Šta je novo?

S.T.A.L.K.E.R. 2

Da, nema tu SoC atmosferu, plus klise cut scene. Ovo lici na Metro.
Bukvalno sam to pomislio :) pljunuti Metro, ali to ne mora značiti lošu stvar. Ovo itekako ima atmosferu prethodnih samo što mi još ništa nismo videli.
 
Definitivno izgleda kao preslikan Metro.
 
Тешко ће пресликати атмосферу из легендарног Сталкера јер је и сам UE 4 или 5,који већ користе, такав да као што рекосте пресликан Метро али и неки од COD, плус што ће то бити и на конзолама.. Рока се рафалчина константно, што је било скоро незамисливо у претходним јер би пушка заглавила 16х за то време, а и таквим пуцањем не би ни 2 кера ранио.
Очекујем одличну причу и визуелно да ме одушеве апокалиптични призори, а као што рекох у трејлеру Lab x16 или која већ беше(можда је и Agroprom research institute) не делује толико сабласно као на старом XRay када су се ледиле кости...
 
Nije tu engine problem, vec je stvar fokusa na zapadnu publiku. To su vec uradili sa Clear Sky, pa su bili kritikovani.
Elden Ring je dokaz da to nije potrebno.
 
Nije tu engine problem, vec je stvar fokusa na zapadnu publiku. To su vec uradili sa Clear Sky, pa su bili kritikovani.
Elden Ring je dokaz da to nije potrebno.
Elden Ring je potpuno drugi tip igre i ako cemo da gledamo realno ER nije nista drugo nego nastavak Dark Suols 3 ili cak bi moglo da se kaze da je re-skin igre samo druge lokacije i malo izmenjeni likovi. Tako da nije ER mogo da izgleda nista drugacije nego sto sada izgleda i isli su na proverenu semu da ne menjaju nista osim lokacija i oruzija i opreme koja se nosi.

A sto se tice samog Stalkera ne znam sta ste ocekivali i mislili kako ce igra da izgleda, sasvim je logicno da ce da igre lice jedne na druge pogotovo pucacine i sto Metro i Stalker imaju slicnu tematiku.
 
E krastavac, nije poenta u poredjenju zanrova vec u tome da se ne podilazi ustajaloj zapadnjackoj publici. To nije potrebno jer cak i ta publika cijeni nesto sto je drugacije. Promjena je univerzalna konstanta.
Metro nije SoC, nema tu atmosferu, jedinstvenost, gameplay, itd. Btw, STALKER nije klasicna pucacina.
Vec sam spomenuo Clear Sky, sa kojim su izgubili tu SoC posebnost. To su naravno fanovi primjetili i pale su kritike i pitanja zasto nije kao SoC, pogotovo kada se radi o nastavku gdje je veliki dio mape ustvari isti.
SoC posebnost je razlog zasto STALKER ima drugi najveci modding community poslije TES.
 
Šta se tiče publike,uboli su u sridu

Pročitajte par komentara na youtube,i sve će vam biti jasno

Naš voz je davno otišo :p.Uzmi ili ostavi
 
E krastavac, nije poenta u poredjenju zanrova vec u tome da se ne podilazi ustajaloj zapadnjackoj publici. To nije potrebno jer cak i ta publika cijeni nesto sto je drugacije. Promjena je univerzalna konstanta.
Metro nije SoC, nema tu atmosferu, jedinstvenost, gameplay, itd. Btw, STALKER nije klasicna pucacina.
Vec sam spomenuo Clear Sky, sa kojim su izgubili tu SoC posebnost. To su naravno fanovi primjetili i pale su kritike i pitanja zasto nije kao SoC, pogotovo kada se radi o nastavku gdje je veliki dio mape ustvari isti.
SoC posebnost je razlog zasto STALKER ima drugi najveci modding community poslije TES.
Upravo je to poenta, jer Elden Ring su upravo isli na proverenu foru i to im je upalilo, nisu imali potrebe da izmisljaju celu igu ispocetka nego su dobar deo nje preneli iz Dark Souls 3 u ER... sve sto su trebali da urade je da osmisle mapu, opremu, izgled i napisu dobru pricu.

Tako da nema tu nista cudno sto novi stalker lici bas na metro jer upravo su na tu ciljnu grupu igraca isli, vec kazes da su deo fanova izgubili a da li su se zapitali sto? Ja eto nisam ni jedan stalker odigrao a kretao sam vise puta ali igra je suvise troma i spora za nekoga ko je dosao posle metroa i svih drugih pucacina. Stalker sam pokusao da igram kada je izasao pa nejde, nije da sam u igri proveo 5 min pa ne znam nista proveo sam vise sati pokusavajuci da mi se igra svidi ali nejde, tako da mislim da ce stalker 2 da privuce jednu novu grupu ljudi koji su kao ja pokusali prve delove da igraju ali nije im poslo za rukom.
 
Upravo je to poenta, jer Elden Ring su upravo isli na proverenu foru i to im je upalilo, nisu imali potrebe da izmisljaju celu igu ispocetka nego su dobar deo nje preneli iz Dark Souls 3 u ER... sve sto su trebali da urade je da osmisle mapu, opremu, izgled i napisu dobru pricu.

Tako da nema tu nista cudno sto novi stalker lici bas na metro jer upravo su na tu ciljnu grupu igraca isli, vec kazes da su deo fanova izgubili a da li su se zapitali sto? Ja eto nisam ni jedan stalker odigrao a kretao sam vise puta ali igra je suvise troma i spora za nekoga ko je dosao posle metroa i svih drugih pucacina. Stalker sam pokusao da igram kada je izasao pa nejde, nije da sam u igri proveo 5 min pa ne znam nista proveo sam vise sati pokusavajuci da mi se igra svidi ali nejde, tako da mislim da ce stalker 2 da privuce jednu novu grupu ljudi koji su kao ja pokusali prve delove da igraju ali nije im poslo za rukom.
Једина мана првог Сталкера јесте што је почетак прилично досадан, где имаш 3 шупе, 4 куће, 4 ливаде и подрум, сећам се кад је тек изашао након неколико сати играња сам баталио. Можда месец дана после ми лик који прилично одмакао у игри испричао шта се све дешава и какав све арсенал оружја се појављује касније тако да сам се вратио и нисам гасио данима док нисам прешао целу игру. Што се више одмакне постаје све боља и игра и прича, на крају је феноменална.
 
Da se pridružim temi i iščekivanju pošto mi je SoC jedno od najlepših iskustava sa video igrama.
Elem, radujem se dvojci, što će se desiti nakon toliko godina uopšte.

Mislim da je SoC atmosfera nešto neponovljivo, i da je čak onomad igra bila ispred publike u neku ruku.
Meni je recimo tada najveći utisak SoC bio utisak "depresije" koji bi mi ostajao potom... To mi je čak u početku bilo i malo odbojno, sporiji start, gameplay koji zahteva strpljenje, melanholija same dinamike dok priča i sama igra ne počnu da se otvaraju i praktično te obuzimaju.
Joj samo kad se setim na početku AK-74U i onog zaglavljivanja... 😂

Dvojka, koliko mi se čini, koristi recept za današnju publiku, i rekao bih sa te strane dobra kombinacija Metroa i Escape from Tarkov... E sad koliko će u tome Stalker izgubiti svoj identitet ili sačuvati svoju unikatnost, mislim da je rano suditi.

Vidim ovde se dosta u klipovima potencira gameplay pucanja, pa se nadam da nećemo dobiti jedan puki shooter koji će progutati dinamiku priče i atmosfere.
 
Akcioni kadrovi su previše kratki i ne vidi se baš jasno iz ovog trejlera kako funkcioniše tačno mehanika same pucnjave, tako da su sve to samo vaša nagađanja. Što se tiče atmosfere, u nekim kadrovima me podseća na prvi deo, a u nekima opet malo više na Metro koji mi uzgred nije bio nimalo zanimljiv (ni jedan nisam odigrao). E sad, rekao bih da je to tako ponajviše zabog kolorita. Metro karakteriše veći kontrast zbog čega su boje objektivno nešto više napucane. Prvi Stalker je imao unikatnu atmosferu između ostalog i zbog toga što je više deonica bilo provučeno kroz neki više žućkasto zemljani tonalitet koji je dobro bio usklađen sa okolišom. U zonama gde je radijacija jača pomenuti tonalitet je bio još intenzivniji i drveće i trava imali su taj izvitopereni žućkasti ton koji je nedvosmisleno sugerisao da tu nešto nije kako treba. Osim toga prikaz je manje konstrasan bio, a boje manje zasićene. Verujem da je to bilo tako između ostalog i zato što su se dosta oslanjali na referentni foto materijal i trudili se da pogode atrmosferu iz te oblasti oko elektrane u čemu su reklo bi se definitivno i uspeli. Nebo je bilo konstatno sivo što je dosta uticalo i na sam ambijent, dok ovde to nije baš slučaj i to je ono što mi se u načelu ne dopada. Ali videćemo... Možda to bude ipak sve skupa fino zaokruženo.
 
Poslednja izmena:
Upravo je to poenta, jer Elden Ring su upravo isli na proverenu foru i to im je upalilo, nisu imali potrebe da izmisljaju celu igu ispocetka nego su dobar deo nje preneli iz Dark Souls 3 u ER... sve sto su trebali da urade je da osmisle mapu, opremu, izgled i napisu dobru pricu.

Tako da nema tu nista cudno sto novi stalker lici bas na metro jer upravo su na tu ciljnu grupu igraca isli, vec kazes da su deo fanova izgubili a da li su se zapitali sto? Ja eto nisam ni jedan stalker odigrao a kretao sam vise puta ali igra je suvise troma i spora za nekoga ko je dosao posle metroa i svih drugih pucacina. Stalker sam pokusao da igram kada je izasao pa nejde, nije da sam u igri proveo 5 min pa ne znam nista proveo sam vise sati pokusavajuci da mi se igra svidi ali nejde, tako da mislim da ce stalker 2 da privuce jednu novu grupu ljudi koji su kao ja pokusali prve delove da igraju ali nije im poslo za rukom.

Ti imas kognitivni problem!
STALKER ti je spor, sto je sasvim normalno za open world igre, a s druge strane ti je Elden Ring ok koji je takodjer spora igra! Istina je da su obje igre su spore i ne drze te za ruku. Sve igre sa RPG elementima su spore, a STALKER je FPS sa RPG elementima. Metro nije!
Koliko puta sam citao ovakve tekstove kao sto tvoj, gdje se isti ili slicni gameplay elementi u jednoj igri hvale, dok se u drugoj negativno kritikuju.

I btw, ako si kako tvrdis "dosao poslije Metroa i drugih pucacina", kako si mogao igrati STALKER kada je izasao!? Metro je kasnije izbacen.
 
Pa ko kaze da sam igrao stalker odmah po izlasku? Prvo nisam imao komp za tako nesto a kada sam kupio racunar sa kojim sam mogo da igram onda mi igra nije legla zbog svog tromog pocetka i svega.

Ti starac nemoj da glumis frojda i da delis nekome dijagnoze, to sto se tebi ne dopada moj tekst to je tvoj problem i tako si se uznemirio kao da sam ti dirnuo u porodicu a ne da sam napisao svoje misljenje zasto je meni losa igra.

Metro nije SoC, nema tu atmosferu, jedinstvenost, gameplay, itd. Btw, STALKER nije klasicna pucacina.
Koliko puta sam citao ovakve tekstove kao sto tvoj, gdje se isti ili slicni gameplay elementi u jednoj igri hvale, dok se u drugoj negativno kritikuju.
Ti se odluci jesu igre slicne ili nisu.

To sto ti imas svoje vidjenje igre je ok i to postujem ali isto tako postuj tudje misljenje a ne da etiketiras nekoga samo zato sto ti se necije misljenje ne svidja.
 
U prvom citatu poredi Stalker i Metro, a u drugom Stalker i Elden Ring, ako sam ja dobro razumeo.
 
Dajte ljudi pričajte malo o Call of Pripyatu :)
Meni najbolji Stalker i jedini koji sam odigrao do kraja :p
Znači atmosfera tamo je opijum. Verovatno najimerzivnija igra koju sam ikada igrao. Toliko je odbijajuća da je genijalna.
Kako sam se da prostite us*o kada sam naleteo na kontrolera :eek::poop:
Sve to beše jako davno. Ima i više od deset godina...
 
Proslo je "100 godina" od prvog SoC - danas je konkurencija 10 x zesca, ne samo u gamingu, nego u svim novim multimedijalnim i online sadrzajima...
( da ne pominjem da fanovi danas imaju 40-50 ) godina
Uci na trziste, sa ritmom i dinamikom uvoda starog SoC - u god. 2023... bilo bi kao da u tramvaju punom "Instagram zombija" idete od klinca do klinca i preporucujete knjigu Dostojevskog...
 
Proslo je "100 godina" od prvog SoC - danas je konkurencija 10 x zesca, ne samo u gamingu, nego u svim novim multimedijalnim i online sadrzajima...
( da ne pominjem da fanovi danas imaju 40-50 ) godina
Uci na trziste, sa ritmom i dinamikom uvoda starog SoC - u god. 2023... bilo bi kao da u tramvaju punom "Instagram zombija" idete od klinca do klinca i preporucujete knjigu Dostojevskog...
Sad but true :cry:
 
U prvom citatu poredi Stalker i Metro, a u drugom Stalker i Elden Ring, ako sam ja dobro razumeo.
Jeste ali Elden Ring je uzeo čisto kao primer gde su navodno autori držali do nekog autentičnog izgleda i nisu podilazili zapadnjacima, što kao ovde nije slučaj. Nije to verovatno bila najbolja analogija, kao uostalom i ova opaska o podilaženju zapadnoj publici. Rezon da se vizuelni deo nekog projekta, bilo da je film, ilustracija, strip, video igra ili šta god da je u pitanju, rešava sa idejom da se tendenciozno dopadneš nekoj publici u najmanju ruku zvuči naivno. To se najprostije rečeno ne radi iz više razloga, da ne objašnjavam sada zašto jer ćemo izaći iz okvira ove teme. Ako ništa drugo, ne postoji recept za uspešan strip, film ili video igru. Više faktora je u igri i veoma je teško unapred odrediti neke stvari i biti siguram da će baš to biti 100% dobitna kombinacija. E sad činjenica je i to smo svi konstatovali, da su ovde neke stvari izmenjene u odnosu na originalu igru. Međutim kao što rekoh to ne mora da znači da će igra biti lošija. Ja recimo imam više utisak da su autori ovde pokušali da nađu neki modus i dođu do svoje autentične atmosfere. A koliko su u tome uspeli to ostaje da se vidi. Evidentno je da su nastojali da vizuelno unaprede igru u svakom pogledu, međutim kada je atmosfera u pitanju treba reći da tu i sam endžin ima svakako svojeg udela. Kada bi neko napravio istu igru u dva različita endžina koji mogu da poguraju praktično iste efekte, prilično sam siguran da bi tu bilo izvesne razlike. S druge strane stoji i da je Unreal Engine prilično fleksibilan u tom pogledu, te da je moguće praktično iz njega dobiti šta god da neko zamisli.

Osim gore navedenog činjenica je i da je ova franšiza pretrpela određene izmene tokom vremena. Prvi deo je neponovljiv u svakom smislu. To je bio nebrušeni dijamant toga vremena. Prva igra je odisala tmurnom i oronulom atmosferom. U nastavku je to promenjeno jer zaboga ne ide baš sve da ponavljaju i to je imalo smisla u tom momentu čak i sa tehničke strane gledano. Drugi deo je gurao unapređeni endžin putem koga je u tom trenutku bilo moguće pogurati nove efekte. Nastavak je imao po prvi put tzv. god rays kao jedan od vizuelnih dodataka, pa je logično igra morala da bude i više razdanjena kako bi se ovaj efekat zapravo video. U 3. delu su izbalansirali sve skupa značajno bolje i dodatno utegli igru. Međutim taj deo sam najmanje puta igrao. Iako je bio najutegnutiji, nije mi imao atmosferu SoC-a i jednostavno igra me nije vukla da joj se vraćam. U tom momentu bilo mi je jasno da su neke stvari već bile potrošene. SoC sam odigrao 10tak puta, a ne bih imao ništa protiv da ga odigram još koji put. Sve u svemu, kada sve saberem, možda je i dobro što je došlo do ovolike pauze između originalne igre i sada praktično novog nastavka. Uzevši u obzir sve aspekte nakon izlaska Call of Pripyat-a, bojim se da bi ovaj nastavak u tom momentu ipak neslavno završio.
 
Poslednja izmena:
Elden Ring je savrsena analogija, jer kad god neko kaze da se mora podilaziti, ja mu samo spomenem tu igru. Igra je spora, teska, ne drzi te za ruku, graficki nije na nivou nekih danasnjih igara, i NEMA RAY TRACING :cry: I prodala se u nevjerovatnih 18 mil primjeraka.
Btw, imate na yt puno videa o ljudima koji su po prvi put iskusili takvu igru, to jest prvi put su iskusili taj osjecaj progresa, postignuca kada napokon srede nekog bossa.

Pa ko kaze da sam igrao stalker odmah po izlasku? Prvo nisam imao komp za tako nesto a kada sam kupio racunar sa kojim sam mogo da igram onda mi igra nije legla zbog svog tromog pocetka i svega.

Ti starac nemoj da glumis frojda i da delis nekome dijagnoze, to sto se tebi ne dopada moj tekst to je tvoj problem i tako si se uznemirio kao da sam ti dirnuo u porodicu a ne da sam napisao svoje misljenje zasto je meni losa igra.



Ti se odluci jesu igre slicne ili nisu.

To sto ti imas svoje vidjenje igre je ok i to postujem ali isto tako postuj tudje misljenje a ne da etiketiras nekoga samo zato sto ti se necije misljenje ne svidja.

Ti kazes da si ga igrao po izlasku, to jest nakon Metroa. A to ne moze jer je Metro izasao 3 godine kasnije. Procitaj svoj post malo bolje.
Ustvari nisi uopce iskusio igru, ali eto imas nesto za reci o necemu sto nisi iskusio. I jos mene citiras jer je li ti si kompetentan da pricas o igri, a ja nisam!? Nigdje veze.
 
Evo zahteva:

Minimum:
  • Procesor: AMD Ryzen 5 1600X ili Intel Core i5-7600K
  • Grafička: AMD Radeon RX 580 8GB ili NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB
  • Memorija: 8 GB RAM
  • Disk: 150 GB (SSD)
Preporučeno:
  • Procesor: AMD Ryzen 7 3700X ili Intel Core i7-9700K
  • Grafička: AMD Radeon RX 5700 XT 8GB ili NVIDIA GeForce RTX 2070 SUPER 8GB ili NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti 11GB
  • Memorija: 16 GB RAM
  • Disk: 150 GB (SSD)
Igra će biti prevedena na Srpski jezik! :cool:🇷🇸💪

P.S. Kako će UE5 raditi na ovim tarabama koje su pod minimumom baš me interesuje :rolleyes: možda developeri rade na radioaktivni pogon pa znaju šta je optimizacija.
 
@Glenn
Ja tako mislim zato što se ne razumem naročito u te stvari i pokušavam nešto da naučim prateći tekst drugih :giggle:
 
SIgurno će biti optimizovaniji od RedEngine-a :D tako da ostaje im više lufta da nasviraju grafiku a isto tako i da obore.
CP2077 skoro isto radi na Low i Ultra.
 
Јел беше најављено за крај 2023. или су опет померили рок?
 
Надам се да ћемо дочекати, с'обзиром колико се чекало на излазак SOC, додуше вредело је, јер је и данас добар а за то време је био врхунски.
 
Izaci ce pre GTA 7, sto me raduje.
 
Убацили узи у Сталкера🤣
Само још да се појаве CJ и Big Smoke..
Иначе графика изгледа одлично али лако је то дотерати на сликама, видећемо...
 
Znači meni ovo izgleda još bolje od Exodusa. Možda najbolji environment koji sam ikada video. Još ako nigde nema loadinga. Prava next gen igra grafički. Unreal Engine 5 blista :love: ovo je već pravi Stalker po slikama. Dajte još slika majku mu!
 
Nazad
Vrh Dno