Šta je novo?

Oblivion samo sto nije

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
pa ubio sam dagoth ur-a za to su valjda culi ? Nije valjda da nisu primetili kugu koja je vladala ? nije to ostrvo tako daleko, kad bi mogao da odletim donde stigao bi za manje od 10 minuta :) Sa druge strane biti potrcko za nekog za koga aman bas niko nije cuo, je ponizavajuce. Doturanje alkohola njegovim vojnicima da bi pricali samnom je ponizavajuce, ajde da sam na pocetku igre bilo bi skroz ok ali ovako...Krivi su pisci ekspanzije i taj bloodmoon je neki nasilno odradjen add-on koji po kvalitetu ne moze da se meri sa glavnom pricom i sa tribunalom. Smor tacka.
 
Ljudi, ne razumem cemu bas ovoliko lozenje na Oblivion? Po onome sto se prica na vecini RPG sajtova, Oblivion po mnogo cemu predstavlja korak unazad vec u odnosu na Morrowind a kamo li na Daggerfall. Pomenucu recimo simplifikovan i prilicno redukovan skill tree, gomilu izbacenih feature-a iz MW kao npr. nemogucnost levitacije i teleportacije, ogroman on-screen kompas koji igraca 'za rukicu' vodi od jednog do drugog quest-a i za kraj odsustvo interaktivnog dijalog sistema (ala KotOR, NWN, BG2...) i forsiranje HTML-style konverzacionih topika.


Ok, igra ce ocigledno imati fenomenalnu grafiku, dinamicki generisanu life-like vegetaciju, realnu eroziju tla itd. i sve je to super. Za Radiant AI se takodje prica da bi to trebalo da bude nesto revolucionarno mada, po onome sto je do sada prikazano, meni licno ne deluje bas toliko napredno ali naravno moguce je da ce ga doraditi do izlaska igre. TES Construction Kit ce biti odlicna stvar za one koji hoce da se bave modding-om, mada dobar toolset koji dolazi uz igru u ovo vreme i nije bas neki raritet.


Sve u svemu, moje misljenje je da ce Oblivion biti ok kao igra, ali za mene to nece biti neki RPG. Za to ce mu, kao i Morrowind-u, jednostavno faliti atmosfera. Bez modova, MW je meni bio prazna i prilicno dosadna igra. Lepa na oko, i onako kad gleds spisak feature-a na papiru, ali u stvarnosti smor za igranje (walk...walk...cliffracer...walk...walk...cliffracer...). Kad pomislim da ce Oblivion u principu biti 'streamlined' (kako developeri vole da to politically-correct kazu) dakle uproscena verzija svega toga sa poboljsanom grafikom stvarno ne vidim razlog za bas ovoliki entuzijazam...
 
Au, ne smem ni da zamislim Filipenkov odgovor na pređašnji post :D
 
gx-x je napisao(la):
pa ubio sam dagoth ur-a za to su valjda culi ? Nije valjda da nisu primetili kugu koja je vladala ? nije to ostrvo tako daleko, kad bi mogao da odletim donde stigao bi za manje od 10 minuta :) Sa druge strane biti potrcko za nekog za koga aman bas niko nije cuo, je ponizavajuce. Doturanje alkohola njegovim vojnicima da bi pricali samnom je ponizavajuce, ajde da sam na pocetku igre bilo bi skroz ok ali ovako...Krivi su pisci ekspanzije i taj bloodmoon je neki nasilno odradjen add-on koji po kvalitetu ne moze da se meri sa glavnom pricom i sa tribunalom. Smor tacka.
Ajde sad malo ozbiljnim tonom. :) Kad ti praviš ekspanziju za jedan RPG ovakvog tipa, gde ti je u suštini omogućeno da ti biraš da li ćeš da ideš poluspreman na jake protivnike, da li ćeš da se budžiš do besvesti i onda ideš da pobiješ glavne baje sa 3 udarca, ili ćeš da balansiraš između, jednostavno presuđuje opredeljenje developera šta će da urade i za kakve likove će da prilagode ekspanziju - oni su se opredelili da Bloodmoon balansiraju tako da ti njega prelaziš između 15. i 30. levela. Da su ga balansirali za lika nultog levela bilo bi još gore, da su ga balansirali za ultra high likove 50. nivoa onda bi takođe bilo bezbeze, jer bi ti eksplicitno odredili da ne možeš dotle da ideš (na Bloodmoon) dok se ne smoriš svetski budžeći se do besvesti. Najidealnija varijanta je u suštini kombinovati sve lokacije u smislu jednog sveta, prelaziti običan Morrowind do jedno 15-20. levela, pa posetiti ekspanzije, prvo Tribunal pa Bloodmoon.

Bloodmoon ima fantastičnu priču koju ću ti ovom prilikom ispričati jer to i zaslužuje - svakih xy godina veliki Dedrički lord (ekvivalent Demonu iz pakla) dolazi u lov, tokom 3 noći se sve odvija (mnogobrojni rituali, čudesne pojave koje tom prilikom ispituješ) sa kulminacijom poslednje noći kada mesec postaje krvav, i Hircin okuplja najbolje ratnike koji postaju njegova lovina. On je gospodar vukodlaka i oni postaju njegov instrument. U tu borbu i ti bivaš upleten, jer si jedan od 3 velika ratnika koji postaju predmet Hircinovog lova. Ovo naravno ne provaljuješ odmah, ali fora je kao i u svakom RPGu da otkrivaš takve stvari postepeno kroz priču, sa naglom kulminacijom na kraju. E sad, ako je tebe smorilo što si nekome odneo bocu viskija posle 20 minuta igre, od kojeg je 10 minuta bilo čitanje teksta da bi ti pričao, to je tvoja stvar, ali priča nikako nije smor. Smor je što si došao na ostrvo na ko zna kom levelu, i to je tvoj izbor momenta, developeri tu nisu krivi, oni su izbalansirali igru i ostavili ti mogućnost da biraš kada ćeš doći. Tačka. :D Osim toga šta bi pijanac zatražio od uzvišenog bića kada bi se ono stvorilo ispred njega? Da se ne lažemo - još radže i piva :bottle:

Lurker je napisao(la):
Ljudi, ne razumem cemu bas ovoliko lozenje na Oblivion? Po onome sto se prica na vecini RPG sajtova, Oblivion po mnogo cemu predstavlja korak unazad vec u odnosu na Morrowind a kamo li na Daggerfall. Pomenucu recimo simplifikovan i prilicno redukovan skill tree, gomilu izbacenih feature-a iz MW kao npr. nemogucnost levitacije i teleportacije, ogroman on-screen kompas koji igraca 'za rukicu' vodi od jednog do drugog quest-a i za kraj odsustvo interaktivnog dijalog sistema (ala KotOR, NWN, BG2...) i forsiranje HTML-style konverzacionih topika.
Opet, sve je stvar balansa. Odmah mogu da ponudim kontraargumente - da je sistem skillova i levelovanja bio prilično komplikovan - dobar, ali komplikovan - i da je mnogim ljudima trebalo uputstvo da bi shvatili šta utiče na levelovanje (između ostalih i meni, ne stidim se da priznam), da je levitacija i teleportacija potpuni nebalans u igri, dok je kompas katkad dobrodošla pojava. Ja sam se polomio u mnogim kvestovima da se "južno od Sadrith More, na ostrvu sa kojeg se vidi duga kad se gleda prema Vardenfelu pronađe biljka lepotica koju ću raspoznati po plamenoj boji". Iskreno, nimalo mi ne bi smetala strelica, posebno ako broj kvestova bude veliki, i posebno ako ta strelica ne bi vodila direktno baš do cilja, već, lupam, do ruševina hrama u kome se nešto nalazi a ti to u njemu traži.

Lurker je napisao(la):
Ok, igra ce ocigledno imati fenomenalnu grafiku, dinamicki generisanu life-like vegetaciju, realnu eroziju tla itd. i sve je to super. Za Radiant AI se takodje prica da bi to trebalo da bude nesto revolucionarno mada, po onome sto je do sada prikazano, meni licno ne deluje bas toliko napredno ali naravno moguce je da ce ga doraditi do izlaska igre. TES Construction Kit ce biti odlicna stvar za one koji hoce da se bave modding-om, mada dobar toolset koji dolazi uz igru u ovo vreme i nije bas neki raritet.
Eto :) Inače da pojasnim, ja sam jedan od onih koji veoma puno polaže na grafičku prezentaciju, uopšte me ne zanima da se smaram sa poluvidljivim objektima itd. Nedavno sam probao da pređem BG2 Throne of Baal - nema teorije, priznajem ja da je to odlično, ali *****i, BG2 sam igrao kad mu je bilo vreme, sada da se toliko cimam oko nečega takvog nema šanse.

Lurker je napisao(la):
Sve u svemu, moje misljenje je da ce Oblivion biti ok kao igra, ali za mene to nece biti neki RPG. Za to ce mu, kao i Morrowind-u, jednostavno faliti atmosfera. Bez modova, MW je meni bio prazna i prilicno dosadna igra. Lepa na oko, i onako kad gleds spisak feature-a na papiru, ali u stvarnosti smor za igranje (walk...walk...cliffracer...walk...walk...cliffracer...). Kad pomislim da ce Oblivion u principu biti 'streamlined' (kako developeri vole da to politically-correct kazu) dakle uproscena verzija svega toga sa poboljsanom grafikom stvarno ne vidim razlog za bas ovoliki entuzijazam...
Oblivion i ne treba da bude poligon za grindovanje, baš kao što i Morrowind nije bio. Tačnije, bili su itekako ali su brzo demotivisali svaku žudnju za kojekakvim trčanjem unaokolo radi ubijanja bezbeznih stvorenja, od kojih se dobije parče mesa i 0.03% pomaka skila ka sledećem nivou. Ove igre upućuju igrača na kvestove, na priču, na praćenje samih događaja, a demotivišu nekakvo proizvoljno budženje, što im je velika prednost po mom mišljenju - ne forsiraju isključivo jedan sistem, omogućili su sve sisteme, ali prednost daju jednom.
 
filipenko je napisao(la):
Opet, sve je stvar balansa. Odmah mogu da ponudim kontraargumente - da je sistem skillova i levelovanja bio prilično komplikovan - dobar, ali komplikovan - i da je mnogim ljudima trebalo uputstvo da bi shvatili šta utiče na levelovanje (između ostalih i meni, ne stidim se da priznam), da je levitacija i teleportacija potpuni nebalans u igri

Ovo je tacno, ali umesto sto su developeri prosto izbacili te dve opcije mogli su malo vise da se potrude i da srede AI tako da reaguje na situacije u kojima igrac koristi ove sposobnosti. Po onome sto pricaju, Radiant AI bi trebalo da je dovoljno jak za tako nesto i steta je to sto nisu implementirali. Ja mislim da bi borbe bile mnogo interesantnije da recimo i neprijatelji mogu da koriste levitation.

dok je kompas katkad dobrodošla pojava

Bas tako, u nekim situacijama bi kompas stvarno bio korisna stvar, ali developeri su ga izforsirali kao glavno resenje za sve quest-ove, tako da je igra samim tim dosta pojednostavljena. Mislim da su i ovde su mogli da nadju neku bolju soluciju umesto sto su jednostavno izabrali najprostiju.


Eto :) Inače da pojasnim, ja sam jedan od onih koji veoma puno polaže na grafičku prezentaciju, uopšte me ne zanima da se smaram sa poluvidljivim objektima itd. Nedavno sam probao da pređem BG2 Throne of Baal - nema teorije, priznajem ja da je to odlično, ali *****i, BG2 sam igrao kad mu je bilo vreme, sada da se toliko cimam oko nečega takvog nema šanse.

Iako ja licno nisam neki graphic fanatic, i mogu da igram sve i svasta, apsolutno se slazem da ce Oblivion-ova fantasticna grafika pomoci da se kao igrac lakse uzivim u njegov svet. Tu nema dileme, ljudi su stvarno odradili odlican posao, ali kao sto vec rekoh to meni ipak nije odlucujuca stvar za jedan RPG. A sto se tice Throne of Bhaal-a, jesi probao da unlock-ujesh vise rezolucije i da ukljucis 3D Acceleration (OpenGL) u config opcijama? U 640x480 igra stvarno izgleda pomalo ruznjikavo, ali ako ti kartica i monitor to podrzavaju, BG2+ToB mozes da igras i u 2048x1536 :) a po meni je neka optimalna rezolucija 1024x768. Iako igra koristi pre-rendered 2D pozadine, ja mislim da one i dan danas izgladaju pristojno u nekoj vecoj rezoluciji.


Oblivion i ne treba da bude poligon za grindovanje, baš kao što i Morrowind nije bio. Tačnije, bili su itekako ali su brzo demotivisali svaku žudnju za kojekakvim trčanjem unaokolo radi ubijanja bezbeznih stvorenja, od kojih se dobije parče mesa i 0.03% pomaka skila ka sledećem nivou. Ove igre upućuju igrača na kvestove, na priču, na praćenje samih događaja, a demotivišu nekakvo proizvoljno budženje, što im je velika prednost po mom mišljenju - ne forsiraju isključivo jedan sistem, omogućili su sve sisteme, ali prednost daju jednom.


Heh, ona cliffracer opaska se odnosila na njihovo sveopste prisustvo na putevima izmedju bilo koje dve lokacije, tako da se manuelno kretanje po MW svetu svodilo na gomilu dosadnih borbi s njima. Inace, ja sam u Morrowind-u uglavnom bio razocaran hyperlink 'dialogom' (koji je i Oblivion nasledio) i neupecatljivim NPC-ovima koji se extremno lako zaboravljaju. Ako Radiant AI uspe da malo 'ozivi' NPC-ove Oblivion-a i podari im bar polovinu licnosti koje su imali BG2 NPC-ovi, ja bih bio odusevljan, ali ipak ne verujem da je bas toliko napredan. Iako sam BG2 zadnji put igrao pre par godina, jos uvek se jasno secam recimo Minsc-a, Edwin-a, Viconia-e, Sarevok-a i naravno Irenicus-a dok iz Morrowind-a pamtim jedino onog lika sto daje prvi quest, Caius ili kako vec bese. Zato ce, iz mog ugla, Oblivion biti losiji RPG nego recimo NWN2, ali to naravno ne znaci da ce biti los kao igra, samo ne treba preterivati sa hype-ovanjem. ,)
 
Lurker je napisao(la):
A sto se tice Throne of Bhaal-a, jesi probao da unlock-ujesh vise rezolucije i da ukljucis 3D Acceleration (OpenGL) u config opcijama? U 640x480 igra stvarno izgleda pomalo ruznjikavo, ali ako ti kartica i monitor to podrzavaju, BG2+ToB mozes da igras i u 2048x1536 :) a po meni je neka optimalna rezolucija 1024x768. Iako igra koristi pre-rendered 2D pozadine, ja mislim da one i dan danas izgladaju pristojno u nekoj vecoj rezoluciji.
Naravno da sam sve pokušao, međutim sve preko 1024 izgleda presitno,nemoguće je videti sve na ekranu, ali tu nije glavni problem - jednostavno, ne mogu da se u toj meri unesem u svet kao kad se igra iz 1./3. lica u stilu sv. Morrowinda ili Gothica. Šta znam, gejmplej mi je nekako zastareo i prespor, valjda su ove silne mutljavine između rpga, akcije, fpsa, arkadnih avantura i strategija ostavile utisak na mene :) Ne umem to da objasnim, jednostavno me mrzi da ga igram. To je naravno izuzetno subjektivna stvar i ja ne kažem da je BG2 ToB loš niti ću to ikada reći, i to ne znači da bi i druge ljude smorio.

Nisam ja gx-x pa da zbog uvređenog ponosa, odnosno zato što me ljudi po ostrvu Solstheim ne ljube jer sam ja kao neki polu-bog Nerevarin, kažem da je nešto smor i batalim sve, pa se još naljutim. Tačno se vidi da gx-x nije materijal za božanstvo, ne postaje se bog na taj način...nekako zbog napada ponosa više naginje na nečastivog :d
 
filipenko je napisao(la):
Naravno da sam sve pokušao, međutim sve preko 1024 izgleda presitno,nemoguće je videti sve na ekranu, ali tu nije glavni problem - jednostavno, ne mogu da se u toj meri unesem u svet kao kad se igra iz 1./3. lica u stilu sv. Morrowinda ili Gothica.

Naravno, kako kazu nasi - 100 ljudi 100 cudi. :) Meni licno za RPG-ove gde vodim vise likova (party) vise odgovara 3D izometrijski pogled ala BG2, dok mi je za jednog lika (MW, Bloodlines, Deus Ex) dovoljan i pogled iz prvog lica.


Šta znam, gejmplej mi je nekako zastareo i prespor, valjda su ove silne mutljavine između rpga, akcije, fpsa, arkadnih avantura i strategija ostavile utisak na mene :) Ne umem to da objasnim, jednostavno me mrzi da ga igram. To je naravno izuzetno subjektivna stvar i ja ne kažem da je BG2 ToB loš niti ću to ikada reći, i to ne znači da bi i druge ljude smorio.

Po meni, ToB je ok kao ekspanzija, ali nije ni blizu regularnog BG2 po kvalitetu quest-ova, price i NPC interakcije tako da ne propustas mnogo.
 
O, presveti, čekamo na te
i opraštamo onima koji odbijaju da te shvate
spusti se kod nas i budi sa nama
ti si naš spas i naša večna fama

Novi ćeš nam svet doneti uskoro
Cyrodill prekrasni i njegove oblasti
ništa se ne da uporediti ni skoro
istraživaćemo te sa puno slasti

Ah taj divan Postarijih Spisa svet
niko mu ni prismrdet' ne može
Ko ne te voli neka je klet
o, Elder Scrollse, obožavani bože!
 
Filipe, izbaci pecurke sledeci put iz pizza-e, vidis da ti skodi :d
 
a i ti si Driver-u nista bolji, samo sto ne pises pesme PS3 :D
 
Eto ga Morrowind: Game of the Year Edition, uključujući obe ekspanzije, za 799 kinti u Platou. Pa ko voli (ili ga zeza krkovan EXE)...
 
Hahaha, to je ono izdanje gde su zbudžili 4 diska u kesicu, i tu kesicu stavili u originalnu kutiju za 1 disk koja samo što ne pukne, ali sređom celofan je drži :d Agilni bi mogao da kaže nešto više o tome :D
 
Bogme ja uzeh... i pored svih objektivnih nedostataka, ipak je to klasik koga treba imati u kolekciji, a takve rasprodaje su odlična prilika za kompletiranje iste (tako sam i NWN uzeo :) )...
I nisu 4 diska u kesici, nego su tri bez kese na onom glavnom držaču, a Bloodmoon u kesici :)
 
Verovatno :)
Ko je zagrejan za bacanje para, ima i Vampire The Masquerade: Bloodlines po istoj ceni... doduše kutija je teža, verovatno u njoj ima i knjižica :)
 
Znaci dve najbolje igre koje sam igrao (prva i sa expanzijama) za samo 1600 dinara... uzivancija.

Voodoo, nemo' se ljutis za NWN, i ona je tu pri vrhu. NWN doduse nemam original, ali oprostices kada znas da sam skinuo 5 CD-a torenata i narezao na svoj DVD kao NWN Gold ;)
 
izvinte me sto spamujem, a koja je cifra NWN-a ? :)
 
Prevelika.
 
NWN je valjda 999.

Izgleda da nisam ni bio svestan u šta sam se uvalio... :\
Za dva ipo sata igranja, završio sam onaj prvi quest sa traženjem neke kocke i ubijanje pacova... imam osećaj da je bolje da prekinem dok nije kasno...
 
Agilni je napisao(la):
Znaci dve najbolje igre koje sam igrao (prva i sa expanzijama) za samo 1600 dinara... uzivancija.
ja za to imam 16 dvd-a.... lol
 
Voodoo_NBGD je napisao(la):
NWN je valjda 999.

Izgleda da nisam ni bio svestan u šta sam se uvalio... :\
Za dva ipo sata igranja, završio sam onaj prvi quest sa traženjem neke kocke i ubijanje pacova... imam osećaj da je bolje da prekinem dok nije kasno...

Morrowind zahteva 500 sati efektivnog igranja da bi se zavrshio. To je doduse neka informacija koju sam na netu pokupio i verovatno misle na zavrshavanje kompletne igre (svi kvestovi). Tako da opasno trebas paziti usta se upustas :).

Ja sam ga preshao jednom, zavrshio sam svaki boziji kvest koji sam pronashao, sto sam, sto preko walkthrougha koji sam koristio samo za pronalazenje kvestova. Prekjuce sam ga poceo ponovo :D.
 
Poslednja izmena:
Voodoo_NBGD je napisao(la):
Ko je zagrejan za bacanje para, ima i Vampire The Masquerade: Bloodlines po istoj ceni... doduše kutija je teža, verovatno u njoj ima i knjižica :)
Da, ima i knjizica...
;)
I Bloodlines je nekih 699 din...
... i sa patchom i dalje na nekim mestima userava masinu iz potpisa...
 
Bojan Novakovic je napisao(la):
Morrowind zahteva 500 sati efektivnog igranja da bi se zavrshio. To je doduse neka informacija koju sam na netu pokupio i verovatno misle na zavrshavanje kompletne igre (svi kvestovi). Tako da opasno trebas paziti usta se upustas :).
Ma znam da traje 500 sati, al jedno je 500 sati na papiru a drugo kad shvatiš koliko je to puno ustvari :)
*****i, bataljujem ja ovo, usraću školsku godinu a onda će mi biti žao...
Ako neko hoće da kupi Morrowind i obe ekspanzije, nek baci poruku na PM... paket je dakle u perfektnom stanju, danas otpakovan :)
 
Nemoj, dobro ti ide. Kada si ti uspeo da predjes "Magichnog" na mostu (pre nego sto si dosao do "kocke") sa dva i po sata igranja, samo nastavi!

Ako si mogao da igras KotOR shesnaes' puta, mozes i Morrowind jednom!!!

Mada, pozeleces i ES3 ponovo da obrnes kada otkrijes sta sve mozes, tek negde polovinom igre.
 
Poslednja izmena:
A i jos uvek nisi dovoljno uvucen u pricu, da shvatis ko si. Samo da se ne naljuti Filipenko, verujem da misli da je on ipak jedini Lord Nerevar Indurill, niko drugi ;)


illidan je napisao(la):
ja za to imam 16 dvd-a.... lol

Znam, imam i ja, ali tvorci ove dve igre prosto zasluzuju da kupis original, posebno za tako smesne pare.

Zbog takvih kao ti se Troika i raspala. :p
 
Poslednja izmena:
...neka dosta oni zaradjuju, otimajuci od malih, bogatih, debelih amerikanaca :p
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno