Šta je novo?

S.T.A.L.K.E.R utisci, tehnikalije

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Moram da te korigujem u dve stvari(FPS element necu ni da pominjem,vec je bilo dosta rasprave o tome),a to su RPG i ANIMACIJE.
RPG-ima ga minimalno ali tava je i bila zamisao,tako da se to ne ubraja u minus.Ja licno isto volim da ima malo veci procenat RPG-a,ali ***-a...
ANIMACIJE-ne mogu da verujem da ti se animacije ne svidjaju,po meni ovo su mozda najbolje uradjene amimacije do sada-obrati paznju kako su odradjena lica(lik koji je lecio Streloka,pa onda sa uvodne animacije lik koji je spasio glavnog nam karaktera,kao i trader).
Meni su do sada animacije iz WoW-a i Warhammer:Mark of Chaos-a vazile za najbolje,a ove iz STALKER-a stoje rame uz rame sa njima.Cak su Rusi pokazali da im ne manjka ni dizajn ni originalnost u odnosu na zapad!

Uh, ne mislim na cutscenes, medjuanimacije, vec na ingame animacije (likovi pre svega, kretanje, pokreti, nedostatak fluidnosti, sakato kretanje, neprirodni pokreti). Sto se RPG elemenata tice, k, nije minus, ali onda taj segment gubi na znacaju u samoj igri kao jedan od aduta. Tu negde se i krije odgovor zasto je sve u sustini odradjeno polovicno. Hteli su mnogo, a na kraju nista nisu od toga doterali do kraja. Kapiram ja da oni nisu imali budzet kao neki naslovi, ali porazavajuca je cinjenica da ni posle 7 godina nisu od predstavljenih stvari u trailerima i demonstracijama igre izmenili gotovo nista, a i sami su bili svedoci napredovanja svih ovih godina. Hej, vidi, engine je poceo da se razvija 2000.(bar ja imam takvu informaciju), i tada nije bilo dx9ke, pa su ipak na kraju ubacili nove efekte. Postavlja se pitanje zasto nisu tu filozofiju primenili i na ostale bitne elemente koji se ticu ovog zanra. Sve mi ovo lici na onog lika sto je dizajnirao Yugo, kada je izjavio da je stvorio savrsen auto..... A vec tada nije mogao da se nosi sa konkurencijom.
 
Poslednja izmena:
oduzelo bi im jos vremena, a onda bi opet grafika zastarela i tako u krug...Odredjene animacije u igri su odlicne, a neke su bas uzasne, nema nekog pravila. Kretanje i setkanje vojnika je ok, ali kad uhvate da pucaju i da cucnu-ustanu-legnu...

Zaboravio si A.I. da pomenes. Kolko ume da bude odlican tolko ume da bude katastrofalan. Cesto se sa izvadjenim oruzjem (u frci) zalepe za zid i ne mrdaju samo se nesto okrecu levo desno...Ovo sam video nekih 10-tak puta. Ne bi bilo strasno da jedan od njih nije bio Wolf, a drugi "Guide". I onda ja moram da pobijem sve na mapi da bi se on odglupeo posto AI rutina verovatno "pokupi" nesto sto je doslo tu i onda pobeglo i ne zavrsi se. Load game nije pomagao (iz nekog cudnog razloga).
 
@DAS ne verujem da je Goran mislio na medjuanimacije vec na to kako su animirani likovi u igri, njihov hod, trk,pucanje itd. i ja se tu potpuno slazem sa njim tj. animacije su kriminalno lose za jednu igru iz 2007 godine. E sad, sto se tice svih ostalih stvari, ne slazem se jer poredi napucavanje sa npr. HL2 koji ni slucajno nije postavio nikakve standarde u FPS-u, ali to nije tema. Napucavanje nije nesto ali nije ni toliko lose, opet subjektivna stvar. Meni se licno igra strasno svidja, i pored nekih losih elemenata igra ima "nesto" sto mi ne dozvoljava da ustanem sa stolice :)
E da, muzika se savrseno uklapa u atmosferu i doprinosi utisku "beznadeznosti" i "ocaja" dok vetar raznosi radioaktivnu prasinu preko nepreglednih poljana zone.

EDIT:Al ste brzi :)
 
Poslednja izmena:
@SOCOM
Odi u Yantar pa pogledaj u nebo.

@gx-x
Screenshot jeste iz 2004. U tom videu je demonstriram UE3 engine, znači prikazan je vrhunac grafike koje je engine sposoban prikazati. A STALKER ti nije demonstracija engina, i X-Ray engine nije iz 2007 god. Već sam ti rekao da je 2003 unaprijeđen.
Ja još nisam vidio da igra rađena na UE2 enginu ima onakve efekte! I otkud ti to da Metro 2003 neće vidjeti svjetlo dana?
:d, mislim da ti nisi u poziciji da pričaš tako o ljudima koji se bave profesionalnim razvojem igara. Tako nešto ni braća Yerli nebi izjavila? Ja lično poštujem ljude koji se bave takvom vrstom posla, bez obzira kom timu pripadali.

AI u ovoj igri je najbolji do sada. Niti u jednoj igri me nisu ovako uzimali. A to što spominješ su bugovi a ne loš AI. S Wolfom nisam imao nikakvih problema, niti sam imao nekakvih velikih bugova koji utječu na gameplay.

@GoRaNStEin
Širiš negativnu energiju čovječe, i evo opet se bespotrebno ponavljaš! Nema potrebe da to radiš, imaju ljudi oči i uši. Rasprava o ovoj temi nebi nikako trebala ići u tom pravcu jer se samo širi flame. Mene bez veze repliciraš, i govoriš kako to što ja pričam nema veze s mozgom, a ustvari bubaš na pamet. Nemam ništa protiv tebe, ali s tobom o ovoj temi više neću raspravljati! Nema smisla!
 
@Goranstein: Aha,sorry,onda se nismo razumeli :wave:
Animacija likova je ,kako kaze GX-X,nekad dobra,nekad losa.Ali kao sto sam vec rekao pogledajte animaciju likova(a pogotovo glavnog lika kad se prebaci u trece lice)u Oblivionu.Kao sto si sam rekao uporedjujemo elemente sa istim elementima u drugim igrama.

Inace,u pravu je Starac,i ja sam primetio da se nebo krece u nekim delovima ige.A negde je samo slika,nije mi bas jasan taj potez.
 
FPS & RPG genetska mutacija

...ili stalker.To vam je isto kao da ste genetski stvorili sortu lubenice koja ima ukus belog luka.Svi su se mnogo trudili oko toga!Programirali, unapredjivali, trudili se da ostvare svoju viziju i da od toga zarade, uostalom, kao i svi drugi u Gamebiznisu ali ipak krajnji proizvod ne mirise dobro!Yugo sa peugeot motorom!Ne radi se ovde o tome sto je crouch bezvezan ili sto je upucavanje u najmanju ruku satiricno (ili sto baja posle 2 minuta prepucavanja, sakriveni iz kontejenera povremeno, dolazi do mene sunjajuci se, prolazi mimo mene kao da se nista nije desilo?Ja ga upucam i onda se smejem kako je geknuo - teletabisi smek), vec se radi o tome da igra nema film na koji se kacis i koji te vozi par dana.Nekako se osecam bez veze da budem u ulozi stalkera na ovaj nacin.Ja bre nisam sprajt koji hoda vec Gordon Freemen i zato - uninstall!
 
hehe, a meni govore da sirim negativnu energiju (covek u godinama pre svega) ... bezveznjakovici... ljudi iznose svoje misljenje... neko kudi, neko hvali, oni koji se dvoume (da li uopste takvih ima u zemlji gde je igra dzaba) da je probaju, procitace, i verovatno ih zaintrigirati toliko oprecnih misljenja, a onda ce ipak na kraju dati sami svoj sud. Neko u igri trazi jedno, neko drugo, ali mora da se zna sta je FPS, i sta to cini jedan FPS kvalitetnim naslovom.
 
@starac:

ti nikako ne razumes sta ja pricam, ok, objasnicu: UE3 koristi istu tehniku za proracune senki kao sto koristi x-ray engine. Sad kapiras ? (i on koristi deferred shading) To sto su u stalkeru izrazenije senke, to je level dizajn, ili dizajn igre, kako oces. Vec sam ti rekao. Jednostavno one dve scene ne mogu da se porede po kolicini senki, ali i tamo objekti bacaju realne senke, ali je osvetljenje u ambijentu DIFUZNO pa senke nisu kontrastne i jake. U tome je razlika. Onaj drugi deo mog komentara je usko vezan za tehniku renderinga. Ovaj "metro 2003" sa kojim si fasciniran je rupa u saksiji koja je odavno izmisljena i tu nema nista novo niti impresivno (barem meni), i lik koji ga radi je izjavio da je TAJ engine isti ako ne i bolji od Cryengine 2 !!!! ALO ! :) Svaka njemu cast na znanju, ali on nije cryteku ni do kolena kad je engine u pitanju. Crytek je za razliku od njega engine zavrsio, i izbacice igru vec sutra, a ne 2008-me i posle ko zna koliko jos odlaganja.

Over&Out ;)
 
Poslednja izmena:
hehe, a meni govore da sirim negativnu energiju (covek u godinama pre svega) ... bezveznjakovici... ljudi iznose svoje misljenje... neko kudi, neko hvali, oni koji se dvoume (da li uopste takvih ima u zemlji gde je igra dzaba) da je probaju, procitace, i verovatno ih zaintrigirati toliko oprecnih misljenja, a onda ce ipak na kraju dati sami svoj sud. Neko u igri trazi jedno, neko drugo, ali mora da se zna sta je FPS, i sta to cini jedan FPS kvalitetnim naslovom.

Kako te vishe ne mrzi? Ako im je super igra, neka im je. Njihov problem. Ne vredi se natezati (aka iznositi svoje mishljenje i stavove) i prepucavati.:crash:
 
Bože na nebesima, napravi savršen engine za koji će trebati
mašina od 15.000 evra da se uopšte pokrene neka igra.

Onda će bar nerdovi koji ovde truju svojim cepidlačenjima
moći da uživaju u toj mašini i tom engineu,
a neće imati para za internet.

Amin.
 
Ја не могу да се начудим неким кометарима јер ми уоште нису јасни. До сада од свих игара које сам пробао STALKER има најреалнију графику, најбољи AI, одличну атмосферу, занимљиве борбе, доста успјелу комбинацију жанрова... Ма заразна игра. Највећи проблем су ти повремени bugova али они не умањују игривост. Ако ћемо реално ово је екстра игра! Мада је то прије свега ствар укуса али ипак треба бити објективан.

И да, СуперСтаљин одлична ти је конфигурација.
 
Poslednja izmena:
шта мислите да ли може ова игра да се покрене на мојој скромној машини?????
 
Umro sam od smeha kad sam ovo video (pogledaj attach). Btw - sinoc sam gledao Stalker - Ruski film iz 1979 - apsolutan trip - ako imate vremena - obavezno stivo za sve SF fanatike. Inace film je baziran na prici Roadside Picnic by braca Strugacki, koji su posle izlaska filma napisali knjigu Stalker baziranu na filmu :p Mislim da su ljudi iz igre uzeli par atmosferskih zvukova iz filma. A i okruzenje je definitivno prepoznmatljivo
 

Prilozi

  • gordonpda.jpg
    gordonpda.jpg
    193.1 KB · Pregleda: 135
Ne vidim ja nikakvo natezanje ovde ... Svako zasto ima svoje zato, svako za ima svoje protiv :) ....

Tako je, samo mi niste jasni vi likovi koji ste odavno uradili uninstall a uredno pratite thread i redovno postujete ovde kako je igra djubre. Mozda niste 100% sigurni u svoju procenu igre, ili pokusavate da preobratite "nevernike" kojima se nekim slucajem igra svidja, spasite neupucene ljude od instaliranja ovog "zla"... Ko ce ga znati... Kako li tek smarate u temama o igrama koje vam se svidjaju??
 
Tako je, samo mi niste jasni vi likovi koji ste odavno uradili uninstall a uredno pratite thread i redovno postujete ovde kako je igra djubre. Mozda niste 100% sigurni u svoju procenu igre, ili pokusavate da preobratite "nevernike" kojima se nekim slucajem igra svidja, spasite neupucene ljude od instaliranja ovog "zla"... Ko ce ga znati... Kako li tek smarate u temama o igrama koje vam se svidjaju??

Cekaj, a ko je rekao da sam uradio uninstall ...? Ja ne vidim da sam igde rekao da sam skinuo igru sa harda ... Chuchi i ceka charobni patch, jos uvek sam beta tester za mp ... i tako ... Novi patch bi trebao uskoro ... Posto sam je cekao toliko dugo, dajem joj sansu, i dajem joj sansu ... zato se i razocaram svaki put kad krenem da igram .... Eto zasto ponavljam nebrojeno puta jedno te isto ... Zato sto pojedini gledaju na sve crno/belo ... A ima toliko sivih nijansi ... pored svega moja ocena od 75% je prolazna, zar ne? :D ... Samo me isprovocira ta glorifikacija segmenata koji su u najmanju ruku sramotni za danasnje standarde ... Eto toliko :) Za sada ;)
 
Umro sam od smeha kad sam ovo video (pogledaj attach). Btw - sinoc sam gledao Stalker - Ruski film iz 1979 - apsolutan trip - ako imate vremena - obavezno stivo za sve SF fanatike. Inace film je baziran na prici Roadside Picnic by braca Strugacki, koji su posle izlaska filma napisali knjigu Stalker baziranu na filmu :p Mislim da su ljudi iz igre uzeli par atmosferskih zvukova iz filma. A i okruzenje je definitivno prepoznmatljivo

naravno!i ne treba da umires od smeha,to je remek delo coveka koji je rezirao i Solyaris ciji je "hollywood remake" skoro neko ukenjao.
ne vredi to ni objasnjavati ni bilo sta pisati ovima sto su odrasli na "pure 3d crosshair-u" :)
 
