Šta je novo?

Prodavnice tehničke opreme u Srbiji - loša iskustva

To su pitanja za temu o zaštiti potrošača, gde si već pokrenuo priču o svom slučaju.
 
Da podelim i ja moje iskustvo sa comtradeo-om. Par dana pred novu godinu uzet hp 15s (model sa ryzen 5, 16giga rama i ssd 512giga). Bio lep popust. Uredjaj poručen online, preuzet u prodavnici. E sad, bukvalno uključen i otisao na put van zemlje. Po povratku instaliran windows i tu vidim da je ekran dosta loš, opet put i po povratku korišćenje istog. Pokusao da podesim kontrast i boje, medjutim prikaz izuzetno los, probijanje svetla, uglovi bukvalno par stepeni. Za autocad neuporedivo. Znam da mu ekran nije jaca strana, al ocigledno da nesto nije ok.

Ništa, reklamacija koja je odbijena uz obrazloženje da je uredjaj testiran i fizicki ispravan (iako su momci u prodavnici konstatovali da je ekran defektan), ulozim prigovor kako on jeste ispravan al ocigledno da je defektan. I nije saobrazan po tom i tom članu. Opet odbijena garancija. Opet se zalim, upucuju me na servis, uvoznika. Ja tu insistiram da oni rese, obzirom da ja sa servisom nemam ništa. Ma kakvi, ništa. Advokat, pa da se sudimo. Posaljemo prigovor preko advokata, opet se prave blesavi. I to sve traje, između odgovora odugovlace koliko mogu. Advokat savetuje medijaciju, da bar nešto pokusamo da se dogovorimo obzirom da sud moze da potraje i da košta.

Obzirom da sam resio da isteram do kraja, odem da pokupim uredjaj, pa da se sudimo. E sad, pri paljenju primetim da se defekt prosirio, pojavila se linija na donjoj četvrtini ekrana i tu je osvetljena dosta jače. Odlično, odnosim uredjaj direktno u ovlašćeni servis, gde mi prihvataju reklamaciju i izdaju potvrdu o nesaobraznost.

CT opet vrda, hoće da salju u neki njihov servis na sta ja ne pristem i zahtevam da se resava. Napokon prihvataju i vraćaju novac.


Sve ovo traje skoro 5meseci. 5 meseci drze moj uredjaj, moj novac i od reklamacije od 600e prave curkus. Sramota


Jako lose iskustvo i poslednja kupovina kod njih.
 
@masamunea

NHF, ali laptop od 600e jedva da ima bazicni kvalitet display-a. Nije da se ne razumes, pa ne znam kako ti je ovo promaklo na stranu sto su oni takvi i ovakvi.

Iskreno ja sam video i laptopove tipa 100-120k koji imaju skoro pa isto los display kao i oni od 50-60k.
 
Ja danas kod njih kupovao ranac za laptop, platio Intesa Visa karticom na kojoj su skinuli odmah čitavu sumu i iako stoji da za plaćanje visa karticom ima 15% popusta bili su uporni da ne sleduje jer su mi kao na kasi obračunali cenu za gotovinsko plaćanje koja je 10% manja i ne mogu da ostvarim taj kartičarski popust. I uporni su bili da ne mogu da računaju onu višu cenu i da onda na nju računaju 15% iako sam probao da im objasnim da meni tako više odgovara, pri čemu nisu odgovorili i zašto konkretno ne mogu. Znači po njima je ispalo ja tih 15% nisam mogao da ostvarim ni na višu ni na nižu cenu već samo taj popust za gotovinsko plaćanje koji je sam po sebi manji!? Žurilo mi se i nisam mogao da se natežem sa njima a tako sam imao želju i to isključivo iz principa a ne zato što bi to bila neka Bog zna kakva ušteda (platio više 444 dinara).
 
Mislim da je bitno da se napomene da je u pitanju CT Shop, a ne ComTrade, da ljudi nemaju pogresnu informaciju. ComTrade koliko znam vise ni ne radi maloprodaju.
 
@masamunea

NHF, ali laptop od 600e jedva da ima bazicni kvalitet display-a. Nije da se ne razumes, pa ne znam kako ti je ovo promaklo na stranu sto su oni takvi i ovakvi.

Iskreno ja sam video i laptopove tipa 100-120k koji imaju skoro pa isto los display kao i oni od 50-60k.
Evidentno je da je uređaj faličan što je potvrdilo i pojavljivanje crta po ekranu.
 
@Djilkosh_Ns

Znao sam ja u startu da ne mogu da ocekujem previse, al za ovo se na kraju i pokazalo da je falicno. Kolega ima slican (samo slabiji procesor). Ekran pristojan.

Nekidan sam uzimao hp probook 450 g9, i bulvalno se posvadjao u prodavnici da bi mi otvorili i ukljucili racunar pre kupovine. Jasno mi je da niko nece da uzme vec otpakovan uredjaj, al da nemaju jedan demo na kom mozes da vidis ekran to mi nije jasno.
 
@Djilkosh_Ns

Znao sam ja u startu da ne mogu da ocekujem previse, al za ovo se na kraju i pokazalo da je falicno. Kolega ima slican (samo slabiji procesor). Ekran pristojan.

Nekidan sam uzimao hp probook 450 g9, i bulvalno se posvadjao u prodavnici da bi mi otvorili i ukljucili racunar pre kupovine. Jasno mi je da niko nece da uzme vec otpakovan uredjaj, al da nemaju jedan demo na kom mozes da vidis ekran to mi nije jasno.
Uh, ne sećam se kad sam video pristojan displej na laptopu od 1000e sem na Mac Air-u, ali HP ima baš loše. Lenovo bi trebalo da ima u toj kategoriji bolje displeje, kao i Dell, ali u kategoriji do 500-600e svi su katastrofa (bar meni) i obavezan je monitor uz njega.

Što se tiče demo modela, pošto sam dugo u retail-u, problem je na relaciji proizvođač - dobavljač, gde oni trebaju da obezbede to, naravno čak i kad obezbede naplate ti punu cenu sa back rabatom od 5-15 % u zavisnosti od proizvođača - dobavljača. To neće ni svi da rade i tako onda retail ispasta, jer moraš izložiti da bi kupac video nešto, a opet kupac neće uredjaj koji je radio mesec dva tri godinu, pa sve i da spustis 10% cenu.

CT Shop - Comtrade nije isto, ali i jeste, samo što se kroz knjige ne vidi / vidi.
 
Alternativni put oko tog laptopa bi bio povrat a ne reklamacija..

Ja sam tako pretprošle godine sa nešto manje muke rešio problem sa ozloglašenom Tehnomanijom.

Slična priča, beše neki IdeaPad 3 i ekran koji je svoje "draži" pokazao tek po instalaciji Windowsa. Nije bio faličan već prosto užasno nezadovoljavajući TN panel na granici upotrebljivosti.

Da ne bude problema, formatiram hard, spakujem laptop, vratim bez navođenja razloga, dobijem novac nazad za nekih mesec i kusur dana. Bilo je malo natezanja oko probijanja roka za povrat.

Uglavnom, savet... Svaki uređaj testiraj u prva 24h. Generalno imaš bolji start kad je defekt uočen čim pre.

A drugo, uvek povrat pre reklamacije ako može.

Ne znam da li na pravo na povrat utiče preuzimanje u radnji, jedni kažu da, drugi ne, ali da si u 14 dana uočio taj krš ekran mogao si proći verovatno bezbolnije.
 
Narucis online pa vrati ako ne ispunjava ocekivanja. Ako je prodavcima to jeftinije nego da imaju izlozen. Nikad u zivotu nisam nista vratio, ali monitore namerno tako narucujem, za ne daj boze.

Razumem ja njih, ali koja je poenta da kupim u radnji i odreknem se prava da nisam zadovoljan ako nece da otpakuju i upale?
 
Evo jedno "divno" iskustvo sa Monitor-om.
Drugar prošle godine kupi ceo komp kod njih sa nekim 240 aio i skoro odmah krene da se čuje ležaj na jednom od ventova. Posle par meseci to krene da se čuje kao prosečan golf 2 dizel.

Ja mu kažem da pozove prodavnicu, objasni kakav problem ima i da bi trebalo da mu uvaže garanciju. Na šta on dobija odgovor da mu je najbolje da kupi novi vent kod njih i da ga sam namontira.

To mu nije odgovaralo, prvo što pojma nema o hardware-u, niti ga to interesuje, a drugo, iz principa nije hteo da plaća nešto jer mu je neispravan deo u garanciji.
Na kraju su, posle malo mačevanja, prihvatili da zamene kuler drugim, jer ovaj nisu imali na stanju.

Kuler koji je dobio je bequiet dark rock 4 i vratili su mu razliku u ceni.

Evo kako su "serviseri" namontirali kuler i kako je radio sa njim:
Screenshot_5.png0-02-05-508d5444c62b6d1788e51e304f63b371fd85b7d4d7b4798614479222594766ab_a00528081226aa8c.jpg0-02-05-e59c1164fba2152b02ac4dd2ce72fcb1208050b8a60d858a19b10cb9372929b0_ed3c2b410e930f8f.jpg
 
Ni ja nemam neko pozitivno iskustvo sa njima, pisao sam ranije kako su me zavlacili za servis APC UPSa, al ne znam da li sam pisao za problem koji je drug imao.
Kupio je Zen 2 procesor kod njih, koji od kad ga je sastavio radio na 500MHz i <40°C temperaturama. Ne razume se u racunare i sto je najtuznije dugo je koristio tako racunar dok nisam detaljnije pogledao zasto ima probleme sa FPS u igrama. Gledajuci na netu, problem je ili do procesora ili do maticne, pa smo poslali u monitor na servis sumnjajuci da je problem do procesora.

Nakon sto su pogledali komp, ustanovili su da je problem do termalne paste u soketu, sto je nemoguce jer je racunar samo jednom sastavljen. Kad se jednom stavi proc u soket nema sanse da posle zadje termalna pasta. Nakon sto su vratili komp, nije bilo nikakvih znakova termalne paste niti ciscenja doticne iz soketa. Tvrdili su kako je ciscenjem paste iz soketa resen problem, sto nije bio slucaj.

Nakon toga smo bili primorani da naslepo kupimo maticnu (trenutna mu je izasla iz garancije) sa nadom da je do nje problem, sto se i ispostavilo da jeste. Nije bilo nikakve potrebe da lazu oko termalne paste, mogli su samo da kazu detaljno smo testirali na drugoj maticnoj ploci i nije bilo problema, znali bi dalje sta da radimo.
 
Jos jedan minus za monitor, kad se vec o njima prica. Narucio sam jos avgusta 2018. seasonic ovo napajanje, da preuzmem u radnji. Seasonic daje inace garanciju 5 godina, da bi me pri preuzimanju u radnji sacekalo neprijatno iznenadjenje u vidu saobraznosti od 2 godine, i da nema govora o garanciji od 5 godina. (I nevesto objasnjavanje prodavca "vidite sa uvoznikom itd") I da, da ne bude zabune, ovde se ne radi o onim produzenim garancijama kada se proizvod registruje preko sajta, vec svi dobijaju 5 bez obzira kako su kupili. Bilo mi je hitno tada i nisam se ubedjivao, ali iz ove perspektive mislim da je trebalo, od tad zaobilazim radnju u sirokom luku. (Recimo exceed mi je uredno dao garanciju na 10 godina kada sam uzimao RAM 2019. godine).
 
Zavisi kako su ga oglasili,sa kolikom garancijom.
Ako su oglasili 2god može proizvodjač da nudi i 10 god,tu ništa nije sporno.
Zakonski je min 2god.
 
