Šta je novo?

Sajt na kome ima objashnjenih pojmova iz automobilizma?

nickname

Moderator
Super Moderator
Učlanjen(a)
21.02.2002
Poruke
2,571
Poena
705
Dakle potreban sajt(ovi), gde mogu da nadjem objashnjenja i shto bolje opise za skracenice i pojmove tipa HDI, TDI, GSI, GTI, Tiptronic, Sensomatic, Sensodrive, ABS, itd. Mozda bi josh bolje bilo kad bi me uputili na neki auto-forum, jer ovo nije mesto za diskusije o automobilizmu (mada bi bilo voljnih znam)
Hvala
Pozdrav!
 
Re: Sajt na kome ima objashnjenih pojmova iz automibilizma?

nickname je napisao(la):
Dakle potreban sajt(ovi), gde mogu da nadjem objashnjenja i shto bolje opise za skracenice i pojmove tipa HDI, TDI, GSI, GTI, Tiptronic, Sensomatic, Sensodrive, ABS, itd. Mozda bi josh bolje bilo kad bi me uputili na neki auto-forum, jer ovo nije mesto za diskusije o automobilizmu (mada bi bilo voljnih znam)
Hvala
Pozdrav!


Probaj na http://www.redzone.co.yu/modules/Forums/index.php
 
Re: Sajt na kome ima objashnjenih pojmova iz automibilizma?

nickname je napisao(la):
Dakle potreban sajt(ovi), gde mogu da nadjem objashnjenja i shto bolje opise za skracenice i pojmove tipa HDI, TDI, GSI, GTI, Tiptronic, Sensomatic, Sensodrive, ABS, itd. Mozda bi josh bolje bilo kad bi me uputili na neki auto-forum, jer ovo nije mesto za diskusije o automobilizmu (mada bi bilo voljnih znam)
Hvala
Pozdrav!


Shto da trazi drugde? Ima i ovde zaludjenika u automobile :)

HDI je Pezoov dizel motor sa zajednickom dovodnom granom za gorivo, iliti po srpski "komon rejl" :)
TDI je VW turbo dizel motor koji ima posebne dovodne grane za svaki cilindar. Stariji dizajn, ali ga je VW doveo do savrshenstva, pa se uspeshno nosi sa novim "komon rejl" motorima.
GSI bi trebala da bude nabudzena verzija Opelovih motora (najcheshca kod Kadeta "suze").
GTI je VW oznaka za nabudzenog Golfa sa jachim motorom. Kasnije su tu oznaku usvojili i ostali proizvodjachi za svoje "nabildovane" automobile.
Tiptronic je manuleno-automatski menjach, kod koga se promena brzine vrshi pritiskom na taster ili okretanjem poluge, a kvachilo ne postoji.
ABS je Anti-lock Breaking System iliti sistem protiv blokiranja tochkova pri kochenju. Neki vozachi ga vole, dok ga drugi preziru. U zavisnosti koga pitash, ovaj sistem smanjuje ili produzava trag kochenja :) Zbog prituzbi mnogih vozacha na ovaj sistem, od skoro vecina proizvodjacha stavlja opciju da sam vozach moze ruchno da iskljuchi/ukljuchi ABS.
Sensomatic je Mercedesova "inteligentna" kontrola kochenja.
Sensodrive je robotizovani manuelni menjach poslednje genracije. On ima manuelni i automatski mod rada, a sam vozach bira koji ce mod koristiti.
 
Re: Sajt na kome ima objashnjenih pojmova iz automibilizma?

Bane je napisao(la):
...
TDI je VW turbo dizel motor koji ima posebne dovodne grane za svaki cilindar. Stariji dizajn, ali ga je VW doveo do savrshenstva, pa se uspeshno nosi sa novim "komon rejl" motorima.

Turbo Diesel Intercooler.

Bane je napisao(la):
...
Sensomatic je Mercedesova "inteligentna" kontrola kochenja.

Sensodrive je robotizovani manuelni menjach poslednje genracije. On ima manuelni i automatski mod rada, a sam vozach bira koji ce mod koristiti.


Ne znam sad tacno sta je Sensomatic, mislim da je druga varijnta tiptronica, medjutim pomoc pri kocenju nije, to je BAS.

I sta znaci robotizovani, da ima robota u sebi ? :)
Btw. sve te tiptronic varijante, to je klasican automatski menjac sa rucnom kotrolom. To veze nema sa sekvencijalnim menjacem, dakle koji god ***** kaze da danasnji Audiji, Merdecesi, BMW, Porshe itd. imaju sekvencijalni menjac, ***** je.
Sve su to automatike sa mauelnom kotrolom.
Cast izuzecima ako ih ima, a ja ne znam ni jedan.
Jedini pravi sekvencijalni menjac ugradjuje Ferrari, npr F355 F1.
Razlika izmedju sekvencije i obicnog "matika" se najlakse provali u vremenu promene brzine. Sekvencijalni to radi za do 0,1 sec, najbrzem matiku treba najmanje 0,5.

Pozdrav!

p.s. ova prica otprilike ovde mora i da stane, da ne ode u off topic. Bane ako ima nesto da doda za svoju gresku, ako ne neka pristupi pisanju onoga sto treba, a ne ovoga sto nije neophodno ;)
 
A niko da objasni kako radi turbina :D:D:D

Shto se tiche ABSa, poshto je to naravno nemac prvi konstruisao kao i sve ostalo (kad bi se gadjali :)), to je skracenica od Anti Blokirenzi Sistemen :D:D:D
 
Re: Sajt na kome ima objashnjenih pojmova iz automibilizma?

Sasa je napisao(la):
Jedini pravi sekvencijalni menjac ugradjuje Ferrari, npr F355 F1.

Shta to znachi pravi sekvencijalni menjach ? :) ima ga i NSX ali to je lazni ? :)

A shto se tiche nemaca i njihovih tiptronica i shittronica, klasichno naduvavanje cene kao i za ostalu opremu...ali ti cesh naravno sad da kazesh da sam ja ***** :)
 
Re: Sajt na kome ima objashnjenih pojmova iz automibilizma?

Sasa je napisao(la):
Ne znam sad tacno sta je Sensomatic, mislim da je druga varijnta tiptronica, medjutim pomoc pri kocenju nije, to je BAS.

Sensomatic Brake Control, SBC™
ili
Sensotronic Brake Control, SBC™,
zavisi koji Mercedesov sajt gledash :)

Sasa je napisao(la):
I sta znaci robotizovani, da ima robota u sebi ? :)

E sad ctp;
Tako ga zovu i preko grane, a mi smo preuzeli naziv. Pretpostavljam da je robotizovan poshto sam pamti modove shiftovanja u auto modu, pa prilagodjava tokom voznje. :beat:
 
Robotizovani menjač

Ili Automatizovani menjač je automatski menjač koji pri promeni brzine ima klasičan pritisak na kvačilo i popuštanje istog, samo taj proces radi sam menjač tako da pedale kvačila i nema.
 
Re: Sajt na kome ima objashnjenih pojmova iz automibilizma?

Bane je napisao(la):
...




Shto da trazi drugde? Ima i ovde zaludjenika u automobile :)

Zato što Benchmark inače nema temu koja je posvećena automobilma, pa ne verujem da će svaki put neko kad ga nešto zanima postovati u internetu ili kada bude hteo da budži auto u overclockingu ;). Ja sam baš zbog gomile ljudi koju poznajem i otvorio forum i sam sajt www.redzone.co.yu, medjutim ispalo je da zbog posla nisam imao vremena da jurim unaokolo i reklamiram sve to.. A grehota da se ne koristi, kad već stoji.. A daleko od toga da nema dovoljno ljudi koje tako nešto zanima..

Da ne pričam što su nam likovi davali automobile na test, kao što će uskoro ponovo početi.. :D Mada bi ubuduće trebalo da se orijentišemo na video snimke, tj video testove, cenim da je ljudima zanimljivije da vide kako neki auto ide 250 na video zapisu, nego da pogledaju slichicu :).
 
Re: Sajt na kome ima objashnjenih pojmova iz automibilizma?

Sasa je napisao(la):
...
Sekvencijalni to radi za do 0,1 sec, najbrzem matiku treba najmanje 0,5

Au nesto mi je ovo 0.5 mnooogo, ne verujem da je tolika razlika, bar se ne vidi na 0-100.
 
Sedi pa probaj, pa pricaj :)

Najgore od svega je cinjenica da svi ti tiptronici brze menjaju kad su u automatskom modu, nego u manuelnom.
Ma krsh.

Pozdrav!
 
Re: Sajt na kome ima objashnjenih pojmova iz automibilizma?

Misko je napisao(la):
...



Au nesto mi je ovo 0.5 mnooogo, ne verujem da je tolika razlika, bar se ne vidi na 0-100.
Razlika je monstruozna, a osećaj je odvratan(ko da ti se kvare kola, bar meni tako deluje). Sasa je u pravu za ovo da je bolje ostaviti na automatskom...
 
driver je napisao(la):
A niko da objasni kako radi turbina :D:D:D

Skeniracu ti ja dobar clanak iz European Car-a.

Opet si gledao one diskove sto sam ti dao


:mrgreen:
 
http://www.gtr.co.uk/html/faq/turbos.asp
 
Sad cu da prouchim pa cu da pokidam uzelca u cvikeraju :D
 
Imam jos 7 skeniranih strana , oko 1.8MB RAR-ovano.
 
Sasa je napisao(la):
Sedi pa probaj, pa pricaj :)

Najgore od svega je cinjenica da svi ti tiptronici brze menjaju kad su u automatskom modu, nego u manuelnom.
Ma krsh.

Pozdrav!

Ma fora je u tome sto mi ortak ima Volvo 850R automatik, (250hp fabricki, cipovan na oko 290) i dao mi je krug :mrgreen: , a do tada sam vozio plafon 150hp mozda sam zbog toga stekao takav osecaj :mrgreen: ?
 
HDI (High pressure Direct Injection) - motor sa direktnim ubrizgavanjem pod visokim pritiskom

Zasniva se na Common Rail sistemu, koji funkcionise otprilike ovako:

-pumpa niskog pritiska kroz filter potiskuje gorivo do pumpe visokog pritiska
-pumpa visokog pritiska isporucuje gorivo do rezervoara visokog pritiska (Common Rail, zajednicka sina ili cev)
-kada se aktivira solenoidni ventil, gorivo se ubrizgava u komoru za sagorevanje
-posto je pritisak ubrizgavanja nezavistan od broja obrtaja motora i opterecenja, pocetak ubrizgavanja kao i pritisak i trajanje ubrizgavanja mogu biti slobodno izabrani iz sirokog opsega sistema
-uvodjenje pilot (pred) ubrizgavanja koje se podesava u zavisnosti od potreba motora dovelo je do velikog smanjenja buke motora i redukcije NOx emisije
-aktuator kontrolise pritisak u sistemu

Prednosti Common Rail sistema:

-kompaktan dizajn – moze se koristiti na motorima sa 2 i 4 ventila po cilindru
-modularna gradnja – brizgaci su standardnog dizajna, sto omogucuje ugradnju u motore sa 3,4,5,6 cilindara
-mala zahtevnost za obrtnim momentom – posto je “pumpanje” zajednicke sine nezavisno od ubrizgavanja, Common Rail sistem zahteva malo obrtnog momenta od motora
-nezavisnost pritiska ubrizgavanja – pritisak ubrizgavanja je nezavistan od broja obrtaja i opterecenja motora sto omogucuje visoke pritiske ubrizgavanja i na niskim obrtajima.
-niza NOx emisija – sekvence ubrizgavanja koje ukljucuju periode i pre i posle glavnog ubrizgavanja omogucuju veliko smanjenje emisije pre svega azotnih oksida i omogucuju zadovoljavanje EURO3 i US898 normi
-smanjenje buke – pilot ubrizgavanje dovodi do smanjenja porasta pritiska po uglu kolenastog vratila odnosno do mekseg rada motora i smanjenja buke
-puna elektronska kontrola – Common Rail nudi sve prednosti pune elektronske kontrole kolicine i vremena ubrizgavanja goriva, kao i opciju povezivanja sa ostalim sistemima na vozilu.

Mada svaki proizvodjac naziva ovaj sistem nekim svojim imenom, postoje samo dve firme za koje ja znam da proizvode ove sisteme, a to su Delphi i Bosch.

Za ostalo sto te interesuje imas neke osnovne stvari na samim site-ovima proizvodjaca, al ajd` kad si kilav evo i linkova:

http://www.mercedes-benz.com/com/e/home/innovation/recentdevelopments/technicaldemonstrations/index.html

klikni na "To the glossary" :rtfm: tamo ti je sve objasnjeno ko za male amerikancice, pa mislim da ces naci sta te zanima


http://www.bmw.com/generic/com/en/fascination/technology/technologyguide/index.html

ovde imas svasta, snaci ces se.

Ako ti ovo nije dosta, upisi masinstvo, katedra za MVM, pretplati se na ATZ i MTZ, Automotive Electronics, AMS, tu imas sve detaljno, keve mi ;P
 
Svaka cast na opisu HDI-ja.

BTW totalni sam laik sto se tice toga, pa me zanimaju apredonsti i mane TDI, TDI, HDI, DTI, CDI, SDI...
 
Lepo ti je decko rekao, sve je to ista stvar.
Samo je VW zove TDI, Peugeot HDI, Renaul dTi itd, Mercedes CDI itd...
SDI ne mesaj, to je VW obican dizel.

Pozdrav!
 
U principu imaš 3 grupe, prva je ovaj SDI, dizeli atmosferaši(ili ti ko dizeli pre 10-20 godina, ovo SDI je samo navlaka za paljevine), onda TDI(sa crvenim slovima su jači motori po konjaži) koji su klasični, "staromodni" dizelaši sa turbinama(tehnički usavršeni od VW do imbecilnosti) znači koriste VW, Audi, Seat, Skoda,... ko zna, možda i Lambo i Bugati budu koristili neke TDI i oni su pod krovom VWa, u treću grupu spadaju najsavremeni dizelaši, comon rail(ne znači i najbolji, diskusija povodom ovih dizelaša i klasičnih TDI se svodi k'o na amdVSintel raspravu) u ovu grupu spadaju svi ostali(dtci, cdi, hdi, bla bla) Pežo, Citroen i Ford(jedni te isti motori), onda na primer Reno i Nisan imaju iste pogone, mercedes pravi samo za sebe čini mi se i tako to...
 
Bane® je napisao(la):
...."atmosferaši"


Cek da pomognem ortaku Darku (dolazimo sa istog fax-a), samo sam ja Procesna tehnika i Energetika a on Motoras:)

Elem, pretpostavljam da se ovo "atmosferas", odnosi na nesto se zove "naturaly aspirated"...sad ne znam kako da ga prevedem ali pretpostavljam da ce vecina naslutiti sta to otprilke znaci....druga grupa motora su "Forced induction" ( turbo motori, motori sa supercharger-om...)...pored navedenih postoje i NOS motori, odnosno oni koji koriste i nitrogen kao gorivo io odgovarajucu opremu, ali ne za glavni pogon.
 
Da se malo vratimo na topic:
Evo 2 nasa sajta gde mozete procitati i nesto pametno (i o HDI, TDI motorima):
http://www.automarket.co.yu/
http://www.auto-oglasi.co.yu/


A kad se vec prica o Chip Tuning-u, evo malo obljasnjenja za neupucene sta je to:
www.citius.hr
 
Ima i http://www.auto-industry.co.sr
 
Razgranicite neke stvari

VW forsira svoju tehnologiju kod diesel motora, odnosno koristi sistem pumpa-brizgaljka, koji se principijelno razlikuje od Common Rail sistema. Kod njega je su pumpa i brizgaljka objedinjeni u jedan modul. Prednosti su sledece:
-modularna gradnja - isti modul se moze ugradjivati na motore sa razlicitim brojem cilindara, pa ako obratite paznju videcete da VW diesel motori sa 3,4,5,6 cilindara cesti imaju iste zapremine po cilindru. Laicki oni otprilike na motoru od 4 cilindra odseku 1 cilindar i dobiju trocilindras koji koristi iste klipove, klipnjace, pumpe-brizgaljke i gomilu drugih stvari. Prednost ovoga je naravno cena.
-ekstremno visoki pritisci ubrizgavanja, znatno iznad Common Rail sistema (mislim da novi VW motori imaju pritisak ubrizgavanja oko 2050bar-i) sto dovodi do kvalitetnijeg obrazovanja smese.

Mane:
-Izuzetno visok porast pritiska u cilindru po uglu okretanja kolenastog vratila - tvrd rad motora. Ako vam to nije jasno poslusajte kako predu stari Mercedes-ovi diesel motori, pa onda to uporedite sa VW Golfom TDI. Posledica ovoga je smanjen vek tih motora, i izuzetna osetljivost na kvalitet goriva - topla preporuka siroko zaobidjite ove motore ako mislite da vozite kola kod nas, jer necete ustedeti nista.
-Sistem snagu za pogon uzima direktno sa bregastog vratila, tako da dosta opterecuje samo vratilo, a i karakter opterecenja je nepovoljan (dinamicki)
-pritisak ubrizgavanja zavisi od broja obrtaja
-dosta komplikovana regulacija

Ovaj sistem nije nista revolucionarno, niti novo. Cummins ga koristi na svojim motorima dosta dugo, a uskoro bi u Cacku trebalo da pocnu da se ispituju tenkovski motori sa ovim sistemom.



Eto, razgranicili smo Common Rail i pumpa-brizgaljka.

Samo na kraju treba reci da postoji jos jedna grupa diesel motora koju niko nije spomenuo a koja je kod nas najcesca, a to su motori sa linijskim pumpama visokog pritiska tzv. BOSCH pumpama. Ali ovi motori pripadaju proslosti pa ajde da ne diskutujemo o njima. ctp;
 
[EpT]-=SpitFire=- je napisao(la):
...
pored navedenih postoje i NOS motori, odnosno oni koji koriste i nitrogen kao gorivo io odgovarajucu opremu, ali ne za glavni pogon.

NOS - Nitrous Oxide System je (kako mu i samo ime kaže) sistem koji se može staviti na bilo koji benzinski motor, a ne tip motora. Može se namontirati i na Jugo, Ladu, Fiću.. :)

Nama najbliža zemlja za ugradnju je Mađarska, još nisam video da kod nas neko prodaje ovako nešto, dok se to tamo još neke '95. moglo kupiti za nešto preko 2500 DM.
 
Vrh Dno