Šta je novo?

Orion Telekom (nije tema za Orion TV aplikaciju)

Laguje sajt, ali dođoh do dela gde se može pročitati. Ostatak sa konkretnim informacijama će neko ko prima e račun da prenese.

OBAVEŠTENJE O PROMENI CENA USLUGA ZA REZIDENCIJALNE KORISNIKE​

30.06.2023

Dragi korisnici,

Obaveštavamo vas da će od 01.08.2023. godine cene pojedinih internet paketa biti uvećane za 150,00 rsd a pojedinih Dual TV i Triple paketa za 200,00 rsd sa uračunatim PDV-om.

Obaveštenje o ovome je sastavni deo računa kod svih korisnika koji su obuhvaćeni ovom promenom i koji imaju prava prema članu 131 Zakona o elektronskim komunikacijama, dok je detaljnija informacija ovim korisnicima prosleđena na registrovanu e-mail adresu ili adresu prebivališta (korisnici koji su odabrali da račune primaju u papirnoj formi) kao poseban dokument u prilogu računa za jun mesec.

Povećanje je posledica povećanja opštih troškova poslovanja, a korisnici koji nisu saglasni sa ovom promenom, u skladu sa članom 131 Zakona o elektronskim komunikacijama, imaju mogućnost da raskinu pretplatnički ugovor bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom, zaključno sa 05. avgustom 2023. godine.

Zahvaljujemo vam se na razmevanju i nadamo se da ćemo uspešno nastaviti saradnju i opravdati vaše dosadašnje poverenje.
Vaš Orion telekom
 
Već neko vreme hoću da svratim do njih i da im tražim novi WiFi 6 ruter, taman su mi dali dobar izgovor :D
 
Laguje sajt, ali dođoh do dela gde se može pročitati. Ostatak sa konkretnim informacijama će neko ko prima e račun da prenese.
Konačno da neki operater na normalan način unapred obavesti korisnike o povećanju cena, što preko printanog računa što preko e maila, pa još i da navedu da korisnik može da raskine ugovor. Ne vidim takav vid obaveštenja kod drugih na primer Telekom Srbija.
 
na normalan način unapred

Još "samo" fali da navedu na tačno koje sve pakete usluga se obaveštenje odnosi. Takvu "sitnicu" uvek zaborave.

A to koga će i kako da obaveste unapred jedva čekam da iskusnim u mom slučaju pošto sam prepaid korisnik i nemaju račun da mi pošalju a ni mail ni SMS mi nisu slali za prethodno poskupljenje.
 
Na jednoj lokaciji bi trebalo da uvedem internet i TV.
Do pre neki dan je SBB bio jedina opcija, a sada je ponuđen i Orion (izgleda optika), sa kojim do sada nisam imao kontakta.

Gledam pakete samo za NET, za pravna lica, lokaciju bih, na nivou prvog rutera, preko VPN, povezao na SBB mrežu i na TV stavio EON aplikaciju koju na SBB lokaciji ne koristimo.

Koliko je stabilna veza na Orion mreži?

SBB mi je već ozbiljan backdraw na poslu (u prethodnom objektu smo imali MTS optiku, 3 godine bez prekida), pa ako je Orion još gori od SBB, da uzmem (skuplji) SBB i preskočim egzibiciju sa TV-om kroz VPN.
 
Na jednoj lokaciji bi trebalo da uvedem internet i TV.
Do pre neki dan je SBB bio jedina opcija, a sada je ponuđen i Orion (izgleda optika), sa kojim do sada nisam imao kontakta.

Gledam pakete samo za NET, za pravna lica, lokaciju bih, na nivou prvog rutera, preko VPN, povezao na SBB mrežu i na TV stavio EON aplikaciju koju na SBB lokaciji ne koristimo.

Koliko je stabilna veza na Orion mreži?

SBB mi je već ozbiljan backdraw na poslu (u prethodnom objektu smo imali MTS optiku, 3 godine bez prekida), pa ako je Orion još gori od SBB, da uzmem (skuplji) SBB i preskočim egzibiciju sa TV-om kroz VPN.
Ja imam na N.Bg u dva stana orionovu optiku i koristim sbb tv-ott na obe lokacije (na drugoj na aplikaciju) i odlicno radi. Za kombinaciju sa vpn ti ne mogu reci jer to nisam probao.
Ruteri su im obicno problem, pa sam ga na jednoj lokaciji promenio, a na drugoj koristim ripiter sa wifi6, sto mi je resilo sve probleme, tako da ti eventualno to moze biti neki problem.
 
Poslednja izmena:
Na lokaciji gde koristiš SBB preko aplikacije, koristiš preko Orion interneta?
 
pretpostavljam da @Zuel koristi "EON van mreže", na jednoj lokaciji EON box, na drugoj EON Smart aplikaciju
 
pretpostavljam da @Zuel koristi "EON van mreže", na jednoj lokaciji EON box, na drugoj EON Smart aplikaciju
Da, za sve mreze (napisao sam OTT) i optika na obe adrese orion u pripejdu, u blokovima 37 i 64. Dobro radi, ali je guzva u eteru pa sam zbog toga imao prekide na nekim uredjajima i sa wi-fi 6 sam to resio na oba mesta.
 
Poslednja izmena:
Konačno da neki operater na normalan način unapred obavesti korisnike o povećanju cena, što preko printanog računa što preko e maila, pa još i da navedu da korisnik može da raskine ugovor. Ne vidim takav vid obaveštenja kod drugih na primer Telekom Srbija.
Treca sreca.
Prva dva puta kada su povecavali cene su "mufte" kao i svi ostali stavljali samo obavestenje na njihovom sajtu.
Po zakonu moraju licno da te obaveste, a javno obavestenje je legalno iskljucivo, ako nije moguce da te obaveste licno.

Sad sam ih zvao da se raspitam u vezi povecavanja cena i raskidanja ugovora.
Kazu mi da ja nisam obuhvacen tim povecanjem cene, a imam njihov paket sa tv-om, telefonom i internetom.
Pitam ih ko je konkretno onda obuhvacen novim povecanjem cene.
On mi kaze da su obuhvaceni korisnici koji nisu imali prethodno povecanje cene.

Dve varijante su mi realne.
Prva, da su povecanjem cena obuhvaceni samo korisnici koji su potpisivali ugovore posle oktobra/novembra prosle godine (kada je bilo poslednje povecanje cena).
Druga, da su dobili obuku cim se neko raspituje u vezi raskidanja ugovora da mu kazu da on nije obuhvacen novim povecanjem cena i onda ne moze da raskine ugovor bez penala.

Videcu jos kada mi stigne racun na mail da li ce u prilogu da pise bilo sta u vezi promena cena.
 
Ja nemam registrovanu email adresu, račune preuzimam na eracun.rs, i tamo nema ništa o ovom poskupljenju. Videćemo šta će biti.
 
Kod mene to obaveštenje od 30.06. nema, ni u računu ništa nema o promeni cene.
 
Zanimljivo da pete stavke kod mene nema:

6SF9YQC.png
 
I ja sam ih kontaktirao preko live chat, odgovorili su mi da moj račun neće poskupeti.
 
Sajt je kao oglasna tabla i dovoljno je da tamo objave vest?

Izmena uslova ugovora


Član 131


Pružalac javno dostupne elektronske komunikacione usluge, osim pružaoca komunikacione usluge između osoba koja nije zasnovana na korišćenju numeracije i pružaoca usluga komunikacije između mašina, dužan je da krajnjeg korisnika, najmanje 30 dana unapred, na jasan i razumljiv način, na trajnom nosaču podataka ili na drugi odgovarajući način koji omogućava krajnjem korisniku da sačuva obaveštenje na trajnom nosaču podataka, obavesti o nameri jednostrane izmene uslova ugovora, kao i pravu krajnjeg korisnika na raskid ugovora pre isteka perioda na koji je zaključen, bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom.


Pružalac usluge iz stava 1. ovog člana je dužan da vodi evidenciju o dostavljenim obaveštenjima iz ovog člana, koja obuhvata ime i prezime potrošača, korisnički broj, kao i vreme dostavljanja obaveštenja.


Krajnji korisnik ima pravo na raskid ugovora, bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom, u roku od 30 dana od dana prijema obaveštenja o nameri jednostrane izmene uslova ugovora od strane pružaoca javno dostupne elektronske komunikacione usluge, osim pružaoca komunikacione usluge između lica koja nije zasnovana na korišćenju numeracije, ako se najavljenim jednostranim izmenama bitno menjaju uslovi pod kojima je ugovor zaključen, na način koji nije u korist krajnjeg korisnika, a naročito u pogledu specifikacije usluga i uslova za korišćenje usluga u vezi sa ponuđenim promotivnim pogodnostima.


Krajnji korisnik nema pravo da raskine ugovor, bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom, kada je jednostrana izmena uslova ugovora od strane pružaoca usluge iz stava 2. ovog člana administrativne prirode i nema negativnih posledica na krajnjeg korisnika ili je posledica zakonskih i regulatornih promena.


Shodno članu 129. st. 2. i 6. ovog zakona pravo na raskid ugovora bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom podrazumeva i pravo krajnjeg korisnika da zadrži terminalnu opremu uz plaćanje preostalog iznosa do povlašćene cene terminalne opreme utvrđene u momentu sklapanja ugovora ili plaćanje mesečnog iznosa naknade za preostali period važenja ugovora, ako je to povoljnije za krajnjeg korisnika.


Pružalac usluga iz stava 3. ovog člana dužan je da bez naknade ukloni sva ograničenja u korišćenju terminalne opreme, a najkasnije prilikom isplate iznosa iz stava 5. ovog člana.


Za usluge prenosa signala koje se koriste za usluge komunikacije između mašina, prava krajnjih korisnika iz st. 3-6. ovog člana se odnose samo na potrošače, mikro i mala pravna lica i neprofitne organizacije.


Regulator bliže propisuje sadržaj obaveštenja iz stava 1. ovog člana.
Citat: ZAKON O ELEKTRONSKIM KOMUNIKACIJAMA ("Sl. glasnik RS", br. 35/2023)
 
Sajt jeste oglasna tabla, ali su u zakonskoj obavezi da te obaveste licno. Oglasnom tablom bi trebalo da te obavestavaju samo kada je nemoguce da te licno obaveste.
Znaci da nemaju tvoju adresu, tvoju e-mail adresu, tvoj broj fiksnog/mobilnog telefona, jednostavno da je nemoguce da te licno obaveste.

Copy/Paste deo clana 87 zakona o zastiti potrosaca:
"Трговац је дужан да најкасније 30 дана пре почетка примене промењених цена, односно општих услова уговора обавести потрошача о измени методологије формирања цена, односно општих услова уговора, а ако лично обавештавање потрошача није могуће, да обавести потрошаче јавно."
 
Samo sto se u ovom slucaju gleda zakon o elektronskim komunikacijama koji je zamzung okacio gde stoji da su duzni da obaveste na trajnom nosacu podataka ili drugom odgovarajucem nacinu, sto sajt ili eracun portal jeste...

Moj info iz Oriona koji bi trebalo da je tacan je da nece biti poskupljenja za one koji nisu dobili obavestenje u okviru e racuna, ali svakako preporucujem da imate to crno na belo, pa pitajte mailom ili preko chata...
 
Sajt se u praksi, ako se ne varam, tumači kao "obmanjujući i neprikladan" način obaveštavanja, jer bi to podrazumevalo da treba stalno pratiti obaveštavanja na sajtu. Postoji više primera na netu, između ostalih i sa Orionom, gde je to od strane raznih udruženja potrošača protumačeno kao razlog za prijavu inspekciji i prekid ugovora.

Ali, ako je istaknuto i na stranici za eračun (dakle trebalo bi da ga korisnik primeti pri plaćanju računa), tu je verovatno već pitanje... Svakako, obaveštenje na samom računu je najadekvatniji i pošteniji način.
 
Varas se... Udruzenja mogu da tumace kako oni zele ( sto veoma cesto i rade jer je njima cilj sto veci doseg do publike kojoj ce se predstaviti kao mnogo mocni), ali je zakon nedvosmislen a sajt jeste trajni nosac...

Da li je najpostenije i najadekvatnije da bude samo na sajtu, nije, ali je legitimno pa osnova za prijavu inspekciju ili cak raskid ugovora nema, tacnije ako i postoje prijave po tom osnovu one su odbijene kao neosnovane...
 
Retko koji zakon je kod nas nedvosmislen.😁

Pročitaj ovo tumačenje za trajni nosač podataka:
Uvedena je i jedna veoma korisna novina: obaveštenje o nameri jednostrane izmene uslova ugovora više neće moći da se okači samo na sajt i da se smatra izvršenim. Članom 131. stav 1. novog zakona je predviđena dužnost operatora da „krajnjeg korisnika najmanje 30 dana unapred, na jasan i razumljiv način, na trajnom nosaču podataka ili drugi odgovarajući način koji omogućava krajnjem korisniku da sačuva obaveštenje na trajnom nosaču podataka, obavesti o nameri jednostrane izmene uslova ugovora, kao i pravu krajnjeg korisnika na raskid ugovora pre isteka perioda na koji je zaključen, bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom.“ Zakon definiše trajni nosač podataka kao sredstvo koje krajnjem korisniku omogućava čuvanje informacija koje su mu lično upućene i kojima može naknadno pristupati tokom odgovarajućeg vremena u svrhe za koje su te informacije namenjene“, pa je jasno da će od sada za potrošača biti relevantno samo ono obaveštavanje koje je učinjeno lično.
 
Jasno piše u Zakonu o zaštiti potrošača da mora lično, osim ako nije moguće, onda javno. Dakle moraju uz račun da pošalju ili SMS, ili kako već, neću dalje u to da ulazim... I sami su napisali u objavi
Kod:
Obaveštenje o ovome je sastavni deo računa kod svih korisnika koji su obuhvaćeni ovom promenom i koji imaju prava prema članu 131 Zakona o elektronskim komunikacijama, dok je detaljnija informacija ovim korisnicima prosleđena na registrovanu e-mail adresu ili adresu prebivališta (korisnici koji su odabrali da račune primaju u papirnoj formi)  kao  poseban dokument u prilogu računa za jun mesec.

Meni uz račun nije stiglo, niti ga ima na eracun.rs.
 
Je li jos nekome ne radi aplikacija vec par dana? Za vikend sam hteo da vidim da li je stigao racun, prijavljivala mi je neku gresku, sada vidim isto ne radi?
 
Nazad
Vrh Dno