Šta je novo?

MTS - promenjen rok za plaćanje računa

Da bi se plaćala zatezna kamata (kao ugovorena kazna za neblagovremeno izvršenje novčane obaveze) potrebno je da dužnik obavezu nije ispunio na vreme. Znači dužniku (1) mora biti poznata tačna visina (iznos) obaveze i (2) mora dati rok za dobrovoljno izvršenje te novčane obaveze. Tek kada ne ispuni u tom roku - može zatezna kamata, kao ugovorna kazna za neblagovremeno izvršenje novčane obaveze. Visinu obaveze dužnik saznaje dostavom računa. Ovo dalje znači da ako je račun, u kome je jasno navedena visina obaveze dostavljen 19.06, onda ne može zatezna kamata teći "unazad", odnosno od 15.06, znači pre momenta kada je dužniku jsaopšteno kolika je tačno visina njegove obaveze,
 
Ajde dokaži da je dostavljen 19.
 
Ovde u celoj priči imamo i Poštu (koja dostavlja račune) a koja je u proteklih par godina znatno srozala nivo usluge. Poštari više ne isporučuju poštu svaki dan, već jednom - dvaput nedeljno. Što se MTS-a tiče, račun je isporučen kad je dat Pošti; što se korisnika tiče, račun je isporučen kad je pokupljen iz sandučeta. Sa skraćenjem roka za dospeće, dani dok račun čami u pošti postaju značajni. U svakom slučaju, ko god kasno dobije račun, treba da se žali MTS-u.
Postoji tu i druga strana: savestan potrošač - koji treba da se informiše o visini računa, kad primeti da ovaj ne stiže u uobičajeno vreme. Ako imate račun u aplikaciji, ili SMS obaveštenje, nema izgovora za kašnjenje :(
Pozdrav
 
Stvar je principa. Naravno da se niko neće obogatiti ili osiromašiti ako plaća račun 5 dana ranije ili kasnije ali je princip u pitanju.
Ako ovako mogu da krše svoje obaveze, postavlja se pitanje koje još obaveze će kršiti u budućnosti.
Svi znamo zbog čega ovo rade. Imaju velikih problema sa likvidnošću, svakog meseca se zadužuju kod banaka da bi mogli isplatiti plate. Ovo je jedan od poteza koji rade da bi te probleme smanjili. Iako nama kao pojedincima 5 dana ne značu mnogo, tako velikoj kompaniji sa tolikim prilivom 5 dana mnogo znači. Nemam ništa protiv, to je legitiman potez i svaka im čast na tome ako će tako rešiti neke probleme ali onda ispoštujete i vaše obaveze pa dostavite račun 10 dana ranije.
Opet kažem, nikome od nas ovo nije bitno ali se postavlja pitanje šta su sledeće spremni da urade?
 
Sad si sve rekao, i sad je sve jasno. Sledeće je atomska, nema dalje.:eek: Tako je kod nas, tako će uvek biti.
Za moderaciju!
Ajde bre zatvorite ovu glupost od teme! Ovaj forum ne zaslužuje ovako nešto!

@Tibor021
Jel ti kao Pravnik, kako si se izrazio, stvarno misliš da se račun MTS-a isporučuje 19-og u mesecu u NS ili u bilo kom gradu u RS? Ili je neki pij... poš..., to uradio , negde, verovatno? Ali to je ista odgovornost , kao kad jedinka zna za obavezu, a posle je ne ispuni.
 
Poslednja izmena:
... što se korisnika tiče, račun je isporučen kad je pokupljen iz sandučeta.
Može i ovako da se posmatra i sa strane korisnika svakako da nije u potpunosti pogrešno mada bi po meni ipak ispravnija definicija bila da je isporučen kada je ostavljen u sandučetu, što je opet teško dokazivo.

Često sam svedok komšija koji prolaze pored prepunog sandučeta (vlasnik je stana, nije podstanar) i ne uzima račune - zašto bi bilo ko bio odgovoran zbog toga što on ne želi da uzme račun i servisira svoju obavezu pod pretpostavkom da mu račun nije isporučen jer on nije (sopstvenim izborom/krivicom) pokupio račun iz sandučeta...

Naravno, uvek postoji mogućnost da on uredno servisira sve obaveze na osnovu elektronski primljenih računa i da su mu ti papirnati samo višak ali ja govorim o hipotetičkoj opciji da nije to u pitanju u smislu kada se račun može smatrati isporučenim.

O bezobrazluku lica koja isporučuju poštu i koji rade kad i kako im se ćefne nekom drugom prilikom...
 
Pa papirnati i meni dolaze kasnije, pričali smo o onim koji stižu putem e-maila s obzirom da se očitavanja vrše 04. u mesecu.
 
Ljudi na ovom forumu ne shvataju da većina ljudi u Srbiji i ne zna šta je to e-račun, a kamoli da ga koriste. Većina ljudi je digitalno nepismena i plaćaju račune u pošti ili banci na šalteru i to kad im stignu papirni u sandučić.
I onda se nađu neki pametni na forumu da komentarišu kako je ovo u redu jer, pobogu e-račun stiže do 5-og u mesecu.
Lako ćemo mi za nas ovde ali je ovo nepravda prema većini ljudi u Srbiji koji dobijaju račune oko ili čak posle isteka roka za plaćanje. Sa te tačke gledišta ovo je krađa ako počnu da naplaćuju kamate
Ja internet i telefon plaćam elektronski pošto mi račun stiže na mail, struju i komunalije klasično, što se tiče Mts-a mislim da su pomerili rok da bi ljude naterali što pre da plate račun, ja sam na postpaidu već 10 godina i račun sam plaćao nekad pre a nekad posle 20. u mesecu, prosto nikad nisam obraćao pažnju na to jer znam da se saobraćaj isključivao tek kad se pređe u sledeći mesec i znam da ako izmirim dugovanje do kraja meseca da neće biti problema, meni je plata uvek oko 15. u mesecu tako da ću sada morati istog dana da platim račun za telefon.
 
Svi znamo zbog čega ovo rade. Imaju velikih problema sa likvidnošću, svakog meseca se zadužuju kod banaka da bi mogli isplatiti plate. Ovo je jedan od poteza koji rade da bi te probleme smanjili. Iako nama kao pojedincima 5 dana ne značu mnogo, tako velikoj kompaniji sa tolikim prilivom 5 dana mnogo znači. Nemam ništa protiv, to je legitiman potez i svaka im čast na tome ako će tako rešiti neke probleme ali onda ispoštujete i vaše obaveze pa dostavite račun 10 dana ranije.
Opet kažem, nikome od nas ovo nije bitno ali se postavlja pitanje šta su sledeće spremni da urade?
Sve, samo da bi došli do para.
Prvi su počeli da dele 50% na pretplatu na postpejd, zatim 40%, pa po neverovatnih 20 meseci po dinar, besplatnu tv uz box3. 13 000 zaposlenih (zavide im i at&t, dojce telekom i vodafone) ne može primiti platu od mesečne pretplate 1 dinar. A gde su eksluzivna tv prava, parazitske kablovske televizije koje oni sami finansiraju, plate tim ljudima, raznorazne dozvole drugim državnim organima, a ima ih za poželeti, pa od skoro preskup satelit zatim monteri koji odmah po instalaciji dobijaju pare od Telekoma za postavljene antene, eksluzivne lokacije poslovnica, sponzorisanje svega i svačega, kupovina svega i svačega, podizvodjači optike, nova tržišta, nove tehnologije... Njima sad u ovom trenutku i 10 dinara kamate po korisniku znače. Sami su sve započeli pa neka sami i rešavaju, samo da do tada ne odu u stečaj i prodaju se i sami nekom za taj famozni dinar.
 
Sve, samo da bi došli do para.
Prvi su počeli da dele 50% na pretplatu na postpejd, zatim 40%, pa po neverovatnih 20 meseci po dinar, besplatnu tv uz box3. 13 000 zaposlenih (zavide im i at&t, dojce telekom i vodafone) ne može primiti platu od mesečne pretplate 1 dinar. A gde su eksluzivna tv prava, parazitske kablovske televizije koje oni sami finansiraju, plate tim ljudima, raznorazne dozvole drugim državnim organima, a ima ih za poželeti, pa od skoro preskup satelit zatim monteri koji odmah po instalaciji dobijaju pare od Telekoma za postavljene antene, eksluzivne lokacije poslovnica, sponzorisanje svega i svačega, kupovina svega i svačega, podizvodjači optike, nova tržišta, nove tehnologije... Njima sad u ovom trenutku i 10 dinara kamate po korisniku znače. Sami su sve započeli pa neka sami i rešavaju, samo da do tada ne odu u stečaj i prodaju se i sami nekom za taj famozni dinar.
Sve je to u glavi...

Evo na primer firma u kojoj radim uzima net od SBB do skoro je bilo 50/50 MBPs a od sledeceg meseca ce biti 200/200 MBPs za 400 evara mesecno.
Iako je daleko brzi net u MTS-u realno povoljniji gazda mrzi rezim i spreman je mrznju plati tako sto svaki mesec baci 350 evara nekom gringo HEDGE fondu.
Ja licno ovu vrstu mazohizma ipak ne mogu da shvatim.
 
Sta ako izgubim racun od MTSa, dostavljen 09.08.2023 (1din)? Da li da sacekam novi ili kako?
 
Ako ga izgubiš, račun možeš platiti i na druge načine, npr. elektronski.
Ako ti je jedina opcija ili preferiraš plaćanje na šalterima pošte ili banaka, onda pravac poslovnica da ti se izda duplikat. Ne znam kakva je njihova poslovna praksa ali Infostan je npr. propisao da se u takvim situacijama prijavi telefonom ili lično, da ne bi došli u situaciju u kojoj si ti.
Sve njih u suštini ne zanima jesi li dobio račun ili nisi zbog ma kojeg razloga. Obaveza je obaveza i do 15-og mora da se izmiri. U suprotnom će početi da ti računaju kamatu a mogu i da te isključe (što je manje verovatno jer čekaju malo duže od jednog dospelog a neplaćenog računa).
 
Nazad
Vrh Dno