Napravio si, tj dizajnirao neki demo kao za neku igru u UE5?
Da li se može to negde pogledati tipa yt? Ja bih baš voleo da vidim.
Pa nije mi ideja baš da se reklamiram ovde, ali kad već pitaš postoji kraći pregled demoa na YT-bu koji je postavljen ima već neko vreme kao dopuna za moju ličnu prezentaciju, a koju sam postavio na ArtStationu. Inače u planu sam imao da ga okačim negde kako bi svako ko to želi mogao da ga skine i testira s obzirom da je reč o punom operativnom tech-demou, i zapravo tek kada ga pokreneš dobijaš pravu sliku šta je tu sve urađeno i kako to sve skupa tačno izgleda. Da budem iskren to je već trebalo da se desi, ali kako sam posladnjih meseci bio prilično zauzet nažalost još uvek to nisam napravio i odlučio sam da to malo sačeka dok završim i ove preostale stvari na kojima trenutno radim. Da se razumemo ovde se ne radi o nekom demou za potrebe neke igre i gotovo ništa od mehanike tog tipa nije tu implementirano, već je reč o environment tech-demou koji osim toga što treba da pokaže šta je tu urađeno i kako izgleda može još da posluži za testiranje perfomansi. Elem, evo videa...
Demo je zapakovan pod verzijom 5.1 a osnovna ideja je bila da testiram izgled i perfomanse UE5ce pod Lumenom u punom dinamičkom open world okruženju. Kako Nanite nije u tom momentu još uvek bio kompletiran nisam ga koristio pa samim time ni tzv. VSM (virtual shadow maps) za senke, već su u demou korišćene uobičajene kaskadne shadow mape koje su mutnjikave ali i manje zahtevne. Iz ovog kraćeg filma koji sam napravio više kao dopunu za pregled enterijera mnoge stvari koje su tu prisutne se uopšte ni ne vide. U tom momentu sam koristio stariju grafičku karticu RX 5600 XT koja je demo mogla da pogura uslovno rečeno na nekim medium-high podešavanjima propisno. Ova kartica je ipak ograničenih mogućnosti kada govorimo o UE5ci, usled čega sam imao i solidnih problema da to uopšte snimim kako treba. Demo je snimljen u 1080p pa je urađen upscale na 2k u montaži. tako da to nije to i bolje ćeš videti kako stvari izgledaju zaista putem ovih fotosa dole. Takođe nisam snimao praktično ni okoliš izvan objekta. Kada budem odlučio da postavim demo, najverovatnije ću napraviti novi video sa kud i kamo konkretnijim pregledom.
Sad šta je tu sve urađeno je poseba priča, pošto je lista poduža. Nabrojaću čisto neke stvari: modularni model crkve zajedno sa teksturama i materijalima, određeni namenski props elementi, animacije, GUI odnosno widget sa podešvanjima, različiti BP elementi i alati koje sam koristio za izradu mape, namenski audio miksing za animacije, šejderi za vremenske uslove (vedro vreme, delimično oblačno i oblačno), color grading filteri, itd. Ono što mogu da dodam još je da nisam koristio nikakve pluginove i dodatke odnosno bilo šta što je neko drugi napravio. Ideja mi je bila da testiram UE5 kakav je bio u tom momentu i prođem koz čitav proces samostalno kako bih video tačno o čemu se tu radi, tako da sam sve praktično uradio sam. Jedina sporedna stvar na koju sam se oslonio dodatno je bila Quixelova biblioteka za props elemente pošto bi mi za izradu istih ipak trebalo previše vremena. Inače za potrebe ovog testa sam napravio sopstveni BP za dan-noć cikluse, zejedno sa integrisanim časovnikom (postavljen je u donjem levom uglu) i štopericom koja je radila u realnom vremenu, a čija svrha je bila merenje trajanja dužine dana i noći tokom gejmpleja. Hteo bih da dodam još da je putem ovog mog BP-a moguće napraviti različite situacije kada je reč o rotaciji usmerenog osvetljenja odnosno sunca tj trajanja dužine dana i noći, čak je moguće proizvesti i neke pomalo blesave situacije gde sunce nikada ne zalazi što može da bude interesatno za neku recimo svemirsku simulaciju ili SF video igru. Takođe sam neretko imao potrebe da unutar objekta testiram određene svetlosne situacije, pa sam dodatno bio napravio i mini gizmo koji je prikazan u okviru videa, kako bih unutar objekta mogao da vidim tačno položaj sunca u datom trenutku tj. satu što je izuzetno korisna stvar inače. Osim ovoga još bih mogao da spomenem recimo i da sam u BP-u za kameru integrisao autofokus funkciju koja pokazuje tačno odstojanje od kamere do objekta koji je u fokusu, što je potencijalno gledano još jedna od tih manjih zezalica, a koje mogu biti integrisane u nekoj FPS video igri. Mnoge od ovih sporednih stvari koje sam spomenuo, a bez kojih ovaj demo svakako ne bi bio ovako efektno zaokružen na kraju sam morao u hodu da rešavam, za šta aspolutno nisam bio ni malo pripremljen s obzirom da ja nisam programer i nikada se nisam bavio takvim stvarima prethodno. Ali u tome i jeste draž rada pod Unreal-om i rekao bih glavni adut pošto vam ovaj endžin apsolutno omogućuje da napravite dosta toga samostalno uz malo dodatnog angažovanja. Izuzetno je intuitivan za rad i mogao da kažem da pored toga što su me neke stvari zaista propisno namučile dok ih nisam pohvatao, u globalu gledano zaista sam uživao radeći na ovom demou.