Šta je novo?

Nvidia Blackwell arhitektura (GeForce RTX 5000)

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
realno je najbolje koristiti ono sto ti mislis da ti je najbolje da koristis za novac koji si spreman da das da koristis to najbolje sto zelis

:D
Bas tako... Malo sam izlistao teme po forumu, uvek neka polemika oko toga zasto je neko kupio preskupu 4090 jer neko drugi zna da mu relni ne treba, i prica o tome da to nema smisla... Prazna prica, naravno da ima smisla ko moze zasto da ne, ko ima para i zeli da ima uvek top hardver pa normalno da ce imati.
Meni je ralno da sam preskocio 4xxx i da sada razmisljam o 5080, ali mi nije relana 5090 i zbog cene i zbog prevelike potrosnje... Tako sam sa 10gen cpu presao na 13gen jer durgacije nisam bio u mogucnosti.
Razumno je sacekati da vidimo i sta ce AMD da uradi, kako ce se ove nove karte pokazati u praksi. Nvidia je preskupa.
 
Problem je što 24 i 32 gb karte ulaze u teritoriju profi upotrebe i koštaju kao jedan osrednji laptop. Dok je gamer-ima to previše novca, za neku firmu to je ništa bukvalno. Čitam kako AMD ne sme da objavi danas cenu 9070 serije, čekaju da čuju šta će nVidia da objavi prva, pa da urade "undercut" za 50 do 100$ zavisno od modela... klasika...
 
Poslednja izmena:
Jensenova jakna dobila RTX upgrade

5070 - 549$ perf ~4090

Screenshot 2025-01-07 040341.png
 
Poslednja izmena:
Treba imati u vidu da gde god pise DLSS, na 5090 su ukljucili novi Frame Generation 4X mode, pa otud i bolje perf.

Sto dovodi u pitanje izjavu da je 5070 ~= 4090, mozda po AI TOPS, ali ne i u igrama. Far Cry je ~25% brzi na 5090 vs 4090 bez DLSSa, po mojoj proceni vrlo detaljnog grafikona
 
^
Raster nigde ne vidimo. Far Cry 6 je jedini bez DLSS, a u A Plague Tale: Requiem koriste isti DLSS 3.5. Znaci vidimo samo dobitak sa ukljucenim ray tracingom.

DLSS 4 i Multi Frame Generation ce, naravno, biti ograniceni samo na Blackwell
DLSS.jpg
 
Malo detaljniji prikaz DLSS4

nvidia-dlss-4-feature-chart-breakdown.jpg

i zahtevi za napajanje

PSU.jpg


Jensen ne posustaje. Ne da nikom drugom da kaze nesto. :)
 
Sad se i vidi odakle 5070-4090 poredjenje, upravo je dlss multi frame generation protiv dlss frame generation
 
Kakav je to PCIe gen 5 cable, sad ce sve spaljenje kuce od 5090 nakrivit na proizvodjace kablova na PSU :ROFLMAO:
ne znam jedino ko ce biti kriv kad se bude koristio njihov adapter ...ccc to nisu predvideli kako ce se izvuci

PS: ja sam agresivne cene ocekivao delom jer je NV dobila super povoljan dil od tsmc za 'old' tech 4nm (kako lepo NV je insistirala na najnovijem procesu, tsmc posto nema kapaciteta ponudi odlicnu cenu za stariji)
 
Vise nema nikakve poente porediti samo rasterizaciju, kompletna industrija je rekla to. Naravno da je poredjenje 5070 sa 4090 marketing, ali frame generation uz reflex je stvarno dobro resenje.
 
Te opcije trebaju da se gledaju kao bonus, a ne da udju u prvi plan kad je u pitanju poredjenje generacijskog napretka. Niti sve igre imaju te opcije, niti svi hoce da ukljuce te opcije.
 
Vise nema nikakve poente porediti samo rasterizaciju, kompletna industrija je rekla to. Naravno da je poredjenje 5070 sa 4090 marketing, ali frame generation uz reflex je stvarno dobro resenje.
Evidentnio je da sve ide u tom pravcu da je DLSS obavezan kao i FSR, da se vise nece ni pravti igre koje ne podrzavaju pomenuta i slicna resenja, barem ne ovi zahtevniji naslovi. Tako da kao sto kazes nema poente, ne znam ni zasto se toliko prica o tome na forumu vidim da je svaka teme zatrpana nekakvom dikusijom kako igre rade bez RT, DLSS, FSR, i ne svatam poenetu zasto.
Te opcije trebaju da se gledaju kao bonus, a ne da udju u prvi plan kad je u pitanju poredjenje generacijskog napretka. Niti sve igre imaju te opcije, niti svi hoce da ukljuce te opcije.
Kakav bonus kad nema iole zahtevnije igre koja ne podrazava DLSS/FSR, to je mozda bio bonus za 3xxx, sada je to vec standard. Polazim od sebe, prosto me i ne zanim kako radi igra koja podrzava DLSS/FSR a bez DLSS/FSR, jer taj podatak nema nikakvu vrednost kada cu svakako ukljuciti DLSS/FSR jer sto ne bi ?
Neka mi neko da razuman razlog zasto ne bi koristo DLSS/FSR ?
 
Govorimo o Frame Generation aspekt DLSS-a, bar ja.
To da, FG stvarno ne treba uzimati u obzir kada se pravi poredjenje, barem ne jos uvek bez obzira sto ge sve vise igara koristi. Negde sam citao da nije nesto koristan kada je sa DLSS nizak FPS tako da slabijim kartama tipa 5060 neverujem da je od neke koristi, samo ovo nisam sigruan da li sam dobro shvatio i da li je to bas tak a nemam kartu koja podrzava FG pa da mogu da proverim.
Ipak kad vec pominjemo FG, ako je prikaz kako treba ovo sto moze da se vidi na ovoj prezentaciji stvarno je impresivno, a treba uzeti u obzir da ce neke nove najzahtevnije igre sigurno podrzavati FG jer kako bez toga da se izgura dovoljno dobar max fps.

Ipak meni je u svemu ovome iznenadilo ovo sa cenam koje su nenormalne svakako ali normalne u odnosu na to koliko se ocekivalo i koliko su realno mogli da zacene 5xxx seriju sobzirom da AMD nodi novu gneracuju koja je po perfomansama sporija od predhodne o_O
 
Te opcije trebaju da se gledaju kao bonus, a ne da udju u prvi plan kad je u pitanju poredjenje generacijskog napretka. Niti sve igre imaju te opcije, niti svi hoce da ukljuce te opcije.
Niti je moguce da se napreduje bez toga kao prethodnih 20 godina... Bukvalno je neznanje misliti da je moguce drugacije. Posebno ne razumem taj podrugljivi ton po celom internetu. kao ti sto veze nemaju iz nvidie nam guraju takve stvari, a mi naucnici iz fotelje mnogo bolje znamo kako stoje stvari.

Posebno kod nas je tako iz nekog razloga. "Hocu nativnih 4k...nativnih!!"

Drugo je da oni samo opale frame generation i latency dodatno skoci u nebesa, zasto ne pohvaliti ovo sto su uradili sa reflexom 2 i prakticno si samo dobio nove frejmove, a system latency ostao isti kao bez dodatnih frejmova koje su sad ubacili.
 
Poslednja izmena:
Za tačne performanse ćemo morati sačekati nezavisne testove, ali ako već nagađamo, kao mali Perica bih rekao da cene koje su postavili upravo prikazuju i kakve će biti performanse i da će ovo biti kao malo bolji refresh (ako zanemarimo Multi Frame Generation). Nema ovde napretka kao između RTX 20 i 30 ili RTX 30 i 40 serija. Lično se ne bih iznenadio ako dobitak u rasteru u nekim igrama bude jednocifren u odnosu na prethodnu generaciju.

5090 je na psihološkoj granici od 1999, po kojoj su već prodavali 4090, a još su dodali i 8 GB memorije, tako da je jedina pretrpela skok u ceni. Biće mnogo modela sa cenom preko 2000. Već vidim Asus sa nekim modelom od 2500.

5080 je sa 16 GB i sa skoro duplo manje CUDA jezgara osakaćena taman toliko da je spuste na 999, jer su već videli da za karticu iz 80 klase nije veliko interesovanje po ceni od 1199 (ako se ne varam 4080 je oborila neke rekorde po slaboj prodaji kartica iz 80 klase). Između 5090 i 5080 je veliki jaz u ceni koji će popuniti 5080 Ti/super 24 GB, kada budu spremni 3GB moduli.

Za 5070 Ti i 5070 bih rekao da su malo spustili cene, jer očekuju da će AMD ići dosta nisko sa cenom za RDNA 4, a verovatno će biti tu negde između njih po performansama (samo u rasteru) i plus 5070 ipak ima skromnih 12 GB. Možda očekuju da ovim potpuno razbiju AMD-ov plan.
 
Poslednja izmena:
Kakvih 1999/999$, to je najmanje 2500/1500e i pitanje kad ce biti na lagerima, ovo dileri ima da pokupuju instatnt.
Ostavili su prostora za "super" edicije kao nikad.
 
Moje pisanije se odnosilo samo na USA cene u dolarima za Founders Edition i poređenje sa prethodnom generacijom. Nisam mislio na cene u Evropi ili u Srbiji.
 
Ako je istina da je po cistim raster perfomansama 5090 brzi za 20-30% od 4090, onda je to ocajan generacijski skok koji nije vidjen godinama unazad. Ne svidja mi se sto se uglavnom govorilo o AI i DLSS 4, kao da zele da zamaskiraju nesto.

Sacekajmo testove, bice jasnije sve uskoro.
 
Lično se ne bih iznenadio ako dobitak u rasteru u nekim igrama bude jednocifren u odnosu na prethodnu generaciju.
Ako je istina da je po cistim raster perfomansama 5090 brzi za 20-30% od 4090
Da vas pitam nesto ako mozete da mi objasnite... Za sta su butne perfomanse u rasteru kada sve igre koje bi smo igrali a koje su zahtevne podrzavaju DLSS/FSR a dasta igara i FG ???

Najbolje da se vratimo u DOS pa da pod DOS-om vidimo kakve su performanse jer to je pocetak valjda, sve posle toga je neko budzenje ili ne znam kako vec dozivljavate napredak kojim se povecava FPS u igrama.

Vidim gore neko pravi procenu kakva je 5xxx serija na osnuvu Far Cry igre na koju vise utice brzina procesora i memorij nego jaca graficka karta, i na osnovu toga se pravi neka procena kakva je u rasteru a sto je bitno u ovim okolnostima kada velika vecina igara podrzava DLSS/FSR, samo ne znam za sta je bitno, ali i da jeste ta igra ne moze da se uzme u obzir.

1736234590998.png
 
A Plague Tale je isto test bez novog Frame Generation 4x, tu je veci performanse uplift nego sa Far Cry. Bitno je da se porede jabuke sa jabukama, a ne Frame Generation vs. Frame Generation 4x. Moze sa strane da se navedu i performanse FG 4X, ali ne kao glavni reper za poredjenje jabuka i narandzi.

Raster/raytracing imaju vecina igara, ukljucujusi i DLSS/FSR upscaling, Frame Generation ima jako malo igara a Frame Generation 4x jos manje trenutno. Zasto bi onda zakljucivali ista o performansama na osnovu necega (FG 4X) sto jos nije ni rasporstranjeno.
 
Sirove performanse u igrama porediti, a DLSS i ostala čuda odvojeno. Lepo kaže @danilo989 , slažem se.
Nego jedno off topic pitanje. Od kada su na forumu dozvoljeni dupli nalozi? Pitam za druga...
 
Da vas pitam nesto ako mozete da mi objasnite... Za sta su butne perfomanse u rasteru kada sve igre koje bi smo igrali a koje su zahtevne podrzavaju DLSS/FSR a dasta igara i FG ???

Najbolje da se vratimo u DOS pa da pod DOS-om vidimo kakve su performanse jer to je pocetak valjda, sve posle toga je neko budzenje ili ne znam kako vec dozivljavate napredak kojim se povecava FPS u igrama.

To što podržavaju DLSS/FSR ne znači da trebam da "uživam" u manje kvalitetnom prikazu.
Koliko vidim, nema nikakvih detalja koliko su nove raytracing jedinice brže od Gen 3 tj. Ade ili sam nešto propustio?
 
Koliko vidim, nema nikakvih detalja koliko su nove raytracing jedinice brže od Gen 3 tj. Ade ili sam nešto propustio?
Ne verujem da su znacajno poboljsali "IPC" raytracing jedinica, vec su verovatno opet isli na "more cores" pristup resavanju problema. Ako se ne varam Ada je imala ~3-5% manji pad performansi u poredjenju sa Ampere kada se Raytracing upali. Ne verujem da ce ovde biti ista drugacije.
 
Je l' nVidia uradila ono (davno bilo pa se ne secam) "zumiranje", vrha grafikona da bi razlika izgledala mnogo veca nego sto je bila? Super je da kompanija koja se ponosi number crunchingom na svojim grafikonima nema jednog konkretnog broja...
 
Mislim da je pitanje jasno, FG nije relevantan to je jasno, barem ne jos uvek... Nije mi jasno zasto bi se bilo sta poredilo bez DLSS/FSR kada sve nove igre podrzavaju DLSS/FSR a gomila starijih igra dodaje podrsku.
Za sta su butne perfomanse u rasteru ??? Sta nam govori analiza rastera, sta je to korisno iz takve analize kada cemo svakako korsititi DLSS/FSR ako vec postij u igrama.
 
Kako je krenulo, za 20 godina ce prodavati samo low end kartice sa 64X FG kao defaultom i ogromnim AI koprocesorom. 🤣🤣🤣 High end ce se vrteti u data centrima iskljucivo.

Salu na stranu, ako se ispostave tacne glasine o 30% za 5090 u odnosu na 4090, to je jednostavno previse mali napredak za toliko mocniji cip na papiru (ne verujem da su toliko ponovo menjali arhitekturu ponovo posle samo dve generacije). Ocekivao bih minimum 50-60%.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno