Šta je novo?

MTS optika za fizicka lica

Jel zna neko ko kopa za mts? Firma tel-ing, tako piše na kombiju kopa u pazovi oko targove optike na nekoliko mesta, pa da se nadam da će i pazova dobiti optiku posle targa i više od 6 7 godina. Sramota brate 2020 je a nemaš kršten internet.

Sent from my SM-A505FN using Tapatalk
 
Ma sve je to tacno nije na bakarnoj vise, ali je bio a posto to oni smatraju i dalje pots linijom nazalost je tako.
Ali to zaista nije pravi BBTF.

Ma mogu ja da ih pozovem i da me olade recenivom vi imate pots liniju nemate bbtf liniju, za to cete morati da uzmete bbtf a ja to necu zapravo mi ne treba.

Gledaj nema tu pravi ili nije pravi BBTF, ako ti telefon ide preko ONT-a onda se to vodi kao 100% digitalna BBTF linija i tu nema dileme (BroadBand TeleFony)!
Eee sada što broj nije iz numeracije koja pripada BBTF grupi numeracija (BG 011/70xxxxx ili 011/6xxxxxx) to je samo pitanje finesa, ali svakako bi moralo da se vodi kao digitalna linija i to im samo lepo objasni!
A kao što reče @djalf totalno je suludo ako već uvaljuju fixni uz internet ili TV da onda naplaćuju i dodatne usluge (identifikaciju, poziv na čekanju i preusmeravanje) pošto te usluge više niko od ostalih operatera ne naplaćuje!
 
Poslednja izmena:
Uzeo sam tel.aparat posle 2 meseca od uzimanja box-a, i danas mi leze duplo vise gb neta. Ukacio sam trenutnu povoljnost kod uzimanja tel-a, pa jos + 100 gb u box-u.....a i brzi mi je net preko tel nego wifi, tako da ga od sada ne gasim.
 
Telefonska linija preko optike je VOIP.
Kada je telefon deo paketa, nema dodatnih placanja, sem ako se predje oni 150 minuta i razgovori se obavljaju sa fiksnim i mobilnim mrezama van MTSa.
Dodatne usuge uracunate u cenu su:
- Call Forwarding
- Call Forewarding on no Reply
- Call Waitning
- Three-party Call
- Call Holding
- Caller ID
- Call Transfer
- Hotline (nije erotika :d )

Dovoljno je da se udje u ruter i tu vam je sve.

MTS_VOIP.PNG
 
Meni je fascinantno da su mi veci gubici na brzini nego kod sbba a opet nisam na neki prejaki paket.. gledam u sbb temi rezultate, jos sam na kabl pa tu nema gubitaka
 
Telefonska linija preko optike je VOIP.
Kada je telefon deo paketa, nema dodatnih placanja, sem ako se predje oni 150 minuta i razgovori se obavljaju sa fiksnim i mobilnim mrezama van MTSa.
Dodatne usuge uracunate u cenu su:
- Call Forwarding
- Call Forewarding on no Reply
- Call Waitning
- Three-party Call
- Call Holding
- Caller ID
- Call Transfer
- Hotline (nije erotika :d )

Dovoljno je da se udje u ruter i tu vam je sve.

Pogledajte prilog 282190
Naravno i tu ti lepo pise da imas pots koji je realizovan preko voip-a sto nije isto kao i bbtf slicno jeste u tolikoj meri sto se i voip i bbtf oslanjaju na internet ali nisu iste tehnologije, to vam pricam.
A daleko od toga da je sve ono besplatno nazalost kod pots linije i kod one koja je realizovana preko voipa se te dodatne usluge placaju(sto je glupost) dok se kod bbtf ne placaju.
A zanimljivo je da niko ni Supernova, Sbb, Orion, etc. svima su te dodatne opcije free ili bar Call ID svima je besplatan samo se kod mts placa.
Super su mi stvarno i za net i tv ali za ovo sto naplacuju su jaja teska.
5c6d3dde18405b60e4a5f3589328672e.jpg
 
Naravno i tu ti lepo pise da imas pots koji je realizovan preko voip-a sto nije isto kao i bbtf slicno jeste u tolikoj meri sto se i voip i bbtf oslanjaju na internet ali nisu iste tehnologije, to vam pricam.

5c6d3dde18405b60e4a5f3589328672e.jpg

Ovo prvi put čujem, ali ako ti kažeš tako i ako je to njihov zvaničan odgovor, neka bude!
Samo znam da jedino kome nisu mogli da zadrže stari telefonski broj (stara centrala) zbog BOX paketa i koji nije mogao da se prenese i da ide preko ONT ili VDSL2 modema, njima su dodeljivali nove brojeve iz "BBTF" numeracije, dok svakome kome je broj mogao da se prenese onda su njega prenosili i to se računao kao BBTF i ako nije iz "BBTF" numeracije.

I verovatno se sada pod BBTF brojem računa samo ako se uz novi ugovor za BOX paket uzme i novi telefonski broj, ili uz već postojeći POTS broj doda još jedna dodatna telefonska linija, e onda se samo ona računa kao BBTF?
Debelo su oni tu nešto zakomplikovali, ali sve će uraditi samo da bi i poslednji dinar naplatili korisniku!
 
Ovo prvi put čujem, ali ako ti kažeš tako i ako je to njihov zvaničan odgovor, neka bude!
Samo znam da jedino kome nisu mogli da zadrže stari telefonski broj (stara centrala) zbog BOX paketa i koji nije mogao da se prenese i da ide preko ONT ili VDSL2 modema, njima su dodeljivali nove brojeve iz "BBTF" numeracije, dok svakome kome je broj mogao da se prenese onda su njega prenosili i to se računao kao BBTF i ako nije iz "BBTF" numeracije.

I verovatno se sada pod BBTF brojem računa samo ako se uz novi ugovor za BOX paket uzme i novi telefonski broj, ili uz već postojeći POTS broj doda još jedna dodatna telefonska linija, e onda se samo ona računa kao BBTF?
Debelo su oni tu nešto zakomplikovali, ali sve će uraditi samo da bi i poslednji dinar naplatili korisniku!
U oktobru sam uveo opticki net, samo su mi preneli postojeci stari tel. broj koji je u funkciji od 1976 godine, ne naplacuju mi identifikaciju poziva. Niko mi nije trazio novi broj-tel.liniju...
 
U oktobru sam uveo opticki net, samo su mi preneli postojeci stari tel. broj koji je u funkciji od 1976 godine, ne naplacuju mi identifikaciju poziva. Niko mi nije trazio novi broj-tel.liniju...

Ali si zaboravio samo da nam napomeneš i ono najvažnije da ti je od te 76 godine broj promenjen i prebačen na novu digitalnu centralu koja ide preko NGN i da je sada je sedmocifren, pa zato i imaš identifikaciju! ;)
 
Poslednja izmena:
Ali si zaboravio samo da nam napomeneš i ono najvažnije da ti je od te 76 godine broj promenjen i prebačen na novu digitalnu centralu koja ide preko NGN i da je sada je sedmocifren, pa zato i imaš identifikaciju! ;)


Menjan jeste, tacnije dodana jedna cifra na pocetku broja pre desetak godina, sad na kojoj je centrali nisam upucen toliko . Tacno je, imam sedmocifren broj.
 
Da li na 011 postoji još neki šestocifren broj?
Zar nisu već godinama svi sa 7 cifara?
 
Menjan jeste, tacnije dodana jedna cifra na pocetku broja pre desetak godina, sad na kojoj je centrali nisam upucen toliko . Tacno je, imam sedmocifren broj.

Ovde proveravaš na kojoj centrali se nalazi tvoj telefonski priključak: https://racun.telekom.rs/BillCheckPhone.aspx
I ako piše da ste na ERICSSON IMT centrali onda znajte da vam je broj 100% BBTF, dok sve drugo izgleda računaju kao POTS linija. :trust:




Da li na 011 postoji još neki šestocifren broj?
Zar nisu već godinama svi sa 7 cifara?

Na području 011 više ne postoje telefonski brojevi sa šest cifara, pa tako ni analogne centrale! ;)
 

Prilozi

  • BBTF.jpg
    BBTF.jpg
    19.3 KB · Pregleda: 133
Poslednja izmena:
Hm. Mislim da se negde mimoilazimo. Sve telefonske linije koje se ne realizuju preko bakarne zice, tj. realizuju se u internet paketima su VOIP linije i realiziju se preko SIPa sa posebne centrale.
Da bi bilo jednostavnije i jeftinije i za MTS i za korisnika, linija se na kraju realizuje preko POTS porta na ruteru, pa se moze koristiti vec postojeci telefon u kuci. Inace, ti mozes da kupis IP telefon, da setujes jedan od portova na ruteru za VOIP i da tu prikljucic IP telefon (preko mreznog kabla).

Inace BBTF i VOIP je jedno te isto, s tim sto BBTF niko vise ne koristi. https://www.pcmag.com/encyclopedia/term/broadband-telephony
 
Poslednja izmena:
Ništa mi nije jasno ovo što pišete o identifikaciji poziva?!

Ako sad npr. imam neki VDSL sa telefonskom linijom bilo kakvom, pa sutra pređem na optiku, a oni nastave da mi naplaćuju tih 90-ak dinara za identifikaciju poziva - šta će se desiti ako okrenem njihovu korisničku službu i kažem im da više ne želim CID, tražim da ga isključe?

Morali bi prestati da ga naplaćuju, kao što su i počeli kada sam tražio da ga uključe?... A šta će se tada desiti sa CID na liniji? Stvarno će isključiti i neću imati identifikaciju poziva?!
 
Officially MTSed

Pre nedelju dana uvedena mi je MTS optika. Zakazali za vikend u podne, i dosli su tacni kao smrt.

Instalacija
Instalacija je trajala nesto preko sat vremena zbog male komplikacije na stepenistu. U stan su nameravali da udju u visini plafona - kazu tako je po pravilu, zbog samog optickog kabla da bi bio zasticen od fizickog ostecenja. Ja sam pak, insistirao da ide preko visoke parket lajsne. Bilo je povuci - potegni, i na kraju kazu, u redu, ali moracu da potpisem da je to uradjeno na moje insistiranje i ako dodje do osctecenja, izlazak i popravak je 10.000 din. Sve u svemu, preko lajsne bese, a ja nista ne potpisah. :-devil-: Preko kabla sam stavio tanak sloj bezbojnog silikona citavom duzinom za svaki slucaj. Skoro se nista ne primecuje, ni kabal ni silikon. :happy: ONT kutiju stave gde hoces u stanu - kod mene iza svih uredjaja, pa se ni nevidi. Momci su bili iz MTSa i sasvim korektni. Splajsovanje otpickog kabla u kutiji nije bilo dobro uradjeno na pocetku , pa je ruter pokazivao 'loss' - nakon ponovnog splajsovanja sve je bilo ok. Svi uredjaji inicirani - ruter Q2 i tri STB Q11. Odmah proradio internet i TV. Telfon je proradio dva dana kasnije.

Internet
Za sad funkcionise sve kako treba, tj. skoro: 399/151.5 - upload kao kod svih tako i kod mene samo do 151.5. Zalio se podrsci. Vrlo zanimljiv razgovor sa tipom iz podrske za internet ( ne bih ga prepricavao) - svima je upload ogranicen na 151.5 - dakle nije do vasih linija. Ruter se drugi dan sam restartovao dva puta u toku dana - od tada sve ok. Linija je javna, nije NATovana. mtsspeed.PNG

Televizija
STB je vrlo mali (10cm x 10cm) i vrlo lagan. Kada se prikljuce svi kablovi, pa jos i opticki kabal za zvuk sa strane, deluje neizgledno i tesko ga je drzati na mestu jer ga kablovi povlace na sve strane! Ne mozes ga sakriti jer daljinski mora imati vizuelni kontakt sa njim. Za sada, radi dobro. Druga dva su samo inicirana, ali za sad eksperimentisem povezivanje sa jednim mreznim kablom i swichevima - dakle da ne ide do svakog STB poseban mrezni kabal. Vrlo blizu sam resenja, jos malo tweekinga... :eyebrows:
Nisam imao Eon Box kod SBBa, vec samo Eon aplikaciju pa ne mogu da tako uporedim. U svakom slucaju HD kanali su odlicni, isti ako ne i bolji nego preko Cisco STBa kod SBBa. Prebacivanje kanala (zapping) je u milisekundi ako se to radi preko CH+ CH-, neku milisekundu sporije ako se to radi biranjem brojeva, a ako se biraju brojevima kanali stavljeni u 'omiljenu' listu, traje i do 3 sekunde.

Distributeri imaju obicno neke kanale u SD i u HD tehnici istovremeno. Ali, MTS je to doveo do apsurdnosti - on HD kanale koji postoje samo u HD tehnici, kao RTS 1,2,3, Prva, BK kanal i sl, daunskejluje na SD rezoluciju, pa pored HD verzija emituje i daunskejlovane iste kanale gde je uocljiv HD logo na njima! Da stvar bude apsurdnija, te SD kanale stavlja prve na listi, a HD verzije tek na kraju liste!!! Potpuno besmisleno - em sto imaju manje HD kanala od konkurencije, em ih potpuno zapostavljaju. Nije moguce praviti svoje liste, samo listu od 10 omiljenih kanala! Sam softer nije bas intuitivan a ni previse logican. SBB Cisco STB ima jednostavniji i logicniji softver, a Eon je miljama ispred. Jedino resenje neki univerzalni daljinski, kao Logitech Harmony i sl.

Telefonija
Bez primedbi.
 
Poslednja izmena:
Hm. Mislim da se negde mimoilazimo. Sve telefonske linije koje se ne realizuju preko bakarne zice, tj. realizuju se u internet paketima su VOIP linije i realiziju se preko SIPa sa posebne centrale.
Da bi bilo jednostavnije i jeftinije i za MTS i za korisnika, linija se na kraju realizuje preko POTS porta na ruteru, pa se moze koristiti vec postojeci telefon u kuci. Inace, ti mozes da kupis IP telefon, da setujes jedan od portova na ruteru za VOIP i da tu prikljucic IP telefon (preko mreznog kabla).

Inace BBTF i VOIP je jedno te isto, s tim sto BBTF niko vise ne koristi. https://www.pcmag.com/encyclopedia/term/broadband-telephony

Pazi za fizička lica Telekom još uvek ne daje nomadske priključke (da kažemo pravu VOIP telefoniju).
BBTF u neku ruku i jeste VOIP telefonija samo što nije baš klasična digitalna VOIP linija za koju koristiš isključivo i samo IP telefon, već koristiš običan analogni telefon koji priključuješ u home getaway (modem/ruter).
Takođe nije bitno da li na bakru (ADSL2, VDSL2), na Coax-u ili na optici "BBTF" telefonija koristi iste glasovne kodeke G711A i G729 i umesto IP telefona taj posao obavlja home getaway.
BBTF je naziv (termin) koji se koristi samo za Telekomovu fixnu telefoniju koja se u početku realizovala preko ADSL2 i VDSL2 modema/rutera ali koliko vidim sada su taj termin "BBTF" izbacili iz upotrebe prelaskom na optiku tako da sve je to malo konfuzno i zbunjujuće za korisnika.
 
Inace, ti mozes da kupis IP telefon, da setujes jedan od portova na ruteru za VOIP i da tu prikljucic IP telefon (preko mreznog kabla)
Pazi i nije tako jednostavno izvaditi parametre iz home getaway (modema/rutera) i koliko mi se čini da Telekom to ograničava i po MAC adresi uređaja i o tome na forumu ima zasebna tema o VOIPU i BBTF.
Ja sam ih puno puta zvao dok sam kod Telekoma imao BBTF i pitao da koristim svoj telefon sa šest SIP naloga https://www.gigaset.com/hq_en/gigaset-s850a-go/ ali su nekako uvek vrdali i pravili se da to ne može (tj. nisam mogao da dođem do nekoga ko bi mi to dozvolio i odradio)
 
Poslednja izmena:
Pazi i nije tako jednostavno izvaditi parametre iz home getaway (modema/rutera) i koliko mi se čini da Telekom to ograničava i po MAC adresi uređaja i o tome na forumu ima zasebna tema o VOIPU i BBTF.
Ja sam ih puno puta zvao dok sam kod Telekoma imao BBTF i pitao da koristim svoj telefon sa šest SIP naloga https://www.gigaset.com/hq_en/gigaset-s850a-go/ ali su nekako uvek vrdali i pravili se da to ne može (tj. nisam mogao da dođem do nekoga ko bi mi to dozvolio i odradio)

A da li si sam probao da setujes recimo port 4 na ruteru za VOIP i da prikljucis IP telefon?
 
A da li si sam probao da setujes recimo port 4 na ruteru za VOIP i da prikljucis IP telefon?
Mučio sam se sa time mesec dana i odustao, čak je i bio tutorial kako iz ZTE modema izvaditi user i pass ali nikada nisam mogao da namestim da to radi na mom VOIP telefonu.
Znam da su neki ljudi to uspeli ali nisam siguran da li im baš to radi na VOIP telefonima, već samo na nekim softverskim resenjima.
 
Poslednja izmena:
Mučio sam se sa time mesec dana i odustao, čak je i bio tutorial kako iz ZTE modema izvaditi user i pass ali nikada nisam mogao da namestim da to radi na mom VOIP telefonu.
Znam da su neki ljudi to uspeli ali nisam siguran da li im baš to radi na VOIP telefonima, već samo na nekim softverskim resenjima.

A ti nisi na Q2 ruteru? U Q2 je sve vidljivo.
 
E aj jedno pitanje za vas koji imate CID, da li ste ga ukljucili pre nego sto ste uzeli optiku ili kasnije sa optikom? Cini mi se da je to mozda problem da su meni po defaultu ostavili tu uslugu koju imam od ja mislim 2003 jer sam ja mislim prvi dobio digitalnu centralu tada u SRJ 2001 ili 2002 tada su kopali i ubacivali do zgrade optiku jos i stavili mi Alcatel centralu, oduvek sam imao 7 cifara od neke '71 god samo je bila prva cifra 4, a kad su stavili tu digitalnu 2001 tada su nam samo umesto 4 promenili na 2 kao pocetnu i dali nam letak da smo na digitalnoj centrali i da su zato menjali.
Inace u Q2 kad sam usao pod VOiP vidim da su sve dodatne usluge uredno cekirane i CID naravno i nijedna sem CIDa se ne naplacuje a ta je i jedina bila aktivirana pre uvodjenja optike i prebacivanja pots telefona na optiku tako da tu vidim jedinu razliku samo da mi odgovore ovi koji imaju CID aktiviran jel su imali i pre optike aktiviran ili su je aktivirali po dobijanju optike ili im je automatski ukljuceno kao sto su meni ukljucili sve automatski ostalo.
Sad se setih da cim sam presao na optiku pre skoro 2 god da sam prvi put video da prilikom razgovora sa nekim da imam poziv na cekanju koji me uporedo zove kao na mobilnom zapravo zena je to primetila kaze zvoni mi nesto dok pricam telefonom ja uzeo i vidim pise broj koji zove iako ona prica samo sam to iskljucio i pitao se odkud sad to?
Evo posle 2 god skoro saznam da su oni sve ukljucili dodatne opcije koje mi ne naplacuju sem CID koji je aktiviran nekih moda i 17 godina.
Pa bas su mogli da mi ne naplacuju kad daju free na optici a presao sam na nju.
Samo da mi neko potvrdi, e sad ako je tako da li samo da otkazem tu uslugu i aktiviram je sam u ruteru ili da se zalim sto mi to naplacuju zadnje 2 godine?
 
A vtropit-u da li si ti ista od ovog u veti naplate identifikacije pitao bilo koga u mts-u?
Nazvao ili otisao do nekog mts lokala i njih pitao?
 
Nisam oni niovako nista ne znaju, odgovore(tacne) pre nadjes na forumu nego na CC ili poslovnici.
 
Officially MTSed

Pre nedelju dana uvedena mi je MTS optika. Zakazali za vikend u podne, i dosli su tacni kao smrt.


Internet

Televizija
STB je vrlo mali (10cm x 10cm) i vrlo lagan. Kada se prikljuce svi kablovi, pa jos i opticki kabal za zvuk sa strane, deluje neizgledno i tesko ga je drzati na mestu jer ga kablovi povlace na sve strane! Ne mozes ga sakriti jer daljinski mora imati vizuelni kontakt sa njim. Za sada, radi dobro. Druga dva su samo inicirana, ali za sad eksperimentisem povezivanje sa jednim mreznim kablom i swichevima - dakle da ne ide do svakog STB poseban mrezni kabal. Vrlo blizu sam resenja, jos malo tweekinga... :


Javni kad rešiš ovo povezivanje.sa STB-ovima, baš me zanima.
 
mene opet ispalili , zvali moze danas tehnicari dolaze, zvali 2 sata kasnije kazu nemogu da istampaju ugovor :( .. valjda cu do 15stog zavrsiti
 
E aj jedno pitanje za vas koji imate CID, da li ste ga ukljucili pre nego sto ste uzeli optiku ili kasnije sa optikom? Cini mi se da je to mozda problem da su meni po defaultu ostavili tu uslugu koju imam od ja mislim 2003 jer sam ja mislim prvi dobio digitalnu centralu tada u SRJ 2001 ili 2002 tada su kopali i ubacivali do zgrade optiku jos i stavili mi Alcatel centralu, oduvek sam imao 7 cifara od neke '71 god samo je bila prva cifra 4, a kad su stavili tu digitalnu 2001 tada su nam samo umesto 4 promenili na 2 kao pocetnu i dali nam letak da smo na digitalnoj centrali i da su zato menjali.
Inace u Q2 kad sam usao pod VOiP vidim da su sve dodatne usluge uredno cekirane i CID naravno i nijedna sem CIDa se ne naplacuje a ta je i jedina bila aktivirana pre uvodjenja optike i prebacivanja pots telefona na optiku tako da tu vidim jedinu razliku samo da mi odgovore ovi koji imaju CID aktiviran jel su imali i pre optike aktiviran ili su je aktivirali po dobijanju optike ili im je automatski ukljuceno kao sto su meni ukljucili sve automatski ostalo.
Sad se setih da cim sam presao na optiku pre skoro 2 god da sam prvi put video da prilikom razgovora sa nekim da imam poziv na cekanju koji me uporedo zove kao na mobilnom zapravo zena je to primetila kaze zvoni mi nesto dok pricam telefonom ja uzeo i vidim pise broj koji zove iako ona prica samo sam to iskljucio i pitao se odkud sad to?
Evo posle 2 god skoro saznam da su oni sve ukljucili dodatne opcije koje mi ne naplacuju sem CID koji je aktiviran nekih moda i 17 godina.
Pa bas su mogli da mi ne naplacuju kad daju free na optici a presao sam na nju.
Samo da mi neko potvrdi, e sad ako je tako da li samo da otkazem tu uslugu i aktiviram je sam u ruteru ili da se zalim sto mi to naplacuju zadnje 2 godine?

Nisam siguran sta je cid. Nisam imao identifikaciju poziva pre uvodjenja optickog neta, kada mi je uveden opticki net, sve su povezali i odmah sve proradilo fiksni telefon sa identifikacijom poziva, NISAM NISTA SAM AKTIVIRAO, net i iptv. Ne naplacuje mi se identifikacija poziva.
 
Ja sam se iznenadio sto sam isto na optici dobio poziv na cekanju na fixnom, kako vidim bez mogucnosti ukidanja.
 
Ja sam i dalje iznenadjen da na ovom ne optika fiksnom ne mogu da prekinem poziv ako ja nisam pozvo
 
Ako se dobro sećam, kad primalac poziva "spusti slušalicu", centrala će posle 2 minuta prekinuti vezu.


Sent from my SM-N960F using Tapatalk
 
Vrh Dno