Šta je novo?

Pravljenje igara

cyber

Čuven
Učlanjen(a)
22.01.2002
Poruke
60
Poena
609
Da li je neko od vas pravio igre ili je zainteresovan da za to.
Nemislim na 2D igre nego kao ove danas 3D. Posto sam ja napravio 3D Pucacinu ali u posebnom 3D engine-u ali se slabo razumem u programiranje pa me interesuje da li je neko zainteresovan da mi pomogne. Ako mogu Hrvati sto nebi mogli i mi.FX
 
ja sam veoma zainteresobvan , mada i kod mene je 3d grafika jaca strana a tek ucim c++
 
U kom programu radite 3D grafiku osim 3D maxa? meni je on jako težak i neću da ga učim više me zanimaju leveli.
Preporuka?:D
 
sta podrazumevas pod tim levelima? level editore? ako sam u pravu mozda ce te interesovati gmax ( free, ima da se skine sa discreetovog sajta) ... inace ja koristim Lightwave a nesto sada pokusavam da naucim neki highend paket.. trenutno mayu dok ne dodje XSI 2... a dok nisam progledao koristio sam Max (he he)...
 
Leveli

Levele mozes da pravis u gmax kao sto je rekao nas prijatelj ali mozes i da koristis neke druge programe ako te interesuje poseti www.3dgamestudio.com sajt, ja sam u njemu napravio prvu igru imas engine u kojem mozes da pravis levele i da postavljas modele i etoti jedna prosta igra.
 
Re: Leveli

cyber je napisao(la):
Levele mozes da pravis u gmax kao sto je rekao nas prijatelj ali mozes i da koristis neke druge programe ako te interesuje poseti www.3dgamestudio.com sajt, ja sam u njemu napravio prvu igru imas engine u kojem mozes da pravis levele i da postavljas modele i etoti jedna prosta igra.



Koju verziju GameStudia posedujesh?(normal ,extra commercial ...)

pozdrav
 
Hrvati su Sam-a napravili pomocu Lightwave-a (nivoe i engine).
 
Reci sta te zanima, ja ucim OpenGl i ame programing vec 2 godina (naravno znam c++). AN kakvu zapravo pomoc mislis?
 
cheda13 je napisao(la):
Reci sta te zanima, ja ucim OpenGl i ame programing vec 2 godina (naravno znam c++). AN kakvu zapravo pomoc mislis?

Dokle si stigao u ucenju, odnosno sta si sposoban da napravis. I koji je najbolji pocetak za ucenje opengl-a? Imam Nehe tutorial, ima lepe stvari ali se oslanja dosta na windows api (te je samim tim dosta kompleksniji za shvatanje non-opengl deo) dok takodje imam i red book koji koristi glut. Dakle, preporuci najbolji put za ucenje OpenGL-a i kako sad posle dve godine iz ove perspektive gledas na OpenGL. Sta je to ame programming?
 
ame programming prevedeno sa moje very soft touch tastature znaci game programming :D .

Nehe ti je svakako odlican pocetak a red book koristi kao reference. To sto se nehe oslanja na windows api je i najbolje jer alternative su mfc, atl, vcl.. Svi moraju znati koliko toliko windows api tako da...

Ucenje OpenGl sam nadam se koliko toliko zavrsio, ali to je otprilike 30 ti deo onoga sto moras da znas. Otprilike imam neki projekat koji ce jednoga dana (nadam se ) postati pravi kompletan engine. Za sada je to samo renderovanje scena i kretanje kroz njih. Znaci Lightning, Skeletal Animation, Camera Transformations, HSR, Modeli i nivoi se mogu praviti u 3ds max-u sa mojim export plugin-om.

Ima tu jos gomila stvari koje moram da uradim (collision, senke, interakcija) i naravno najveci posao je to sve uklopiti u jednu celinu koja moze da se koristi iz neke aplikacije, u ovom sluchaju igre.


toliko
happyface:)
 
Da sve ja to razumem ali da li je neko od Vas napravio bilo kakvu igru nije bitno koji zanr, ja sam napravio 3D pucacinu i sad pravim novu uz pomoc 3D Max-a posto je ta igra imala sugave levele ali sam sad nasao plugin i posao je mnogo laksi. Sve je to laksi deo ali na kraju treba ubaciti meni, onda animacije na pocetku a za sve to treba programiranje (C++), a to meni bas ne ide. Imam engine nija bas nesto ali je dobar za ppocetak.
 
:wave;

Kako si mogao realno da napravis igru ako ne znas da programiras. Kada neko uzme engine neke druge igre ili vec neki od engine-a koji se mogu naci sa public licencom, to se zove pravljenj mod-a ili u najbolju ruku game editing. Ne vidim kako iko moze da "napravi" igru u 3ds maxu.

To je modeling/rendering program sa kojim mozes praviti nivoe. (to je opet level making). Ako ti mislis da je to sto pravis nivoe/modove dovoljno da napravis igricu (koju mozes nazvati svojom) , tesko si se prevario.

Svako ko se iole razume u pravljenje igara ce ti priznati da je 90% igre engine (tj. suvo programiranje). Ako bi ikada trebalo da izadje nasa igrica, ona svakako treba da bude samo i potpuno nasa. (Uzgred u inostranstvu se Serius Sam uopste ne ceni zbog igrivosti/nivoa/modela vec zbog izvanrednog engine-a koji je u rangu sa q3) i kada vidis koliko je bilo potrebno prvom delu da izadje i razliku izmedju 1 i 2 dela vidis koliko je u stvari vise vremena potrebno za pravljenje engine-a nego za ostale segmente.

Srecno svim 3dsmax game makerima... :p

happyface:)
 
Program koji sam ja nasao zove se 3D Games Studio i sadrzi World Editor , Model editor i njegov jezik WDL. E ovako plugin koji sam spominjo za 3D max je za ovaj program a sluzi samo da se u maxu prave leveli pa se importuju u World Editor, onda sledeci postupak je kada se ubacuju modeli ili likovi, oruzija itd, pomocu ovog wdl jezika se odredjuje sta taj model treba da predstavlja ili da uradi. Onda imamo komande za vrata, prebacivanje u druge levele i to sve u tom jeziku. i kada se sve to zavrsi iz World editora postoji komanda "publish" i eto proste 3D igre. Ako mi neverujes poseti www.3dgamestudio.com i skini demo pa ces videti o cemu sam mislio uz taj program ako budes skidao ide i pdf fajl o wdl jeziku. Fajl to je velicine oko 10MB. Na netu mozes naci gomilu stvari za taj program ali jedina mana je sto je taj program trail pa nemozes bas sve stvari da uradis, ja nisam uspeo da nadjem ovde celu verzikju. Unapred hvala na prethodnom Thread-u.
 
Dobro a sta sam ja rekao. Ti si zapravo korisito engine koji dolazi uz taj program i tako napravljena igrica tesko da moze da bude tvoja posto si se ti kao sto sam vec rekao bavio samo modelima i levelima.
Kada napravis engine i onda sve te modele i level ubacis u njega jos plus zvuk itd... ato tebi TVOJE igre.

plasim se da je to jedini nacin (mnogo muke)

happyface:)
 
Da razumem ja tebe sta ti pricas ali napraviti engine treba dosta vremena i truda a to ne moze da uradi samo jedan covek ili osoba tako da za pocetak dobro je i ovo. Najveci problem je okupiti ekipu za tako nesto, na netu sam nasao gomile knjiga za pravljenje engine-a i uz pomoc toga i raznih literatura sto i mi ne bi napravili engine. Znam da je to tesko ali trud se isplati a i sto Yugoslavija ne bi imala svoji igru.
 
Pozdravljam vash trud i znajte , ooo ucheni ljudi da vam dajem veliku moralnu podrshku u tom patriotskom zadatku, ali bojim se da vam lichno ne mogu biti od pomoci jer je za to moja magija preslaba. :D
 
Sigurno je da se slazem da yu treba da ima svoju igru, samo kazem da bi bilo bez veze da to bude samo nadogradnja na naki engine. Ako cemo da pravimo nesto napravicemo ga od pocetka do kraja sami.
Ako vec nemamo ekipu koja zna sve, uvek mozemo osnovati neki community u kojem ce svi predlagati izmene i poboljsavati taj engine (koji ce biti postavljen kao public samo za yu) a mogu i ljudi da salju svoje modele i levele, pa najbolji da udju u tu igru.

Dok se tako nesto ne desi, ili se ne obrazuje tim ljudi koji je stvarno strucan ostacemo na tome da svako zeli da napravi svoju igru a niko nece uspeti daleko da dogura.

happyface:)
 
U YU vec postoji barem jedan ozbiljan tim programera i dizajnera koji prave igru. Rec je o igri 3rd World (www.3rdworld.cc). Idite na sajt, pogledajte shot-ove, vidite o cemu se radi. Po meni, ideja odlicna, samo je pitanje da li ce se to zavrsiti na vreme.

Imao sam priliku da upoznam coveka koji je smislio igru i najvise radi na njoj, i kaze da mu je najveci problem novac - niko nece da programira mesecima bez plate. Inace, engine je pravljen od nule, a za jos info-a pogledajte sajt.
 
Nije loshe

Dobri su screenovi ...... kako vidim DX je u pitanju ...... ali me bash interesuje kako ce da se zavrshi ....... ako mogu da pomognem ja sam spreman mada nemam preterano mnogo vremena na raspolaganju ali bitno je da se ucestvuje ..... u ovoj igri svi koji budu radili verovatno ce dobiti prolaz za dalje ..... jer vecina firmi trazi u inostransvu 2 ili vishe godina rada u gaming industriji ..... pa ljudi probajte da pomognete coveku ako ga nadjete :)
 
Re: Nije loshe

Gloom je napisao(la):
Dobri su screenovi ...... kako vidim DX je u pitanju ...... ali me bash interesuje kako ce da se zavrshi ....... ako mogu da pomognem ja sam spreman mada nemam preterano mnogo vremena na raspolaganju ali bitno je da se ucestvuje ..... u ovoj igri svi koji budu radili verovatno ce dobiti prolaz za dalje ..... jer vecina firmi trazi u inostransvu 2 ili vishe godina rada u gaming industriji ..... pa ljudi probajte da pomognete coveku ako ga nadjete :)

Jel' si video od kada je last post ovde...
 
Ljudi, jako je lepo mastati, ali je jos bolje biti malo i na zemlji. Znam masu ljudi koji su se tripovali na te price i od svega sipak. Za takvu stvar je potrebna nenormalna doza entuzijazma koji je u ovoj zemlji sveden na minimum. Pravljenje igre zahteva enormna ulaganja za nase pojmove, sto znaci treba naci sponzora. Pitanje je ko bi se lud, u ovj situaciji, usudio da ulaze novac u tako nesto. Jedno je znati 3d studio i c++ a totalno je druga prica napraviti igru koja moze da pokupi deo kajmaka na vec ogromnom trzistu
 
gladiac je napisao(la):
Ljudi, jako je lepo mastati, ali je jos bolje biti malo i na zemlji. Znam masu ljudi koji su se tripovali na te price i od svega sipak. Za takvu stvar je potrebna nenormalna doza entuzijazma koji je u ovoj zemlji sveden na minimum. Pravljenje igre zahteva enormna ulaganja za nase pojmove, sto znaci treba naci sponzora. Pitanje je ko bi se lud, u ovj situaciji, usudio da ulaze novac u tako nesto. Jedno je znati 3d studio i c++ a totalno je druga prica napraviti igru koja moze da pokupi deo kajmaka na vec ogromnom trzistu
...i pozeljna je koliko toliko originalna ideja (ako je to uopste moguce) cega nazalost ima sve manje :(
 
Vidim da je ovaj post od pre godinu dana, ali ajde da se nadovezem sad kad ste ga potegli.

Ja sam sam napravio i pravim 3d svemirsku simulaciju. Programiram u Delphiju i koristim dx8.1. Sve je napisano od nule znaci kompletno moja igra.
Radim nesto malo vise od godinu dana. Mozete probati demo i uveriti u trenutno stanje alpha verzije:
http://www.ptt.yu/korisnici/r/a/radivojr/

Pozdrav
 
Sta koristis od komponenata? Voleo bih da probam...
Radio sam nesto kao u Delphiju, ali u OpenGL-u, sa paketom GLScene.

www.glscene.org
 
evo ljudi ja cu scenario da vam napisem
ako treba patriotski, to je za DZ. onda
zasto se ljudi prvo naloze na pravljenje 3d igrica
pa tek onda na programiranje
valjda se prvo pocinje od iks-oks-a
pa onda tetris a ako i daljes imas zelju/uspes/motiv/patriotske pobude
onda ti se i ja prikljucujem
poz
 
Ne koristim komponente nego directx headere.

Sto se tice scenarija, ova igra je za ceo svet tako da glavna kampanja nece imati nikakve veze ni sa planetom zemljom ni sa srbima :)

Ali bice lako napraviti sopstvene kampanje tako da mozes napisati scenario za neki mod/addon.
 
Yu_Skywalker je napisao(la):
Vidim da je ovaj post od pre godinu dana, ali ajde da se nadovezem sad kad ste ga potegli.

Ja sam sam napravio i pravim 3d svemirsku simulaciju. Programiram u Delphiju i koristim dx8.1. Sve je napisano od nule znaci kompletno moja igra.
Radim nesto malo vise od godinu dana. Mozete probati demo i uveriti u trenutno stanje alpha verzije:
http://www.ptt.yu/korisnici/r/a/radivojr/

Pozdrav
cheers
Skinuo, probao i moram priznati da sam se iznenadio (nisam ocekivao da je toliko dobro, mada ima tu jos dosta posla).
U svakom slucaju, svaka cast i samo nastavi tako...
:wave;
 
Nazad
Vrh Dno