^ Ne verujem da iko daje garanciju od dve godine. Saobraznost nije garancija. Ako oglase garanciju od xx godina, onda mora da se dobije Garantni list. Za saobraznost je dovoljan racun.
 
Ja sam ove godine uzeo Asus ROG 750w u Monitoru i dobio sam garantni list na 10 godina. Doduse, pre porucivanja sam u pisanoj formi pitao da li se dobija garantni list i potvrdno su odgovorili.

Dok na primer, u Exceed nisam dobio garantni list za RAM memoriju gde je isto garancija 10 godina. Otisao sam licno do njih i servirali su mi pricu da se od prelaska na novi sistem fiskalizacije garantni list vise ne dobija vec je sve to u sistemu i da necu imati nikakav problem nakon tipa 7, 8god ukoliko budem hteo da reklamiram memoriju. Objasnio sam im da sam pre par dana uz napajanje dobio garantni list na 10god i posto nisu hteli/imali da mi daju isti, vratio sam im memoriju i uzeo na drugom mestu gde sam dobio garantni list.
 
Još jedna glupost sa tehnomanijom iako sam se zakleo da neću da kupujem više kod njih zbog lošeg iskustva sa sudo mašinom natera me sin da mu kupim mobilni telefon koji je bio na akciji.Poučen lošim iskustvom sa dostavom ovoga puta odaberem opciju preuzimanja u radnji. I zove juče neka nezainteresovana balavica iz call centra kaže možete da preuzmete telefon u radnji na autoputu koja je 15 ak kilometara od moga stana. Još je ja pitam kao da sam predosetio da nije slučajno poslednji ili demo model, ona se maltene naljuti na mene uz drzak odgovor pa mi ne prodajemo demo modele. Kad sam otišao do radnje naravno da je bio demo model koji čak nije bio ni izložen prodavci u radbji kažu da oni te telefone ne skidaju sa stanja iako su poslednji tako da vodite računa. Još jednom sa pojeo ***** ali od sad više ne niko neće naterati tamo da kupujem.
 
Mislim da je bitno da se napomene da je u pitanju CT Shop, a ne ComTrade, da ljudi nemaju pogresnu informaciju. ComTrade koliko znam vise ni ne radi maloprodaju.
Ja сам са CT shop-om контактирао мејлом, тако да ми је свеједно да ли је CT shop или комтрејд, оно је тужно у шта се претворила једна угледна фирма.

Uh, ne sećam se kad sam video pristojan displej na laptopu od 1000e sem na Mac Air-u,
Има, ево ја куцам са таквог дисплеја. Lenovo Y510p, одличан LG панел.
Ni ja nemam neko pozitivno iskustvo sa njima, pisao sam ranije kako su me zavlacili za servis APC UPSa, al ne znam da li sam pisao za problem koji je drug imao.
Kupio je Zen 2 procesor kod njih, koji od kad ga je sastavio radio na 500MHz i <40°C temperaturama. Ne razume se u racunare i sto je najtuznije dugo je koristio tako racunar dok nisam detaljnije pogledao zasto ima probleme sa FPS u igrama. Gledajuci na netu, problem je ili do procesora ili do maticne, pa smo poslali u monitor na servis sumnjajuci da je problem do procesora.

Nakon sto su pogledali komp, ustanovili su da je problem do termalne paste u soketu, sto je nemoguce jer je racunar samo jednom sastavljen. Kad se jednom stavi proc u soket nema sanse da posle zadje termalna pasta. Nakon sto su vratili komp, nije bilo nikakvih znakova termalne paste niti ciscenja doticne iz soketa. Tvrdili su kako je ciscenjem paste iz soketa resen problem, sto nije bio slucaj.

Nakon toga smo bili primorani da naslepo kupimo maticnu (trenutna mu je izasla iz garancije) sa nadom da je do nje problem, sto se i ispostavilo da jeste. Nije bilo nikakve potrebe da lazu oko termalne paste, mogli su samo da kazu detaljno smo testirali na drugoj maticnoj ploci i nije bilo problema, znali bi dalje sta da radimo.
Е сад касно, већ сам купио хард код Монитора. :)
(Recimo exceed mi je uredno dao garanciju na 10 godina kada sam uzimao RAM 2019. godine).
Невероватно али истинито ? Да ли још неко даје овакву гаранцију ?
 
Poslednja izmena:
Atom, BC Group, meni je i Monitor dao 10 godina na napajanje, ne vidim zasto ne bi na ram. Dok Exceed nije hteo da da :ROFLMAO:
 
Daje više njih. Ja imam dva štapa RAM sa 120 meseci garancije u Viphouse.
Uredno su mi izdali pisanu garanciju. Isto na jedan HDD ali tri godine. Dok sam se sa Bgroup natezao nedavno oko 5 god garancije na nvme, ali su na kraju izdali.

U suštini ako ne pritisneš neće skoro niki izdati.
 
Mislim da je stvar u tome kakav dil imaju sa proizvodjacem i uvoznikom. Isti proizvod moze da se nabavi za jeftinije ako ima kracu garanciju od proizvodjaca sto im ovi omogucavaju ako misle da ce se jeftiniji proizvod bolje plasirati na trziste.
 
Pred Novu Godinu kupio seasoic napajanje u Imikomu. Reklamirali ga sa 10god garancije. Odem ja tamo kad ono samo fiskalni. Trazim garantni list a oni kao nemaju, nisu dobili od kimteca. Pa kao zove magacionera ispred mene i on potvrdi tu pricu da im Kimetec ne daje garantne listove ali u fazonu i ne treba ti. Za ne daj Boze kontaktiras Kimtec i oni ce sve da ti rese.
Ista Prica sa Bc Group oko monitora. Dva puta mi postom slali izjavu o saobraznosti a garanti list jok. Sve sa prave ludi, te zeznuo je magacioner, nemoguce da nisu poslali...Na kraju kontaktirao uvoznika rekao da mi nisu dali garanti list ali oni (Kimtec) u fazonu ma ni ne treba vam. Fiskalni je dovoljan.
 
Ja sam nekada davno u ozloglašenoj Tehnomaniji dobio čak i bez traženja 10 godina pisane garancije na Antec napajanje - mogu misliti kako bi to sada izgledalo...
 
U 5 firmi koje daju 10 godina na dušeke nijedna ne izdaje papir, samo fiskalni račun.
 
Mogu da daju i doživotno, bez papira to je samo "majke mi".
Proizvođači i prodavci moraju da shvate da ako oglašavaju neki proizvod i navode javno da je garancija 2+ godina, garantni list MORA da se izda pored fiskalnog računa. Teorijski, fiskalni račun garantuje saobraznost proizvoda u toku 2 naredne godine, dok je garantni list nešto drugo.
Kako god, ko daje garanciju, mora to i da potvrdi papirom, tačka. Ovo je jedino po zakonu.
 
Za devet godina dođem u tu firmu/servis samo sa fiskalnim (pod pretpostavkom da ta firma još uvek postoji), u situaciji kada je potpuno nova garnitura tamo i kažem im da imam reklamaciju na proizvod kupljen pre devet godina kod njih a za koji je garancija bila 10 godina i da želim da je reše pošto je uređaj u garantnom roku - 99,9999% da bi me svi pogledali bledo kao krajnjeg ludaka koji hoće da ih zavrne i rekli bi "Kako ja da znam da je 10 godina a ne dve godine koliko mi regularno dajemo"? Na moj komentar "Pa rekao mi je tada Pera koji je tada radio kod vas da je dovoljan samo fiskalni račun", horski bi mi odgovorili "Super, sada tražite neka vam taj Pera reši problem, mi niti možemo niti želimo da tražimo koji su uslovi bili pre devet godina za svaki od tada prodatih proizvoda". Naravno Pera odavno ne radi tu a meni poželeti puno sreće u pokušaju da isteram neku pravdu (jer znam da sam u pravu) sa čak ne ni tako neizvesnim ishodom...
 
Nazad
Vrh Dno