Šta je novo?

Novi fiskalni uredjaji od 2022?

Za refundaciju su dakle smislili da prodavac mora da legitimiše kupca, iako ustvari nema prava da to uradi? Ako sam dobro razumeo?
Tako sam ja razumeo , da bi moglo da se back trackuje dali je stvarno izvršena refundacija ili se muva oko poreza
 
Da se opet vratim na šifrarnik, za ID kupca i ispravke računa.
Dajem primer:
Kucam račun kupcu i on nakon plaćanja zatraži gotovinski račun za pravdanje, a ja završio račun i nisam uneo ID kupca na vreme.
Kako reagovati u tim situacijama.
 
Storniras racun i zatim pravis novi u kome ces uneti ID kupca.
 
Pa meni su do sada uvek trzili LK kad ali kao pa nije obavezna nego nama receno da pitamo.
 
Ne vidim po kom osnovu može neki prodavac na kasi da zahteva ličnu kartu od kupca, niti je ovaj uopšte dužan da je da, to može samo službeno lice ili u banci/pošti radi identifikacije u cilju podizanja novca,pošiljke i slično.
 
Upravo, kao što si napisao. U slučaju refundacije, vrši se povrat novca. Mora da se evidentira kome je novac isplaćen.

Postoje i (ne)specijalizovane prodavnice gde je potrebno dokazati starost kupca prilikom kupovine. Pošto radim u jednoj takvoj prodavnici, mogu da kažem da su kupci generalno podeljeni u dve krajnosti. Većinu generalno baš briga zašto im tražimo LK. A ima jedan, zanemarljiv, broj koji odustane od kupovine, jer neće da pokaže LK. Najbolji su oni koji dovedu treće lice, uglavnom stariji član porodice, da izvrši kupovinu.
 
Da ne govorim o traženju nečijeg JMBGa tek tako, to spada u krivično delo "neovlašćeno prikupljanje tuđih podataka" (novčana kazna ili kazna zatvora do 1 god.) Nije ovo za igru.
Traženje PIBa firme je razumljivo i sasvim ok za pravna lica ali ovo kako su zamislili za fizička, da traži i kuca kasir, je krajnje diskutabilno...

Ne bi me iznenadilo i da neko podnese ustavnu žalbu na ovu temu.
 
Poslednja izmena:
Da ne govorim o traženju nečijeg JMBGa tek tako, to spada u krivično delo "neovlašćeno prikupljanje tuđih podataka" (novčana kazna ili kazna zatvora do 1 god.) Nije ovo za igru.
Traženje PIBa firme je razumljivo i sasvim ok za pravna lica ali ovo kako su zamislili za fizička, da traži i kuca kasir, je krajnje diskutabilno...

Ne bi me iznenadilo i da neko podnese ustavnu žalbu na ovu temu.
Mislim da je što nepotrebno preterivanje , traži se broj lične karte i ništa više , ni ime ni prezime ni JMBG. Pib firme ili broj dokumenata.
 
Mislim da je što nepotrebno preterivanje , traži se broj lične karte i ništa više , ni ime ni prezime ni JMBG. Pib firme ili broj dokumenata.
Da, ali biće ljudi koji će reći: zašto bih ja dao svoj br.lične karte kasirki u Lidlu ili već gde?
 
Na koji način stornirati račun koji je slučajno pogrešno prokucan?
Npr. prokucam samo jednu stavku od 5, stisnuo pogrešno dugme,
što bi smarao kupca da mi daje identifikacione podatke kada nema nikakve veze sa njim,
čak mu nisam još ni uručio račun?
 
Racun se stornira tako sto se upise pib svoje firme ne kupca. To je omoguceno najnovijim izmenama
 
Koliko bi recimo koštalo neko najjeftinije rešenje, do stizanja kase? Konkretno ona kombinacija sa ESIR aplikacijom poreske?

Javljaju nam da od kase nema ništa pre 20-og, pa gledamo koje su nam opcije, osim zatvaranja, znam za ESIR poreske, al tu nam onda treba i termalni printer, pa me interesuje, koji je najjeftiniji mogući trošak za to?
 
Koliko bi recimo koštalo neko najjeftinije rešenje, do stizanja kase? Konkretno ona kombinacija sa ESIR aplikacijom poreske?

Javljaju nam da od kase nema ništa pre 20-og, pa gledamo koje su nam opcije, osim zatvaranja, znam za ESIR poreske, al tu nam onda treba i termalni printer, pa me interesuje, koji je najjeftiniji mogući trošak za to?
Ovo sam detaljno opisao kroz dva posta na strani 21 i 20 ili 19.
 
Neće mi biti jasno zašto uvek nešto iskomplikuju... Koliko sam uočio, sada se mora unapred reći prodavcu da je potreban račun za firmu. To je OK u hotelima, ali mi recimo za restorane deluje bezveze. Više puta sam sebe uhvatio da zaboravim da odmah napomenem konobaru. Sada će to očigledno biti problem za sve.
Dešavalo se da zbog gužve na benzinskim stanicama ljudi zaborave da sam napomenuo da mi treba račun za firmu, a sada će "gimnastika" u tom slučaju dovesti do još veće gužve.

Deluje mi da sve te propise ili kako da ih nazovem, prave ljudi koji su ceo život u nekoj kancelariji u državnoj službi i nemaju pojma kako stvarni svet oko njih funkcioniše. A pritom ne znaju ni da prepišu postojeća rešenja iz drugih država.
 
Ako neko zna, bio bih zahvalan.
U pitanju je kasa SunMi D2 mini uzeta preko A1, kako se i da li se može ući u settings?
Potrebno je da podesim vreme, a pritiskom na settings izbacuje brojčanik i traži šifru.
 
Već sad ima puno ESIR-a koji ili daju dugački probni period ili su potpuno besplatni poput Taxcore-a.
Ono što bi sada bilo potrebno za što bezbolniji prelaz na novi sistem je da se pojavi OPEN SOURCE softverski LPFR koji bi svi mogli da koriste gratis.
Bilo bi dobro da se nekoliko pro bono programera udruže u konzorcijum i isti sertifikuju kod PU i ostave ga community-ju.
A ako sve to deluje malo idealistički kad već imamo toliko NGO-a koji se navodno bave promocijom malog biznisa, mogao bi i neki od njih da isfinansira projekat.
 
Već sad ima puno ESIR-a koji ili daju dugački probni period ili su potpuno besplatni poput Taxcore-a.
Ono što bi sada bilo potrebno za što bezbolniji prelaz na novi sistem je da se pojavi OPEN SOURCE softverski LPFR koji bi svi mogli da koriste gratis.
Bilo bi dobro da se nekoliko pro bono programera udruže u konzorcijum i isti sertifikuju kod PU i ostave ga community-ju.
A ako sve to deluje malo idealistički kad već imamo toliko NGO-a koji se navodno bave promocijom malog biznisa, mogao bi i neki od njih da isfinansira projekat.
Slažem se , ali sobzirom da je ukinut GPRS i godišnji servis kasa (oko 700rsd mesečno) , i dobijena subvencija od 200e + pdv , što je dovoljno za nabavku PC+card reader + štampač. Mislim da svako može priuštiti LPFR od 500 - 700 rad i besplatan ESIR poreske. Lepše bi bilo da su dali komplet rešenje, slažem se . Ali 6e mesecno nije strašno.
 
Za prave programere je to mala kinta, a za neke male preduzetnike baš i nije.
Personal opinion.
 
Za prave programere je to mala kinta, a za neke male preduzetnike baš i nije.
Personal opinion.
Ja nisam siguran da se odnosi na moj komentar. Ne znam kako ste radili do sad , ali trošak je u granicama kolko je bio pre + - 100 rsd , ako se ide na ESIR app + lpfr.
Ako ste mislili da pravi programeri mogu i oce da se odreknu profita od LPFR a , ja mislim da to nije fer da tražimo. Ja mislim da država može da otkupi ili napravi LPFR ako želi . Toliko ljudi radi u poreskoj upravi, siguran sam da imaju i IT sektor sposoban za taj poduhvat.
 
Ćale je danas konačno dobio ovu "Saturn" Android igračku od kase po koju je originalno išao do firme 29. i 30. aprila. Ni jedna od 9 kasa nisu radile do 04. , 05. maja a posle su problem pravile ćaletova i još jedna dok nisu skontali da su bezbednosni elementi greškom vezani za neku sasvim drugu firmu...

Još je samo falilo da su ostavili njemu / meni / nama da kasu aktiviramo od nule sve... Doneo ćale kasu i naravno pojma nema šta treba da se uradi i stigla kasa u kutiji i koverta u kojoj je bio preuzet taj bezbednosni element. Znači nigde ni informacije koja je adresa do "Cloud" portala, koji su login podaci za taj đavo.. PIN nažvrljan na koverti od BE, a na kutiji od kase neko hemijskom napisao "A8@" i "8" :ROFLMAO: ni šta je to ni čemu služi / gde se koristi.

Uputstvo sa MTS sajta spominje 2 default korisnika "admin" i "korisnik"? koji su naravno obrisani sa ove kase. Kasa svaki put kad se reboot-uje Android OS autostartuje neki Pay_štagod app koji izbaci error i nakon toga preko nje se startuje "Device Manager" app koji prikazuje 2 tastera "Send login" in "Send init data" i na tome stoji kasa, nikad ne startuje automatski "FMT Fiscal" app koja je glavna aplikacija za sam rad na kasi.

Iskopao na nekom Youtube video adresu Cloud portala, probao to nažvrljano na kasu kao login podatke i radi. Krenuo da importujem Excel tabelu sa artiklima koja iako je popunjena po uputstvu sa MTS sajta ne importuje podatke kako treba (= ako se ispoštuje napisano da se u ceni koristi tačka kao separator za decimale a ne zarez svi artikli budu importovani sa cenom 0,00 din). Pre toga kad sam kopirao iz PDF usputstva za Excel tabelu ova ćirilična slova za PDV stope bio je i dodatni nevidljivi karakter zbog kojeg nije prolazio import tabele uopšte dok nisam skontao i zamenio sa Find/Replace.

Na kraju kad sam importovao artikle "na Cloud" i sav srećan kao gotov posao ćale kad je krenuo da kuca šta je prodavao prethodnih nekoliko dana odmah već kod 2-3 artikla nabo neispravan artikal sa cenom 0.00 din (i to izbaci grešku sa textom da ne postoji artikal sa tom šifrom, iako postoji očigledno "samo" je cena 0.00 din ), ja nisam skontao da ima takvih artikala kad sam pogledom preleteo listu na kasi... jer sam i detaljnije pregledao na kompu na Cloud portalu pa mi ni na pamet nije palo da može različito stanje da bude na više mesta... a KAO sinhronizuju se :D :D

Odem na Cloud portal proverim taj artikal tamo cena ispravna.
Odem na kasi Podešavanja > Proizvodi > sačekam da završi sync sa cloud > proverim tu isti artikal cena ok i cena ista kao na kompu na Cloud portalu.
Posle sync vraćam se na sekciju app gde se kucaju računi i tu u "Proizvodi" cena 0.00 din i dalje. Uradim refresh (pull down sa vrha liste artikala/proizvoda) jok i dalje 0.00 din. Probam logout > login ponovo, jok ne valja cena na XYZ random artikala.
Probam ponovo reboot Android OS. I dalje problem.
Na kraju sam svaki od tih artikala morao na Cloud-u da edit-ujem i da cenu menjam +1 pa -1 dinar i nakon Primeni > Sačuvaj > sync na kasu konačno ispravne cene svuda prikazuje.
Ostalo još samo "test2" artikal koji sam dodavao ručno na kasi da testiram štampanje računa i pokažem matorcima kako se koristi kasa.. njega ima samo u toj lokalnoj? listi proizvoda/artikala a nema ga na Cloud i u Podešavanja > Proizvodi gde se mogu raditi izmene artikala i koji sam posle obrisao na Cloud portalu.


Sad pojma nemam jel sme da se menja taj PIN koji traži pri startovanju app ili ne.. ako ostavim ovaj sa kojom je došao s obzirom kako "dobro" matorci kucaju brojeve na on-screen tastaturi garant će čas posla da promaše 3 puta PIN i zaključaju BE? Da im stavim 4 iste cifre da potencijalno ne bude problema kad ćale 7 puta stisne (sad se 2 cifre ponavljaju u PIN sa kojim je stigla kasa i BE).
 
Zato su ove mehaničke Int raster kase spas za sve nas gde tehnički polupismena osoba ( kao u našem a i mnogim drugim slučajevima) treba da kuca na njima,jedan od razloga što sam nju i uzeo jer je najsličnija staroj kasi koju smo godinama imali.Ne mogu da zamislim šta bi dotična osoba radila sa svim tim Android Cloud-ima i ostalim čudima…

Kad sam išao da podignem ovu novu kasu serviser mi je samo rekao da ponesem i staru Galebovu da prebaci podatke na novu i to je i uradio za 5 minuta.
 
Mislim da se moj ćale u ovom slučaju nije previše ni pitao kakvu kasu želi / ne želi nego da je to gazda Jova ( vlasnik veterinarske stanice čiji je sastavni deo ćaletova veterinarska ambulanta) koji je navikao da sarađuje sa MTS-om za poslove potrebe firme "završio" i uzeo najjeftiniju kasu koju su imali u ponudi.

Mada je moj ćale generalno nezainteresovan lik (koji npr pojma nije imao da li neko uopšte plaća paket za ovaj GPRS đavo na staroj kasi, i ako plaća ko to plaća)... extra ladovina sad kad treba u oktobru da ide u penziju.

Stare kase ostalih 8 su imali Galeb a ćale tu neku Sharp. Sad svih 9 furaju istu Android igračku.

Elem, ja uopšte nisam u toku oko toga kako cela ta "eporezi" portal priča funkcioniše i gde & kako se proverava šta je to poslato Poreskoj upravi?
Vidim da se spominje elektronski sertifikat ali nisam ispratio jel to sertifikat u čipu bezbednosnog elementa ili je reč o sertifikatu u čipu lične karte? (koji naravno da nema u LK).
 
Mislim da se moj ćale u ovom slučaju nije previše ni pitao kakvu kasu želi / ne želi nego da je to gazda Jova ( vlasnik veterinarske stanice čiji je sastavni deo ćaletova veterinarska ambulanta) koji je navikao da sarađuje sa MTS-om za poslove potrebe firme "završio" i uzeo najjeftiniju kasu koju su imali u ponudi.

Mada je moj ćale generalno nezainteresovan lik (koji npr pojma nije imao da li neko uopšte plaća paket za ovaj GPRS đavo na staroj kasi, i ako plaća ko to plaća)... extra ladovina sad kad treba u oktobru da ide u penziju.

Stare kase ostalih 8 su imali Galeb a ćale tu neku Sharp. Sad svih 9 furaju istu Android igračku.

Elem, ja uopšte nisam u toku oko toga kako cela ta "eporezi" portal priča funkcioniše i gde & kako se proverava šta je to poslato Poreskoj upravi?
Vidim da se spominje elektronski sertifikat ali nisam ispratio jel to sertifikat u čipu bezbednosnog elementa ili je reč o sertifikatu u čipu lične karte? (koji naravno da nema u LK).
Elektronski sertifikat je bezbednosni element i on je u obliku Fila a , koji se download uje preko linka. I koristi se za virtualni server poreske uprave.
 
Elektronski sertifikat u obliku fajla koji se koristi za VPFR je fajl koji se snima u uredjaj i nema veze sa pristupom portalu ePorezi.
Za proveru preko portala ePorezi/ESF potreban je elektronski potpis/digitalni sertifikat vlasnika firme, koji može biti na ličnoj karti ako ga je izdao MUP, ili u formi posebne kartice koju izdaje neko drugo sertifikaciono telo(Privredna komora, Halcom, Posta...).
Potrebno je instalirati odgovarajuce sertifikate i podporograme na racunar sa koga zelis za pristupas portalu ePorezi i da instaliras istoimenu aplikaciju.
 
 
zamolio bih da tema ne skrene u pogrešnom smeru (ePorezi). hvala na razumevanju
 
Poslednja izmena:
Zvali me juče telefonom iz PU, da mi daju uputstva kako da rešimo nečitljive barkodove. Prvo sam se zbunio, misleći da je neko prijavio ili su gledali žurnal online, ali onda shvatio da deklamuje po spisku... Promenite proizvodjača trake, proverite margine,...

Inače, danas dobih fiskalni račun kod frizera gde se šišam preko 20 godina, dobio sam jedan ili dva 2003. Ili kad su već uvedene prve kase i danas.

Kupim jutros hleb u pekari, koja NIJE imala vidljivu fiskalnu kasu do pre 2 godine, isti je vlasnik 10+ godina, nikada račune nizu izdavali. Danas:"Sačekajte molim Vas, račun".

Izgleda da će ovaj real time processing računa da uvede red tamo gde su računi kucani jednom dnevno, na iznos potreban za taj dan ili za plate.
 
Nazad
Vrh Dno