Šta je novo?

SBB - Generalna diskusija (nije tema o EON-u)

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Kontaktiram ih ja prekjuce da vidim sta je sa kablovskom, oni hoce da otvaraju nalog da salju tehnicara kod mojih i traze broj telefona, i ako je tehnicar vec bio pre 2 nedelje, zamenio sve kablove i rekao da problem nije kod mojih u stanu, vec do SBB. Naravno, curka insistira da se dodje u stan i kad god je pitam da li to znaci da tehnicar koji je bio prosli put nema pojma, pa ne veruju tome sto je ustanovio i sta moze da se promeni u odnosu na tad, ona samo izignorise. Jer znate, oni mogu da otvore samo nalog za dolazak u stan. Tako da ocigledno se kod njih nista ne dokumentuje, nikakvi izlasci na teren i sta je uradjeno, a sta nije. Kao kada se ja 2 godine zalim na internet, a oni kazu da sam zadnji put zvao pre 8 meseci. Mojima je preko glave da im neko stalno dolazi da "sredjuje" nesto, a na kraju nista ne sredi, da otac mora da izadje sa posla da ih doceka, a oni ne dodju i ako su se najavili i slicne *******cije...

Toliko su nezadovoljni uslugom da razmisljaju da predju na bilo sta drugo osim sbb, cak i na mts... Ja u svojoj zgradi imam infrastrukturu samo za sbb, tako da sam osudjen na njih i eventualno neki internet od mobilnog operatera... Doduse sad nemam nekih problema kao sto obicno imam.
A u kom gradu? U Boru je isti takav slučaj.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
 
Kao što uvek kažem, ŽALBE SAMO NA MEJL. Razgovor sa operaterom je apsolutno beskoristan za rešavanje bilo kakvih osim trivijalnih problema. Jedino što operater može da uradi je da evidentira zahtev za izlazak na teren i proveru instalacije, reset modema i rekonfigurisanje/"puštanje" paketa, i eventualno pomoć oko promene WiFi podataka i generičku EON podršku (kako se ide u Video klub, kako se menja jezik, itd.) Operater u call centru NE MOŽE da izda nalog za proveru mreže, to može terenski radnik AKO mu DOZVOLI supervizor. Često se desi da supervizor samo čeka da pobegne kući i da sve probleme ostavi nekome drugom, usled čega će odbiti zahtev za evidentiranje smetnje na mreži.

Mejlove čitaju i call centar agenti ALI takođe i supervizori i tehnička služba. Mejl je zvaničan dopis na koji se MORA odgovoriti u roku od 8 kalendarskih dana. Svi mejlovi se trajno evidentiraju, dok se telefonski pozivi ne evidentiraju za nalog, već se snimaju samo radi "unapređenja usluga", tj. kontrole rada zaposlenih u call centru.

Ako želite da se problem reši, šaljite na mejl [email protected] . UKOLIKO ne dođe do odgovora u roku od 8 kalendarskih dana, ISTOG MOMENTA po isteku roka šaljete PRIGOVOR NA KVALITET PRUŽANIH USLUGA RATEL-u -- https://portal.ratel.rs/sr/complaint
 
Kad čitam ove horor priče oko operatera, i uzmem u obzir probleme koja sam imao sa MTS, dodaje mi da ne koristim usluge ni jednog provajdera....


Ali sad sam u situaciji da nešto moram sa uzmem, razmišljam se između:
SBB - EON Light Duo uz 2 god ugovora
Supernova 30/3 za 2200 bez ugovora


Znam da je SBB tema, moderatori neka obrisu ako ovo nije pravo mesto za moje pitanje.


Da li ići na SBB i vezati se na dve godine, što mi se nikako ne sviđa, ili ići na Supernovu, i dati 5k za uvođenje usluge?

Svaki savet je dobrodošao.
 
Prvo -- NE SUPERNOVA! Koristio sam ih, daju krš modeme, podrška ne postoji, radnici su izuzetno nestručni, drski, nezainteresovani... Usluga se prekida svakih par minuta, ping par hiljade milisekundi u određenim periodima, brzina 60-70% od ugovorene, često padne na manje od 20% od ugovorene, upload katastrofa.

Drugo -- Možeš kod SBB-a uzeti prepaid internet bez ugovorne obaveze brzine do 100/10 Mbps po ceni od 2990 din (postoje i jeftiniji paketi), uz plaćanje pretplate za "održavanje" kablovske -- 1395 din. Priključak je 6900 din za advanced modem i 3900 za basic modem.

Cenovnik SBB -- https://sbb.rs/Binary/30858/Ponuda-sa-cenovnikom-za-digitalizovana-podrucja-od-29.08.2019.pdf (deo "Postpaid internet paketi").

Priključak za kablovsku uopšteno kod SBB je 3900 din za stan i 9900 din za kuću/poslovni prostor.
 
Poslednja izmena:
Kad čitam ove horor priče oko operatera, i uzmem u obzir probleme koja sam imao sa MTS, dodaje mi da ne koristim usluge ni jednog provajdera....


Ali sad sam u situaciji da nešto moram sa uzmem, razmišljam se između:
SBB - EON Light Duo uz 2 god ugovora
Supernova 30/3 za 2200 bez ugovora


Znam da je SBB tema, moderatori neka obrisu ako ovo nije pravo mesto za moje pitanje.


Da li ići na SBB i vezati se na dve godine, što mi se nikako ne sviđa, ili ići na Supernovu, i dati 5k za uvođenje usluge?

Svaki savet je dobrodošao.

Najbolje bi bilo ako imas mogucnosti da odes kod komsija pa da pogledas i Supernovu i SBB, proveris ping i uradis neki net test.

Ponovicu hiljaditi put, sve zavisi kakva je infrastruktura u tom kraju, moze da radi dobro i ne mora.

Ukoliko ti je bitan napr. sport logicno bi bilo da se ide na Supernovu zbog mogucnosti SK/Arena itd ... stavis sve na papir pa izracunas.
 
@MilanKragujevac: hvala za ovaj SBB cenovnik, da li znaš koja je razlika između Basic i Advanced modema? Da li je priključna taxa od 3900 zapravo ovo sto zovu basic modem ili ide priključna 3900 + basic modem 3900?

@jaffar: nažalost nemam mogućnost da proverim, tu gde se selim ne znam nikog, pa pokušavam da pohvatam stvari s' neta.

TV me ne zanima, samo net znači, i to flat paket,tako da VIP i slični otpadaju.
 
Plaća se priključak 3900 ako je zgrada za kablovsku i 3900 za modem. Mislim da je basic modem onaj Cisco ECP39XX koji daje između ostalog i Supernova. Užasan po meni, ali ti možda bude zadovoljavajući. Ako je kuća ide 9900 din + 3900 din za modem.

Ne možeš kod njih da imaš Internet bez kablovske, kao recimo Telekom što traži fiksni -- kod Telekoma fiksni bez ugovora se plaća oko 7000 din priključak, i onda za Internet još toliko. Ne može kod Telekoma internet bez fiksnog, ni kod SBB (i drugih) net bez TV.
 
Msm da su zgradi već ima kablovska, što znači da bih platio 3900 za modem + mesečno.

Ne znam sto je loš toliko taj modem, biće priključen komp i dva fona preko WiFi na njega, kontam da bi to trebao da izdrži bez problema.

Po svemu sudeći izbor se sveo na SBB sa UO i SBB bez UO :D
 
Ne znam kako će ti raditi jer ne znam ni koji modem će ti dati. Ja sam dobio ultra super extra mega advanced CGA2121, koji meni radi izvrsno. Hteli su da mi daju Ubee, ali sam override-ovao preko veze, pa ipak dobih CGA. Daju neki Cisco, ako radi kao kod Supernove, mislim da nećeš biti zadovoljan, MADA, ja sam samo 3 komada imao i svi su bili neispravni, možda se tebi "potrefi" dobar. @Deker je imao probleme i menjali su mu 10 modema dok nisu našli neki koji "onako" radi, bolje od ovih ostalih.

Modem ti takođe NE ostaje, to je samo privilegija da ti ga iznajme. Kad raskidaš vraćaš im, čisto da znaš (mada su modemi beskorisni jer ti svaki provajder daje njihov i odbija da aktivira tuđi).
 
Da da, znam da je samo iznajmljivanje u pitanju, msm da je tako kod (svih) većine provajdera.

A to da mi daju nešto što ne radi bas kako treba, bila to sama usluga ili modem, me najviše i brine. Puknem 4k za uvođenje + najmanje 3200 mesečno i još da ne radi normalno. Ili još gora situacija da potpišem na 2 god a onda da se nerviram što ne radi.

Teške odluke.
 
Poslednja izmena:
Neces platiti 5k kod Supernove ako se obavezes na 2 godine. Bar ne na pakete usluga. Ali ja bih bio oprezan sa Supernovom zaista uvaljuju krš modeme. Ja imam trenutno takvo iskustvo no rešava se. Upravo danas treba da dodje ekipa da resi problem nadam se. Inače koristim Supernovu desetak dana. Ako reše ili ne reše napisaću iskustvo . Trenutno je "samo" modem problem. Po mojoj proceni i proceni majstora koji su bili prethodne nedelje. Što bi trebalo da bude najlakše rešiti - zamenom istog.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
Eh, fazon za @Masinac: Imaš pravo da ako ugovor potpišeš van poslovnih prostorija da raskineš u roku od 14 dana, i vraća ti se novac, a ti njima opremu, i ugovor ili bilo kakva poslovna saradnja prestaje. To sam radio kod više provajdera gde su usluge užas živi što se vidi odmah prvi dan, ja raskinem, vratim sve i to je to.

https://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_zastiti_potrosaca.html - član 28. Pravo potrošača na odustanak od ugovora - Potrošač ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu, odnosno izvan poslovnih prostorija u roku od 14 dana, bez navođenja razloga i dodatnih troškova [...]
 
Eh, fazon za @Masinac: Imaš pravo da ako ugovor potpišeš van poslovnih prostorija da raskineš u roku od 14 dana, i vraća ti se novac, a ti njima opremu, i ugovor ili bilo kakva poslovna saradnja prestaje. To sam radio kod više provajdera gde su usluge užas živi što se vidi odmah prvi dan, ja raskinem, vratim sve i to je to.

https://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_zastiti_potrosaca.html - član 28. Pravo potrošača na odustanak od ugovora - Potrošač ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu, odnosno izvan poslovnih prostorija u roku od 14 dana, bez navođenja razloga i dodatnih troškova [...]

U ugovoru Supernove piše da se odričeš tog prava. Mada mislim da ta odredba ugovora ne može da važi, ali zaista ne znam.
 
U ugovoru može da se napiše šta god žele ali to ne znači da je zakonski :) tebi zakon o zaštiti potrošača garantuje 14 dana za kupovinu na daljinu, ako im to ne odgovara mogu da te tuže i da plate troškove suda za izgubljen spor:)

Sent from my BLA-L09 using Tapatalk
 
Ne znam kako će ti raditi jer ne znam ni koji modem će ti dati. Ja sam dobio ultra super extra mega advanced CGA2121, koji meni radi izvrsno. Hteli su da mi daju Ubee, ali sam override-ovao preko veze, pa ipak dobih CGA. Daju neki Cisco, ako radi kao kod Supernove, mislim da nećeš biti zadovoljan, MADA, ja sam samo 3 komada imao i svi su bili neispravni, možda se tebi "potrefi" dobar. @Deker je imao probleme i menjali su mu 10 modema dok nisu našli neki koji "onako" radi, bolje od ovih ostalih.

Modem ti takođe NE ostaje, to je samo privilegija da ti ga iznajme. Kad raskidaš vraćaš im, čisto da znaš (mada su modemi beskorisni jer ti svaki provajder daje njihov i odbija da aktivira tuđi).

Tačnije, promenili u četiri modema, i tačno je, nijedan ne radi "po specifikacijama", narodski rečeno, neispravni su. Pošto ja i dalje insistiram na tome, evo danas će opet da dođu. Da zamene modem. Rekao sam im da testiraju te modeme pre nego što ih ugrađuju, pogotovo novim korisnicima. Realno, modemi su matori, elektronika nije večna, kondenzatori se osuše itd... Usput sam naučio mnoge stvari oko mreža i interneta. Evo, sada čitam pravilnik RATEL-a gde se kaže:

"- Internet usluge su javne elektronske komunikacione usluge koje se realizuju u skladu sa Internet standardima (RFC dokumenti), pri čemu je neophodna upotreba javnih IP adresa. U smislu ovog pravilnika Internet usluge ne uključuju komercijalne usluge prenosa govora.

- Usluga pristupa Internetu je javna elektronska komunikaciona usluga koja podrazumeva priključivanje terminalne opreme i LAN mreža na Internet, omogućavajući korisnicima pristupanje Internet uslugama, odnosno povezivanje sa gotovo svim krajnjim tačkama Interneta, bez obzira na mrežnu tehnologiju i terminalnu opremu koja se koristi.

- Usluge prenosa podataka su javne elektronske komunikacione usluge koje se realizuju pomoću uređaja za prenos podataka koji su priključeni na javnu komunikacionu mrežu, bez korišćenja javnih IP adresa."

Ako ja dobro čitam, obavezna javna IP adresa za internet usluge. Pa dalje čitam na wikipediji da Srbija ima samo 2.200.000 dostupnih javnih IP adresa, u odnosu na broj stanovnika je na 62. mestu u svetu.
Pa dalje čitam da je CGNAT usluga napravljena da omogući masovnije korišćenje IPv6 adresa, što u Srbiji nije slučaj (mada ja na poslu to imam, Beotel).
Pa čitam da je upotrebom tog CGNAT-a ili NAT444 onemogućen bazični princip interneta "the end to end principle". Da zbog toga su onemogućeni brojni internet protokoli odnosno servisi. I tako dalje i tako šire...
 
> bez korišćenja javnih IP adresa.

Dakle, CGNAT je legalan. To što je tako nešto nemoralno i protiv svim principima otvorenog Interneta i samog koncepta među-povezane mreže računara, to provajdere ne zanima. Bitno je $$$. Zato recimo i prodaju 10 000% kapaciteta linka (100 korisnika koji koriste ukupan kapacitet linka -- ako je Internet link 1 Gbps, oni prodaju 100 x 1 Gbps paketa).
 
> bez korišćenja javnih IP adresa.

Dakle, CGNAT je legalan. To što je tako nešto nemoralno i protiv svim principima otvorenog Interneta i samog koncepta među-povezane mreže računara, to provajdere ne zanima. Bitno je $$$. Zato recimo i prodaju 10 000% kapaciteta linka (100 korisnika koji koriste ukupan kapacitet linka -- ako je Internet link 1 Gbps, oni prodaju 100 x 1 Gbps paketa).

Mislim da se to odnosi na mobilni internet http://benchmark.ratel.rs/sr/merenje-i-metodologija
 
Kad dođe veče u Boru, brzina eon premium paketa

12121212.jpg

Katastrofa. Čekam 28. septembar pa da im opet šaljem zahtev za umanjenje računa i sanaciju, mada znam da od toga neće biti ništa. Čovek jednostavno ne zna kod kog operatera da pređe i da bude situacija iole normalna. Ili su ovi u Boru tolike neznalice a njihovi nadležni neće da reaguju ili moji mejlovi ne dolaze do prave osobe.
 
Što se tiče rutera ako im je taj basic modem onaj cisko 3928s ja sam njega imo na trio goldu pre prelaska na eon pakete,meni je 3 godine služio bez problema čak je sa dometom wifi signala po kući bio bolji nego ovaj CGA2121.

TV me ne zanima, samo net znači, i to flat paket,tako da VIP i slični otpadaju.

Inače i kod VIP ti je na vikend netu flat paket bez ugovorene obaveze po ceni od 3490 din za ceo mesec plaćaš samo kad ti treba.Imaš isto na početku trošak za modem 5400 din stim da ti ostaje u trajnom tvom vlasništvu a daju ti mogućnost da ga platiš i na rate.
 
> Uzmeš EON premium na 24 meseca, prvih 12 po 2000, potom 12 meseci po 5000.

Ta akcija ne postoji, ima 6m x 1din. Eventualno ako imaš "vezu" ahem ahem možeš 12m x 1din za PREMIUM.
 
Cek, je l to SBB poceo da naplacuje modeme prilikom ugradnje?

Ja nisam imao godinama problema na Karaburmi i sad u zadnjih 10 dana net im je horor los, modem zakucava, razmisljam da predjem na mt:s.
Jako su bezobrazni. A cene u nebo.
 
Nije Milance odmah shvatio. Akcija 12x 2000 pa 12x 5000 je za stare korisnike, za nove je 6x1 pa 18x 3000 (Premium).
Nisam znao za to za mt:s ... pa da, cim mt:s daje povoljnije onima koji preteknu iz SBB-a kod njih, verovatno je i obrnuta situacija ista.
 
Izbor je ipak na kraju pao na SBB.

Juce sam zvao Orion, vidim da se ljudi ne zale na njihovu optiku, ali nazalost ista nije prosla kroz ulicu. Ponudili su mi WiFi, ali to ne bih nikako. Tako da otpadaju.
MTS trazi 6k za uvodjenje telefona + 6k za uvodjenje ADSL, ili ugovor na dve god za fon i za ADSL...ali ako se budem selio (a verovatno hocu u trajanju ugovora), onda moram da platim 6k uvodjenje telefona na tu drugu lokaciju, tako da mi se to nije svidelo pa otpadaju.
MTS optika nije prosla.
Za Supernovu sam pricao sa par ljudi, i niko nije imao nista lepo da kaze o njima, tako da su otpali.
Sto znaci da samo SBB ostaje.

@Bilbo49: ne verujem da cu uzimati tako skup paket, najverovatnije ce to biti EON LIGHT DUO, obzirom da mi ne treba telefon...Realno ne treba mi ni TV, jer ga nemam, tako da cu od paketi koristiti samo internet.
Do pre 2 meseca sam bio na 10/1 Mbps, tako da msm da ce mi i ovih 50/4 biti fin upgrade.
 
Poslednja izmena:
Ja nisam imao godinama problema na Karaburmi i sad u zadnjih 10 dana net im je horor los, modem zakucava, razmisljam da predjem na mt:s.

Koji deo Karaburme? Ja sam na novoj okretnici, sve funkcioniše besprekorno, i sam se čudim :D
 
Da li je neka greška što imam 2 EON Smart TV aplikacije + EON box? Zar ne treba taj EON box da "zauzme" 1 slot, i da imam samo 1 slot? I, da li te Smart TV aplikacije rade van SBB mreže (nisam OTT korisnik)?
 
Da li je neka greška što imam 2 EON Smart TV aplikacije + EON box? Zar ne treba taj EON box da "zauzme" 1 slot, i da imam samo 1 slot? I, da li te Smart TV aplikacije rade van SBB mreže (nisam OTT korisnik)?

Imas 2 slota sto se tice tv-a. Jedna aplikacija i eon box mogu.
Imas posle 3 slota za mobilne uredjaje.
 
Da li je neka greška što imam 2 EON Smart TV aplikacije + EON box? Zar ne treba taj EON box da "zauzme" 1 slot, i da imam samo 1 slot? I, da li te Smart TV aplikacije rade van SBB mreže (nisam OTT korisnik)?
Da li si aktivirao onaj Promo dodatak?

Da li je barem neko pošteno uradio neki test sa tim Promo dodatkom, dodao max broj uređaja pa pustio stream na sve uređaje?
 
@stefkev Onda su "zaboravili" da aktiviraju EON box (pošto je bila "vanredna" aktivacija, nije htelo "kroz sistem", pa su zvali šefove da mi ručno aktiviraju. ) Šššššš :D

@Strale_123 Ja nemam promo dodatak iz nekog razloga, kod rođaka ima ali nismo testirali.
 
Nemoj da me drzis onda za rec, i ja sam van mreze, a imam eon light paket. Mozda eventualno i na jacim paketima i ima dozvoljen slot viska.
Ako je u pitanju i nesto mimo sistema, onda cuti i vozi :D
 
Možda je ovo razlog zašto ostaje jedan Smart TV slot višak.

Na prvoj slici je naglašen samo Smart TV a na Checkout stranici prikazan je i Box (ako je izabran) + Smart TV.

Dakle, slot višak je "namenjen" za podržan Smart TV (Samsung, Sony, Tesla...).

Ali realno se može dodati i drugi Smart Box, zar ne? :D

E sad, nekome se pojavi taj višak slot, nekome ne. Možda sve zavisi od toga na koji način je kreiran ugovor pri kreiranju naloga. Ako je izabran Box, dodaje se poseban slot za njega a višak je već standardni Smart TV slot u paketu.
5b663dfcdedbe2ca5a1560d7dd978245.jpg
d44fa304d51548eb2d23ec38a5a13a8f.jpg


Wtf sa ovom rezolucijom, zašto uništi slike ovoliko nakon upload-a? :D
 
Poslednja izmena:
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno