Šta je novo?

Risen

Jel' neko imao problema sa questom "Trick Aric" u Order Monastery? Naime, posto me je isekao kad sam ga izazvao, pricao sam sa jos jednim od ucitelja - Williamom, koji me je posavetovao da treba da mu nabavim vino i neko ocajno oruzje. Da ne duzim, uradio sam sve sto je trebalo, medjutim, kako Aric primi vino, tu se svaki dijalog zavrsava i nemam nikakvu opciju da dalje napredujem u questu. Mozda negde gresim?...
 
Ok, pronasao sam. Zapravo je trebalo kupiti tri vina da bi se Aric opio, sto nigde u quest booku nije bilo naglaseno...
 
Dobra je igrica,mada ima nekih sitnih ali vrlo iritirajucih bagova. Npr. prodjesh kroz vrata,i nekim chudom se nadjesh na spratu iznad /krovu,ili chemu vec... Poludeo sam bio u nekom od hramova.Kad god prodjem kroz vrata,on me vrati sprat iznad (malo unazad). Jedva sam prosao na foru kroz glupava vrata tako shto sam prosao kroz njih vitlajuci machem...:D:mad::wall: I npr,neki sitni kvestovi 'otje da zabaguju...
Jedini problem koji nisam uspeo da resim,a koji me extremno nervira,je sa kamenjem za teleportovanje. Nesto se zabagovalo i sad me dva razlicita kamena teleportuju na isto mesto,sto je vrlo iritantno jer moram da pesachim k'o mentol...:mad:
Jel ima neko taj problem i eventualno neko reshenje?
:type:
 
Ok, pronasao sam. Zapravo je trebalo kupiti tri vina da bi se Aric opio, sto nigde u quest booku nije bilo naglaseno...

E vidis to je jedna od boljih strana igre. Iskusni RPG igraci ce se snaci i sami dok ostalima treba manual. Sto se tice questova Risen je veliki korak napred u odnosu na njihove prethodne igre. Ne secam se da je u prethodnim Gothic igrama bilo ovoliko izbora pri resavanju questova kao i da su odredjeni questovi bili vezani na ovaj nacin. Sto je najbolje nijednom da pukne skripta. Po pitanju questova igra je za 10.

Ja sve probleme sa questovima i bagovima koje ljudi imaju pripisujem koriscenju leka, ko koristi image ne bi trebao imati bilo kakvih problema. A i kad vam se ucini da je quest zabagovao to znaci da nesto niste uradili kako treba i zbog toga ne mozete zavrsiti quest ;)

To sa vratima su sitnice, ja sam imao slicnih problema ali to je u vecini slucajeva problem sa animacijom i targeting sistemom.

Sveukupno, racunajuci i los kraj Risen je po mom misljenju druga Gothic igra (prvi je jos uvek original).
 
Bas sad zavsioigru .
Kraj je mogao biti bolji,ali zato mora biti expanzija.
 
E vidis to je jedna od boljih strana igre. Iskusni RPG igraci ce se snaci i sami dok ostalima treba manual.

Da, svakako, tako što će otići na net i potražiti odgovor na nekom forumu ili pojuriti walkthrough :d Obrati pažnju da i čovek koga si kvotovao piše "pronašao sam", a ne "provalio sam" ili "rešio sam" :)
 
Poslednja izmena:
Igra je isuvise sveza da bi bilo kvalitetnog walkthrougha. Jako malo foruma uopste raspravlja o Risenu tako da si manje vise osudjen na "provaljivanje" :)
 
Da, svakako, tako što će otići na net i potražiti odgovor na nekom forumu ili pojuriti walkthrough :d Obrati pažnju da i čovek koga si kvotovao piše "pronašao sam", a ne "provalio sam" ili "rešio sam" :)

Pronasao sam nacin da opijem instruktora Arica.

Moze i tako da se kaze. :) Ne, nisam koristio nikakav walkthrough. Prilicno sam siguran da jos uvek ne postoji nista slicno. Igra je ipak skorijeg datuma, a pritom poprilicno opsirna.

Quest log ti izrazito naglasava da nalijes doticnog Arica sa jednim obicnim i jednim "mage" vinom. Posto jedno nije odradilo posao, (ocigledno da je lik otporan :D), vise njih ce svakako upaliti. ;)

Na kraju krajeva, Filipe, zasto bi se ti interesovao za moj nacin igranja neke "zastarele" low budget RPG igre, kad postoji toliki broj "button smusher" konzolskih hitova, da se u njima pronalazis... :)

@G@W: Sve vise i vise se uzivljavam u igru. Upravo sam promovisan u Order Of The Inquisition Warriora i idem da isprobam kombinovanje magije i stuff combata. :) Main quest je jako zanimljiv i jedva cekam da se rasplete radnja. Igra je skroz old school Gothic i mnogo mi je drago da su neke legendardne stvari iz prethodnih delova zadrzane, pogotovo sistem progresije lika i nacin na koji ti se NPC-jevi obracaju. :)
 

Na kraju krajeva, Filipe, zasto bi se ti interesovao za moj nacin igranja neke "zastarele" low budget RPG igre, kad postoji toliki broj "button smusher" konzolskih hitova, da se u njima pronalazis... :)


Niko se ne interesuje za tvoj način igranja, već se govorilo o tome kako će se ovde RPG veterani snaći dok su novajlije osuđene na propast, mada ne vidim zašto. Što se tiče drugog dela konstatacije, odnosno u kakvim se ja igrama pronalazim, em što lupetaš, em - šta te briga čak i da je tako, a nije? Ovde se kritikuje/hvali to što ti quest log (ne) da adekvatne informacije šta raditi pa to navodno rezultuje nekakvim "pametnijim" prelaskom igre i užitkom u istoj. Meni je recimo suludo da ljudi koji su prelazili i prešli, na primer, Planescape Torment i njegove suludosti (među kojima sam i "button smusher ja", a verujem i gomila ljudi koji ovde postuju) u takvom primeru vide dokaz da je Risen igra za prekaljene veterane koja izdvaja noobove od pro gejmera.
 
Poslednja izmena:
e ta prica kako je hardcore rpg (brz quest log-a i ostalih info-a jel te, nema ni mape...ustvari nema ni subtitle, save, ima samo start new game i 3 zivota i opciju da se iskljuci ton kako bi nagadjao sta bi trebalo :d) ustvari vrh brate i pravi graci igraju samo takav rpg je obican crap!
Ne mora se oskudevati u infrastrukturi rpg-a da bi on bio zanimljiv ili dovoljno tezak.
Evo npr sitnica quest sa pronalaskom skrivene sobe u harbor city-ju ima onaj switch iza slike ustavari kada dodjes do slike nema niakvog info-a vec treba na tacno odedjenoj poziciji da kliknes i otvori se. Ok nema frke ali zasto bih ja izgubio pola sata na tome jer me je igra navikla na to da se pojavi fokus kada je moguce upotrebit levi klik. Sitan propust, glup, igra nije time teza vec jednostavno gluplja.
Tezina rpg-a se svodi na sadrzaj questa i balans atributa a ne na nedostatak pojedinih kontrola ili elemenata.
 
Poslednja izmena:
Najbolji quest log jedne RPG igre bi bio onaj u koji bi ti sam morao da upisujes bitne informacije (znaci ono prazan papir pa kuckaj kao u wordu). Analogno tome najbolji inventar bi bila jedna kesa/dzak/torba ogranicene nosivosti u koju bi trpao stvari, pa onda trazi napitak u sred borbe po dzaku uz realisticno sporu animaciju. I onda se desi sledeca situacija, stavis ispisan dnevnik/parce papira u torbu pa ti negde ispadne/neko ukrade i ne znas sta treba da radis :D

U odnosu na ovo sto predlazem jedan Planescape torment je jako udobna igra. Filipenko, jel ti sad jasno koliko su Oblivioniki RPGovi nerealni i koliko svaki detalj koji donosi stepen realnosti zivot znaci za atmosferu igre. Ako driver moze da zahteva sto realniju simulaciju voznje, mogu i ja realan RPG :)

Naravno nijedan dev studio nema hrabrosti da napravi igru koja bi sadrzala gorepomenute elemente, ne zato sto je tesko vec zbog toga sto su vecina ljudi lenji, konformisti i mrzi ih da igraju takvu igru sto automatski znaci nikakvu prodaju.
 
Niko se ne interesuje za tvoj način igranja, već se govorilo o tome kako će se ovde RPG veterani snaći dok su novajlije osuđene na propast, mada ne vidim zašto. Što se tiče drugog dela konstatacije, odnosno u kakvim se ja igrama pronalazim, em što lupetaš, em - šta te briga čak i da je tako, a nije? Ovde se kritikuje/hvali to što ti quest log (ne) da adekvatne informacije šta raditi pa to navodno rezultuje nekakvim "pametnijim" prelaskom igre i užitkom u istoj. Meni je recimo suludo da ljudi koji su prelazili i prešli, na primer, Planescape Torment i njegove suludosti (među kojima sam i "button smusher ja", a verujem i gomila ljudi koji ovde postuju) u takvom primeru vide dokaz da je Risen igra za prekaljene veterane koja izdvaja noobove od pro gejmera.

A gde sam ja to rekao da je to rekao da quest sistem u Risenu predstavlja hardcore primer pravog RPG-ja???! :trust: Ono sto sam ja pomenuo je cinjenica da Risen u sebi sadrzi sve cool detalje zbog kojih smo voleli Gothic serijal, te sad nastavljamo avanturu u samo malo drugacijem okruzenju. Porediti ovu igru sa legendama tipa Torment ili Balduri je, u najmanju ruku, glupo... Potpuno drugaciji pristup igranju, potpuno drugacija koncepcija, a na kraju krajeva i neosporni kvalitet Black Isle-ovih igara, koje su u ono vreme zarile i palile. Risen, pa i Gothic serijal je uvek bio daleko ispod njih, ali u ovo vreme, kad nam velike kuce u enormnim kolicinama serviraju crossover TPS nakaze, jedan old school Gothic-like RPG mi dodje kao melem na dusu. :)
 
Najbolji quest log jedne RPG igre bi bio onaj u koji bi ti sam morao da upisujes bitne informacije (znaci ono prazan papir pa kuckaj kao u wordu). Analogno tome najbolji inventar bi bila jedna kesa/dzak/torba ogranicene nosivosti u koju bi trpao stvari, pa onda trazi napitak u sred borbe po dzaku uz realisticno sporu animaciju. I onda se desi sledeca situacija, stavis ispisan dnevnik/parce papira u torbu pa ti negde ispadne/neko ukrade i ne znas sta treba da radis :D

U odnosu na ovo sto predlazem jedan Planescape torment je jako udobna igra. Filipenko, jel ti sad jasno koliko su Oblivioniki RPGovi nerealni i koliko svaki detalj koji donosi stepen realnosti zivot znaci za atmosferu igre. Ako driver moze da zahteva sto realniju simulaciju voznje, mogu i ja realan RPG :)

Naravno nijedan dev studio nema hrabrosti da napravi igru koja bi sadrzala gorepomenute elemente, ne zato sto je tesko vec zbog toga sto su vecina ljudi lenji, konformisti i mrzi ih da igraju takvu igru sto automatski znaci nikakvu prodaju.

nisam za tako ekstremni rpg i mislim da je potpuno opravdano sto developeri nemaju interes za pravljnje takvog rpg-a, osim u naucne svrhe jer insistiranje na tome da simulacija bude na sto vecem nivou, neminovno nas uvodi u posvecenost. Takve svrhe nema medju populacijom, to zahteva vreme i posvecenost, pa umesto da ides na posao i radis 4 taska u toku dana, ti imas jedan task - igru koja zahteva ceo dan. Ukoliko necete da budete uspesni u igranju realnog rpg-a onda nemojte ni da ga igrate.
Ono vreme koje prosecan korisnik moze da posveti igranju, a da nije klinac, je par sati dnevno.
Gde je resenje?
U balansu!
Svi elementi od gameplaya, grafike, atmosfere. sadrzja moraju biti izbalansirani da bi dale dovoljno da stane u dva sata super igranjcije.U tom smislu je Oblivion bio pitak i izbalansiran dok je ghotic bio neoptimizovan prvenstveno u gameplay-u uz solidnu grafiku. Risen nije los u odnosu na ghotic je bolji u svakom smislu,sto pokazuje da ta fransiza ima potencijal ali potrebno je malo vise user frendly setovanje i oblivion-like combat sistem i onda bi to bilo taman za dva magicna sata :d.
Stalker nije los sto se tice simulacije ima taj atribut ali je opet uspeo da ostane pitak i ne davi previse i pored diksutabilne grafike i napucavanja.
 
Poslednja izmena:
A gde sam ja to rekao da je to rekao da quest sistem u Risenu predstavlja hardcore primer pravog RPG-ja???! :trust: Ono sto sam ja pomenuo je cinjenica da Risen u sebi sadrzi sve cool detalje zbog kojih smo voleli Gothic serijal, te sad nastavljamo avanturu u samo malo drugacijem okruzenju. Porediti ovu igru sa legendama tipa Torment ili Balduri je, u najmanju ruku, glupo... Potpuno drugaciji pristup igranju, potpuno drugacija koncepcija, a na kraju krajeva i neosporni kvalitet Black Isle-ovih igara, koje su u ono vreme zarile i palile. Risen, pa i Gothic serijal je uvek bio daleko ispod njih, ali u ovo vreme, kad nam velike kuce u enormnim kolicinama serviraju crossover TPS nakaze, jedan old school Gothic-like RPG mi dodje kao melem na dusu. :)

Pa niko ni ne kaže da si ti tu išta rekao, gore kada sam kvotovao kvotovao sam post G@W-a a ne tebe, i sadržaj njegovog posta (posluživši se jednom rečenicom iz tvog ranijeg posta za primer, očito pogrešno, ali svejedno samo kao primer). Nakon toga sledi tvoje (in)direktno spočitavanje da sam ja koji igram npr. Risen i Uncharted 2 na nekakvom nižem nivou od tebe koji igraš Risen :crash: te da bih valjda trebao da se klonim igara koje su tebi drage. I niko ne poredi Risen sa Baldurom i Tormentom, već govorim o tome da smo prave zeznute kvestove i mozgalice već tamo videli/odigrali svi i da nema potrebe da se ovde natura nekakvo divljenje nečemu za šta ni sami ne znamo da li je feature ili bag u logu.

Konačno, Gothic nije old school RPG, nikako. Ili sam ja onda suviše mator :d Prijateljski savet - batali te konstantne priče o crossover TPS nakazama, kada već ne pratiš to i ne zanima te. Isto to može da kaže bilo ko za bilo koji žanr i bilo koju platformu služeći se argumentom da je 90+% igara u tom žanru i na toj platformi krš.
 
Poslednja izmena:
e ta prica kako je hardcore rpg (brz quest log-a i ostalih info-a jel te, nema ni mape...ustvari nema ni subtitle, save, ima samo start new game i 3 zivota i opciju da se iskljuci ton kako bi nagadjao sta bi trebalo :d) ustvari vrh brate i pravi graci igraju samo takav rpg je obican crap!
Ne mora se oskudevati u infrastrukturi rpg-a da bi on bio zanimljiv ili dovoljno tezak.
Evo npr sitnica quest sa pronalaskom skrivene sobe u harbor city-ju ima onaj switch iza slike ustavari kada dodjes do slike nema niakvog info-a vec treba na tacno odedjenoj poziciji da kliknes i otvori se. Ok nema frke ali zasto bih ja izgubio pola sata na tome jer me je igra navikla na to da se pojavi fokus kada je moguce upotrebit levi klik. Sitan propust, glup, igra nije time teza vec jednostavno gluplja.
Tezina rpg-a se svodi na sadrzaj questa i balans atributa a ne na nedostatak pojedinih kontrola ili elemenata.

Hmm, ne bih mogao da "svarim" da mi igra ispise BAS SVE interaktivne objekte na sceni. Cemu istrazivanje, i izgubi se onaj element iznenadjenja kao kad bi u stvarnosti nasao skriveni prolaz recimo...:) Steta sto ne postoje i drugi "mehanizmi" pored alki na zidu ili slike.
 
Hmm, ne bih mogao da "svarim" da mi igra ispise BAS SVE interaktivne objekte na sceni. Cemu istrazivanje, i izgubi se onaj element iznenadjenja kao kad bi u stvarnosti nasao skriveni prolaz recimo...:) Steta sto ne postoje i drugi "mehanizmi" pored alki na zidu ili slike.

niko i ne kaze BAS SVE vec dovoljno blizu na par metar jer zaista nema logike da na sve imas interaktivni info u krugu od par metara osim na switch i da je lepota rpg-a bas u tome?
 
Sve u svemu nadamo se nastavku :)
 
Pa niko ni ne kaže da si ti tu išta rekao, gore kada sam kvotovao kvotovao sam post G@W-a a ne tebe, i sadržaj njegovog posta (posluživši se jednom rečenicom iz tvog ranijeg posta za primer, očito pogrešno, ali svejedno samo kao primer). Nakon toga sledi tvoje (in)direktno spočitavanje da sam ja koji igram npr. Risen i Uncharted 2 na nekakvom nižem nivou od tebe koji igraš Risen :crash: te da bih valjda trebao da se klonim igara koje su tebi drage.

Kako si samo dosao do tog zakljucka?!... :) Pa valjda smo davno prevazisli "pro gamer/no lifer vs. n00b/has a life" diskusije. :) Ja sam prvi govorio da su igre prvenstveno vrsta multimedijalne zabave i da u njima treba uzivati, a ne prepirati se oko nacina na koji ih razliciti ljudi igraju. E sad, za nekog uzivanje predstavlja tumaranje u potrazi za questom, ili kakvom biljcicom za izabranu profesiju, nekom, opet skakanje sa platforme na platformu, a nekom besomucno ubijanje NPC-jeva... Nazalost, trenutna situacija u gamingu nam diktira koje i kakve igre ce se praviti, te ne postoji zlatan izbor kao nekada. Znas i sam kakav imam stav prema novijim naslovima, te je logicno sto sam pomalo ogorcen na cinjenicu da godisnje izlazi 3 RPG-ja, a pre samo par godina je situacija bila daleko drugacija. Nek je bilo i krsheva, makar sam imao izbor...

Nisam hteo da te omalovazim nijednim od prethodnih postova. U par navrata si sa dozom diskriminacije odgovorio na neke od mojih postova, otud i defanzivan stav. ;) Ovaj, kako ti rece, "decko, koji je malo sazreo pa ne moze vise da igra svakake krsheve", je odrastao na Baldurima, Planescapeu, Falloutima, Starcraftu i Herojima. Kako sad ocekujes da mi se svide stvari tipa Uncharted, ili GeOW?... :)
 
Koja je najjaca britva u igri? Sad nosim neki fini Demon's Blade, ok je s obzirom da sam ga nasao na pocetku chaptera 2, mada sada imam i nesto jaci Obsidian Bastard Sword.
Nadjoh na fragmente dvorucnog i bastard maca, pa sad trazim i drugi deo za njih, valjaju li cemu? Jel neko "sklopio" nesto od ta dva?

Inace, da nije Freda, ovo bi bilo nemoguce igrati:D Ashbeast je malo dete za nas:p
 
Fred je car. Ja sam pomoću njega prešao ceo III čapter. Tu sam i našao Titan Bastard Sword sa damage-om od 80. Sad skidam Elite lizard warrior-e sa dva zamaha.:-devil-:
 
Nadjoh na fragmente dvorucnog i bastard maca, pa sad trazim i drugi deo za njih, valjaju li cemu? Jel neko "sklopio" nesto od ta dva?
Našao i sklopio oba.

Ali već u 1. Chapteru možeš pronaći jači mač od oba, jedan od najjačih, ja sam ga koristio skoro do kraja. Prvo sam ga zamijenio sa lično iskovanim obsidian two-handed koji ćeš moći kovati tek u 4. Chapteru (pa predlažem da to i uradiš na početku) i koji ima 90 damage, dok ovaj o kojem ja pričam je isto 2H i ima 80 damage, možeš ga naći (bolje rečeno osvojiti) još u 1. Chapteru

Berserk two-handed sa DMG 80 se nalazi na zapadnoj obali, ispod vodopada (doslovno), dođeš do vodopada i skočiš, uđeš u pećinu, pobiješ nekih 9 Ghoula, jednog Ashbeast, dva bodljikava pacova, popneš se gore i vidjećeš plavu magičnu barijeru ali tamo ne ideš već se taj mač nalazi zaboden u zemlju pored jednog od nosećih stubova

Kasnije u 4. Chapteru se može pronaći Titan 2H sa 100 DMG. Mislim da je to najači mač u igri, dok sjekire znaju ići i preko 100, pokupićeš neke od 120.

Pri tome kada imaš 9. nivo swordfightinga možeš koristiti 2H mač kao 1H, pa u drugoj ruci možeš koristiti štit. Za Bastard u jednoj ruci ti treba 6. nivo swordfightinga.
 
Aaaa:) Ladno sam ocistio tu pecinu sinoc i jos mi cudno sto nema nista vredno unutra a dosta je dobro cuvana. Al eto kad covek ne gleda:d

Tnx za nfo :)

Poz
 
Ahaaaa....ladno juce istrazujem celo ostrvo, i bas sam bio tu i rek'o da li da idem do vodopada, stavili su one crve i buljuk vukova ispred, verovatno imade neceg vrednog tamo, pobijem sve i ne probam da vidim ima li sta ispod njega, u fazonu, "ma to bi bio totalni klise, odoh ja dalje" :d

Extra...ce da ga nadjem:)
 
Poslednja izmena:
Ima i 2H sa 120 dmg-a, samo nisam siguran dal moze da se dobije pre 4. chaptera.
 
Znaš li gdje se nalazi?
 
Skupljam titan armor ali ne mogu da nadjem stit pa ako neko zna neka javi
 
Nikako ne mogu da predjem ghoulove u pecini koja vodi ka istocnoj obali. Borba je toliko ocajna, da ce me verovatno naterati da prestanem sa igranjem ove, inace sjajne igre...
 
Nikako ne mogu da predjem ghoulove u pecini koja vodi ka istocnoj obali. Borba je toliko ocajna, da ce me verovatno naterati da prestanem sa igranjem ove, inace sjajne igre...

Koji si nivo?
Ghoul-ovi su teški pogotovo u paru. Pokušaj da odvojiš jednog po jednog ili pozovi Freda (Summon skeleton).
 
shoma ne možeš da nađeš ulaz u tu pećinu ili u njoj nisi uspio da nađeš armor? Jesi li otvorio magičnu barijeru da bi ušao u pećinu?

Vuk_Gamer tu ako se ne varam ima 3-4 Ghoula, najbolje je da ih pokušaš navući jednog po jednog, i onda se obračunavati pojedinačno. Mada i dva odjednom nije preveliki problem, ali zavisi šta od opreme imaš kod sebe i koliko si razvijen. Možeš probati onaj scrol summonovanja skeletona (vidim da ovo mnogi koriste a ja uopšte nisam, samo sam jednom probao).
 
Nikako ne mogu da predjem ghoulove u pecini koja vodi ka istocnoj obali. Borba je toliko ocajna, da ce me verovatno naterati da prestanem sa igranjem ove, inace sjajne igre...

Ako moras da uzmes nesto iz pecine, samo nateraj gohule da te prate. Pobegni iz pecine ,ali budi siguran da izvuces i gohule. Kad ih odvuces dovoljno daleko, samo se vrati i pokupi to sto si hteo.

Ja sam tako prosao pored ashbeasta. :D
 
Nazad
Vrh Dno