Šta je novo?

Optički internet i tehnička pitanja

Kakva su novija iskustva sa ovim Yettel optickim netom? Ova njihova duo ponuda optika + tv je vrlo povoljna posebno za korisnike njihove mobilne mreze ali citam ovde da je bilo zalbi na kvalitet tog neta iako opticki net, bar u teoriji, treba da daje odlicnu uslugu.

Postoji i opravdana sumnja da bi u nekom momentu mogli, kao i mts jer ocigledno imaju tesnu saradnju, da blokiraju N1 i Novu S kada se ta dva kanala gledaju na njihovom netu, ali nadam se da do toga nece doci.
 
Suprugin telefon zakacen na net, navodno sve sljaka, ali nista ne dolazi do njenog telefona, nikakve poruke s mesidzing aplikacija, nista..iskljuci se s wifi, sve doleti...
Obicno kad nema neta na nekom wifi uredjaju, sam telefon je obavesti da ne sljaka net preko wifi, pa prebaci na mobile...
Ovde nista...
Ne znam sta je u pitanju, nisam imao vremena da se zezam...

Ali se ovo nikad nije desavalo kod MTS
Ovde možeš videti problem na koji sam ja naleteo.

+ ima jedna novost. Ne znam da li je do neta ili nečeg drugog. Znam samo da je jako iritantno....

Naime svi smo pisali da je velika prednost Yettela što daju otključan box, pa je moguće instalirati EON. Do pre neki dan sve je šljakalo 5+ i onda sam u subotu poželeo da gledam Kesića i seckalo je do te mere da nisam mogao da odgledam emisiju do kraja.
Kada sam prebaciovao na ostale kanale, nisam primetio da ima problema, ali eto NovaS je bila negledljiva.

Pogledao sam sutradan reprizu koja je takođe seckala, ali u manjoj meri... E sad, da li je do neta, do SBB-a, Yettela, Boga ili kiše koja je celog tog dana padala pojma nemam. Samo znam da sam pizdeo. 🤬 🤬🤬
 
To mozes i sam da zakljucis da ako zeza samo odredjeni kanali, a ne svi, da je problem na strani servera servisa preko kog gledas. Uostalom prelistaj EON temu, nisi jedini.
 
Drugari pitanje, potpisao sam ugovor u Maju za hipernet (1god po 1 din, a posle 2500/mes) a sada za 1900 daju i hipernet + tv po dosta MANJOJ ceni. Da li mogu tu nesto uciniti tipa da se prebacim na taj paket? Hvala, ovo je stvarno nehumano
 
Kod mene je na kablu od prvog dana, mada ja skoro da i ne koristim box, samo aplikaciju na WebOS, i ima već dosta dugo da stvarno sve radi ok
Zar stvarno ima aplikacija za webos? Ja gledao na mom lg tv-u, nema u store-u.
Razmišljam već nekoliko nedelja da uzmem hipernet ali me odvlači to što na ovom forumu u nekoliko tema baš loše pričaju o njihovoj tv aplikaciji, stb-ovima itd.
Koja je tvoja preporuka? Ako možeš detaljnije da opišeš iskustvo sa tv-om
Isteklo vreme za edit.
Naročuto me zanima kao izgledaju brzi kadrovi (ako se to tako kaže) na tv-u. Npr. da li je kod utakmica vidljivi kašnjenje u brzim scenama, da li je realan prikaz? Kad sam imao eon stb i eon aplikaciju na smart tv-u jasno sam video razliku u sportskom sadržaju između jednog i drugog.
Takođe sad, kao gledam utakmicu preko mts-ovog box-a i na iris aplikaciji na smart tv-u razlika je drastična
 
Poslednja izmena:
Bila je jedan dan samo, pa ko je uspeo da je instalira može da je koristi, eto sad rekoše da će početkom godite ponovo objaviti
 
Kakva su novija iskustva sa ovim Yettel optickim netom? Ova njihova duo ponuda optika + tv je vrlo povoljna posebno za korisnike njihove mobilne mreze ali citam ovde da je bilo zalbi na kvalitet tog neta iako opticki net, bar u teoriji, treba da daje odlicnu uslugu.
Што се тиче оптике, у Србији генерално оптика слабо функционише јер је негде има, а већином се оптика продаје као коаксијални каблови. Само што то нико неће да каже.
Postoji i opravdana sumnja da bi u nekom momentu mogli, kao i mts jer ocigledno imaju tesnu saradnju, da blokiraju N1 i Novu S kada se ta dva kanala gledaju na njihovom netu, ali nadam se da do toga nece doci.
Што се тиче канала, пошто знам ситуацију јер познајем људе из Супернове, да ти јавим да N1 глумата жртву и да су добијали лепе паре да би давали Supernovi N1.
Сами су одлучили да повуку N1 са Супернове, зашто, то они сами знају. Дакле сами су криви.
Nova S je eксклузивни канал Jунајтед Медије који нису хтели ником да продају права на то.
Било је питање времена када ће неко да блокира ове "заобилазне" начине за гледање SBB-a. Нажалост.
Drugari pitanje, potpisao sam ugovor u Maju za hipernet (1god po 1 din, a posle 2500/mes) a sada za 1900 daju i hipernet + tv po dosta MANJOJ ceni. Da li mogu tu nesto uciniti tipa da se prebacim na taj paket? Hvala, ovo je stvarno nehumano
То је попуст за нове кориснике. На жалост није могуће.
Zvala aviziterka Yettela danas i nudila mi 14 meseci free uz 12 meseci umanjenu cenu.
Прихватио си ? Ако зовеш call центар, они немају могућност за овакве акције.
 
Poslednja izmena:
Што се тиче оптике, у Србији генерално оптика слабо функционише јер је негде има, а већином се оптика продаје као коаксијални каблови. Само што то нико неће да каже.
Ko to "prodaje optiku kao koaksijalni kabl"? Yettel sigurno ne. Mozda samo onaj supershit provajder koji spominjes.

I nema potrebe da se tu bilo sta nagadja, lako je proveriti na osnovu bandwidtha, latencije i opreme, koji tip usluge je u pitanju.
 
Poslednja izmena:
Што се тиче оптике, у Србији генерално оптика слабо функционише јер је негде има, а већином се оптика продаје као коаксијални каблови. Само што то нико неће да каже.

Што се тиче канала, пошто знам ситуацију јер познајем људе из Супернове, да ти јавим да N1 глумата жртву и да су добијали лепе паре да би давали Supernovi N1.
Сами су одлучили да повуку N1 са Супернове, зашто, то они сами знају. Дакле сами су криви.
Nova S je eксклузивни канал Jунајтед Медије који нису хтели ником да продају права на то.
Било је питање времена када ће неко да блокира ове "заобилазне" начине за гледање SBB-a. Нажалост.

То је попуст за нове кориснике. На жалост није могуће.

Прихватио си ? Ако зовеш call центар, они немају могућност за овакве акције.
opet si se vratio da lažeš narod...
 
Ko to "prodaje optiku kao koaksijalni kabl"? Yettel sigurno ne. Mozda samo onaj supershit provajder koji spominjes.
У Србији се оптика продаје као оптика, а заправо није тако. Зар се неко није скоро жалио да је вратио Јетел оптику и да код њега не ради. Како то да не ради добро ако је уведена оптика ?
По дефиницији не би требало да буде од старта проблем јер је то ипак оптика ?
opet si se vratio da lažeš narod...
Шта ти није јасно из наведеног ? То што се у Борчи и сличним местима нико није поштено увео оптику већ код гомиле људи оптички интернет не ради ? Не говорим само о Супернови, говорим о генерално квалитету оптике која се продаје.
С обзиром да сам радио у техничкој подршци за оптику (ТВ, фиксни и интернет), знам тачно шта причам, а ти ако не верујеш, немам никакав проблем са тим.
I nema potrebe da se tu bilo sta nagadja, lako je proveriti na osnovu bandwidtha, latencije i opreme, koji tip usluge je u pitanju.
Добро, ако ти кажеш да се овако може разликовати коаксиални кабл од оптике, онда немам ту ништа да додам.
 
Ako je dovucen debeli crni kabel kao za struju ne mogu da kazu da je to optika kada je to koaksijalni kabl ali ako je tanki crni kabel onda je to optika.

To da li je neko vratio optiku ne znaci da nije dobio optiku nego da mu iz vise razloga net ne radi na adresi kako treba.

Svako ko misli da uvodjenjem optike da se resio problema taj se grdno vara.
 
У Србији се оптика продаје као оптика, а заправо није тако. Зар се неко није скоро жалио да је вратио Јетел оптику и да код њега не ради. Како то да не ради добро ако је уведена оптика ?
По дефиницији не би требало да буде од старта проблем јер је то ипак оптика ?
U Yettel-u je Hipernet isključivo OPTIKA, mali tanki providni kabl od oko 1 mm prečnika sigurno ne može biti koaksijalni kabl. Tako je i kod mts-a.
Шта ти није јасно из наведеног ? То што се у Борчи и сличним местима нико није поштено увео оптику већ код гомиле људи оптички интернет не ради ? Не говорим само о Супернови, говорим о генерално квалитету оптике која се продаје.
С обзиром да сам радио у техничкој подршци за оптику (ТВ, фиксни и интернет), знам тачно шта причам, а ти ако не верујеш, немам никакав проблем са тим.
Sve mi je jasno, samo nije istina. Kao što sam ranije napisao lako je videti razliku između optičkog i koaksjalnog kabl-a. Supernova ima u ponudi obe vrste neta ali jasno imaju odvojene brzine i način da se proveri gde je optika, a gde koax. To što si radio u tehničkoj podršci apsoluto mi ništa ne znači jer tamo može da se zaposli bilo ko bez ikakvog predznanja, te ili si povukao loše informacija bilo od kolega ili nekoga drugog, ili lažeš i za to.
Добро, ако ти кажеш да се овако може разликовати коаксиални кабл од оптике, онда немам ту ништа да додам.
Ovde sam sebi pucaš u nogu. Apsolutno je moguće razlikovati optiku na ovaj način, i dokazuje tvoje (NE)iskustvo kao radnika tehničke podrške. Ako si tako pametan čemu služi tanki OPTIČKI kabl i ONT kod tvoje tzv. "KOAKSIJALNE" mreže.
 
U Yettel-u je Hipernet isključivo OPTIKA, mali tanki providni kabl od oko 1 mm prečnika sigurno ne može biti koaksijalni kabl. Tako je i kod mts-a.
100% провајдера у Србији који имају кабловски интернет тврди да продају оптику. Нико не долази и не продаје услуге без "стигла оптика у вашу зграду"

Sve mi je jasno, samo nije istina. Kao što sam ranije napisao lako je videti razliku između optičkog i koaksjalnog kabl-a. Supernova ima u ponudi obe vrste neta ali jasno imaju odvojene brzine i način da se proveri gde je optika, a gde koax. To što si radio u tehničkoj podršci apsoluto mi ništa ne znači jer tamo može da se zaposli bilo ko bez ikakvog predznanja, te ili si povukao loše informacija bilo od kolega ili nekoga drugog, ili lažeš i za to.

Где је тачно оптика, то не знају ни запослени у call centru, тј. до те информације се не може доћи никако.
Евидентно је да на Новом Београду и у неким малим местима није исти квалитет услуге.
Да си ти чуо оно што сам ја чуо у техничкој подршци, можда би размишљао другачије.
На сајту Супернове нема раздвојене коаксијале и оптике. Нуде оптику, а продају коаксијалу и оптику. Како где и како се коме заломи. С обзиром да су већ последњих годину-две стигли до сремских села, тамо је на пример коаксијала, а продају је као оптику.
Поента је да у местима као Борча нико није увео оптику ни SBB ни Supernova jer oптика тамо слабо функционише. И корисници се неретко жале на услуге интернета.
Ovde sam sebi pucaš u nogu. Apsolutno je moguće razlikovati optiku na ovaj način, i dokazuje tvoje (NE)iskustvo kao radnika tehničke podrške. Ako si tako pametan čemu služi tanki OPTIČKI kabl i ONT kod tvoje tzv. "KOAKSIJALNE" mreže.
Опет ме ниси разумео, ако ти сматраш да је то оптималан начин за разликовање оптике од коаксијале, ја немам шта ту да додам.
Питаћу те шта се дешава када је киша и снег, онда се види ко нема никакве проблеме (оптика) и коме крену да се јављају проблеми (коаксијала). Да не помињем када се цела улица укључи па кад гледа утакмицу на светском првенству. Ако је цела улица на коаксијали, примети се разлика у односу на оптику.
 
Poslednja izmena:
100% провајдера у Србији који имају кабловски интернет тврди да продају оптику. Нико не долази и не продаје услуге без "стигла оптика у вашу зграду"
Neistina 1, optiku nude samo oni koji je imaju, a ako tražiš da ti uvedu optiku tamo gde je nemaju, onda ti kažu da optička infrastruktura nije dostupna. U ostalom kod svih operatera se to može proveriti putem kol centra, a za mts i yettel može i preko sajta. https://mts.rs/Privatni/BOX/Optika/Provera-dostupnosti https://www.yettel.rs/sr/privatni/paketi-i-dodaci/hipernet/provera-dostupnosti-na-lokaciji
Где је тачно оптика, то не знају ни запослени у call centru, тј. до те информације се не може доћи никако.
Евидентно је да на Новом Београду и у неким малим местима није исти квалитет услуге.
Да си ти чуо оно што сам ја чуо у техничкој подршци, можда би размишљао другачије.
На сајту Супернове нема раздвојене коаксијале и оптике. Нуде оптику, а продају коаксијалу и оптику. Како где и како се коме заломи. С обзиром да су већ последњих годину-две стигли до сремских села, тамо је на пример коаксијала, а продају је као оптику.
Поента је да у местима као Борча нико није увео оптику ни SBB ни Supernova jer oптика тамо слабо функционише. И корисници се неретко жале на услуге интернета.
Neistina 2, Zaposleni i te kako znaju, opet pokazuješ to da nikad nisi prišao radu u kol centru i da troluješ i izmišljaš informacije ovde. Na Novom Beogradu i u malim mestima ne može biti isti kvalitet usluge ako nije sprovedena ista infrastruktura... Po svemu što si pisao ti radio u tehničkoj podršci nisi, a ako grešim dušu i jesi radio sigurno nisu bili problemi oko toga da li je sprovedena optika kod nekoga.
Na sajtu supernove i te kako ima razdvojena ponuda:
1669386662695.png
Kao što se vidi na slici posebno je obeležena brzina za optiku... Sve ostalo što si napisao za supernovu NIJE istina, tako da ne vredi ponavljati.
Objasni mi kako optika slabo funkcioniše u Borči, baš smešan izbor reči.
Опет ме ниси разумео, ако ти сматраш да је то оптималан начин за разликовање оптике од коаксијале, ја немам шта ту да додам.
Питаћу те шта се дешава када је киша и снег, онда се види ко нема никакве проблеме (оптика) и коме крену да се јављају проблеми (коаксијала). Да не помињем када се цела улица укључи па кад гледа утакмицу на светском првенству. Ако је цела улица на коаксијали, примети се разлика у односу на оптику.
Prvo neistina 3, a i nisi odgovorio na moja potpuno jasna pitanja o opremi za optiku. Ovim tek pokazuješ kolko lupetaš. Ako imaš optiku, tv se gleda preko interneta (OTT ili IPTV) što znači da tvoje poređenje nema nikakvog smisla, jer je u pitanju SKROZ DRUGA TEHNOLOGIJA KOJA SE OKOM MOŽE RAZLIKOVATI. U svakom slučaju i na optici tv može da zabode ako se server preoptereti... Ne vredi više bilo šta objašnjavati tebi. Ovde si samo da bi trolovao. Ako si stvarno ozbiljan, onda mi te je jako žao. To je sve od mene, potrudio sam se da budem kulturan kolko sam mogao.
 
jedno pitanjesu korisnici ono iza onog cgNATa ili kako se vec zove pa da ne mogu daself hostujem ista i da gadjam spolja ip : port , i ako jesu e moze to nesto da se izboksuje(ono trazim da mi daju to umesto drugog tv boxa i sl)
 
jedno pitanjesu korisnici ono iza onog cgNATa ili kako se vec zove pa da ne mogu daself hostujem ista i da gadjam spolja ip : port , i ako jesu e moze to nesto da se izboksuje(ono trazim da mi daju to umesto drugog tv boxa i sl)
Mislim da ti je jedino resenje da platis staticku IP adresu.
 
Može svašta da se izvuče, zavisi da li imaš u sebi duh pravog pregovarača. Ja sam dobio za prvih 14 meseci vikendicu na Gružanskom jezeru sa korišćenjem čamca a drugih 12 meseci je bez čamca ali mi nije to neki problem. Tako da samo treba biti uporan i naravno imati dosta iskustva u pregovaranju.
 
Mislim da ti je jedino resenje da platis staticku IP adresu.
Iskreno ja bi pre dinamicku al da nisam iza NATa, tako mi je trenutno kod mts mogu da hostujem stvari al ako restartujem ruter dobijem novi IP

bgrazvratnik:
Može svašta da se izvuče, zavisi da li imaš u sebi duh pravog pregovarača. Ja sam dobio za prvih 14 meseci vikendicu na Gružanskom jezeru sa korišćenjem čamca a drugih 12 meseci je bez čamca ali mi nije to neki problem. Tako da samo treba biti uporan i naravno imati dosta iskustva u pregovaranju.
ok :)
 
Iskreno ja bi pre dinamicku al da nisam iza NATa, tako mi je trenutno kod mts mogu da hostujem stvari al ako restartujem ruter dobijem novi IP


ok :)
Posto Yetttel koristi/iznajmljuje MTS infrastrukturu, velika vecina njihovih korisnika je iza CG NAT protokola. Tako da su male sanse (verovatno nikakve) da dobijes javnu dinamicku adresu.
 
za self host postoje tailscale i cloudflared, mada je najbolje postaviti ih na namenski uredjaj tipa rpi.
Nije kompletno resenje jer ne resava sve probleme cgnata, ali self hosted servisi ce biti dostupni.
 
Imam potrebu da podelim svoje iskustvo sa Yettel-om.
Poslednje 2 godine sam koristila njihov bivši Telenor kućni internet 150 gde se dobija 150gb za 1599 rsd mesečno pa maksimalnoj 4G brzini. Meni je to super odgovaralo jer sam mogla da nosim internet sa sobom, brzina mi je bila okej, za moje potrebe dovoljno gb i prihvatljiva cena. Datum isteka tog ugovora mi je bio 30. 11.
Sinoć nakon posla (29.11.) odlazim u Yettel poslovnicu da produžim ugovor na još godinu dana, gde mi devojka koja radi predlaže da pređem na Hipernet M paket jer ću za istu cenu dobiti neograničen optički internet brzine do 300/150 Mbps, ugovor na 24 meseci i 12 meseci po 1 din. Tada me je pitala da li imam neki postpaid broj kod njih i ja kažem da nemam.

Meni ta ponuda zvučala sasvim okej i ja kažem zainteresovana sam ali mi je frka da ne ostanem bez interneta dok ne dođu instalateri jer bih u tom slučaju raskidala ovaj paket koji trenutno imam. I ona mi je u tom trenutku zakazala da instalateri dođu 30. 11. u 15h da postave optiku a ja posle toga da dođem i podnesem zahtev za raskid ovog paketa Telenor kućni net 150.

Kasnije dolazim u stan i otvaram mejl od njih i shvatam da to što piše u ponudi nije ono što je meni rekla u radnji. U mejlu stoji cena od 1899 rsd, i još opcija za umanjenje računa za 100 ukoliko odaberete da vam račun stiže na mejl. To je bilo već oko 21h pa nisam mogla nikoga da zovem da pitam o čemu se radi.

Sutradan ujutru (30. 11.) odlazim u tu istu poslovnici da pitam šta se dešava, nisu bili isti radnici. objašnjavaju mi da je ona ponuda koju su mi rekli u radnji samo za postojeće yettel korisnike koji imaju postpaid broj kod njih. I ja na to kažem da me je to pitala i da sam rekla da nemam na šta su nastavili da mi ponovo objašnjavaju kako to ne važi ako nemate postpaid ugovor u Yettel'u.

Nisam videla svrhu raspravljanja sa njima, odlazim u stan jer moram da radim. Radim remote preko interneta pa sam bila prinuđena da na kraju prihvatim tu ponudu sa većom cenom i manjom brzinom protoka.
Možda sam mogla da odustanem od hipernet paketa i da produžim taj paket koji sam i koristila ali hajde računam i nije toliko loše jer se dobije 12 meseci po 1 din.
Jedino se osećam prevareno gde su obećali nešto što se ispostavilo kao netačno. Da mi nije rekla kako ću za istu cenu da dobijem mnogo bolju ponudu verovatno ne bih ni pomislila da menjam paket, mislim da je to ključna stvar.

Ljudi nemojte da idete umorni i u poslednji čas da ugovarate blo kakve usluge 😄
 

Prilozi

  • Capture.JPG
    Capture.JPG
    112.3 KB · Pregleda: 30
Imam potrebu da podelim svoje iskustvo sa Yettel-om.
Poslednje 2 godine sam koristila njihov bivši Telenor kućni internet 150 gde se dobija 150gb za 1599 rsd mesečno pa maksimalnoj 4G brzini. Meni je to super odgovaralo jer sam mogla da nosim internet sa sobom, brzina mi je bila okej, za moje potrebe dovoljno gb i prihvatljiva cena. Datum isteka tog ugovora mi je bio 30. 11.
Sinoć nakon posla (29.11.) odlazim u Yettel poslovnicu da produžim ugovor na još godinu dana, gde mi devojka koja radi predlaže da pređem na Hipernet M paket jer ću za istu cenu dobiti neograničen optički internet brzine do 300/150 Mbps, ugovor na 24 meseci i 12 meseci po 1 din. Tada me je pitala da li imam neki postpaid broj kod njih i ja kažem da nemam.

Meni ta ponuda zvučala sasvim okej i ja kažem zainteresovana sam ali mi je frka da ne ostanem bez interneta dok ne dođu instalateri jer bih u tom slučaju raskidala ovaj paket koji trenutno imam. I ona mi je u tom trenutku zakazala da instalateri dođu 30. 11. u 15h da postave optiku a ja posle toga da dođem i podnesem zahtev za raskid ovog paketa Telenor kućni net 150.

Kasnije dolazim u stan i otvaram mejl od njih i shvatam da to što piše u ponudi nije ono što je meni rekla u radnji. U mejlu stoji cena od 1899 rsd, i još opcija za umanjenje računa za 100 ukoliko odaberete da vam račun stiže na mejl. To je bilo već oko 21h pa nisam mogla nikoga da zovem da pitam o čemu se radi.

Sutradan ujutru (30. 11.) odlazim u tu istu poslovnici da pitam šta se dešava, nisu bili isti radnici. objašnjavaju mi da je ona ponuda koju su mi rekli u radnji samo za postojeće yettel korisnike koji imaju postpaid broj kod njih. I ja na to kažem da me je to pitala i da sam rekla da nemam na šta su nastavili da mi ponovo objašnjavaju kako to ne važi ako nemate postpaid ugovor u Yettel'u.

Nisam videla svrhu raspravljanja sa njima, odlazim u stan jer moram da radim. Radim remote preko interneta pa sam bila prinuđena da na kraju prihvatim tu ponudu sa većom cenom i manjom brzinom protoka.
Možda sam mogla da odustanem od hipernet paketa i da produžim taj paket koji sam i koristila ali hajde računam i nije toliko loše jer se dobije 12 meseci po 1 din.
Jedino se osećam prevareno gde su obećali nešto što se ispostavilo kao netačno. Da mi nije rekla kako ću za istu cenu da dobijem mnogo bolju ponudu verovatno ne bih ni pomislila da menjam paket, mislim da je to ključna stvar.

Ljudi nemojte da idete umorni i u poslednji čas da ugovarate blo kakve usluge 😄
I ja sam tako zadnjeg dana u mesecu uveo hipernet i izgubio jedan mesec za 1 din za taj jedan dan
 
To obavezno pozovi promotera ako si preko njih uzeo uslugu ili pisi zalbu jer to ispravljaju bez problema - info direkt od promotera.
 
Nazad
Vrh Dno