Šta je novo?

SBB - Generalna diskusija (nije tema o EON-u)

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Na mom Mi AX3200 ruteru postoji opcija "wired repeater" - prilično je "***** proof": prikopčaš kabl iz SBB-ovog rutera u WAN ulaz i on sve odradi automatski tj. ugasi svoj DHCP, i svo rutiranje prebacuje na primarni ruter. To je ono što i treba raditi: ne dodeljuješ IP svom ruteru nego mu SBB-ov ruter dodeli, kao i svim uređajima koji su nakačeni na sekundarni ruter koji u ovom slučaju igra ulogu switch-a i AP. Svi uređaji priključeni na sekundarni ruter dobijaju adresu iz istog opsega kao i da su direktno nakačeni na primarni (SBB) ruter.
Ja sam bio na MTS i bilo je sve podešeno, svi računari i telefoni su bili nakačeni na AX3200. Kada sam prešao na SBB, samo sam spojio na WAN ulaz i isključio SBB-ov WiFi koji mi ne treba, ostatak mreže tj. telefoni i kompjuteri nisu ni primetili da se bilo šta desilo, kao da je nestalo interneta na 10 sekundi i ponovo se vratio.
 
jeste ali na nekim wifi ruterima nema specifican "AP" ili "wired repeater" ili "bridge lan<->wan" mod, u tom slucaju rucno postavljanje IP adrese u korektan opseg i iskljucivanje DHCP servera/UPNP radi sasvim identicno (i koristis LAN port umesto WAN port za vezu sa glavnim ruterom), samo sto ces morati opet da je promenis ako menjas ISP-a i nov ISP koristi drugi LAN IP opseg, nije veliki problem (u stvari ne moras ni to da uradis, internet ce i dalje raditi kroz oba rutera, samo neces moci da pristupis webgui-u sekundarnog rutera dok mu ne promenis IP u korektan opseg).
 
Poslednja izmena:
Ranije sam koristio neke druge rutere, na jednom sam koristio i DD-WRT i svuda je bilo nešto drugačije. Negde se samo drugačije zvala opcija, a negde je bilo baš kao što kažeš, moralo je sve ručno da se podešava. Na nekima neka srednja varijanta...
Da dodam, može i da se ostavi da sekundarni ruter sve rutira i onda će uređaji koji su prikačeni na njega imati IP iz drugog opsega u odnosu na primarni, ali će i dalje imati izlaz na internet.
 
Poslednja izmena:
uvek je pozeljno izbeci dupli NAT i nepotreban rad procesora tog dodatnog rutera (takodje, nece raditi Windows file sharing i ostali slicni LAN servisi izmedju ta 2 opsega) ako je moguce

takodje, ako su povezani preko LAN-a, moze se uraditi i nesto cudno, a to je da se ugasi DHCP server na SBB-ovom ruteru, a ukljuci na sekundarnom, i postavi specijalna "gateway" opcija DHCP servera (dhcp option 3), da kaze da je u stvari 192.168.0.1 ruter, a ne 192.168.0.2 ili koji god IP ste dali sekundarnom. to nije moguce na vecini firmvera ali moze na openwrt/dd-wrt sto ste pominjali. ovako mozete izbeci Ubee-ov limit od 8 maximalnih static IP mappinga na njegovom DHCP serveru (posto se vise ne koristi), i sve to namestati na sekundarnom ruteru, ako je bas taj limit problem, bez duplog NAT-a.
 
Poslednja izmena:
Postovani,
Da li javljaju preko sajta mojsbb da ce u toku dana korisnik da bude iskljucen zbog neplacenih racuna?
 
Nisam u toku, zvali su me sad iz sbb i nude 12m po 1din za nove korisnike. Ja im kazem prihvatam ali imamo problem, ja nisam nov korisnik vec jedno 12 god. Kaze izvinite :)
 
Mene zvali posto mi istice ugovor i pokusali da uvale premium 24 meseca po punoj ceni, samo sam im se zahvalio. Prosli ugovor je bio 12 meseci 4000 i 12 5000. Verovatno varijanta app, do sada nisam mislio da menjam ali sad me nece mrzeti da pogledam i ostalu ponudu...
Za korisnike koji su tu 15 godina mogli bi nesto i bolje da smisle..
 
Mene su zvali pre neki dan, a ugovor istekao u martu mesecu, poceli da nude isti paket ali sa Pink kanalima, bla, bla... Rekoh manite me Pinka, ako nemate nesto konkretno da ponudite doslo vreme da se rastanemo, na to mi predlozise da probam u poslovnici da se dogovorim... Neka hvala vam.
 
Jedna od stvari koja mi nije jasna kod Sbb-a je premalo benefita za skoro dvodecenijsku lojalnost. Imaju 24000 korisnika koji su svih 20 godina sa njima. Moja porodica koristi njihovu kablovsku od 2003. a Net od 2006. Cak sam prilikom selidbe u potpuno drugi deo grada, na novoj lokaciji prvo proverio da li je SBB dostupan. Za uzvrat, minimalni ili nikakvi popusti. Stice se utisak da racunaju na nas koji smo tu sve ove godine, pa ako i ode 15-20% njima je to prihvatljivo. Ne kapiram.
 
i dalje imaju monopol na kablovsku u mnogim krajevima. ja ne bih prelazio na iptv. inace je smaranje prelaziti na drugog operatera, ponovo ugovor, oprema...
 
Jedna od stvari koja mi nije jasna kod Sbb-a je premalo benefita za skoro dvodecenijsku lojalnost. Imaju 24000 korisnika koji su svih 20 godina sa njima. Moja porodica koristi njihovu kablovsku od 2003. a Net od 2006. Cak sam prilikom selidbe u potpuno drugi deo grada, na novoj lokaciji prvo proverio da li je SBB dostupan. Za uzvrat, minimalni ili nikakvi popusti. Stice se utisak da racunaju na nas koji smo tu sve ove godine, pa ako i ode 15-20% njima je to prihvatljivo. Ne kapiram.
Pre nekoliko godina sam postavio ta pitanja u poslovnici jer sam video da se ne uzbuđuju zbog raskida ugovora. Rečeno mi je da je to normalno i da su "migracije" uobičajene, tj. ciklusi su na dve godine ako neko želi da prelazi, uvek je novi korisnik, kod nekog. Koliko se odjavi toliko dođe onih koji kod drugih nisu dobili ništa. Tako su svi zatezali sa starim korisnicima, a računa se i na opštu psihologiju, nespremnost većine da se cima oko prelaska, mnogi ne znaju ni koji paket imaju, ne bave se time pa se na sličan način bavi i ponudom, tj. ne bavi se.
Vernost kao kategorija kod njih ne postoji, samo broj i status ugovora (obaveza, bez obaveze).
Iz ličnog iskustva mogu da posvedočim da su ok kad ih se malo pritisne, ali sam morao da se cimam, da razgovaram, šaljem upite, pregovaram, pričam o ponudi konkurencije, itd. Takođe, bliskim prijateljima sam iz senke vodio pregovore prethodnih meseci i svi su dobili par meseci free. I oni su morali par puta s njima da se čuju ili podnose zahtev za raskid, ali su na kraju dobili ono što smo projektovali kao cilj.
 
Jedna od stvari koja mi nije jasna kod Sbb-a je premalo benefita za skoro dvodecenijsku lojalnost. Imaju 24000 korisnika koji su svih 20 godina sa njima. Moja porodica koristi njihovu kablovsku od 2003. a Net od 2006. Cak sam prilikom selidbe u potpuno drugi deo grada, na novoj lokaciji prvo proverio da li je SBB dostupan. Za uzvrat, minimalni ili nikakvi popusti. Stice se utisak da racunaju na nas koji smo tu sve ove godine, pa ako i ode 15-20% njima je to prihvatljivo. Ne kapiram.
Kako ne kapiraš kad si lepo shvatio.
Samo ih novi korisnici zanimaju...
 
Zdravo svima,
Ovo je velika tema koju ne pratim; da podelim iskustvo i pitam za mišljenje.
Najpre, istekao mi je 2-godišnji ugovor koji sam raskinuo i novi napravio na drugog člana porodice ("novi korisnik").
Za najjeftiniji trio dobio sam 12 meseci za dinar (preko sajta i u poslovnici daju 6m za dinar). Sklopio preko akvizitera. Pre 2 god dobio sam 8 meseci za dinar preko akvizitera.

Ruter: do sada koristio Ubee i bio zadovoljan. Akviziteru rekao da želim Ubee, nema problema, ali donesoše stari DocSys koji ne želim da vidim. Pitao zašto to rade kada im piše Ubee, kažu nije bilo na stanju.

Napisem zahtev za promenom, dođe nova ekipa i donese neki novi ruter. Nisam kod kuće, ne znam kako se zove, to je neki koji sada svima daju. Čuo se sa monterom, kaže da se velikoj većini pokazao kao dobar i bolji od Ubee.

Ako nisam zadovoljan, mogu da tražim Ubee, ali njega više ne dobijaju, imaju samo kada se pojavi na stanju.

Hteo sam da pitam - kakav je taj novi?

Inače sam se sa akviziterom čuo par puta glasom i mejlom napisao sta želim od opreme. Mogao je bar da mi kaže "Ubee nije aktuelan, sada je to xxx".

Kada sam trazio zamenu, opet isto. Saznam šta dobijam od opreme tek kada dođu monteri, sto je bzvz za takvu firmu.
 
Ne znam kakva je korist od novih korisnika ako gubiš stare i proverene korisnike.
Nije džabe svuda na zapadu praksa da se od strane proizvođača ili pružaoca usluge "nagrađuje" stari korisnik i podstiče korisnička lojalnost.
Novi korisnik je mačka u džaku, ko ti garantuje da će plaćati uslugu, ispoštovati ugovornu obavezu i sl...

Totalno promašena poslovna politika ako mene pitaš.
To nije tačno, a sbb samo kopira kako je u inostranstvu barem tu gde sam ja živeo Severna Amerika. Za lojalne uvek najgore i klasika menjaj(za druge monopoliste) ako možeš. Kada pređeš kod novog provajdera ista priča. I da najbolje je da menjaš svake druge godine. Uglavnom ne znam kako je u Evropi, ali znam da eto i kod nas kopiraju uglavnom sve najgore.
 
....

Hteo sam da pitam - kakav je taj novi?

Inače sam se sa akviziterom čuo par puta glasom i mejlom napisao sta želim od opreme. Mogao je bar da mi kaže "Ubee nije aktuelan, sada je to xxx".

Kada sam trazio zamenu, opet isto. Saznam šta dobijam od opreme tek kada dođu monteri, sto je bzvz za takvu firmu.
Ja sam imao nekih smetnji za koje se kasnije ispostavilo da su bile zbog problema na njihovom cvoristu. Elem, ja kad sam to prijavio, tehnicka podrska je poslala tehnicara da zameni ruter i on je doneo novi, neki bezimeni, nigde ne pise koji je brend, cini mi se cak ni na stikeru na pozadini rutera na kojem je info vezan za wi-fi mreze. Ja sam pitao tehnicara koji je to ruter, nije cak ni on znao, ali ono sto mi je rekao jeste da je ruter nov, da je navodno los, da mu softver nije testiran dovoljno i da ce verovatno biti dobar posle nekog vremena, nakon sto dobiju povratan info od njih, tehnicara, sa terana, a i korisnika, sto ce im omoguciti da navodno naprave izmene u softveru kako bi bolje radio (nije mi bas ovo jasno, ali ok). On mi je licno savetovao da ne menjam ruter i rekao je da ako ga zamenim, vise necu moci da dobijem Ubee nazad, koji trenutno imam. Jedino sto je pozitivno rekao za taj ruter jeste da mu je wi-fi nesto jaci. Posto ne znam brend, ne znam da li je isti kao taj koji si ti dobio, ali ovaj isto stoji uspravno kao moj Ubee, crni je i siri od Ubee-a. Moguce je da je tehnicar pristrasan i da to sto je rekao nema smisla, ali eto, to je moje iskustvo.
 
@strahinjas Hvala veliko na odgovoru! 👍🏼😉
Moj ruter je HGW SDMC NE1611B.
To od danas piše na MojSBB stranici. Nisam kod kuće tako da ne znam kako izgleda.
Ako još neko ima iskustva s njim, molim neka podeli.
Razumem da je teško dobiti Ubee ponovo jer ih više ne dobijaju.
 
@owim
potpisah ugovor za EON FULL pre par nedelja, te sam dobio upravo taj modem/ruter
download je u okviru - za ovaj paket - deklarisanih ~35 MB/s, a na WiFi-ju, vuče oko 30% manje (na nekoliko metara, bez fizičkih opstrukcija), i nikakvih problema nisam imao (centar BG-a)

inače, na Trio Gold-u sam bio iza CGNAT-a, a sad više nisam, što je plus, ma koliko da bude trajalo ;)
 
Mene su danas ponovo zvali iz SBB i više ni ne nude bili kakvo umanjenje pretpate, već da u okviru iste pretplate povećaju ili broj kanala ili brzinu interneta na nivo višeg paketa od paketa koji koristim.

Rekao da moram da razmislim, i podsetio da su pregovaračke pozicije promenjene u odnosu na pre četiri i dve godine kad mi je Sbb bio jedina opcija, a onda je usledio neprofesionalan deo razgovora gde me gospođa iz SBB ubeđuje da mi nijedan provajder osim njih neće obezbediti ugovorene uslove, da svi osim njih lažu, na šta sam ja odgovorio da zato i postoji igovor i mogućnost raskida ako se ugovoreno ne ispoštuje...

Ovo je baš bili neprofesionalno...
 
Nije uredu, kad konkurencija nudi i po 14 meseci za dinar!
 
Mene su danas ponovo zvali iz SBB i više ni ne nude bili kakvo umanjenje pretpate, već da u okviru iste pretplate povećaju ili broj kanala ili brzinu interneta na nivo višeg paketa od paketa koji koristim.

Rekao da moram da razmislim, i podsetio da su pregovaračke pozicije promenjene u odnosu na pre četiri i dve godine kad mi je Sbb bio jedina opcija, a onda je usledio neprofesionalan deo razgovora gde me gospođa iz SBB ubeđuje da mi nijedan provajder osim njih neće obezbediti ugovorene uslove, da svi osim njih lažu, na šta sam ja odgovorio da zato i postoji igovor i mogućnost raskida ako se ugovoreno ne ispoštuje...

Ovo je baš bili neprofesionalno...
Klasika samo što je ta malo prešla neki limit bezobrazluka koji inače imaju pa se drznula i da ti tako odgovori.
 
Cilj joj je proda svi imaju targete a konkurencija ima bolju ponudu makar na papiru. Ne moze ona tu mnogo. Zamislite kakvo bi iz yettela bili da nemaju zvanicno 12 meseci 1 dinar nego nista da ponudem
 
Mene su danas ponovo zvali iz SBB i više ni ne nude bili kakvo umanjenje pretpate, već da u okviru iste pretplate povećaju ili broj kanala ili brzinu interneta na nivo višeg paketa od paketa koji koristim.

Rekao da moram da razmislim, i podsetio da su pregovaračke pozicije promenjene u odnosu na pre četiri i dve godine kad mi je Sbb bio jedina opcija, a onda je usledio neprofesionalan deo razgovora gde me gospođa iz SBB ubeđuje da mi nijedan provajder osim njih neće obezbediti ugovorene uslove, da svi osim njih lažu, na šta sam ja odgovorio da zato i postoji igovor i mogućnost raskida ako se ugovoreno ne ispoštuje...

Ovo je baš bili neprofesionalno...
To su uslovi koji za postojeće korisnike važe već godinama, mada je bilo boljih ponuda.

Uradi što i ja, ako imaš trio,raskini ugovor, napravi novi na drugog clana porodice (drugo prezime), preko akvizitera dobio sam 12m za po 1 din. Prosle nedelje. 🙋🏻‍♂️
 
To su uslovi koji za postojeće korisnike važe već godinama, mada je bilo boljih ponuda.

Uradi što i ja, ako imaš trio,raskini ugovor, napravi novi na drugog clana porodice (drugo prezime), preko akvizitera dobio sam 12m za po 1 din. Prosle nedelje. 🙋🏻‍♂️
Samo na drugo prezime može tako?
 
da ne moze vise isto prezime pre je moglo
 
Ima li neko kontakt SBB akvizitera za Zvezdaru, Lion? Bio sam mnogo pametan i bacao sve one flajere koje su ostavljali, a sad došlo vreme da mi trebaju...
 
SBB gleda adresu, ne prezime :) . Bar je tako bilo .
 
Ima li neko kontakt SBB akvizitera za Zvezdaru, Lion? Bio sam mnogo pametan i bacao sve one flajere koje su ostavljali, a sad došlo vreme da mi trebaju...
Akviziteri nisu striktno podeljeni po opštinama, pa čak ni gradovima.

Tako da ti sve može rešiti i akviziter iz NS, koga je okačio kolega pre nekog vremena.

945A0F34-70F4-4910-B93B-9FA642BD3718.jpeg
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno