Šta je novo?

NVIDIA (opet) u problemima... crv u Jabuci

Izgleda da je definitivno bolje i brljavi cip nego Intel :d
 
khm i sta ce biti ako nV zaista prsne ?
 
Meni samo nije jasno da kad god vidim neku temu u vezi Nvidie i to u negativnom kontekstu iza toga stoji Audiofreak! Mora da su mu se nesto opasno zamerili ili radi u ATI-ju ili Intel-u.
 
Poslednja izmena:
Šta će biti? Neće biti ništa. nVidija neće da prsne, a i ako se to kojim slučajem desi, vodiće se rat između Intel-a i ATI-ja za kupovinu nVidije... :d

Ne može kompanija poput nVidije tek tako da prsne/propadne. Pa AMD/ATI posluje već godinama sa konstantnim gubicima, pa su i dalje na tržištu, pa su uspjeli da izbace čitavu generaciju GPU-ova na kojima zgrću lovu, dok nVidija nema dovoljno efikasan odgovor. Ipak, točak "sreće" se okreće, pa čak i da se desi da nVidija pukne skroz na skroz, mnogo lakše će da dobije kreditni aranžman u odnosu na AMD/ATI koji su konstantno u kreditima i dugovanjima...
 
Meni samo nije jasno da kad god vidim neku temu u vezi Nvidie i to u negativnom kontekstu iza toga stoji Audiofreak! Mora da su mu se nesto opasno zamerili ili radi u ATI-ju ili Intel-u.

:d
 
Nvidija da prsne:) Ma jok, cekajte da ja dodjem tamo sledece godine da vidite sta ce da budu graficke
 
Ma ne bi ih on uzeo na zub, da nema dobrih razloga.
Sećam se kada je svojevremeno imao 7800GT, tada je počinjao sa ovim sada popularnim GPGPU optimizacijama (programiranjem ili šta već???). Tada je bio pun hvale za Nvidiu. Bili su mu tu odmah uz Intel... dobro malo iza :D
Mora da su opasno nešto uprskali, kada sada stavlja jedan AMD (ATI) ispred njih.
Ljudi koji su duže na forumu, sećaju se tih vremena. Audio i Yoyo su bili "čuvena" Intel/nVidia kombinacija ;)
PS. Ja posedujem 8800GT i nemam nekih većih problema... ali ako povremene strategije i malo ćešće Ogame smatrate pod igranjem, onda sam i ja u statistikama :D :D :D ... pozitivnim. Nemam problema :p
 
Poslednja izmena:
Kad smo vec kod GPGPU.. sad kad audio ima ATI nece nista izracunati... mora da ceka da Intel izbaci Larrabee ili da se bakce sa nesrecnim CTM-om. CUDA ne postoji na ATI-u, i to je danas standard za krckanje brojeva. OGL driveri su i dalje katastrofa... ATI je samo za igranje... sa NVidiom mozes i da krckas brojeve.

@Moorhuhn:
Ja i dalje cenim Intel & NVidia kombinaciju! Nikad nisam imao srece sa AMD & ATI kombinacijama.
 
Moje pitanje je bilo postavljeno vise kao hipoteticko... znaci kakva bi generalno dobit bila kad bi ostali bez jedne tako velike kompanije ? Nikakva dobit - samo strahovit gubitak. Iskreno nV ima nesto mnogo vise od pukog GPU-a, ima viziju ka cemu tezi kao kompanija. Izbacili su proizvod G200 koji nije bio konkurentan po ceni na pocetku, ali daleko od toga da je los proizvod - sta vise odlican je proizvod.
Sta mogu da rade ljudi sa ATI GPU-ovima, ukoliko zele da se bave gpgpu programiranjem ? da koriste CTM - thanks but no thanks, Brook - hvala ne takodje. Kakva je uopste podrska koju ATI daje gpgpu ? Bedna... Cekamo Larrabee ? Ok to je kao cekanje Godoa.
No, ono sto me najvise iritira na forumu u vezi prikazivanja probleme nV nije sto je u pitanju nV koja je na tapetu, vec nacin odnosno pristup tome. Naprosto je histerican. Zensku histeriju mogu da razumem - ali muska histerija je nesto sto me ispizdi na mozak...

M.
 
Kad smo vec kod GPGPU.. sad kad audio ima ATI nece nista izracunati... mora da ceka da Intel izbaci Larrabee ili da se bakce sa nesrecnim CTM-om.
Mnogo volim da procitam kad pises o stvarima u koje se strava razumes, ali brate kad ovako nesto odvalis... kakv bre "nesrecni CTM" i GPGPU? ATI ima odlicnu podrsku za GPGPU kroz CAL... jel ti imas neko iskustvo sa CAL-om (kog pogresno nazivas CTM) pa mozes tako samouvereno da pricas?
CUDA ne postoji na ATI-u, i to je danas standard za krckanje brojeva. OGL driveri su i dalje katastrofa... ATI je samo za igranje... sa NVidiom mozes i da krckas brojeve.
A po cemu je 'leba ti CUDA "standard za krckanje brojeva"?? I po cemu su to ATI-jevi OGL drajveri i dalje katastrofa?
@Moorhuhn:
Ja i dalje cenim Intel & NVidia kombinaciju! Nikad nisam imao srece sa AMD & ATI kombinacijama.
A kad si zadnji put imao AMD+ATI kombinaciju pa da mozes biti tako decidiran u svojim stavovima?
 
@yooyo:
ATI OpenGL driver je sasvim pristojan, a bugove svakako ispravljaju brze od NVIDIJE koja nas ne udostoji ni odgovora iako smo registered developeri.

Charlie bas rece da je isti materijal koriscen i za G92 cipove tako da su i oni defektni.

A evo sta kaze Michael Hara, Vice President of Investor Relations, NVIDIA:

There are no known problems with G92s. They do use the same material set, but as I stated before, and will state again, they are not defective. They are NOT subject to the same thermal designs and usage patterns that our other parts have been subjected to (in notebook systems). Essentially, they do not operate anywhere near the critical temperature that causes the other parts to have abnormal failure rates.

Znaci, materijal je isti, radni uslovi nisu i to je saving grace za desktop parts.

Michael Hara je izgleda onaj fini momak koji siri cuvene PDF "prezentacije" i "analize" kad ATI izbaci neku novu karticu ;)
http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/news/2008/01/30/nvidia-tries-snow-financial
 
@nedjo:
CUDA je cudo... prihvatio ti to ili ne.
Sto se tice AMD+ATI kombinacije nisam je odavno imao... vec duze vreme Intel ima brzi CPU, bolkju podrsku za developere, a NVidia bolji GPU & drivere... ne vidim razlog da uopste probam AMD+ATI kombinaciju.. osim ako je ne dobijem na poklon ;)

@audio:
Idi samo na forum na www.opengl.org pa procitaj sta sve ne radi na ATI OGL driverima.. pocev od limitiranog broja uniform varijabli u shaderu, pa preko uzasnih PBO performansi, nedostatka SM4.0, ...
Sto se developer podrske tice, ja imam pozitivno iskustvo sa NVidiom. Cak kada otkrijem neki driver bug i o tome pricam na ogl forumu, jave se ljudi iz nvidie i otklone problem u sledecoj reviziji drivera (kao npr. misteriozni stall od 30ms posle prenetih 47MB podataka).
 
http://ati.amd.com/technology/streamcomputing/index.html

evo divnog linka, hajde mi nadjite tu jednu jedinu informaciju koja bi mogla developeru da pomogne da uopste vidi sta je to CAL.

Sve mi se cini da ovde NIKO nije ni probao CAL + Brook, ali je bitno da su culi da postoji.

A evo kako to radi konkurencija

http://www.nvidia.com/object/cuda_learn.html

Ja ne vidim neku značajnu razliku između te nV stranice koju si dao i ADM Stream SDK. Sam CAL nije nešto što AMD preporučuje početnicima, već savetuje da se prvo savlada Brook+.

Inače, probao sam AMD Stream SDK 1.0. Tada je bio dosta bagovit i nedorađen. Međutim, u međuvremenu su ga dosta unapredili. Svaka 2 meseca se izbacuju nove verzije, u kojima se dosta oslanjaju na predloge i sugestije korisnika na AMD support forumu.

Generalno, meni se AMD koncept sa dva sloja više dopada. HLL (Brook+) mogu i početnici lako da savladaju i koriste, a za one koji hoće da iscede i poslednji atom snage iz svog HWa tu je jezik nalik asembleru (IL u okviru CAL-a). Pri tome, AMD ne savetuje da se kod piše direktno korišćenjem CAL-a, već da se modifikuje kod koji generiše Brook+ kompajler.
 
na ATI stranici ne mozes naci ljudski link koji te vodi ka nekoj smislenoj dokumentaciji.
 
A evo sta kazu u README.TXT za CAL (http://ati.amd.com/technology/streamcomputing/amd_cal_readme_win.txt):
Kod:
NOTE ON ATI CROSSFIRE: 

    For dual GPU configuration on any version of Windows, ATI CrossFire 
    must be disabled. Refer to the installation notes to learn how to 
    disable CrossFire.

Znaci imaju krckalicu za brojeve koja ne ume da radi sa Crossfire setup-om... xexe

@mipko:
Imas forum pa tamo mozes da potrazis..
pogledaj i http://ati.amd.com/technology/streamcomputing/Stream_Computing_User_Guide.pdf
U sustini.. ako hoces CAL onda pises C++ app i gpu programe kao stringove u nekom d3d asm-u koje kompajliras pomocu CAL API-a i postavljas streamove i postas da krcka. Problem je sto je to ASM i tesko se debaguje. Jos jedna mana ASM-a je da ce super da radi na tvojoj kartici, ali ako zamenis kartu ili odes kod nekoga ko ima slabiju/jacu kartu pitanje je kako ce program da to iskoristi.
Zbog toga mozes da koristis Brook koji je i dalje slab u poredjenju s CUDA-om.
 
Mnogo volim da procitam kad pises o stvarima u koje se strava razumes, ali brate kad ovako nesto odvalis... kakv bre "nesrecni CTM" i GPGPU? ATI ima odlicnu podrsku za GPGPU kroz CAL... jel ti imas neko iskustvo sa CAL-om (kog pogresno nazivas CTM) pa mozes tako samouvereno da pricas?

samo da primetim da na Wikipediji pise:

"AMD has decided to back OpenCL (and DirectX 11) instead of its now deprecated Close to Metal framework.[4][5]"

reference:
AMD Drives Adoption of Industry Standards in GPGPU Software Development
AMD Backs OpenCL, Microsoft DirectX 11
 
@yooyo:
Uzasnih PBO performansi? Ja se nesto ne secam da sam na NVIDIJI imao bolje PBO performanse.

Ja sam za NVIDIJU koristio OpenGL i Cg, sto trenutno prebacujem na GLSL da bi radilo i na ATI-ju i na NVIDIJI.

CUDA je jednostavnija od Brook-a to stoji ali da je Sveti Gral za GPGPU -- nije.
 
@audiofreak: pa niko ne kaze da je CUDA sveti gral GPGPU, ali jednostavno nisam video nista jednostavnije i elegantnije. U to jednostavnije i elegantnije ubrajam i jednostavnost postavljanja dev okruzenja.

poz
M
 
e, instalirajte object dock windowFX, ukljucite window draging efekat (bilo koji), na atiju to secka , cepa, baguje i baca artefakte, na nvidiji radi bez problema. Ja na to navikao i skenjao se kad sam stavio ATI. Sta reci. Ne ume ni najprostiji screenshot prozora u OGL da odradi bez bagova. O cemu dalje vi pricate ? Ispasce na kraju da object dock pravi plugine samo za nvidiju...
ATI je super, zadovoljan sam sa 4850 - u igrama. U svemu ostalo m je nvidia kralj. ATI je igracka karta, tj igracka.
 
@audiofreak: pa niko ne kaze da je CUDA sveti gral GPGPU, ali jednostavno nisam video nista jednostavnije i elegantnije. U to jednostavnije i elegantnije ubrajam i jednostavnost postavljanja dev okruzenja.

poz
M

A sta to treba da se postavlja za OpenGL i GLSL od dev okruzenja? Ja sam za platform i vendor independent resenja, uopste me ne zanima ni CUDA ni CAL.

@gx-x:
Bez tog object dock windowFX stvarno ne mogu da zivim :D
 
OpenCL :)
 
@audiofreak..
Ajde izmeri koliki je transfer na ATI-u:
1. sysmem -> GPU mem
2. GPU mem -> sysmem
3. GPU mem -> GPU mem

Kod mene na quadro 1600M (~8600GTS):
1. 2184.8 MB/sec
2. 1617.4 MB/sec
3. 15905.9 MB/sec
 
@audiofreak..
Ajde izmeri koliki je transfer na ATI-u:
1. sysmem -> GPU mem
2. GPU mem -> sysmem
3. GPU mem -> GPU mem

Kod mene na quadro 1600M (~8600GTS):
1. 2184.8 MB/sec
2. 1617.4 MB/sec
3. 15905.9 MB/sec

Okaci mi tvoj test program pa cu izmeriti.
 
Poslednja izmena:
Допуна

@audiofreak..
Ajde izmeri koliki je transfer na ATI-u:
1. sysmem -> GPU mem
2. GPU mem -> sysmem
3. GPU mem -> GPU mem

Kod mene na quadro 1600M (~8600GTS):
1. 2184.8 MB/sec
2. 1617.4 MB/sec
3. 15905.9 MB/sec
Quadro FX 1600M je GeForce 8700M GT ;).
 
Nazad
Vrh Dno