Šta je novo?

neuspesna reklamacija memorije - dodat POLL

Da li treba priznati garanciju ?

  • Da - ne bavim/bavio sam se prodajom/servisom hardvera

    Glasovi: 35 38.9%
  • Da - bavim/bavio sam se prodajom/servisom hardvera

    Glasovi: 9 10.0%
  • Ne - ne bavim/bavio sam se prodajom/servisom hardvera

    Glasovi: 19 21.1%
  • Ne - bavim/bavio sam se prodajom/servisom hardvera

    Glasovi: 27 30.0%

  • Ukupno glasača
    90
  • Anketa je zatvorena .

Tales

Čuven
Učlanjen(a)
16.12.2001
Poruke
140
Poena
620
neuspesna reklamacija memorije

:alo: Sasa: Dodat je Poll. Glasajmo pa da se zatvara topic.:alo:



Ne znam da li sam pogodio sobu u kojoj cu da postavim pitanje, ali ova mi se cini najpodesnija za to.

Imam problem sa reklamacijom memorije u firmi u kojoj sam je kupio zajedno sa ostalim komponentama (procesor, ploca, 2x memorija, kuciste). Naime sve sam sam sklopio kod kuce i to je radilo nekih mesec dana, ali kada sam hteo da izvadim jednu memoriju iz treceg slota (Dual channel) i prebacim u drugi slot (SIngle channel) kako bi video da li ce to resiti neke BSOD ekrane koji su poceli da se pojavljuju, 'ladno su u tom slotu ostala dva zuta kontakta sa memorije ( i to 2. i 3. po redu, dok je 1. i dalje na memoriji, kao i svi ostali). Naravno, cela masina vise nece da se butuje kada je unutra ubacena ova memorija.
E sada, kada sam trazio da mi zamene memoriju posto je pod garancijom, oni su to odbili uz obrazlozenje kako je to "fabricka greska za koju ne vazi garancija". Pa onda tvrde kako garancija ne vazi za delove koje oni ne sklapaju (sto ne pise na garantnom listu). Pa kazu da sam ja na silu pogresno stavio memoriju u slot pa da je to tako radilo neko vreme dok nije crklo ( :wall: ).
Na moje pretnje da cu ih prijaviti inspekcijama nisu se preterano uzbudili i rekli su da to slobodno mogu da uradim. Zna li neko koja je inspekcija nadlezna za neispunjavanje uslova sa garantnih listova? Ili da ih prijavim svim mogucim inspekcijama?
 
Poslednja izmena od urednika:
Pazi, ti si vadio memoriju, tebi su ostala dva kontakta u slotu... Tvoja je greska, niko od njih u prodavnici nije kriv. Da si npr. njima doneo masinu, da su ti oni zamenili memoriju i to da se desilo, islo bi na njihovu stetu i ti bi dobio novu memoriju. Ovako, nikakva inspekcija nije od koristi, nemoj da se trudis uopste, jer si sam pogresio.

Sta sad, ja kupim procesor, nov, odem kuci i pogresno ga okrenem, polomim sve pinove i vratim se u prodavnicu i trazim zamenu? Tesko...
 
Dobro, a kako ja to mogu da polomim 2. i 3. kontakt, a da 1. i ostali ostanu ?
Memorija nikako ne moze da se iskrivi na takav nacin.
Vadjenje memorije je tek nesto sto se radi bez sile, samo se otpuste one sklopke sa strane i lagano se izvadi. Zato mi nije jasno kako sam ja to mogao da polomim 2. i 3. pin , jedino su mogli da otpadnu ako su oni losije napravljeni od svih ostalih (skart roba, prosla nekako kontrolu, ali otpala pri prvom koriscenju). Pa komponente koje ugradjujemo u masine sve imaju takve kontakte, i gomila njih se ubacuje i izbacuje iz lezista u plocama i do sada nisam video da to moze da otpadne tek tako. Mislim, ako su komponente napravljene da se ubacuju samo u jednu masinu i vise ne vade, cemu onda modularnost koja krasi PC.
 
Vule je napisao(la):
Pazi, ti si vadio memoriju, tebi su ostala dva kontakta u slotu... Tvoja je greska, niko od njih u prodavnici nije kriv. Da si npr. njima doneo masinu, da su ti oni zamenili memoriju i to da se desilo, islo bi na njihovu stetu i ti bi dobio novu memoriju. Ovako, nikakva inspekcija nije od koristi, nemoj da se trudis uopste, jer si sam pogresio.

Sta sad, ja kupim procesor, nov, odem kuci i pogresno ga okrenem, polomim sve pinove i vratim se u prodavnicu i trazim zamenu? Tesko...

ne znam zasto bi bio kriv ako je sve radio po uputstvu za upotrebu. drugo je ako ti radis nesto prema svom nahodjenju ( pa polomis sve pinove ) i onda trazis garanciju. Ako memoriju ugradjujes u neznanju pa je ostetis obicno ce to biti neki cosak ili udarno mesto. A ja bi im zvao inspekciju a tom liku u firmi bi rekao da donese plocu i deset modula i neka ih stavlja,cupa,krivi i gura kako god on hoce ako uspe da mu otkine samo 2. i 3. pin platices mu i plocu i svih deset modula.
 
DejanNS je napisao(la):
ne znam zasto bi bio kriv ako je sve radio po uputstvu za upotrebu. drugo je ako ti radis nesto prema svom nahodjenju ( pa polomis sve pinove ) i onda trazis garanciju. Ako memoriju ugradjujes u neznanju pa je ostetis obicno ce to biti neki cosak ili udarno mesto. A ja bi im zvao inspekciju a tom liku u firmi bi rekao da donese plocu i deset modula i neka ih stavlja,cupa,krivi i gura kako god on hoce ako uspe da mu otkine samo 2. i 3. pin platices mu i plocu i svih deset modula.
Sve je to tacno, ali tesko da ce mu koristiti i da ce mu uvaziti garanciju. Ipak je u pitanju fizicko ostecenje i to posto je on sam vadio modul iz slota. Ne verujem da ima poente, kao sto Vule kaze, da se cima sa inspekcijom.
Pozdrav! :wave:
 
Ne mora da znaci da si ti polomio listice na memoriji, vec su otpali od napona (verovatno bi bilo i varnica), a razlog je verovatno upravo nepotpun kontakt. Znaci u nameri da to probas, uspeo bi iz 3.-4. puta sigurno. E, sad od garancije nista, ali 90% bi moglo da se popravi da je odmah uklonjena problematicna memorija, ali posto je to "radilo"... Vidi dal ima neki nagoreli cip, ako nema, probaj da zalemis listice.
Srecno.
 
Mislim da se nismo najbolje razumeli. Nisam mislio da si ti silom polomio pinove pa sad da hoces garanciju, nego se to jednostavno desilo, nije bila kvalitetna roba ili ko zna sta, ali je problem u celoj prici sto se to desilo kod tebe. To sam hteo da kazem, da su je oni polomili zamenili bi je, ovako je to "mehanicka greska nestrucnim rukovanjem" za njih.

Ti veoma dobro znas sta se desilo, sad i mi znamo, ali oni ti to nece uvaziti. I nemoj da se cimas sa inspekcijom bezveze, nije vredno truda jer ces najverovatnije da ostanes praznih ruku ako su ti vec rekli da od garancije nema nista. Sakupi lepo kintu i uzmi jos 256 MB RAM-a i to je to.
 
Tako je to u Srba. SVI SVE ZNAJU. Svi se razumeju u racunare, svi umeju da sklapaju. Svi znaju sve da instaliraju. A posle kada se steta napravi, e onda kriv prodavac i trk po inspekciju. Da ti je servis ugradjivao memoriju i da se to desilo, ti ne bi to ni znao, nego bi ti odmah bila montirana nova memorija. Dosta vise sa tim inspekcijama. Pogresio si, platices, shvatio si, sledeci put neces. I uopste nije bitno da li se to desilo sa jednim, dva ili 30 pinova. To se desilo dok si je TI MONTIRAO primenom neke fizicke sile, ma koliko ona bila mala ali ipak neophodna. Mozes dovesti sto inspekcija, od one za zastitu zivotne sredine do sanitarne ali pomoci ti nema. A sto ne bi u starom dobrom srpskom maniru recimo tuzio tu firmu. Nije ni to losa ideja a i kod nas je "in". PA za jedno sedam-osam godina dobices presudu da firma nije kriva a troskovi, pa to nije vazno. Vazno da si je ti tuzio a i zalices se ti vec visim sudovima...
 
baneks je napisao(la):
Da ti je servis ugradjivao memoriju i da se to desilo, ti ne bi to ni znao, nego bi ti odmah bila montirana nova memorija. Dosta vise sa tim inspekcijama. Pogresio si, platices, shvatio si, sledeci put neces. I uopste nije bitno da li se to desilo sa jednim, dva ili 30 pinova. To se desilo dok si je TI MONTIRAO primenom neke fizicke sile, ma koliko ona bila mala ali ipak neophodna

Upravo to.
 
ajde da pogadjamo ko se ovde bavi prodajom delova po ovom topicu |>>>

ne ozbiljno, cak ni u usa ti ne bi uvazili garanciju na fizicki ostecenu memoriju (imam 512mb u kolima kao dokaz...)
 
Tales je napisao(la):
'ladno su u tom slotu ostala dva zuta kontakta sa memorije ( i to 2. i 3. po redu, dok je 1. i dalje na memoriji, kao i svi ostali)
Praksa proizvodjača memorija pa i prodavaca je da to potpada pod fizička oštećenja i garancije se ne priznaju. Medjutim, ima šanse da se nakaleme ti kontakti pod lupom kod nekog veštijeg elektro-tehničara. Ja sam nedavno dao na popravku Kingston 512MB za jednog kupca i sad radi OK, nije mu čak ni naplaćena popravka. Samo ako nema paljevina po vodovima ili chipovima...
 
da li u opis radnog veka memorijskog modula ulazi i njegovo vadjenja/stavljanja iz lezista i da li je ta radnja okarakterisana tako da moze biti obavljena samo od strane obucenog servisera u ovlascenom servisu? ili je predvidjeno da to moze obaviti i krajnji korisnik uz konsultaciju uputstva?
Ja ne znam tacno. ali ako je drugo tacno onda reklamacija stoji. ovde je ocigledno da je roba felericna i da je upotrebljena sila bila adekvatna.

da li to znaci da, recimo, kupis ketridz za konzolu i otpadnu ti 2. i 3. pin prvi put kada ga menjas i ne mozes da reklamiras? nisam bas siguran. Mislim da bi prodavac morao da dokaze da je roba ostecena "neprimerenim rukovanjem" a kada to nije moguce da istu zameni.

Zasto ne cimati inspekciju? oni su tu da te zastite kada smatras da si ostecen. predvidjeno je da ne snosis nikakve posledice ako nisi bio pravu jer u krajnjoj liniji i nisi duzan da apsolutno poznajes sporne situacije i u skladu sa tim da znas da li ima osnova za reklamaciju. oni se svakako placaju od para koje ti svakodnevno izdvajas u vidu poreza i treba da ih iskoristis kao servis koji ce ti pomoci da utvrdis da li si ostecen.
 
A šta je sa zakonom o zaštiti potrošača. Čemu on služi ako ne u ovakvim situacijama. Logično je da oštećeni (u ovom slučaju kupac) traži pravdu i zamenu pomenutog proizvoda. Da se to desilo firmi ili servisu oni bi bez pardona to reklamirali kod dobavljača i ta reklamacija bi im gotovo sigurno bila uvažena. Mislim da će Tales veoma teško, možda i nikako, doći do bilo kakvog povoljnog rezultata. Ipak trebalo bi da proba da to istera do kraja. Mislim da je za to zadužena neka tržišna inspekcija i da treba da se pozove na gore pomenuti zakon. Naravno to sve ''stoji'' u slučaju da se cela stvar odigrala onako kako je to sam Tales opisao.
 
1) ma idi u prodavnicu sa par drugova i malo ih pritisini, ako treba nalupaj nekog od vlasnika
2) prijavi ih inspekciji

Ja bih ishao ovim redosledom u zavisnosti od situacije i mogucnosti ^^

Ortak je kupio dvd player marke sony, platio ga nekih 200e, trajao je godinu dana i 2 meseca i riknuo, pri tom je mozda 10 dvd-a odgledao za to vreme, ali lik je takav da mora da ima prvi (ovo je bilo pre par godina). I pored isteka reklamacije otishao je da se zali, odbili su ga, ali ce taj dan pamtiti vlasnici lokala, lokal je brujao od njegovog dranja, napushavanja svih u lokalu, pa i sony-a kao branda. On nishta nije postigao, ali se bar dusevno ispraznio ^^
 
Ti bash nemash ni trunku mozga u glavi?

Kako mi idu na ...... ove shatro-siledzije...Ae na ulicu sa tim ljakse forama, ovde ne prolaze...Ti bi olupao...Ae pali...

Pamtice vlasnici...Jedan kaze drugom posle godinu dana:"Jel' se secash kada je ushao onaj seljak i pocheo da urla kao najgori pajser?"
 
Poslednja izmena:
@niple
To je klasichan srbizam... ici kod prodavca i drati se radi praznjenja duse. Chak i ako je pod garancijom, a ne josh ako zna da je garancija istekla. Takvih jadnika ima mnogo kod nas... na zalost.
 
To nije ni za ulicu, samo padinjak.
 
Uozbiljite se. Čovek ima problem i nisu mu potrebni glupi komentari. Ako neko zna na koji broj može da se požali inspekciji, koje korake može da preduzme (legalne) itd, neka postuje ovde, u suprotnom neka ne lupa gluposti.
 
E sada, kada sam trazio da mi zamene memoriju posto je pod garancijom, oni su to odbili uz obrazlozenje kako je to "fabricka greska za koju ne vazi garancija".

Zar i tako nesto postoji?

Ne razumem sto se cimaju Vule i baneks ovde, pa zar vi ljudi ne reklamirate tu robu kod vasih dobavljaca u ovakvim slucajevima? Jasno je da do otpadanja ta dva pina nije moglo doci nestrucnim rukovanjem, to ako je lose sklopljeno otpasce vadio ga serviser ili kupac kod kuce. Zar bacate svaki osteceni modul (ili neki drugi komad hardvera) koji se mehanicki pokvari/raspadne bukvalno usled fabricke greske prilikom montiranja u servisu? Verovatno se to ne desava cesto ali sigurno ste imali slucajeva kada se desilo ovakvo nesto.
 
Koje bre korake, jel' si ti zdrav? Jel' pazish ti? ON JE KRIV I NEMA PRAVA NA REKLAMACIJU, a to sa inspekcijom, ako je on kriv, em shto ne pije vodu, em shto je seljanija najgora...I posle prodavci ovakvi i onakvi...E pa kupci su 10 puta gori...


Vidi i ovaj shtaps se prikljuchio....Stvarno mi nije jasno o chemu mislite dok pishete ovakve stvari...


Ajd' lepo prochitaj post choveka...jedna stvar je kada odmah ne radi po kupovini...Dodjesh, zamenim ti...Ali ovde je mashina radila mesec dana...Chovek uzeo, radilo, prebacivao memoriju po slotovima, otkinuo pragove...kraj priche...
 
Poslednja izmena:
Uvek mi je krivo kada se desi ovako nesto a covek koji je posteno platio u registrovanoj radnji ostane kratkih rukava zato sto stvari ne funkcionisu kako bi trebalo - pa nije to pijaca pa da se primenjuje obicajno pravo. Ako vec ima garantni list po kojem razlozi koji su navedeni ne ponistavaju garanciju ne razumem sta moze biti prepreka da mu se zameni roba. Zato i pitam sta se desava kada se to desi serviseru, da li mu se to odbije od plate ili ipak moze da se naplati na visem nivou. Ako je ovo drugo znaci da mu memorija nije zamenjena samo zato sto je nekome cimanje da se potrudi za necije tudje pare. Verovatno je garancija koju je on dobio dokument koji izdaje ta radnja, ako je tako sta taj papir vredi ako se ne postuje to sto su potpisali prodavac i kupac. Pa napisi barem tu garanciju kako treba pa da nema dileme oko ovakvih gluposti.

Naravno sve to stoji samo ako je sve sto je naveo covek tacno.

Inspekcija, nikako, za pare koje bi potrosio kupi novu konfiguraciju.
 
Kada se serviseru desi da sjebe neko parce hardvera, njegovom greskom, odbije mu se od plate i deo se baci u djubre. Mislim logicno je, sta sad, ja sam lose ubacio nesto, pogresno okrenuo ili mi je ispalo, pa onda to saljem na reklamaciju? Zasto? Nisu napisali da ne treba da se ispusta na pod i onda je to njihova greska? Mislim da nije.
Ja sam coveka savetovao da se ne cima oko toga, jer najverovatnije nista nece izvuci. Ako mu je bas stalo da isteruje nesto, slobodno, idi u inspekciju i reci im da si pokvario memoriju i da nece da ti priznaju garanciju. Bas da vidim sta ce ti reci. Imali smo jedan slucaj kada je jedan drugar kao dosao da nam pomogne jer i sami znate kakav je haos bio u decembru, nista nije moglo da se stigne. Decko je ubacivao plocu u kuciste i ubacio je onu podlosku za plocu na pogresno mesto, ona je napravila kontakt na Southbridge-u i ploca je spaljena. I? On je kriv, nema tu garancije i reklamacije. To je cela poenta. Receno je gore, da se to desilo serviserima u firmi ti to ne bi ni znao nego bi dobio novu memoriju i nastavio da koristis racunar sasvim normalno, a neki tamo serviser koji je to vadio bi morao da je plati.
A ako hoces da ides da bijes nekog, nemoj, jer ces jos gore proci nego sto mislis, ne treba ti to u zivotu, pomiri se sa tim da je memorija pokvarena, kupi novu i od sada ili nosi njima da menjaju, ili se nadaj da ce tvoje menjanje dobro proci, jer vidis i sam da svakakva glupost moze da se dogodi, bio ti kriv ili ne, tj. uradio ti to namerno ili slucajno.
 
svasta se ovde moze procitati, sve same junacine

Tales lepo se vrati u tu firmu izvini im se i zamoli ih da oni pitaju svog dobavljaca dali moze nesto da se uradi po tom pitanju
 
niple je napisao(la):
1) ma idi u prodavnicu sa par drugova i malo ih pritisini, ako treba nalupaj nekog od vlasnika
2) prijavi ih inspekciji

Ja bih ishao ovim redosledom u zavisnosti od situacije i mogucnosti ^^

Tim redosledom, sledece moze da se desi:

1) Ili ce da polupa nekoga pa da mu stigne prijava ili ce mozda oni da popiju batine.

2) Sto se tice inspekcije, jedino sto u tom slucaju moze da postigne je da oni nesto pronadju u prodavnici, pa i da je zatvore, ali opet NISTA OD NJEGOVE MEMORIJE!
 
Sale KG je napisao(la):
Da se to desilo firmi ili servisu oni bi bez pardona to reklamirali kod dobavljača i ta reklamacija bi im gotovo sigurno bila uvažena.
Ne bi. Dobavljač vrati nazad s pitanjem 'što ste nam ovo slali? zar niste dobili servisno uputstvo šta se ne priznaje? sad nam platite poštanske i manipulativne troškove što smo vam ovo vraćali nazad...'. Video sam više puta te dopise.
 
Da pođemo od pretpostavke da se to desilo prilikom sasvim običnog vađenja memorije iz slota. Šta bi ste vi uradili? Predpostavljam da bi otišli kod prodavca da to reklamirate. . Koliko ste puta menjali memoriju na svojim računarima, ili je samo premeštali iz slota u slot? Zar vas ne bi iznervirao stav prodavca '' ko te je**, što nisi došao i nama platio da ti to zamenimo''. I šta vam onda preostaje da uradite, da se pomirite sa činjenicom da morate da platite novu memoriju (vrlo verovatno) ili ćete da probate da svim mogućim pravnim i legalnim sredstvima povratite svoj gubitak. I onda se postavlja pitanje zašto se ne obratiti nekoj instituciji koja je upravo za to i stvorena, i koju vi finansirate tako što plaćate porez državi. To vas uopšte ne košta ništa, nije to pokretanje tužbe, niti vam za to treba advokat, treba samo da odete ili da pozovete telefonom dotičnu službu i oni moraju da reaguju. To im je u opisu službe, nešto slično miliciji koja mora da reaguje na svaku prijavu. E sad ako ste u pravu i ako ta služba uoči nepravilnosti u radu dotične firme imate velike šanse da ostvarite svoj cilj. Naravno to će i bahate prodavce, retki su časni izuzetci da malo spusti na zemlju.
Napominjem da je upravo zato i donet zakon o zaštiti potrošača. On ŠTITI POTROŠAČE.
Evo linka koji malo objašnjava to
http://www.apos.org.yu/nacrt_zakona_o_portosacima.php
 
E ovaj sam procitao od pocetka do kraja, o\i nemogu da verujem dok nevidim.
Ajde lepo slikaj to da vidimo, slikaj onu sredinu na ploci (sredinu slota) i celu memoriju.
Pa cemo imati jasniju sliku
 
Sale KG je napisao(la):
ŠTITI POTROŠAČE

Od cega? Od njihovih gresaka? On mozda nije nista pogresno uradio dok je vadio memoriju, ali je pogresio sto nije odneo to u prodavnicu da mu oni zamene.

Svako ko krene da otvori kuciste treba da zna da u tom trenutku preuzima rizik na sebe da ce nesto mozda lose da se desi, hteli vi to ili ne, mozda se okliznete i rukom zakacite graficku i odlomite AGP slot zajedno sa celom grafickom, zvucnom, modemom i TV kartom, na primer... On sigurno zna da barata sa hardverom, nije mi namera da omalovazavam nikoga, dok je sam sve sklopio zna sta radi. Ali eto, desava se.

Ako cemo po pravilima, svi koji prodaju racunare bi trebali da stavljaju one sigurnosne nalepnice na kuciste da se ne bi otvaralo. To sam i ja poceo da radim od kada mi je lik dosao i pokazao garanciju gde pise da ima 512 rama a unutra je bilo 256... Mozda sam ja zaboravio da stavim memoriju, a mozda i nisam, to ne mogu da dokazem nikako. Zato lepo nalepnice i sve srecni i zadovoljni.

Da ne bi vise raspravljali, nek covek radi sta hoce, njegova je stvar, ali moj savet i dalje stoji: Nemoj da se mucis sa guranjem garancije, 99% ti nece uvaziti, ako hoces cimaj inspekciju ali mislim da ti ne vredi, nego lepo kupi novu memoriju i pazi...
 
Cinjenica je da je ta memorija krsh komad ili serija, ja jos nisam video da su kontakti otpadali na bilo cemu pa ni na memoriju, ali je i cinjenica je da to niko pa ni inspekcija nece priznati kao kvar u garantnom roku ili bilo sta drugo sto rezultuje reklamacijom.

U garanciji sigurno pise "garancija ne vazi u slucaju fizickog ostecenja/nestrucnog rukovanja" i to je to, ne vazi.

Losa sreca, Murphy ili horoskop.. to je sto je, nazalost.

Pozdrav!

p.s. preporucio bih pokusaj servisa i lemljenja kotakata nazad, znam momke koji skidaju i vracaju BGA cipove, ovo ne bi trebao da bude preveliki problem.
 
mitnick je napisao(la):
Ti bash nemash ni trunku mozga u glavi?

Kako mi idu na ...... ove shatro-siledzije...Ae na ulicu sa tim ljakse forama, ovde ne prolaze...Ti bi olupao...Ae pali...

Pamtice vlasnici...Jedan kaze drugom posle godinu dana:"Jel' se secash kada je ushao onaj seljak i pocheo da urla kao najgori pajser?"
Ja ne znam da li si ti vadio neshto iz racunara i da li ti se desilo da slomish memoriju, graficku, modem?? Svakom ko je bar par puta povadio neshto iz slotova ce biti jasno da je to vrlo vrlo teshko. Da ja znam da sam necim pravilno rukovao i da se tek tako odlomilo, u ovom slucaju memorija (ne znam dal se nekom od vas desilo ikad da pukne neki deo??), osecao bih se prevarenim i ne bih tek tako odustao.

Shatro siledzija je u stvari samo mala zashtita prava potroshaca od dilera koji zasigurno zna da li je i kakav je trash prodao i koji treba kao takav da snosi i odgovarajuce posledice, bilo inspekcijske ili reperkusivne prirode.

Ali da ne budem toliko radikalan predlazem coveku da podje sa prijateljem u sluzbenom policijskom odelu i da ponovo pokusha da objasni doticnoj gospodi kolika sila treba da bi se izlomila memorija, ili da to prvo objasni inspektoru sa nadom da ce ga uveriti da se radi o robi sa nedostatkom. Ovo bi bila dopuna za pod 2)

3) Menjaj dilera, vodi racuna shta i od koga kupujesh, u ovom slucaju trebalo je da pazarish Geil memoriju i da uzivash. Razlika u ceni je mizerna 2-4e u odnosu na noname mem.

Inace u zakonu o zashtiti potroshaca (http://www.apos.org.yu/republicki_prop.php) ima zanimljiva stavka: "pravo na obeštećenje -dobijanje pravične naknade za lažno prikazivanje svojstava prozvoda i usluga, nekvalitetnu robu ili nezadovoljavajuće usluge;" - dakle ako prijavljujesh inspekciji ili idesh ponovo kod prodavca, reci da ti memorija nije radila od pocetka ispravno pa si menjao slotove, i da si spreman da pokazesh da menjanje slotova memorije nije neka naocita mudrost.

Dalje ako si dobio garanciju bez navodjenja shta prodavac priznaje kao reklamaciju u garantnom roku, mozesh se pozvati na to.
Korisni delovi iz zakona:
Novčanom kaznom od 50.000 do 1.000.000 dinara kazniće se za prekršaj preduzeće ili drugo pravno lice koji potrošaču prodaju proizvode ili pružaju usluge:

10) ako obmanjuje potrošače ili im daje netačne, nepotpune, neosnovane, nejasne ili dvosmislene informacije o činjenicama predviđenim ovim zakonom ili ako izraze "garancija" ili "garantovano" ili druge izraze slične sadržine koristi protivno uslovima predviđenim zakonom ili tehničkim propisom (čl. 44.);
12) ako potrošače ne obavesti o obimu, uslovima i načinu prigovora u vezi proizvoda, a zbog nedostatka nije nastao krivicom potrošača (čl. 32.);
5) ako potrošaču kome su prodati određeni proizvodi, odnosno pružene određene usluge ne izda račun (fakturu) i uredno popunjen garantni list

P.S. Cena memorija je isuvishe niska da bi posezao za ovime, pri cemu opet nema garancije da ce ti biti uvazena reklamacija. Ne znam koliko godina imash, ali najbolje je da odshtampash ove delove, pokazesh dilerima i kazesh da ti je cale advokat i da cesh ih tuziti po osnovu "obmane kupca" i "nejasnih uslova garancije" uz predocavanje mogucih kazna (pa nek pomisle da si lud, utoliko bolje ^^). A ako nisi dobio fiskalni racun, onda si tek dobio slucaj :,,:

Pozdrav i srecno.
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno