Šta je novo?

Posta Net Digitalna TV

@midlfinger

Što se utičnica tiče, nema ovde problema. Sa tog crteža koji sam sklepao tačno takva stoji u dnevnoj sobi iza TV-a i njemu ne smeta, merili su i signal je dobar. Za modem znam da može da pravi neka gušenja signala i tamo takvu nisam ni stavio. Kad sam rekao da sam staru "modifikovao", bukvalno znači da sam napravio "kalup" kako bih učvrstio kabl na izlazu iz zida. Slikao bih da pokažem ali ne mogu, sad su mi stavili sa otvorenom doznom F-muške konektore sa F-ženskim između. Moje je bilo isto to, samo elegantnije. Direktnije od ovog bi bilo da sam zalemio kablove, ali na šta bi to ličilo.
Što se Comega razdelnika tiče, imam takav klasični ispred modema sa 3,5dB gubitka na oba izlaza. Kažu za svaki problem postoji rešenje, kod mene je i obrnuto. Vidi sliku razvodne kutije. Taj kabl sa desnog izlaza tako savijen i toliko nategnut, a krt je prilično, bojim se da se ne izlomi dodatno ako bih stavio razdelnik gde su sve "noge" na istoj strani. Možda bih morao i da skratim kablove u tom slučaju. A opet teško je naći u BG-u tzv. 1-way tap splitter/ odvod, sve klasični razdelnici. Imaju firme koje snabdevaju provajdere, ali ne daju na malo.
Evo i statusnih ekrana modema, pre i posle dodavanja drugog razdelnika. Pre neki dan modem je blokirao, samo Upstream parametri su bili prikazani, pa sam otkačio drugi TV. Juče sam opet prikopčao, sadašnji status je na drugoj slici modema.
Parametri su izvan specifikacije DOCSIS i eto da kažem vrlo vrlo loši. Konektori su loše postavljeni na svim osim na jednom kablu. Ali ako ti radi OK ili ako nemaš uslova da se odradi drugačije onda je OK.
 

@DonVlad

Kad sam ušao u raspravu sa korisničkom službom pre nekoliko meseci oko načina rada njihove tehničke službe, tj. prerade i dorade instalacija, sve mi je delovalo kao već viđen scenario. I starom sam govorio od tada da izgleda da im je cilj ne da privuku što više korisnika, nego da oteraju postojeće. Da dovedu firmu na rub propasti pa da ga preuzmu Telekom ili SBB po bagateli. Verovao sam da će to biti ipak Telekom, jer je Pošta na toj obali u pogledu rata oko sportskih kanala.

Inače, SBB je usisao mog prvog provajdera Beogrid i mene kao korisnika. Oprema je bila ista, cene manje-više u zavisnosti od paketa. Trajalo je nekih 3-4 godine. A onda su mi isključili signal sa krova (Beogrid je kabl sa krova uveo kroz prozor stana) i rekli da pređem na "indoor" varijantu, kroz vrata stana, 1.500 din skuplje. Ili da pristanem ili mrak. Čak su mi i terenskog agenta slali na vrata i da me zivka telefonom da me nabedi da potpišem, kako ću dobiti neke silne pogodnosti i da će sve biti jeftinije nego pre. Kako je Pošta tad imala među retkima sve sportske kanale i kako bi iskoristili postojeće instalacije umesto bušenja novih, potpisao sam ugovor sa njima.
I sad će istorija da se ponovi. Vijaće nas kojekakvi agenti da potpišemo ugovor sa Telekomom, kroz koju godinu će opremu izmenjati i naravno da će i cene nabiti. A ja muku mučim da smestim kablove i sad je to Sizifov posao, jer će morati da se provlače novi kablovi. Znam da većina stanara to ne želi, većina korisnika su penzioneri i neće burgijanja i veće cene. A pita li ko nas šta? Imamo li pravo na svoj izbor ili samo na ono što nam se nudi? Sve se radi na divlje, dođe mi da zbrišem odavde.

@MilanKragujevic

Što se aktuelnih parametara tiče, slažem se da su loši. Međutim, ne slažem se u pogledu konektora. Dolazni signal ide preko RG6 kabla terminisanim kompresionim F konektorom. Potom idu dva RG59 kabla kroz zidove sa navojnim F konektorima na krajevima. A onda RG6 kao antenski kablovi opet sa kompresionim konektorima. Ekipa je proveravala spojeve, tvrde da su dobri. Mogu samo da im verujem pošto nemam merač jačine signala. Jedino unimerom mogu testirati antenske kablove. Upadljivo je da kablovi idu redom RG6-RG59-RG6. Probao sam da provučem sajlu kroz bužir u zidu, da vidim je li moguće uvlačenje drugog kabla. Probao sam i izvlačenje postojećeg. Jednostavno ne ide, bužir nije rebreno crevo već neka tvrda plastična cevka 10-12mm prečnika. Bar da mogu kroz zid da vidim kako su napravili krivine, da znam je li ikako izvodljivo. Svi kažu da su mi šanse slabe do nikakve. A taj kabl je inače star preko 30 godina, krut, krt i ima tragove oksidacije na sebi. Možda zato stavljaju navojne konektore na njega umesto kompresionih.
Bežična veza sa dva razdelnika ispred štuca. Nisam odvod probao još jedino. Najidealnije bi bilo da sam mogao uvući još jedan kabl kroz zid, tako bih imao samo jedan razdelnik sa tri izlaza, po 7dB slabljenja za dva TV-a i 3dB za modem. To mi je bila želja, ovo je realnost nažalost.
 
Sećam se tih vremena, i meni je Beogrid na toj adresi bio prvi flat net :), 10 godina, dok se nisam preselio. Mojima sam tad odjavio Beogrid i uzeo objedinjenu Poštu, tv+net, za daleko manji novac. I eto sad opet moram da se bavim time... Poštu net sam im držao jer SBB ne blokira EON koji im dajem za tablet, to više neće moći kad uđu u Telekom jato...
 
A kako je bilo pre? Između čega smo mogli da biramo? Uvek se svodi na izbor iz ponude; pa i to što si ranije koristio je bio tvoj izbor između tada ponuđenih opcija.
Stvar je prosta; postoji ponuda, pa svako odabere šta mu najviše odgovara. Pritom, naravno ne postoji nikakva obaveza da se mora imati net i TV u stanu. Postoji i još jedna opcija; otvoriš svoju firmu, kupiš potrebnu opremu i licence, zaposliš ljude i formiraš ponudu kako tebi odgovara i kao takvu ponudiš (ili kako kažeš "nametneš") tržištu. :)
 
Ranije nismo ni mogli da biramo i to mi je bilo sasvim OK nego ovo danas. TV signale si hvatao krovnom/sobnom antenom a danas ako hoćeš više od 10 levih kanala tražiš provajdera. I to je OK, prešao sam na Beogrid i izabrao njihovu Internet ponudu. Nastupila aneksija od strane SBB-a i automatski sam postao njihov korisnik, ništa me nisu pitali samo obećali da će sve biti po starom. I na to sam pristao. Kasnije su mi ponudili Trio paket i potpisao sam ugovor. Ali kad mi je došlo do prekida signala na krovu jednog dana, rekli su da signal tako neće više uspostavljati. Dali su mi ultimatum, da puste signal kroz hodnik ili da raskinem ugovor. I vratio sam opremu i raskinuo ugovor. Nisam hteo da mi 5 dana burgijaju kao komšiji preko puta i razvlače kablove svuda po stanu, plus cena bi išla od 1.500 din naviše.
Sad Telekom preuzima Poštu i biće izvesno ista situacija. Niti su koga pitali smeju li uvoditi kablove u zgradu, kao i SBB, niti će pitati stanare žele li da im ostane stara instalacija. Nebitno je da li je oprema zastarela, mnogi stanari ne žele razvlačenje kablova po stanu a to im ne gine kad Telekom stupi na scenu. Ne zaboravi da su mnogi penzioneri i skromnijih primanja a cena neće ostati ista ni približno.
Sigurno je da nisam birao da mi premeću i izbacuju kanale po svom nahođenju, kao i da mi razvaljuju štokove i utičnice kako bi povezali kablove. I sigurno da mi sutra neće dozvoliti da koristim postojeću instalaciju. Neću imati izbor između postojećeg, starog, lošeg i novog, boljeg. Izbor je ili novo ili šipak.

Možda neki misle da mi je razmišljanje ispravno, drugi da je zatucano. Jednostavno, imao sam do skoro tuce raznih preraspodela kablova po stanu i ne mogu više to da gledam. Neću ni da se svrstavam na stranu nijednog od provajdera u hladnoratovskom sukobu, biću Jugoslavija po tom pitanju. Ali bilo bi lepo kad bi i stanare pitali za mišljenja, a ne da rade kaubojski i misle isključivo na profit.
 
Zbog instalacije i niske cene su i moji i dalje na PTT. Pa nek’ traje dok traje. Što se preuzimanja tiče, nije prvi put da se puštaju ovakve vesti, lešinari sa N1 jedva dočekali da pljuckaju po državi i telekomu, ja bih ipak malo sačekao...
 
Meni deluje potpuno logično, čak se čudim što su izdržali do sada. Pošta net je jedan od retkih provajdera koji Telekom nije kupio u proteklim godinama, a videli smo da su kupili sve što ima makar 5 korisnika. Ja baš hteo sledeće nedelje da vozim oca u Pohorsku da potpiše novu UO, da smanji račun za 600 din. Međutim, sad nema šanse, hvala sudbini! :p Nek se voze još malo pa ću videti šta da radim. Juče baš SBB u njihovom ulazu razvlači optiku, biće optika SBB, Telekom, Orion u ulazu pa nek svako bira šta mu odgovara.
 

@mitar1982

Ne znam druže, gde ima dima ima i vatre.
I kako uopšte sad stoji stanje na tržištu, SBB i Telekom drže koliko 80-90%? Šta je još opstalo pored njih? Ima li uopšte neki provajder da ima Arene i SK objedinjene u ponudi? Kad se setim da sam bio u Telekomu, a njihova službenica mi sugerisa da mogu pored SBB-a i da pristupim njima. Tako bih imao sve sportske kanale reče o_O.

@DonVlad

Vidiš, ja Orion još nemam u zgradi. Mada ne znam ni kako bi ga nakačili. Jednostavno nema više mesta za kablove, Telekom je svoje čak kačio i na gelendere. Ko zna, možda i nama ponude nešto poput krečenja da dobiju zeleno svetlo. Eto onda neka ruše ovu fušeraj zgradu i nek izgrade novu, pa nek provlače kablove gde stignu. Cena nije bitna, potpisujem odmah.
I da dodam, nije neophodno da vodiš oca da potpiše ugovor. Ako nećeš na svoje ime, možeš uz kopiju njegove LK i na tom listu papira sastaviš prostu izjavu volje/ovlašćenje da u njegovo ime potpisuješ ugovor i staviš dole njegov potpis. Da ga ne vučeš po ovoj vrelini i da se ne gnjavi na šalteru. Ja sam mom tako obavio.
 
Zbog instalacije i niske cene su i moji i dalje na PTT. Pa nek’ traje dok traje. Što se preuzimanja tiče, nije prvi put da se puštaju ovakve vesti, lešinari sa N1 jedva dočekali da pljuckaju po državi i telekomu, ja bih ipak malo sačekao...
Naravno da se puštaju takve vesti jer se skoro uvek ispostave da su tačne. Tako je bilo i za druge operatere koje su kupili i Telekom nije mogao ništa da demantuje. Ne vidim šta je tu protiv države, da je Telekom privatna firma bilo bi čudno da se bave njihovim poslovanjem. Ovako dok su državno preduzeće moraju da polažu račune, jer ako (i kada) propadnu svi mi ćemo plaćati njihove dugove. Sada je posebno zanimljivo jer su u pitanju dva državna preduzeća, mada za Poštu je jasno da im uopšte ne treba ta delatnost jer lepo zarađuju od poštanskih usluga.
Telekom sa druge strane stalno potencira to da se SBB buni jer gubi poziciju monopoliste, što u prevodu znači da je plan da oni zauzmu to mesto. Šta je tu pozitivno za korisnike kada dobiju dva dominantna operatera na tržištu? Niže cene? Ne bih rekao.
 
Pomenuti članak je veoma tendenciozno napisan, više puta se ponavlja koliko je novca Telekom izručio na prava prenosa Premier lige koja sa nikakve veze nemaju sa ovom kupovinom, kao i još par paušalnih pasusa o poslovanju Telekoma, ali o samoj akviziciji iz naslova nema ni reči.
 
Pa baš je to pravi termin, izručili. Kada se sabere koliko je novca u zadnjih dve godine potrošeno na razne kupovine što operatera, što tv prava pitanje je odakle im toliki novac. I ko garantuje da će se uloženo vratiti. Pogotovo što je veliki deo tih kupovina daleko iznad cene.
Ne vidim da tako kritikuješ saopštenja Telekoma koja kao da su partijski pamfleti a ne od ozbiljne telekomunikacione kompanije koja teži da se razvija prema tržišnim principima. Sa Poštom će se dogovoriti lako, nego nisu mogli sve odjednom da preuzmu, moraju da prođu te neke nazovi procedure od komisije za zaštitu konkurencije.
 
Ne koristim nikakve usluge Telekoma, ne pratim teme i novosti, pa i ne komentarišem njihova saopštenja. A to ima veze sa ovom temom koliko i Premijer liga sa PTT KDS-om.
 
Mom tastu zaračunali kamatu od 1650 dinara, na junskom računu, a čovek sve uredno plaća (mi mu plaćamo račune online). Ispostavi se da je moje ženče, kad je plaćala majski račun, promašila poziv na broj. Genijalni Pošta net, naravno ne vidi tu uplatu, već stavlja dug od 995 dinara, (900 je bio majski račun), i računa kamatu od 1650 dinara jer negde u 2009, godini postoji dug od 95 dinara! I na taj dug od 95 dinara, oni lepo roknuli zateznu kamatu.... Malo je reći da sam ih najstrašnije napljuvao u mailu za reklamaciju, i pripretio svim i svačim. Sad čekam odgovor.
 
Zar dug ne zastareva posle godinu dana, a apsolutna zastarelost nastaje posle 10?
 
Zar dug ne zastareva posle godinu dana, a apsolutna zastarelost nastaje posle 10?
Ko te je to slagao? Zakon o obligacionim odnosima?
Sve je to lepo i tačno u teoriji, u praksi je druga priča. Seća li se ko Infostanovog "lova na veštice" iz 2006/2007-me godine? Kad su ganjali pola zemlje za dugove stare i do 30 godina? Jeste bilo po sistemu "ako prođe - prođe", no nekima su napravili živi pakao. I sam sam išao da vidim šta se zbiva i tražili su mi dokaz za račun star 10-ak godina. Naravno da je bačen, ako je uopšte i bio plaćen, ko bi se sećao toga. I kaže lik meni da je on u pravu jer njemu u računaru tako piše.
Stoji i da se ostavinska rasprava između ostalog pokreće i po službenoj dužnosti, pa eto moje niko da pozove, pa smo morali sami da se bakćemo sa birokratijom. Čeka država da se niko ne javi, pa da sebi uzme imovinu.
Davno sam shvatio da po zakonu nije "mora biti" već "trebalo bi da bude" a često i nije. Pravdu možeš isterati u odnosu 1:1, sa običnim svetom, ali kad staneš naspram države treba ti puno strpljenja, živaca i novca.
Sad ako za taj dug nisu slali nikakva pisma/opomene/utuženja na njega nemaju pravo, no sa državom je teško izaći na kraj. Apsurd je da mnogi pravnici tvrde da treba čuvati sve dokaze o uplati. To samo pokazuje koliko ova država drži do svojih zakona.
I da dodam za Poštu: kako mi je istekao ugovor na 2 godine automatski mi je stigao idući račun veći za 300 din. Kasnije sam skopčao da su počeli tarifiranje po ugovoru na neodređeno. Našao sam tu stavku u ugovoru, ali sam sigurno zaboravio na to. Pitam ih zašto me nisu obavestili nešto ranije, drugi to rade ukoliko dolazi do promene bitnih stavki. Što nisu poslali neko obaveštenje uz račun ili na samom računu mi skrenuli pažnju. Odgovor: "Trenutno nismo u tehničkoj mogućnosti da šaljemo obaveštenja", a bili su u mogućnosti da provere da je ugovor istekao i da mi pošalju uvećan račun.
 
Poslednja izmena:
Poštovani,

Dana 27.06.2021. godine, izvršili ste uplatu u iznosu od 901,00 dinar, sa pogrešnim pozivom na broj (upisan je poziv na broj od računa za mart 2021 godine, koji je već izmiren), prilikom čega se pomenuta uplata automatski proknjižava na najstariju neplaćenu fakturu, u Vašem slučaju to je bio račun za januar 2009 godine, u iznosu od 459,86 dinara, i deo računa za avgust 2009 godine, u iznosu od 444,47 dinara, tako da je ostao deo duga za račun za avgust 2009 godine, koji sada iznosi 95,53 dinara.

Vaše trenutno dugovanje iznosi 4.429,77 dinara. Dug se odnosi na sledeće račune: 1 ) na deo računa za avgust 2009 godine, u iznosu od 95,53 dinara, 2) na račun za maj 2021 godine, u iznosu od 900,89 dinara, 3) na račun za jun 2021 godine, u iznosu od 2.526,94 dinara, i 4) na račun za jul 2021 godine, u iznosu od 906,41 dinar.

Uplatu možete da izmirite pomoću obrasca “Nalog za uplatu“ na tekući račun broj 200-2228350101000-39, pri čemu u polje „Poziv na broj“ treba da se upiše referentni broj sa računa (0013780/1). Obaveštavamo Vas da sve uplate u Pošti, nalogom za uplatu na račun RJ „Pošta NET-a“, su oslobođene plaćanja poštarine. Podsećamo da je u Vašem interesu da rokovi plaćanja budu što kraći zbog obračunavanja zakonske zatezne kamate. Nakon uplate pomenutog duga, biće Vam obračunata pripadajuća kamata.



Forma računa je zakonom propisana. Operater ima zakonsko pravo da za kašnjenje u izmirenju dospelih faktura zaračuna zateznu kamatu. Kamatne stope dostavlja NBS, generišu se automatski, a u skladu sa datumom plaćanja računa. Kamatna stopa za predhodni mesec se zna tek narednog meseca.



Kamata koja se nalazi na računu za jun 2021 godine, u iznosu od 1.626,94 dinara, odnosi se na sledeće račune: 1) jedan deo kamate u iznosu od 768,01 dinar, odnosi se na račun za januar 2009 godine, koji ste izmirili 27.06.2021. godine (a trebalo je do 20.02.2009.), i period obračunate kamate je od 20.02.2009. do 31.05.2021. godine (za ovaj račun biće prikazana kamata i na tekućem računu, koja će biti obračunata za period od 01.06.2021. do 27.06.2021.), 2) drugi deo kamate u iznosu od 0,44 dinara, odnosi se na račun za april 2021 godine, koji ste izmirili dana 22.05.2021. (a trebalo je do 20.05.2021. ), i period obračunate kamate je od 20.05.2021. do 22.05.2021. godine, i 3) treći deo kamate u iznosu od 858,49 dinara, odnosi se na deo računa za avgust 2009 godine, koji ste delimično izmirili dana 27.06.2021. (a trebalo je do 20.09.2009.), i period obračunate kamate je od 20.09.2009. do 31.05.2021. godine (i za ovaj deo računa biće prikazana kamata i na tekućem računu, koja će biti obračunata za period od 01.06.2021. do 27.06.2021.)



U prilogu Vam se nalazi kartica faktura i uplata.



S poštovanjem.

U prevodu, da je uplaćeno ispravno, i dalje bi se vukao taj dug.... mislim da ću da angažujem advokata.
 
Zna li neko koja je tačno funkcija CA Modula? Ne mislim na funkciju uopšteno govoreći, već konkretno za Poštu. Kad su mi dali rečeno mi je da sportske kanale ne mogu gledati bez toga. Ispostavilo se da rade i bez modula. Pitao sam preko E-maila rečeno mi je da ne mogu gledati listu digitalnih kanala bez njega, a ne rade mi samo RTRS, OBN, HRT1 i 2, Pink M i BH i možda još 1-2 koje i inače ne pratimo. Zbog toga sam i vratio modul na kraju, međutim oni me ubeđivali i dalje da ne mogu gledati nijedan digitalni kanal sa njihove liste.
I kakve su to procedure za vraćanje opreme? Mislio sam da ću samo potpisati papir o vraćanju opreme, modula u ovom slučaju, a na kraju sam morao novi ugovor da potpisujem. I to ugovor za analognu TV?!
Pitao sam ih za aneksiju od strane Telekoma, prošlo je mesec dana od šuškanja. Niko ništa ne zna, navodno. Ostaje i dalje da se vidi.
 
Pa CA modul je tu za dekodiranje kodiranih kanala, većina nije kodirana.
 
Zaključen ugovor između Telekoma Srbija i Pošte Srbije
Pošta Srbije prestaje da obavlja usluge kablovske, korisnike preuzima Telekom
 
Neverovatno, ne možeš da ih se rešiš pa to ti je... kao kuga se šire. Ovo će biti treći put za dve godine da na nekoj lokaciji kod šire porodice moram da menjam provajdera jer je Telekom sve kupio, sve! Da poludi čovek!
 
A ti ovo komentarišeš kao da će biti smak sveta... Znalo se da će ga kupiti, čudno je da se to nije dogodilo ranije.

Nije mts užasan i da nudi krdža usluge.

Čitajući teme po forumu vidim da su svi isti po problemima i politikama. I pritom lično imam dva najjača provajdera
 
Ali slika u pozadini (na zidu) mi je pravi hit!
 
A ti ovo komentarišeš kao da će biti smak sveta... Znalo se da će ga kupiti, čudno je da se to nije dogodilo ranije.

Nije mts užasan i da nudi krdža usluge.

Čitajući teme po forumu vidim da su svi isti po problemima i politikama. I pritom lično imam dva najjača provajdera
To je stvar ukusa, ličnih potreba i pogleda na život i slobodno vreme. Bukvalno ne postoji jedan jedini vid ponude za koji bih se odlučio u odnosu na konkurenciju. Pošto smo na Poštanet odeljku foruma, da se vratimo na temu: baš me zanima kako će po ceni Telekom biti osveženje postojećim Poštanet korisnicima. 12 meseci dinar? A posle? Vraćamo fiksni? Net 800 Mb/s ali po kojoj ceni?
 
Nazad
Vrh Dno