Šta je novo?

Pitanje za audiofile

crnivitez

Čuven
Učlanjen(a)
17.01.2002
Poruke
65
Poena
609
Da li je neko cuo ribbon zvucnike i kakvi su utisci?
 
crnivitez je napisao(la):
Da li je neko cuo ribbon zvucnike i kakvi su utisci?

Nisam ih slusao, cuo za njih odavno, sve najbolje, a cena je bila neka golema astronomija. Trebalo bi Notax da zna o tome povise.
 
ribboni

Ribbon naziv nastao od "trake". Umesto klasicne membrane, imamo uske dugacke trake, vertikalno postavljene, nekoliko komada jedne pored drugih, koje se nalaze izmedju chelicnih ploca. Sa zadnje strane je veci broj specijano rasporedjenih magneta, uz pomoc kojih se u homogenom magnetnom polju te trake pomeraju napred nazad, ili bolje receno, vibriraju, jer je predvidjeno da rade na srednjim i visokim frekvencijama.
Zbog same konstrukcije, imamo ravnomernije homogeno magnetno polje nego kod klasicnih dinamickih zvucnika, ravnomernije kretanje traka, nego membrane, manja izoblicenja. Trake su dosta lakse od membrane, tako da je i tzv. impulsni odziv mnogo bolji.
Kada se poslusa, razlika je kao izmedju prosecnog tranzistorskog pojacala i solidnog cevnog pojacala. Zvuk je "prirodniji" i "vazdushastiji".
Kod nas je radio odlicne rucno radjene Ribbon jedinice Aca-Ribbon, koje su kostale dosta manje od inostranih, a bile su odlicne. Ako se dobro secam, par velikih ribbona sa hornama pozadi i sa sve trafoima (ribbonima su potrebni pretvaraci) koji su radili od 1000-20.000 Hz su kostali oko 300 Evra. Slusao sa nekoliko varijanti zvucnika sa ribbonima. Dve varijante sa Acinim ribbonima, i dve u seriskim zvucnicima. Secam se da su jedne Acine velike podnostojece dvosistemske kutije, furnirane, lakirane sa pomenutim ribbonima, i svaka sa po dva 20 cm basa kostale oko 2500 DEM, i da su jele za dorucak bilo sta serijsko do oko 5000 DEM. Slusao sam ih na nekim Magnum mono blokovima i Denon DCD-1560 playeru i to je zvucalo zaista sjajno.
Nadam se da se prvobitno pitanje o ribbonu nije odnosilo na one dzidza-bidze koje se prodaju kao kompjuterski ribbon zvucnici, jer to zaista nema nikakve veze sa gore opisanim, vec se samo koristi "reputacija" ribbona, da se ljudi navuku i da im se proda prica.

Pozdrav
 
Re: ribboni

notax je napisao(la):
Kod nas je radio odlicne rucno radjene Ribbon jedinice Aca-Ribbon, koje su kostale dosta manje od inostranih, a bile su odlicne.

Radi li doticni Aca jos?
 
Re: ribboni

vlasta je napisao(la):
...



Radi li doticni Aca jos?

Ne znam. Nisam se dugo chuo sa njim. Imam negde telefone.
Tuzno je to sto u ovoj zemlji ljudi koji imaju talenta, vredni su itd, ne mogu da razvijaju svoje sposobnosti, da uche i napreduju dalje. Taj bi chovek (kao verovatno i ja :( ) na tom polju chudo napravio outside.
 
Re: ribboni

notax je napisao(la):
...
Ne znam. Nisam se dugo chuo sa njim. Imam negde telefone.
Tuzno je to sto u ovoj zemlji ljudi koji imaju talenta, vredni su itd, ne mogu da razvijaju svoje sposobnosti, da uche i napreduju dalje. Taj bi chovek (kao verovatno i ja :( ) na tom polju chudo napravio outside.

Cini mi se da smo za takve vase proizvode malo trziste, ili mozda pre da se kaze neobrazovano. Ovde svi ocekuju nesto dzabe, a vrhunsko. E pa nemoze.
 
Re: ribboni

vlasta je napisao(la):
...
Cini mi se da smo za takve vase proizvode malo trziste, ili mozda pre da se kaze neobrazovano. Ovde svi ocekuju nesto dzabe, a vrhunsko. E pa nemoze.

To je samo delimicno tacno. Nas covek je komotno spreman da da velike pare za uredjaje iz inostranstva, cija je etiketa vrhunski ili ekskluzivan krajnje diskutabilna, a na drugoj strani nije spreman da prizna nekom domacem konstruktoru da njegov proizvod valja. :(
Ali dugacka je to tema i krajnje nezahvalna za komentarisanje "iz koraka".
 
Re: ribboni

Aponen je napisao(la):
...
Nas covek je komotno spreman da da velike pare za uredjaje iz inostranstva, cija je etiketa vrhunski ili ekskluzivan krajnje diskutabilna, a na drugoj strani nije spreman da prizna nekom domacem konstruktoru da njegov proizvod valja.

Da, to je potpuno tacno.
 
Cao svima, posebno veliki pozdrav Aciribonu! Izuzetno sam pocastvovan sto te vidim u ovoj veseloj druzini!
Pitanje sam odavno postavio , a otprilike me toliko dugo i nije bilo na ovom forumu, i nije se odnosilo na komp. (krsh) zvucnike.
Elem, imam zvucnike made by Acaribon, ali nisam uspeo nikada da cujem zvucnike tog tipa druge proizvodnje, pa su me interesovala misljenja drugih ljudi. Ako neko ima ovakve zvucnike voleo bih da ih cujem.
O Acinim zvucnicima mogu reci samo najbolje! Jeste da je to moj prvi susret sa ribonima, ali u odnosu na sve do sada preslusane zvucnike, ovi su iz raja izasli :angel: Toplo ih preporucujem svim ljubiteljima dobrog zvuka
O odnosu cena/kvalitet , uopste ne zelim da raspravljam . Apsolutno best buy!
Da , jos da dodam da se ljudi ne hvataju za cenu koju je Notax pomenuo , jer ih Aca nikada ne pravi iste, vec u zavisnosti od toga sa kojim ce pojacalom u kombinaciji ici, u kakvoj ce se prostoriji slusati , koji ce se materijal koristiti prilikom izrade i slicno , tako da verovatno i cena varira. Moji su bili oko 2000€
Notax, hvala na iscrpnom odgovoru.
Pozdrav svima
 
crnivitez: "...jer ih Aca nikada ne pravi iste, vec u zavisnosti od toga sa kojim ce pojacalom u kombinaciji ici, u kakvoj ce se prostoriji slusati , koji ce se materijal koristiti prilikom izrade i slicno , tako da verovatno i cena varira. ..."

To je O.K. Radice dobro samo u tvom sistemu. Sve dok ne odlucis da promenis pojacalo ili da ih prodas. A tada dobijes (ili kupac) "shit". Zato se u velikoj vecini ne rade takva "podesavanja" da ne bi bilo "vecitih" zvucnika...
 
vidard je napisao(la):
crnivitez: "...jer ih Aca nikada ne pravi iste, vec u zavisnosti od toga sa kojim ce pojacalom u kombinaciji ici, u kakvoj ce se prostoriji slusati , koji ce se materijal koristiti prilikom izrade i slicno , tako da verovatno i cena varira. ..."

To je O.K. Radice dobro samo u tvom sistemu. Sve dok ne odlucis da promenis pojacalo ili da ih prodas. A tada dobijes (ili kupac) "shit". Zato se u velikoj vecini ne rade takva "podesavanja" da ne bi bilo "vecitih" zvucnika...

Netačno! Radiće malo bolje u njegovom sistemu, jer je uradjen "tjuning", uzimajući u obzir prostoriju, pojačalo itd. Oni će odlično raditi i u drugim sistemima, a čovek je samo hteo da objasni koje su još velike prednosti hand-made-a, jer sigurno ne možeš da dovedeš nekoga iz B&W-a ili neke druge firme da ti radi fino podešavanje skretnice, BR tunela i dampinga, i izbor kablova za izvlačenje maximuma.
Ovakvi zvučnici se rade od tako kvalitetnih komponenti, da će teško bilo šta u zvuku ili izgledu da se promeni u perodu od 20-30 godina, tj. to je proizvod koji skoro da može da se nazove "built for eternety". Samo mnoogo skuplji zvučnici velikih firmi su tako uradjeni. Nekada su neki jači modeli KEF-a radjeni tako. Ima ljudi u BG-u koji ih imaju 25 godina, i još veoma lepo zvuče, mnogo bolje nego ovi današnji skuplji modeli.

Pozdrav!
 
Cao notax,
postujem tvoje misljenje ali ga u ovom slucaju ne delim u potpunosti.
Da obrazlozim: ako neku komponentu pravis/prilagodjavas specijalno za samo jedan odredjen sistem, kada tu istu komponentu izvadis iz konteksta tog sistema ona nece raditi optimalno. Tj. ,postoji vrlo velika verovatnoca, da ce raditi znatno losije nego da je radjena na "klasican" nacin. Ne treba brkati pojam "tjuning" (kao zamenu raznih delova za kvalitetnije) i prilagodjavanje uredjaja sistemu (sto moze da zahteva i promene osnovne koncepcije).
Ovo ti govorim kao covek sa 14 godina iskustva u Hi-Fi "ludilu" i kao neko ko je imao sansu/privilegiju da napravi vecu "kilometrazu" nego "prosecan" HiFi-sta. Imam uske kontakte i sa nekim domacim proizvodjacima Audio uredjaja tako da ovo nisam pricao "na prazno".
Samo jos jedno misljenje!
Pozdrav i tebi! ;)
 
Mislim da se moje "tjuning" odnosi na vrlo male promene u skretnici, koje podraćumevaju male razlike u atenuaciji na visokim, i možda malo oko impendance, zavisno od damping faktora pojačala. To je osetljivije ako se koristi sa cevnim pojačalima. Takodje, BR tunel mora da bude malo duži kada se koristi sa cevašima, jer je zbog njihovog velikog ukupnog otpora Qt (totalni faktor gubitaka bas jedinice) dosta viši u sprezi sa cevnim, nego sa tranzistorskim pojačalom.
Mislim da te izmene nisu baš toliko velike, a da se radi o finesama, a i ovakvo radjene zvučnike kupuju ljudi koji hoće da dobiju max za uloženi novac, a ne razmišljaju o prodaji tih zvučnika ni za 20 godina. Moje mišljenje.

Pozdrav!
 
Uh, ovde su se malo uzburkale strasti, mada ni to neki put nije lose :D
Kada sam rekao da ih ne radi uvek isto, akcenat je bio bacen na cenu proizvoda jer je Notax naveo jednu cenu , a mene nisu toliko kostali. Cisto da ne bude posle nesto tipa:"Pera mi je prodao zvucnike za 10 000 , a Mika je rekao da su 2000. Bas me je zavrnuo!" :d Mislim da se sada razumemo.
Sto se samih zvucnika tice, isprobani su na vise pojacala, sto lampasha (i push-pull i single end) sto tranzistoraca, i na svim rade u najmanju ruku fantasticno :) Ovo nije samo moje misljenje , vec i svih ljudi koji su culi zvucnike, a medju njima ima okorelih audiofila i profi muzicara.
Meni je tu bitna jos jedna stvar. Dao sam lovu za gradnju kuce , a dobio sam dvorac. :banana:
Pozdrav
 
Najvaznije je da si ti licno zadovoljan kupovinom/zvukom! A sve ostalo sto mi napisemo su misljenja.
A misljenja su samo misljenja...
Pozdrav!
 
crnivitez je napisao(la):
Uh, ovde su se malo uzburkale strasti, mada ni to neki put nije lose :D
Kada sam rekao da ih ne radi uvek isto, akcenat je bio bacen na cenu proizvoda jer je Notax naveo jednu cenu , a mene nisu toliko kostali. Cisto da ne bude posle nesto tipa:"Pera mi je prodao zvucnike za 10 000 , a Mika je rekao da su 2000. Bas me je zavrnuo!" :d Mislim da se sada razumemo.

Pozdrav


Ne uzbuđuj se oko toga. Većina ljudi zna (ili bar meni izgleda da zna, a i logično je) da je Aca Ribon radio više modela zvučnika. Ta cena koju sam naveo bila je za drugi model. Bilo je tu dvosistemskih sa jednim mid-basom i ribonom, pa sa dva mid-basa i ribonom, pa trosistemske itd.
 
Ja sam imao ribbon kutije. Apogee, americke. U stvari hibrid, visoki/srednji je bio ribbon, a klasican bas. Jeste to sjajan zvuk, ali
vrlo zahtevne sprave, i sto se pojacala tice, i smestaja-pozicioniranja,
svega...Ne znam kakvi su to Aca-ribbon zvucnici, prvi put cujem za njih.
Koliki je ribbon uopste (velicina-duzina?), ako je samo za visoke?
Pozdrav
 
Ima on i neke opake ribone sa hornom i komorom sa zadnje strane (ne znam tačno princip), koji su oko 35-40 cm visine, i pokrivaju područje od 1000-1100 Hz, pa naviše.
Sa nija su radjene dvosistemske kutije. Jedna varijanta sa Audax 25 cm mid-bass (93 dB), druga varijanta sa 2 komada 20 cm mid-basa.
 
Gle! Ispade jedan post viška. Ovi gi obrišite. :d
 
Poslednja izmena:
Ne znam stvarno, necu da gresim, nikad ih ni cuo ni video, te Acine. Ribbon tehnologija je prilicno komplikovana, tj. nije bas prosto pogoditi sve. Konkretno, konstruktor kod Apogee Acousticsa je bio Leo Spiegel, taj je
radio navigacione uredjaje za B-2 bombarder pre toga, pa ipak je napravio
greske. Ribbon je bio osetljiv na 'pikove' te bi se iskrivio/uvrnuo kad se pusti jace.
Kutija je bila od vrste medijapana, te bi promena basa npr bila prava vestina, zbog vracanja srafova...Finish na istim je bio vrsta furnira, a ne nekoliko
slojeva laka, kako negde rade. Sam bas bio je kvaliteta najjeftinijih komponenti
koje mogu da se zasebno kupe (ono - tipa 15$). A sve ovo je prica za
firmu koja se smatrala za najbolju na svetu, otprilike, za ribbon zvucnike. Genesis je radio isto ribbone, ali kruzne, za visokotonce. Obe firme ne postoje vise.
Znam za kineske ribbone, G1, G2, G3, i oni su svetski priznati, za visokotonce. U rolls royce automobile ugradjuju G1, inace.
Koje Aca stavlja, i kako je sve reseno, ne znam, ali slozeno jeste...
Ja sledece uzimam kineske, oni se zeznuli nisu, nista se tu ne krivi. :)
+ stavljaju najkvalitetnije zvucnike, sa kevlarom, + dampiraju kutiju posebnim
smolama (dok se u Evropi pale na bitumen), + klavir lak finish je iz 9 slojeva
laka, + najkvalitetnija skretnica sto postoji. Uostalom Mark Levinson
stavlja svoju etiketu na njih samo, a taj je najvece ime u americkom hi-fi...
Promenilo se sve...Notax, proveri Korsun, Operu, Shangya, i slicne firme, videces da je Magnum, pa zonska liga, tu negde. Ja imam krella, pojacalo, i mislim se dal' da ga prodam. Ove sprave su strava, a cena...To je tek najlepsi deo. :banana:
Npr, http://www.shanling.com/CD-T200C.htm
Na Zapadu ljudi uveliko narucuju to, sve je popularnije. Ne znam sta im bi da
Kinezima daju tehnologiju, nije im to bilo mnogo pametno. :smash:
 
Zadnji rut su me Rusi iznenadili krajem 80-ih sa pojacalom 2x100Wza 10DM koje je ladno guralo elektrostatike, Gramofonske glave sa Paroc dijamantom na telu safira...
Link je super. Mada je kompletna Sony-jeva elektronika, cini mi se da su Kinezi to sve sastavili za 5$.
To da se koristi jeftina radna snaga (i u profi elektronici) nije nista novo. "Davanje" tehnologije nije "srafciger" industrija. Mi smo SVE propustili, i tehnologiju (Burr-Brown-ov OPA smo imali '84 godine) i srafcigere.
Malo mi je smesno da posle superfinih i preciznih pojacavaca, stave lampe i "oboje" zvuk.

Jel' imas link za zvucnike?
 
Da, e, mi sve propustili, bas tako. Kinezi napali odmah na high-end, ladno.
Guraju lampe, ruske narocito, ali to je ko voli, stvar ukusa. Ima i tranzistorskih.
Ma gde srafciger, ljudi nisu u toku, ovi manijaci izbacili iz prve lovac u rangu
eurofightera 2000, cuj hi-fi, ma jok, nisu provalili...
Stavljaju kvalitetne komponente, koje englesko pojacalo ima Alps potenciometar? Ova kineska, maltene sva. Ma promenio se svet, prosto.
Link? Pa evo - www.redrosemusic.com , pa vidi cene, sve je to iz Kine.
Ne po licenci, nego kineski proizvodi, na koje ovi lepe nalepnice, to je druga
prica potpuno. Mislim, sta ce ti Amer, mozes i direktno za mnogo manje.
To je poenta.
 
Malo sam izgresio. 100DM je kostalo na Zelenom vencu (sa broda direktno).
Rusi inace imaju najbolje lampe (ruzne su strasno), ali sam kod njih video triodu sa napajanjem 70V i izlaznom otpornoscu 3 oma - ne treba ti izlazni trafo! Samo, ko se dokopa vojnih magacina. Sada su sve "privatizovali" pa su cene k'o u Londonu.
Ovolika kolicina Burr-Browna u kineskim igrackama me je prijatno iznenadila. Jos "custom" chipovi! Sa OPA627 sam radio predpojacalo sa aktivnim skretnicama '92, tada je kostao 45$ komad (bez carine :) ). Ali su bili "cisti" ameri. Posto ih je Sony kupio, nisam ocekivao da ce Kinezi da ih "razbacuju" po HI-FI-ju.
U savakom slucaju, hvala im ;) .
Pozdrav!
 
Poslednja izmena:
@Ntduke

Interesantno. Ali, to onda znači da ni Krell-a nećeš prodati za baš visoku cifru. U svakom slučaju, i tada je cifra zamašna. Možda bih mogao sestru da dam Arapima u belo roblje, pa da pazarim tog tvog Krell-a. Koji je model, i kolika je cifra ?
Možda bih ga upario sa cevnim predpojačalom (s obzirom na finasije, mogao bih to večeras da odsanjam :d).
 
Uh! Pogledao sam linkove. Izbezobrazili se ovi Kinezi. Koliko je onaj Tube SACD player ?
 
@Ntduke
Treba da ccujes true ribbon negde, pa da vidis gde je Apogee.
Ja stavljam svoje sopstvene ribone, normalno. Nisu kao Apogee, nego su "true" riboni, bez plastike. Principijelno, slicni su pomenutim kinezima, samo sto ja koristim tanje trake (4 mikrona), isto kao i Raven. Malo je glupo poredjenje jer ja radim true ribone od 1994. kada ni jedni ni drugi nisu postojali, I njihovi se krive, ne brini, tako je to sa ribonima. Zato im replacement trake kostaju samo 10$ komad, da se ne bi ljutio kad se pokvari na prvi kliping pojaccala. Moji su se krivili do skora, ali vise nece, nass'o sam caku. Caka je u tome da svi na svetu rade true ribone na jedan ustaljen fazon koji je proizisao iz resavanja problema sa nehomogenim magnetnim poljem u procepu, koje kao takvo potice jos od arhaicnih magnetnih kola iz 20.-ih godina proslog veka, iz doba njihovog pojavljivanja. Naravno da su sada resena pitanja oko nehomogenosti polja(ne kod A.C. i Ravena, nego kod nekih drugih, malo jaccih faca, kao Richard Sequerra), ali jos niko od nije uvideo izvesnu mogucnost koju pruza homogeno polje, u netradicionalnom naccinu za manipulaciju poprecnom krutossccu trake, a koji ccini traku skoro neunistivom. Otpornost trake na pikove u signalu i reprodukcija istih bez kompresije dinamike je ono sto jos uvek nedostaje svim ribonima na svetu, osim mojim od pre ccetiri meseca (niko ne sme da objavi kolika su im izobliccenja na veccim snagama, sem Sequerre). Postoji jedno high-tech ressenje od strane TAD Pioneera, ali ne pokriva opseg dovoljno nisko i preskupo je za proizvodnju. Moje ressenje nije high-tech, nego je principijelne prirode. Da ti ne priccam da moji odradjuju do 100 kHz (mozda i vise ali dalje mi ne radi oprema) samo zato sto imam drugacciji naccin vodjenja signala do trake, a ne da transformatorskim vodovima i trakom, kao nekim namotajem, obuhvatam i gvozzdja i magnete, te tako poveccavam parazitnu induktivnost sekundarnog kola trafoa, i tako russim odziv na visokima, koji kod njih nije bolji od 40 kHz. Ma mog'o bih do sutra da ti priccam o propustima koje sam i ja imao kad sam bio mali. Sada sam porastao, ali oni prodaju robu a ja i dalje radim razvoj jer slabo se prodaje, pa imam puno vremena za razmissljanje.
Toliko o tome ko kakve gresske pravi.
Radio sam razne velicine, od 7 do 40 cm i sirine od 9 do 16 mm, zavisno od opsega i dinamike koja treba da se dobije. Kvalitet kutija i skretnica zavise od toga koliko kupac occe da plati, a sva ressenja su mogucca.
(jebote, kad proccitah ovo gore, samog sebe sam imresionirao!!! :d :d :d , ali nije proseravanje, stvarno je tako :smoke: )
Tragedija je u tome sto ja od tih zayebancija nisam mogao da prezzivim u Srbiji i tesko da cu se odlucciti da ponovo pravim nesto za nasse trzzisste. Sada sam u malo opasnim krajevima, sve za pare koje ccu da utrpam u proboj najsofisticiranijeg ribona danassnjice kad se vratim u Srbiju. Vecc sam naruccio 50 kg NdFeB-a po sopstvenom nacrtu, a odvojicu malo i za 12"-ni kalotni bas ;) , da malo bode occi belosvetskoj klijenteli(daj Bozze!)Patent koji zahvata malo ssire trzzisste je jako skup :zgran: , j...ss ga, a pre toga bi bila budalasstina to prodavati kao gotov proizvod. Spremam se da pomrsim raccune tim Kinezima i Amerima :smackbum: with just a little help from my friends.... :wave:
 

Prilozi

  • Distribucija jacine indukcije po sirini procepa.jpg
    Distribucija jacine indukcije po sirini procepa.jpg
    237.6 KB · Pregleda: 90
@Notax
ako ti treba veza za tu prodaju sestre, pusti mi njenu sliku na mail! :d :d :d Mozzezz i na nevidjeno da dobijess 20k zelembacca, samo ako je mladja od 23!
P.S. Ako ne pase ovccetinu, poccni da je navikavass! :whip:
P.P.S. ako nece ona, safataj neku drugu, da se opariss malo! :-devil-:
 
Poslednja izmena:
notax je napisao(la):
Uh! Pogledao sam linkove. Izbezobrazili se ovi Kinezi. Koliko je onaj Tube SACD player ?

Cene nisu previse popularne, u cenovniku nema nista ispod 3000$. Jedino se nadam da su to oni njihovi sugavi dolari sto vrede ko marka. Znaci od 1500€ pa do 25000€. Mislim da bih pre uzeo Harlija :D
 
2 Notax: Ma necu da ga prodam, ostavicu ga. To je Krell 50 ksa, meni to
njihova najuspesnija serija, a model 50 ima najbolji bas. Nudjeno mi 2soma E,
a jeste kao nov. Ima ih jos par u gradu, ali su izdrndani.
Mislim da se taj cd player prodaje za oko 1000$.
2 Aca: svaka cast, samo napred. Mozda nije losa varijanta uzimati te G ribbone, i raditi ostalo. Apogee je radio meni dobro, ali imao je i mana, smestaj
i pozicioniranje su muka, dovoljno je pomeriti jedan zvucnik par cm od idealne
pozicije i to vise nije bilo to. A da nista ne zvuci kao ribbon, to stoji.
Kinezi napreduju zestoko, naravno da neko pojedinacno moze da napravi i
bolje, ali cenama ce ubiti sve. I vrlo korektno rade, kvalitetne elemente stavljaju, to stoji.
Pozdrav.
 
@Ntduke

To je otprilike cifra za naše tržište. Na Ebay-u u Nemačkoj se KSA-100 zatvaraju na oko 1.5 kE. Kada se obogatim, i nadjem nekoga ko može da doveze..........
A 1000$ za onaj SACD je UltraLow-Super-Turbo-Fantastična_Cena, ako je kvalitet delova kao što čudo izgleda.
 
Vrh Dno