Šta je novo?

Prodaja Telekoma

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
ako procitas linkovani tekst, a da ne povratis ;), shvatices koja smo mi banana drzava. ovim stavom me bukvalno teraju da se odselim iz ove zemlje, vise nego Sloba...
Q:Najbolje vas demantuju "Telenor", čiji je vlasnik država Norveška, "Dojče telekom" koji je u vlasništvu Nemačke...

- I "Telekom Srbija" će ostati državni u jednom delu, jer mi ne prodajemo celinu. Država će kroz značajno učešće od 20 odsto da zadrži svoje interese u "Telekomu". Ali kad govorite o državama koje su zadržale svoje telekomunikacione kompanije, onda morate da znate da je reč o visokorazvijenim državama koje imaju tradiciju korporativnog upravljanja, mogućnost da adekvatno plate menadžment i obezbede odlično funkcionisanje sistema...

Q: Ali i to ste mogli da uradite, da u "Telekomu" uvedete uslove kakvi postoje u konkurentnim firmama!

- Da smo to uradili, garantujem da bi tog trenutka nastali ogromni problemi. Kad bismo u "Telekomu" uveli višestruko veće plate od ostalih državnih preduzeća, to bi odmah tražili i drugi, a država nema mogućnosti da to održi. I još nešto. Imate sistem u kome se polazi od pretpostavke da su javna preduzeća nečiji plen...

Q:... To jeste tačno.

- Ali, evo, mi kažemo nećemo da "Telekom" bude politički plen! A oni koji pričaju da je to plen, sad kažu nećemo da prodamo "Telekom".

Q: Znači, priznajete poraz, odnosno da država ne ume da upravlja svojim preduzećima?

- Nije to poraz, to je činjenica a ona je tekovina ekonomske nauke. Država ne treba da upravlja privredom, jer kad bismo to imali, onda bismo mi bili socijalističko društvo sa težnjom da uđemo u komunizam. Argumenti protiv prodaje "Telekoma" su više politički nego ekonomski. Vi smatrate da država ne treba da prodaje nešto zato što je to od interesa za nju. Ali zašto taj argument ne primenimo i na bilo koju drugu aktivnost.

posle ovoga,promenio sam stav - Telekom treba prodati...
ali, hocu onda da mi privatizuju i zdravstvo, polcijiu i sudstvo - da mi i tu Svabe unaprede usluge za male pare... :wall:

i za kraj i laku noc:
Q: Da li ste vi, ili bilo ko iz Srbije, pregovarali sa "Dojče telekomom" (DT) o prodaji "Telekoma"?

- Niko iz Vlade nije pregovarao o tome. Upravo procenat koji nudimo, od 40 odsto, omogućava i nekoj drugoj kompaniji osim DT, koja je već u vlasništvu "Telekoma" preko grčkog OTE, da postane vlasnik. Da smo hteli samo sa DT, onda bismo nudili 31 odsto na prodaju. Procenat od 40 je dobro odabrani procenat, jer će pored njega postojati još tri grupe sa po 20 odsto vlasništva: država, OTE i građani Srbije i zaposleni u "Telekomu".

ovde mi matematika nije jasna: 100% telekoma - 20% OTE + 13% radnici + 12% gradjani = 55% drzavno
ako od drzavnog dela prodaju 40% Telekoma - ostace im 15%... od bivseg ministra ekonomije, ocekivao sam bolju racunicu...
 
zar OTE nije u vlasnistvu DT?
 
jeste, za sve osim za nase politicare :D
 
Sta bi trebalo uraditi da bi korisnici imali koristi od ove prodaje Telekoma, koja ce sigurno doci:

At Sunrise we see four issues, which must be addressed before Switzerland
can have the benefits of liberalisation and competition.
1. Opening up the last mile for competition is a must. And we look forward to that.
2. Speed is anything in a market like telecommunication. The incumbent should nothave the opportunity to delay the procedure. E.g. the procedure regarding the determination of Swisscom interconnect prices, the so-called elec., has been pending for more than two years. It is far too long. Delays are always, in the short term, in the favor of the incumbent, as the monopoly situation is allowed to persist, and under these circumstances the incumbent continues to make a profit.
3. In the current situation only Swisscom can offer one single bill, while Sunrise customers have to pay a Swisscom bill and a Sunrise bill. And this is certainly a reason for many people to stay with Swisscom.
4. Re-empower the regulator by giving back competencies to ComCom and
BAKOM.
Due to the presence of a market dominant player, efficient regulation is
critical for the success of liberalisation. Fair and efficient implementation of existing laws is only possible with highly specialized regulatory bodies. There are very complex questions concerning economical and technical matters, which have to be resolved.

znaci - otvoriti Last mile za sve, bitne odluke donositi mnogo brze, omoguciti placanje svega preko jednog racuna i naterati RATEL da posteno i pravedno donosi odluke koje ce biti samo u interesu korisnika.
 

Prilozi

  • HD_BAKOM_020502.pdf
    586 KB · Pregleda: 44
  • 04_2_5_dyremose.pdf
    34.7 KB · Pregleda: 24
Ratel više neće imati istu ulogu kada se Telekom bude konačno privatizovao, a to je branjenje interesa Telekoma. Pitam se šta će onda raditi...
 
Tek ce onda da brane interese Telekoma... Ceka nas teski TK mrak kad dodje do ove prodaje, i bice sve sa osmehom i u roza bojama.
 
pa zato sam i napisao da trebaju da se tada okrenu korisnicima...
 
Što znači da najpre moraju da podnesu kolektivne ostavke!
Šta ih je sprečavalo da do sada brane interese korisnika? A to im je bila svrha postojanja. Ovako, priznaće da do sada to nisu radili, veće "eto, sada možemo da mislimo i na korisnike!".
Zato ja želim da najpre budu smenjeni svi odgovorni u RATEL-u, i da im se sudi ako treba!

Da se zatim dovedu novi ljudi u RATEL, koji će možda, najzad, početi da rade posao kako treba.
 
Odluka Vlade Srbije da se pristupi prodaji “Telekoma Srbija”, koju ste javno podržali, je strateška odluka od interesa za sve gradjane Srbije. Smatramo da bi ova odluka trebalo da bude plod sistematskog promišljanja timova stručnjaka i kao takva optimalna za sadašnje i buduće generacije gradjana Srbije. Medjutim, istupi Vladinih i partijskih zvaničnika u javnosti ne izazivaju očekivanu pozitivnu reakciju. Stoga predlažemo da Vlada, u cilju poboljšanja javne prezentacije argumenata za donetu odluku objavi odgovore na sledeća pitanja:

1. Koji stručnjaci, navedeni imenom, prezimenom i referencama, su učestvovali u izradi studije opravdanosti prodaje Telekoma?

2. Kakvi su rezultati analize posledica prodaje odgovarajućih kompanija u susednim zemljama, sa stanovišta promene obima investicija, kvaliteta i cena usluga, zaposlenosti i razvoja prateće industrije telekomunikacija?

3. Zbog svog strateškog značaja, dominantni telekomunikacioni operatori su državni u mnogim zemljama: Luksemburg, Belgija, Finska, Švedska, Norveška, Italija, Slovenija, Švajcarska... Kakav razlog ima Vlada Srbije da se ponaša drugačije od kapitalističkih zemalja sa najboljim telekomunikacionim sistemima?

4. U kakvoj saglasnosti je odluka o prodaji kompletne telekomunikacione infrastrukture Srbije sa realizacijom strateških državnih ciljeva definisanih u strategijama razvoja Republike Srbije – Strategija privrednog razvoja, Strategija razvoja informacionog društva, Strategija razvoja telekomunikacija, Strategija razvoja E uprave, Strategija integrisanog upravljanja granicom...?

5. Kakvi razlozi stoje iza naizgled neracionalnog ponašanja države koja 2002. ponovo otkupljuje 29% vlasništva od Italijana, zatim obavlja značajne akvizicije u okruženju (Telekom Republike Srpske i M:Tel Crne Gore) – da bi sada sve to „prepustila” stranom vlasniku?

6. Koji su razlozi za višestruko povećanje pretplate bez obrazloženja, kada je očigledno da će se time, prodajom dominantnog operatora, novac preliti direktno stranom kupcu iz džepova građana, državne uprave, firmi, institucija od javnog značaja?

7. Koliko je očekivano smanjenje broja zaposlenih u „Telekomu Srbija”, JP PTT Srbija i telekomunikacionoj industriji?

8. Kako država planira da obešteti onaj deo korisnika Telekoma koji je decenijama unazad ulagao sredstva u obezbedjenje „tehničkih uslova” za telefonski priključak?

9. Tehnički fakulteti univerziteta u Srbiji školuju najbolje kadrove za oblast telekomunikacija. Kako će država, odričući se potpuno uticaja na razvoj telekomunikacija u Srbiji, obezbediti njihov ostanak u zemlji?

10. Kako država ima nameru da obezbedi razvoj telekomunikacija i telekomunikacione industrije kao industrije budućnosti, nakon što otuđi telekomunikacionu infrastrukturu, nacionalni resurs neprocenjive vrednosti, i telekomunikaciono tržište koje obuhvata gotovo sve građane Srbije, preduzeća, državnu upravu, vojsku, policiju, institucije od javnog značaja?

11. Kako država namerava da spreči obezvredjivanje vrednosti akcija malih akcionara (gradjana, zaposlenih i bivših zaposlenih) ako kupovinu izvrši Deutsche Telekom, i time, kao većinski vlasnik postane potpuno nezainteresovan za njihovu kupovinu?

U nadi da ćete obratiti pažnju na naša pitanja,
srdačno Vas pozdravljamo,

dr Aleksandra Smiljanić, prethodna ministarka za telekomunikacije
dr Vera Vratuša, vanredni profesor Beogradskog univerziteta
dr Nebojša Popov, naučni savetnik
dr Branko Kovačević, redovni profesor, rektor Beogradskog univerziteta
dr Borivoje Lazić, redovni profesor Beogradskog univerziteta
dr Miodrag Popović, redovni profesor, dekan Elektrotehničkog fakulteta Beogradskog univerziteta
dr Vladimir Milačić, redovni profesor Beogradskog univerziteta
Slavoljub Kačarević, glavni urednik Balkanmagazina
http://www.balkanmagazin.net/kolumna/javno_mnjenje/predsedniku_republike_srbije.xhtml
 
Ovo bi trebalo masovno da se potpisuje kao peticija!
 
Definitivno.
 
Nećemo im slati reklame za vijagru, nove-polovne zlatne satove i nasledstvo iz Afrike, već nešto što ih interesuje (nadam se, još uvek), a to je mišljenje nas skromnih državljana ove BDsNU.
 
Danas su ta ista pitanja postavljena u skupštini republike srbije od strane poslanika NS, Miroslav Markićević. Odgovori, biće kad budu. :D
 
Poslednja izmena:
dok gospoda u skupstini sluze samo da popune kvorum i glasaju kako im se kaze, a dok ne budu vlasnici svog mandata, dotle cemo i mi cekati odgovore :D
 
E, ma nije samo to problem, mislim prodaja. Nego kako će ona izgledati. A izgledaće, malo karikiram opet, ovako:

1. DT će uzeti kredit od neke međunarodne banke ili institucije (MMF-a, recimo, koji je i preporučio da se Telekom proda).

2. Kredit će "proslediti" našoj državi, koja će upotrebiti ta "sredstva" za izgradnju autoputeva i koridora 10.

3. Izgradnju autoputeva i koridora 10 će obaviti koncesionari sa Zapada.

4. Sredstva će se vratiti odande odakle su i krenula, ergo, tih sredstava nikada nije ni bilo. Što bi skroz sasvim pilo vodu, da ne postoje kamate.

5. Kamate će platiti...znate već ko...

:d
 
Poslednja izmena:
Umesto da država uzme kredit i vraća ga od profita koji Telekom pravi...
 
Ko ce njima da da kredit koji mogu da vrate? Niko, a mozda ni on:d
 
Što mora odmah kredit od 2 milijarde eura? Za završetak Koridora 10 im sigurno ne treba toliko. Polako, deo po deo, i u narednih 10-20 godina možemo isplatiti kredit od 2 milijarde eura samo od profita Telekoma.

Prodaja Telekoma je toliko pogrešan potez da se iskreno nadam da će se neko od odgovornih dozvati pameti i reći STANI BRE, NEMOŽE TO TAKO!
 
ni prvi, a ni poslednji monopolista u ovoj zemlji koji je poklonjen. jedina razlika je što lelekom nisu prethodno uništili.
suština nije da li je prodaja opravdana, već ko MORA da uzme proviziju.:wall:
 
ljudi ne mislite valjda da se to radi na svoju ruku, dosla naredba sa strane i cica mica i gotova prica. i tako 10 godina
 
sprecite prodaju Telekoma - uclanite se na Facebook !!!

yeah, right...

/offtopic on
jel neko gledao South Park S14E04? licno mislim da su bili preblagi prema Facebooku...

/offtopic off
ko sto je neko spomenuo, MMF je prosle godine trazio da se proda Telekom kako bi gospoda ministri dobili neku transu kredita, pa su ih tada iskulirali... ali sada im bas gori pod nogama i svrbi ih desni dlan kako bi izasfaltirali celu Srbiju...
evo vam predlog za grupu na Facebooku, da se promeni Sumadija u Asfaltija

Suma sumarum: vozimo italijanske automobile, tocimo ruski benzin, koristimo nemacke komunikacije i imamo srpske plate - Srbija obecena zemlja :D
 
dogadjaji nakon prodaje telekoma u MKD (51% T-home, 49% Drzava)

1.Smanjenje plata za 30 % nakon 6 meseca svim zaposlenima, osim borda direktora i strucnih savetnika
2. Potpisivanje visoke ugovore sa konsultatskih kuca, makom firme cerke T-homa
3. 24 plate za svako ko hoce da ode ili otkazi sa nekom naknadom po godine staza
4. cene se snizavaju oko 20 % ali se zato insistira na dogovor od 24 meseca sa pretplatnicima (24 meseca u biznis telekomunikacija ko 10 godina u drugi biznis)
5. ceola potrebna tehnika i inventar (cak i bilbordi se stamapju tamo ) se uvozi iz Germanije
6. Dividenta koja treba da uzme drzava dodatno se namaluje za oko 10% sa investicijama u "razvoj"
7. Dividenta se isplacuje sa godinom dana zakasnenje

... i tako iz godine u ogdine

umesto da drzava uzima lovu odma ceka godinu dana i jos je vecinski vlasnik kraducka na sve moguce nacine
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno