Šta je novo?

Prepaid u Srbiji: tarife, promocije, iskustva, problemi..(FAQ u 1.postu)

To zavisi od operatera i njihove volje. Od 2026 se ukida roming u evropi. Gde išli po evropi letovanja i putovanja koristiće se internet kao kod kuće iz postpejd paketa, naravno uz neka FUP ograničenja kao što sada važi za zonu zapadnog balkana.
 
To zavisi od operatera i njihove volje. Od 2026 se ukida roming u evropi. Gde išli po evropi letovanja i putovanja koristiće se internet kao kod kuće iz postpejd paketa, naravno uz neka FUP ograničenja kao što sada važi za zonu zapadnog balkana.
Ko, kad i gde je najavio ukidanje roaminga? Roaming kao roaming će uvek postojati jer si napustio matičnu mrežu, a internet saobraćaj za zemlje po Evropi već postoji po paketima koji nude sva tri operatora ( ne i minuti / sms poruke - ne računam m:tel zonu i yettelovu pogodnost 25 minuta u najvećem paketu jer ne obuhvata sve pakete) u nekoj određenoj količini.
 
Ko, kad i gde je najavio ukidanje roaminga? Roaming kao roaming će uvek postojati jer si napustio matičnu mrežu, a internet saobraćaj za zemlje po Evropi već postoji po paketima koji nude sva tri operatora ( ne i minuti / sms poruke - ne računam m:tel zonu i yettelovu pogodnost 25 minuta u najvećem paketu jer ne obuhvata sve pakete) u nekoj određenoj količini.
O tome se priča već godinama , trebalo bi da startuje u prvoj polovini 2026.
 

Prilozi

  • Screenshot_20251002_111648_Opera.jpg
    Screenshot_20251002_111648_Opera.jpg
    125.6 KB · Pregleda: 117
@boban01
Ima li novih zvaničnih informacija za ukidanje naplate rominga u EU od 2026. godine? Bio je prilog na RTS-u pa je i ovde neko pisao ali nema informacija o tome...
Po prvobitnom planu, druga faza smanjenja cijene za 1GB u EU je trebala biti sada u oktobru, ali evo, bar kod nas u BiH, to se nije dogodilo.
 
"snizhene tsene" 🤦

picard-facepalm.gif
 
Da, po Sporazumu, trenutna cijena 1GB ne može biti veća od 18€ dok od 2026. godine ta cijena ide na do 14€ a cilj je da od 2028. godine, ta cijena ne prelazi 9€ po 1GB.
 
Mobtel iz 1997. godine , sve se prenosi iz nedelju u nedelju … recimo da zadnjih 5 godina non stop produžavam promociju, uvek imam i minuta, poruka i GB non stop koristim taj broj !!! Jedini detalj u celoj promociji je što moram da uplaćujem po 300 din 6 x godišnje (ukupno 1800din) zbog produženja kredita 😃
 

Prilozi

  • IMG_0563.jpeg
    IMG_0563.jpeg
    64.1 KB · Pregleda: 93
  • IMG_0564.jpeg
    IMG_0564.jpeg
    57 KB · Pregleda: 95
Poslednja izmena:
Posto sam na pripejdu ako se vratim iz A1 u Yettel sta bih mogao da ocekujem od A1 i od Yettela kao ponude?
Ili da predjem iz A1 kod nekog drugog?
Gledam da prodjem sto jeftinije je moguce.
 
Dobio sam račun od MTS za tri broja, koja su bila kod njih (ugovor) na Kontroli troškova do 03.09., u iznosu od 4.797 dinara. Istog dana je pokrenut prenos u A1 i telefoni su prebaćeni u pomenutu mrežu i bili aktivni već od 05.09.2025. Oni su mi izgleda naplatili celi mesec po punoj ceni?
 
Dobio sam račun od MTS za tri broja, koja su bila kod njih (ugovor) na Kontroli troškova do 03.09., u iznosu od 4.797 dinara. Istog dana je pokrenut prenos u A1 i telefoni su prebaćeni u pomenutu mrežu i bili aktivni već od 05.09.2025. Oni su mi izgleda naplatili celi mesec po punoj ceni?
Napiši prigovor i navedi da samim tim što ti je nakon isteka ugovorne obaveze odobren prenos kod drugog operatora se smatra da je odobren raskid ugovora i da nemaju osnova da ti neosnovano naplaćuju otkazni rok za uslugu koja ti nije ni pružena.
 
Upravo poslao (y). Imao sam ja problem sa njima jer mi nisu deaktivirali Net Boost nakon isteka ugovora, a zvao sam i call centar, slao mailove, Odgovor je bio - u postupku rešavanja. Prvog dana ovog meseca proverim, mislio sam da je usluga aktivna celog meseca jer je mesec započet, međutim usluga i dalje aktivna. Ponovo pozovem, pošaljem skrinove na mail i odmah mi uvaže prigovor kao osnovan i isključe NB. Pošaljem novi prigovor jer sam ušao u novi meseca sa aktivnom uslugom, da mi ne uračunaju - jave da se neće knjižiti. Očito su imali u sistemu da su ta tri broja i dalje aktivna i pridružena 4BOX4.
 
Sta bih mogao da ocekujem od A1 i od Yettela kao ponude?
Za A1 znaš, Yettel ima samo nedeljne nepovoljne dodatke i tu je povoljniji mts, mada sve u svemu je Top plan u odnosu na mts Plan 200 bolji.
Ili da predjem iz A1 kod nekog drugog?
Gledam da prodjem sto jeftinije je moguce.
Jedino Globaltel je konkurentan sa pojedinačnim opcijama (ono što ističu u prvi plan su 4GB i 150 jedinica za 560 ili čak 10GB i 50 jedinica za 670 dinara što zapravo sveukupno i nije tako loše).
 
Dobio sam račun od MTS za tri broja, koja su bila kod njih (ugovor) na Kontroli troškova do 03.09., u iznosu od 4.797 dinara. Istog dana je pokrenut prenos u A1 i telefoni su prebaćeni u pomenutu mrežu i bili aktivni već od 05.09.2025. Oni su mi izgleda naplatili celi mesec po punoj ceni?

Odgovor:

Poštovani,

Vaša tri broja su preneta u drugu mrežu, ali kako se radi o tarifi Kontrola troškova, mesečni kredit Vam se u celosti dodeljuje 01. u mesecu pa se i pretplata za ovu tarifu obračunava u punom iznopsu bez obzira koliko dana se koristi broj.

Iz tog razloga Vam je dostavljen račun u celosti.
 
  • Adds to story
Reagovanja: uji
Probaj da uputiš ponovljeni prigovor u skladu sa članom 139 zakona o elektronskim komunikacijama. Pitao sam Gemini šta činiti u ovakvoj situaciji sa pripadajućim obrazloženjem pa preformuliši prema svojoj situaciji:
Predmet: Ponovljeni prigovor na odgovor po prigovoru br. [Broj Vašeg prvog prigovora/predmeta] i na račun za septembar 2025.
VEZA: PRIGOVOR OD [Datum Vašeg prvog prigovora], ODGOVOR MTS-A OD [Datum odgovora MTS-a]
Poštovani,
Ovim putem, u zakonskom roku, podnosim PONOVLJENI PRIGOVOR na Vaš odgovor od [Datum odgovora MTS-a] povodom mog prigovora na ispostavljeni račun za mesec septembar 2025. godine za korisničke brojeve:
* [Unesite prvi broj telefona]
* [Unesite drugi broj telefona]
* [Unesite treći broj telefona]
U Vašem odgovoru navodite da se, s obzirom na to da se radi o tarifi Kontrola troškova, mesečni kredit dodeljuje u celosti 1. u mesecu, te se i pretplata obračunava u punom iznosu bez obzira na broj dana korišćenja usluge. Ovakvo tumačenje smatram pravno neutemeljenim, nezakonitim i suprotnim načelima savesnosti i poštenja, iz sledećih razloga:
* Činjenično stanje: Ugovorna obaveza za navedene brojeve istekla je dana 3. septembra 2025. godine. U skladu sa zakonskom procedurom, podnet je i sa Vaše strane odobren zahtev za prenos brojeva u mrežu operatora A1 Srbija d.o.o. Usluge u Vašoj mreži su za navedene brojeve prestale da se pružaju zaključno sa 4. septembrom 2025. godine, a od 5. septembra 2025. godine brojevi su postali aktivni u mreži A1, čime je naš ugovorni odnos faktički i pravno raskinut. Nikakav saobraćaj na navedenim brojevima nije ostvaren u periodu od 1. do 4. septembra.
* Povreda Zakona o elektronskim komunikacijama: Naplatom usluge za period u kojem ista nije pružena (od 5. do 30. septembra 2025.), direktno kršite osnovno načelo da operator može naplatiti samo stvarno pružene usluge. Vaša interna pravila o dodeli kredita ne mogu biti iznad zakona i ne mogu stvoriti obavezu plaćanja za nešto što nije isporučeno. Raskidom ugovora prestaje i obaveza plaćanja pretplate, koja se mora obračunati srazmerno broju dana trajanja ugovornog odnosa u datom obračunskom periodu.
* Povreda Zakona o obligacionim odnosima: Vaš postupak je u direktnoj suprotnosti sa načelom jednake vrednosti uzajamnih davanja (Član 8.). Zahtevate isplatu pune mesečne pretplate, dok ste sa Vaše strane uslugu pružali samo 4 dana u mesecu. Time se stvara očigledna i nedopustiva nesrazmera u uzajamnim obavezama. Raskidom ugovora, prestale su obaveze obe ugovorne strane za budući period.
* Povreda Zakona o zaštiti potrošača: Ovakva praksa predstavlja nepravičnu poslovnu praksu. Ugovorna odredba ili praksa po kojoj se potrošaču nameće obaveza da plati punu cenu usluge bez obzira na to što je ugovor zakonito raskinut i usluga nije pružena do kraja obračunskog perioda, smatra se nepravičnom i kao takva je ništava jer dovodi do značajne neravnoteže u pravima i obavezama na štetu potrošača.
Obrazloženje da se "kredit dodeljuje u celosti" je irelevantno, jer je Vaša obaveza da pružite uslugu tokom celog meseca, a moja da to platim. Kako ste se saglasili sa prenosom broja i time i sa raskidom ugovora, Vaša obaveza pružanja usluge je prestala, te srazmerno tome mora prestati i moja obaveza plaćanja.
ZAHTEV
Na osnovu svega navedenog, ZAHTEVAM da bez odlaganja:
* Stornirate u celosti postojeći račun za septembar 2025. godine.
* Ispostavite nov, korigovan račun na kojem će iznos pretplate biti obračunat srazmerno broju dana tokom kojih su brojevi bili aktivni u Vašoj mreži, odnosno za period od 1. septembra do 4. septembra 2025. godine.
Ukoliko u zakonskom roku od 8 dana ne postupite po ovom ponovljenom prigovoru i ne korigujete sporni račun, biću prinuđen da, u skladu sa Članom 139. Zakona o elektronskim komunikacijama, podnesem prigovor Regulatornoj agenciji za elektronske komunikacije i poštanske usluge (RATEL), kao i da se obratim nadležnoj Tržišnoj inspekciji zbog povrede Zakona o zaštiti potrošača.
S poštovanjem,
[Vaše Ime i Prezime]
[Vaša adresa]
[Vaš kontakt telefon]
 
Koliko je ovo "bezbolno" po mene :) ?
Sasvim. Bezbolnije je od toga da ne reaguješ na vreme pa da te isključe zbog neplaćenog računa. S obzirom da na kraju teksta dodatno napominješ da ćeš se obratiti Ratelu i tržišnoj (a ima zakonskog osnova), uvažiće. Takvi su. U početku se malo natežeš, ali iz drugog puta i sa ponovljenim prigovorom biće rešeno. Istu situaciju sam imao za fantomsku naplatu famoznog privrednog subjekta koji otima pare preko kratkog koda i naplatom otkaznog roka zbog raskida po članu 131 (poskupljenje/izmena paketa) gde ne sme da se naplaćuje (iliti troškovi u vezi sa raskidom).
 
Nazad
Vrh Dno