Šta je novo?

mts Banka

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Отворио сам текући Рачун Плус крајем јуна, тачније, аплицирао сам преко сајта Мтс банке 25.06., послали уговор на кућну адресу 26.06., због викенда, отворили су ми рачун 28.06. и од тада ми стоји у апликацији да су картице "у процесу креирања".
Може се рећи да су брзи и ефикасни у слању уговора и отварању текућег рачуна, а што се тиче израда картица-велика неозбиљност.😐
Evo danas konacno stigle kartice...
 
Još malo rezimiranja situacije pripajanja, pri čemu smo svi mi ovde neki vid "zamorčića", jer ajde što je sve to novina za radnike Poštanske koji i dalje bauljaju po papirologiji i daju razne dezinformacije ili kontradiktorne informacije na osnovu nekog tamo papira, malo umašćenog od bureka i sa kolutovina od prvih jutarnjih kafa, ali taj neki papir njima život znači, oni ga se drže čvrsto ma koliko bajat bio i primenjuju načela koji isti propisuje.

Napravimo paralelu sa IT svetom, pošto je čitav ovaj forum i otvoren sa nekom takvom idejom, da prati aktuelnosti i realne probleme korisnika vezanih za ovu oblast. Elem, baba Poštanska kako je ja od milošte zovem je doživela neki vid agregacije, update, nazovite to kako vam najviše odgovara. Njoj je pripao celokupan IT svet koji je nekako skarabudžila i održavala MTS banka. Idemo sad u detalje - sajt i mobilna app MTS banke liče na laboratorijske vežbe današnjih studenata recimo na RI smeru u okviru Elektronskog fakulteta u Nišu, što je pandan ETF-u za sve vas iz Bg-a koji čitate ovo. Dakle interface i sajta, a naročito mobilne je blagi vid havarije i vidi se da generalno nisu platili dizajnera da odradi to valjano, a ako su ga platili, toliko dobro su ga platili da je lik prosto išao čuvenom srpskom devizom koja je integrisana u svaku poru državnih preduzeća, a danas iako to zvuči frapantno i nelogično u sve veći deo privatnih preduzeća, a ta deviza odavno glasi: "Ne možete vi mene toliko malo da platite, koliko malo ja mogu da radim". Tako da mi verujte na reč da je elektronsko/mobilno bankarstvo bivše nam drage MTS banke na nivou studentskih projekata što de tiče interfejsa, user-friendly kriterijuma i pojedinih f-ja kada su servisi nedostupni pa nam ispisuju neke tamo serverske poruke i to što puno puta mobilna app recimo neće da sačuva šablon pri plaćanju ili tako neki svakodnevni bug koji se rešava principom - ajde da probam još jedared, da ga poguram malo, možda i uspe i gle ono stvarno uspe iz drugog, trećeg, petog puta.

Dalje, koliko je kvalitetno odrađen serverski deo govori i podatak da kada je pristigao onaj famozni mail o najavljenom pripajanju, apsolutno svi mi smo pohrlili ka proveri stanja svog računa i da vidimo šta se to dešava jer je svakog od nas tamo u predelu bubrega zaboleo ključni broj 250 kao nova cena troškova održavsnja. Servisi od tada počeše da padaju kao kruške, s mi dobri poznavaoci IT oblasti smo to prokomentarisali u fazonu - sasvim normalna pojava, serveri mts banke nisu predviđeni da opsluže toliki broj ljudi/zahteva u jednom momentu praktično i to je skroz ok za naše uslove. Ali, pošto de padovi ovih servisa nastaviše i nadalje, naročito nakon pripajanja, to poče dosta da smeta ljudima, jer uvek padnu kada ti najviše trebaju, što je situacija koja se uglavom pripisuje tamo nekom Marfiju koji čak ni kriv ni dužan ima svoj zakon i upravo to ovde imamo - sve što odjednom počne da baguje i remeti nam svakodnevicu, e pa taj Marfi je kriv za to. Na serverskoj strani IT sistema se definitivno nešto radi, već duže vreme jer su oni nedostupni svako malo, a mi koji osećamo to na svojoj koži pripisujemo to procesu pripajanja banaka i nadamo se da je stvar privremena.

Još jedna od ključnih reči srpskog biznisa je REUSABILITY. Ova reč gotovo natera suze radosnice na oči bilo kog domaćeg bizMismena (obrazite pažnju na veliko M), to ga nekako gane u srce poput najsrceparajućeg kafanskog hita. Ta reč u slobodnom prevodu znači - koristiš postojeći sistem, u bilo kojoj oblasti života, da li si to srećom nasledio, prruzeo, oteo, kako god, to znači da ti praktično bez dinara ulaganja koristiš nešto postojeće što već ima svojih nedostataka, ne pada ti napamet da bilo šta tu menjaš, ne daj Bože unaprediš, već je glavni cilj, obogatiti se brzo i po mogućstvu, sad, odmah, danas... Ovo je praktično aksioma poslovanja kod nas i to se ne menja, a kamoli pobija. Nešto tako je odrađeno i ovde, dakle sajt MTS banke je redirektovan i integrisan u okviru sajta Poštanske, neki tamo programer je opalio par linija koda za to, promenio boju pozadine pa ona više nije crvena već plava i uklapa se u dominantne boje Poštanske i generalno vam je to to. Šta se dešava sa servisima, zašto oni tako često padaju, da li se na tome radi pa ne obaveštavaju, videćemo ukoliko se uopšte stabilizuju. Ovde ima primera ljudi kojima mahom rade SMS servisi poput lika koji radi remote iz Crne Gore jer mu je vrućina u Bg-u, drugog lika kome ne stiže jedino priliv o plati koji je ujedno i najbitniji i nas ostale kojima uglavnom stižu SMS-ovi, samo ponekad i sa više sati zakašnjenja. Dakle nešto se dešava, a šta "čuće se", što bi rekli u kultnoj seriji.
Sve ovo je na neki način normalno za Srbistan, gde svaka promena ide polako, vremenski je zahtevna, treba je prihvatiti, usvojiti, implementirati, obučiti ljudstvo o istoj i onda ne čudi što i dalje na Petlovom brdu broj 2 u nekoj ekspozituri Poštanske još uvek nije stigla informacija o pripajanju itd.

MTS banka jeste neozbiljna, hteli mi to da priznamo ili ne, ali nas je navukla svojim benefitima pa i pored manjka bankomata i tih 250 din. održavanja koje su za srce ujela one koji su navikli da ne plaćaju ništa ili 100 kinte max. za all inclusive uslugu, gomila ljudi i dalje ima otvoren Račun Plus, a samo je platna primanja prebacio na račun druge banke. Ovaj ga neka, čuči tamo negde, evocira uspomene na "svaki bankomat je moj" i na kraju krajeva neka ga tu bez promene dok ne opale i po tome, onda ga makar online mogu zatvoriti, ili bar pokušati, a ako neće, ne gine mi obilazak neke od Poštanskih ekspozitura.

Definitivno je IT sistem MTS banke na nivou ozbiljnijeg studentskog projekta, hteli su mnogo sa malo novca naravno i poput studenata išli u fazonu da zarade što veću ocenu na funkcionalnost, ko će bre da gleda dizajn, upotrebljivost, bitno je da ima fancy funkcije koje malo ko drugi ima i da to kolko-tolko radi. Takav paket nam je upakovan uz sve ostale benefite i svi smo se upecali na to i koristili nekoliko godina, a dobar deo nas i danas. Ja ponavljam, svaka banka bi u okviru elektronskog/mobilnog bankarstva trebala da ima mogućnost limitiranja makar dnevne potrošnje, opciju da isključi neki od kanala potrošnje itd., čisto iz sigurnosnih razloga jer da uđem malo u paranoju, ne zna niko od nas šta ta kamerica snima dok unosiš PIN na bankomatu, čija je to kamerica zapravo, da li je nekom tamo dovoljan samo tvoj PIN i bez kartice, šta je to phishing i kako ja sad to unosim podatke na sajt preko koga nešto plaćam, taj sajt se čini legitimnim, nemoguće je da ga neko tako iskopira, ne razumem se u strukturu linka tog sajta, da li ima neke čudne dodatke i znakove itd. Poenta priče je da cepnete dnevni limit kartice na 10 ili 20k i ako vas neko ne daj Bože odrapi, onda neće mnogo da kažem. Sber banka u ima početni limit 20k, pa sledeći 100k, što je totalna nebuloza recimo jer generalno vam sigurno treba 20k dnevno max., ali nekad vam zatreba i više, a sledeća opcija je 100k i da biste postavili limit na 30k recimo morate da odete u banku ili u slučaju Erste da zovete Centralu da vam to podese.
 
Poslednja izmena:
MTS i Mobi banka po ovim stvarima prednjače u odnosu na druge jer tu nekako ima poentu to mesečno održavanje, vi prilagođavate račun svojim potrebama, upravljate njime, potrošnjom, promenom PIN-a, čega god i onda koristite sistem banke pa ga zato i plaćate. Ja se zato nadam da će servisi koje i dalje imamo na raspolaganju ostati u funkciji i da u skorije vreme neće menjati mobilnu aplikaciju koju već dugo svi koristimo sem da je možda nekad update-uju, ali da zadrže funkcionalnost. Nadam se isto tako da će se servisi stabilizovati jer je ovo što se dešava ipak prečesto i gubi poentu, jer servisi pristupa računima, plaćanjima itd. moraju biti dostupni 24/7, a skroz je regularno kada kažu da neće biti dostupni u nedelju u terminu preko noći kada ih maltene niko i ne koristi. Tada i treba da se radi to što se radi i taj što radi 3. smenu u tom momentu mora da zaradi za svoje parče hleba iako je nezgodno radno vreme.

Konačno, da zaključim:

  • što se tiče raspoloživosti bankomata meni, a pretpostavljam i većini je ovaj znatno manji broj bankomata na raspolaganju sasvim dovoljan, ekspozitura Poštanske je solidno u celoj zemlji, MoneyGet se proširuje i baš kome je hitno, a nema "naših" bankomata na raspolaganju mora jednom i da plati proviziju sa bankomata druge banke. Znam da boli ta procedura, kažem tu preseče oštro oko bubrega, ali nekad Srbenda mora i da plati...
  • što se tiče elektronskog/mobilnog bankarstva, nadam se da će ostati sve ove postojeće f-je iako su sajt, a naročito mobilna baš amaterski, ali bitno je da funkcionišu i trenutna je problematika što u toku ove tranzicije nikako da se to stabilizuje, taman pomisliš sve je ok i onda ne radi kada treba da uplatiš nešto. Ja ću im dati i avgust, pa ćemo da vidimo
  • što se tiče SMS-ova nekom radi sve, nekom delimično, nekom i dalje kasni, to definitivno nije do operatera jer nismo ovde svi MTS pa da mu onda sunemo stotinak ili hiljadu žalbi da opravi to, ovde ljudi koriste sve 3 mobilne mreže tako da je definitivno do serverske strane, pa čekamo i da se to stabilizuje
  • što se radnog vremena banaka tiče, meni je ovo veliki plus jer Poštanske uglavnom rade i subotom, a radnim danima do 17h, pa je to skroz ok, a sa druge strane MTS ekspoziture nisu radile subotom uopšte, a radnim danima do 16h
  • što se tiče pouzdanosti banke, Poštanska je daleko pouzdanija jer je praktično top 3 banka u Srbiji, a cenim da bi pre pukla recimo Komercijalna nego Poštanska jer je u rad i razvoj Poštanske upletena i sama država i ko zna ko sve stoji iza toga, ali je za mene to uvek bila "državna banka". I Železnice Srbije su najveći gubitaš godinama unazad, rasulo od preduzeća, pa država ne može bez železnice i mi plaćamo i njihove svakodnevne dugove između ostalog, pa se vodim time da će država uvek pokriti "svoju" banku, makar i onako iz senke
  • za sada nema skrivenih troškova, mi i dalje ne plaćamo provizije pri elektronskom plaćanju računa što je takođe veliki plus, a malo ko kao klijent druge banke ima takvu privilegiju da kažem...

Ja se nadam da će stanje po pitanju funkcionalnosti našeg Računa Plus ostati isto, dakle on mora ili bi trebalo da uvek bude viševalutni, da sam račun i platforma zadrže sve postojeće funkcionslnosti bez dodatnih naplata i da će u narednih mesec dana servisi biti stalno na raspolaganju, a SMS o prilivima/odlivima sve ažurniji. MC koju imamo i dalja plaća sve što je meni neophodno, ali nisam skoro kupovao preko stranih sajtova, pa vidim da ovde ljudi imaju situacije da im je kartica odbijena i sl. Totalno mi je nebitno kakav će dizajn biti reizdate MC kartice o čemu se ovde isto pisalo i to smatram nečim što je u drugom planu, ali eto ljudima je stalo i da im kartica za plaćanje bude lepa kada je izvade pred zgodnom, mladnom konobaricom koja je došla da naplati pivo i namignu joj 😉. MC kartica MTS banke, ista ovu koju većina nas ima i dalje je što se kvaliteta plastike tiče verovatno najgora na tržištu, ali ona šljaka i to je najbitnije. MC Poštanske bi trebalo da bude makar malo kvalitetnija.

Na kraju, nadam se i da će Poštanska forsirati Poštu da omogući tu uplatu na račun bez provizije za nas MTS-ovce makar, jer vidim da to ljudima ovde puno znači, a ja recimo to nikad nisam uradio, niti imao potrebu do sada, što ne znači da neću u budućnosti. Dakle, ostaje nam da čekamo i nadamo se da će polako sve stati na noge...
 
Poslednja izmena:
Što se tiče sistema mts banke, s obzirom da nas ima svega 50tak hiljada, suvišno je trošiti reči o tome koliko je sramno što serverski i softverski kapaciteti ne mogu da opsluže tako mali broj korisnika. PŠ je želela ovaj softver zbog chat-a, video poziva i mobilne aplikacije koje će preuzeti tokom integracije. Po pitanju posledica radova, za sad su u zahtevima vratili prijavu za dozvoljeni minus. Takođe, Google indeksira i ovu stranicu:
što prilično dovoljno govori da će fokus biti na poturivanju kratkoročnih pozajmica.
 
Danas mi je zena na trafici na terazijama prepisala nesto sa kartice, dal zadnjih 8 brojeva ili ime i prezime pojma nemam. Jel to neka standardna praksa na trafici ili sta?
 
@Balzak Neki terminali traže zadnje 4 cifre za Dinu posle provlačenja ili unošenja pina.
 
Aha, pa verovatno je onda to bilo, doduse placao sam master karticom, mada vidim i da su mi u amanu trazili potpis u zadnje vreme za master karticu sto nije praksa nigde
 
Аман(у мом селу)већ,па отприлике 6 мјесеци,тражи потпис,што наравно није уобичајено,ни у једној другој продавници.Споменуо сам то,само не знам кад,можда и у овој теми.Кажу такву наредбу:)добили.
 
Sam terminal izbaci zahtev za potpis, obicno za dinu trazi.
 
Potpis je obavezan ukoliko se plaća magnetnom trakom (provlačenjem kartice). Za čip i beskontaktno plaćanje ne treba potpis.
 
@Korean_MCG istina, ali Amanove kase štampaju crtu za potpis na fiskalnom kako god bilo. Jeste nebulozno, ali tako je. 🙄
 
Ne stampaju oni to sami, nego im banka trazi, tj banka izdavalac pos terminala kreira taj slip
 
Maloprije sam bio u poslovnici Postanske S. u Dunavskoj ulici u Novom Sadu (nadjoh na onom spisku da tu imaju "MTS salter"), otisao da podignem nesto zaostalih eura sa racuna.
I zaista kad sam usao, na pomen MTS saltera, odmah me portir uputio na odredjen salter, kad sam prisao, lik koji je radio tu prosto poludi, pocne da vice, psuje nesto, ostale koleginice ga smiruju, tragikomicno. :D Naravno, nije vikao na mene, nego je bio vidno iznerviran MTS bankom i sto usluzuje njihove klijente (koji su sad i njegovi).
Ja ga samo iskulirao, u nekom momentu se izvinio uz komentar "ma samo me ignorisi" (cak je u nastavku bio i ljubazan, malo je "nadosao" izgleda)... :D
Ovo nikad nisam dozivio, ni na pijaci cak! Ali svakako slika i prilika ove zemlje u kojoj zivimo. Ne zna se ko je vise frustriran, klijenti ili zaposleni?!

Inace, trebalo mu je citavih 10 minuta da mi isplati nesto sitno eura, da li zbog komplikovane procedute ili se sluzbeniku bas nije radilo (ali mislim da je ovo prvo, s obzirom na njegovu pocetnu frustraciju).
 
Naravno da su neljubazni kada rade za nešto tek više od minimalca...i nema ih dovoljno...i bave se ceo dan sa ljudima koji smatraju da su došli u banku u kojoj imaju pravo na brzu i kvalitetnu uslugu a zapravo su došli u rudnik u kom neki mučenici i mučenice crnče zarad minimalne zarade, a najčešće ti zaposleni na tom mestu rade po više decenija i u godinama su u kojim je teško pronaći drugi posao...
 
zvuči kao dobra vest:
 
Šta je tu dobra vest?
Jel znaš kolika je provizija kada platis karticom u pošti?
 
Meni djeluje da za korisnike Postanske S. nece biti provizije, ali moguce da grijesim.
A da trenutno deru na provizijama, zaista deru. Koliko znam, ta provizija je bukvalno kao kad podizes novac na bankomatima drugih banaka.

Naravno da su neljubazni kada rade za nešto tek više od minimalca...i nema ih dovoljno...i bave se ceo dan sa ljudima koji smatraju da su došli u banku u kojoj imaju pravo na brzu i kvalitetnu uslugu a zapravo su došli u rudnik u kom neki mučenici i mučenice crnče zarad minimalne zarade, a najčešće ti zaposleni na tom mestu rade po više decenija i u godinama su u kojim je teško pronaći drugi posao...

Jasna mi je poenta (i sve stoji sto si napisao), ali to nije nas problem! Postoje i ljudi koji su dosli na taj isti salter a dijele slicnu muku kao ti koji treba da ih usluze (i jos ih gratis je*u za njihov sopstveni novac). Dogod budemo trazili opravdanja za lose postupke, nema od nas kao nacije (a samim ti i kao drzave) nista.
P.S. Danas nije bilo guzve u poslovnici, bukvalno sam bio jedini. Svi zaposleni su bili max 40-ih godina, znaci mozda cak mladji i od mene. Lik je bukvalno eksplodirao ni iz cega! Ovo cak ni u bankama ranga Postanske ne smije da se desava, nema opravdanja.
 
plaćao u bosni master karticom, nema provizije u inostranstvu samo da znate
Pa, nikada nije ni bila provizija za plaćanje u inostranstvu ako misliš na plaćanje POS terminalima ili preko stranih sajtova. Jedinu proviziju imaš pri podizanju EUR sa bankomata recimo u Grčkoj gde je minimalno odrapljivanje 5 EUR bar je tako bilo kada sam ja to zadnji put uradio.

Inače MTS MC cepa u Grčkoj, samo vodite računa da podesite dnevni limit, jer ako ga ne podesite mislim da nema ograničenja u fazonu da dođe konobar da vam naplati, vi želite da platite karticom, on ne donosi POS terminal jer recimo nije bežičan ili on to tako tvrdi, date mu MC na poverenje i onda se nadate da nije vašu turu piva konvertovao u recimo verenički prsten svoje lepše polovine 😉. Tako da ne bi došlo do zabune, zveknete dnevni limit za inostranstvo iz mobilne ili web app i generalno je to to.

U Grčkoj za razliku od Srbistana, SMS pri svakom odlivu stiže instant...
 
Morao bi tražiti pin za taj verenički prsten 😏
 
Naravno da su neljubazni kada rade za nešto tek više od minimalca...i nema ih dovoljno...i bave se ceo dan sa ljudima koji smatraju da su došli u banku u kojoj imaju pravo na brzu i kvalitetnu uslugu a zapravo su došli u rudnik u kom neki mučenici i mučenice crnče zarad minimalne zarade, a najčešće ti zaposleni na tom mestu rade po više decenija i u godinama su u kojim je teško pronaći drugi posao...
Od kad su im smanjili plate?
Imali su nešto tipa 600-700eur pre par godina, to ipak nije minimalac.
 
Napokon su malo normalizovali rad, jutros sam bio u franšu, ova kao glavna ekspozitura, uzeo dozvoljeni minus, i cekove. Ali kao fazon je da ne daju vise od 5 cekova u ovom prvom periodu.
 
Videh malopre ispred poslovnice MTS-a, MTS brendirani touchscreen bankomat.. Mogu li se tu podizati pare bez provizije? Ne razumem cemu im sluzi.. Nisam u toku...
 
To je radilo do nedavno pa su ih ugasili krajem juna, nakon pripajanja Postanskoj. Kako stvari stoje, ti multifunkcionalni bankomati idu na dobos, tj. nece ih vise biti u sastavu Postanske.

Osim ako si bas vidio da je bio upaljen, tj. u funkciji!?
 
I sta sad to znaci? Da mogu da se deru i urlaju na radnom mestu? Nek probaju tako da se ponasaju u privatnoj firmi da vidimo koliko bi izdrzali pre otkaza. I radnici u trgovinskim lancima imaju niske plate pa su uglavnom ljubazni. Jednostavno takvim ljudima nedostaje osnovno kucno vaspitanje + rad u drzavnoj firmi im daje slobodu da budu to sto jesu tj. drski znajuci da tesko da mogu biti otpusteni. Lepo vaspitan covek ce biti kulturan radio za 40 ili 150k,
 
To je radilo do nedavno pa su ih ugasili krajem juna, nakon pripajanja Postanskoj. Kako stvari stoje, ti multifunkcionalni bankomati idu na dobos, tj. nece ih vise biti u sastavu Postanske.

Osim ako si bas vidio da je bio upaljen, tj. u funkciji!?
Nisam ni pogledao detaljno. Videcu sutra...
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh Dno