Šta je novo?

Problem sa ekranom na laptopu

iExcellero

Cenjen
Učlanjen(a)
07.12.2013
Poruke
15
Poena
154
Pozdrav
Nedavno sam kupio Lenovo laptop i imam ozbiljan problem sa ekranom. Naime, uopste nije u stanju da prikaze prelaze odnosno nijanse. Bio sam ga vratio u servis i rekli su da je ekran takvog kvaliteta.

Zakacio sam sliku sa jednog sajta i tako se na mom laptopu prikazuju nijanse.
Gradient.png

Moje pitanje je, da li mogu tek tako da me otkace sa izgovorom "cela serija je takva"? Laptop nije bilo moguce proveriti buduci da dolazi bez OS, niti mi je prodavac rekao da ti laptopovi imaju neki problem.
Kome da se obratim povodom ovoga?
 
Jesi li siguran da imas instalirane odgovarajuce drivere za graficku karticu?

Pozdrav
 
Naravno da jesam. Probao sam 2 OS, Windows 10 i Windows 8.1 sa po 4 drajvera: Microsoft genericki, 2 sa Lenovo sajta i 1 sa AMD sajta. Svi su imali apsolutno isti problem. Konsultovao sam se i sa jednim nemackim sajtom koji je imao taj model laptopa na recenziji i poslali su mi slike ekrana njihovog primerka koja je potpuno normalna. Takodje mi je napomenuo da je ovo ekstreman slucaj loseg prikaza gradijenata.
Cak da uzmemo da sam potpuni laik, a nisam (softverski inzenjer), laptop je bio u servisu gde pretpostavljam da su instalirali drajvere ponovo.
 
Prvi put u zivotu vidim ovako nesto a da nije prouzrokovano neinstaliranjem drajvera ili losim podesavanjem. Ako je pod garancijom, nosi ga da se oni pate s tim. Koji je model laptopa?
 
Veruj mi da za 15 godina koliko se bavim kompjuterima, nisam naišao na ovako ekstreman slučaj da ekran neće da prikaže gradijente.
Laptop je Lenovo G50-45 (80E3008JYA).
U tome je moj problem, što je bio u servisu i otkačili su me sa konstatacijom da su svi takvi. A mene zanima da li ovako loš prikaz može da se opravda lošom serijom jer je ovo nehumano za korišćenje???
I opet ću naglasiti da nisam imao prilike da vidim ekran lično pre kupovine, a svuda po netu ovaj isti model ima normalnu sliku, tako da nisam mogao nigde naići na podatak da je serija skrnava i da je uopšte moguće da se danas tako nešto toleriše!!!
 
Nosi u servis i budi bezobrazan kao i oni. To je jedini način da se sad ostvari neka reklamacija
 
Po Zakonu o zaštiti potrošača, prvih šest meseci od kupovine imate pravo na zamenu uređaja ukoliko dođe do bilo kakve tehničke neispravnosti. Zatražite od prodavca da na licu mesta instalirate OS (npr. Ubuntu) na drugom laptopu kako biste testirali ekran. Ukoliko to tak "radi", odlučite se za drugi model računara. Kada je Lenovo u pitanju, moja preporuka u entry-level kategoriji je Z50-70.
 
Ne moze to tako da radi. Zamisli da kupis auto kojem trepere farovi. Dodjes da se zalis i kazu: "A pa da, celoj toj seriji trepere farovi. Oni su ispravni jedino sto trepere.". Tuzno je sto ja sada moram da dokazujem da je ekran laptopa neispravan, umesto da to bude ocigledno.
Valjda ce se to resiti na miran nacin, inace idem u trzisnu inspekciju.
I definitivno mislim da sam zavrsio sa kupovinom tehnicke robe u Srbiji.
 
Neverovatan bezobrazluk, napisi o kojoj prodavnici se radi, zbog drugih korisnika. Kad su te prvi put tako ohladili, budi uveren da bez galame neces isterati stvar na cistinu.
 
Ili racunar radi u 16bit grafickom modu (umesto 24 ili 32) ili je matrica ekrana 6bitna umesto 8bitna. Koje je to tacno model lenova. Da li drugi korisnici tog modela imaju isti problem?
 
Napisao sam gore, model je Lenovo G50-45 (80E3008JYA).
Pise da je u 32-bitnom modu, ali izgleda kao da je u mnogo manjem. Sada sam se setio prvih telefona sa kolor ekranima i wauuu efekat kad su imali 256 boja (ili tome slicno) :)
Jos uvek se trudim da ovo prodje bez mnogo galame. Ako se moja dobra volja da resim ovo mirnim putem ne isplati, onda cu morati malo (ili puno) ostrije. Trenutno drzim laptop u ormanu, ne zelim ni da ga koristim. Kada ga upalim, okacicu slike bas njegovog ekrana. Mada je skoro identicna kao ona gore...
Nisam naisao na druge korisnike koji su imali slican problem. Naisao sam na austrijski sajt koji je testirao ovaj model i gde je slika normalna :)

Hvala vam na podrsci! :)
 
Trebalo je da ga vratiš, ako nisu hteli da ti ga zamene ili ako su zaista svi takvi u šta čisto sumnjam. Valjda u prvih 7 dana imaš pravo da vratiš robu i tražiš novac nazad čak i da je sve ispravno, tj. imaš pravo da se predomisliš, a posebno ako ne radi kako treba. E sad što su oni bezobrazni pa neće da to ispoštuju, ili gledaju na svaki način da izbegnu, je druga priča.

To mi je generalno najgore kod naših "prodavnica", što ne možeš da vidiš/isprobaš laptop od €1000/2000 jer ga oni nemaju u radnji već naručuju od uvoznika po potrebi tj. kako im se koji kupac javi.

Tako mogu i ja da prodajem laptopove, oglasim da ih imam a nabavljam samo kad mi se pojavi kupac za određeni model.
 
Pozdrav,
Nisam se dugo javljao jer nije bilo novih informacija, ali danas imam.
Dobio sam obavestenje da je laptop ispravan i da ce mi biti vracen nazad. Nisam hteo da pravim veliku frku oko ovoga, ali cu izgleda morati. Za pocetak cu izneti jos detalja. U pitanju je laptop iz maloprodaje GIGATRON, a zvanicni uvoznik je PIN Computers. Necu da gresim dusu, a i moje licno ubedjenje je da nije u pitanju cela falicna serija, nego moj primerak. Ako jeste cela serija, od trzisne inspekcije cu traziti povlacenje svih Lenovo G50 laptopova.

@kriket
Po zakonu postoji period od 14 dana u kojem mogu da vratim uredjaj nazad bez pravog razloga ali to vazi samo za porudzbine preko interneta sto se nazalost ne uklapa u moj slucaj. Bez obzira ne to, cak i da pretpostavimo da je ekran sasvim ispravan, njegov kvalitet je izuzetno los sto znaci da je negde moralo biti istaknuto. Da sada odem u prodavnicu i pitam za poredjenje ekrana, rekli bi mi da su svi isti. Ovo je obmana kupca sto je pravni prekrsaj.
 
Ti imaš pravo da vratiš robu sa pravim razlogom - ne sviđa mi se, nisam zadovoljan, predomislio sam se itd, to su sve validni razlozi, posebno ako nisi imao mogućnost ni da upališ uređaj pre kupovine, ne mora da bude neispravan. Ne znam koliki je rok za takvo vraćanje, kapiram da je min. 7 dana.
 
Poslednja izmena:
Jos kad bi citirao clan zakona u kojem tako nesto stoji?
 
Da ne tražim zakon, evo ti sa winwin.rs sajta. Oni ne bi to sigurno pisali da nemoraju. Prenosim samo ono što se odnosi na tebe. Ceo tekst imaš na http://www.winwin.rs/povracaj-robe.html
PROCEDURA ZA POVRAT ROBE WINWIN KUPCA U ZAKONSKOM ROKU

-----------------------------------------------------------------------------------

Kada kupac vraća artikal u šop u kome je lično preuzeo i kupio robu, on tada donosi kupljeni artikal i prilaze fiskalni račun. Maloprodaja utvrđuje ispunjavajne uslova za to (provera ispravnosti artikla, ambalaže i roka od 7 dana) i vrši nalog za ispravku ukoliko je u zakonskom roku (uzevsi u obzir i radne i neradne dane). Ukoliko radnik u maloprodaji nije kvalifikovan da utvrdi ispravnost, primljeni artikal se šalje u servis.

