Šta je novo?

[pc] Kotor II: Sith Lords izlazi 15.02.

freespace II... i onda sa jednog širokog i krajnje inteligentnog pristupa pravljenju igara dolazimo u godine kada...


Uh, kad se setim tih godina i igre Independence War II: The Edge of Chaos i svog Logitech Strike Force 3D džojistika. Igrao sam to kao blesav. Sandbox-oliki svet, regularni zakoni fizike, milina živa, i smejao sam se kežualštini poput Freespace II. Sreća, došlo je vreme da se uloge zamene. Šta ću kad nisam pro. :(
 
broj godina u gejmingu nije nikakav argument nego pokušaj da bacim drugo svetlo na filipenkovu diskreditaciju "imaj na umu da čovek igra relativno usku grupu igara koje proglašava za genijalne po pitanju gejmpleja". to što me on doživljava kao sektaša jednostavno nema osnova u stvarnosti.

jeste, devedesete su bile godine kad su se štancovale point and click avanture, ali je i pored njih izlazilo štošta još, SJAJNOG i kvalitetnog. u godinama koje sam naveo kao sušne NIJE. izlazilo je brdo jednih te istih rpg-ova, izašao je wow, izašla je dota... a gde su nove revolucionarne igre poput recomo spomenutog syndicate-a? gde je novi "multižanrovski" koktel poput heroja 3? ma šta će nam kad imamo dotu i wow, rekoše svi i prizvaše assassin's creed.

to što smo posle civlizacije dobili colonizaciju nije unazadilo žanr nego unapredilo. colonization (onaj originalni, ne ova ekspanzija za civ IV) je drastično proširio i unapredio ceo koncept - dobili smo školovanje i specijalizaciju, dobili smo različite resurse i različite proizvode, dobili smo trgovinu. ni civ 2 nije išao u lošem smeru, ali već civ III (gle čuda 2001. godina) kreće sa uprošćavanjem "prevelike dubine" i dodavanjem sadržaja "u širinu". upravo se u pomenutih 10 do 12 godina se sve svelo na to "proširivanje gameplay-a" i izbacivanje "nepotrebno opterećujućih stvari". tako smo umesto rogue like dobili lego like igre. ALI, mogli smo da se penjemo po zgradama, mogli smo da vozimo kola, da pucamo na ljude... pa nismo li to sve vreme hteli?
(a kad neko posle svega napravi nešto poput elite dangerous, onda "nema tu dovoljno toga što bi smo radili" i "igra je preterano nepersonalizovana i hladna". ma daaaaaaaaaaaaj...)

naveo sam period od 16 (ne 20) godina samo pokušavajući da naglasim na šta sam mislio kad kažem da su igre izgubile inventivnost (eto shvatih da mi promakoše pirates, warhead, exodus 3010, seadogs, quake II...) i dobile prilično nasilan "fokus" na jednostavnom. umesto hiljada različitih svetova dobili smo azeroth, ali on je toliko detaljno napravljen da nemamo zbog čega da se bunimo, je l tako?
navedi mi svega pet inovativnih igara od 2001 do 2012. meni pada na pamet samo jedna, a vi je nećete voleti zato što nije dovoljno rpg.

da li sam zaista pomešao uzroke i posledice, ili si ti samo namerno kratkovid?
 
Uh, kad se setim tih godina i igre Independence War II: The Edge of Chaos i svog Logitech Strike Force 3D džojistika. Igrao sam to kao blesav. Sandbox-oliki svet, regularni zakoni fizike, milina živa, i smejao sam se kežualštini poput Freespace II. Sreća, došlo je vreme da se uloge zamene. Šta ću kad nisam pro. :(
eh... da je edge of chaos imao makar mrvicu dosledniji letno / borbeni engine, možda bi i mogao da se poredi sa fs II. to što neko napiše "njutnovska fizika" ne znači da je napravio dobru igru. a sandbox-oliki svet u kome moram da pratim metiljavog kala koji sveti svoga oca je bio toliko neuverljiv, da su šesnaestobitni damocles i osmobitni mercanary svetovi u odnosu na njega pojmovi zabavnog i živahnog.
uostalom, pamti li iko independece war 1? šta misliš zašto je tako?

a freespace 2 je posle svega dobio još i open source port, desetine dodatnih kampanja i igra se i dan danas. nemoj porediti te dve igre i koristiti reč "casual" pri tome.
 
@mmike

***, tvoji argumenti su svi u fazonu: "ovo je bolje zato sto ja tako kazem" ili "ovo su unapredjenja, a to je stancovanje jer ja tako kazem".
Isto kao sto ti kazes da je Heroes 3 neka kulminacija unapredjenja tog serijala, tako je i Warcraft 3 kulminacija unapredjenja Warcraft serijala.

Evo ti par inovativnih igara:

- Gothic i Morrowind koji su prakticno stvorili real-time, open world rpg zanr.
- Machinarium
- Braid
- World Of Goo
- Dota (ne igram je, niti sam ljubitelj zanra, ali je stvorila novi zanr igara)
- Minecraft (takodje ne igram, ali je i ona manje-vise izazvala revoluciju iako su slicne igre postojale i pre nje)
- Mount & Blade
- Shadow of the Colossus i Blade of Darkness
- Fahrenheit
- Space Rangers
...
eto gomile koja mi pada odmah na pamet, a ima ih jos.
 
Poslednja izmena:
hehehe... hajde budi ozbiljan. heroes 3 jeste kulminacija žanra, baš kao što je i warcraft 3 kulminacija svog žanra. poenta je samo što je heroes 3 možda i najbolja igra svih vremena (svakako spada u prvih pet), a warcraft 3 je zakucan ekser u kovčeg koji danas zovemo "pokojne real time strategije". da nije bilo dote, ne bi čovek imao zašto ni da ga se seti.

bravo mount and blade, bravo minecraft (ipak ima tri naslova, a ne jedan, ali opet ih nema pet).

svaka čast shadow of colosus-u, samo što je to, ako se dobro sećam, playstation igra. kakve ona ima veze sa pc gamingom? ostatak naslova je sve samo ne inventivan. novi "žanr" dote ne bih da komentarišem :) space rangers nije loša igra, ali da si obrnuo bilo koju sličnu još na amigi (a bilo ih je), sigurno je ne bi sada spominjao.
sve ostalo je postojalo i pre, a nastavilo je da se razvija u pravcu fallout četvorke. uzroci, pa onda za njima, posledice.
šta ti tu nije jasno?

indikativno je i da su na tvojoj listi mahom logičke i rpg igre. ove što sam ih ja spomenuo "iz glave" (aiiii, ne stavih transarcticu) su mnogo raznovrsnije.
da li ti i dalje nije jasno zašto kažem da je u pitanju sušni period? to što se pravio sto i jedan rpg i što se na kraju završilo ovako kako se završilo samo potvrđuje moju tezu.

a da ne spominjem da su baš u tom periodu developeri masovno počeli da napuštaju pc kao platformu.
 
Pa super, opet su argumenti na nivou to je tako jer ja tako kazem.
Mislim da nema poente da raspravljamo na ovaj nacin. Pogotovo sa argumentima tipa "Ti navodis samo logicke i rpg igre, a moje igre su raznovrsnije". Mislim zasto igra mora da bude raznovrsna da bi bila inventivna? Zasto skarabudzenje sto nepovezanih stvari igru cini boljom u odnosu na jednu dobru i inovativnu logicku igru (World of Goo ili Braid).

Nego da stanem ovde, posto diskusija ne vodi nikuda. Kao sto ti ocigledno neces promeniti misljenje, necemo ni mi, tako da je besmisleno.
Samo cu za kraj da ti odgovorim na pitanje zasto developeri napustaju PC platformu, posto si tu pomesao uzrok i posledicu.
Nisu developeri presli na konzole zato sto su igre za PC postale lose i neinventivne, nego zato sto su ih tamo usmerili izdavaci jer ih tamo ceka vise novca.
Od kraja devedesetih godina postaje prakticno nemoguce izdati igru bez nekog jakog izdavaca iza sebe. Ti isti izdavaci pocetkom 21. veka su skapirali da ih na trzistu konzola ocekuje veci profit, sto zbog otezane piraterije, sto zbog vece cene igara. Iz tog razloga developerima nije ostalo mnogo izbora - ili ce raditi onako kako izdavaci sviraju ili nece raditi uopste. U poslednjih pet godina developerima postaju dostupne alternativne mreze distribucije igara i postaje moguce zaobici izdavace. I sta se desava? Zamisli, ponovo krecu da cvetaju igre kakve su pravljene u periodu od 1998-2005. godine (upravo onakve zbog kojih su po tvojim recima developeri pobegli sa PC trzista).

Mogu da napisem i uzrok zasto su konzole pocele da donose vise novca, kao i zasto je doslo do trenda uproscavanja gameplay mehanike u igrama. To nema nikakve veze sa rpg igrama koje sam ja naveo (koje imaju prilicno slozenu mehaniku), nego sa strukturom trzista. Ali ipak ne bih ulazio u tu pricu da ne bi otpoceo neki flame rat ovde ;)
 
E da, zaboravih da odgovorim za Shadow of Colossus - rekao si da navedem inovativne igre iz tog perioda, a ne inovativne PC igre. Pa ni igre koje ti pominjes nisu sve PC igre u originalu. A i nije mi jasno kako mozes da tvrdis da Space Rangers nije inovativna, dok je Seadogs inovativna igra...
 
Da svi čuvaju franšize kao što je to Disney krenuo sa SW, svet bi bio bolje mesto :p

Ne ozbiljno, ja tu ne vidim ništa loše, istrgli su je iz ruku izlapelog Lucasa i za početak napravili film koji je dostojni naslednik originalne triologije. Prošlu deceniju je obeležilo spašavanje Batmana sa The Dark Knight Trilogijom, a sada traje spašavanje SW sveta. :D

Mnogi se ne bi slozili s tobom. Koliko vidim Force Awakens ima efekat Avatara, sve je sjajno bajno prvi par nedelja a posle ljude bude sramota sto su to gledali. Ja sam posle Revenge of the Sith izasao odusevljen iz bioskopa, danas me sramota pojedinih scena iz tog filma.
 
Pa super, opet su argumenti na nivou to je tako jer ja tako kazem.
Mislim da nema poente da raspravljamo na ovaj nacin. Pogotovo sa argumentima tipa "Ti navodis samo logicke i rpg igre, a moje igre su raznovrsnije". Mislim zasto igra mora da bude raznovrsna da bi bila inventivna? Zasto skarabudzenje sto nepovezanih stvari igru cini boljom u odnosu na jednu dobru i inovativnu logicku igru (World of Goo ili Braid).
šta sad ovo znači? izvini, kakav si ti argument potegao? konkretno, moliću lepo.

da li bih ti zapušio usta da sam spomenuo deflector, lemmings, ben e factor, morph? logičke igre po pravilu moraju biti inovativnije nego ostale, ali daleko od toga da one mogu i treba da budu kičma igranja na kućnim računarima. pa zbog njih se i koristi termin "igrice" umesto igre.

IGRA ne mora da bude raznovrsna, ali IGRE u globalu treba da budu raznovrsne, jer inače dobijamo jedne te iste gluposti koje vrlo brzo više niko normalan neće ni da igra. moja teza, sve vreme, polazi upravo od tog "uniformisanja" koje je prvo sa lica zemlje obrisalo sve što nije rpg, a onda i sve što nije rpg kako ga vide bethezda i mmo blizzard. takve stvari ubijaju volju za igranjem.

Nisu developeri presli na konzole zato sto su igre za PC postale lose i neinventivne, nego zato sto su ih tamo usmerili izdavaci jer ih tamo ceka vise novca.
Od kraja devedesetih godina postaje prakticno nemoguce izdati igru bez nekog jakog izdavaca iza sebe. Ti isti izdavaci pocetkom 21. veka su skapirali da ih na trzistu konzola ocekuje veci profit, sto zbog otezane piraterije, sto zbog vece cene igara. Iz tog razloga developerima nije ostalo mnogo izbora - ili ce raditi onako kako izdavaci sviraju ili nece raditi uopste. U poslednjih pet godina developerima postaju dostupne alternativne mreze distribucije igara i postaje moguce zaobici izdavace. I sta se desava? Zamisli, ponovo krecu da cvetaju igre kakve su pravljene u periodu od 1998-2005. godine (upravo onakve zbog kojih su po tvojim recima developeri pobegli sa PC trzista).
zapravo, onda su krenuli da objavljuju ove "uske grupe igara" koje ja volim, i time doneli preko potrebnu živost u pc gamingu.

nisi shvatio šta nije valjalo, zato sad ne vidiš ni zašto stvar ide u boljem pravcu. i naravno da ne vidiš, kada tvoj omiljeni rpg doživljava dane potpune kežualštine :)

...imaj na umu da čovek igra relativno usku grupu igara...
samo zato što su danas sve igre mahom sužene još u dizajnerskoj fazi. voleo bih ja novi trap door, stunt car racer ili worse things happen at sea, ali to nema više ko da napravi.
a i što bi pravio kad ima hejterske ekipe koja će da skonta kako to sa tehničke strane nije u skladu sa 2016-om godinom i njenim standardima. kao da se danas prave bolje igre nego osamdeset pete.
 
E da, zaboravih da odgovorim za Shadow of Colossus - rekao si da navedem inovativne igre iz tog perioda, a ne inovativne PC igre. Pa ni igre koje ti pominjes nisu sve PC igre u originalu. A i nije mi jasno kako mozes da tvrdis da Space Rangers nije inovativna, dok je Seadogs inovativna igra...
space rangers nije inovativan zbog: exodus-a 3010 i ur qan masters-a (star control II). to je ovako na prvu loptu, a sigurno ću se setiti još bar tri takve (iste) igre dok ti budeš napisao sledeći post.

seadogs nije imao prethodnika koji je čak ni izdaleka njemu nalik.
OPREZ, ne pričam o seadogs-u kao rpg igri, nego o seadogsu kao 3d borbi jedrenjacima, gde uticaj imaju brzina vetra, (ne)mirnoća mora, karakteristike brodova...
 
Zamisli da diskutujes sa drajverom, olaksava stvari ;)
ne vidim da su vaši argumenti išta postojaniji. zasnivaju se na tome što ste glasniji, što ste u čoporu i što ste nezadovoljni, ali ne i na tome da ste u pravu.

a kad vas neko tresne istinom da se najveći broj igrača na planeti apsolutno ne slaže sa vama, zaklanjate se svojim igračkim stažom, svojim prekaljenim ukusom i u najsmešnije, nesrećnom činjenicom da ste se ovde skupili svi zajedno na gomilu.
 
Seadog nije nista drugo nego evolucija Piratesa, isto kao sto je Space Rangers evolucija Star Controla.
Pazi, problem u tvojim argumentima je upravo recenica tipa "logičke igre po pravilu moraju biti inovativnije nego ostale, ali daleko od toga da one mogu i treba da budu kičma igranja na kućnim računarima". Ko si ti da odredjujes sta treba da bude kicma igranja na kucnim racunarima? Zasto mislis da to sto ti vise volis odredjeni tip igara, a ja vise volim rpg, avanture i logicke igre, tebe stavlja u poziciju da si u pravu?

Da suzimo diskusiju. Objasni mi po cemu Gothic nije inovativna igra? Eto samo to.
 
a kad vas neko tresne istinom da se najveći broj igrača na planeti apsolutno ne slaže sa vama

Ovo je zapravo dobro. Omasovljenje gaming industrije je dovelo do uproscavanja gameplay mehanike kako bi igre prilagodili tim masama. Ako se mase zbog kojih su igre uproscene ne slazu sa mnom, meni je to zapravo kompliment ;)
 
Pa super, opet su argumenti na nivou to je tako jer ja tako kazem.

Svi argumenti su mu takvi. OK, jasno mi je, čovek igra sandbox/survival naslove i želi maksimalan razvoj u tom pravcu. Ali je problem što onda retroaktivno posmatra svet igara samo kroz primesu "ajde da ja vidim šta je u kom periodu vodilo ka razvoju igara kakve ja danas igram" i onda ispada da je samo to valjalo, iako su možda prethodnici tih igara zapravo bili krš. Kada tako razmišlja, sasvim je logično da će mu Morrowind biti neki jednodimenzionalni kvazirpg koji je neminovno vodio ka Falloutu 4. Mada, ups, mmike je jedan od najvećih branitelja Fallouta 4, tako da ni po tome nije dovoljno dobra argumentacija.

Meni su u sećanju ostajale igre koje su pokušavale nešto novo, nešto drugačije, koje su eksperimentisale i bile ispred svog vremena, koje su pokušavale da ponude nešto više. Međutim, ne nešto više u kvantitativnom smislu, 100 sistema, 1200 sati gejmpleja, već nešto više u smislu da budu naredni korak u razvoju elemenata igranja. U to vreme su mi četiri igre bile najomiljenije - Battlezone, Independence War 2, System Shock 2 i Morrowind. E sad, iz današnje perspektive se može reći da su to neke 3D igre koje su usr*le ceo koncept igranja pre njih. Za mene su to bile igre koje se nisu libile da pomeraju granice. Od te četiri igre, tri su bankrotirale. Svaka je pokušala da napravi nešto što smo svi videli 1000 puta, ali da te ubaci u taj svet. Da ne klikćeš po ikonicama, već da budeš tamo, na bojnom polju ili svemiru (Battlezone, Independence War 2), da ne zamišljaš kako teren izgleda već da se baš ti šetaš zamkom ili ostrvom ili svemirskim brodom (System Shock, Morrowind). Zato su mi i ostale urezane u sećanje. Zato danas, kada vidim ARK, koji pokušava da iskombinuje sve najbolje iz survival igara, i pride te počasti dinosaurusima, pa se još redovno apdejtuje, naravno da ću da poklonim poverenje tom naslovu pre nego nekom drugom generičkom survivalu.

Inače, ne vidim razlog da se čovek uvredi zbog moje konstatacije. Na svim mestima se ponosi što igra jedan uži spektar igara, kuka kako nema šta da igra, a onda kada kažem da igra uži spektar igara, kao da sam ga ujeo za dušu. I ja igram usku grupu igara. Samo što ja neću da odbacim igru zato što ima kampanju ili priču, početak i kraj, pošto tražim od svakog naslova da ima hiljade sati gejmpleja. Čemu to.



Nego da stanem ovde, posto diskusija ne vodi nikuda. Kao sto ti ocigledno neces promeniti misljenje, necemo ni mi, tako da je besmisleno.
Samo cu za kraj da ti odgovorim na pitanje zasto developeri napustaju PC platformu, posto si tu pomesao uzrok i posledicu.
Nisu developeri presli na konzole zato sto su igre za PC postale lose i neinventivne, nego zato sto su ih tamo usmerili izdavaci jer ih tamo ceka vise novca.
Od kraja devedesetih godina postaje prakticno nemoguce izdati igru bez nekog jakog izdavaca iza sebe. Ti isti izdavaci pocetkom 21. veka su skapirali da ih na trzistu konzola ocekuje veci profit, sto zbog otezane piraterije, sto zbog vece cene igara. Iz tog razloga developerima nije ostalo mnogo izbora - ili ce raditi onako kako izdavaci sviraju ili nece raditi uopste. U poslednjih pet godina developerima postaju dostupne alternativne mreze distribucije igara i postaje moguce zaobici izdavace. I sta se desava? Zamisli, ponovo krecu da cvetaju igre kakve su pravljene u periodu od 1998-2005. godine (upravo onakve zbog kojih su po tvojim recima developeri pobegli sa PC trzista).

Mogu da napisem i uzrok zasto su konzole pocele da donose vise novca, kao i zasto je doslo do trenda uproscavanja gameplay mehanike u igrama. To nema nikakve veze sa rpg igrama koje sam ja naveo (koje imaju prilicno slozenu mehaniku), nego sa strukturom trzista. Ali ipak ne bih ulazio u tu pricu da ne bi otpoceo neki flame rat ovde ;)


Ima tu i jedna nezgodna istina koju PC Master Race zaobilazi. Ogroman broj igara koje su bile objektivni nosioci kvaliteta su jednostavno - pukle. Fallout je pukao, Thief je pukao, Battlezone je pukao, Baldurs Gate je pukao, System Shock je pukao...Ne mogu sada ni da se setim svega, a mrzi me da tražim, ali ogroman broj igara jednostavno nije opravdavao uloženo. Ili se uopšte nisu prodavale dobro, ili su se prodavale kako-tako, ili prodaja nikada nije dostigla veće količine u relativno razumnom vremenskom periodu da timovi mogu da povrate ulaganje, što je onda dovodilo do njihovog raspadanja. Lako je danas pričati da je X bio legenda, ali tada ga je trebalo kupiti, a proda se po 100-200k kopija i to je sve. Čak i toj Master Race populaciji nije bio dovoljno dobar jedan Thief ili System Shock da opravda postojanje Looking Glass Studiosa, ili Fallouti da mogu ljudi da nastave da rade sa daljim razvojem.

Dakle, nije tu samo do izdavača. Rekla je i publika šta je imala, svojim novcem i svojom kritičkom pameću. Ogroman broj igara je postao naknadno "legendaran", kada smo u jednom trenutku shvatili da "ovakvih igara više nema", pa smo se odjednom osevapili da Master of Orion X, Heroes of Might and Magic Y ili Imperium Galactica (još jedan moj favorit) Z jesu zapravo bile mnogo dobre igre, za koje nikad nismo imali volje ili vremena, ili smo ih igrali neko vreme i onda se još neko vreme vukao po hardu, dok ga nismo deinstalirali. Ja prvi, priznajem, što da ne. Što bih igrao 2000 sati HoMM III ako mogu da ga igram 100 sati i onda pređem na nešto drugo.

Sve u svemu, nimalo ne krivim developere što su otišli na konzole. Niti patim za time. Ono što mi je problem jeste da se sve eto tako proglašava za zaveru, za izdavačke probleme, za ovo ili ono, a da nismo u stanju da se pogledamo u oči i priznamo da na PC-ju to niko nije kupovao. Možda smo mi ovde u nekoj drugačijoj situaciji, jer je u to vreme carevala piraterija, pa su mnogi od nas to pikali i nekako očekivali da će na tom trulom zapadu svaki PC igrač da kupi sebi Baldur's Gate ili Fallout.

Što ne znači da i ti faktori koje spominješ ne postoje, naprotiv. Samo insistiram da se spomenu i ovi faktori o kojima ne volimo toliko da pričamo...
 
Poslednja izmena:
ne vidim da su vaši argumenti išta postojaniji. zasnivaju se na tome što ste glasniji, što ste u čoporu i što ste nezadovoljni, ali ne i na tome da ste u pravu.

a kad vas neko tresne istinom da se najveći broj igrača na planeti apsolutno ne slaže sa vama, zaklanjate se svojim igračkim stažom, svojim prekaljenim ukusom i u najsmešnije, nesrećnom činjenicom da ste se ovde skupili svi zajedno na gomilu.

Dakle, mi smo glasniji, ali sledi istina da se najveći broj igrača na planeti ne slaže sa nama. Još samo da to primenimo na tvoju čuvenu odbranu Fallout 4 kvaliteta, čemu valjda svedoči staž igrača i broj prodatih kopija, i da se roknemo.

Nismo mi nezadovoljni, ti si nezadovoljan. Recimo, ja ću vrlo rado igrati vrhunske igre većine žanrova (ne baš svih, ali većine) koji postoje, tako da mi je manje više nebitno da li u ovom trenutku postoji zasićenje velikom količinom RPG-ova, survivala, fpsova, rtsova ili akcionih avantura. Naravno, minus neki izdavači koje jednostavno ne želim da vidim više (EA, Ubisoft). Već sledeće godine će se to promeniti, a ti ćeš opet kukati i nervirati se da smo mi kočničari, samo si ti taj koji želi napredak i priznaješ samo kada neko napravi igru od nule sa totalno svežom idejom, osim kada se radi o igri koja ti se dopada, u kom slučaju nije bitno što je ideja uzeta sa neke druge strane.
 
seadogs je drastično proširio pirates, makar prema načinu izvođenja, a dodao je i tu nesrećnu rpg komponentu i skriptu koja se zaglavljivala :) osim vetra, dobili smo i more koje se pomera i bacaka brod, dobili smo različite vrste municije, dobili smo posadu koju je moguće angažovati.
space rangers je manje više čist copy / paste. po čemu se tačno razlikuje od recimo SCII?

Ko si ti da odredjujes sta treba da bude kicma igranja na kucnim racunarima? Zasto mislis da to sto ti vise volis odredjeni tip igara, a ja vise volim rpg, avanture i logicke igre, tebe stavlja u poziciju da si u pravu?
e tu sam te čekao.
sve vreme te pozivam da se prisetiš na šta je ličilo tržište igara kada je štancovanje rpg-ova ugnjavilo gaming industriju do te mere da je na kraju upropastilo i sam rpg žanr, a ti mi odgovaraš da je to ok zato što ti voliš rpg.
volim i ja rpg, ali ne toliko da bih se složio sa time da sve ostale igre treba da umru jer *** - rpg je ipak rpg.

Da suzimo diskusiju. Objasni mi po cemu Gothic nije inovativna igra? Eto samo to.
gotic JESTE inovativni rpg, ali u kontekstu godina o kojima pričamo, u moru rpg naslova kojima smo bili nepravedno izloženi, ne možemo da kažemo ni da se izdvojio, a kamoli da je bitnije uticao na to da rpg-ovi ne završe u pravcu fallout četvorke.

Ovo je zapravo dobro. Omasovljenje gaming industrije je dovelo do uproscavanja gameplay mehanike kako bi igre prilagodili tim masama. Ako se mase zbog kojih su igre uproscene ne slazu sa mnom, meni je to zapravo kompliment ;)
to je ono što sam ja govorio cele te decenije. to što ima pacera kojima se ovo dopada je zapravo kompliment mom dobro istačanom ukusu.

je l da da sam bio u pravu?
 
battlezone, kako mi je to promaklo :) e to je bila igretina.

ako se setiš, na fallout 4 temi sam se angažovao pre svega sa molbom da ne trolujete ljude koji očekuju igru svojim jeftinim klinačkim hejtom. to ne znači da sam veliki fan toga kako je bethezda zavozala fallout, mada mi se iskreno dopalo što su fallout 3 napravili da bude drugačiji nego što su to bili prethodnici. i tad ste me pljuvali kako se načinom izvođenja promenilo sve, a ovamo se filipenko poziva na "volim inovativnost" u igrama.

daj molim te, objasni meni neukom, šta je to tačno INOVATIVNO u egde o chaos-u? šta je to što nismo videli ranije, od elite, privateer-a i warhead-a, nego smo morali da dočekamo u iw2?
 
Ima tu i jedna nezgodna istina koju PC Master Race zaobilazi. Ogroman broj igara koje su bile objektivni nosioci kvaliteta su jednostavno - pukle. Fallout je pukao, Thief je pukao, Battlezone je pukao, Baldurs Gate je pukao, System Shock je pukao...
na žalost, ima i toga i to jeste ne mali razlog zašto nam danas serviraju takve igre kakve nam serviraju.

nego, je l to ta decenija (2001 - 2012) legendarna ili sušna? čak i ti kao legendarne spominješ igre iz prethodnog perioda, skoro trećinu kraćeg od ovog koji ja nazivam "sušne godine".
 
@filipenko

Nemamo bas brojke pa da precizno odredimo koja igra je pukla i slicno. Ne mozemo da znamo ni poptuno precizne razloge za takve stvari, ali mozemo da pokusamo da extrapoliramo na osnovu informacija koje imamo. Ja uopste ne krivim ni izdavace ni developere za stvari koje su se desavale. Da se ne lazemo, game industrija kao i svaka druga industrija je biznis. Cilj izdavaca je maksimizacija profita.

Moja neka teorija o tome sta se desavalo je da se desio nagli bum po pitanju novca koji se vrti u game industriji. Devedesetih godina je to sve jos uvek bilo sitno (u odnosu na danasnje okvire). Medjutim broj ljudi koji poseduju racunare i konzole pocinje eksponencijalno da raste i za veoma kratko vreme gaming industrija postaje industrija u kojoj se vrti ogroman novac (za red velicine veci nego par godina ranije). Omasovljavanje gaming trzista vodi i ka uproscavanju istog. Da se ne lazemo, prosecan covek ne voli da igra d&d, ne voli mnogo da racuna i kalkulise, ne voli preterano mnogo da napreze mozak. Voli da sedne za racunar/konzolu, pritisne play dugme i odigra sat-dva nesto za svoju dusu da se relaksira. U tome nema nista lose, jedino sto ja nisam taj tip igraca. Na moju nesrecu veliku vecinu igraca danas predstavlja takav tip igraca i najveci novac u industriji dolazi upravo iz njihovih dzepova. Izdavaci kao i svaki racionalan privredni subjekat su se okrenuli tom trzistu od kojih dobijaju najvise novca. E sad, posto je kolicina novca koja je pocela da cirkulise enormno skocila, mozda igre koje sam ja voleo i nisu bile neuspesne u smislu da su se prodavale manje nego ranije (mozda su se prodavale isto koliko i pre), samo sto je meta za broj podatih kopija mnogo skocila. Npr. mozda su izdavaci 1995. godine za cilj postavljali 100 000 kopija i taj cilj su ostvarivali. Onda odjednom dolazi vreme gde bez 500 000 kopija nista nisi uradio - a za igre kakve ja volim ta cifra je postala uglavnom nedostizna. Usled toga sledi i raspad mnogih studija, kao i usmeravanje na drugaciji tip igara (uglavnom za konzole, jer kao sto rekoh ranije konzole su savrsena platforma i za izdavace zbog piraterije i vecih cena, kao i za igrace koji zele samo da sednu, pritisnu play i uzivaju).

Dakle poenta svega: niko nije kriv za to sto su se stvari odigrale na taj nacin, to je samo posledica trzisne ekonomije. Ja mogu samo da zalim sto volim igre koje voli da igra manji procenat populacije i zbog toga industrija nije fokusirana na pravljenje igara kakve se meni svidjaju.
Ne tvrdim da sam u pravu, ali to je neko moje nagadjanje sta se zapravo desilo :)
 
e tu sam te čekao.
sve vreme te pozivam da se prisetiš na šta je ličilo tržište igara kada je štancovanje rpg-ova ugnjavilo gaming industriju do te mere da je na kraju upropastilo i sam rpg žanr, a ti mi odgovaraš da je to ok zato što ti voliš rpg.

Ja uopste to nisam rekao, nego si potpuno izvrnuo moje reci. Ja sam tebe pitao da objasnis po kom kriterijumu si ti merodavan da ocenjujes sta treba da bude kicma igranja na pc-u. Ako ja kazem da ne mozes da na osnovu toga sto volis odredjeni tip igara da tvrdis da te igre treba da budu nosilac pc gaminga, isto kao sto ja ne mogu da kazem da rpg igre treba da budu nosilac zato sto ja volim rpg - ne mozes da izvrnes moje reci u "to je ok jer ti tako volis".

Ti se zapravo nalazis u identicnoj situaciji kao i ja. Ne predstavljas mainstream procenat gaming populacije i nisi deo glavnog trzista kome su igre tada bile namenjene.
Samo mi nije jasno kako si povezao da su rpg igre dovele do takve situacije. A objasnio sam u proslom postu sta mislim da je uzrok takvog stanja.
 
nisam ja merodavan da ocenjujem bilo šta. imam mišljenje, kao i svi drugi, to je sve. i po tom mišljenju, bez obzira na to da li ja volim (a obožavam) logičke igre, one, pre svega na osnovu svoje što jednostavnije mehanike, ne mogu i ne treba da predstavljaju zamajac ozbiljnog računarskog gaminga jer bi (opet po mom mišljenju) on trebalo da bude zasnovan na kompleksnim i dubokim gameplay mehanikama, kakve ne idu uz logičke naslove. ne zbog toga što logičke igre ne mogu da budu kompleksne, nego baš zbog toga što su najuspešnije i najbolje logičke igre gotovo po pravilu bolno jednostavne.

i ne sporim da smo u sličnoj situaciji, samo što sam ja, za razliku od vas, sklon tome da i period od 2000 do pre dve - tri godine (tačnije do ftl-a, prvog ozbiljnijeg naslova još od seadogs-a) posmatram u kritičkom svetlu, a neki ljubitelji rpg-a iz meni nejasnog razloga, i to ne svi, smatraju da je taj period plodan zato što se pojavilo 110 klonova baldurs gate-a.

to jednostavno nije realan pogled na stvari, pogotovo ne iz današnje perspektive u kojoj jasno vidimo do čega je to dovelo.
 
O kojim klonovima baldur's gate pricas? Meni na pamet padaju samo NWN, KOTOR i Dragon Age serijali.
I postoji velika razlika u tvrdnji da period 2000 - 2005. nije susan (tema rasprave) od tvrdnje da je period 2000-2012 plodan.
 
Poslednja izmena:
malo li je? :)

opušteno, svako je čuo mišljenje onog drugog, sad ostaje vreme da se razmišlja :)
 
Hvala na preporuci, mada radi mod sa narodnom verzijom, okacicu ti SS ako zelis, skinuh neku "Steam" verziju, ne treba crack itd. Mada igra mi je kresovala posle mozda pola sata igranja. :\
Od modova, skinuh onaj sa novom planetom gde je posle Korribana Vash ziva na toj nekoj novoj planeti.
Nisam ga jos instalirao, probacu da nadjem ovu verziju koju si mi predlozio, valjda nece kresovati. :D

@Nothingman VTMB mi je jedna od omiljenih, bio bih presrecan da odrade remaster u HD.

I ja sam mislio da radi sa narodnjakom, ali avaj, swoop racing provjereno baguje i dosta dijaloga je ubagovano... Drzi se GoG verzije. Evo sad vidjeh da je izasao Extended Enclave 2.3

Dakle prvo ide fresh install kotor 2, pa onda
http://www.moddb.com/mods/the-sith-lords-restored-content-mod-tslrcm/downloads/tslrcm-183,
i na kraju
http://deadlystream.com/forum/files/file/428-extended-enclave-tslrcm-add-on/
 
I ja sam mislio da radi sa narodnjakom, ali avaj, swoop racing provjereno baguje i dosta dijaloga je ubagovano... Drzi se GoG verzije. Evo sad vidjeh da je izasao Extended Enclave 2.3

Dakle prvo ide fresh install kotor 2, pa onda
http://www.moddb.com/mods/the-sith-lords-restored-content-mod-tslrcm/downloads/tslrcm-183,
i na kraju
http://deadlystream.com/forum/files/file/428-extended-enclave-tslrcm-add-on/

Javljam utiske, inace skinuh TSLCRM 184 (to je valjda poslednja verzija koliko sam procitao).
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno