Šta je novo?

Pomoc oko izbora budzet aparata

LiLa

Čuven
Učlanjen(a)
01.07.2002
Poruke
708
Poena
620
Kako mi je potreban fotoaparat za opštu i porodičnu upotrebu i ne želim da dam više para nego što moram jer sam ipak početnik po tom pitanju i ne znam zaista šta prvo da gledam kod aparata i kako utiču broj megapiksela, veličina optičkog i digitalnog zuma i kako te i ostale karakteristike međusobno utiču na kvalitet fotografija zamolio bi pomoć oko nekoliko trenutnih ponuda koje mi se čine najzanimljivije. Naravno kupovinom samog aparata nameravam da se malo više i upoznam sa njima. Pročitao sam bench test i tamo su mi nekako najprirodnije slike i nebo na njima od fujiA900 ali mi nisu ni canon slike loše pa me zanima koja je najbolja ponuda od navedenih.

1.Canon A550 + torbica - 7000din
2.Canon A470 + torbica + punjač sa dve baterije - 9000din
3.Fuji A900 + SD 2GB Kingston + Punjac sa 4xAA 2000mAh + Torbica hardcase - 10400din ili bez dodataka za 9000din

Kvalitet fotografija ali i video zapis su mi na prvom mestu pa potom i lakoća upotrebe jer će aparat koristiti osobe čije poznavanje engleskog jezika blago rečeno nije sjajno. Takođe ako postoji neka bolja ponuda koju nisam naveo ovde i nju bi uzeo u razmatranje. Hvala.
 
Poslednja izmena:

Prilozi

  • bez blica mutno cvece.txt
    612 bajta · Pregleda: 54
  • pod blicem cvece.txt
    718 bajta · Pregleda: 47
  • mracna slika.txt
    612 bajta · Pregleda: 41
  • svetla mutna slika bez blica.txt
    614 bajta · Pregleda: 44
Ekspozicija na prvoj slici je 1 sekund, to je sa tako malim i lakim aparatom praktično nemoguće mirno snimiti iz ruke čak i sa IS. Što se "naknadnog zamračivanja" tiče, on dodatno osvetljava sliku na LCD ekranu da bi video šta kadriraš, ta slika nema veze sa onim što će on zaista da snimi. Jedino merodavno je da pogledaš kako je fotka ispala pa onda da mu naknadno pojačaš ISO ili vreme ekspozicije. Dakle, to što ti na LCD-u vidiš neku sliku kao OK osvetljenu ne znači da će ona zaista biti takva. Mislim da bi od silne pomoći bilo kad bi ova funkcija mogla da se isključi i da na LCD-u zaista vidimo fotku kakva će približno biti, nažalost te funkcije nema.
 
Mislim da razumem, međutim ono što me buni i zbog čega sam zakačio i 4. sliku pored 3. je to što je osvetljenje bilo isto prilikom obe.
 
Mislim da razumem, međutim ono što me buni i zbog čega sam zakačio i 4. sliku pored 3. je to što je osvetljenje bilo isto prilikom obe.
To i mene buni. Aparat je očito drukčije izmerio svetlo (proveri koji tip merenja je uključen u aparatu), ali prva slika je snimljena sa 1/8, F5.5, ISO200 a druga sa 1/3, F5, ISO320.

EDIT: pobrkao sam ISO prilikom računanja (mislio sam da je 320 na prvoj slici). Elem, kod druge slike je ekspozicija 2.5 puta duža, a ISO oko 1.5 viši, plus nešto otvorenija blenda, to je oko 4 blende razlike, pa je zato očekivana i ovakva razlika u osvetljenosti.

Javi koji tip merenja svetla je uključen.
 
Poslednja izmena:
Mislim da razumem, međutim ono što me buni i zbog čega sam zakačio i 4. sliku pored 3. je to što je osvetljenje bilo isto prilikom obe.
Jeste osvetljenje bilo isto ali nisu ti postavke prilikom fotkanja iste. Na onoj tamnijoj 3 brzina zatvaraca je 1/8 a iso je 200.
Kod fotke 4 smanjio si brzinu zatvaraca na 1/2 sec i povecao osetljivost ili ISO na 320???
Zato je slika 4 svetlija. A koliko treba da bude ISO i brzina zatvaraca moras da eksperimentises. Imas tu i kompenzaciju ekspozicije pa stavi je u + dobices vise svetla. Sada ti je na 0.
Vezbaj, kaci fotke, a mi cemo ti pomoci dobronamerno dok ne dobijes pristojnu fotku.
Pozdrav :wave:
 
Moj je utisak da je aparat bio na "auto".
Vrlo moguce. U jednom momentu sam i ja to pomislio. ;)
Stavi na TV za pocetak tako sto ces priorotet dati zatvaracu. F broj neka ti je na 2.8 odnosno najsire otvorena blenda. Polozaj objektiva neka je u najsirem delu odnosno nemoj da zumiras. ISO ne sme da ide vishe od 200 vec kao sto rekoh, slikaj mirno ili se nasloni na nesto, izbaci vazduh iz pluca i stavi na pola sec. brzinu. Stavi na spot merenje i slikaj za pocetak izdvojene objekte. Ovo sve govorimo o nocnoj fotografiji.
Cak ako je svetlo nesto jace mozes i 1/4. Evo jedan primer pa pogledaj exsif.
:wave:
 

Prilozi

  • FIGURA2.jpg
    FIGURA2.jpg
    117.4 KB · Pregleda: 70
Nece mu bash mnogo znachiti da stavi Tv kada nema svetla :) Treba da stavi Av i otvori blendu max, pa onda ISO koriguje da ima bar 1/10-1/15, shto uz IS i mirnu ruku treba da bude oshtro bez problema.
 
Poslednja izmena:
Nece mu bash mnogo znachiti da stavi Tv kada nema svetla :) Treba da stavi Av i otvori blendu max, pa onda ISO koriguje da ima bar 1/10-1/15, shto uz IS i mirnu ruku treba da bude oshtro bez problema.
Meni je u pocetku upravo lakse bilo sa TV modom. Jer kad otvorim blendu a necu da dizem ISO veci od 200 u vecini slucajeva max 400 zbog shuma, moze fotka biti tamnija nego sto zelim u zavisnosti od svetla. Lakse mi je bilo da povecam ekspoziciju ( imam mirnu ruku :D ) i malo korigujem u + kompenzaciju. Tu je IS od presudne vaznosti. Ni jedna fotka nocu ili u sumraku koju sam postavljao nije bila sa stativa vec iz ruke.
No nek proba sam pa sta mu je lakse neka tako uradi. :)
 
Poslednja izmena:
Pa tebi uslovi diktiraju dokle mozesh da idesh, Tv mod ti nece pomoci nishta u tome. Ako na otvorenoj blendi i ISO200 imash 1/5 recimo, imash dve mogucnosti, da dignesh ISO na 400 ili da podexponirash za blendu i nekako prodjesh sa 1/10 uz pomoc stabilizacije, tako da ne kapiram shta tu Tv pomaze kada svetla jednostavno nema :D
 
Poslednja izmena:
Pa tebi uslovi diktiraju dokle mozesh da idesh, Tv mod ti nece pomoci nishta u tome. Ako na otvorenoj blendi i ISO200 imash 1/5 recimo, imash dve mogucnosti, da dignesh ISO na 400 ili da podexponirash za blendu i nekako prodjesh sa 1/10 uz pomoc stabilizacije, tako da ne kapiram shta tu Tv pomaze kada svetla jednostavno nema :D
Pa mogu ja ISO da dignem i na 800. I sta cu da dobijem sem shuma. Sustina je da se zakljuca ISO kod aparata iz budzet klase i izbegne shum pri tezim uslovima fotkanja. Ako se ekspozicija produzi dovoljno da aparat pokupi dovoljno svetla eto ti dobre fotke bez shuma.;) Ima toliko fotki koje sam postavio ovde na forumu u tezim uslovima i ne vidim u cemu je problem. Ako sam mogao da dobijem svetla na pretek kao sto se na fotki koju sam gore postavio vidi, sto to on ne bi mogao?
Ako je negde ekstremno tamno e onda treba razmisljati o upotrebi blic.
Ovo sto si napisao vazi za kvalitetnije fotoaparate gde je ISO 400 uobicajena pojava. A na budzet aparatima izbor kada to dozvoljavaju uslovi.
U sustini najbolje je da radi u manuelnom modu kad dobro upozna mogucnosti/nemogucnosti svog aparata. :)
Evo jedna nocna nista obradjivana dakle iz aparata sa ISO 400.
 

Prilozi

  • ULICA.jpg
    ULICA.jpg
    159.3 KB · Pregleda: 86
Nikako se ne razumemo :)

Ja navodim samo primer, naravno da je najbolje da imash iso100, ali shta kada to ne mozesh ? Ti si napravio ovu fotku pri ISO400 i 1/6, znachi nisi mogao ni ISO200 i rizikovao si da stresesh fotku (ili si napravio vishe komada pa odabrao onu uspelu :) Upravo o tome pricham, Tv ti tu nishta nije znachio, shto nisi stavio ISO200 ili 100 ? :) Svetla ima koliko ima, i kada ga nema, morash da dizesh ISO, ili ne vadish aparat iz torbe na tim kompaktima :)

Tv mod sluzi kada imash dovoljno svetla i hocesh ekspoziciju da zakljuchash na odredjenu vrednost, a i ja koji najvishe fotkam sport, koristim ga 2% vremena :) Av je ultimate mod i raspitaj se, svi ga koriste u 98% sluchajeva, ako izuzmemo ljude koji rade samo u studiju :)
 
Poslednja izmena:
Nikako se ne razumemo :)

Ja navodim samo primer, naravno da je najbolje da imash iso100, ali shta kada to ne mozesh ? Ti si napravio ovu fotku pri ISO400 i 1/6, znachi nisi mogao ni ISO200 i rizikovao si da stresesh fotku (ili si napravio vishe komada pa odabrao onu uspelu :) Upravo o tome pricham, Tv ti tu nishta nije znachio, shto nisi stavio ISO200 ili 100 ? :) Svetla ima koliko ima, i kada ga nema, morash da dizesh ISO, ili ne vadish aparat iz torbe na tim kompaktima :)

Tv mod sluzi kada imash dovoljno svetla i hocesh ekspoziciju da zakljuchash na odredjenu vrednost, a i ja koji najvishe fotkam sport, koristim ga 2% vremena :) Av je ultimate mod i raspitaj se, svi ga koriste u 98% sluchajeva, ako izuzmemo ljude koji rade samo u studiju :)
Ma dobro verujem ti drivere to sto navodis. Nisam naparavio vishe komada vec tu jednu. Imam dosta mirnu ruku i jako je mali procenat neuspelih stresenih fotki. Ja uvek rizikujem kad fotkam. :d
Sto taj IS nemam na Fuji 6500. :mad: Cak i na njemu bez stabilizacije cepam nocne fotke iz ruke ali ima skarta moram priznati. :D
Meni je manuelni mod zakon, pa sve lepo podesim kako hocu i ne brinem za krajnji rezultat. :)
Pozzz
 
Manuelni mod sluzi takodje samo u specijalnim situacijama, uglavnom kada se koristi spot merenje (prejaki kontrasti), a najvishe u studiju i radu sa eksternim blicem, tako da nema potrebe koristiti ga svaki dan..
 
Poslednja izmena:
Manuelni mod sluzi takodje samo u specijalnim situacijama, uglavnom kada se koristi spot merenje (prejaki kontrasti), a najvishe u studiju i radu sa eksternim blicem, tako da nema potrebe koristiti ga svaki dan..
E sad ti sve shvatas bukvalno. :) Kad god uslovi dozvoljavaju volim da imam kontrolu nad svim parametrima fotkanja. Jedno je kad se slika siroki kadar, drugo zatvoreni prostor, trece macro, cetvrto otezani uslovi fotkanja....
Naravno da se prilagodjavam situaciji. Retko ces videti promaseni WB na mojim fotkama. Mnogo je to podataka sad, da bih tupio sta kada radim.
Malo je bilo situacija zbog obaveza da slikam u RAW kad ga vec imam. Probao sam naravno i fotke su vishe nego odlicne za prosumer klasu.
Udario sam sebi embargo na postavljanje fotki, ali sam uvek spreman da pomognem clanovim bench zajednice pa i tebi da uvek budes u pravu. :d
:wave:
 
Mnogo korisnih saveta. Hvala, siguran sam da će koristiti kako meni tako i drugim manje iskusnim korisnicima.
 
Nisam osporio tvoju zelju da pomognesh, samo nemoj da bude kao sa stabilizacijom senzora na 50D :) A ja naravno da sam uvek u pravu, pricham samo o onome shto dobro znam :)
Bice sigurno. Ko radi taj i gresi odnosno postavlja dezinformaciju sa drugog sajta. Kao shto ni dSLR nece imati video mod. ;)
A tvrdnja "da sam uvek u pravu" protivi se prirodnom zakonu. Nista na svetu ne postoji u 100% obliku pa ni misao. Za ljude se kaze da su gresni a materija ima cistocu 99.9% max sto opet nije 100%. Apsolut ne postoji ili ga jos nasa civilizacija nije upoznala.
Sto opet ne znaci da ne cenim i ne postujem tvoje znanje. :)
 
Kao shto ni dSLR nece imati video mod. ;)

Ja to nikad nisam rekao, a chak i da jesam to je samo predvidjanje, ne pogreshna informacija :)

A tvrdnja "da sam uvek u pravu" protivi se prirodnom zakonu. Nista na svetu ne postoji u 100% obliku pa ni misao. Za ljude se kaze da su gresni a materija ima cistocu 99.9% max sto opet nije 100%. Apsolut ne postoji ili ga jos nasa civilizacija nije upoznala.
Sto opet ne znaci da ne cenim i ne postujem tvoje znanje. :)

Upravo ne :) Dosta puta sam se (i verovatno svako) ujeo za jezik jer sam tvrdio neshto u shta 100% nisam bio siguran, tako da sam nauchio lekciju i sada izgovaram samo ono u shta sam 100% siguran, za ono shto nisam proverim prvo na netu, to je bar danas lako ili jednostavno ne pricham o tome, tako da mogu da kazem da u mojim postovima ne postoje dezinformacije zbog nedovoljne obaveshtenosti ili ne znam ja shta :)
 
Poslednja izmena:
pa to i pitam, znači radi optički zum kada se snima video?

edit:
ili misliš da se zumira na početku pa koliko zumiraš toliko snima?
 
Poslednja izmena:
Ako zumiraš na početku (tj. pre početka video snimanja), onda će taj optički zum koji si postavio važiti i za video. Ali ne može da se menja dok traje snimanje videa. Znači, optičko zumiranje u smislu promene zoom-a tokom video snimanja ne radi.

Digitalni zoom 4x radi u svakoj situaciji, ali video sa digitalnim zumom je, po mom mišljenju, grozan.

A ono što te je zbunilo je moja gruba omaška u prethodnoj poruci (sad sam ispravio). Trebalo je da piše digitalni, a ne optički.
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno