Meni se čini nekako da ti nisi umeo da uradiš neke stvari u UE4. Na kraju dana uvek je do toga koliko se neko potrudio da napravi nešto zbilja kvalitetno! Koliko vredi po tebi material editor UE4 engineu spram Cryengina? A to je samo jedna stavka... A što se tiče Environment editora... Pa zna šta, sve i da je to nešto bolje napravljeno u Cryengine-u (šta zaista sumnjam), to nije dovoljno da bi mogao da kažeš ono što si gore napisao. Ne može se to tako gledati i ova tvoja tvrdnja je prilično neozbiljna! :trust:
Uostalom slika govori više od hiljadu reči. Zakačiću ti video koji verovatno najbolje demonstrira potencijal UE4ke, a pri tom treba da uzmeš u obzir da UE4 sadrži neke stvari koje Cryengine nema uopšte i da ga već neko vreme koriste ljudi iz Industrial Light & Magic kompanije za potrebe filmske indutrije, s razlogom, heh!
Da se razumemo. Cryengine je OK. To nije sporno. Ali reći da je tata mata za UE4 to jednotavno ne stoji!
Ja recimo lično preferiram UE4 prevashodno zbog načina kako su u njemu ogranizovane stvari, kao i zbog činjenice da mogu sam da isprogramiram šta mi treba putem blueprints nodova. Po meni, on je daleko pregledniji, intuitivniji i zahvalniji za rad od Cryengine-a. No to je moje viđenje stvari i svakako zbog toga neću tvrditi da je UE4 duplo bolji. Uostalom svaki od njih ima svoje prednosti i mane i to se zna.
Neozbiljna!?
Drug, za razliku od tebe ja imam iskustva sa oba engina. Probao sam sa UE4 napraviti nesto slicno kao ovo sto vidis na videu, i ne moze. Prva stvar koju UE4 nema je dynamic lighting, sto znaci da nema nista od SVOTI/SVOGI rjesenja kakvo Cryengine ima vec odavno. Znaci sa UE4 moras napraviti vise lighting stanja koja predstavljaju jutro, sredinu dana, noc, i povezati to dimanicki, i dobit cemo nekakvu half baked kombinaciju. To nema sanse da izgleda niti blizu dobro kao Crytekovo rjesenje.
Postoje dvije GI iteracije za UE4 i niti jedna nije njihova. To su LPV i Nvidia VXGI, i obje imaju velikih problem sa performansama. I ustvari mislim da ih niko i ne koristi u svojim igrama.
I tu dolazimo do najvece razlike izmedju ova dva engina, a to su performanse. Sto se tice performansi, pogotovo open world performansi, tu UE4 nema sta traziti pored Cryengina. Naravno Cryengine je od pocetka radjen sa tim na umu, da pruzi najbolje performanse i najbolju grafiku u open world okruzenju. Pa sjecas li se kako Crysis 3 izgleda na konzolama prosle generacije, na onom smecu od hardvera? Dobro je Cevat rekao tada "ovo nema niko". I u pravu je, mada ga je uopce nesto ne cijenim zbog njegovih glupih poteza.
Ovo sto Cryengine 5 ima stvarno nema niko. I najveci game-changer je bas taj SVOTI koji radi savrseno u kombinaciji sa dinamicnim osvjetljenjem, plus ima odlicne performanse.
Razlika sa i bez je ogromna:
http://docs.cryengine.com/display/SDKDOC2/Voxel-Based+Global+Illumination
A najmanji je problem ubaciti te realisticne Megascans assetse u engine i igrati se s njima. To mozes i sa Cryenginom:
https://www.artstation.com/artwork/0L4BG
Medjutim te mene uopce ne zanima jer nije game ready. Mozda bude za nekih 20ak godina? Neozbiljno je uopce govoriti o CGI i filmskoj industriji u kontekstu video igara. To je neozbiljno.
Btw, Cryengine 5 uopce nije tezak za rad i puno je pregledniji, i nije vise samo "first person shooter" engine. I totalno mi je nebitno koji Engine koristim, ali sa UE4 ne mogu izvuci tu Stalker atmosferu jer nemam alate kao sto je Environment Editor, plus lose performanse u open world vegetation heavy igrama. UE4 jednostavno nije spreman za open world, i na forumu to mnogi kazu.
Zato je Cryengine mama i tata.