- Učlanjen(a)
- 30.06.2000
- Poruke
- 18,146
- Poena
- 1,170
Nedjo je napisao(la):Nije mi jasno otkud taj filing da PC propada kao gejming platforma? Jel mozda zato sto ima sve vise ljudi koji su kupili konzolu i igraju se na njoj? Nesto ne vidim podatke da je zbog toga opala prodaja PC igara.
Nije opala prodaja PC igara, ima PCa ih sve vishe, ali se sve manje kupuju u svrhu igranja. Ali PC ce uvek postojati u gamingu zato shto ih ljudi vec imaju pa ce igre uvek moci da prodaju. Problem je u tome shto ima sve manje dobrih igara, ne grafichki, vec shto ste tiche neke originalnosti, gameplaya, razlichitosti. Secash se pre 10 godina koliko je razlichitih zanrova bilo, pa i tucha i sportskih igara, za svakoga po neshto. Danas, to se svelo na ono shto PC najbolje radi, odnosno ono shto na konzolama i ne postoji. Ono shto se portuje sa konzola uvek bude jad i beda i sve shto sam video ne moze se porediti bez obzira kakvu mashinu imao.
Ako cemo realno PC trenutno ima daleko naprednije naslove u odnosu na konzole, ako nista ono barem sa vizuelnog aspekta. Smeca ima na obe platforme, mozd malo vise na PC-u, zato sto je development na njemu brzi i laksi, ali se i na konzolama zavaljuje gomila gluposti!
Tachno, ali najveci broj hit igara na svim platformama je bash na konzolama. Drugo je to shto su PC igrachi navikli da igraju 3 vrste igara i da im je dovoljno da igraju stalno nastavke jednih te istig naslova iako se oni tako ne zovu. Vec mi je muka kada vidim igru u nekom poznatom engineu, jer to ne izgleda kao nova igra, sve je isto osim modela. Na konzolama toga nema, postoji gomila razlichitih enginea, i niko se i ne opterecuje time na chemu je koja igra uradjena, i sve igre su razlichite.
Obe platforme boluju od sindroma nastavaka, a po slobodnoj proceni on je i izrazeniji na konzolama.
Cela industrija boluje od toga, ali to je posledica losheg hardvera i nemogucnosti da se napravi neshto potpuno novo. PC ima hardver, ali za njega ne rade glavni razvojni timovi, vec su to sve one firme koje godinama idu u fazonu, napravim engine, prodam ga pa nek drugi prave prosechne igre na njemu. Problem je bash u tome shto PC igre moraju da budu jeftine za razvoj inache se ne isplati. To ce se u novoj generaciji konzola totalno promeniti i one ce biti te koje ce pokrenuti industriju napred iz mrtve tachke.
Jedina prednost konzole u odnosu na PC je "hasless" pristup u kome ubacis disk i igras se. Microsoft je to skontao i ucinice da isto bude moguce i na Visti.
Ne mogu se porediti "hardveri" jer su potpuno razlichiti. Kakav ti to PC treba da bi mogao novu igrau da igrash u zakucanim frejmovima ? Arhitektura PCa ne dozvoljava to, jer valjda to svi znamo, PC je biznis mashina i on se u tom svetu najbolje snalazi. U svemu ostalom, a pogotovo igrama, PC bukvalno baca raw snagu u svakom trenutku, i zato ce nove konzole stici tek PC na 6Ghz i duplo jachom kartom od 7800 GTX ultra. Kada uz to dodash najjache razvojne timove, jasno je koliko su ti svetovi razlichiti.
Mozda gresim, ali mislim da ce PC i dalje ostati aktuelna igracka platfroma, koja ce evoulirati u skladu sa tendenicjama i scenario gde ce na nekom kucnom centru zabave baziranom na nekom Dual Core procesoru sa podrskom za virtuelizaciju biti moguce pustiti igricu klincu na TV u njegovoj sobi i "ocajne domacice" zeni u dnevnoj sobi, istovremeno, je sasvim verovatan.
Nece biti potrebno, jer cesh za smeshne pare (pare jedne grafichke) imati to sve na jednom mestu. Cena i jeste poenta svega. Za 20 dana, za 400$, imacesh mashinu koja je brza od bilo kog PCa. Ne u brojevima, nego u krajnjem rezultatu. A usput ce moci da pushta filmove, muziku, moci ce da ide na net i sve to na TFT ekranu, pa se i dosadashnja razlika u kvalitetu prikaza brishe.
Sta vise, dalja konvergencija i stanjivanje granice izmedju konzole i kucnog PC-a ce se definitivno nastaviti, a uspeh CELL-a samo moze predstavljati katalizator za tako nesto...
Slazem se donekle, ali konzola nikada nece postati PC, dok PC ne moze i da hoce da bude konzola. Cilj (sonija) je da kucne korisnike koji nemaju potrebe za ozbiljnim poslovima rezervisanim za PC platformu, prebaci na konzolu koja ce raditi vecinu poslova, odnosno sve multimedijalne poslove za koje im je PC do sada bio nezamenljiv. Linux distribucija koja ide na HDDu PS3, bice nepresushna platforma za brzi razvoj homebrew softvera, jer nema privikavanja, vec postoje milioni programera koji mogu da krenu sa poslom istog dana kad se PS3 pojavi. U kombinaciji sa svim "konektorima" koje PS3 ima, kombinacije i mogucnosti su nepregledne i daleko shire nego danashnje konzole.
Shto se tiche Kutaragija, tachno je da je on malo sanjar, ali to je chovek koji je od snova i nule napravio imperiju, i imao viziju od samog pochetka, za razliku od microsofta koji to radi kao da prodaje krompire. Uopshte ne sumnjam da ce vecinu najavljenih stvari ispuniti, a sve vishe se pojavljuju tech demoi novih "fora", recimo onaj sa realtime texture mappingom (ne znam ko je video), gde cell blenduje texture, fizuru, sve moguce na lice koje snima kamera (eye toy HD) u RTu. To su stvari koje su do sada nevidjene i Sony je taj koji izbacuje nove patente i gura tehnologiju napred. Shta bi bilo da nisu napravili blu ray ? Ostali bi na 30Gb HD DVDu koji je diskutabilnog kvaliteta i imao bi manjak prostora vec za par godina. Blu ray ce ici do 8 layera, odnosno 200Gb po disku, a to je dovoljno za narednih 10ak godina.
Sasa je napisao(la):A Guru ima kredibilitet ?![]()
Ako te neshto interesuje oko next-gen konzola, tu sam
Ja nemam misljenje o uspehu/neuspehu, samo znam da gde god je MS uleteo, tu je konkurencija zbrisana sa lica zemlje, ovaj trzista.
Nikad iz prvog pokusaja, ali na kraju je uvek ostajao samo Billy.
Mislite o tome.
Seti se kako je bilo pre 10, 5 godina, a kako je danas.
Poslednja izmena: