Šta je novo?

Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer

White_Dragon

Slavan
Učlanjen(a)
13.11.2004
Poruke
336
Poena
319
Prva expanzija za nastavak fantasticne NWN sage nam se polako blizi.
NWN 2 za mnoge koji su ga sa nestrpljenjem cekali (ukljucujuci i mene) je ujedno i ispunio i nije ispunio ocekivanja, dobili smo sjajnu igru i pristojnu pricu i atmosferu ali nazalost i omanje brdo bugova i ostavljen je utisak da je igra mogla da se doteruje jos koji mesec.

Za expanziju "Mask of the Betrayer" najavljena je "do sada najbolja prica ukljucujuci sve NWN naslove do sada" i zbog tako pompeznog najavljivanja svi ocekujemo cudo koje ce nas zalepiti za stolicu kao NWN 1 :D

Objavljen je intervju koji je 24. jula dao Kevin Saunders, Producer and Lead Designer ovog projekta.
Otkriveno je da ce max lvl biti 30.
Produbice se odnosi sa likovima koje cete voditi sa sobom.
Pojavice se 6 novih pod rasa 5 prestiznih klasa i 2 nove klase...

Intervju (koji nije dugacak) mozete procitati na http://www.gameshark.com/features/339/Neverwinter-Nights-2-Mask-of-the-Betrayer-Q&A.htm

Tu se takodje pominje da ce se igra pojaviti na jesen, na nekim siteovima sam video datume 9. i 12. oktobar mada sto se mene tice sve do kraja godine je ok samo da je ispeglaju kako treba.

Od igre mnogo ocekujem i ne mogu da docekam da je zavrse. Do tada pitanje za sve pre svega za voodoo-a i toxica posto znam da oni najvise prate, Da li ima i ako ima kakvi su user created moduli za NWN 2?
 
Poslednja izmena:
kolko god mi se NWN1 i ekspanzije svidele, toliko mi je NWN2 antipatican. Prica je konfuzna, ne znam ni gde treba da idem ni sta treba da radim. Nadam se da ce ekspanzija biti bolja...Krecem NWN2 iznova i iznova i odustajem svaki put, prevelika je konfuzija za mene :wall:
 
ovaj ljudi, pa nwn2 zapravo i podseca na rpg za razliku od keca koji je linearna avanturica sa budzenjem statistika
 
kolko god mi se NWN1 i ekspanzije svidele, toliko mi je NWN2 antipatican. Prica je konfuzna, ne znam ni gde treba da idem ni sta treba da radim. Nadam se da ce ekspanzija biti bolja...Krecem NWN2 iznova i iznova i odustajem svaki put, prevelika je konfuzija za mene :wall:

Sa ovim se slazem u potpunosti. Ista stvar i kod mene. :crash:
 
Ja se ne slažem :p

NWN1 je katastrofa od RPG-a gde je sve nekako uprošćeno i "Diabloliko", a NWN2 se otprilike vratio na staze stare slave Baldur's Gate-a gde je RPG - RPG, a ne arkada. Jedva čekam nastavak ;)
 
NWN1 je "u svoje vreme" bio odlicno osvezenje, NWN2 mi je nekako smorna, posle nekog vremena nista me ne tera da idem dalje.

Neverujem ni da ce ekspanzija biti mnogo bolja.
 
NWN1 je bio odličan, nego ga se ljudi sećaju kroz maglu, i što je najgore, pamte samo kraj igre koji je bio bezveze. Mislim, meni sad ne bi palo na pamet ponovo da ga prelazim jer iz ove perspektive uviđam totalnu linearnost, ali je prvi (a i drugi) prolaz bio fenomanalan. Prvi i drugi chapter su bili naprosto sjajni. Treći ubedljivo najgori, četvrti kako-tako. U svakom slučaju, i pored totalne linearnosti, sve je bilo tako dobro zamaskirano da ne mogu da zamislim je igra nekom bila bezveze tokom prvog igranja. I naravno (pored rizika da me prozovu graphic whoreom :) ), atmosferu su jako podizali odlična muzika i veoma dobar dizajn i kolorit, što je bitna stavka u kompjuterskim igrama (osim pen and paper veteranima, al oni se ne uzimaju u obzir kao "normalni" igrači :) ).

Nego ne znam dal ste pratili ovo sa patchevima za NWN2, ali je dosta toga porađeno na optimizaciji, a ispravljeni su i neki retardirani bagovi, recimo da bi dobio kontekst meni na objektima u prostoru, moraš malo duže da zadržiš desni klik, jer single click obeležava objekat kao metu (za kastere itd). Međutim, u osnovnoj verziji je morao da se zadrži klik i na objektima u inventaru, što je bilo potpuno debilno. Sada je to ispravljeno pa kratki right-click na item u inventaru izbacuje meni, kao u NWN1. Ispravljeno je dosta tih sitnica oko interfejsa koje su najviše zamarale.
Samo se nadam da ekspanzija neće tražiti eksportovanog karaktera sa kraja originala za neko normalno igranje.
 
Poslednja izmena:
Ma naravno da je NWN 1 bio odlican i pored linearnosti igra je bila non stop ispunjena i drzala je igraca da nastavi da igra. Chapter II je meni bio remek delo igrao sam samo njega ne zna se koliko puta jer je NWN 1 imao opciju da se moze startovati od kog kod chaptera hoces nakon sto ga jednom zavrsis. Nedostatak te opcije u dvojci je jedna od stvari koje su me najvise nervirale i to se nazalost verovatno nece ispraviti u expanziji.
 
@voodoo_nbg:

zahvaljujuci tebi sam uzivao u NWN1 :) Posle sam ocekivao isto, samo jos bolje od NWN2, ocekivao sam velike izmene, ali nisam ocekivao da ce se izgubiti ta "linearnost" iz NWN1 koju neki pominju. To sto je NWN2 sad vise kao baldur's gate i tako neki RPG-i po meni nije prednost posto ne volim igre tipa Baldurs gate i takvo izvodjenje...tako da...
 
Pa kakvo izvodjenje? NWN2 je po izvodjenju isti kao i NWN1.Ima par promena i to je to,nije cak ni on toliko nelinearan i nema mnogo veze sa BG-om.
 
Kako se ne razlikuje? Pa postoji više stvari.

1. U kecu je jedan lik primaran, ostali su henchmani. U dvojci nema primarnih i sekundarnih likova, nego je pravi party. Samim tim igra nije predviđena da se prelazi sa fajterom i varvarinom, kao NWN1. Ovde možeš da napraviš družinu komplementarnih likova i da obrneš igru i sa thievom recimo.
2. Interakcija sa likovima u kecu praktično nije ničemu služila, dok je u dvojci značajnija.
3. Sam endžin je potpuno drugačiji, nije tile-based, mnogo više liči na 3d varijantu infinte endžina nego što je to bila aurora. Tu je i world mapa, proizvoljno šetanje po lokacijama, side kvestovi koji se protežu na veći deo igre nego u kecu itd.

I sveukupno, NWN2 je bliži Balduru od recimo Icewind Dalea i NWN1. Ako ništa, mnogo je duži i ima "epskiju" priču.
 
Kamo sreće da je NWN2 više RPG od NWN1...NWN2 je jednostavno konfuzan, a priča je nešto najgluplje što sam video u igrama koje imaju aspiracije ka RPGu. Bitno je bilo samo nabacati gomilu likova koji se mogu voditi u misije i tone i tone kvazidijaloga u kvazisekvencama urađenim u endžinu igre, koje se otprilike svode na ovo.

- Hej...

- Reci? Šta je bilo?

- Ne znam...imam neki čudan osećaj

- I ja isto...Misliš li da...?

- Znam šta hoćete da kažete, i ja imam takav osećaj.

- Šta mislite, o čemu se radi?

- Ne znam

- Ne znam ni ja

- Ni ja

- Garantovano tebi, glavni liče, neko želi da uputi poruku

- Kakvu poruku?

- Ne znam

- Ne znam ni ja

- Ni ja nisam sigurna, ali možda želi da ideš dalje nasamo?

- Ne, momče, nećemo te pustiti samog

- Tako je

- Jeste

- I ja sam sa vama

- Dragi prijatelji, tako sam radostan što sam sa vama

- Ne pominji

- Čemu prijatelji služe?

- Uvek smo znali da si ti rođen za velika dela, da je ključ u tebi

- Tako je, zato smo i bili uz tebe

- Vodi nas

- Onda, idemo dalje?

- Da

- Idemo

- Vodi nas

- Napred

Do blage varijacije može doći u tome što će onaj karakter koji nije naklonjen glavnom umesto "Da, Vodi nas, Tako je, Jeste, Slažem se" reći "Blah, Šta znam, Ko zna, Nisam siguran, Ne slažem se".

Fora iz Star Warsa. Krš.

P.S. Naravno, ne treba zaboraviti svet gde u rasponu od 10 kilometara imamo monstruozne gradove, ratne kampove Orkova, zabačena sela, zaboravljene rudnike Dwarfova, žitnicu carstva, puteve koji povezuju gradove i po kojima kampuju Koboldi, Piratsko ostrvo, Hram mistične sile koji čuvaju demoni iz pakla i nezaobilaznu tamnicu u kojoj se nalaze Lizzard ljudi. Sve je to međusobno ratovalo pre 10 godina, a onda je došao eon mira, da bi posle 10 godina mračne sile još neizgovorljivijeg imena nego ranije (bitno je da uvek bude neko novo zlo), rešile da taj mir poremete. Ubaci se još neka zavera na dvoru i mistični naslednik i eto veselja.
 
Sam endžin je potpuno drugačiji, nije tile-based, mnogo više liči na 3d varijantu infinte endžina nego što je to bila aurora. Tu je i world mapa, proizvoljno šetanje po lokacijama, side kvestovi koji se protežu na veći deo igre nego u kecu itd.

I sveukupno, NWN2 je bliži Balduru od recimo Icewind Dalea i NWN1. Ako ništa, mnogo je duži i ima "epskiju" priču.

Nemoj samo da mi kazes da ne vidis razliku izmedju setnje po mapi u Baldur's-i i NWN-u!
"Proizvoljno šetanje po lokacijama", I don't think so,pa u NWN2 se povremeno gube lokacije da ne bi mogao da ides 'gde ne treba'.
 
Vidim razliku ali je opet manja nego u kecu, jer se ovde pogube neke sitnije nebitne lokacije, a u kecu kad očistiš chapter, nema povratka. U dvojci kad dođeš do Neverwintera, posle možeš bilo kad da se vratiš tamo, ako se dobro sećam.
 
Pored onoga što je naveo voodo, još jedan od napredaka u dvojci, je samostalno kreiranje raznoraznih predmeta kao i upgrade oružja i oklopa. Postojalo je to i u kecu ali na nekom najosnovnijem nivou.
Dosta jakih predmeta može da se nađe usput, jeste, ali meni je mnogo više odgovaralo da sam pravim svoju kombinaciju kako bi zadržao izbalansiranost ofanzivnih i defanzivnih elemenata.

E sad, zbog povećanog broja karaktera koji čine party, kao i ukidanja "haste" efekta pri magijama, bacanje buffova je postalo toliko dugačko i smorno da lako može da ubije volju za daljim igranjem. S tim u vezi, pre nego što izađe NX1, svakom ko bude imao nameru da ga igra, nek poseti prvo ovu adresu:
http://nwvault.ign.com/View.php?view=NWN2PrefabPlaceables.Detail&id=18

Alatka je kreirana kao modul ali se koristi kao sastavni deo OC. Ne ubrajam je u bilo kakvo varanje jer buff magije koje se bacaju, i dalje moraju biti zapamćene u punom obimu koji želi da se koristi. Jedino se vreme za njihovo bacanje drastično smanjuje. Ako još niste probali, OBAVEZNO overiti.

@voodoo
Samo se nadam da ekspanzija neće tražiti eksportovanog karaktera sa kraja originala za neko normalno igranje.
Po svemu što sam pročitao do sada, neće. Biće ostavljena mogućnost i da igraš od nule, i da kreneš sa likom iz OC.
 
Kamo sreće da je NWN2 više RPG od NWN1...NWN2 je jednostavno konfuzan, a priča je nešto najgluplje što sam video u igrama koje imaju aspiracije ka RPGu. Bitno je bilo samo nabacati gomilu likova koji se mogu voditi u misije i tone i tone kvazidijaloga u kvazisekvencama urađenim u endžinu igre, koje se otprilike svode na ovo.


Preterujes. Osnovna pricha je generalno ok (za jedan fantazi svet). A dijalozi jesu glupi (mislim pre svega na opcije koje mozes da izaberes) i nemaju neki veci uticaj na igru. Trebali bi to malo ozbiljnije da odrade, i pre svega da budu napisani za odrasle a ne za decu od deset godina. Nek ubace malo sovinizma, feminizma, seksa, rasizma...i eto super igre ;)
 
Kako se ne razlikuje? Pa postoji više stvari.

1. U kecu je jedan lik primaran, ostali su henchmani. U dvojci nema primarnih i sekundarnih likova, nego je pravi party. Samim tim igra nije predviđena da se prelazi sa fajterom i varvarinom, kao NWN1. Ovde možeš da napraviš družinu komplementarnih likova i da obrneš igru i sa thievom recimo.
2. Interakcija sa likovima u kecu praktično nije ničemu služila, dok je u dvojci značajnija.
3. Sam endžin je potpuno drugačiji, nije tile-based, mnogo više liči na 3d varijantu infinte endžina nego što je to bila aurora. Tu je i world mapa, proizvoljno šetanje po lokacijama, side kvestovi koji se protežu na veći deo igre nego u kecu itd.

I sveukupno, NWN2 je bliži Balduru od recimo Icewind Dalea i NWN1. Ako ništa, mnogo je duži i ima "epskiju" priču.
E sa ovim se apsolutno slažem!
 
Preterujes. Osnovna pricha je generalno ok (za jedan fantazi svet). A dijalozi jesu glupi (mislim pre svega na opcije koje mozes da izaberes) i nemaju neki veci uticaj na igru. Trebali bi to malo ozbiljnije da odrade, i pre svega da budu napisani za odrasle a ne za decu od deset godina. Nek ubace malo sovinizma, feminizma, seksa, rasizma...i eto super igre ;)
A to što dwarf za*ebava Neeshku u svakoj prilici za "nacionalnu pripadnost"? :) I kad se "susretneš" na kuli sa Elanee noć pred opsadu zamka? I što su karakteri pratioca tako suprotni da ne propuštaju da jedno drugo okrpe u dijalozima, što se jasno vidi kad zapodeneš casual dijalog kad ih povedeš? Mislim, za jednu D&D igru, dosta je :) ovo je ipak svet u kome postoji nekakav društveno-moralni sistem vrednosti, a ne pustara posle nuklearne katastrofe gde se ne zna ko pije i ko plaća.
 
Poslednja izmena:
Na ovom linku nalazi se blog u koji redovno dodaje sadržaj lik iz Obsidiana zadužen za NWN2 zajednicu:

http://forums.obsidianent.com/index.php?automodule=blog&blogid=2&

Vesti o svim značajnijim dešavanjima u okviru razvoja igre i zajednice nalaze se lepo spakovana na tom mestu. Takođe i zvanični forum za generalnu diskusiju nije loš. Ja nemam običaj da pratim zvanične forume jer su obično zatrpani đubretom ali ovaj NWN2 forum je dobar i često ima prilično interesantnih stvari da se pročita. Malo sam iznenađen (u pozitivnom smislu) prilično velikoj posvećenosti Obsidiana unapređivanju NWN2 singlplejera i multiplejera. Sledeći peč baviće se pretežno unapređenjima za multiplejer.

@White_Dragon

Na ovom linku http://nwvault.ign.com/ sa strane, nalazi se lista Top 10 modula pa možeš da baciš pogled. Ja lično nisam probao ni jedan jer me nešto mrzi da daunloadujem sa ovom drljavom modemskom vezom, a pritom sam i opsednut sa pravljenjem moje kampanje :) Međutim koliko sam imao prilike da vidim, dosta ljudi po zvaničnom forumu hvali kvalitet modula (u odnosu na kvalitet iz prvog NWN-a) i tek po koji kudi.

A što se tiče ostalog sadržaja u vidu alata, i toga ima dosta. Ako je neko baš nostalgičan za Baldurs gejtom, u blogu može da vidi slike BG UI-a i da ga daunloaduje. Takođe izdvojio bih i neke Toni K. AI skripte koje svi hvale da drastično unapređuju AI članova družine i pogotovu protivnika u osnovnoj kampanji:

http://nwvault.ign.com/View.php?view=NWN2HakpaksOriginal.Detail&id=141

Još ih nisam probam.

