@leethium Na papiru to lepo izgleda da kao imaš izbor a u praksi su se provajderi lepo setili kako da neutrališu izbor izmeđy te 2 opcije. Pa su tako naduvali iznose za takse uvođenja svake pojedinačne usluge iz ugovora koje "potražuju" u slučaju raskida pre isteka UO za taj slučaj "ostvarenih popusta". I naravno da u slučaju raskida sad odjednom treba da platiš i mesečne rente za box / STB koji si koristio. Još im fali samo i renta za korišćenje rutera / ONT-a 😂😂
poslali mi samo ovo što sam i copy/paste ovdje, vratio sam im mail da mi pošalju detaljnu specifikaciju za oba slučaja, a odoh i u poslovnicu danas da vidim šta oni kažu
Evo da ponovo sam sebi odgovorim i potvrdim šta je shamanNS rekao: ovo je harač bjelosvjetski, prosto sam iznenađen koliko su bezočni lopovi.
U poslovnici mi standardno ništa nisu mogli pomoći, rekli su samo da "...ovi kojima si slao mail imaju veću ingerenciju od nas...".
Danas dobih odgovor na mail u kojem sam pomenuo zakon, RATEL i udruženje za zaštitu potrošača, mail je detaljan, napisan pravničko-korporativnim jezikom, ali mi specifikaciju - nisu dali.
Postaviću cijeli tekst ispod, ali kome se ne čita, ukratko, po njihovim "internim procedurama" sračunali su da ja njima moram za obje opcije platiti identičan iznos koji je defakto 60k dinara. Detaljnu specifikaciju nisam dobio.
Pročitao sam i Rješenje Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija na koje se ovi degenerici pozivaju (pred kraj prvog pargrafa u tekstu ispod), ali džaba to sve kad neće da mi izlistaju tačno kako su došli do toga da mi je identična cifra za obje opcije koje postoje.
Tekst koji sam dobio u mailu (izbacio sam svoje ime, i par drugih identifikujućih detalja):
Поштовани господине XXXXXXX,
Oбраћамо Вам се поводом Вашег приговора на обрачун Уговорене накнаде због
превременог раскида уговора , обавештавамо Вас да смо детаљно размотрили све
релевантне чињенице које сте навели и извршили све потребне провере.
Провером је утврђено да је уговор XXXXXX о коришћeњу пакета услуга Box4
Plavi lite (XXXXXXXX) закључен 11.09.2023.
године, између Вас и компаније Телеком Србија а.д., на неодређено време са
минималним периодом важења од 24 месеца., по условима кампање BOX 10m 50%
popusta.
Имајући у виду да сте приликом закључења уговора остварили право на
повластице дефинисане условима одабране кампање, као и да за наведени уговор
није истекао минимални период важења, обавештавамо Вас да је раскид уговора
могао бити реализован само уз обрачун накнаде штете због превременог раскида
Уговора.
У случају да пре истека минималног периода важења Уговора претплатник
откаже уговор или Телеком Србија кривицом претплатника раскине Уговор претплатник
је у обавези да Телекому Србија плати износ на име надокнаде због превременог
раскида у складу са Општим условима.
На основу интерних процедура рада Телекома Србија врши се обрачун и
фактурисање накнаде штете због превременог раскида Уговора по два модела:
кроз први рачун, након раскида Уговора, фактуришу се месечне накнаде
до истека минималне уговорене обавезе.
врши се анулирање искоришћених бенефиција, обрачунавањем
пружених услуга по комерцијалној цени. Уколико је корисник уз услугу купио и уређај
врши се обрачун по пуној малопродајној цени по званичном ценовнику Телекома
Србија.
Обрачун накнаде штете је урађен у складу са одредбама претплатничког
Уговора, Општих услова за пружање услуга у фиксној телекомуникационој мрежи
Телекома Србија а.д. и обавезујућег мишљења Министарства трговине, туризма и
телекомуникација број. 330-00-00089/2015-11 од 28.10.2016. године.
У складу са наведеним решењем министарства превремени раскид уговора се
увек врши под повољнијим условима за корисника .
Уз напомену да се износ накнаде утврђује на дан раскида уговора, достављамо
Вам репрезентативни пример обрачуна на дан 03.09.2024. године. Уговорена накнада
због раскида уговора о коришћењу услуге би износила 59.278,67 динара.
У Вашем случају и по једном и по другом обрачунуи износ је идентичан.
Са циљем потпуне заштите Ваших интереса и потпуног информисања о
условима за прекид пословне сарадње, обавештавамо Вас да раскид уговора овом
приликом није реализован и позивамо Вас да наставите са коришћењем услуге.
Уколико, ипак, останете при одлуци да раскинете уговор о коришћењу услуге
пре истека минималног периода важења, и прихватите плаћање износа уговорене
накнаде штете, захтев за раскид можете поднети у најближој пословници mts-a или
писаним путем на адресу:
Телеком Србија,
Дирекција за приватне кориснике,
Служба Back office,
Булевар уметности 16, 11000 Београд.
или Контакт центар на број 0800/100-100, мрежа пословница и интернет страна
www.mts.rs.
С поштовањем,
Ваш Teлеком Србија а.д.