Šta je novo?

Quake 4 - Oficijelni tred

Skroz pristojna igra, po meni nista zahtevnija.

Zanimljiv SP, dovoljno da se zavrsi.
Ides i pucas, to je to, nekome previse staro i proslo, nekome bas ono sto zeli.

Meni se recimo F.E.A.R. ne dopada, zanimljiviji mi Q4. Prvi sam igrao ne vise od sat vremena, dok sam Q4 dosao do onih pokretnih leseva gde mi se malo zgadio, ali verovatno cu preci.

Teksture, bump mapping, mislim, sto neko rece. Da li vi igrate ili gledate igre ?

Lepa je, ide brzo na solidnom hardveru, ali mnogo vaznije, zanimljiva je.

Dosta za mene.

MP probao, izgleda mi bas kao Q3, tu negde sa Q2. Nisam neki expert, ali mislim da ce biti hit. Jedina realna novina u odnosu na q3 jeste sarzer, rj. reload. To moze i ne mora da se svidi ljudima. Dovoljno je brza svakako. Toliko da ne moze da se poredi sa BF2/DoD/CoD/CS. Nisu isti rang uopste, ne po kvalitetu, nego po tipu igre.

Jedno je skaci/slusaj/pucaj - Q, a drugo taktika/klasa pa tek onda se sunjaj i pucaj -DoD/BF2. CS je negde izmedju, ali dovoljno daleko od oba.

Pozdrav!
 
Nivoi u novom quake-u su fantasticni... Detalji su prisutni svuda...
 
Dakle probao sam najzad i Serious Sam II, i moram da priznam da sam se prevario u proceni. SSII ima citav scenario. Doduse, ta prica je na nivou dece <10god. Ali ima svakako vise price nego Q4. Ipak, cela igra (SS2) je u fazonu davnih igara sa nekadasnjih aparata iz luna parkova i sl. za razliku od Q4 koji je ipak u modernom fazonu. Uglavnom, interesantniji je Q4, FEAR je tu negde, ne bih mogao da odredim koja mi je bolja/interesantnija, nijedna nije izmamila uzdah odusevljenja poput FarCry-a pre godinu i po dana. SS2 ipak ostaje za mladjani narastaj, ili one koji se tako osecaju.
 
Da bre, ja kada sam ucitao pomislio sam: "Sta me bre za*ebavaju oni sa foruma" , neki pacici, kokoske, bukvalno igra izgleda bas za taj uzrast o kome ti pricas... stvarno mi nije jasno o cemu se radi, da li je samo pocetak takav ili... keca nisam igrao, ali mislim da nije bio takav...
 
Quake 4 me jednostavno odusevio...manje zahtevan od Serious Sam II i da ne spominjem F.E.A.R....jednostavno...igra je odlicna...ne mogu da se odlepim od kompa..a to se nije dugo desilo kad su igre u pitanju.
Serious Sam II me totalno razocarao...nije ni do kolena kecu i SE...promasaj godine...
F.E.A.R...ima AI kakav nisam video do sada...i to je jedino sto me odusevljava u toj igri..
Sve u svemu...glas za Quake 4... :)
 
SP je ok, MP je jako dobar - a i sve što nedostaje, uskoro će zakrpiti razni osp-ovi i slične stvari..

Jedino što je HW zahtevnost takva da će retko gde moći normalno da se igra (mislim na igraonice). Dedicated server je obavezan za bilo kakav komfor u igranju.
 
Da li svi vi koji ste ocekivali PRICU u Q4 to zaista i mislite ili je to neka poshalica?
Kakva prica, pa to je Quake, ljudi.......
I bas kao takva run_and_gun filozofija mene Q4 odusevljava. Mene Doom razocarao, bas zestoko, osim kad nasviram setovanja, ukljucim Godmode i idem okolo i gledam prelepe texture i fotorealisticnost...
 
Lepo si im reko Slobo 011 :D.

Ja ne znam ko ocekuje pricu od FPScine ? Njoj trebaju raznolika oruzja, monstrumi i najvaznije gameplay. Super ako ce sve to dobro da izgleda, ali i ne mora.

Pola Q4 sam presao na 2.4GHz/512MB/GF6600, pola na 3500+/2GB/X850XT. Ne pravim nikakvu razliku, jednako mi je zanimljivo.
 
Meni je vrhunac onaj post gde lik izjavljuje, nisam siguran da li za Q4 ili Fear, da ce da batali igru ukoliko ne bude bilo vozila da se voze do kraja igre...
 
Nedjo je napisao(la):
Ma daj bre maxe! Pa za FEAR su otvoreni tereni zapravo dvorista (u praksi regularne zatvorene prostorije sa SkyBoxom! A sto se tice HL2:
http://www.blackwidowgames.com/

i ovo sad kao treba da izgleda impresivnije?

Vidi ga sad, poziva se na FEAR. Ok, a sta reci za FarCry, koji i u onoj izvedbi ima jednako realisticno osvetljenje i senke (doduse, nisu hteli toliko da budže samu igru u vreme kada je Radeon 9800 Pro bio top kartica, ali si i sam svestan da to i ona verzija CryEngine-a može da podnese), a još bolje radi sa outdoor nivoima i to na desetine kilometara okolo. u Q4, čim malo ima otvorenog terena, level dizajn se svodi na loše teksture i premalo poligona. Moraš priznati da ovoga puta JC nije na nivou nekih drugih programera, bar kada su neki segmenti enginea u pitanju...
 
Broz je napisao(la):
Da li svi vi koji ste ocekivali PRICU u Q4 to zaista i mislite ili je to neka poshalica?
Kakva prica, pa to je Quake, ljudi.......
I bas kao takva run_and_gun filozofija mene Q4 odusevljava. Mene Doom razocarao, bas zestoko, osim kad nasviram setovanja, ukljucim Godmode i idem okolo i gledam prelepe texture i fotorealisticnost...

Ne znam dal' se ovo odnosi na mene, ako se odnosi onda nesto nisi skapirao. Samo sam poredio aktuelne naslove, a nisam naglasavao odsustvo price kao prednost, niti kao nedostatak.

Inace, posle malo vise odigranog Q4, moram da priznam da mi se vise dopada od D3 sigurno, a i ono sto je neko rekao da se FEAR sve vise zamara kako odmice bio je potpuno u pravu. Manje vise isti protivnici, isti hodnici, ista dvorista. Dotle Q4 drzi dinamiku sve vreme, sa svojim promenama, malo voznje, malo pritiskanja dugmica na liftovima/konzolama, i pucnjava sve vreme. Inace, sto se tice razlike u grafici izmedju D3 i Q4, osnovno sto ja zapazam je da su u Q4 znatno unapredjeni modeli neprijatelja, ako i marinaca koji prate. Okolina je malo detaljnija ali nista specijalno znacajno. I naravno, odsustvo cuvenih kutija iz D3...
 
stvarno igra koju vredi preci, jedina zamerka je sto igra nije duza, ali zaista... taman postane dobro i napeto kad ono kraj...
 
...pa tako ti je sa svakom dobrom igrom. :(

Poslednja koja me je vezala toliko dugo da je predjem "u dahu" je bila Return to Castle Wolfenstein.
 
Igra je super, znaci samo ides i udri po neprijatelju :) Sto je vise igram to mi je sve zanimljivije. Nego da li se jos nekome desavalo da mu igra zablokira na nekih 5-10sec ?
To me nervira, znaci sve radi normalno i odjednom zablokira, a hard disk nista ne radi nego jednostavno tako stoji i onda proradi, zna li mozda neko zbog cega je ovo :S
 
Decko, upoznaj se sa pravilima foruma pa onda postuj.
 
Poslednja izmena od urednika:
Kolko vidim ovo je doom3 engine, doom3 nivoi, doom3 teksture (vecina, poredio sam direktno iz pakova, zidovi podovi itd.) cak su i neki zvuci isti (nista za zameriti. npr. let i udar bombe/rakete od borbi koje se vode spolja je isti zvuk kao i spawnovanje monstera u doom3). Ne kazem da je igra losa, super izgleda, bas kao i doom3 (do duse teksture su mutnije nego u nekim drugim igrama cak i na najvisim setinzima (jednostavno takve su, 64x256, 32x32 itd itd. tu ne pomazu setinzi)) glavna zamerka mi je zahtevnost igre, tj. zahtevnost naspram doom3-jke. Naime ko nije video i probao "edge" za MP postoji i u Doom3-jci, identican je (skoro) kao i ovaj u Q4 samo se ovaj zove "over the edge" . E sad u Doom3 mi je edge radio u ~50fps 1024x768/high 4x AF, u Q4 1024x768/medium 2x AF ~35fps. ZBOG CEGA ?! isto izgleda, isti engine...ja bih reko da su oni nesto usra** . Ako pogledate npr. I xaero space (ili kako vec, remejk q3 mape , zadnji tourney) bukvalno sem 15-taqk stubica i kutije koja glumi svemir nema nista, a mapa radi u ~25fps !!!! Znaci ima mozda 10.000 poligona i 5 tekstura. Nesto nije u redu sa tim njihovim enginom. Nemam neku noviju kartu, imam fx5900xt, ali glavni argument je taj sto je doom3 radio 50% bolje ! Kazem, pogotovo MP mape (na prazno, local LAN bez ikoga na serveru) rade uzasno ! Cak i sa iskljucenim senkama je realtivno neigrivo, fps skoci za 3-4 bez senki. Kazem, nesto tu nije u redu...

Sto se SP-a tice, ne secam se da je u Q2 bilo toliko mraka koliko i ovde. Misljenja sam da ceo doom3 engine nema smisla ako nema mraka i mnogo izvora sitnog svetla sa dynamic lightningom. Doom3 engine bez senki je nista. Q3 engine bolje odradjuje posao i brzi je za 500%, cak ima i simple shadows i bolje koristi shadow maps kojima moze i da simulira neke dynamic senke, dok primenu te tehnoligije ja nisam video u D3 enginu, ili su senke on ili su off. crno-belo.

PS. Neverovatno je koliko je igra gladna memorije. Do jedno 50% SP-a i nije toliko (768 rama) medjutim kasnije pocinje da radi kao D3 sa 256 rama, kad god otvorim vrata sve se smrzne na 5 sekundi (to je jako dugo).

PPS. Raspakivanje pakova je pomoglo dosta, "vrata sindrom" se skrati sa ~5 na ~2sec. Ako neko jos ima nekih tipova nek kaci. (Raspakovan Q4 je 7GB, cisto da ne krecete u avanturu ako nemate mesta na hdd)
 
Poslednja izmena:
E to je vec cudno....
Ja imam P4 na 3.2 Ghz, 768 mb DDR400 memorije i 9800pro sa 128 mb ddr-a i jedva uspevam da se izborim sa igrom u 800x600, medium! Nemam pojma kako si ti uspeo da je poteras u 1024x768 i to jos sa 2x AF i da bude igrivo?!

Igra kao igra je odlicna, dinamicna, i posle 2 sata igranja ne smori kao FEAR, u kom sam stigao do 8-9 nivoa i smorio se opasno...
 
naravno da moze. Malko kasnije.

PS. sto se te price tice ti je jos nisi opravdao tako da nemoj da prozivas...

edit:

evo shotke, na xaero mapi, pise 16fps, ali je inace 24-22, u tom momentu je valjda bilo cak i mizernih 16...Posto sam sinoc skino doom3, sad cu da ga instaliram da postujem sa edge-a odande SS. Inace setinzi 1024/medium 2xAF, sve ukljuceno sem AA, jpeg je kompresovan na 55%
 

Prilozi

  • shot00008.jpg
    shot00008.jpg
    101.4 KB · Pregleda: 128
  • shot00009.jpg
    shot00009.jpg
    92.2 KB · Pregleda: 146
Poslednja izmena:
zezno sam se , nisu iste mape edge u doom3 i u q4 (pobrkao sam jer je bila za Q3 ista kao sto je u Q4) Ali je frame rate daleko bolji u doom3. Evo sa istim setovanjima kao u Q4 sa edge mape (new edge iz doom3). kazem, Doom3 MP mi radi glatko ko macija guuuuzaaaaaa :) Zapravo zakucava na 60fps u 90% vremena
 

Prilozi

  • doom3shot00003.jpg
    doom3shot00003.jpg
    69.7 KB · Pregleda: 103
  • doom3shot00004.jpg
    doom3shot00004.jpg
    77.5 KB · Pregleda: 107
PS.

evo i Q3 NEW edge
setinzi: (slike sam smanjio na 800x600 da ne smaram, 55% kompresija)
1280x1024
sve na vise nego high (r_picmip 0, r_shadows 2 ("prave senke") lod_bias -2...)
2xAA
Lightmap


@kisa:

tako se to radi ;)
 

Prilozi

  • q3newe.jpg
    q3newe.jpg
    61.3 KB · Pregleda: 123
  • q3newe1.jpg
    q3newe1.jpg
    80.9 KB · Pregleda: 130
gx-x je napisao(la):
PS.

evo i Q3 NEW edge
setinzi: (slike sam smanjio na 800x600 da ne smaram, 55% kompresija)
1280x1024
sve na vise nego high (r_picmip 0, r_shadows 2 ("prave senke") lod_bias -2...)
2xAA
Lightmap


@kisa:

tako se to radi ;)

Malo si mu ga dao po FOV-u na ovom drugom SS-u ili mi se cini?
 
Poslednja izmena:
Ja uvek stavljam FOV na bar 100...

Anyway, kUdtiHaEX, ne obracas paznju! ;)
Covek je rekao 2xAF, a to je manje od default-a koji je na 4x u Q4 i 8x u D3. AA je iskljucen... Citaj pazljivije! ;)
 
Poslednja izmena:
Zanimljivo je to da kod mene igra iskljucivo promenom rezolucije dobija na performansama (ili gubi). Dok je iskljucivanje svih adv. opcija i stavljanje na low, i ukljucivanje svega+high details daje identican fps (izgled se menja drasticno da ne bude zabune). To je stvarno cudno, sem ako svi ti efekti ne idu preko procesora, pa posto je karta relativno slaba ovo radi tako kako radi... D3 nije radio tako to je cinjenica...

Ipak ostaje da je ovo bar 2-3x zahtevnija igra od D3 iako realno ne izgleda nista bolje. Gameplay je ko sto vec rekoh extra, ali izgled je sasvim uobicajen D3.
 
Definitivno skoro 2X manji fps nego u Doom-u nije opravdan kvalitetom grafike... :S:
 
Evo konfiguracije na kojoj se igra Quake4 :

Barton 2500+
1,5 Gb RAM-a
VGA: MSI 5900XT

Rezolucija igre je 1024@768, podesavanja su na Very High i ukljuceni SVI efekti
Igra je na ovoj kanti vise nego igriva...sve leti...tako da mi nije jasno sto su mnogi zapeli na zahtevnost igre...potpuno neosnovano...
Toliko od mene... :wave:
 

Prilozi

  • Quake4-1.jpg
    Quake4-1.jpg
    35.7 KB · Pregleda: 151
Pa uglavnom ljudi ne vole ni u jednom trenutku da im padne framerate ispod 30fps...

BTW, meni cesto ne pada i ispod 40, ali kao da u nekim trenucima malo "stucka", tj. nije totalno glatka animacija.


p.s. Prvi put sam video <25fps na brodu...
 
gx-x je napisao(la):
tako se to radi
Moracu da postujem sa drugom grafikom, posto sam prodao GF2, i sada imam GF440SE. U principu kao da nista nisam menjao. :smoke:
 
Poslednja izmena:
nego, ja primijetio da mi je framerate dosta veci kad iskljucim FRAPS. Psiholoski efekat ili stvarnost, ne znam, ali FEAR-ov in game demo svakako potvrdjuje tu tvrdnju. Jel ima jos ko slicna iskustva?
 
Drzite se naslova topica, tj. Quake-a.
 
Vrh Dno