Nothingman
Slavan
- Učlanjen(a)
- 06.10.2005
- Poruke
- 2,827
- Poena
- 425
Ja sam voljan da saslusam kako ce da naprave poremecaj na trzistu u ovoj situaciji gde imaju mizeran udeo u istom
Sve dok optika ne bude dostupna bar nekom manjem procentu trzista, ne vidim kako mogu napraviti bilo kakav poremecaj. A ko zna koliko vremena ce proci dok optika ne bude dostupna bar za 10% stanovnistva (toliko sada imaju lideri u ovom polju, kacio sam grafik pre mesec dana).
Evo jedna prosta racunica sa potpuno izmisljenim brojevima, samo radi ilustracije: recimo da SBB ima 100 000 korisnika i svi placaju najmanji paket 1500 dinara. Neka je od tog broja korisnika njih 10% na NBGD (u realnosti je je verovatno drasticno manji procanat na NBGD). I sad dodje Targo i nudi 10/5 za 1000 dinara, a SBB nudi 10/1 za 1500 dinara.
SBB ima dva izbora, da snizi cene ili da se odrekne odredjenog broja korisnika. Ako SBB snizi cene za 200 dinara i tako zadrzi sve korisnike, mesecni gubitak im je 20 miliona dinara. Ako odluci da izgubi sve korisnike na NBGD (10 000 korisnika), a da zadrzi istu cenu, mesecni gubitak im je 15 miliona dinara.
Dacu vam jos jedan primer. SBB, IKOM, Kopernikus, Radijus i drugi kablovski provajderi vec godinama imaju daleko bolju ponudu od Telekoma i vecine drugih adsl provajdera. Da li je to uticalo na Telekom da nesto menja u svom ponasanju? Ovi potezi kablovskih operatera su mnogo drasticnije drmanje trzista (jer je njihov ukupan udeo nemerljivo veci nego sto ce imati Targo), ali je telekom ostao gluv na to drmanje. Ocigledno je da vrlo dobro znaju svoju prednost, a to je dostupnost velikoj vecini trzista. A znaju i to da ostali nece jos dugo vremena moci da postignu ni pribliznu dostupnost. Tako da im je jeftinije da gube korisnike, nego da snize cene. Lako im je dok znaju da ADSL jos dugo nece moci da izgubi ogroman deo trzista iz tehnickih razloga (velika vecina korisnika nema drugu opciju sem adsl-a).
Sve dok optika ne bude dostupna bar nekom manjem procentu trzista, ne vidim kako mogu napraviti bilo kakav poremecaj. A ko zna koliko vremena ce proci dok optika ne bude dostupna bar za 10% stanovnistva (toliko sada imaju lideri u ovom polju, kacio sam grafik pre mesec dana).
Evo jedna prosta racunica sa potpuno izmisljenim brojevima, samo radi ilustracije: recimo da SBB ima 100 000 korisnika i svi placaju najmanji paket 1500 dinara. Neka je od tog broja korisnika njih 10% na NBGD (u realnosti je je verovatno drasticno manji procanat na NBGD). I sad dodje Targo i nudi 10/5 za 1000 dinara, a SBB nudi 10/1 za 1500 dinara.
SBB ima dva izbora, da snizi cene ili da se odrekne odredjenog broja korisnika. Ako SBB snizi cene za 200 dinara i tako zadrzi sve korisnike, mesecni gubitak im je 20 miliona dinara. Ako odluci da izgubi sve korisnike na NBGD (10 000 korisnika), a da zadrzi istu cenu, mesecni gubitak im je 15 miliona dinara.
Dacu vam jos jedan primer. SBB, IKOM, Kopernikus, Radijus i drugi kablovski provajderi vec godinama imaju daleko bolju ponudu od Telekoma i vecine drugih adsl provajdera. Da li je to uticalo na Telekom da nesto menja u svom ponasanju? Ovi potezi kablovskih operatera su mnogo drasticnije drmanje trzista (jer je njihov ukupan udeo nemerljivo veci nego sto ce imati Targo), ali je telekom ostao gluv na to drmanje. Ocigledno je da vrlo dobro znaju svoju prednost, a to je dostupnost velikoj vecini trzista. A znaju i to da ostali nece jos dugo vremena moci da postignu ni pribliznu dostupnost. Tako da im je jeftinije da gube korisnike, nego da snize cene. Lako im je dok znaju da ADSL jos dugo nece moci da izgubi ogroman deo trzista iz tehnickih razloga (velika vecina korisnika nema drugu opciju sem adsl-a).