Šta je novo?

Targo Telekom

Ne mora to da bude MAC adresa ONTa.
Tebi je poslednja zapamcena MAC adresa u sistemu od ONTa.
Onog trenutka kad na GUIu ONTa postavis bridge umesto route, ta MAC adresa se brise. Isto dobijas i ako na WAN stranici odcekiras enable/disable.

Poenta je sta se u tom trenutku nalazi iza ONTa i sta ce dobiti javnu IP.
Ako si konfiguraciju ONTa radio a da prethodno nisi uneo staticke IP parametre na LAN adapter, LAN adapter ce dobiti javnu IP adresu i njegov MAC ce biti u sistemu.
Onda ga vise ne mozes obrisati, nego ce se sam obrisati posle nekog vremena(12h - 24h).

Ako si uneo staticke IP parametre i nakon toga povezao ruter koji je konfigurisan, ruter dobija javnu IP adresu i njegov MAC ostaje zapamcen na terminalu.

Nadam se da sam malo vise pojasnio celu stvar.

TL;DR
Mozes da pustis ruter da se prijavi sa svojom MAC adresom
 
Radio statičkim parametrima, dakle poslednji naveden scenario.
Ali, u jednom momentu, jesam svom ruteru upisao da klonira Mac adresu ONT-a, ali onu sa nalepnice.
Ako bude trebalo da sačekam tih 12/24 sata, ni to nije problem.
BECKS, hvala na objašnjenju!!
 
Još nešto:
Kada je u bridge modu, da li svetli Internet Led kada je uspostavljena veza?
 
Meni je, kako sam već spomenuo pre 10 dana počela da blinka "internet" lampica, net je nestao i nikada se više nije vratio.
 
Naravno da sam ih zvao i žalio se, više puta. A onda sam i otišao do njih, gde sam shvatio da i pored njihove najbolje volje, problem (koji je, kako su mi rekli - do njih, a softverske prirode) nije moguće rešiti. Bar ne u nekom razumnom roku.
Na obostranu veliku žalost, bio sam prinuđen da raskinem ugovor i da internet, koji mi je preko potreban, potražim na nekoj drugoj strani.
 
To je relanost koju neki jednostavno nisu u stanju da prihvate. Jedan dan "lampica ce poceti da blinka" i to je kraj...

Ali siguran sam da ce se javiti neko sa svezim ss-om sa speedtest-a, cisto da kaze da mu je sve ok...
 
Ali lepo je dok traje ili dok je trajalo... ***. Steta da propadaju, ali nada uvek postoji da ce se sve srediti.
 
Targo je ko nasa drzava... : ) Propada nezadrizvo, ali za "budale" uvek postoji nada da ce se sve srediti : )
 
Samo drzavu niko vise nema zelju da cuva jer je u pitanju propast jos odavno. A ovde je suprotno.

Ali dobro kada crkne dakle odo nazad kod Vektora i nema me ...
 
Tacno tako, meni je super dok traje, kad crkne nije smak sveta. A infrastrukturu koja je u zgradi i stanu ce sigurno jednog dana neko iskoristiti. Mada i dalje sam skoro siguran da ce samo u jednom trenutku tiho objaviti da TT posluje u sastavu Telekoma.
 
Znas kako Telekom bas i nebi hteo ...

Ali ako bi nas prebacili na SBB i samo smanjili malo brzinu (nazalost ali eto) bilo bi cak i prihvatljivo :)

Sve u svemu mislim da se sve vise isplati SBB-u ali ajde. Videcemo tj necemo ko uspet da doceka jel.
 
Ja mogu da razumem realne tehničke probleme koje imaju, i koje ne mogu da reše. To nije do zaposlenih.
Ono što ne mogu da razumem je to što kada imaš problem, neće realno da ti kažu očemu se radi, i šta možeš da očekuješ.
Moj slučaj:
Rešim, posle dugo vremena, da kupim ruter, i da ONT prebacim u bridge mod. To uradim u petak popodne (u tomo momentu imam internet vezu), postupim po uputstvu koje je ovde okačio @BECKS. Moj ruter ne dobija IP adresu, nema internet veze. probam da žongliram sa MAC Adresama kojima se moj ruter prijavljuje, nema rezultata. Zovem Targo, kažu da je do njih, i da ja tu ništa ne mogu.
Vratim ONT u routing mod, tako ga ostavim, Internet LED blinka, nema konekcije. Targo sam rekao šta mi je bila namera, sve vreme naglašavam šta sam radio, ne bih li utvrdio da li ja generišem problem. ne, do njih je, da ostavim ONT u routing modu, oni rade na problemu, ali ne mogu dati nikakvu prognozu.
Jutros (posle 50-ak sati), internet se vrati. Uverim se da sve dobro radi, priključen samo jedan računar (sa fiksno podešenom IP adresom), ONT rutira, sve OK.
Opet krenem da ga prebacim u bridge mod, opet po uputstvu, i od tog momenta nemam vezu.
Poziv Targu, prvi put mi daju nekog iz tehničke službe, i čovek mi direktno kaže da ću (zbog njihovog softverskog problema) biti bez konekcije narednih 24-72 sata. Toliko će biti potrebno da mi se dodeli IP adresa. Oni to ne mogu da ubrzaju.
Da su mi to rekli prvi put, ja bih ONT ostavio u bridge modu, i sada bih imao vezu na svom ruteru.
Ne, Targo je insistirao da vratim u routing mod. Sada krećem u novi ciklus 24 -72 (a ne 12-24h) kada ću biti bez interneta.
Ovaj put sam namestio da se ruter prijavljuje MAC adresom ONT-a (dakle, ona sa nalepnice, ali poslednji oktet umanjen za jedan), nadajući se da će to skratiti muke.

Ne bih mao ništa protiv da mi je Targo rekao da imaju probleme, da mi unapred predoče šta me čeka, i, eventualno, da oni ponude (plaćenu) uslugu da ONT prebacim u bridge. Dorektno su mi davali pogrešne informacije, iako sam jasno saopštio moju nameru.

Pazite se prebacivanja u bridge mod.
 
Stavi Mac adresu od uređaja koji je zadnji/prvi bio na internetu i trebalo bi da pokupiš IP adresu.
 
Da. Posle 24-72 sata
Uradio sam to, jutros kada je proradio internet, ONT je bio u routing modu, što će reći da je ISP dodelio IP adresu ONT-ovoj WAN MAC adresi (a to je ona sa nalepnice ONT-a, umanjena za 1). Dakle, to je poslednji prijavljeni uređaj.
Stavim ONT u bridge, na svom ruteru stavim tu istu MAC adresu, i tek onda ga vežem na ONT.
Ne radi, čovek iz tehničke podrške kaže 24-72 sata, problem je na njihovoj strani.
 
Ne bih da te "zračim", ali i meni su rekli da je problem vezan za njihov software, odnosno, "dodeljivanje IP adrese" mom ONT-u, na šta oni nemaju uticaj. A, to može da se reši "samo od sebe" u roku od 2-3 dana ali i ne mora.
Od trenutka kada se pojavio problem, ONT mi je bio upaljen 9 dana i svih 9 dana je blinkala "internet" lampica, dok ga na kraju nisam ugasio.
 
Koliko pratim ovu temu, ti si prvi takav slučaj. Nisu ti ponudili promenu ONT-a?
 
Ja jesam prvi ovakav slučaj, zabeležen na ovom forumu.
Što ne znači da sam jedini uopšte. Jer lično znam bar 5 korisnika, što bivših, što trenutnih, koji npr. uopšte ne prate ovaj forum.
Nisu mi nudili promenu ONT-a, a verujem da bi i to uradili da je tako mogao da se reši problem.
Kao što rekoh, tvrdili su da je problem sa njihove strane. A i siguran sam da problem nisu mogli da reše, jer bi se u suprotnom potrudili da me "zadrže" kao korisnika, naročito imajući u vidu činjenicu da stvarno nisam želeo da raskidam ugovor dok god je postojala i najmanja indikacija da se problem može rešiti.
 
Pratim temu od početka, nisam Targov korisnik i ne mogu da vam pomognem. Jedino sam hteo da vam poželim da se vrati vreme kada je najveći problem bio to što je ping do game servera 40, a ne 30. Srećno!
 
da li neko zna koliko treba sačekati bez interneta da bi se stekla mogućnost za raskid ugovora
 
U ovoj situaciji, ne verujem da bi se Targo mnogo protivio zahtevu za raskid ugovora. Ja želim da ostanem na Targu, sve u svemu sam zadovoljan uslugom. Nadam se da će moji trenutni problemi brzo biti prevaziđeni :)
 
@BECKS
Druže, ako može ponovo pitanje, vezano za Mac adrese, pokušavam da shvatim kako sve ovo radi.
Moj primer:
MAC adresa na nalepnice ONT-a ima poslednji oktet 5F
Rekao si nam da je WAN MAC za jedan manji, dakle ovde bi bio 5E.
Iz LAN statusa rutera, videh da je LAN MAC adresa sa oktetom na kraju 58.
Pa, gde se koristi ona sa nalepnice?
Hvala puno :wave:
 
Nisam BECKS ali sam davno prebacio ONT u bridge mode. Nisam nista petljao sa MAC adresama. Na ONT-u sam iskljucio DHCP, prebacio ga u bridge, TP-link prikljucio na ONT i to je to, nikakva dodatna podesavanja sto se MAC adresa tice.
 
Da, to bi tako trebalo da radi, ali izgleda da više nije tako. Koliko sam danas shvatio telefonom čoveka iz podrške, onog momenta kada ga prebaciš u bridge mod, nećeš dobiti IP adresu narednih 24-72 sata. Vraćanje u routing mode neće skratiti to vreme.
Uradio sam sve kao i ti :-(
 
Kad jednom proradi bridge, treba zapisati (WAN) MAC adresu koja je prijavljena u Targov sistem, kako kasnije nebi čekali lease time... Da biste bili sigurni da znate pravu (WAN) MAC adresu koja je prijavljena, setujte odnosno klonirajte je u podešavanjima za mrežnu kartu (mrežni adapter/kontroler) Vašeg računara i spojite Vaš računar UTP kablom direktno na (full) bridge-ovan ONT (umesto rutera) i treba da na Vašem računaru odmah dobijete istu IP adresu kao što dobija i Vaš ruter, i naravno da imate internet bez ikakvog čekanja... Tako ćete biti sigurni da znate ispravnu MAC adresu koju kasnije možete da klonirate ukoliko promenite ruter da ne biste čekali ponovo da se završi lease time da dobijete javnu IP.

Evo kako kod mene izgleda kloniranje MAC adrese mrežne karte lap-topa:
Klonirati MAC.jpg

TCP_IPv4 treba da bude po default-u:
TCP_IPv4.jpg

Ovako možete i da proverite ispravnost Vašeg rutera, odnosno ako imate probleme sa internetom da vidite dali je Vaš ruter uzročnik problema (pod uslovom da Vam je lap-top 100% ispravan). Naravno podrazumeva se da, kada ovo probate, Vaš ruter nije spojen sa ONT-om.
 
Nazad
Vrh Dno