Šta je novo?

najbolji program za 3d animaciju

skroller

Čuven
Učlanjen(a)
20.03.2002
Poruke
149
Poena
619
Koji je po vama najbolji program za 3d animaciju. Ja preferiram 3d studio max. Sta vi mislite ?
 
Ja koristim 3d studio ali nisam video ni jedan drugi, tako da nisam bas ni morao da odgovaram. Javio sam se zbog ovog brazila. Moze li neko da mi objasni sta je to (znam da sluzi za rendering, ali zasto je toliko bolji od defaulta, kakav je brzinski?), gde ima da se skine, koliko zauzima i gde naci krek (mozete ga slobodno poslati na mail).
 
Ja preferiram Mayu zbog rada sa NURBS-om, subdivision surface-a i dinamike, radio sam i u Max-u dugo vremena, ali mi je Maya vec 3 godine primarni alat.
 
Mislis da Maya ima bolje i sofisticiranije alate za rad sa NURBS-om ili je laksi za koriscenje od 3D Max-a ?
 
e pa ovako... mislim da mogu da odgovorim na ovo pitanje jer sam u toku bavljenja 3d grafikom koristio vise programa u potrazi za onim pravim koji bi odgovara najbolje mojim potrebama...Poceo sam sa caligari truespejsom iako je u to vreme postojao max 1 jer me je nekako uvek vise privlacila ezoticna alternativa.Ipak u to vreme mogucnosti truspejsa su bile smesne pa sam se brzo prebacio na max koji je bio lak, simpa paket sa lepim poligonalnim mogucnostima iako tada nije bilo mesh smooth pa sam mogao da modelujem organske objekte sa lakocom . A mene striktno zanimaju organski objekti, mada sada pokusavam da se prosirim...I tako sam koristio max nekih cetiri godine i sve vreme me je iritirala ocajna krajnja slika ma koliko svetala ja ubacio ili neke trikove sa texturama primenjivao...Sada je ovaj problem resen ali tada mi je puko film pa sam se prebacio na Lightwave.Ipak u medjuvremenu osetio sam prednosti maxa.Modifier Stack i velika, najveca baza korisnika programa , cak i kod nas koji su spremni da izadju u susret(da ti pouzimaju diskove i casopise i izvise ispred meka ;>>).A plus su i tada postojali ftp sajtovi sa plaginovima.C'est la vie i ja se prebacih na Lightwave 6 pa 6.5 i sada 7. prvo sto mi je zasmetalo kod Lightwave-a je nedostatak stacka ali sam to brzo preboleo.Lightwave ima atipican UI koji je posledica teznje Newteka da zadrzi poznato okruzenje koje cuva iskusne korisnike na okupu.Ipak interfejs je posle nekog vremena logican a i na kraju krajeva moze se menjati do nekog nivoa.S' obzirom da nisam neki manijak koji bi dao poslednju paru, makar i gladovao posle, na hardver svidelo mi se sto je program razdvojen u dva dela - Modeler i Layout .Tako da kada modelujem ili animiram ne moram da ucitavam i usporavam, vec i onako jadan kompjuter, nepotrebnim modulima.Pre je Lw imao manu jednostrukog undoa u layoutu ali je i to sada promenjeno Script Commander plaginom. Kvalitet slike u LW je odlican .Moze se porediti sa Brazilom i gotovo sa MentalRayom ali ima veliku prednost u odnosu na brazil - brzinu. Lw ima mozda najbolji poligonalni modeler po pitanju brzine.Sve te opcije imaju i drugi paketi ali je ovde rad najbrzi i mozda najdirektniji.OD jakih strana tu su Motion Mixer (mod za nelinearno animiranje sto je must have opcija za poslednje generacije)Particle Fx,Hypervoxel(cestice)....itd.da ne nabrajam daljejer se bojim da necu biti objektivan.Lightwave je mocan paket koji vas nece mozda osvojiti na prvi pogled ako ste navikli na Win UI ali je ipak ispod njega skrivena velika snaga koja je u poslednje vreme iskoriscena za Serious Sam-a,Drivenu, Star Trek VOyager, Babylon 5, itd itd...
Trenutno drugi program kojim se bavim odnosno jos pokusavam da naucim je Maya.Zasto? Pa zbog Nurbs toolseta, Fizike, PaintEffectsa (ovo posebno, znaju zasto svi kojima sam na kanalu #animax kukao za perje), opstih animacionih opcija. Maja je veoma kompleksan paket. Mocan. mada mozda poligonalno modelovanje nije tako lako kao u MAxu ili Lightwave-u...Ipak ono postoji i dobro je.Maya ima ocajan built in render ali se to da resiti povezivanjem sa rendermanom ili MentalRay.Postoje i druge opcije.Ipak Maya je standard za visoko budzetne projekte Holivuda sto govori dovoljno o mogucnostima. ali da bi se te mogucnosti iskoristile potrebno je mnogo vremena i jaka masina

Pored ovih programa koristio sam i Cinemu 4d 7 i Xsi 1.5 (mazi narezaces mi XSI 2) ali kada bih pricao moja iskustva o njima sutra bi ste se uspavali jer bi to potrajalo...

Silvereye=Iguana
Rex Nemorensis
 
silvereye

posto vidim da si iskusan korisnik mozda bi mogao da me uputis na neki od foruma koji se bave tom tematikom (prvenstveno mislim na domace)
 
domacih ima ravno 5 pa plus nekih 3 sto daje, samo da saberem...5+3-8(koeficijenat osam se oduzima jer svi beze od domacih foruma zbog gomile junka)=0. Svrati na #animax irc kanal i ti ces verovatno sresti nekog da ti odgovori na to pitanje.Strani su cgtalk.com,www.insidecg.com
Ako bas hoces domace onda ti savetujem da postujes pitanje ovde i mazzi, damjan, ili vec neko drugi, mozda ja ce ti odgovoriti
 
Da ... LW je mnogo mocna sprava. Ako se do sada nisi bavio uospte 3D-om ili vrlo malo obavezno pocni sa LW-om. To ti kazem jer ako krenesh sa MAX-om nema teorije da ti se svidi bilo koji drugi layout bilo kog programa! Curse of MAX! :D Ja cu ga nauciti uz Silverovu pomeoc... al ima da se patim samo zbog UI-a. MaX je sa druge strane mnogo laksi za snalazenje i ima npeprevazidjen tutorijal za upoznavanje sa 3d-om i svim mogucnostima MAX-a.Rendering mu nije jaca strana jer nema neke napradnije funkcije (GI -Radoosty -Caustic -bla bla truc) pa zato to mora da konpenzuje sa nekim stand alone renderima ili plugin renderima. Najpoznatiji su Mental Ray ( koji nazalost jos uvek nije izasao u svojoj 3.0 verziji za MAX jer ga je Softimage preuzeo totalno),zatim FinalREnder (super brzi GI render, ali kao i svaki Cebasov proizvod totalno nepupotrebljiv bez opsirnog uputsva), kao i RenerMan (koji se koristi preko MAxMAn-a). Sto se tice Reder masina u rezvoju tu je najperspektivniji (po meni bar) Brazil R/s ... mnogo mocan GI rendrer sa veoma svezim kodom koji je tek u razvoju i koji iz revizije u reviziju postaje sve brzi i sa vise opcija (uskoro ce biti domaci sajt od 3D-u sa galrejiom Brazil radova...).Tu je RaTgun rayMAX itd koji me nisu nesto preterano odusevili. Pojavio se jos jedan rende rkoji obecava a to je ENTROPY (predhodno razvijan kao BMRT) koji je koriscen experimentalno u Hallow MAn-u.Njega je razvio deo Pixar studija tako da cigurno ima sta da ponudi.
Max takodje ima velik broj pluginova koji mu prosiruju mogucnosti IK-a dinamike trala la itd.
Ima poly modeling koji je (opet po meni) rame uz rame sa LW-om ... ako ne i bolji. Ima slabiji NRBS od MAya-e ali sasvim upotrebljiv.Ako vam treba NURBS koristite Rihno.
Ono sto mu nije jaca strana su nazalost particle sistemi. Takodje su vrlo upotrebljivi kad se nauce ali ... mogol bi ti mnogo bolje.
O ostalim programima necu da kometarisem jer ih nisam dovoljno upoznao... reci cu samo da MAya sux nevidjeno... Sofimage rulz za monge stvari (pogotovo za organic modelind) al me mrzi nevidjeno da i njega ucim pored LW-a ... Cinema 4D je smesna ali ima brz radiosity ... ovo sve uzmite sa rezervom jer su ovo samo first look utisci!
Toliko od mene (i ovo je previse) :D

poz
 
Vrlo Poucno!!! :)

(D) (D) (D)
 
skroller je napisao(la):
Mislis da Maya ima bolje i sofisticiranije alate za rad sa NURBS-om ili je laksi za koriscenje od 3D Max-a ?

Pa ima, ali je takodje rad sa NURBS-om dosta brzi u Mayi. Uobicajen problem za pocetnike sa Lightwave-om, Mayom je drugaciji GUI, a to je zbog toga sto su oba programa cross-platform - rade i na UNIX, Mac platformi, ima sada verzija Maye i za linux, za Lightwave ne znam. Sa druge strane, Max je mnogo bolje integrisan u Windows, samim tim manje je hardverski zahtevniji, bolje koristi sistemske resurse, lakse se navikavas na interface itd...
Inace, ako razmisljas da se ovim poslom ozbiljnije bavis, da jednog dana imas licenciran softver, onda je najbojli izbor Lightwave, zato sto je uvek bio najjeftiniji (~2500$), dobar je sto za njega imas super pluginove, koji umnogome pokrivaju nedostatke osnovnog paketa, koji po meni i nisu toliko veliki.
Sto se renderinga tice, slazem se sa ostalima, svi programi osim Lightwave-a zahtevaju eksternu rendering masinu, od kojih je najbolja Pixar Renderman, ali prateci strane forume, video sam da treba da poznajes C++ da bi do kraja iskoristio njegove mogucnosti...
Ako ti nesto znaci, u inostranstvu si prinudjen da "preskaces" sa programa na program, jer oni nece da menjaju ceo softver u firmi zbog jednog dizajnera, mada se u poslednje vreme i mogucnosti ovih paketa sve vise izjednacavaju.

silvereye - jel` taj max1.0 bese za winnt 3.51? Wow, koliko vremena je proslo od tada... Sta se desilo sa Caligari-jem, nesto kasnije nisam video nove verzije? U to vreme tata za PC je bio Softimage 3.01, ali je bio tako spor na mojoj tadasnjoj masini da sam ga deinstalirao prvog dana...
 
e ako je tako dobar lightwave zasto me onda svi gledaju ko telad , prazno i zacudjeno, kada kazem da sam batalio max i presao na LIghtwave...Zasto me ovo donekle podseca na 1.Njutnov zakon...
eh, da taj max 1 je bio za taj nt. Caligari Truespajs je dosta napredovao i ova verzija 5 je bas fina...jos da imam vremena za to..
 
silvereye je napisao(la):
e ako je tako dobar lightwave zasto me onda svi gledaju ko telad , prazno i zacudjeno, kada kazem da sam batalio max i presao na LIghtwave...Zasto me ovo donekle podseca na 1.Njutnov zakon...
eh, da taj max 1 je bio za taj nt. Caligari Truespajs je dosta napredovao i ova verzija 5 je bas fina...jos da imam vremena za to..

Ako ti to sta pomaze mene tako gledaju vec 4 godine kada kazem da sam presao na mayu. Dok ne vide ono sto radim - onda svi bez izuzetka hoce isto, ne shvatajuci da se to ne postize preko noci...
Lightwave je zaista dobar izbor, najvise ga koriste u Japanu, ja sam prestao da ga koristim jer mi je najvise potreban jak NURBS modeler, inace nisam nikad imao da kazem o njemu nista osim pohvala, i meni se svidja to sto su razdvojeni Modeler i Layout a najnovija verzija je svuda u svetu ishvaljena, tako da moze lako da se desi da prilicno prosiri korisnicku bazu, koja i sada nije mala. Inace, Lightwave vodi poreklo sa Amige, sto je u mojim ocima samo jos jedan plus za njega:)
BTW, nemoj se puno odusevljavati paint fx-om u Mayi, videces da je to samo sminka, ti objekti su potpuno neupotrebljivi za animaciju, mada mogu ustedeti dosta vremena ako radis neki still image. Ono sto meni kod paint fx-a najvise smeta je to sto nema prave senke, o raytace-u i da ne govorimo, tako da uvek izgledaju "nalepljeni" na scenu, uvek "stelujes" no dobro to je duga prica... u svakom slucaju imam dosta biblioteka sa raznim cetkicama, pa ako treba tu sam.
Caligari me cisto zanima iz nostalgije:) , od light-weight modelera zaista je najbolji Rhinoceros, mada je dobar i Maxon Cinema 4D - ima one zanimljive fore sa particle sistemima...
 
ma maya bar ima zvucnije ime...ono kao koristi se u projektima koji dospevaju na naslovne strane.Lw je dusu dao za organsko modelovanje i character animation.Nije za precizno modelovanje jer NEMA nurbse mada se prica da ce biti ubacen u verziju osam koja se ocekuje u drugom kvartalu(kako sam kvaran, hocu da zvucim opako, mada mogu da kazem maju) sledece godine.

Nisam ja fasciniran PaintEffectsom niti sam imao vremena da budem fasciniran jer mi maya polje kojim se bavim tek od nedavno. Verziju 4 sam kupio na sajmu knjiga jesenas...Zanimam se Painteffectsom zbog toga sto ne znam kako drugacije da napravim realisticno perje koje ce biti podlozno fizici...valjda ne gresim i ne ulazem nade u loseg konja.
 
Ako hoces da perje bude podlozno dinamici, pretvori objekat u soft body, pa malo radi sa parametrima, inace za to ima puno fazona i raznih resenja, jer je to jedan od komleksnijih problema, ako hoces da to izgleda 100% kako valja, moras da nacrtas svako pero posebno, da ga "vezes" za objekat, pa onda da animiras razne grupe pera posebno...ma glavobolja, ja sam radio arheopteriksa, ali sam brzo odustao...taj projekat kao i mnogi drugi ceka neke bolje dane...
Zakljucak-> ne ulazes pare u pogresnog konja, ali ti treba dosta vremena da to uradis, ako imas osnovno znanje C++, koje ja nemam, moci ces to dosta elegantnije da uradis koristeci MEL, a mozes sebi 100x da olaksas zivot koristeci ga i u dinamici.

Da, maya ima zvucnije ime, to su uzeli iz sanskrta - iluzija, poseban virtuelni svet, imaginacija:) :) :), ali softver je softver, nemoj da te obeshrabruje marketing;) .
 
Pitanja poznavaocima 3D animacije

Svaka chast vama koji radite sa Maxom, Mayom, LWave-om,...
Ja sam pre nekih mesec dana instalirao Max 4, i koliko se meni chini mnogo vode treba da protece Nisavom a da ja nesto uradim u Maxu. Cujem od vas da su i Maya i LW prilicno slozeni (za pocetnike) pa njih nisam ni instalirao. Radio sam u Max-u po onim tutorijalima, ali kad sam dosao do onih slozenijih (rek'o sam "E do k@#!a"), sve se iskomplikovalo - dok ja zavrsim tutorijal, zaboravim sta sam, kako i zasto radio.
3D modelovanje sam radio u Rhino-u i njega sam prilichno savladao, ali.... u njemu ne mogu da se rade animacije... Da modelujem u njemu pa da prebacujem u Max-a radi animacije?
I to prebacivanje iz jednog u drugi program mi slabo ide - poremeti se oblik (ispadne sve coshkasto) ili se pogube informacije o teksturama. Koja ekstenzija je najbolja za konvertovanje?
U Maxu mi se mnogo svidja caracter animation. Ali i to mi nekako mlogo slozeno. Ajde ono postavljanje i vezivanje "kostiju", ali kasnije, kad treba da se unose one pomocne tacke i pomocne tacke pomocnih tacaka - to mi nekako mnogo tesko. Pa tek onda treba ubaciti "pravila kretanja" tih tacaka .... ma .... nista mi nije jasno.
Postoje li neki "uprosceni" programi za 3D animaciju, nesto kao Simply 3D? Simply 3D sam koristio i mnogo mi se svidja njegov princip rada, s tim sto ne moze da se poredi s gore pomenutim programima. Jedinu prednost koju ima je sto je dosta lak i brz. Za kratko vreme moze da se savlada i za cirka pola sata moze da se napravi zanimljiva animacija. Ali u njemu nema ni govora o animaciji karaktera-kretanja... ah da, i kamera je statichna :(
Da li postoji neki takav (prost) program (poshto od ucenja Max-a definitivno odustajem)?
 
DamjanMX je napisao(la):
3DS max + brazil 0.3.55 beta cracked by me.......say no more..... :D

by who ??? if it wasn't for me who would have cracked it ? :p
 
Kako se registruje?

2sata sam se mucio, nista! KAKO?! :)

Ova fora iz attach-a bas i ne radi dobro!

Pozdrav:)
 
Stvarno, ljudi, niste odgovorili na moje pitanje. Gde naci brazil (skinuti), koliko zauzima i kako registrovati. Slobodno mi bacite crack ili keygen ili sta li vec na mail.
 
To bansek: ako dozvoljavas da te zbudni totorijal u MAx-u i mrzi te da se malo napregnes, onda definitivno batali 3d. Takav stav te nigde nece odvesti. Nista nemoze za nedelju-dve ... ima da prvo naucis tutorijale pa da sam itrazujes i ucis na problemima koji naidju i tako u svakom novom softweru.

To NightWalker: Gde smo mi vec pricali ... nemogu uopste da se setim? :)
Daj neki radi iz MAYa-e! (koji btw render koristis za nju .. nije valjda njen standardni?!!... moja preporuka mentalRay3 za MAya-u)

E sto se Brazil 0.3 tice o tome vise on line na #animax kanalu :D
Uputstvo koje je Omnik okacio sve objasnjava i radi na vec 4 masnine.
 
Pricali smo u vezi key-a za Mayu, telefonom, letos, a slao sam ti vec ponesto, ako hoces poslacu ti novije stvari, ali su vise tehnicke. Da, koristim ugradjen render uz par modifikacija, pravim fake GI i to sasvim radi posao, ali bi mi trebao externi renderer. Jel` ti imas taj M.Ray3.0? Kako se on povezuje sa Mayom? Nabavio sam Pixara, ali nemam Mtor (isto sto i MaxMan, samo za Mayu), a i nije bas neka sveza verzija.
 
ja imam renderman artistic toolkit 3.9 ...jos uvek se ne zanimam mayom toliko da mi je potrebna odlicna slika pa nisam nikada ovo instalisao
 
A da :) sad se secam :)

E neradi mi mail... pojavi se bre na Chatu pa preko DCC-a.Mental Ray nemam. Video sam ga na jedno FPT-u ali izgleda da je ugasen. Potrazicu pa cu ti javiti. Ako oces GI Mray je nabolji izbor za MAya-u ( dok neizadje Multi platfomski Brazil :D )
 
zbog svih ovih cimanja oko rendera ja volem moj LW. samo pritisnem F9 i gotova prica
 
Ljudi, pitam vas po treci put: odakle skinut brazil 0.3.55 verziju ili bilo koju, koju vi koristite. Ja nadjoh samo Brazil Rendering System version 0.2.26d* ali datum je prilicno nov (03/19/2002). Dajte ljudi pomagajte.
 
Ma nemoj, bio sam tamo par puta, tebe nema :p ;)

Daj nemoj da zezas i objasni kako se reguje Brazil, poludecu!
 
MAD_MUzzY je napisao(la):
Ti bre bas neces da poslusas :D Za Brzil 0.3 mozes da se raspitas !!!!SAMO!!!! na #animax kanalu :) ... a joj !

Dosadan si sa tim #animax kanalom. Cemu tolika misterija. Baci mi na private ili mi reci koji server za taj #animax kanal, inace mogu da se slikam samo s tim #animax-om (da ne upotrebljujem teze reci).
 
irc.verat.net
ako dodjete petkom posle dva ujutro mozete da prisustvujete i razgovorima sa sado mazo temama;>>
 
He he...

Pola sata, pola sata ja razmisljam sta da kazem!!:D I mora mnogo vise od 30 min da se razmislja na tu temu... Cinjenica je da svaki program ima svoj prednosti i mane ali ako neko hoce da nauci da radi mora da se drzi jednog programa(ko pijan plota):) ili na kraju nece nista vredeti sto zna pola necega(pocepajte 100din na pola i pokusajte da kupite nesto za tu polovinu). Za sve koji se tripuju da je ovaj ili onaj program bolji mogu da kazem nemate dovoljno talenta ili znanja da bi uradili nesto tj. ne moz. svako da se bavi ovim poslom(isto kao i muzikom). Neko je napisao da ga smara nesto oko tutorial-a!!!!!! Nista se ne uci za 5 nedelja, a da je tako kompleksno... Savet pocetnicima ako ne znate da crtate(ne mislim u PS da sarate kojekakve gluposti, nego na papiru olovkom(mada to ne mora da znaci nista!!!!)) onda niste za ovaj posao. I trenutno po mom misljenju najbolji program je MAX sa Brazil-om(moze i ovaj obicni kad vas mrzi da odete po 3.55:)) Pozdrav momcima sa #animax-a... cao
 
Vrh Dno