Cekaj, a ko je rekao da sam uradio uninstall ...? Ja ne vidim da sam igde rekao da sam skinuo igru sa harda ... Chuchi i ceka charobni patch, jos uvek sam beta tester za mp ... i tako ... Novi patch bi trebao uskoro ... Posto sam je cekao toliko dugo, dajem joj sansu, i dajem joj sansu ... zato se i razocaram svaki put kad krenem da igram .... Eto zasto ponavljam nebrojeno puta jedno te isto ... Zato sto pojedini gledaju na sve crno/belo ... A ima toliko sivih nijansi ... pored svega moja ocena od 75% je prolazna, zar ne? :D ... Samo me isprovocira ta glorifikacija segmenata koji su u najmanju ruku sramotni za danasnje standarde ... Eto toliko :) Za sada ;)

Nesto si mi mnogo ostar prema igri koju cenis sa 75%, ali dobro... Po meni, igra je daleko od savrsene, ali ipak uzivam igrajuci je. Da je moglo bolje, moglo je
 
http://www.firingsquad.com/hardware/stalker_cpu_performance/default.asp

Pre sam mislio da je Firingsquad dobar sajt zato sto,izmedju ostalog,testiraju i igre na razlicitim procesorima u kombinaciji sa grafikama i to uporedjuju.
Sad su me razocarali,7900GS pa odma 7900GTX SLI! A gde je nesto izmedju,da vidimo kako se procesori ponasaju u kombinaciji sa npr single 7900GTX(GTO) varijantom,koji takodje ima dosta usera.Pa onda neke Atijeve kartice da su ubacili...
 
naravno!i ne treba da umires od smeha,to je remek delo coveka koji je rezirao i Solyaris ciji je "hollywood remake" skoro neko ukenjao.
ne vredi to ni objasnjavati ni bilo sta pisati ovima sto su odrasli na "pure 3d crosshair-u" :)

ma umro sam od smeha za Gordon's PDA u igri - screenshot sam prikacio uz poruku i umiranje od smeha je vezano za attach. Sto se tice ovoga drugog je bilo cisto informacija za siroke mase ako nisu bili upoznati...
 
OMG!OMG!OMG! Pa zar je moguce da STALKER ne podrzava 5.1 surround .... Neka mi neko objasni whyyy:crash:
I posle 1h igranja nije me preterano odusevile pa je sledio uninstall (ne zbog toga sto mi je igra :wall: vec zbog novog kompa koji mi stize za koji dan....:p pa da se igra na max) , jedno je sigurno a to je da su animacije kao i kretanje za pohvalu kako su lose odradjene ......
 
Poslednja izmena:
@starac:

ti nikako ne razumes sta ja pricam, ok, objasnicu: UE3 koristi istu tehniku za proracune senki kao sto koristi x-ray engine. Sad kapiras ? (i on koristi deferred shading) To sto su u stalkeru izrazenije senke, to je level dizajn, ili dizajn igre, kako oces. Vec sam ti rekao. Jednostavno one dve scene ne mogu da se porede po kolicini senki, ali i tamo objekti bacaju realne senke, ali je osvetljenje u ambijentu DIFUZNO pa senke nisu kontrastne i jake. U tome je razlika. Onaj drugi deo mog komentara je usko vezan za tehniku renderinga. Ovaj "metro 2003" sa kojim si fasciniran je rupa u saksiji koja je odavno izmisljena i tu nema nista novo niti impresivno (barem meni), i lik koji ga radi je izjavio da je TAJ engine isti ako ne i bolji od Cryengine 2 !!!! ALO ! :) Svaka njemu cast na znanju, ali on nije cryteku ni do kolena kad je engine u pitanju. Crytek je za razliku od njega engine zavrsio, i izbacice igru vec sutra, a ne 2008-me i posle ko zna koliko jos odlaganja.

Over&Out ;)

Pa okačio sam ona dva screenshota upravo da bih dokazao kako oba engine koriste iste tehnike, i o tome sam i govorio. Ti izgleda ne čitaš dobro, ili zaboravljaš?

Nije mi cilj dokazivati koji engine je bolji ili koji ima bolje sjenke, već hoću da dam do znanja kako X-ray nije zaostao. Naprotiv, u rangu je s današnjim najboljim enginima jer koristi 'next generation real time rendering'.

Metro 2033 je predstavljen prije skoro godinu dana, a počeo se praviti i ranije. Što znači da je engine već davno kompletiran, jer ako nemaš gotov engine ne možeš praviti igru. Engine je osnova!
 
Igra je definitivno zarazna.
Chitajuchi vashe komentare i pljuvanje, jedva sam instalirao igru, srecha pa ne slusham pametnije od sebe :D
 
Igra je definitivno zarazna.
Chitajuchi vashe komentare i pljuvanje, jedva sam instalirao igru, srecha pa ne slusham pametnije od sebe :D

Изгледа да је ово једна од оних игара које или обожаваш или мрзиш. Мада је већина оних који су одушевљени. Од мојих пријатеља сви који су пробали игру су били импресионирани. Ма игра је ултра заразна. Ја брата једва отјерам од компјутера, да бих и ја могао мало да је играм. Они који пљују игру мора да су :bottle: А што се тиче bugova, има их али ништа спектакуларно и што онемогућава играње. Ето мени игра још ниједном није пукла.

Иначе ако неко буде имао проблем са вратима оног почетног трговца која неће да се отворе има фазон како и да се то ријеши. Мало ударате у врата, гурате их са стране и притишћете F и она се отворе. После их заглавите кутијама, да не бисте морали да све радите испочетка. Иначе ако вам framerate драстично падне у конзоли куцајте vid_restart, а ако хоћете да добијете мање убрзање или брже учитавање додајте -noprefetch у shortcut-u игре. Ако вам којим случајем недостаје сунце на небу, креирајте lan server и куцајте sv_setenvtime 9 или 14, а онда изађите и покрените single. Иначе за игру излазе још 2 patcha који ће исправити већину багова, полазећи од повременог блокирања ncp или нелогичног понашања, па до траве и слично. Такође на нету имате realisam mode и још неке друге.
 
Nisam primetio ni jedan bug za sada, igra je patch-ovana i nema nikakvih problema.
 
Ne vidim ja nikakvo natezanje ovde ... Svako zasto ima svoje zato, svako za ima svoje protiv :) ....

Natezanje je jedno, ali ti toliko zracis smorom u svakom svom postu da je skoro svaka tema u kojoj si ti mirodjija - pravo mucenje za citanje! :trust:
Super je to sto si ti pasionirani igrac al' ajde iskuliraj malo sa smaranjem po ovoj (i ostalim) temama.... dzizs :S:

Pusti ljude da na miru pricaju o igri. Od 26 strana ove teme, tvoje smaranje zauzima 5. Shvatili smo da ti se igra ne dopada i shvatili smo da ti smatras da je igra trash i nedovrsena... ne moras to vise da pokazujes :)
 
Poslednja izmena:
Natezanje je jedno, ali ti toliko zracis smorom u svakom svom postu da je skoro svaka tema u kojoj si ti mirodjija - pravo mucenje za citanje! :trust:
Super je to sto si ti pasionirani igrac al' ajde iskuliraj malo sa smaranjem po ovoj (i ostalim) temama.... dzizs :S:

Pusti ljude da na miru pricaju o igri. Od 26 strana ove teme, tvoje smaranje zauzima 5. Shvatili smo da ti se igra ne dopada i shvatili smo da ti smatras da je igra trash i nedovrsena... ne moras to vise da pokazujes :)

Sto si tako grub? :D ... Kakvo bi jelo bilo bez zacina? :d
 
Posle par sati igranja mrzelo me da instaliram patch jer ne prima savegame, ali koliko citam na zvanicnom forumu sprema se patch v2 koji ce imati savegame konvertor.

Preliminary third patch change list. Subject to change.

AI
- Added avoiding dynamic obstacles for NPCs.
- Added enemy priority function – fixes incorrect NPC reaction on player’s attack.
- Changed the second part of the enemy search algorithm – having lost the player, the NPCs will no longer be baffled.
- Added correct reaction on shots and loud sounds coming from the player (only) on close distances.

Render
- Dual core optimization.
- 10-15% FPS increase.

Gameplay
- Added new game mode – freeplay; activated after the end of the game.
- Added the possibility for any character will be able to go to any smart-terrain.
- Fixed the ultra-intense vibration of the grass.
- All monsters drag now the corpses correctly.

Physics
- Fixed the situations when the physics get stuck in the floor or in the thin walls.
- Fixed the situations when the dead bodies disappear.

Network
- Reduced the traffic and lags.

General
- Fixed problems with OS Vista 64.
- Added saved games converter.
- Added MOD Tools support.

Detaljanije
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh Dno