Šta je novo?

Raiffeisen bank

Tačno, to je slučaj, a nije mi uopšte palo na pamet isprva. Vidi se zapravo na snimku ekrana da počinje četvorkom, ali nije tradicionalno njihovo 4054** nego nešto drugo. Konkretno vidim 424**2. Biće da su obezbedili novi BIN za nove omladinske kartice, što u potpunosti ima smisla. A baš sam se ponadao da ćemo rešiti drugaričinu misteriju...
 
Drugari, moze pomoc. Naime, trgovac gde sam pustio ček ga je izgubio. Covek ne porice nista, medjutim kakva je procedura za odjavu tog ceka, jer banka nece tek tako da ga ponisti. Jel ide prvo odjava preko sluzbenog glasnika pa sa potvrdom u banku ili su menjali nesto? Hvala unapred
 
Drugari, moze pomoc. Naime, trgovac gde sam pustio ček ga je izgubio. Covek ne porice nista, medjutim kakva je procedura za odjavu tog ceka, jer banka nece tek tako da ga ponisti. Jel ide prvo odjava preko sluzbenog glasnika pa sa potvrdom u banku ili su menjali nesto? Hvala unapred
Shodno saopštenju za javnost narodne banke:
Zakonom o vanparničnom postupku propisano je da se amortizacija (poništavanje) čeka vrši davanjem predloga za amortizaciju čeka nadležnom sudu, koji rešenjem poništava označeni ček. Pravosnažno rešenje suda o amortizaciji čekova nakon toga se dostavlja banci, koja evidentira da su ti čekovi poništeni, koji se onda ne mogu realizovati kod banke.

Treba napomenuti da je ovo jedini način poništavanja čeka, jer smo u praksi nailazili na slučajeve da su građani proglašavali čekove nevažećim preko „Službenog glasnika“, što nije dovoljno, jer će banka otpisati čekove tek nakon prijema sudskog rešenja o amortizaciji čeka. Dakle, građanin kome je ček ukraden treba da bez odlaganja podnese nadležnom sudu predlog za amortizaciju čeka kako bi umanjio rizik od toga da ukradeni ček bude realizovan.
 
Na koji način izboksujete dobar kurs za kupovinu i prodaju deviza? Može li se povoljan kurs zadržati trajno ako često kupujem i prodajem ili svaki put mora da se juri?
 
Na koji način izboksujete dobar kurs za kupovinu i prodaju deviza?
To je opcija za preduzetnike i pravna lica, ali nažalost, sa tadašnjih 116.1 su mi povisili trajni kurs na svega 116.4 pa sam skupljao, otvorio u OTP Sinhro, povukao sve sa PayPal-a na Visa Business Platinum i leglo je po srednjem.
 
Preduzetnik sam, paušalac i imam mBank biznis app RB na mobilnom.
Vidim da u aplikaciji ( meni/više/dinarsko poslovanje) postoji opcija Naplata putem IPS QR koda.
Da li je neko koristio tu opciju?
Da li to znači da mogu da kreiram QR kod i naplatim uslugu?
 
@Igvan mislim da je to opcija kreiranja regularnog IPS QR koda bez vremenskog ograničenja u vidu naloga za prenos u kome platilac eventualno snosi trošak provizije, zato što bi trebalo da budu jasno označene kao IPS Pokaži ili IPS Skeniraj. Jedino možeš da uvedeš RaiPos, a kroz prijavu na program Bolji način, prvih godinu dana bi ti bila provizija za prihvat svih kartica 0.99%, s tim što ti je obaveza da u prvih 6 meseci ostvariš promet preko 60k dinara da bi ti ostalo pravo na povlašćenu proviziju.
 
Preduzetnik sam, paušalac i imam mBank biznis app RB na mobilnom.
Vidim da u aplikaciji ( meni/više/dinarsko poslovanje) postoji opcija Naplata putem IPS QR koda.
Da li je neko koristio tu opciju?
Da li to znači da mogu da kreiram QR kod i naplatim uslugu?

Kada izabereš tu opciju, ako ti ponudi da uneseš da kreiraš QR kod, to je samo prečica za platni nalog I nemaš odmah potvrdu naplate, već ručno proveravaš.

Ako ti otvaranje te opcije ponudi unos iznosa i otvaranje kamere, to je sistem koji ti daje odmah potvrdu plaćanja. Kupac na svom telefonu generiše QR kod koji skeniraš i odmah dobijaš potvrdu o realizaciji plaćanja.
 
Zar bi uopšte druga opcija mogla biti bez ugovora sa bankom? Jesu, beše, fiksni troškovi naknade za izvršavanje (dinar do iznosa od 600, dva preko) i međubankarska naknada (0,2%), ali trgovačka je valjda varijabilna (možda oko 0,5%) i zavisi od konkretne ponude, a nije zvaničan deo Raiffeisenovog tarifnika, pa da kažemo da se podrazumeva.
 
Pozdrav, nedavno sam otvorio svoj prvi račun (iRačun u Raiffeisen, debitne kartice). U njihovoj aplikaciji mi piše da su Mastercard i Dinacard kartice u pitanju. Međutim, kada sam probao da karticu postavim kao način plaćanja za svoj Steam nalog stalno sam dobijao neku grešku kako broj nije ispravan za odabrani tip kartice. Onda sam prebacio na Visa tip kartice i onda je sve prošlo bez problema. Ovo me navodi na zaključak da sam zapravo dobio Visa ali mi u aplikaciji stoji Mastercard, da li je moguće da banka ovako pogreši ili možda Steam kartice gleda drugačije? Inače sam student tako da imam besplatan iRačun (ispod 26 godina) i po mom istraživanju sam trebao da dobijem Mastercard jer je Visa samo za korisnike preko 26. Meni je svejedno da li je Visa/Mastercard sve dok nema ovakvih problema da mi piše da je jedan tip a broj kartice bude od drugog tipa.

Da li postoji još neki način osim aplikacije na telefonu da proverim koje kartice su zapravo u pitanju?
 
@DaniloJ banka je počevši od ovog meseca prestala da izdaje omladinske Master kartice, ali je za njih određen drugi bankarski identifikacioni broj (prvih 6 cifara). Međutim, u elektronskom i mobilnom bankarstvu još uvek nisu dodate, te se prikazuju kao MasterCard, a ustvari su Visa sa ovakvim izgledom:
visa-youth.jpg.transform.rbistagemob2x.jpg
 
@DaniloJ Ovo ti je pitanje za tehničku podršku banke. Ali možeš da znaš po prvom broju kartice, koja je kartica. Ako kartica počinje brojem je 4, onda je VISA, a ako broj 5, onda je Mastercard.
 
@DaniloJ banka je počevši od ovog meseca prestala da izdaje omladinske Master kartice, ali je za njih određen drugi bankarski identifikacioni broj (prvih 6 cifara). Međutim, u elektronskom i mobilnom bankarstvu još uvek nisu dodate, te se prikazuju kao MasterCard, a ustvari su Visa sa ovakvim izgledom:
visa-youth.jpg.transform.rbistagemob2x.jpg
Hvala puno na informaciji! Mislio sam da sam napravio posebnu temu, izvinjavam se što sam ovo napisao u nečijoj temi.
 
  • Like
Reagovanja: uji
Kada izabereš tu opciju, ako ti ponudi da uneseš da kreiraš QR kod, to je samo prečica za platni nalog I nemaš odmah potvrdu naplate, već ručno proveravaš.

Ako ti otvaranje te opcije ponudi unos iznosa i otvaranje kamere, to je sistem koji ti daje odmah potvrdu plaćanja. Kupac na svom telefonu generiše QR kod koji skeniraš i odmah dobijaš potvrdu o realizaciji plaćanja.
Ne treba mi potvrda plaćanja.Mogu ručno da proverim, odnosno dobiću kasnije notifikaciu.
Meni samo treba da kupac putem QR koda sa mog telefona skeniranjem dobije popunjen nalog u svojoj mob app i lako plati.
Valjda je to ta opcija?
 
Poslednja izmena:
Hvala puno na informaciji! Mislio sam da sam napravio posebnu temu, izvinjavam se što sam ovo napisao u nečijoj temi.
Nema na čemu! Sve je u redu, u pravoj si temi, a o ovome se diskutovalo i par stranica unazad pa je već utvrđeno o čemu se zapravo radi.
 
Zdravo svima. Presao sam u Rf i zanima me kojom karticom da placam u inostranstvu? imam deviznu, visa debit i revolving. Pitam zbog provizija itd. Hvala!
 
Ako baš moraš Rajfajzen karticom, onda Visa debit koja je vezana za devizni račun i provizija je 1% za sva ino plačanja.
 
Ne treba mi potvrda plaćanja.Mogu ručno da proverim, odnosno dobiću kasnije notifikaciu.
Meni samo treba da kupac putem QR koda sa mog telefona skeniranjem dobije popunjen nalog u svojoj mob app i lako plati.
Valjda je to ta opcija?

Instaliraj aplikaciju Plati mi.
Možeš da dodaš i svoj logo u sredinu QR koda. Popuniš sve podatke i samo dodaješ iznos i poziv na broj, ako je tebi potrebno. Recimo, danas nam je bio najsporiji utorak u 2025. godini (broj kupaca i promet i svega tri paketa), pa sam opet dva puta slao QR kod nekome na Viber.
Ovo već radi sve što mi je potrebno, ali ako budu imali neku premium vatijant sa one time fee, Kupujem je odmah, kao podršku razvojnom timu.
 
Da, video sam te online i aplikacije za mob, i to jeste opcija. Ali sam i zbog mene i klijenata ( čitaj poverenja) hteo da to ide baš iz RF app-a.
 
Nema tu mogućnosti za narušavanje poverenja.

Off-topic je, pa ide u spoiler
Kada unesem podatke i generišem QR kod, uvek mogu da proverim sadržaj.
Kupac kada skenira kod, baš ga briga odakle je generisan. On na ekranu svog uredjaja vidi sve podatke, pre nego što odobri plaćanje.

Kada napravim kod I stavim telefon na pult, kupac svakako ne vidi u čemu sam generisao kod. Kada šaljem kod, ima moj log. A ispod samog koda se vide podaci primaoca, naziv, broj računa.

Imamo više kupaca u maloprodaji koji već I sami traže QR kod. Nemaju proviziju, svakako bi platili debitnom karticom. Sad u maju smo imali situaciju, jedan redovan kupac traži kod, napravim, stavim telefon na pult, čovek skenira, radim mu račun "virman".

Drugi kupac gleda šta radimo, gleda telefone, pita zašto tako, kaže mu ovaj momak, račun je preko 100.000, pa da im banka ne uzme proviziju. Aha, pa daj i meni, račun preko 200.000, a ja čoveka uopšte ne poznajem 😂
Ali ajde, podešavamo mu opremu već preko sat vremena, razgovaramo, ne deluje da je dileja.
I zaista je leglo sve ok.

I za to vreme, takodje stari kupac, sve to sluša, dolazi na red da plati, kaže, daj i meni taj kod što da finansiramo banku 😎

Sumirano, za tih 15 minuta, tri računa, da su plaćena karticom, oko 4.000 bi nam uzela banka.

Disclaimer: ne, nemamo takve promet svaki dan, ali eto, naleti :)
 
Nazad
Vrh Dno