Šta je novo?

RAW vs. JPEG

alal vam vera!!! stvarno vam je dosadno :) audio je dao odlican primer sa crvenom bojom, i jos nesto, imajte na umu da svako od vas vidi drugacije fotku na netu.. to jest imate razlicite monitore, neki su kalibrisani neki ne... ali opet to su detalji, tu se gubi smisao fotografije i upada se u tehnicki freak trip... joj forume sam uvek mrzeo zbog tih preupacavanja i nekog tamo "dokazivanja". Lepo se svi nadjemo, idemo na jedan foto trip negde, pa se svi ispricamo, testiramo aparate i zezamo se... bas ste pixel triperi :D

Jos kad ovome dodamo da je svacije oko razlicito, tj. da svaki covek drugacije vidi boje, i da ne pricam o ljudima koji slabije vide odredjene nijanse boje, a verujem da ima ovde i takvih, ova rasprava je zasluzila katanac jos odavno.

Btw. Storm48 pogledah one tvoje fotke sa aeromitinga i mogu samo da kazem da svo ovo tvoje pisanije oko "bajatosti u photoshop vodama", DTP znanje, razvijanje iz raw-a i da ne nabrajam dalje, ladno pada u vodu.
Obrati paznju na highlighte na nekim svojim fotkama, malo su na 255,255,255... tako da ono smanji malo dozivljaj... ;)
 
Poslednja izmena:
Ti okači bolje, pa me prosvetli... ;)

Razumem kolegijalnost, ali... što reče... smanji malo doživljaj ;)

Pozdrav

P.S. "Aeromiting" je samo jedna tema, a ima ih milion, pa navali...
 
Poslednja izmena:
e da stvarno, po nekom nepisanom pravilu na fotografiji ne bi smelo biti 100% bele iliti 255# to isto vazi i za shadows i crnu boju... bela i crna boja ne postoje... osim na nekim isolated fotkama iz lightboxa ili studija.
 
Naravno da mogu da budu i bele i crne, postoje i minimalistichke fotke, ili pregorene pozadine kod portreta, ali ne mozesh da okachish fotku choveka kome je chelo ili obraz pregoreo ili crnog kera sa belim temenom, jer to je "glavni glumac" na fotki i odmah upada u ochi.
 
Poslednja izmena:
pregorene pozadine kod portreta se zovu islolated fotke .. to sam vec naveo.. to sto kazes odmah upada u oci kada nesto pregori.. domah odvlaci paznju... i da, 100% crna ili bela mogu se koristi u tkz grafitnoj fotografiji... nesto kao crno bela fotka... evo nekih studijskih gde poazdina mora biti 100% bela, da bi se objekat lakse izdvojio iz pozadine i ubacio u neku reklamu, sajtu, "bilboder" itd...

predstavljam gospodjicu Danijelu Zaric :)

228535,1228257291,1.jpg


228535,1221154763,6.jpg


228535,1220319856,3.jpg
 
Ti okači bolje, pa me prosvetli... ;)

Razumem kolegijalnost, ali... što reče... smanji malo doživljaj ;)

Pozdrav

P.S. "Aeromiting" je samo jedna tema, a ima ih milion, pa navali...

Uh, pa tesko da cu tebe da prosvetlim kad po svim forumima gde se pojavis glumis fotomesiju.

Ne radi se tu o kolegijalnosti, coveka ne znam, fotka mu je evidentno losa, radi se o tome da pametujes coveku o necemu, a i tvoje fotke boluju od iste bolesti.

Da se dalje sa tobom natezem ne pada mi napamet, s obzirom na to kako pljujes neke ljude po forumima... izvini, ali ne spustam se na taj nivo...

p.s. neka hvala dosta je bio i aeromiting... s obzirom na savete koje delis i ostalo pisanije po forumima, covek bi pomislio da ce mu vilica otpasti kad vidi tvoje fotke, al` one su onako... nista specijalno.
 
pregorene pozadine kod portreta se zovu islolated fotke .. to sam vec naveo.. to sto kazes odmah upada u oci kada nesto pregori.. domah odvlaci paznju... i da, 100% crna ili bela mogu se koristi u tkz grafitnoj fotografiji... nesto kao crno bela fotka... evo nekih studijskih gde poazdina mora biti 100% bela, da bi se objekat lakse izdvojio iz pozadine i ubacio u neku reklamu, sajtu, "bilboder" itd...

Nisi me razumeo, recimo pravish portret po sunchanom danu i desi se da prednji plan bude slabije osvetljen pa ti neki deo pozadine totalno pregori, problem bi bio kada bi obraz osobe koju fotografishesh imao 255 pixele.

I ovo sve u sluchaju kada prichamo o "normalnim" fotkama, jer ima toliko onih koje imaju i potpuno crnu i potpuno belu, a da se to nije desilo sluchajno ;)
 
naah... ne valja onda takva fotka koja ima puno crnog i puno belog... a ako fotkas po suncanom danu portret, obavezno nosis paket zilberica sa sobom i nema sta da ti pregori :)
 
Poslednja izmena:
2 bowens-a 500ws , sa softboxovima 70x140 pravougaoni. iza platno dole plexiglas. Aparat Nikon D200, objektiv Nikkor 18-70mm i Nikkor 70-100mm.
 
Poslednja izmena:
2 bowens-a 500ws , sa softboxovima 70x140 pravougaoni. iza platno dole plexiglas. Aparat Nikon D200, objektiv Nikkor 18-70mm i Nikkor 70-100mm.

Kako si uspeo da dobijes izgorenu pozadinu, ako si (pretpostavljam) oba softboxa uperio u model? Zar ne ide bar jos jedno svetlo da bije u pozadinu, da bi mogla da izgori?
 
Ochigledno je jedan ishao na pozadinu, a koristio je zilbericu za prednji plan.
 
u pravu si za zilbericu. ima fotki gde ne mora jedan da tuce u pozadinu... zato sto uzmimo u obzir da je platno priblizno belom... objekat koji fotkamo je obicno tamniji od pozadine.. uvek. Kada na to dodamo vestacki izvor svetla, predmet koji fotkamo bude osvetljen za 2+ do 3+ dok pozadina koje vec 1+ 2+ bude 4+ 5+ ... ako me razumete ne znam kako da objasnim... i da mora se paziti da pozadina ne bude previse svetla, jer onda doalzi do hromatske aberacije.. i bude mLooogo ruzno.
 
Jasno mi je sada, i imam jos jedno pitanje:
sta u situaciji kada je model/predmet bele boje?
 
Pa onda stavish pozadinu druge boje, nema bash smisla da sve bude belo :)
 
ja se izvinjavam što se ovako vraćam na ontopic :d

Inspirisan temom uzeo sam da vidim kakav to kvalitet slika možeš očekivati sa fotkanjem u RAW (tj RAF formatu sa S9600) i stvarno mislim da ubuduće neću koristiti jpeg za bilo koju vrednost veću od ISO400, pošto stvarno može da se izvuče više detalja. Koristio sam S7RAW da prebacim u TIFF format, pa sam u Neat Image Pro skidao šum, potom i resizeovao sliku na 9MPix (pošto mi RAW daje 18MPix na S9600?!?) i stvarno čak i krajnja vrednost ISO1600 može pristojno da izgleda... Jel postoji neki bolji postupak, tj da što manje izgubim na kvalitetu slike?

Hvala što ste me prosvetlili :)

:wave:

EDIT: lapsus tastaturis :d
 
Poslednja izmena:
Aleluja :d

Ne morash toliko da se zezash, imash Adobe CameraRAW a onda photoshopom radish chishcenje shuma (Noiseware PRO) i obradu.
 
a koja je fora sa 18MPix? kad se sve sredi, onako na prvi pogled čini mi se da je sačuvano više detalja, a šuma je dosta manje, generalno mislim da ću se ovom temom još zanimati :d
 
Ma to je tako Fuji napravio, nema tvoj aparat 18mpx, to je samo interpolacija. U CameraRAW ti mozesh da odaberesh i 30mpx, ali ne dobijash nishta :)
 
Prouci malo Super CCD, posto on, cini mi se, ima double bouble celija na senzoru.

Ja recimo ako hocu ISO 1600 pustim ga da otvori u 12mp i ocistim sum - dakle dobijaju se neverovatne slike, pariraju kompaktima na ISO 200-400 bez problema. Onda smanjis na 6mp i ludilo kako izgleda.
 
Baš sam to i primenjivao, resize na 9mpix sliku koja stvarno izgleda solidno, izgubi se deo detalja prilikom čišćenja, ali za manje printove - možda do 10*15cm sasvim završava posao...

@ Cozmo: Koji softver koristiš i koju metodu, da dobiješ što bolje rezutate?
 
Naravno da super ccd nije od starta bio kako treba. Zapravo, u početku je imao samo dobru dinamiku, ali je vremenom formiran u odličan senzor.
 
Postoje dve vrste SCCD senzora oni sa dobrom dinamikom tj. SR(II) i oni sa vecom rezolucijom tj. HR...

SCCD je super sto je mnogo puta dokazano i zaista je steta sto ih Fuji ne koristi onako kako bi mogao da ih koristi...
 
Evo jednog svakodnevnog primera (za Fuji) - koliko RAW cuva detalje u senkama i hajlajtovima...

Boje nisam pipao, ni kontrast ni nista, samo sam malo izvukao hajlajtove i senke iz RAW-a za cirka 10 sekundi poslica, dok je u JPG-u to nepovratno ruinirano.

Kadar.jpg


JPG:

DSCF4659-1.jpg


RAW:

DSCF4660-raw1.jpg


JPG:

DSCF4659-2.jpg


RAW:

DSCF4660-raw2.jpg


Vidimo da je JPG nepovratno unistio hajlajtove i detalje u senci (grancica jelkice preko gume na autu). Pogledajte i deo ispod stopaljke.

JPG iz aparata:

DSCF4659-default.jpg


RAW nakon 30 sekundi obrade (daleko bolje) - boje su kao u realnosti, kao i kontrast, ima detalja u senkama, nisu izgubljeni hajlajtovi a kad bi obradio JPG ovako, izgubio bi svasta od detalja na slici. Recimo ova plava cirada je u RAW-u apsolutno realna...

DSCF4660raw.jpg
 
Vrh Dno