Šta je novo?

MTS optika za fizicka lica

Možda neko može pomoći? Ruter mts za optički internet. Svetle lampice zeleno za POWER, PON, TEL1, WLAN, zadnja nekad stalna a nekad treperi. Ali nema interneta?
 
Koliko vremena treba da bi se ponovo uključio optički internet Mts-a,nakon isključenja? Već četvrti dan se dopisujem sa operaterima,Milom i poslovnicom. Zar u današnje vreme puštanje interneta na postojeću infrastrukturu traje kao da kopaju kanale za kablove ?
 
Sto se tice ''selidbe'' i prava na raskid ugovora bez placanja penala, daju se nepotpune i netacne informacije. U skladu sa izmenama Opstih uslova Yettel, koje stupaju na snagu 1. jula, i to cl.7. st. 3, korisnik moze raskinuti ugovor bez placanja tzv. penala ukoliko na novoj adresi prijavi promenu prebivalista, uz nepostojanje tehnickih uslova za prikljucenje. Pretpostavljam da je isti slucaj i kod drugih operatora.
 
Sto se tice ''selidbe'' i prava na raskid ugovora bez placanja penala, daju se nepotpune i netacne informacije. U skladu sa izmenama Opstih uslova Yettel, koje stupaju na snagu 1. jula, i to cl.7. st. 3, korisnik moze raskinuti ugovor bez placanja tzv. penala ukoliko na novoj adresi prijavi promenu prebivalista, uz nepostojanje tehnickih uslova za prikljucenje. Pretpostavljam da je isti slucaj i kod drugih operatora.
Citiran je Zakon o zaštiti potrošača, koji nema tako nešto predviđeno. Ali ako je već u Opštim uslovima operatera, to je definitivno dobra vest za korisnike.
 
Naravno da opštim uslovima operatera mogu biti propisani bolji uslovi nego što su predviđeni zakonom.
Ako je tako to je super za potrošače jer operateri daju bolje uslove nego što ih zakon obavezuje.
Upravo kao što sam i reako, dobra volja operatera da li će propisati uslove koji su povoljniji za korisnika u odnosu na zakon
 
Sto se tice ''selidbe'' i prava na raskid ugovora bez placanja penala, daju se nepotpune i netacne informacije. U skladu sa izmenama Opstih uslova Yettel, koje stupaju na snagu 1. jula, i to cl.7. st. 3, korisnik moze raskinuti ugovor bez placanja tzv. penala ukoliko na novoj adresi prijavi promenu prebivalista, uz nepostojanje tehnickih uslova za prikljucenje. Pretpostavljam da je isti slucaj i kod drugih operatora.
promena prebivalista jos nije prijavljena mupu ali je preseljenje zavrseno.

mene je najvise zanimao rok do kada oni moraju da odgovore, a oni vise od mesec dana nisu to resili.

a u ovom dokumentu pise :
9. Нови пружалац услуге је у обавези да у року не дужем од 10 (десет) дана од дана подношења
захтева, провери да ли постоје техничке могућности за пружање услуге и да ли су задовољени
критеријуми за квалитет услуге, у ком случају прослеђује предметни захтев постојећем
пружаоцу услуге. У супротном у најкраћем могућем року о истом обавештава крајњег
корисника


dobili smo jedino ovakav odgovor posle 30 dana koji ne govori nista konkretno
2025-06-01 at 04.56.20_1016d42d.jpg

mislim da je proslo previse vremena uslugu vise ne pruzaju, i modem vise na toj adresi...
cekam jos malo pa cu ponovo da trazim raskid bez penala, besmisleno je da nisu ponudili nikakvu opciju a ni negativan odgovor.
 
Jesi li probao da pozoveš agenta, oni provere u roku od pola sata mogućnosti na lokaciji?
 
iskreno, orion me prikljucio u 2 dana i sad mi vise odgovara da raskinem pa malo i ja rastezem kad su oni vec prvi poceli.

Inace nema mogucnosti na lokaciji za mts optiku samo supernova coax, a to je losije i skuplje od oriona

problem je sto oni jos uvek nisu konstatovali da nema mogucnosti.
 
Naravno da opštim uslovima operatera mogu biti propisani bolji uslovi nego što su predviđeni zakonom.
Ako je tako to je super za potrošače jer operateri daju bolje uslove nego što ih zakon obavezuje.
Upravo kao što sam i reako, dobra volja operatera da li će propisati uslove koji su povoljniji za korisnika u odnosu na zakon
Kakva dobra volja? Usaglasili su svoje akte sa podzakonskim aktima sto im je zakonska obaveza.
 
A u kom to zakonskom aktu piše da su obavezi da raskinu bez penala ako korisnik menja adresu?
Efektiva, koja je uvek na strani korisnika, je jasno rekla da to nije zakonska obaveza.
Jedino ako zakon ili neki podzakonski nije promenjen u poslednjih par meseci, onda se ograđujem jer nisam pratio
 
Pored toga za preseljenje, definisano je i sta mora da pise u SMS obavestenju da se ne bi ponavljala rupa koju je Telekom iskoristio u februaru, kada su korisnicima stigla obavestenja da se samo menja tarifa bez toga da mogu raskinuti ugovor...

Efektiva radi neke dobre stvari ali postoji mnogo slucajeva gde oni grese i pokusavaju da na silu pokazu da su uvek na strani korisnika... A nikada nece niti jedan operater ici na bolje uslove od onih koje im zakon ili podzakon propisuje u to budite sigurni ( ako se i desi onda je to neka trivijalnost koju nisu promenili)...
 
Da, da, vidim da je promenjen skoro jer ima broj 45/2025.
Super, sledeći ugovor uzimam 12 meseci po 1din i kad istekne 12 meseci menjam adresu u LK i raskidam ugovor bez penala
 
  • Funny
Reagovanja: Ira
Opšti uslovi MTS koji su uveli usklađivanje sa ovim zakonom stupaju na snagu 1.7.
 
Teško da je 1.septembar ili 1.jul bio pre dva dana.
Bilo kako bilo cela ova rasprava je potekla od člana koji je podneo zahtev pre mesec dana, tako da se svakako ovo ne odnosi na njega
 
Za pocetak nauci razliku izmedju stupanja na snagu i pocetka primene zakonskog akta, pa onda javno ostavljaj komentare. Naravno da ni za drugi deo komentara nisi u pravu.
 
[/QUOTE]
Bilo kako bilo cela ova rasprava je potekla od člana koji je podneo zahtev pre mesec dana, tako da se svakako ovo ne odnosi na njega
Zapravo ja sam pitao ovo:
da li postoji neki razuman rok?

Ako najavim preseljenje, znaci da ja imam rok to da zavrsim i ne mogu ostati da koristim uslugu posle tog roka

Još uvek nisu odgovorili ni da može ni da ne može, odgovorili su samo da "proveravaju"...

Da li je korisnik bez usluge dužan u nedogled da čeka odgovor i to plaća?
 
Za pocetak nauci razliku izmedju stupanja na snagu i pocetka primene zakonskog akta, pa onda javno ostavljaj komentare. Naravno da ni za drugi deo komentara nisi u pravu.
Hajde malo smiri loptu i pripazi na rečnik. Ne moram ja ništa da naučim, sve jasno piše. Eto i ovi opšti uslovi za koje se hvataš jasno piše počinju da važe 1.7. što je logično jer moraju pre pravilnika koji startuje od 1.9.
Osima toga ti si još davno tvrdio da može da se raskine UO zbog selidbe, mnogo pre ovog pravilnika, tako da si ti taj koji u javnim komentarima dezinformiše, odnosno nisi upounat sa zakonskom regulativom. Ja, sa druge strane priznajem da nisam ispratio ovaj novi akt koji je donesen 28.maja, znači pre 10-ak dana.

Nego vezano za ovo u vezi selidbe, meni nikako nije logično. Na stranu sav bezobrazluk operatera, naročito mts-a kod poslednjeg poskupljenja, mislim da ovo nije pravedno. Nije operater kriv što se ja selim. Mi smo se dogovorili da on meni pruža uslugu na određenoj adresi i nije dužan da ima infrastrukturu u celoj Srbiji. Na stranu mogućnost zloupotrebe, ništa lakše nego promeniti adresu u LK, tako da kad nekome padne na pamet da želi da raskine ugovor uprkos važećoj UO može to da zloupotrebi
 
Nista ti ne razumes, nikoga ja nisam dezinformisao, vec savetao u skladu sa propisima i praksom koja je meni licno poznata, tj. u skladu sa onim situacijama u kojima sam neposredno ucestvovao i iste uspesno resavao, bilo u sopstvenu, bilo u korist drugih. I po tom pitanju nisam jedini. Ovo nije prvi put da sa ''apsolutnom'' sigurnoscu tvrdis nesto sto nije tacno, i na taj nacin obmanjujes ucesnike foruma, kojima je ovaj forum verovatno jedino i poslednje mesto gde ce potraziti savet, pa kad procitaju nesto tako, veoma brzo odustaju od nekih svojih zahteva, koje bi ostvarili da su dobili pravi savet. Nije isto dati pravni savet pa makar i za ovakva pitanja koja iskreno i nisu od nekog sustinskog znacaja, i preporuku koju klimu staviti u 12m2, ili koji punjac kupiti na Aliju. Na kraju, Pravilnik je stupio na snagu 5. juna, tj. osmog dana od dana objavljivanja, kao sto je uostalom i navedeno u samom Pravilniku. Nadam se da je sad malo jasnije.
 
Okačio sam gore odgovor mts-a gde piše da korisnik usled nepostojanja tehničkih mogućnosti ima pravo na raskid.

Ali nikako da dobijem konačan odgovor da li postoje ili ne postoje tehničke mogućnosti
 
Ali nigde nije pomenuto koja je tehnologija u pitanju? Šta ako se bude tumačilo, imao su optiku, preselio se, tu može dsl, nema raskida?
 
Dosta ste pisali, malo se svadjali, nisam uspeo sve da ispratim.
Imam par nedoumica oko tih pravila.
1. Sta je tacno preseljenje korisnika? Ja sam podstanar, naravno da nisam prijavljen, ali je ugovor na moje ime na toj adresi. Ako predjem u drugi stan gde sam opet podstanar, naravno da opet necu biti prijavljen. Prilikom kreiranja ugovora, ovo nije problem jer moram da budem u stanu gde se uvodi usluga pa se pretpostavlja da za to imam dozvolu vlasnika, ali kod preseljenja nema potrebe da neko dodje na adresu da potvrdi tacnost podataka jer na novoj adresi nema uslova. Zasto onda ne bih izabrao bilo koju random adresu na kojoj nema uslova?

2. Prica se o raskidu bez penala, sjajno. Da li se nadoknada promo perioda smatra penalima? Recimo da imam 12m za dinar i bas 12. meseca moram da se preselim u selo bez interneta.
 
Ali nigde nije pomenuto koja je tehnologija u pitanju? Šta ako se bude tumačilo, imao su optiku, preselio se, tu može dsl, nema raskida?
Ima u korespodenciji da je optika u pitanju.

Šta god da je nikakav konačan odgovor nisu dali. Verovatno da se naplati još jedan mesec, ali i to su naplatili i prošlo je.
2. Prica se o raskidu bez penala, sjajno. Da li se nadoknada promo perioda smatra penalima? Recimo da imam 12m za dinar i bas 12. meseca moram da se preselim u selo bez interneta.
Dobro pitanje, mi smo ovde imali 6 meseci po dinar, i 12 meseci plaćamo ful cenu, i ...dalje plaćamo a nemamo uslugu...
 
Ja imam ovaj problem duze od godinu dana, meni je resenje samo da pustim klip kroz neki VPN. To Telekom mora da resi.
 
Vrh Dno