Šta je novo?

Prodavnice tehničke opreme u Srbiji - loša iskustva

Naravno, nisu ljudi džaba rekli ono za lepog i upornog ...
Sta ono bese, ne mogu da se setim :D

Elem, sto se tice gigatrona, redom od drugara koji je radio tamo pa do obicne kupovine, svega sam se naslusao. Ne znaci da to radi samo gigatron, nego je to slika kako verovatno svi rade.

Narucen laptop za Black Friday, nov, prilikom preuzimanja, kuitja otvorena. Insisitra se da se izvadi i pogleda, a radnik kaze: "Ma nema potrebe to je novo"
Kutija se otvara, ono sav umazan od prstiju. Insistira se na paljenju gde je odgovor opet da nema potrebe jer je to samo Windows setup na njemu i nema sta da se vidi. Ipak, prilikom paljenja laptopa, ne da je laptop vec setovan, nego je jos bio i zakljucan na nalog prethodnog korisnika. Znaci, dodjes kuci, dobijes polovan laptop koji prodat kao nov i jos ne mozes ni da se logujes da ga koristis. Trazen je drugi, naravno. Tako da svasta moze da se ocekuje od nasih prodavaca gde se zakon tesko sprovodi. Kontam da svakako dobijamo neku drugu ili trecu klasu uredjaja, ali bar da nisu korisceni.
 
Sta ono bese, ne mogu da se setim :D

Elem, sto se tice gigatrona, redom od drugara koji je radio tamo pa do obicne kupovine, svega sam se naslusao. Ne znaci da to radi samo gigatron, nego je to slika kako verovatno svi rade.

Narucen laptop za Black Friday, nov, prilikom preuzimanja, kuitja otvorena. Insisitra se da se izvadi i pogleda, a radnik kaze: "Ma nema potrebe to je novo"
Kutija se otvara, ono sav umazan od prstiju. Insistira se na paljenju gde je odgovor opet da nema potrebe jer je to samo Windows setup na njemu i nema sta da se vidi. Ipak, prilikom paljenja laptopa, ne da je laptop vec setovan, nego je jos bio i zakljucan na nalog prethodnog korisnika. Znaci, dodjes kuci, dobijes polovan laptop koji prodat kao nov i jos ne mozes ni da se logujes da ga koristis. Trazen je drugi, naravno. Tako da svasta moze da se ocekuje od nasih prodavaca gde se zakon tesko sprovodi. Kontam da svakako dobijamo neku drugu ili trecu klasu uredjaja, ali bar da nisu korisceni.
Гигатрон за разлику од других фирми даје из прве продужену гаранцију за Леново.
Поједине фирме се нећкају и упућују на добављача, па онда је натезање да ли ће прихватити или неће. Али веће фирме неће писмено ником да кажу да се јави увознику, зато само e-mail комуникација. Да не буде као комуникација са MTS-om, кад нешто зашкрипи они избришу старе поруке па онда се можемо сликати.
 
Гигатрон за разлику од других фирми даје из прве продужену гаранцију за Леново.
Поједине фирме се нећкају и упућују на добављача, па онда је натезање да ли ће прихватити или неће. Али веће фирме неће писмено ником да кажу да се јави увознику, зато само e-mail комуникација. Да не буде као комуникација са MTS-om, кад нешто зашкрипи они избришу старе поруке па онда се можемо сликати.
Ma samo da mi ne daju da bude sve masno i korisceno, za to imam KP. Svakako, ne kupujem nista od tehnike u Srbiji :D
 
Kakav ja biser od iskustva sa Gigatronom imam:
  • 28. aprila podnesem reklamaciju u prodavnici i predam uređaj. Trgovac insistirao da isproba uređaj i utvrdio da postoji problem.
  • 5. maja dobijem sms i imejl poruku da se reklamacija prihvata i da će biti razrešena u skladu sa mojim zahtevom.
  • 8. maja dobijem sms i imejl poruku da se reklamacija ne prihvata jer saobraznost ne postoji, ali navedu i da se nastavlja testiranje i da će me obavestiti o konačnoj odluci. ;)
 
Ti nisi skoro reklamirao nista kanda?To je standardna procedura :)
 
Ti nisi skoro reklamirao nista kanda?To je standardna procedura :)
To nije standardna procedura. "Standardna" procedura (namerno pod navodnike) je da ti odgovore u roku od 8 dana da ne prihvataju reklamaciju, "ali u duhu dobrih poslovnih odnosa, bla, bla" salju u ovlasceni servis na detaljno testiranje, sto se radi nezakonito, ali da bi se ispostovala zakonska odredba da mora da se odgovori u roku od 8 dana.
Ono sto je kod @MCRadisha cudno je da su inicijalno prihvatili reklamaciju, te sledstveno tome nikakvo dalje testiranje i eventualno servisiranje nije potrebno.
 
Meni su tako,nije prihvacena ali u duhu dobrih odnosa salju u servis. Servis prihvatio i resio.Tako mi je i rekao momak u radnji,prvo ce odbiti ali nista ne brinite. Malo cudno ali ok,znam sta s njima mogu da ocekujem.
 
Ja mislim da to prvo obavestenje da reklamacija nije prihvacena se radi samo zbog statistike da se evidentira da je reklamacija neisnovana i onda prikazuju dobru pouzdanost proizvoda. Isti slucaj je i sa televizorima.
 
Imala sam isti razvoj situacije sa reklamacijom, i to baš u Gigatronu. Kada sam podnela reklamaciju tražila sam zamenu proizvoda za novi i nisam se saglasila sa popravkom. Međutim, oni su neispravan proizvod proglasili za ispravan i popravljen ga vratili u prodavnicu. U pogledu rešavanja reklamacija, Gigatron je sada u sličnom rangu kao ozloglašena Tehnomanija. Ako ste tražili popravku, verujem da će na kraju sve biti u redu.
 
Ćao ljudi. Kakva su mi prava ako je TV radio. I kako mogu da proverim da li je TV radio? Danas mi je stigao Philips 65PUS8118/12. TV nije imao foliju zalepljenu na displaj. Bilo je otisaka prstiju po istom. Na jednom mestu i strašna masnica (srećom nije ogrebotina). Kada startujem TV izbaci mi poruku IZABRALI STE OPCIJU PRODAVNICA... (vidite sliku). Plus na skroz crnoj vidim blago probijanje svetlosti (doduše simetrično sa svih ivica).
 

Prilozi

  • IMG_20240509_122816.jpg
    IMG_20240509_122816.jpg
    133.3 KB · Pregleda: 152
Kažeš stigao ti TV... Znači naručio si ga. Ako si ga naručio tvoje je pravo i da ga vratiš u roku od 14 dana, kao što je neko uradio i pre tebe očigledno, taj što ga je ispipao.
Zašto uopšte analiziraš TV koji dolazi bez fabričke folije, sa otiscima prstiju i već podešavan.

Desilo mi se isto sa TV-om... Moj je imao foliju ali čim sam ga upalio on direkt u onaj glavni Google meni sa aplikacijama, čak je i daljinski bio već uparen.
Nisu se čak ni potrudili da ga kršteno vrate na fabrička.

U mom slučaju ja nisam govorio vraćam vam jer ste nepoštena gamad koja uvaljuje već jednom ili više puta prodavanu robu, samo sam kao razlog rekao vraćam jer se ispostavilo da mi je prevelik za komodu, imam prava da vratim, uzeću novac nazad pa ću još malo da razmislim.
 
Ovako izgleda probijanje svetla. Kada radi YT slika je top. A danas ću pustiti i neki film. Da vidim kada je isečen prikaz i kad imam gore i dole crnu traku.
 

Prilozi

  • IMG_20240510_072835.jpg
    IMG_20240510_072835.jpg
    119 KB · Pregleda: 127
  • IMG_20240510_072900.jpg
    IMG_20240510_072900.jpg
    98.9 KB · Pregleda: 128
Da napomenem da je ovo u sredini odbljesak svetla, samo uz ivice TV-a ima probijanje.
 
Ovo je katastrofa. Kao Vivax neki da je. Ja bih vratio.
 
TV je najverovatnije bio izložen, čim je bio u režimu prodavnica. Bilo bi zgodno da pronađeš koliko ima radnih sati.

Ja imam jedan Philips star 7 godina, neka srednja klasa u to vreme, i njihov TV više neće ući u moju kuću. Od prvog dana sam imao SW probleme, nisu radile mnoge opcije, deklarisan da ima PIP za različite ulaze, to nikada nije proradilo. YT nakon 15 minuta gledanja počinje da secka i blokira ceo TV. Ni ostale smart funkcije se nisu proslavile. Philips podrška iz Srbije nije nikada ni odgovorila na moje primedbe, a ona neka međunarodna mi je slala ažuriranja x puta i na kraju sam se pomirio sa sudbinom. A sve ovo pišem zato što je žena donela u miraz neki Vox, koji sada ima bar 15 godina i ne želi da crkne, a radi mnogo bolje od ovog Philipsa u svakom pogledu. Bukvalno sam zbog brenda priželjkivao da crkne, da ga zamenim sa nečim krštenim, ali se ne da.

Svakako, polovan TV treba vratiti prodavcu, kad je već kupljen online i postoji to pravo potrošača.
 
Najverovatnije vraćam. Gledam testove po YT nigde nema ovih fleka od pozadinskog osvetljenja. Ko bi trebalo da snosi troškove vraćanja jer me je dostava izašla 4k dinara. Inače Dudico je u pitanju.
 
Troškovi su tvoji.
Mada bih ja ako je ikako moguće lično odneo jer je veliki rizik slanje kurirskom nazad.
Mogu reći uređaj je fizički oštećen i njih ne zanima da li je u transportu ili si ti ga ti kao vratio tako.

Ako ga šalješ nazad, onda fotografiši TV detaljno, najbolje pored novina za taj dan.
Znam da zvuči malo uvrnuto, ali nije na odmet imati spremne fotke koje iole legitimno mogu pokazati da je TV sa tvoje strane poslat nazad čitav.

Meni se delio da se vraćao isto tako monitor jednom... Uglavnom, u prodavnicu ga vratim sam, radnici ga tamo otpakuju i pregledaju.

Kad dobijem ja poruku iz Nepo da je nisu ispunjeni uslovi za reklamaciju jer je uređaj fizički oštećen...
Ja lepo telefon u ruke, rekoh gospodo, slaba vam međusobna komunikacija. Ja sam uređaj lično doneo u radnju, radnici ga sami otpakovali i pregledali, ako se ikako oštetio to je onda u vašem međusobnom transportu. Rekoh rešite to čim pre ili da ja sa ovim dovođenjem u zabludu kontaktiram inspekciju.
Reklamacija se rešila sutradan.

Tako da, treba biti što više obazriv... Posebno ako će neko da ti pakuje već korišćen TV, izložen ili šta već, neće prezati da te izrade u svakoj pruženoj prilici.
 
ZZP član 34 stav 5: ’’Trgovac o sopstvenom trošku preuzima robu koja je bila isporučena potrošaču u njegovom domu u momentu zaključenja ugovora izvan poslovnih prostorija ako roba po svojoj prirodi ne može da se vrati na uobičajen način preko poštanskog operatora.’’

Pre nekoliko godina vraćen je kabasti proizvod, pozivanjem na ovu stavku u ZZP u odustanku od Ugovora zaključenog na daljinu. Ne znam kakav bi ishod bio da se nismo pozvali na zakon. Troškovi transporta nazad zbog odustanka nisu bili naplaćeni.
 
Teško da će prihvatiti to za TV, bez obzira na veličinu.
Skoro svi oni imaju u svojim uslovima poslovanja deo gde napominju da je trošak povrata na kupcu. Trgovac prihvata trošak samo ako je vraćanje po nesaobraznosti.
Sad da li je TV od 65" kabasta roba nisam baš siguran... Tu mogu da se prepucavaju oko tumačenja.

U suštini, da ovaj TV prijavi kao nesaobrazan zbog ovog pozadinskog osvetljenja, mnogo lakše bi ga vratio o njihovom trošku na pozivanje člana 51. koji kaže

Sve troškove koji su neophodni da bi roba postala saobrazna ugovoru, a naročito troškove rada, materijala, preuzimanja i isporuke, snosi prodavac

U tom slučaju, ako mu priznaju reklamaciju, ima pravo na novi TV/popravku/povrat novca... Ukoliko bi reklamacija bila prihavćena dobio bi pare nazad isto kao i povratom.

Razlika je što bi povratom čekao max 14 dana na pare, reklamacijom i do 30 moguće.

I dalje mislim da je povrat sigurnija opcija, manje procedura i opcija za trgovca da zakine.
 
Generalno on može da bira na šta će da se pozove ako nije prošlo 14 dana od kupovine na daljinu.

Apropo onog što oni pišu u svojim uslovima poslovanja vezano za troškove povrata (i ne samo to) ja mislim da njihovi uslovi ne bi smeli biti u suprotnosti sa odredbama zakona a naročito ne bi smeli biti iznad odredbi zakona i ovde je klasičan slučaj APP u slučaju da se neko požali a ne zna na šta može i treba da se pozove u zakonu.
 
Ja bih se provozao da upoznam osobu koja mi je to poslala.
 
Vrh Dno