Šta je novo?

Najbolja WWII strategija

imao bih komentar na desert rats vs africa corpse. igra mozda ima zanimljivu pricu, koliko se to moze reci za wwII igru, ali su podbacili na peglanju samog engina, igra je trazila zver od kompa, i znala je da se skuca, da secka, da uspori...
 
A voleo bih i da vidim koja igra od Second Fronta uzima vise parametara u obzir prilikom ishoda borbe

The Operational Art of War (TOAW), Uncommon Valor i War in the Pacific su sigurno 3 najkompleksnije i najdetaljnije potezne ratne strategije ikada napravljene.

Od RTS ratnih strategija je odličan Hearts of Iron, Highway to the Reich te njegov nastavak Conquest of the Aegean.
 
Soldier Herous of World War II njabolja strategija svih vremene napravljena kombinacijom Commandos-a i Panzer-a.
 
imao bih komentar na desert rats vs africa corpse. igra mozda ima zanimljivu pricu, koliko se to moze reci za wwII igru, ali su podbacili na peglanju samog engina, igra je trazila zver od kompa, i znala je da se skuca, da secka, da uspori...
Pride je gejmplej užasan, masovke sa tenkovima i svime što možeš da okupiš i udri.
Stigao je i Faces of war, akako™ da nađem vremena da mu se posvetim a deluje izrazito obećavajuće za ljubitelje taktičkih igara (znači ne brzih rtsova gde se prave jedinice) poput Soldiers heroes of ww2.
 
Poslednja izmena:
Soldier Herous of World War II njabolja strategija svih vremene napravljena kombinacijom Commandos-a i Panzer-a.

Pazi, ja pričam o pravim ratnim realno simuliranim istorijskim strategijama gdje nema zelene linije zdravlja i štancanja jedinica. Kada se opisuju ovakve igre koristi se termin wargames ili wargaming.
Onaj ko odigra recimo 30-ak odabranih scenarija u TOAW-u može slobodno napisati knjigu ili barem brošuru o istoriji drugog svjetskog rata!
 
Apreterujmo™.
 
Kako je dobro igrati igre i zamišljati ih po mnogim pitanjima, na kraju se umisli i da su realne. Realna strategija ne postoji niti može postojati, postoje samo strategije sa dobrim gameplay-em, što CoH svakako jeste. Strategije se dele na 3 grupe - dosadne, dobre i Supreme Commander, koji će uskoro izaći :) Kakvo crno osmišljavanje poteza po sat vremena, takve stvari sam nekada igrao, sada mi ni prismrdeti hard disku ne mogu. Isto tako mogu da primetim da se svi ovde razbijaju od inovativnih igara Matrix gamesa. Svi kao hoće neki gejmplej, grafika, prezentativnost i dinamičnost nisu toliko bitne, ali nigde da vidim topik o njihovim igrama (a ima ih izvanrednih), ali zato svugde se raspravlja o CoH, DoW, WC3, AoE i sličnim serijalima.

Blah - kakav površan stav. Naravno da igra nije realnost, ali moze imati više ili manje elemenata realnosti. Neke, poseduju i solidne elemente gluposti. A samo poredjenje o kome se 'svugde raspravlja' jednako je onom koliko se pominje Karleuša, Jana i Ćana u odnosu na koncert na Kolarcu al to nikakve veze sa kvalitetom istih nema. Dobre i dosadne su svakako subjektivne kategorije - samim tim na neki način neupotrebljive ...
I istina je da je sve više našminkanih akcionih strategija, koje ne zahtevaju veliko prisustvo mozga prilikom igranja, već ispunjavaju 3D ondulacijama, al ni sam žanr nikad nije bio najpopularniji, tako da se u suštini ništa nije bitno promenilo.
Zato mi je uvek draže da odigram neku fantsy strategiju, nego neku WWII gde raspali šerman odvaljuje jednim čeonim pogodkom supertigra - to naprosto vređa glupošću - bar mene. A svako ima valjda svoj mozak(a valjda i pravo) da odluči šta mu je bitno u strategiji ...
Da postoji igra koja ima sve na 100% - svi bi to čudo igrali, ovako postoje one koju se lepe i prazne i obrnuto.
 
Poslednja izmena:
Apreterujmo™.

Pretjerujem! Probaj pa ćeš se uvjeriti!
Činjenica je da neke vojske koriste igre radi podučavanja. Navodno je istinita priča po kojoj je u generalštabovima pakinstanske i indijske vojske došlo do naglog porasta interesa za igrom TOAW nakon što je jedan dizajner objavio svoj scenarij indijsko-pakistanskog sukoba s nevjerovatno preciznim podacima za obje strane.
Američka vojska je najbolji kupac TacOpsa, a odnedavno Point of Attacka 2, a mornarica koristi nekakvu verzju Sub Commandsa.
Australska mornarica je otkupila pravo na Harpoon III, a TOAW se kao alatka neslužbeno koristi na vojnim akademijama...
 
Poslednja izmena:
Blah - kakav površan stav. Naravno da igra nije realnost, ali moze imati više ili manje elemenata realnosti. Neke, poseduju i solidne elemente gluposti. A samo poredjenje o kome se 'svugde raspravlja' jednako je onom koliko se pominje Karleuša, Jana i Ćana u odnosu na koncert na Kolarcu al to nikakve veze sa kvalitetom istih nema. Dobre i dosadne su svakako subjektivne kategorije - samim tim na neki način neupotrebljive ...
I istina je da je sve više našminkanih akcionih strategija, koje ne zahtevaju veliko prisustvo mozga prilikom igranja, već ispunjavaju 3D ondulacijama, al ni sam žanr nikad nije bio najpopularniji, tako da se u suštini ništa nije bitno promenilo.
Zato mi je uvek draže da odigram neku fantsy strategiju, nego neku WWII gde raspali šerman odvaljuje jednim čeonim pogodkom supertigra - to naprosto vređa glupošću - bar mene. A svako ima valjda svoj mozak(a valjda i pravo) da odluči šta mu je bitno u strategiji ...
Da postoji igra koja ima sve na 100% - svi bi to čudo igrali, ovako postoje one koju se lepe i prazne i obrnuto.
Kapiram ja potpuno to o čemu ti govoriš, ali se bojim da nisi shvatio ironiju u mojim odgovorima :) Zadržimo se na tvom primeru Šermana koji čeonim pogotkom odvali tigra - upravo i jeste problem što bi moglo i 15 šermana da ga zvizne ne bi mu ništa uradili. Ali ovako se okupi masa i raspali i uništi Tigar. To je upravo i ono što mene nervira. No kada bi nešto bilo realno do te mere to bi zaista bilo stravično komplikovano i nemoguće za kontrolisanje. Akcione strategije i jesu igre tipa Desert Rats vs Africa Corps kakve i mene nerviraju.

A tu ulazi i još jedan faktor - realnost, i to iz takve tačke gledišta zbog koje ja i tvrdim da je ww2 bezveze za igre, ne samo strategije, već i fpsove i sl. Naravno da deluje bezveze kada se masom pređe preko neprijatelja, ali i kada se sa 6 ljudi pobiju 3 bataljona i 8 tenkova. Međutim, strategije kao takve i jesu akcione, i to je ono što ljudi slabije kapiraju. Svi bi hteli nekakav realizam kakav je danas pretežno aostvariv™. Pri tome se svi, što je najbolje, pozivaju na legende poput Starcrafta, zaboravljajući pri tome da tamo npr. 12 marinaca 1 rafalom unište avion.

Sad bih po takvom istom kriterijumu koji si ti primenio (šerman - panzer mark V, ili ti tigar :) ) ja mogao reći kako je to sranje, jer gde može 12 marinaca da opali 1 rafal iz svojih mašinki i obori letelicu. Zbog toga sam prestao i da tražim realnost od takvih igara u tom smislu, jer je ona nemoguća, uvek će biti nekih takvih sitnica koje će smetati. Zato mi i treba neka dobra akciona strategija kakve su dobro pokazane na drugim poljima, a koncept brze i efikasne Dawn of War strategije je idealan za prenošenje i na druga polja, posebno pošto je bitna teritorija koju kontrolišeš itd. Naravno, svestan sam da je to daleko od realnosti, ali je makar super osećaj za igranje.


Činjenica je da neke vojske koriste igre radi podučavanja. Navodno je istinita priča po kojoj je u generalštabovima pakinstanske i indijske vojske došlo do naglog porasta interesa za igrom TOAW nakon što je jedan dizajner objavio svoj scenarij indijsko-pakistanskog sukoba s nevjerovatno preciznim podacima za obje strane.
Američka vojska je najbolji kupac TacOpsa, a odnedavno Point of Attacka 2, a mornarica koristi nekakvu verzju Sub Commandsa.
Australska mornarica je otkupila pravo na Harpoon III, a TOAW se kao alatka neslužbeno koristi na vojnim akademijama...
Ma znam za sve te priče, pa uostalom prve fps igre i slične stvari su takođe nastale po porudžbinama američke vojske za simulaciju za vojnike itd. Međutim, istorija je nešto sasvim drugo i tu su uticali mnogobrojni faktori. Niko ti tu ne može dočarati gnev i bes koji je Romel osećao kada je trebao da pošalje 15. i 21. oklopnu diviziju da samo prođu kroz snage iskrcane na plažama kao kroz sir, ali niko u Berlinu nije smeo da probudi Hitlera da bi ovaj odobrio upotrebu oklopnih divizija, koje je sve stavio pod svoju autorizaciju. I tako se Ameri, Kanađani, Indijci i Australijanci (u engleskim trupama nije bilo Engleza) iskrcaše, pa mi danas moramo da slušamo bajke o njihovim junačkim podvizima kako su sa 2 miliona vojnika porazili 200k nemačkih vojnika.
 
@filipenko

Dobro, sad ti pretjeruješ. Ne možeš sad simulirati svaku sitnicu, no iovako su te igre pune odlično odsimuliranih istorijskih scenarija. Oružje mora biti realno simulirano jer borba protiv svakog oruđa u pravilu zahtijeva pronalaženje logičkog i pravog strateškog rješenja. E sada to rješenje može a i ne mora biti identično istorijskom.
 
@ Filipenko - U pravu si - nisam provalio da je reč o ironiji - :d - sve što si rekao stoji. - ovo nije ironija ;)
 
gde se mogu nabaviti / kupiti Point of attack 2 , Harpoon 3 i Worl at war?
 
Po meni, War In The Pacific. Samo nije za svakoga.
 
Nazad
Vrh Dno