg naravno) on je imao manju bazu al je bio 100 i kusur evra, a ovaj 1000 dinara *** :p kanturina je al sobzirom da sam ga koristio 5 minuta i tih 1000 mi je mnogo :p dok recimo nikad nisam zazalio sto sam kupio rumblepad 2 wireless...

PS zaboravih:

Dandy je napisao(la):
Ccc... pa joystick nije ono pravo bez hat-a, throttle control-a i twist ose

auu bre :) Pa '93-ce ovde nije bio ni ovaj da se kupi vec sam ga u Londonu uzeo, to je tad bio najbolji dzojstik, 60 funti sam pljuno za njega, kakav crni hat i ose, nije jos ni zvucna za PC postojala, a kamoli neka pristojna igra :p Ja sam tad "leteo" F15 Strike Eagle 2 i Airbus, to su bile ultimate simulacije tog vremena, pa Final Fight i tako te igre, idi to je tad bio gejplej samo takav, na konzolama se pikao mario i alex kid ***. amiga je za to bila avion (mada sam visio kod ortaka i pikao altred beast na segi :p To mi je bilo extra :))
 
Poslednja izmena:
Ccc... pa joystick nije ono pravo bez hat-a, throttle control-a i twist ose :)

Ovo si 100% u pravu, pravi dzojstik zlata vredi... Secam se dok sam imao neki quick shot analogni joystick sa dva dugmeta, znaci to je bilo mucenje od igranja, desnom rukom drzim palicu leva ruka na tastaturu, cim na ekranu zagusti, cap odlepe se vakum hvataljke od stola i dzojstik ode pm :smash:... nekada mi je dolazilo da ga brecim o zid. Inace imam Logi X-3D Pro koji ima sve osim FF na sebi, ogromno postolje, 12 dugmica, trotle, POV hat i twist handle, a ovo poslednje mi je najvrednije.

Nego da li ste probali da igrate MechWarrior4 (ja sam najvise prasio Mercenaries) sa twist handle dzojstikom? Malo sam se duze navikavao ali na kraju se isplatilo, znaci u isto vreme kontrolisem brzinu, skrecem, skacem sa jump jetsima, u vazduhu okrecem torzo i prasim po neprijateljima po zemlji... fantazija.
 
Poslednja izmena:
auu bre :) Pa '93-ce ovde nije bio ni ovaj da se kupi vec sam ga u Londonu uzeo, to je tad bio najbolji dzojstik, 60 funti sam pljuno za njega, kakav crni hat i ose, nije jos ni zvucna za PC postojala, a kamoli neka pristojna igra :p
Ja sam negde u to doba imao QuickShot analogni joy za PC i prašio Wing Commander-a prvi i drugi deo :)
 
off: Ja sam tek nedavno intalirao Freespace2 (unapređena SCP varijanta) - odigrao sam par misija i batalio (još uvek mi je na kompu - pa ću da probam ponovo kad budem imao vremena) .
Pitanje : jel igra (Freespace2) potpuno linearna? Ovaj početak mi ne obećava nešto (ne volim kad sam totalno uglavljen - bilo bi lepo malo slobode)...
Pitanje 2: koje igre predstavljaju vrh tog žanra? Igrao sam Elite u 100 varijanti i pomenuti Freelancer (njega nemam s čim da upoređujem jer nisam probao ništa slično - meni je ta igra odlična). Za sada ću da odigram Freespace2 - a vi mi preporučite šta posle.

Freespace 2 je vrhunac story driven skoro potpuno linearne svemirske akcione simulacije. Kod ratnih svemirskih igara jednostavno nema bolje od Freespacea. Drugi na listi je po meni Independence War 1 & XP & 2.

Od slobodno letece trgujuce piratujucih, ja za evo 13 godina jos nisam nasao nesto bolje od Elite 3: First Encounters.
Disclaimer, bila i ostala zabagovana za plakanje, sada mi nesto neide da pod dosboxom pokrenem dzojstik i tako.... :(
Imao si brate celu galaksiju, prave solarne sisteme sa planetema satelitima, asteroidnim poljima (koji svi postuju orbitalno kretanje) Mogao si da trgujes, piratujes, rudaris planete/asteroide (drugciji postupak), lov na ucenjene glave, nekoliko tipova misija kojix ima x^n. Glavnu pricu si sam trebao da nalovis prateci vesti i in game casopise.
 
Ma WC ownuje Freespace(i keca i dvojku) :d
 
Ja nazalost trojku nikada nisam igrao iz istog razloga, dok sve ostale imam, pa i 4-ku koju sam nabavio pre 2-3 godine.

Iako trojku nisam igrao na WC CIC sajtu postoje quegg filmovi koji je u jedan fajl smestio sve scene iz WC3-jke i jos je i snimio samu borbu i to sve odlicno sklopio i mogu reci da je trojka odlicno odradjena.A WC2 mi se cini najboljim iz WC serijala.
Takodje su obradili video fajlove iz Prophecy-ja i napravili iste u DVD kvalitetu i najbolje je sto isti mogu da se ubace u samu igru.
 
Poslednja izmena:
Ja sam negde u to doba imao QuickShot analogni joy za PC i prašio Wing Commander-a prvi i drugi deo :)

wow ! :p Mogu misliti na sta je to licilo na PC-u, igra izasla 1990 (prvi deo) i 1991 (drugi deo). Joy mora da je bio kvalitetan do 00 :D (NHF, samo komentarisem posto mi je tada PC pored amige 1200 bio vise nego smesan :D )
 
wow ! :p Mogu misliti na sta je to licilo na PC-u, igra izasla 1990 (prvi deo) i 1991 (drugi deo). Joy mora da je bio kvalitetan do 00 :D (NHF, samo komentarisem posto mi je tada PC pored amige 1200 bio vise nego smesan :D )
Pa bio je Wing Commander kec i za Amigu koliko se sećam, a igra je za to vreme izgledala veoma dobro. VGA grafika, 320x200 u 256 boja, Sound Blaster zvuk. Origin je u to vreme pomerao granice na PC platformi.

Btw, još uvek imam originale WC III i WC IV, e to su bile igretine...
 
bio je ali ne secam se da sam ga igrao. Ne znam ni da li je bio 3D uopste ili sprite 2D (f15 SE2 je bio 3D), igrao sam neke druge igre tada verovatno (megalomania, Elite Frontier, Notrh&South, FF1/2, rough'n'tumble, Vikings 1 i 2, Gods, Psygnosis igre i ko zna sta jos, wing commander nije bio bas neki hit na amigi)

umalo zaboravih: Another World, Flashback , Lotus Esprit svi delovi...
 
Poslednja izmena:
Wing Commander 1 i 2 su bili sprite based, ali u to vreme to je uglavnom izgledalo bolje od vektora koji su još uvek imali samo rudimentarne teksture. Ali za to vreme je stvarno bila avangarda po pitanju izvođenja, priče, uživljavanja u likove...
Još uvek se sećam palube Tiger's Claw nosača sa krevetima za pilote, gde je svaki pilot u krevetu predstavljao jednu snimljenu poziciju, a na podu je stajala kofa u koju je kapala neka voda sa plafona pored žica koje su visile :)
 
Nije tačno da te niko nije terao :) Na svakih 3-4 misije glavne priče, dolazilo je "moraš skupiti 150k za neki novi fajter" ili nešto slično. Borbe su bile nikakve, sporedne misije krš najgori, kopije 5 generičkih misija (ubij tog lika, uništi tu bandu, izvidi sistem, eksortuj to, špijuniraj ono - i sve se svodi na isto). Kapiram ja šta ti hoćeš da kažeš, ti u stvari želiš reći da si isti onaj "glupi, debeli, retardirani Amerikanac" koga kritikuješ kada mu Diablo lepo legne kao RPG, ali kada to isto kažeš za drugi žanr onda je lepo leglo, fino delovalo, bilo je lako odigrati...:d :p

borbe su bile nikakve, jeste sutra malo :)
sporedne misije kao i sve sporedne misije u svim igrama tog tipa koje su kasnije izashle.
"glupi,debeli, retardirani Amerkianac" ? gde sam ja to tachno rekao?... malo izmishljash!
diablo nije rpg kao sto ni ovo nije nikakva simulacija, malo si se zabunio

Pride, smatram da nije tačno da nije bilo evolutivnih pomaka posle toga, kao fan ovog tipa igara. Doduše, igre koje su izlazile nakon njega (npr. X serijal) vuku korene iz igara koje su postojale i pre Freelancera. A tačno je da je bilo mnoštvo mediokriteta. Ali, kao što gomila Diablo 2 klonova nisu ni na nivou Diabla, a ti i ja nećemo priznati da Diablo može prismredeti Falloutu i Oblivionu, bez obzira na nivo zaraznosti/zabavnosti/lakoće igranja, tako ja ne mogu priznati Freelanceru da je dobra svemirska simulacija. Mislim, prešao sam ga ja, jeste zarazan, zabavan, lako se igra, tu ništa nije sporno.

freelancer nije simulacija, nije nikada imao takve pretenzije, nije nikada tako reklamiran, nije ni svrstan u taj zanr... ako se uopste moze govoriti o simulaciji borbenih letelica u svemiru, jer kao sto svi znamo tu nema sta da se simulira

ne znam zasto si se razestio, i ja gledam na freelancera kao i na diablo, nista manje ili vise, ali je glupo reci da takvi vidovi igrara ne pruzaju jedan nivo zabave.... druga stvar je sto se oko njih pravi preveliki hype koji tupavi novinari posle dizu josh vishe u nebesa (ja bih tu svrstao i oblivion slobodno, ali necu da se ne uvredish ;))
 
Poslednja izmena:
Zanimljivo je to da je Freelancer zamislio još Chris Roberts, pre nego što je napustio tu softversku kuću (Chris Roberts, stvaralac Wing Commander-a, Strike Commander-a, Privateer-a, Starlancer-a...), mada je igra dosta promenjena i pojednostavljena u odnosu na njegov početni koncept.
 
freelancer nije simulacija, nije nikada imao takve pretenzije, nije nikada tako reklamiran, nije ni svrstan u taj zanr... :bottle::bottle:

Opet vi o simluacijama. Čitate li vi ono što pišem? Sve igre ovog tipa nose oznaku Space-sim, i tom žanru pripadaju. Na srpskom - svemirske simulacije. To što one nisu realnog tipa, i što postoje one koje više naginju realnijem izvođenju u svemiru bez gravitacije je sasvim druga priča. Ime kompletnog žanra je pomalo nesrećno izabrano (šta je to "realno" u svemiru 500 godina u budućnosti ko to zna). Kada upotrebim odrednicu svemirska simulacija za Freespace ili Freelancer nimalo ne grešim, jer je to naziv žanra, bez obzira koliko je igra arkadne ili simulativne prirode.

sporedne misije kao i sve sporedne misije u svim igrama tog tipa koje su kasnije izashle.
Baš tako i sve su bile krš (sporedne misije). Ako ništa drugo, potonje igre su makar bile bolje, iako se na prste jedne ruke mogu izbrojati ti naslovi...Ali nigde akcionih igara tog tipa. Barem su imale dobru, zanimljivu borbu, koja se nije svodila na pomeranje miša po ekranu i pucanje iz glupih rotacionih topova kao u Freelanceru. A borbe su naravno bile očajne. Šta, rotacioni topovi gde ti ne treba skoro nikakav skil da bi pogađao neprijatelja, gde je praktično dovoljno da ti je negde u vidokrugu da možeš da ga gađaš, pa čak još imaš automatske tarete na dupetu broda koji biju sve što dolazi otpozadi, gde se totalno eliminiše skil, a tu je uvek bila i mogućnost prebudživanja broda kome onda malo ko može išta...to je sve po tebi ok? Može biti, ako nisi ranije igrao akcione space-sim igre. Ironije, u akcionim varijantama je kontrolisanje bilo neuporedivo složenije, zahtevnije, ali i bolje, i nagrađivalo je igrača sa skilom.
 
Poslednja izmena:
Da bilo mi je ok sve to sto spominjesh :) tj bilo je u pocetku chudno ali sam se posle lako navikao. tebi u stvari smeta sto si mogao da igrash igru u svemirau bez dzojstika? pa ***a nesto se moralo izgubiti time, jer je freelancer prvenstveno namenjen za igranje mishem i tastom, tako je i najavljivan, i sa te strane je perfektno odradjen. sa druge strane on nikada nije ni ciljao da se trka sa simulacijama u kojima morash da imash dzojstik da bi igrao kako je zamishljeno... ja na freenalcera ni ne gledam kao na space sim (kao sto ni na oblivion vise ne gledam kao na rpg) vec kao na arkadnu igricu koja je bila veoma zabavna taj jedan put sto sam je odigrao.


Nego reci ti meni kakav je IW2 bez dzojstika :) to sam omasio da proigram a znam da je hvalish da ti je u top5 igara
 
Poslednja izmena:
hej filipenko, pa cak i enterprise i ostali st brodovi imaju rotacione topove i slicna automatska oruzja pa se i dalje lozis na to :)
 
Nego reci ti meni kakav je IW2 bez dzojstika to sam omasio da proigram a znam da je hvalish da ti je u top5 igara
Ne može se ni igrati bez džojistika. Može da se pristupa navigacionim menijima preko tastature, ali je jednostavno nemoguće igrati je, ne možeš da mrdaš brod i manevrišeš njima. Igra zahteva džojistik. ***, znam, bedak je. Zato i nije bila popularan naslov...

hej filipenko, pa cak i enterprise i ostali st brodovi imaju rotacione topove i slicna automatska oruzja pa se i dalje lozis na to
Prvo i osnovno, ja se ložim na SF a ne na te gluposti. Niti sam fan neke konkretne serije/filma niti se ložim na te gluposti tipa da li je veći Enterprise ili Voyager i slično. Drugo, to su ogromne svemirske krstarice, pa je i prirodno da imaju rotaciona oružja, a ovo je hebeni fighter pravljen da bude mali. I treće, ST je hebena serija, a ovo je igra. Potpuno odvojene stvari. Samo ludaci po svaku cenu žele da igraju ono što vide na filmu i obrnuto.
 
Nego reci ti meni kakav je IW2 bez dzojstika :) to sam omasio da proigram a znam da je hvalish da ti je u top5 igara
Ka sto covek rece, neizostavno zahteva zabavnupalicu. Ali cisto da ti kazem, kec i ekspanzija su mogli preko tastature, ali je to bilo toliko cisto formalno. Igra kao takva NE MO ZE da se igra bez dzojstika, cak je i preko gamepada neodgovarajuce.

Ali da vredi vredi.
 
Ja sam ludak koji je igrao svaku SW svemirsku letacinu. Od arkada tipa Rebel Asault, preko mog omiljenog Tie Fightera pa do XW Aliance-a. Ali isto kao i ti gutam svaki kvalitetan SF naslov. Tako da, proformulisi izjavu da "Samo ludaci po svaku cenu žele da igraju SAMO ono što vide na filmu i obrnuto." Ovo je tacnije, zar ne?:)
 
Pardoniram na toj izjavi ukoliko je shvaćena u lošem kontekstu. Hoću samo da kažem da ne treba sada svako da želi po svaku cenu da vozi brod iz Star Treka, letelicu iz Star Warsa, menadžuje stanicu iz Babylona 5, igre fps protiv Terminatora itd. Mislim, nemam ja ništa protiv da to učinim ukoliko se ispostavi da izađe neka dobra igra sa takvom tematikom, ali da sada ja (ili bilo ko) jurim bilo šta samo zato što vuče motive iz neke omiljene serije ili filma mislim da je glupo.
 
ja se ne secam da je fajter u freelanceru imao automatsku turetu, secam se da je toga bilo na ogromnim teretnim freighter-ima, sto je i logichno, na njih je moglo da se nakachi vishe slabijih naoruzanja, dok na fajtere si mogao da stavish one imba

znachi moram se otvoriti za palicu :) vidim da saitek ima povoljnih nekih kombinacija, valja li to chemu?

p.s. filipe mislim da je ono bila bezazlena provokacija od strane dusana :)
 
Poslednja izmena:
Uvek sam s divio, (da ne kazem balavio na) Saitekovim dzojsticima. Dizajnerski su totalno Spejsi :p Ali zbog vece cifre sam zaglavio sa Geniusovim plastikanerom sa gomilom dugmica za soma dindzi, koji doduse ima i view hat, i throttle i z-axis rotaciju.
 
Vrh Dno