***

Što Voodoo napisa za NWN2 alat, to je stvarno priča za sebe. Jedna reč - fantastično. Toliko je dobar da nisam mogao da odolim, a da ne naučim i napredno skriptovanje (što nisam znao sa NWN1 alatom). Gotovo šta god mi sada padne na pamet, mogu da napravim. Trenutno skriptujem razliku u životu omanjeg srednjovekovnog grada od jutra do mraka (sa sve fenjerdžijom koji se uvek pojavi negde predveče i ide od lampe do lampe i pali ih :) Mada, ako me išta istera iz kože onda će to biti pravljenje spoljašnjeg terena... pasiji je to posao, al' kad se udene da izgleda kako treba, onda je baš naj, naj. Osnovna kampanja ne iskorištava mnoge opcije koje alat nudi i to me donekle čudi. Npr. još od izlaska igre postoji opcija crno na belo da svaki član družine može da opšti sa drugim NPCom u igri, koji je obeležen za tu mogućnost i da pritom dijalog bude potpuno drugačiji (isprobao i radi ko sat). Što to nisu iskoristili u osnovnoj kampanji, recimo za lični kvest lopova, pojma nemam.

Neko je ranije negde na ovom forumu pomenuo da bi voleo da vidi BG sagu prerađenu za NWN2. U principu to je sasvim moguće, pa da bude i još složenija nego što je BG saga bila. Kad razmišljam uopšte ne vidim šta bi mene sprečilo to da odradim, naravno pod predpostavkom da imam volje i nerava (što sasvim sigurno nemam) za tako jedan dugačak i naporan projekat. Ne sećam se ni jednog kvesta ili posledice koju ne bih mogao da iskriptujem. A ako bih to mogao ja, onda bi sasvim sigurno tim ljudi sa dobrim poznavanjem alata mogao to da odradi bez mnogo problema.

Najzad, uskoro će omogućiti zajednici da pravi nove animacije i modele preko nekog Granny3D popularnog plug-ina. Što očigledno zajednica sa nestrpljenjem očekuje kada se uzme u obzir količina postova o tome na forumu. Što neko reče jahanje konja i borbe na konjima, predstavljaju krunu talenta i posvećenosti NWN1 zajednice, i pritom i ja moram da složim da profi izgledaju (koga interesuje neka nekako nabavi premium modul "Wyvern Crown of Cormyr" za NWN1). Upravo imajući ovo u vidu optimističan sam prema nivou kvaliteta koji će NWN2 zajednica ponuditi na tom polju.

Kad se sve sabere i oduzme, NWN2 je definitivno pravi predstavnik onog kvalitetnog dela gejming industrije trenutno ;)
 
Ma prica je pristojna to filipenko preteruje k'o po obicaju, za njega postoji samo 1 RPG a mi sto (donekle) velicamo druge smo za njega "bezboznici" :D. Dijalozi umeju da budu glupi i preko toga predjem lako ne moram u svaki da se udubim. Ali da danas krenem opet da instaliram igru i cimam se sa patchovanjem da na kraju ne mogu da vidim ni svog ni bilo kog drugog lika u igri preko takvih stvari ne mogu da predjem, sad mi se opet ne igra...







 
Poslednja izmena:
A to što dwarf za*ebava Neeshku u svakoj prilici za "nacionalnu pripadnost"? :) I kad se "susretneš" na kuli sa Elanee noć pred opsadu zamka? I što su karakteri pratioca tako suprotni da ne propuštaju da jedno drugo okrpe u dijalozima, što se jasno vidi kad zapodeneš casual dijalog kad ih povedeš? Mislim, za jednu D&D igru, dosta je :) ovo je ipak svet u kome postoji nekakav društveno-moralni sistem vrednosti, a ne pustara posle nuklearne katastrofe gde se ne zna ko pije i ko plaća.

Ma ja sam mislio na onako malo zesce i eksplicitnije scene :D
Voleo bih da malo dignu starosnu granicu ciljne publike, al kapiram da ih zeza i to sto koriste D&D pa i tu imaju neka ogranicenja. Al zamisli scenu gde se dva NPC-a poshibaju do smrti zbog rasnih razlika...ono scena kako Ironfist drzi u ruci Neeshkinu glavu dok sa nje josh kapa sveza krv. Ili bar nesto u fazonu da kada pocne da mu ***** a da joj on kaze "cuti zeno, tvoje je da peres, cistis, pushis...". Sta sve bolestan mozak moze da smisli :d
Ok, sad najozbiljnije, znam da NWN nikad nece imati te malo zesce scene, ali chudi me da niko ne pravi te igre za malo stariju populaciju. Nije valjda da nema dovoljno ljudi u 16+ segmentu pa da im se tako nesto ne isplati.

p.s. zaboravih da kazem da bi trebali nama da daju opcije u dijalozima gde mozemo da kazemo tako neke stvari prema licnim afinitetima (a u skladu lika kojeg smo napravili). Nema nista lepse nego kad ti igra dozvoli da se nekom socno naj***s keve :)
 
Poslednja izmena:
Baogva ima, to je neosporno. Jedan od najiritirajućih je besomučno rotiranje kamere u slučaju da je pokazivač miša bio na ivici ekrana u momentu početka dijaloga (susreta sa nekim NCP koji povlači animaciju).
Drugi (u smislu množine) su bagovi prisutni kod pojedinih recepata.

Od ostalih nedostaka:
-path-finder je i dalje očajan (nije odmakao dalje od keca)
- dešava se i da članovi grupe ignorišu komandu za napad pa je potrebno pauzirati igru, selektovati ih jednog-po-jednog i zadavati komande manuelno
- čak i kada neki od protivnika padne, magijski karakteri i dalje lansiraju magije na njega čime se gube 1-2 "runde" bezveze.
...
itd itd

Pečevi to ne ispravljaju, ali su doprineli značajnoj stabilnosti igre kao i performansama. Bilo je već ranije reči o tome da je neki "minimum" instaliranje verzije 1.03. Na "vault"-u postoji off-line patcher koji umnogome pojednostavljuje stvari.


I pored pomenutog, NWN2 predstavlja značajan korak napred u odnosu na svog prethodnika i sasvim sigurno zaslužuje vrlo dobru ocenu. Ni jednog momenta nisam zažalio što sam uzeo original, što ću sigurno uraditi i u slučaju ekspanzije/a.
 
Poslednja izmena:
E da, vodi računa da na par mesta ljudi prigovaraju da neki celi patchevi nisu kompletni i da fale neki fajlovi (konkretno, sa 1.00 na 1.05.912). Tako da je ono što ti treba sledeće:

nwn2_pc_english_from100788_to104860.zip
nwn2_pc_english_from104860_to104870.zip
nwn2_pc_english_from104870_to105910.zip
nwn2_pc_english_from105910_to105912.zip
nwn2_pc_english_from105912_to106972.zip
nwn2_pc_english_from106972_to106973.zip
 
olololo hahaha nwn1 je po nekim veci rpg od nwn2... bozemili, takvi zaista ne zasluzuju nista bolje, eventulano dungeon siege :p ... da naravno dijalozi su njesra kao i u svakom rpgu od raspada BIS-a i to nije nikakva novost, ali molim vas nwn1 je bre h&s avanturica u svom originalu (ne mogu da komentarishem ekspanizje jer ih se ne secam dovoljno dobro)

nwn1 je lite rpg u najlinearnijem mogucem obliku tek nesto ispred diabla, pravi uvod, nwn2 je korak dalje sa nazalost veoma lose konicpiranih par stvari ali definitivno korak u pravom smeru (naravno najveca zamerka je sto ne mozesh da shutnesh NPCjeve kada to pozelish, i spomenuti dijalozi sa veoma loshom dinamikom)
 
Nigde nisam video da neko tvrdi da je NWN1, kako kažeš, veći rpg od NWN2. Jedino je gx-x rekao da mu je NWN1 bio mnogo zanimljiviji za igranje, što je ok sa njegove tačke gledišta.
 
moram i ja da priznam da mi je prvi NWN "igriviji" i zanimljiviji od drugog dela, koga sam zeljno iscekivao :(
a sto se tice nastavka, jedino mogu (opet) da izrazim veliku zelju i iscekivanje za isti ... valjda me nece izneveriti ...
 
Vrh Dno