Šta je novo?

Prodavnice tehničke opreme u Srbiji - loša iskustva

Felericna i servisirana roba jasno ima veci popust...
Naravno da se i ona prodaje, pa sta bi vi radili sa njom?
 
I treba da se prodaje ali uz popust adekvatan feleru/otklonjenom nedostatku a ne da se sve to zamaže i da se prodaje "novo, novo, novo"...
 
Predaleko smo otisli sa pretpostavkama.
Kupci i prodavci nisu budale i prevaranti.
 
Pa i nismo - to da ima, naivnih i nekih kupaca koji često ne znaju mnogo o stvarima koje kupuju, kao i da ima i prevaranata među prodavcima koji gledaju kako da iskoriste svaku mogućnost da u manjoj ili većoj meri zavrnu kupca nije pretpostavka već činjenica.

Da nije tako ne bi se ni ovde tako često pominjalo "Ne kupujte nikad kod toga"...
 
Nisam ja pravio zakon,a evidentno da ta roba nakon povratka nije nova.
Napomeni kupcu da je to vracena roba i kupili bi znaš kad..
Na kraju krajeva ne bojim se za trgovce kod nas,više oni obmanjuju neinformisane kupce kojih je 99% nego 1 % forumaša ili drugih upoznatih u materiju.
Čudesa prodaju,čudesa,kao novo.
Maloprodaje, pogotovo tehničke robe rade sa maržama od 10-15% u zavisnosti od brenda i njegove dostupnosti na tržištu. Za neke brendove zna biti i 5%. Naravno pričam o maloprodajama koje nemaju vlastitu uvozničku mrežu.

Te maloprodaje nemaju nikakvu podršku od uvoznika za vraćenu robu u 14 dana zbog "ne sviđa mi se". Ne dobiju izložbene primerke od uvoznika ispod cene.

Pri tome manje maloprodaje moraju da paze i o visini lagera, jer se plaća porez na lager, a to ti jede maržu.

I onda ne znam kakav popust možeš očekivati od te maloprodaje za "ne sviđa" mi se robu ili izložen primerak. Pogotovo ako je neka slabija maloprodaja koja nema magacinski prostor za veće količine. Pa i sam sam radio u maloprodaji gde je znalo od svega da bude po taj jedan izložen primerak za gabaritnije primerke. Doduše ako neko hoće neotpakovan uvek je mogao sačekati 7-10 dana da stigne od dobavljača. Ili 1-2 meseca ako se čeka novi uvoz, jer je roba bila takva da ni uvoznici nisu uvozili veće količine. Naravno ako uplati unapred. A roba je takva da ne možeš odšetati u drugu prodavnicu u u gradu ako ti se baš to svidelo u salonu.

Niti bi taj popust bilo koga zadovoljio. Za robu od 30k, gde je marža 10%. Neće ti ništa značiti ako se maloprodaja odrekne 5% te marže. A svakako neće prodavati za dž ili u minusu.
 
Poslednja izmena:
Ajde onako iskreno, ali baš iskreno odgovori da li stvarno misliš da će trgovci vraćenu robu (ako se uvede 5% umanjenje), zaista prodavati kako korišćenu sa 5% popusta u odnosu na regularnu cenu?

A za ovo drugo neću ulaziti u raspravu, ali ću samo napomenuti da kad sam kupovao u "Bakarinoj" (@bakara) prodavnici nije mi traženo ništa da potpišem (doduše nije bio tv, već manji i jeftiniji predmet, pa je možda i do toga 😄 )
Ako se uvede, a onda zakon pritisne trgovce da te pare ne idu njima, nego spustaju cenu za tu sumu. Mada opet kad pogledas kupujes TV za 60000, a smanje ti 3.000 odnosno 5% nista ne znaci tebi ili meni kao kupcu 3000 u odnosu na novi neotpakovani. Pre ces opet uzeti novi jel da? Ako nista drugo barem ce dobiti po dzepu onaj za ne svidja mi se.
 
Od 1 do 3 hiljade, znam da je jedan imao cak 2800 jer su uocili neki problem sa motorom ili nesto oko toga, pa se morao istestirati, ali prosek je 1000. Da nisam video svojim ocima i vozio se u kolima ne bih verovao. Kako idu tablice, registracije i ostalo, nije me zanimalo.
Mene zanima kako si ti saznao da vracaju kilometrazu na 0?

Svaki ozbiljan diler ima u salonu automobile za probnu voznju ali se oni tako i prodaju, probni/sluzbeni automobil sa toliko i toliko km na satu i naravno umanjenom cenom.
 
Nije covek vozio 100 civica i akorda svi za probnu voznju sa sedistima u celofanu. To je bilo pre 10 godina, ah davno bese fakultet, ali cisto sumnjam da se to i danas ne radi.
 
Maloprodaje, pogotovo tehničke robe rade sa maržama od 10-15% u zavisnosti od brenda i njegove dostupnosti na tržištu. Za neke brendove zna biti i 5%. Naravno pričam o maloprodajama koje nemaju vlastitu uvozničku mrežu.

Te maloprodaje nemaju nikakvu podršku od uvoznika za vraćenu robu u 14 dana zbog "ne sviđa mi se". Ne dobiju izložbene primerke od uvoznika ispod cene.

Pri tome manje maloprodaje moraju da paze i o visini lagera, jer se plaća porez na lager, a to ti jede maržu.

I onda ne znam kakav popust možeš očekivati od te maloprodaje za "ne sviđa" mi se robu ili izložen primerak. Pogotovo ako je neka slabija maloprodaja koja nema magacinski prostor za veće količine. Pa i sam sam radio u maloprodaji gde je znalo od svega da bude po taj jedan izložen primerak za gabaritnije primerke. Doduše ako neko hoće neotpakovan uvek je mogao sačekati 7-10 dana da stigne od dobavljača. Ili 1-2 meseca ako se čeka novi uvoz, jer je roba bila takva da ni uvoznici nisu uvozili veće količine. Naravno ako uplati unapred. A roba je takva da ne možeš odšetati u drugu prodavnicu u u gradu ako ti se baš to svidelo u salonu.

Niti bi taj popust bilo koga zadovoljio. Za robu od 30k, gde je marža 10%. Neće ti ništa značiti ako se maloprodaja odrekne 5% te marže. A svakako neće prodavati za dž ili u minusu.
Meni lično taj popust od 5% ne znači ništa,svakako bi opet izabrao neotpakovan.Niti sam ja spomenuo tih famoznih 5% kao da ce rešiti problematiku.
Problem su stvorili trgovci,ne kupci.
Dal je sin vlasnika "vozio televizor X kilometra pa vrnuo u radnju kad mu dosadi,ili nešto peto(a načitali smo se ovde primera šta su dobijali kao novo).
Kriva je i država,jer prolaze nekažnjeno,a to su ozbiljne stvari
Zamisli da ako ti trgovac proda tv sa X sati kao nov,da imaš opciju da prijaviš inspekciji sa dokazima i taj tv dobiješ free ,a trgovac kazni.I da to ide lagano sa rešavanjem.Verovatno se to nebi dešavalo više.

Kažem nije problem u tim vracenim robama online,već dal je frižider preziveo 4 krstaški rat ili ne,kreceš od najgoreg,.Jel jelte,ti neznaš .
 
Pa tu robu sa tim popustom od 5% niko ne bi ni kupio, taj iznos nije veliki i nikome ništa neznači jer neće ljudi da rizikuju. Nju može kupiti sam prodavac jer zna o čemu se radi ili na neku preporuku.
 
Sto se vi brinete da li bi neko kupio ili ne bi...
taj princip na zapadu postoji odavno, i zamisli ....funkcionise.
 
Na zapadu će da funkcioniše, kod nas teže, jer su se trgovci “potrudili” da kod kupaca steknu vrlo nizak stepen poverenja i dodatno se trude i dalje da to bude sve niže i niže.
Što se tiče zapada. Upravo EU razmatra da uvede zakon po kojima bi kupac plaćao određen procenat za povrat ispravne robe.

Baš iz razloga što takva politika favorizuju mega shopove (poput Saturn-a, MediaMakrt-a, Euronics-a) koji tako nešto lagano mogu da iznesu u odnosu na manje i lokalne.
 
Pozdravljam!
Ne znam da li si me shvatio, nije meni problem da platim tako nešto, veći mi je problem što se kod nas moram da gledam u kristalnu kuglu kad treba da odlučim da nešto kupim.
Tamo postoje pravila koja većina poštuje, kod nas isto, ali ih manjina poštuje.
 
Ево једно разочарење у Гигатрон и овлашћени сервис Непо. При крају фебруара жена одлучи да почне да користи после зиме тротинет Xiaomi Mi Essential. Каже ми да тротинет сам губи и сам додаје брзину. Без обзира да ли вози на темпомату или не. Приказује лоше стање батерије и сам повећава вредност батерије. Погледам рачун и видим да ускоро истиче гаранција. Предам га 3.марта на рекламацију у Гигатрон и опишем проблем. После 7 дана добијем поруку

Postovani,

Tokom testiranja uredjaja nije ustanovljena nesaobraznost koju ste reklamirali.

Prema informacijama koje smo dobili od strane ovlascenog servisa, dijagnostikom nije utvrdjena nesaobraznost proizvoda.

U skladu sa Zakonom o zastiti potrosaca i definisanim zakonskim rokovima obavestavamo Vas da su Vasa reklamacija i zahtev odbijeni...
Ја им одговорим да се види стање на сликама приликом давања рекламације, где се види да батерија мења вредност, на шта одговарају да је рекламација још у току и да будем стрпљив.

Дана 18.марта зове ме мајстор који је запримио тротинет и каже да ради одлично и да нема замерки. После 13 минута разговора, ипак одлучи да га додатно тестира.

И ево данас не зове госпођица из Непо сервиса и каже
Poštovani,

Vašu reklamaciju smo zaprimili sa željom i ciljem da u slučaju funkcionalne neispravnosti aparat osposobimo.

Nažalost, dijagnostikom uređaja je utvrđeno da je na uređaju izvršeno modifikovanje guma koje nije u skladu sa korisničkim uputstvom, što je dovelo do fizičkog oštećenja baterije.

Fizička oštećenja ne spadaju pod nesaobraznost uređaja i nisu predmet reklamacije...
Који безобразлук! Нису могли нешто друго смислити. Када сам је питао што су ми држали скоро 30 дана тротинет када су видели пуњиве гуме, она је рекла да толико треба да се уради сервис!?

Углавном 3.април је дан када ће ми доћи тротинет у продавницу где сам га предао , а то је 31 дан од дана подношења рекламације. Хммм

Нисам нашао у упутству које гуме иду на тротинет, а баш сам спремио техничку документацију за регистрацију тротинета.

Заиста су могли да ми кажу репарација батерије или замена је толико, па би сигурно платио. Али ово непоштовање и избегавање обавезе према потрошачима је дно дна!

А ово:
Vašu reklamaciju smo zaprimili sa željom i ciljem da u slučaju funkcionalne neispravnosti aparat osposobimo.
Њихова обавеза је заприме рекламацију и да у гарантном року отклоне неисправности на уређају.

Идемо даље.
 
Nepo servis su takva bagra da je neverovatno da oni posluju uopste bez posledica i dalje.Meni su npr kad je laptop isao na godisnji servis "zagubili" dodatnu garanciju koju su trebali da overe sa kojom se produzavao rok na 5 godina.I onda ping pong izmedju njih i pokojnog win-wina.Posle 5 meseci zavlacenja sam ih oterao u 3 lepe i odustao.
Tad sam obecao sebi da nikad vise necu kupiti ni jedan uredjaj bilo kog proizvodjaca ciji su oni servis.
 
Nažalost dosta su zastupljeni mada ni meni nije jasno kako ih neko do sada nije digao u vazduh...
 
Ja nemam losa iskustva sa njima, ali ovo za gume mi bas nema smisla.
ispada da korisnik nema pravo da zameni gume koje su potrosni deo?
 
Nisam nešto imao posla sa njima, samo dva puta, i nije bilo problema. Čak imam prilično pozitivan utisak, ambijent, brzina itd... Lično sam nosio.
Zar nije na elektro skuteru pneumatik, na vazduh, ili kako se kaže već. Nemaju svi amortizere a dole je baterija i elektronika.
Mada Žaomi je čuven po lemjenju i pouzdanoj elektronici da se plašim bilo šta pokretno njihovo da kupim :)
Kakve je gume imao uopšte skuter, punjene ili punjive, Ima amortizere ili nema, možda je tu negde problem.
Ne znam koliko se isplati ali moguće je reparirati bateriju, to može i servis laptopova da odradi. Jedino elktronika ...
 
Oni rade uslužno servis za razne firme koje ne mogu da organizuju svoj jer imaju veliki kapacitet.
 
Imala sam dva neprijatna iskustva sa reklamacijom Gigatron & Nepo. U oba slučaja uspela da odbranim svoja prava, ali su u poslednjem bili toliko nekorektni da sam odlučila da je tu kraj. Došlo je vreme da se mora paziti ne samo na to od koga kupuješ robu, nego i kod koga se servisira. Znam za dosta slučajeva gde ljudi odustaju kada im odbiju reklamaciju, jer ne žele da gube vreme i živce, iako znaju da su u pravu. I ja sam ponekad među njima, ali ako se mi stalno povlačimo, oni će nam sve više i češće uskraćivati zakonska prava.
 
Kakve veze ima sa IT industrijom ne znam. Ali odlicno znam da sam preko Nelta resavao reklamaciju za Dell monitor pre 2-3 godine
To jedino ako si dobio na nekoj nagradnoj igri od njihovih partnera . I oni kupuju kod zvaničnog distributera Dell i nemaju nikakav servis što se tiče IT.
 
Ево једно разочарење у Гигатрон и овлашћени сервис Непо. При крају фебруара жена одлучи да почне да користи после зиме тротинет Xiaomi Mi Essential. Каже ми да тротинет сам губи и сам додаје брзину. Без обзира да ли вози на темпомату или не. Приказује лоше стање батерије и сам повећава вредност батерије. Погледам рачун и видим да ускоро истиче гаранција. Предам га 3.марта на рекламацију у Гигатрон и опишем проблем. После 7 дана добијем поруку


Ја им одговорим да се види стање на сликама приликом давања рекламације, где се види да батерија мења вредност, на шта одговарају да је рекламација још у току и да будем стрпљив.

Дана 18.марта зове ме мајстор који је запримио тротинет и каже да ради одлично и да нема замерки. После 13 минута разговора, ипак одлучи да га додатно тестира.

И ево данас не зове госпођица из Непо сервиса и каже

Који безобразлук! Нису могли нешто друго смислити. Када сам је питао што су ми држали скоро 30 дана тротинет када су видели пуњиве гуме, она је рекла да толико треба да се уради сервис!?

Углавном 3.април је дан када ће ми доћи тротинет у продавницу где сам га предао , а то је 31 дан од дана подношења рекламације. Хммм

Нисам нашао у упутству које гуме иду на тротинет, а баш сам спремио техничку документацију за регистрацију тротинета.

Заиста су могли да ми кажу репарација батерије или замена је толико, па би сигурно платио. Али ово непоштовање и избегавање обавезе према потрошачима је дно дна!

А ово:

Њихова обавеза је заприме рекламацију и да у гарантном року отклоне неисправности на уређају.

Идемо даље.
Остао сам дужан да напишем да је све завршено у моју корист.

После више дописивања са њима, где сам тражио слику где се види физичко оштећење батерије, где су ми одговарали како за физичко оштећење немам право да ми поправе уређај у гаранцији и да је тротинет послат мени на уручење.

Тек када сам добио поруку да је тротинет стигао у локал где сам га оставио, у страху да су нешто урадили са батеријом, одговорио сам им да је тротинет у њиховом поседу више од 30 дана и да су прекршили дозвољени број дана за решавање рекламације и да ћу их пријавити надлежној служби.

Прво ми је стигао одговор како им је жао што су оставили такав утисак на мене и да ће у будућности да се потруде да буду бољи.

После два сата од те поруке стиже ми порука да понесен фискални рачун за раздужење.

Ево данас после два дана од када сам однео фискални рачун, легао новац на текући.

Изгледа треба бити упоран!
 
Nazad
Vrh Dno