Šta je novo?

[Srbija] Promena operatera tek od 2011-te

xSeptimus

Znamenit
VIP član
Učlanjen(a)
07.05.2002
Poruke
10,881
Poena
1,045
Ovaj thread ce biti spojen sa matichnim, trenutno je poseban kao aktuelna vest..

Dakle:

Promena operatora tek od 2011?
27. novembar 2009. | 08:38 | Izvor: Danas

Beograd -- Građani Srbije mogućnost da pređu kod drugog operatora mobilne telefonije, a da zadrže potpuno isti broj, moraće da čekaju još barem godinu dana.

Republička agencija za telekomunikacije završila je izradu pravilnika koji reguliše prelazak kod novog operatora, a predviđeno je da građane taj postupak košta 200 dinara i da traje najviše četiri dana.

Ipak, u RATEL-u kažu da je operaterima potrebno vreme da se pripreme za novu uslugu i da su i sami operatori tražili da se početak primene pravilnika odgodi na godinu dana.

U RATEL-u podsećaju da je takav zahtev ispostavljen i zato što je operatorima potrebno oko deset miliona evra da bi nabavili i instalirali svu neophodnu opremu za pružanju nove usluge, a i RATEL-u je potreban novac za formiranje centralne baze.

Najviše interesovanja za uvođenje ove usluge, koja predstavlja jedan od instrumenata za jačanje konkurencije pokazao je Vip mobajl koji na taj način želi da preuzme deo korisnika MTS-a i Telenor, koji imaju znatno veće učešće na tržištu. Ipak, u Vip mobajlu nisu zadovoljni pravilnikom jer smatraju da predviđa isuviše dug i komplikovan proces prenosa broja. Oni tvrde i da bi trebalo što pre početi sa primenom usluge, a ne tek od januara 2011. godine.
Inače, prema saznanjima Danasa, operatori nisu bili voljni da RATEL kontroliše centralnu bazu jer to može da obavlja i neka privatna firma ili udruženje koje bi formirala tri operatora u Srbiji. U RATEL-u kažu da su operatori ipak pristali da Agencija kontroliše centralnu bazu.

Kako je predviđeno pravilnikom, operatora mogu da promene i pripejd i postpejd korisnici. Postupak prelaska počinje podnošenjem zahteva kod operatora kod kojeg korisnik hoće da pređe. To je ujedno i zahtev za raskid ugovora sa starim operatorom.

Korisnik potpisuje i izjavu da će izmiriti sve obaveze prema starom operatoru, kao i da prihvata da mu, u slučaju da nije izmirio dugovanja, operator kod kojeg prelazi suspenduje pozive na rok ne duži od 30 dana i čak da ga isključi na zahtev starog operatora. Kada korisnik pređe u novu mrežu, pa se predomisli iz nekog razloga, moraće da čeka tri meseca da bi opet promenio operatora.

L I N K
 
Ipak, u RATEL-u kažu da je operaterima potrebno vreme da se pripreme za novu uslugu i da su i sami operatori tražili da se početak primene pravilnika odgodi na godinu dana.

Ta prica, koliko ja znam, postoji zvanicno jos od pocetka 2008., tako da ne vidim nijedan razlog zasto bi se izlazilo u susret operaterima, kad su imali i vise nego dovoljno vremena da se pripreme.

Jedino ako je u pitanju telekom, onda je njima ipak potrebno malo vise vremena. Koliko ja vidim, ovo ce da se razvlaci sve dok se ne proda vecinski deo telekoma.
 
Ma nikad mi to necemo dobiti..
 
Nemam komentara, ovde se samo prava potrosaca ne postuju, monopol i sve ostalo od telekomunikacija do speditera je OK

Kljucna rec je: još "barem" godinu dana
 
Poslednja izmena:
Pa kad sami potrošači nisu spremni da se bore za svoje, bolje ni ne zaslužuju.
 
Pa kad sami potrošači nisu spremni da se bore za svoje, bolje ni ne zaslužuju.

A kakav bi ti to vid borbe preporucio? Samo bez onog - ajde da se svi dogovorimo da ne razgovaramo od 17-19h svakog dana, i slicne varijante, jer je to neizvodljivo u praksi.
 
Znaš šta, u Srbiji ništa nije izvodljivo, naravno, jer sve je "to tako mora".

