Šta je novo?

Problem sa ASUS TUF 17 A707

Ulrich

Cenjen
Učlanjen(a)
04.12.2020
Poruke
1,020
Poena
155
Moja oprema  
CPU & Cooler
Ryzen 5700X & DeepCool AS500
Matična ploča
MSI B450 Tomahawk Max
RAM
32 GB (2x16GB) Kingston Fury Renegade 3600Mhz
GPU
XFX 7900XTX Merc 310
Storage
Samsung SSD 860 EVO 1TB & Kingston SKC 600 512GB & Seagate Barracuda 4GB,2GB
Zvuk
Creative Sound BlasterX G5 & Genius SW-G2.1 1250 & Samson SR850
PSU
FSP Hydro G PRO ATX3.0 1000W
Kućište
Sama Ark
Monitor
Gigabyte M32UC & Philips 325E1 & Philips 272E1GAEZ
Miš & tastatura
A4Tech W60 & Redragon Vishny
Laptop
Asus Tuf A17
Mobilni telefon
Samsung Galaxy M51
Pristup internetu
  1. Optički internet
Imam cudan problem sa laptopom iz naslova,i ocigledno niko (cak ni ovlasceni servis) ne zna kako da ga resi....laptop je kupljen nov u TC-u u Ušću,plaćen (debelih) 260.000 din decembra prosle godine....


Specifikacije su super,a u principu je i takav laptop u radu....odlican ekran(ima nesto IPS glova u potpunim mraku),240hz,jak hardver,odlicna fora da kada se ne koriste zahtevne aplikacije bude aktuelan samo 7940HS procesor sa 780M grafickom,pa je laptop prilicno hladnjikav,tih,baterija dugo traje itd.....u radu je laptop prilicno stabilan,opterericvao sam ga raznim zahtevnim igrama itd i sve je OK......sto bi se reklo pravo uzivanje koristiti ga......ali to sve kada se laptop UKLJUČI...

Tojest sad dolazim do problema,laptop ima neki cudan problem sa paljenjem tj ukljucivanjem,i to iskljucivo kada se prvi put ukkljuci nakon nekog perioda nekoriscenja (pola dana,1,2,3 ili vise dana),sto bi se reklo kad je laptop "hladan"......znaci pritsne se normalno power taster,laptop krene da se ukljucuje,one diode zasvetle i odjednom sve stane i nista dalje...(?!).....opet pritisnete power taster i opet isto,krene bootovanje laptopa i stane i nista dalje....i onda tako nekad se upali iz 3 pokusaja,nekad iz 4og ,nekad iz petog........nekad (retko) iz prvog pokusaja........a nekad se desi da se ukljuci laptop a ekran ostane ugasen....pa onda opet reset,pa ukljucivanje iz ko zna kog pokusaja....

I kad se laptop konacno ukljuci,onda sasvim normalno radi,stabilno bez ikakvih problema......ako u toku rada pokusate da ga ugasite i odmah upalite testa radi,u 99% slucajeva normalno se ugasi i upali.......problem sa ukljucivanjem je samo kad je "hladan"....

Posto je laptop u dvogodisnjoj garanciji,resim da ga odnesem u ovlascen asus kimtec servis...prvi put sam ga reklamirao aprila ove godine....pregledali su ga i utvrdili da je neispravna neka "i/o plocica sa pripadajucim flet kablom".....narucili su je i cekali na nju skoro mesec dana,stigla je sredinom maja i javili mi da je laptop gotov.....otisao da ga uzmem,medjutim laptop i dalje ima isti problem sa paljenjem...(?!)....nisam bio u mogucnosti da ga odmah nosim na reklamaciju,sto sam uradio tek prosle nedelje,opet iz kim teca utvrdili da je bilo potrebno flesovati najnoviji bios(posto poslednje podesavanje biosa nije bilo zavrseno),resetovati cmos,i jos par nekih softverskih stvarcica i javili da je laptop intezivno testiran i da sve radi ok

Otisao juce po njega,ali cim sam ga preuzeo otvorim kutiju i pokusam da ga ukljucim,isto stari problem,ukljucio se iz cetvrtog pokusaja....oni zovu servisera,serviser dodje,vidi kako se laptop ukljucuje i sta ce opet ga uzme nazad na reklamaciju........sad ja ne znam,jesu ti ljudi iz tog kim teca ****** ili sta,ja im reklamiram laptop zbog jedne stvari oni popravljaju nesto drugo,sto mozda nije ni trebalo popravljati.....

Pa me zanima sta mislite o toj cudnoj situaciji,da li neko ima ideju sta je sa laptopom i tim paljenjem,a i kakva su vam iskustva sa tim kim tec servisom?...........sta ce biti ako ne uspeju da poprave to paljenje,obzirom da je tako skup laptop u pitanju?

Cudni su i saveti ljudi koje sam dobijao povodom tog problema.....jedni mi pricaju kako im to paljenje nije nista strasno,oni bi ga tako korstili i ne bi se ni smarali sa tim,a drugi se zabezeknu kad vide kako se laptop od 2000 eura ukljucuje i drame da to mora po svaku cenu na reklamaciju......ja sam bio nekako izmedju,ali sada sam blizi ovom drugom stanovistu...
 
Samo jedno pitanje...jel ga pališ na bateriji ili uključenog na punjač (ili oba slučaja) kad imaš taj problem. Na već više mesta sam video da asus laptop sa zen 4 kada se prebaci na silent i isključi sa adaptera neće ponovo da se butuje.

Takođe savetujem uninstall armory crate softvera i stavljanje g-helper aplikacije.

Na kraju, koliko po zakonu znam (neko je skoro i kačio (našao, prilažem), posle prvog servisa ako nisu rešili, imaš pravo da tražiš pare da ti se vrate tako da bi ja odma išao na tu opciju ako imaš fiskalni i nećeš više da gubiš živce. Eno u gigatronu na akciji prejaki legion 7i sa 32gb i 4070 za ispod 250k pa misli i u tom smeru.

Svako dobro i da rešiš to čim pre.
 

Prilozi

  • Screenshot_20240930_221521_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240930_221521_Samsung Internet.jpg
    119.1 KB · Pregleda: 20
Ista je situacija da li se pali na bateriji ili na punjacu,tj u oba slucaja ima problem.....jedno vreme nisam imao armory crate i takodje sve isto......da,nisam pomenuo da sam pre par meseci obrisao win 11 i instalirao win 10 (nekako mi je 10tka bolja i vise sam navikao na nju) i isto problem sa oba win-a.....mada,sada imam armory crate i meni radi sasvim OK,nisam imao nikada problema

SVe u svemu,meni se,kao laiku,cini da je to neki hardwerski problem....da mozda nesto nije u redu sa nekim delom laptopa za napon ili tako nesto....pitao sam servisere da li su ranije imali takav problem sa tim modelom,kazu da je ovaj moj tuf 17 prvi,poznat im je problem sa tastaturom na asus tuf ali sa 15 ekranima

Hvala na info-u sta imam prava po zakonu,nisam ni znao da posle prvog servisa ako ne rese imam pravo da mi se vrate pare....ali sad sam zakasnio za to,posto pise da to moze u prvih 6 meseci,a sada sam u 9tom mesecu vlasništva nad laptopom.....to sam mogao kada sam prvi put nosio laptop u maju......uostalom,kome da se obratim u vezi tog vraćanja para ili zamene asus kim tec servisu ili CT shopu u ušću gde je kupljen laptop?
 
Poslednja izmena:
@Ulrich nisi zakasnio, procitaj jos jednom lepo...6-24 meseca ukoliko si nosio na garanciju, posle toga opet nesto crkne ili ne radi kako treba, imas pravo na povracaj novca. Samo u prvih 6 meseci imas pravo odma da trazis povracaj para bez da ti se uredjaj popravlja. Nosis u CT gde je kupljen jel od njih trazis povracaj. Ako prave problem onda pretis efektivom na kraju i advokatom. Bori se za svoja prava i istraj, previse si vec zivaca potrosio.
 
Meni to smrdi na ram memoriju ali ko će ga znati.
 
Mnogo toga može biti razlog ali ako u servisu profesionalci za 3x nisu mogli skontati da je memorija onda svaka čast. Kako god, nije na čoveku da lupa glavi u razmišlja zašto skupo plaćena stvar ne radi kako treba.
 
Meni to smrdi na ram memoriju ali ko će ga znati.

Ali nesto razmisljam kao laik,npr i da jeste ram memorija (ili neki drugi HW deo) kako to da se manifestuje samo kod (prvog) paljenja laptopa?......kasnije sve radi apsolutno OK?......

Stvarno,laptop nikada kasnije kad proradi nije imao neke restarte,kresovanja,ili bilo kakve druge anomalije u radu,sve radi odlicno osim tog prvog glupog paljenja kad je laptop "hladan"...
@Ulrich nisi zakasnio, procitaj jos jednom lepo...6-24 meseca ukoliko si nosio na garanciju, posle toga opet nesto crkne ili ne radi kako treba, imas pravo na povracaj novca. Samo u prvih 6 meseci imas pravo odma da trazis povracaj para bez da ti se uredjaj popravlja. Nosis u CT gde je kupljen jel od njih trazis povracaj. Ako prave problem onda pretis efektivom na kraju i advokatom. Bori se za svoja prava i istraj, previse si vec zivaca potrosio.

Opet hvala puno na informaciji i svaetu i svako ću razmišljati u tom pravcu povracaja novca ili bar zamene tog laptopa za isti takav (jer mi kao model potpuno odgovara)

Ali posto je sada laptop opet u servisu,ne preostaje mi nista drugo da sacekam da zavrse pa cu videti kako ce raditi......msm,ne mogu sad da idem u servis da im trazim laptop jer hocu odmah da ga nosim u CT u ušće :)

***,dobio sam neku "fobiju" od prvog paljenja laptopa,pa koji god laptop trebam da upalim nesto se tripujem da li ce da upali OK......imam neki retro laptop Toshiba iz 2002 godine,samo obicnim kratkim pritiskom na power pali kao zmaj :LOL:.....imam i kao pomoćni i "radni" laptop Dell 5480 14" (kupljen polovan na limunduza 100 i kusur eura) pali kao od šale i radi super
 
Poslednja izmena:
Desi se da memorija ima odredjena setovanja (koja joj ocigledno ne pasu, jer je mozda neispravna ili lose podesena) i nakon forsiranog paljenja, memorija pororadi u rezimu u kom moze da startuje laptop i radi tako do sledecega gasenja, tj paljenja i sve iznova.
Imam u NS-u nove so-dimm 16Gb, ako zelis da proveris ispravnost memorije.
 
Evo sta su ovog puta ustanovili u servisu,zvao me serviser a i to stoji u proveri naloga

"Testiranje, provera. Uočen navedeni problem sa uključenjem uređaja. Poručuju se delovi od strane proizvođača, matična ploča i io board sa als senzorom."

Znaci celu maticnu plocu novu poruciju iz Asusa,kaze to obicno stigne za 10ak radnih dana ali ide na carinu itd.....***,pa to su mogli jos prvi put u aprilu da zamene,valjda bi resilo problem sa ukljucivanjem...ali ako i sada problem ne bude resen,stvarno ne znam sta drugo osim da mi zamene laptop ili vrate pare
 
Dobro, bar su nasli problem.
 
Da li znaš ovo?

ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA
("Sl. glasnik RS", br. 88/2021)

Član 51
...
Potrošač ima pravo da zahteva zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve opravke pojavi, a ponovna opravka je moguća samo uz izričitu saglasnost potrošača.
...
 
Sad će da radi još 10+ godina bez problema...
 
Da li znaš ovo?

ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA
("Sl. glasnik RS", br. 88/2021)

Član 51
...
Potrošač ima pravo da zahteva zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve opravke pojavi, a ponovna opravka je moguća samo uz izričitu saglasnost potrošača.
...

Hvala na informaciji,nisam to do danas znao,nikada mi dosada tako nesto nije trebalo....

Mada,kako bi sad to u praksi izgkedalo?....da zovem kimtec i da im kazem da prekinu sve servisne aktivnosti,pa onda zovem CT u Uscu i kazem im kakva je situacija i da hocu novi laptop ili pare nazad na osnovu tog clana zakona?

Rekao bih da sam ja zeznuo stvar sto sam ga ponovo nosio u kimtec a nisam se ptethodno raspitao sta zakon kaze,oni ce to da tumace kao moj pristanak na opravku ponovo....:(
Sad će da radi još 10+ godina bez problema...
Naravno mislis ironicno?

Pa tim bolje,imacu osnova da trazim drugi ako i posle ovog servisa ne bude radio ok...
 
Ne, zaista mislim.
Samo proveri koji su ti garantni rokovi sada, da se produže zbog servisiranja.
 
Sigurno će biti dobro kad zamene ploču samo ćeš opet da se načekaš. Al što kaže Mekaskot bar su ti našli uzrok problema.
 
Zamena ploce je kao zamena celog laptopa.
Ja bi insistirao na zameni celog uredjaja.
 
Proslo je vremena ,zato nece dobiti nov uredjaj,sto bi bilo najbolje.Ovako od novog napravise...
 
Mada,nesto razmisljam i citam po netu da ljudi dobijaju nove laptopove sa npr mrtvim pixelima i tako nekim anomalijama (manjim ili vecim) po ekranu,pa i da mi daju nov laptop a on ima npr 2 mrtva pixela,mislim da bih odlepio na samu pomisao da se bakcem sa njima opet...

A i ovaj laptop kao moj vise nema u ponudi u CT-u....mozda gresim,ali sumnjam da takvih modela trenutno ima na stanju u Srbiji,mozda je bilo malo primeraka i svi se prodali.....pa bi verovatno isli na opciju ili popravke ili vracanja novca

U svakom slucaju,sacekacu i ovu popravku i videti kako radi laptop....ako je sve OK - super zadrzacu ga jer mi laptop odgovara,ako primetim da nesto ne radi ok nema druge nego da trazim pare nazad ili novi laptop (ako ih uopste imaju)
 
Poslednja izmena:
Apsolutno si u pravu. Baš zbog mrtvih pixela i screen backlight anomalija gledam da uzmem "polovan" laptop pa makar i više platio nego novo. Sad sam zamolio projatelja da mi to proveri na novom 7i, ima onaj extra eizo test za monitore gde se brzinski svi parametri mogu pregledati.

@Ulrich čekam epilog da vidim kako prišlo na kraju. Novom pločom praktično imaš i nov laptop tako da ako sve radi kako treba, briga te. Sad će i moj zaphyrus u oglase
 
Do juce je bio status na sajtu kimteca nesto tipa "ceka delove,podrsku proizvodjaca" a danas vidim novi staus " testiranje u toku"....

Da li to znaci da su svi delovi stigli za samo 5-6 radnih dana,nesto mi to neobicno....ali videcemo kad bude gotov servis
 
@Ulrich vrlo verovatno da su se iscimali da malo ubrzaju proceduru nabavke posto si vec predugo bez laptopa. Trebalo bi da je tako kako pise, da je zamenjeno i da sada testiraju...osim ako neko nije radio svoj posao kako treba. U svakom slucaju, drzim fige da te vec sutra zovu da mozes po laptop!
 
Javili mi da je servis završen,zamenjena nova matična ploča....piše da je intezivno duže vremena terstiran sa svim i svačim i da je sve ok (?)

Ici cu danas da ga preuzmem.....prosto me neka jeza hvata na pomisao kad budem pritisnuo power taster :oops:
 
Skoknuo do servisa po laptop (servis kim tec se nalazi na 19 km od mene),kad su mi predali laptop ja ga odmah izvadio iz kutije,probao da upalim i on se ukljucio odmah :)

Kad sam stigao u auto sa kutijom,opet probam da ga ukkljucim on opet odmah se pali,neverovatan osecaj 😅

Takko da za sada radi ok,videcu kako ce da se ponasa narednih dana...
 
Poslednja izmena:
Ovo je verovatno najgluplji / najnebitniji problem sa najvecim troskom vremena i delova do sada zabelezen u Srbiji 😁
Bitno da se resio, ali bas te smorio, ne znam odakle ti zivaca, meni bi bilo lakse da ga stisnem 10x nego da to reklamiram hahaah
Evo trenutno imam neke zaglavljen piksele i tako furam pola godine, mrzi me da saljem na zamenu, neka ga.
 
Malo ko daje odnosno uvažava reklamaciju na loše pixele (eventualno ako ih je baš veći broj).
 
Da javim (ali plašim se da ga ne "ureknem" :giggle:) sve radi kako treba....pali kao grom cim se pipne power dugme....Ipak su znaci ljudi iz kim teca uspeli da rese zamenom maticne ploce

Pravo je uzivanje koristiti laptop kad ne moraš da misliš da li će se upaliti nakon pritiska na power :LOL:
 
Ovo je verovatno najgluplji / najnebitniji problem sa najvecim troskom vremena i delova do sada zabelezen u Srbiji 😁
Bitno da se resio, ali bas te smorio, ne znam odakle ti zivaca, meni bi bilo lakse da ga stisnem 10x nego da to reklamiram hahaah
Evo trenutno imam neke zaglavljen piksele i tako furam pola godine, mrzi me da saljem na zamenu, neka ga.

Pa ne znam,mene je baš nerviralo to uključivanje posle 2,4,5 pokušaja....tako isto bi me nerviralo i npr uključivanje TV-a posle ne znam kog pokušaja,uključivanje auta,uključivanje desktopa,mobilnog telefona ili bilo čega....

A tek ti mrtvi pikseli što bi me nervirali....nekako kad god bih pogledao u ekran,pažnju bi mi privukli ti pixeli i nervirali me....valjda sam neka vrsta perfekcioniste pa volim da su mi stvari koje koristim budu u što boljem stanju.....(da ne počnem sad da pišem o autu :LOL:)
 
Nazad
Vrh Dno