Šta je novo?

Orion Telekom (nije tema za Orion TV aplikaciju)

kada sam rekao za splitere mislio sam na neke splitere u centrali jer znam da je je jedan decko rekao da je njemu u tome bio problem znaci spliteri u centrali sad ne znam dal to postoji al on kaze da je njemu u tome bio problem
 
Zyxel je superkvalitetan, napravio si greshku tp link je budget brand, Zyxel postoji i pravio je modeme josh dok sam ja bio mali.

Možda je Zyxel superkvalitetan, ali ovo što svi provajderi uvaljuju kod nas je krshware, potpisujem.

Nema veze koliko je koji brend prisutan na tržištu, bitno je to koliko ko ima reklamacija - meni TP LINK fercera bez greške (plus još najmanje 20 ljudi kod kojih sam lično video da radi bez problema), dok sam ove zyxele mnogim ljudima vraćao na reklamacije.
 
Pozdrav svi1
Meni su u sredu konacno sredili sta su imali u centrali tako da konacno mogu da koristim net od 16 mb/s..
Evo rezultata sa speedtesta i ping testa:




Statistike modema:
Downstream Upstream

SNR Margin 13.0 31.4 db

Line Attenuation 10.0 8.4 db

Data Rate 16383 1021 kbps

Max Rate 23960 2223 kbps

POWER 15.1 14.3 dbm

CRC 0 0

E sad sta me zanima..da li su margine ok? Pre je SNR margin bio oko 28 u downstreamu a line atenuation je bio oko 6-7.
Takodje i ping je sad jako veliki...pre je bio oko 8ms sada je 30 +/-3

desi mi se u toku dana da se veza prekine 4-5 puta (ne vise od toga) i odmah se rekonektuje. da li je to sve ok ili ne?
 
hmm, meni to ne bi sljakalo - meni veza ne puca prakticno nikad, a ping sa speedtesta, ka Veratu, je oko 10ms.
Sve zavisi za sta koristis net - ako nemas mnogo konekcija u svakom trenutku (do recimo 10), to ce te zadovoljiti, tj. uzivaces u carima brzine.
 
Pa sa ovakvom konekcijom sve radim normalno,torrenti na primer idu do 1,5 nije se do sada desilo da se torrent skida u fullu 1,6. Nisam probao online igrice a mogao bih,nisam odavno. Ne znam da li da to prijavim kao problem telekomu jer mi je ping ranije bio oko 8 a sada je preko 20 na primer.
 
Sve ti je - vrhunsko! Imas bolju liniju od vecine nas.

SNR, takodje.
(Kad ti je atenuacija <= 10, mozes da imas i SNR od 5, ima da radi ko zmaj)
To sto je bio 28 na manjem paketu, i to je normalno. Na 16Mbps ce svima SNR biti (naj)gori.

Uostalom, sve ti modem kaze - ja bolje od tog maltene nisam ni vido
Max Rate 23960 2223 kbps

Ti prekidi, to ako ti se desilo jednom (u toku jednog dana) - batali -- takve stvari (prekidi do 5 min) se desavaju svima nama, onda kada Telekom menja arhitekturu mreze il agregaciju BRASova, pa - ko oseti, oseti (to se radi ujutru, plafon do 8h)
Ako se ponavlja, cekiraj najdetaljniji moguci log (i ukljuci PPPoE debug, u podesavanjima same konekcije na modemu), pa da vidimo sta kaze (kad se desi)

A to da prijavljujes kako ti je ping 30 a ne 8 (ili da ti je dl 1.5 a ne 1.6), to zaboravi - ako ti je to jedini simptom, najdalje sto ces doci je cmd / ping google.com (el radi? radi. zdravo, dovidjenja.)

edit: evo ti i ovo, cisto da iskuliras / ja sam na izvoru (veratu), pa je up to 20 -



 
Poslednja izmena:
Ok...ono sto mi je zasmetalo su upravo ti prekidi, jer ih ranije dok sam bio na drugoj ploci nisam primecivao..Ponavljaju se svaki dan po 4-5 puta, ne samo za vreme dok racunar radi vec i dok je ugasen. Primetio sam kod druga koji je imao srece pa nije morao da se njaka sa Telekomom i zamenom ploce, vec je odmah imao brzinu od 16, da se i kod njega veza prekida isto tako 4-5 puta u toku dana.
Ovo je log koji sam nasao a ne znam gde da ukljucim taj pppoe debug na tp link w8901g:

2/26/2011 15:29:20> SNMP TRAP 3: link up
2/26/2011 15:29:20> Quick bridge not allow multi-channel
2/26/2011 15:29:20> bridge only stop
2/26/2011 15:29:20> SNMP TRAP 3: link up
2/26/2011 15:29:20> Quick bridge not allow multi-channel
2/26/2011 15:29:20> bridge only stop
2/26/2011 15:29:20> SNMP TRAP 3: link up
2/26/2011 15:29:20> Quick bridge not allow multi-channel
2/26/2011 15:29:20> bridge only stop
2/26/2011 15:29:20> SNMP TRAP 3: link up
2/26/2011 15:29:23> ppp_ready: ch:80558368, iface:8049e6bc
2/26/2011 15:29:23> SNMP TRAP 3: link up
2/26/2011 15:29:23> Accept() fail
2/26/2011 15:29:23> Accept() fail
2/26/2011 16:0:8> sending request to NTP server(3f542)
2/26/2011 16:0:13> received from NTP server(3f547)
2/26/2011 15:56:40> Adjust time to 4d6922b8
2/26/2011 15:56:40> adjtime task pause 1 day





Sve ti je - vrhunsko! Imas bolju liniju od vecine nas.

SNR, takodje.
(Kad ti je atenuacija manja od 10, mozes da imas i SNR od 5, ima da radi ko zmaj)
To sto je bio 28 na manjem paketu, i to je normalno. Na 16Mbps je SNR uvek najgori.

Uostalom, sam ti modem kaze - ja bolje od tog, vido nisam


Ti prekidi, to ako ti se desilo jednom (u toku jednog dana) - batali -- takve stvari (prekidi do 5 min) se desavaju svima nama, onda kada Telekom menja arhitekturu mreze il agregaciju BRASova, pa - ko oseti, oseti (to se radi ujutru, plafon do 8h)
Ako se ponavlja, cekiraj najdetaljniji moguci log (i ukljuci PPPoE debug, u podesavanjima same konekcije na modemu), pa da vidimo sta kaze (kad se desi)

A to da prijavljujes kako ti je ping 30 a ne 8 (ili da ti je dl 1.5 a ne 1.6), to zaboravi - ako ti je to jedini simptom, najdalje sto ces doci je cmd / ping google.com (el radi? radi. zdravo, dovidjenja.)

edit: evo ti i ovo, cisto da iskuliras / ja sam na izvoru (veratu), pa je up to 20 -



 
taj log je stur, mora da moze da se ucini detaljnijim; kod mene (tplink8810b) je to:

Management / System Log -> Configure System Log
(i tu stavis sve na Debugging)

+

Advanced Setup/WAN (edit PPPoE konekcije, next-next, i u trecem imas checkbox -) Enable PPP Debug Mode
(ako koristis bridge, predji u PPPoE; ne loguje ako ti je PPPoE u Windowsu)
 
Nema...imam samo dve opcije za logovanje, Save log i Clear log.. nema nigde u menijima nesto u fazonu Configure log... Skinuo sam sa neta celo uputstvo tu se nigde ne psominje Configure log a cak se ne spominje ni Debug mode

Ovo je onda neka budget varijanta , kao sto neko rece u nekom postu ranije :)
Secam se da sam video par puta neku gresku koja pocinje sa -3000 ali eto sad bas nema te greske.

E da, sve je u konekcija je u PPeo nije u Bridge.
 
Ranije je Sezam imao grejs period od 15 nakon sto ti istekne pretplata, pa kad su postali Orion smanjili su na valjda 8, s tim sto je rok 1. u mesecu (pa plus 8 dana).
Pre par dana kad sam bio u K. Petra pitao sam ih za to i rekose mi da vise nema grejs perioda. Znaci, ako ne platis do 1 u mesecu (za taj mesec), odmah ce ti iskljuciti net.

Ne znam da li sam ovde kukao ali...
Ja da Sezamu odaaavno i navikao se na neke stavri pa i na taj grejs period.Preuzeo ih orion ali ok ostao taj period, i to od datuma prve uplate koja je bila neki 26 u mesecu...
Vidim u sandučetu čestitku da pošto nisam izmirio obavezu društvo pokreće postupak za raskid ugovora...Dooobrooo otići ću sutra do njih i ako su već toliko revnosni i ne mogu da zaustave proces da vidimo šta su moje obaveze pa da se razilazimo, ionako su počeli da me nerviraju , možda se telekom pokaže boljim....
Ea li onda...
Pogledam u poštanskom sandučetu još jedna koverta iste preteće sadržine:...niste platili posle dve opomene, ....prinuđeni da raskinemo ugovor...uređaji su naši pa morate da ih vratite trt mrt...
Elem odem ja kao naivno reko da vidim šta će biti pošto imam i ogovornu obavezu od 1 godine koja mi ističe u aprilu...
Dođem ja na šalter: Dobar dan ja da platim,
Ona učuka, pa vi ste baš zakasnili,
Ja: pa jesam ali ne toliko evo uplatnica
Ona : pogleda ahaaaa pa dobro ništa evo ja sam ispravila biće vam pušten net odmah
Ja: Pa nije se meni net ni prekidao
Ona : Hihi pa dobro
Ja : A šta ćemo sa ovim pismima
ona: Pa to je valjda neka automatika
Ja: Dobro onda ništa...
SUS mislim da je kod njih dosta toga zbrkano i da ne znaju baš šta ko radi...
E juče pogledam u poštanskom sandučetu pismo sve isto samo ima dodatak:

Ovim putem želimo da vam ponudimo dodatnu opciju-mogućnost da u narednih 7 dana obnovite pretplatu (podebljali oni) i na taj način stvaranje uslova za nastavak nesmetanog koršćena usluga.
Takođe želimo da Vas informišemo da će predmetni priključak, uskladu sa procedurama, ukoliko se pretplata ne obnovi u periodu navedenom u prethodnom stavu, biti pokrenut postupak demontaže, što u slučaju naknadnog pnovnog zahteva za koršćenje servisa podrazumeva novo pokretanje instalacije i dodatne troškove



Mislim da ovo dokazuje da im se baš i ne gube korisnici koliko god izgleda da prete makazama, što naravno ne znači da ne treba izmirivati račune na vreme.

BTW:Gledao sam ugovor tražeći pasuse o raskidu ugovora, i imaju neke zanimljive stavke :
U slučaju da korisnik ne izmiri svoje obaveze za usluge definisane ugovorom i to u roku od 5 dana nakon isteka roka za plaćanje,Provajder ima pravo da, uz obaveštavanje korisnika, suspenduje, do izmirenja obaveza, dalje korišćenje servisa od strane korisnika, ili da, po svom izboru, jednostranim pismenim obaveštenjem , raskine ugovor.Raskid ugovora ne oslobađa korisnika obaveze da plati sve neizmirene obaveze do dana raskida ugovora.
U sliučaju raskida ugovora pre njegovog definisanog roka korisnik je obavezan da nadoknadi vrednost opreme i uređaja koje je dobio na korišćenje i to ukupno 100€ u din protivvrednosti za svaku uslugu koju je odabrao:mad:
 
I 3Dnet, Optikom i MW (mediaworks) bazne stanice po gradu se valjda koriste za kačenje na Orionov WiFi. Međutim, to nije problem saznati, veći je problem saznati kako da se nakačiš na tu njihovu mrežu. Brdo ljudi se prijavilo pre 2-3 meseca i niko živi ih nije zvao kasnije. Imaš i ovde temu o tome, međutim, nema se pojma o kvalitetu tog njihovog WiFi-ja jer korisnici istog kao i da ne postoje.
 
Poslednja izmena:
Ovde u mom kraju je 3dnet držao 90% wifi korisnika i sada ih je preuzeo Orion.Čovek koji to radi, radi i dalje za Orion i imaju konstantan priliv novih korisnika.
 
moji utisci posle tri-cetiri godine koriscenja usluga sezampro-orion adsl-a su takvi da danas nosim modem i kablove u nehruovu da im bacim u lice! Kakvi jadnici,cak im ni telefon ne radi...Modem m0oram da resetujem s vremena na vreme u toku dana...
mnogo sam besan pa Vam ne mogu reci sve,zurim da zavrsim sa stokom
 
Zanima me koliku realnu brzinu mogu da dobijem od 16/1 paketa na orionu sa ovim vrednostima u ruteru, ja mislim da bih mogao 14/0.8.

 
Ukupan overhead u praksi iznosi ~15%, što zači da kao i ostali na paketu od 16Mbps možeš očekivati ~13800/870kbps.
 
Ukidanjem onog 15dnevnog roka za plaćanje računa, Orion je totalno odustao od Sezamove politike.
Na dva maila nisam dobio nikakav odgovor.
Na telefonsku korisničku službu se podosta čeka.
Periodično brzina zna da opadne do granice neupotrebljivosti.
Ne znam za ostale ISP, ali sam od Sezama navikao na povratnu informaciju ako nesto nije u redu i da se izađe u susret korisniku.
Okrupnjali, otežali, sve tromiji i tromiji...
 
Ukidanjem onog 15dnevnog roka za plaćanje računa, Orion je totalno odustao od Sezamove politike.
Na dva maila nisam dobio nikakav odgovor.
Na telefonsku korisničku službu se podosta čeka.
Periodično brzina zna da opadne do granice neupotrebljivosti.
Ne znam za ostale ISP, ali sam od Sezama navikao na povratnu informaciju ako nesto nije u redu i da se izađe u susret korisniku.
Okrupnjali, otežali, sve tromiji i tromiji...

Mala sugestija - ako je hitno, koristi online (chat) podrsku na njihovom sajtu (u gornjem desnom cosku homepage-a).
 
Poslednja izmena:
Evo koristim neke 2 nedelje paket od 4Mb/s i poceli su mali problemi.
Naime u toku dana (potpuno randomicno) desi mi se da net stane (tj u donjem desnom uglu pise No internet connection) a problem resavam tako sto kliknem Diagnose network problems!?! nisam probao reset modema jer mi ovako najbrze tj odma se konekcija vrati.
Al slozicete se da je ipak smaranje ovako kliktati..
Jel iskusio neko slican problem i ima li mozda neko resenje jer ko zna u sta ovo moze prerasti?
 
Evo koristim neke 2 nedelje paket od 4Mb/s i poceli su mali problemi.
Naime u toku dana (potpuno randomicno) desi mi se da net stane (tj u donjem desnom uglu pise No internet connection) a problem resavam tako sto kliknem Diagnose network problems!?! nisam probao reset modema jer mi ovako najbrze tj odma se konekcija vrati.
Al slozicete se da je ipak smaranje ovako kliktati..
Jel iskusio neko slican problem i ima li mozda neko resenje jer ko zna u sta ovo moze prerasti?

Meni je često net u nekom zastoju - baca mi njihov wireless TP Link ruter signal iz kuće (razdaljina oko 6-7 metara). Nije reč o tome da puca veza, već postoji konekcija, čak i u statusu rutera piše u onoj statistici da je povezan, ali nema neta. Proradi sam od sebe nakon nekog vremena - nekad posle par minuta, a nekad posle par sati.
 
Evo koristim neke 2 nedelje paket od 4Mb/s i poceli su mali problemi.
Naime u toku dana (potpuno randomicno) desi mi se da net stane (tj u donjem desnom uglu pise No internet connection) a problem resavam tako sto kliknem Diagnose network problems!?! nisam probao reset modema jer mi ovako najbrze tj odma se konekcija vrati.
Al slozicete se da je ipak smaranje ovako kliktati..
Jel iskusio neko slican problem i ima li mozda neko resenje jer ko zna u sta ovo moze prerasti?

Imam slican problem. Mozda je i kod tebe ista situacija. Naime, promenio sam lozinku. za pristup nalogu (i u browseru i u ruteru da bi bile iste) i prilikom promene ip adrese izgubim Internet vezu, jer ruter stalno pamti staru lozinku i svaki put moram rucno da ucitavam novu.
 
6Mb/s - 1999din za nove korisnike uz potpisivanje ugovora, (dva meseca gratis), ali mogu i trenutni korisnici.
 
Poslednja izmena:
jel ovo odgovor na moje pitanje? :)

jer ako jeste onda su mene zeznuli, ja potpisao 2 god na adsl max i dali mi obican tp link... nije mi do rutera al ne volim da me prave budalom :d
 
Ne bi ni ja saznao za ovu ponudu da nisam OPET rekao da vraćam opremu jer su digli cene. Supruga danas trebala da plati 1890din za 4Mb/s i cena, vidi čuda 2199din od ovog meseca. Nakon razgovora sa suprugom da vraćamo opremu, zovu me iz Oriona i ponude ovaj paket i pristanem. Bagra bre!
Za wireless router se pre doplaćivalo, sad više ne, koliko znam. Imaš opcije u vidu TP-Linka i Zyxela.
 
Nazad
Vrh Dno