Da li znaš priču kada je u Nemačkoj poskupeo javni prevoz? Pa kad su krenuli peške? Pa oni vratili cenu, a oni opet peške. Oni stavili cenu 15% manju, a oni i dalje peške. Na kraju je neki baja morao na tv da se izvini i tek su onda se vratili u javni prevoz. (peške = kako se ko snađe).

Ista je priča i sa, recimo, novim zakonom o bezbednosti u saobraćaju. Koji će dodatno osiromašiti ovaj narod, a bezbednost u saobraćaju neće ni malo popraviti, vrlo moguće da će pogoršati.

Rešenje. Sutra prestanemo da plaćamo registraciju. Šta će da rade? Da nam zabrane da vozimo? Da pošalju 2 miliona vozača na sud? Ništa, pokoriće se. ~2 miliona automobila po 17k registracija da kažemo prosečna. To je preko 350 miliona evra koju otmeš da održave godišnje. Da vidiš kad otmeš kako će da pita "kako možemo da vam udovoljimo".

Imaš bezbroj načina kako to da uradiš kod mobilnih operatera.

Načini nisu problem. Problem je inicijativa koja u našem društvu ne postoji. Ta reč nije još dospela do našeg rečnika

Mi volimo da se gađamo nekim datumima. Ali sve može da se uradi preko noći. Ma noć je duga za to. Sat vremena je dosta.
 
Poslednja izmena:
Kao sto je Bane rekao problem je paradigme:

vecini je u glavi (bar se tako ponasaju) kao da smo mi tu zbog njih a zapravo oni su tu zbog nas, mi ih i biramo i/ili im placamo usluge (u ovom slucaju dranje)

Ako bi svi prestali da koristimo DHL oni bi prestali da naplacuju 45 Eura nasih tesko zaradjenih para samo da otkupimo od njih A4 list papira koji zovu carinska dokumentacija za artikal koji je (sa postarinom!) presao cenu od 20 Eura.

Dodatni argument za gore napisano: Ljudi na zapadu mnogo vise cene sebe i svoje pare nego sto mi to radimo. Na Engleskom je pravilno pisanje za sebe: "I" (ja sa VELIKIM stovom iz razloga sto postuju sebe) dok je na cirilici adekvatna fraza: "moja malenkost".
 
Poslednja izmena:
Ista je priča i sa, recimo, novim zakonom o bezbednosti u saobraćaju. Koji će dodatno osiromašiti ovaj narod, a bezbednost u saobraćaju neće ni malo popraviti, vrlo moguće da će pogoršati.

Ovo totalno nisi u pravu ali nema veze, nije ovo tema za to...:wave:
 
Znaš šta, u Srbiji ništa nije izvodljivo, naravno, jer sve je "to tako mora".

Načini nisu problem. Problem je inicijativa koja u našem društvu ne postoji. Ta reč nije još dospela do našeg rečnika

Mi volimo da se gađamo nekim datumima. Ali sve može da se uradi preko noći. Ma noć je duga za to. Sat vremena je dosta.

Ovo je bolno istinito

Ovo totalno nisi u pravu ali nema veze, nije ovo tema za to...:wave:


Jeste u pravu je, mora da se placa pandurska drzava!!!

Umesto da lepo urade dodatnu "obuku" u auto-skoli oni te rebnu po dzepu. Onaj ko nije naucio dobro da vozi, nece ni nauciti ni kad mu rebnes 300 kazni, veruj mi bio sam u kolima koja su smrvljena zbog nepaznje vozaca, isti taj je slupao jos jedan auto i svaki dan pravi najteze prekrsaje! Mislis da je platio kaznu ili da se brine oko toga?
Pitanje o zakonu o auto-saobracaju:
Ko u ovom slucaju kontrolise pandure ili video-nadzor sistem? Da li ce biti dozvoljen uvid u njihov rad? E ovo ce biti krucijalni problem, ali kao sto si rekao ovo nije tema za to.....
 
Poslednja izmena:
Ovo totalno nisi u pravu ali nema veze, nije ovo tema za to...:wave:

Izvinjavam se, mod sam, al pućiću, ne mogu da ćutim :). Taj, kao i bilo koji zakon, koji se zasniva na strahu i ograničavanju, ne može da bude dobar. Medicinski je dokazano kako strah i ograničavanje negativno utiču na razvoj (vitalnih organa od kojih tvoj život zavisi - mozak, srce, jetra). To je zakon za proizvodnju još lošijih vozača nego koje sad imamo. Strah = nema razvoja. A već smo izuzetno vozački nerazvijeni. Izvinjavam se još jednom.
 
Izvinjavam se, mod sam, al pućiću, ne mogu da ćutim :). Taj, kao i bilo koji zakon, koji se zasniva na strahu i ograničavanju, ne može da bude dobar. Medicinski je dokazano kako strah i ograničavanje negativno utiču na razvoj (vitalnih organa od kojih tvoj život zavisi - mozak, srce, jetra). To je zakon za proizvodnju još lošijih vozača nego koje sad imamo. Strah = nema razvoja. A već smo izuzetno vozački nerazvijeni. Izvinjavam se još jednom.

So true.....

Bane si psiholog? :d
 
Ne zaboravite da RATEL mi placamo kroz porez odnosno PDV i traba da radi u nasem interesu a on radi u njihovom (Telekom) interesu a ne za nas koji ga placamo. Pa onda ajde spustite PDV na 17.9% koliko nas kosta pa nek zvanicno Telekom (i ostale 'zainteresovane' strane) placaju ratel posto vec radi po njihovom.
 
Poslednja izmena:
Ne zaboravite da RATEL mi placamo kroz porez odnosno PDV i traba da radi u nasem interesu a on radi u njihovom (Telekom) interesu a ne za nas koji ga placamo. Pa onda ajde spustite PDV na 17.9% koliko nas kosta pa nek zvanicno Telekom (i ostale 'zainteresovane' strane) placaju ratel posto vec radi po njihovom.

Nek' neko zakljuca ovu temu jer ako ja pocnem ode ova tema u zestok aut :wall:. Mene samo nervira kao sto je ILIJA rekao to sto Ratel placamo mi i sto se je jedan od clanova u njemu vladika (nemam nista protiv), ali sta ce on tu??? :mad:
 
@bane Pa recimo da 75% novog zakona vec funkcionise u ostalim zemljama Evrope.Ne znam za auto nivelaciju i ostale stvari ali i to ce tek istrpeti 5% vozaca. Mora nekako da se pocne, Srbina uvek najbolje po dzepu. Iskreno , ja na putevima vidim tek 3/10 vozaca da nose pojas a to je osnovno jelte....
 
Što je najgore, lako ćeš ti da skupiš solidnu grupu ljudi i sklopiš priču koju možeš da objasniš širokim narodnim masama i da oni to shvate i stanu uz tebe, ali gde? Pa pogledajte samo naše medije na šta liče. Aj ovu boraniju od koje nikada ništa nisi mogao da očekuješ. Ali recimo ona televizija sa crvenim logom i belim slovima. Koliko se samo srozala. Ne da je dotakla dno, nego je zveknula o patos. Nekada je bila spremna da potrži takve građanske inicijative. A danas... strašno.
 
Cini mi se da niko nije ni pokusao da pokrene neku opstenarodnu akciju. Dovoljno bi po meni bilo da se klinci popale preko Fejsa da, lupam, 15. decembra niko ne zove mobilnim. To bi mogla da postane "in" akcija ako se dobro marketuje i verujem da bi 90% mladje populacije ugasilo telefon tog dana.

Problem je u tome sto se na zapadu u takve akcije ukljucuju i profesionalci, pa recimo neka marketinska kuca kaze "Ajde, mi cemo da vam odradimo marketinski celu akciju", naravno za dzabe. Kako da kod nas neka marketinska agencija odradi to za dzabe kad su sve usko povezane sa drzavom, vlastima i sitnim politicarima od kojih i dobijaju poslove!? Kad bi se neka agencija prihvatila toga sutra bi im verovatno finansijska zakucala na vrata...
 
Ne samo da su sve usko povezane, nego ih zapravo ima, faktički, jedna ili dve.

Ma ja nisam u fazonu da ne koristimo. Nego nabijemo jedan mesec svi 500.000 račune, pozovemo australiju, stavimo mobilni na punjač i ostavimo. Pa da vidiš kako će im popadaju sistemi i referenti kako će da lupaju glavom o radijator, a šefove srčka da pogodi.

Ili još bolje, da iskoristimo neke servise za šta oni moraju nekome da plaćaju debelo.

Naravno, kod nas ne postoji "svi". Postoji samo "ja" :).
 
Poslednja izmena:
Problem je to sto i kad se ljudi sloze da urade nesto pa i urade, pa se zapreti nekim sankcijama, niko nece da bude prvi koji ce da kaze zasto je to uradio i kako misli da resi problem kada ga ovlascena lica za to pitaju.

Apatija je to sto je problem.
Ja prvi kuci imam par matoraca koji tako razmisljaju. Kad treba nesto uciniti, nece. Pustice da to ide tokom onako kako je neko zamislio, onako kako je zamisio onaj kome to odgovara.
U ovom konkretnom slucaju, Telekom

sto se tice novog zakona o bezbednosti:
svaka kazna mora biti svojom velicinom odgovarajuca da bi se uticalo na pojedinca da takav prekrsaj, delo vise ne cini... U bilo kom zakonu, to mora ici tako.
Ako se samo setitie kad je krenula zvanicna naplata pojaseva sa po 1000din po pojasu, kako su ljudi vezivali pojaseve. jer je tad, jelte, 1000din bilo mnogo vise nego sad 1000din.

Za koji mesec zavrsavam saobracajni fakultet, drumski smer i mogu reci, novi zakon o bezbednosti je odlican i ako se bude primenjivao onako kako svaki zakon treba da se primenjuje, sigurno ce dati rezultat u onome sto je i cilj a to je povecanje bezbednosti u saobracaju. Ukoliko se ne bude primenjivao onako kako treba da se primenjuje, nece dati ocekivani rezultat ali shvatite ljudi, mora se od necega krenuti.
Sto se tice punjenja budzeta. Evo, nemoj niko da napravi prekrsaj, nemoj niko da izazove nezgodu, spremite svi vozila za put, da bude tehnicki ispravno i nemojte da dodjete u situaciju da platite kaznu i nece se budzet puniti ovim putem nista vise nego sad sto se puni. Samo, uvek ce biti neko ko ne vezuje pojas, uvek ce biti neko ko misli da moze brze, bolje, uvek ce biti neko ko misli da je jaci. Samo sad ce taj neko ko se pravi pametan po raznim tackama u saobracaju osetiti tu "pamet" kroz novcanik.
1000din za pojas je sitnica, 5000din vec nesto znaci.
A neko ko je imao saobracajku, polupao se, lezi u bolnici, ne moze da mrdne, ili neko ko je 2m ispod zemlje sigurno ce pozeliti da je imao vezan pojas, pozelece da je vozio sporije, pozelece da je postovao zakon o bezbednosti...

I ja sam mislio da imam krila, da mogu svasta da cinim, da nema razloga da se meni nesto desi (to ima samo u filmovima :d) dok nisam sa 18god slomio vrat pa spoznao goru stranu zivota ranije nego sam ocekivao..

Od zakona ocekujem sigurno manji broj slomljenih vratova, manji broj mrtvih, manji broj povreda...
Dosta o offtopicu, sto se mene tice..
 
Ali recimo ona televizija sa crvenim logom i belim slovima. Koliko se samo srozala. Ne da je dotakla dno, nego je zveknula o patos. Nekada je bila spremna da potrži takve građanske inicijative. A danas... strašno.

Nikada ona nije nista radila sto indirektno nije moglo na nju da utice, samo sto su neki bili slepi pa to nisu primecivali, sada su neke stvari nadam se jasnije. Jos jednom dokazano, da je ta televizija bila na mestu ljubicaste devedesetih , uradila bi sve isto, ako ne i gore/vise (dokaz VB).
 
Ovo je jedan od topica u kom se 110% slažem sa Banetom!
 
A sto se zakona tice. Svi kazu "mora po dzepu". Pa dobro, nekad stvarno i mora, ali jer to jedini nacin? Sto recimo ne uvesti za svaku godinu bez prekrsaja, koji % jeftinija registracija. Besplatan parking. Besplatan tehnicki? Bolji uslovi za kredit/lizing automobila. Pa pobili bi se svi da vozimo po ogranicenju i pustamo pesake. Neko ce to kaze kosta. Kosta, ali sve se to vrati. Manje sudara, manje policije, sudstva, manje hitne pomoci, operacija, gipsa, gaze. Manje uvoza automobila (jer smo ih manje unistili), manje hiljada realnih drzanih troskova.... ali kome to objasniti. Glavni je odgovor "to nema u Evropi" ili "uradili smo kako je u Evropi". Nije sramota biti bolji od Evrope. Niti je to tesko. Niti je Evropa neka svemirska stvar po kojoj bi trebali da se ravnamo.
 
Ovo je samo još jednom pokazalo tužnu činjenicu da je RATEL totalno na strani Telekoma (kao da su jedna firma) i da je ovo prolongirano samo jer Telekomu odgovara. Još tužnije je što ovo RATEL bezobrazno tumači samo kao želju VIP-a da pruzme korisnike, a ne kao nešto najnormalnije - da korisnik sa svojim brojem radi šta hoće.
 
Hajde, imam jedan predlog. Smatram da forume danas posećuje dovoljan broj ljudi, hajde da jedan datum utanačimo za totalni prekid saobraćaja. Dan ugašenih mobilnih telefona.

Otvori se STICKY tema na benchu, SKu, bureku, DZoni, EUC,SBBforum..., facebooku ....

DAN BOJKOTA MOBILNIH OPERATERA!!!

Možemo bez mobilnih, kao nekada.

Svako od nas posećuje još nekoliko foruma. Neka na svakom od tih foruma zamoli moderatora za jedni sticki temu.žI nemjte: to će neko drugi uraditi... Uradite VI, vi koji plaćat račue, i koje vuku za nos ...

ev, ja prvi pokrećem posle mog posta temu.

I to predlažem da bude nova godina, 31.12 i01.012010. dani kada se ne zna ko od njih više laže i maže o milijardama poslath SMSova (a njima milioni dinara)

Kupite UNICEF čestitke i pošaljite, kupite 10 čestitiki umesto 200 poruka, a dobar deo njih je poslat ljudima kojima i inače šaljete SMS za NG pa za rodjendan.

Toliko od mene, ide nova tema, NEĆE NIKO ZA NAS URADITI NEŠTO, MORAMO SAMI!!!
 
MPN u Srbiji od 1.1.2011 (al' mozda)

Prethodna tema zakljucana, a danas izasla vest u novinama...

Javna rasprava na Nacrt Pravilnika o prenosivosti broja telefona u javnim telekomunikacionim mrežama traje do 11. decembra na sajtu: www.ratel.rs

rezultati ankete:
prenos.jpg
 
Poslednja izmena:
Malo mi besmisleno zvuči ovo da je prenos broja moguć, bez obzira na status ugovora. Koji razlog onda provajder ima da ti ponudi telefone po subvencionisanoj ceni ili popust na pretplatu/dodatne minute, ako ti i pod ugovornom obavezom možeš da promeniš provajdera?!

Kada pređeš, moraš da uzmeš paket minimalne cena, kao onaj na koji si potpisao ugovor sa obavezom? :d
 
izvod iz pravilnika - koliko ja shvatam, moras da otplatis ceo ugovor:
изјаву претплатника (корисника) да се овај захтев уједно сматра и захтевом за
раскид претплатничког односа са оператором даваоцем броја, односно за
престанак обавеза између оператора даваоца броја и претплатника према
општим условима којима је био регулисан њихов међусобни однос;
- изјаву претплатника (корисника) да се обавезује да ће измирити све обавезе
према оператору даваоцу броја, настале до тренутка преноса броја, као и
обавезе настале у току поступка преноса броја и сва накнадно доспела
потраживања која су настала пре подношења захтева за пренос броја;

troskovi:
Претплатник (корисник) је у обавези да плати накнаду за услугу преноса броја у износу до
200 динара оператору примаоцу броја. Оператор давалац броја не може захтевати од
претплатника накнаду трошкова за пренос броја.
Оператор прималац броја дужан је да плати административне трошкове, у износу од 1000
динара, оператору даваоцу броја, по извршеном преносу броја.

i da, ponovni prenos moze tek posle 3 meseca...
Претплатник (корисник) који је извршио пренос броја не може поново тражити пренос истог броја у периоду краћем од три месеца од дана када је извршен пренос тог броја између оператора.

prepaid korisnici moraju da budu registrovani na korisnika...
 
Nazad
Vrh Dno