Ukoliko kupac vraća artikal koji je dobio putem kurirske službe, zakonski rok je 14 dana od prijema robe od kurira. U tom roku kupac se upućuje na slanje kupljenog artikla u nas servis u Čačku (Bulevar oslobodilaca Čačka 78G, 32000 Cacak). Kupac ce na ovu adresu poslati:

- Artikal koji vraća i garantni list (ukoliko ga je dobio)

- Kopiju fiskalnog računa (da se original ne zagubi)

- Napisan na papiru razlog vraćanja (predomislio se, ne odgovara, neispravno primljeno,...)
 
Piše "i vrši nalog za ispravku ako je u zakonskom roku" znači ipak se pozivaju na neki zakon. Dobra volja? Aj nemoj se zezamo... nema tu dobre volje ima samo prava i obaveza.
 
Ne mozes naci to u zakonu, jer tamo ne stoji.
 
Piše "i vrši nalog za ispravku ako je u zakonskom roku" znači ipak se pozivaju na neki zakon. Dobra volja? Aj nemoj se zezamo... nema tu dobre volje ima samo prava i obaveza.
Lepo ti kažemo kako stoje stvari druže.
Pronadji paragraf u zakonu gde piše to što tvrdiš pa ću ti iz mog džepa srediti situaciju.
Ne nadješ li ne moraš ništa, čak ni priznati da si tvrdoglav.
 
Nemaš šta ti meni iz svog džepa da sređuješ, nemam ja nikakav problem. A vi ste pravnici, šta li, znate zakone uzduž i popreko?

III NEPOŠTENA POSLOVNA PRAKSA

Zabrana nepoštene poslovne prakse

Član 17

Zabranjena je nepoštena poslovna praksa.

Trgovac snosi teret dokazivanja da nije obavljao nepoštenu poslovnu praksu.

Pojam nepoštene poslovne prakse

Član 18

Poslovna praksa je nepoštena:

1) ako je protivna zahtevima profesionalne pažnje;

2) ako bitno narušava ili preti da bitno naruši ekonomsko ponašanje, u vezi s proizvodom, prosečnog potrošača na koga se ta poslovna praksa odnosi ili kojoj je izložen, odnosno ponašanje prosečnog člana grupe, kada se poslovna praksa odnosi na grupu potrošača.

Trgovac bitno narušava ekonomsko ponašanje potrošača ako svojom poslovnom praksom bitno umanjuje mogućnost potrošača da ostvari potreban nivo obaveštenosti za odlučivanje, usled čega potrošač donosi ekonomsku odluku koju inače ne bi doneo.

U prevodu ako ti uskraćuje da vidiš kako radi i kakv ekran ima laptop koji kupuješ, pre kupovine, a kojim nisi zadovoljan
 
Poslednja izmena:
Pozdrav
Evo mene sa novim informacijama. Uspeo sam da kontaktiram jednog momka iz Hrvatske koji ima isti laptop, bar prividno. Ono sto je drugacije od mog je upravo ekran. Takodje sam pronasao jednog momka iz Srbije koji je kupio isti model i reklamirao ga iz istih razloga. Njemu nisu toliko pravili problema i dobio je zamenu. Uzeo je laptop od drugog proizvodjaca.
Zakljucak koji mogu da napravim je porazavajuc. Po ko zna koji put se potvrdjuje da u Srbiju ulazi samo skart, jer mi "glupavi" i "siromasni" Srbi treba da budemo srecni samo zbog cinjenice da ta masina nesto radi. Ko je za takvo stanje kriv, ne znam. Ali svakako treba napraviti listu proizvodjaca i modela koji ne ispunjavaju neki minimalni standard. Ovde ne mislim za cenovnu klasu, nego bas minimum, kao ovaj model laptopa tj. njegovog ekrana. Osim ekrana sve ostalo je bilo ok.

Sto se mene tice, sutra idem u maloprodaju da trazim zamenu. Nadam se pozitivnom ishodu jer sam mnogo zivaca potrosio...
 
Odbijena mi je molba da zamenim laptop uz doplatu. Sutra idem u trzisnu inspekciju. Dosta je bilo!!!
 
Kako stoji stvar trzisna ti nece mnogo pomoci. Jedini nacin da ostvaris svoja prava je preko suda sada.
U svakom slucaju, tj. ako nije bilo promena zakona koje nisam.ispratio, u toku prvih 6 meseci od kupovine na prodavcu je obaveza da pred sudom dokaze da je predmet ispravan a ne na tebi da dokazes da je neispravan. To bi trebalo da bude olaksavajuca okolnost za tebe.
 
Kako stoji stvar trzisna ti nece mnogo pomoci. Jedini nacin da ostvaris svoja prava je preko suda sada.
U svakom slucaju, tj. ako nije bilo promena zakona koje nisam.ispratio, u toku prvih 6 meseci od kupovine na prodavcu je obaveza da pred sudom dokaze da je predmet ispravan a ne na tebi da dokazes da je neispravan. To bi trebalo da bude olaksavajuca okolnost za tebe.

Ovo je apsolutno tacno, i jos jedna stvar, ukoliko se obratis sudu, osim sto trgovac snosi troskove dokazivanja da je proizvod saobrazan, ne placa se ni sudska taksa za sporove vrednosti do 500000 dinara.
 
Pozdrav

Samo da obavestim da sam KONACNO uspeo da dobijem nalog za povracaj sredstava. Ostaje da cekam pare da legnu na racun.
Uglavnom, posle 3 meseca ubedjivanja, ono sto je "upalilo" je da citiram sve clanove zakona koje su prekrsili. Planiram da celo svoje iskustvo napisem u za to predvidjenom delu.
Laknulo mi je...
 
Bravo, obavezno napiši
 
Nažalost, na ovo nisam naišao pre kupovine tog G50-45 Lenovo laptopa, već 4 dana nakon kupovine. Imam isti problem kao iExcellero. Evo, fotkao sam telefonom da vidite kako to kod mene izgleda. Naime, laptop je odličan! Sve radi savršeno i baš je ono što sam hteo (6GB RAMa, QC AMD A8 procesor, odvojena grafika...), ali kad god treba da prikaže sliku gde postoji gradacija boja od svetle ka tamnoj, to izgleda katastrofalno. Prikačio sam ga na drugi ekran, i tamo nisam video iste linije, pa sam zaključio da su drajveri ok (Win 7 64bit), a onda našao brojne primere po drugim forumima na istu temu. http://tinypic.com/r/vfgk6a/8

A evo šta je Lenovo Support zvanično rekao za ovaj problem: http://support.lenovo.com/us/en/documents/SF15-I0012

Naime, sutra ću pokušati da dobijem korisnički servis radnje u kojoj sam kupio laptop i da pokušam da ga zamenim za Tošibu slične konfiguracije, sa nešto kraćim RAMom. Mnogo mi je žao, jer laptop je sjajan, dizajn takođe, ali prosto je teško gledati bilo šta a ne nervirati se :)
 
Ivinjavam se sto upadam u Post ali od 2006-te godine u Srbiji ne zelim da kupim ni jednu Tehnicku robu (makar imali dozivotnu garanciju) jer cimanja oko neispravnosti "Novog" vise me kostalo sede kose i zivaca nego od 2006-te od kada sam izmenio sve u polovno (koje je kod Svabe, Svajcarca, Svedjana...) radilo minimum 2-3(mozda i duze) godina i evo me u 2015-toj sa istim tim uredjajima bez garancije. Kvalitet same Tehnike kod nas je ravno "0" (Skart), a mi Srbi navikli na jeftino + garancija koju mozemo okaciti na Banderu uz Pokojnike ili Reklamu za Letovanje :trust: . Budi uporan da ti vrate novac (naravno vratis uredjaj) a za te novce izvijaj polovnjak koji ce ti raditi veruj bar tri puta duze bez garancije nego "nas Novi" sa garancijom... Moje licno iskustvo me je naterealo kao i citanje komentara da ostavim i ja svoj.
Mozda neko i ima srece sa Novom robom kod nas .... ali ja ne poznajem licno ni jednog :S: ... garancija 2 godine / 2 godine i par meseci ~ kanta za smece :mad: moj licni stav, nista zlo namerno
 
Nazad
Vrh Dno