Šta je novo?

Raiffeisen bank

Skinuto mi je noćas oko 25 000 dinara sa računa. Stigao mi je sms, kao što se vidi na slici, ali u aplikaciji se ništa ne vidi, samo manji iznos. Ne vide se sve transakcije na slici, bilo ih je 4-5. Blokirao sam karticu. Navodno neke reklame na fejsu. Na stranu to što ne idem na fejs već odavno, ali svakako ne plaćam nikakve reklame. Imam deviznu karticu za plaćanje na netu, banke intese, ovo mi je dinarski račun i takoreći nikad je ne koristim za plaćanje online.
Aj prvo da pitam, jel ima nade da će da mi refundiraju ove pare?

EDIT: Takođe, koliko znam, za online plaćanja potrebno je ukucati onaj jednokratni token, što svakako nisam uradio. Jedino u snu, s obzirom da se sve desilo noćas u 4:50.
Vratice ti novac samo treba da im uputis reklamaciju emailom. Placanje Visa karticom ne zahteva uvek unos tokena.
 
Poslao sam zahtev na onaj mail reklamacije@. Nije mi jasno kako se ovo desilo?! I mogli su bukvalno sve do zadnjeg dinara da mi skinu. Kako se zaštititi od ovoga?
 
Refundiraće, naročito zato što je prošlo bez tokena. Slično mi se dogodilo pre godinu, preko noći neki britanski sajt, samo manje novca. Vratili za 10-15 dana.
Procureli ti podaci kartice negde.
Posle toga za internet koristim namensku karticu/račun i prebacujem novac po potrebi mbankingom. Jedino sigurno.
 
Isteklo je vreme za edit. Na slici se vidi da su sredstva rezervisana, da mi je stanje još uvek kao što je bilo. Nadam se da će to pomoći da blokiraju transakciju i da mi vrate novac.

U Intezi imaju kreiranje virtuelne kartice što je odlično za plaćanje online. Nisam našao ovu opciju u Rai aplikaciji, jer iskreno nisam toliko ni plaćao online ovom karticom, kažem služi mi u 99% za fizičko plaćanje. Imaju vidim neku dodatnu karticu u aplikaciji Visa debit digital. Čemu ona služi?
 

Prilozi

  • photo_2024-10-20_12-24-24.jpg
    photo_2024-10-20_12-24-24.jpg
    94.4 KB · Pregleda: 39
  • photo_2024-10-20_12-24-58.jpg
    photo_2024-10-20_12-24-58.jpg
    62.2 KB · Pregleda: 39
Ako ti je ta Digital vezana za isti račun (a verovatno jeste) nije idealno da je koristiš kao internet karticu, jedino da je privremeno blokiraš posle svake upotrebe. Digitalna je kartica i možeš da je koristiš kroz RaiPay i za interneta plaćanja.

Raiffeisen ima visa virtuon karticu za internet.
 
Znači morao bih u banci da tražim tu virtuon karticu, koja će isto biti vezana za ovaj račun ili pravim novi?
 
Uz tu karticu ide i račun za koji će biti vezana. Mislim da možeš birati da li ćeš dinarski ili devizni, nisam siguran. I košta nekih 1200 din na 2 godine. Posle prebacuješ na njen račun kroz aplikaciju samo onoliko koliko treba da nešto platiš, a druge kartice uopšte ne koristiš na netu.
 
Sad vidim da je na sajtu uopšte i nema, samo je u tarifniku navedeno da je 50 din mesečno. Ne kapiram ni ove banke... Očekuju da se do njihovih usluga dolazi po preporuci, narodnim predanjima ili šta već...
 
Isto tako i Visa Business što je dodatna na poseban zahtev pa se radi preko dela gde su kreditne, plus nema instant transfer, nego standardni, dok u OTP sam skoro izvadio Visa Business Platinum, automatski se verifikovala i leglo za 10 minuta, što je pesma u odnosu na maltret sa Rajfajzenom.
 
Sad vidim da je na sajtu uopšte i nema, samo je u tarifniku navedeno da je 50 din mesečno. Ne kapiram ni ove banke... Očekuju da se do njihovih usluga dolazi po preporuci, narodnim predanjima ili šta već...
Meni ne skidaju 50 din mesečno za Virtuon, ne znam u kojim slučajevima se to primenjuje u tarifniku.
 
Ako vec imam podesen mBank aplikaciju na starom mobilnom telefonu, da li na novom telefonu samo treba da preuzmem istu aplikaciju i odmah cu moci da se ulogujem?
 
Za Virtuon se naknada plaća jednokratno, prilikom preuzimanja kartice. Naknada je 50 RSD x broj meseci koliko kartica važi. Nekad daju na 2, nekad na 4 godine, pa se plaća 1200 ili 2400RSD, i to u kešu.
Pozdrav
Meni su u maju naplatili sa računa kartice, ali sam morao kroz aplikaciju da pošaljem poruku da sam saglasan da to urade. Skinuli 20,58 evra.
 
Koliko ti skidaju, ako uopšte? Ili si samo platio 20e uručenje?
Ne skidaju ništa, davno sam ja to izvadio, ima 20 godina sigurno, tada je bio 20e depozit koji ostavljaš na deviznom računu i kartica ne vidi tih 20e tj ne može ispod da ide.
Inače su tu bile i mogao si da ih podigneš jedino kada gasiš račun, ne znam kad su ukinuli taj sistem za tih 20e ali tog limita više nema, e sad kad se vadi nova ne znam kako ide.
Produžava se automatski svake 2 god. skidaju sa računa ili platiš kad preuzmeš, nmg da se setim.
 
Tih 20e ne mozes da prebacis na drugi racun ali mozes da ih potrosis ,meni cesto bude skoro pa na nuli.
 
Nije mi jasno kako se ovo desilo?! I mogli su bukvalno sve do zadnjeg dinara da mi skinu. Kako se zaštititi od ovoga?
U Intezi imaju kreiranje virtuelne kartice što je odlično za plaćanje online. Nisam našao ovu opciju u Rai aplikaciji, jer iskreno nisam toliko ni plaćao online ovom karticom, kažem služi mi u 99% za fizičko plaćanje. Imaju vidim neku dodatnu karticu u aplikaciji Visa debit digital.
Virutelna/namenska kartica ti moze pomoci da se zastitis od kradje podataka na Internetu, ali ali i offline. Posto kazes da nisi toliko placao online, mozda ti nije ni ukradena online. Mozda ti je fizicka kartica negde pokupljena preko skimmera pri placanju na nekom POS-u. Na uplatnom mestu na terminalu je stavljen lazni uredjaj preko regularnog, ili je slicno uradjeno na ATM-u. Na bankomat preko redovne tastature i citaca je stavljen lazni uredjaj koji pokupio sve podatke sa kartice.
Treca i najmanje verovatna situacija koja mi pada na pamet je da ti je neko sa RFID citacem pokupio podatke kartica iz dzepa dok je prolazio kraj tebe, ali ne znam koliko je to rasprostranjeno kod nas. Za laznu masku na bankomatu znam da je bilo nekoliko slucajeva kod nas, poslednji pre par godina na bankomatu AIK banke u NS kod bioskopa.
 
Koristim isključivo bankomat koji se fizički nalazi u prostorijama banke, tako da mislim da su male šanse da se to desilo. Veće su šanse za ovo na pos terminalima, ali lično sumnjam i u to. Jedinu kupovinu koju sam imao online konkretno sa ovom karticom je bila pre par meseci na nekom kineskom sajtu, kupio repliku nekog dresa. Sve ostalo su fizičke kupovine.
Sviđa mi se opcija privremene blokade kartice u mBanka aplikaciji, tako da ću od sada to da koristim i da je aktiviram samo kada budem plaćao nešto i odmah blokada posle toga.
 
Ne, imam karticu druge banke za Ali i eBay već godinama. Samo tu jednu online kupovinu sam imao ovom karticom.
 
Skinuto mi je noćas oko 25 000 dinara sa računa. Stigao mi je sms, kao što se vidi na slici, ali u aplikaciji se ništa ne vidi, samo manji iznos. Ne vide se sve transakcije na slici, bilo ih je 4-5. Blokirao sam karticu. Navodno neke reklame na fejsu. Na stranu to što ne idem na fejs već odavno, ali svakako ne plaćam nikakve reklame. Imam deviznu karticu za plaćanje na netu, banke intese, ovo mi je dinarski račun i takoreći nikad je ne koristim za plaćanje online.
Aj prvo da pitam, jel ima nade da će da mi refundiraju ove pare?

EDIT: Takođe, koliko znam, za online plaćanja potrebno je ukucati onaj jednokratni token, što svakako nisam uradio. Jedino u snu, s obzirom da se sve desilo noćas u 4:50.
Мени се слично десило почетком августа: прво је наплаћено око 150 динара мало пре 07:00 и после пар секунди је то сторнирано, да би ми после пар минута било наплаћено око 515 динара. Оригинална валута наплате је била тајвански долар. СМС токен за потврду плаћања нисам добио - наплата је ишла аутоматски иако не користим Метине услуге за рекламирање. Одмах сам блокирао виртуелну картицу и назвао кориснички по почетлу радног времена. Речено ми је да им напишем мејл са свиме што се догодило и да наведем сајтове на којима сам вршио плаћање. После пар дана ми је стигао одговор да је рекламација уважена и да ће ми новац бити рефундиран у року од 15 дана, што се и догодило. Нова виртуелна картица ми је активирана у току исте недеље.
 
Pa ovo gore što sam pominjao, neki kineski sajt za prodaju dresova.
Je li bar stigao dres? :)

Vezano za refundaciju, dobiceš odgovor od RB za oko 15 dana od dana kada si im poslao reklamacioni email. Novac koji je rezervisan najverovatnije će ti skinuti sa računa, ali kada RB odobri reklamaciju uplatiće ti posle par dana iznos za koji si oštećen.

Moj savet svima je da drže blokirane Visa ili MasterCard kartice (u celosti ili bar za Internet plaćanja) sve do momena kada im zatreba plaćanje na nekom sajtu (domaćem ili stranom) koji ne nudi druge opcije. Za domaća Internet i POS plaćanja koristiti samo DinaCard kartice, osim kada je u pitanju neka Visa ili MasterCard promocija ili nagradna igra.

Kad Visa i/ili MasterCard uvedu obaveznu 2FA onda se može malo opuštenije.
 
Poslednja izmena:
Primer fizičke krađe informacija sa platne kartice, kao opomena da na POS i ATM treba biti oprezan, ako ste retko ili prvi put na tom mestu:

 
Poslednja izmena:
Мени се слично десило почетком августа: прво је наплаћено око 150 динара мало пре 07:00 и после пар секунди је то сторнирано, да би ми после пар минута било наплаћено око 515 динара. Оригинална валута наплате је била тајвански долар. СМС токен за потврду плаћања нисам добио - наплата је ишла аутоматски иако не користим Метине услуге за рекламирање. Одмах сам блокирао виртуелну картицу и назвао кориснички по почетлу радног времена. Речено ми је да им напишем мејл са свиме што се догодило и да наведем сајтове на којима сам вршио плаћање. После пар дана ми је стигао одговор да је рекламација уважена и да ће ми новац бити рефундиран у року од 15 дана, што се и догодило. Нова виртуелна картица ми је активирана у току исте недеље.
Virtuelna kartica koje banke je u pitanju?
 
Nazad
Vrh Dno