Šta je novo?

Minolta 7D

ima-li-koga-tu je napisao(la):
skinuo sam onu uspravnu katedralu, i ona je ostra. lose eksponirana, ali je super ostra i slika mi se dopada.
mm...sutra cu na poslu sve da skinem...jedva cekam.
da li su se i vama skinule fotke u BMP formatu, garant jesu?
Minoltine slike obavezno skidati sa desni klik > save target as ili pomoću nekog download maganera...
 
ima-li-koga-tu je napisao(la):
skinuo sam onu uspravnu katedralu, i ona je ostra. lose eksponirana, ali je super ostra i slika mi se dopada.
mm...sutra cu na poslu sve da skinem...jedva cekam.
ima-li-koga-tu je napisao(la):
da li su se i vama skinule fotke u BMP formatu, garant jesu?
Ne, tu si ti nesto zeznuo.
Kad kliknes na malu slicicu pri vrhu ekrana, ucitace se velika slika ispod koje se nalaze redovi:
Navigate:
Camera:
Galery:
Original: ovde je zutim slovima ispisan naziv fajla i to je ujedno link ali ako ga iskopiras kao shortcut, videces da glasi ovako:
javascript: dlimg('http://img2.dpreview.com/gallery/konicaminolta7d_preview/originals/pict0137.jpg' );
Odbacis li ono ispred i iza adrese, lepo ti ostane ono sto i treba:
http://img2.dpreview.com/gallery/konicaminolta7d_preview/originals/pict0137.jpg
Inace meni se izuzetno dopala ova slika: stolovi pored trotoara (moj favorit).
Ako nisi primetio ova slika je ISO 3200.
Ima jos par finih slika, napr. ona zgrada je da tako kazem - tehnicki vrlo "cisto" uradjena, zatim ona BMW vespa ...
 
Poslednja izmena:
Uf! Bas ste zakuvali raspravu. Meni je ta Minolta nesto stvarno genijalno i to bas zbog stabilizacije slike. To je nesto sto je inace najskuplje nadograditi na ostale SLR-ove. Neko je vec primetio da sa ovom Minoltom, svi objektivi postaju IS il kako ih vec ko zove. Niko nema u svom proizvodnom programu stabilisani objektiv velike svetlosne moci a sa ovom Minoltom je i to moguce. Stabilizacija slike, objektiv normalac od npr f1.4 i osetljivost od ISO1600 omogucavaju snimanje u do sada nezamislivim uslovima.
Ostale k-ke aparata ce za procenu morati da sacekaju konacnu verziju aparata i vise testova i besmisleno je toliko unapred raspravljati o njima.
Smatram da bi bilo idealno nafatirati se Minoltinih objektiva dok su jos jeftini (mislim na polovnjake).
 
Nebojsa Milanovic je napisao(la):
Vrlo sam ozbiljan kada sam pitao da li bi neko kupio aparat koji je na testu dao takav snimak i molim i da i vi budete takvi i pri odgovoru..
Da, kupio bih ga, uveren sam da je covek tu imao neispravan aparat. Video sam stotine odlicnih i vrlo ostrih slika koje su obicni korisnici pravili (pbase, dpreview,..). Meni je to dovoljno. Slike su veoma dobre. I zaista jesam ozbiljan.
 
@Laza: Zanimljivo pitanje, ali sto Maxer rece, ne moze se probati. Jedini objektiv koji ne prave Nikon i Canon sa IS je SIgma 80-400 OS, ali se on ne pravi za Minolta prikljucak. Sad mi deluje jasnije zasto Minolta nije prikazala neki IS objektiv do sada. Polazu nade u AS.
Suska se vec godinu dana da ce i Pentax i Olympus koristiti neku formu internog AS/IS (u kameri). Da li licencirano od Minolte ili nesto njihovo, ne zna se. Pitanje je da li je to tacno, ali bode oci da niko od njih nije cak ni najavio neki IS objektiv..

Evo, malo racunanja.. ISO1600, F1.4 i npr. 1/15s odgovara svetlu od 1EV!!! Vrlo, vrlo mracno. Zapravo ce ovo biti prvi foto-aparat (analogni/digitalni, sta god) koji ce uopste omoguciti pristojne slike u takvim uslovima iz ruke, bez stativa!
 
Mocno, nema sta!
 
Sasa, ocekivao sam da ces ti to da kazes ( ti i ja smo na PP to vec razjasnili, mada ni ti nisi kupio novu A 2 nego polovnu A 1, za verovatno manje od pola cene nove A 2, pa je ta odluka neuporedivo laksa), ali sam prvenstveno mislio na Baneta i ostale junake.

Sta bi, niko nema mu*a da se izjasni o ovome??

Pa CEMU bilo kakva prica, ako na kraju ne smete da se konacno opredelite i kazete:

"Da, meni se ovaj aparat i sve njegove slike toliko svidjaju da bih ja u Srbiji dao 1000 EUR za njega" (samo nemojte da se vadite na to da vas, kao, ta klasa ne zanima).

Pa upravo to je sustina i cilj svake diskusije, dakle doci do najboljeg resenja koje ce na kraju odvesti u kupovinu. Naglasavam ovo "u Srbiji", jer kad nas nije moguce da kupis aparat, vidis npr. ovakve slike, odes i vratis ga.

I moja baba moze da pljuje ovu ili onu osobinu pojedinog aparata, ali kada dodje trenutak da se zavuce ruka duboko u dzep, onda ocigledno, neki drugi kriterijumi prevladaju??

P. S. Jos nesto, Sasa, ne sumnjam da si video dosta i dobrih slika sa A 2, samo nigde ne mozes da nadjes podatak o njihovom PROCENTU u okviru svih ispucanih.

Jer, ako za svaki snimak moram da strahujem da li ce aparat da mi da laznu potvrdu fokusa ili ne, onda je*es tu tehniku...

Hocu za 1000 EUR da mi svaki snimak bude upravo onakav kakvog ga zamisljam i ne zelim bilo kakva neprijatna iznenadjenja. Znam da je to itekako moguce.
 
Nebojsa Milanovic je napisao(la):
Sasa, ocekivao sam da ces ti to da kazes ( ti i ja smo na PP to vec razjasnili, mada ni ti nisi kupio novu A 2 nego polovnu A 1, za verovatno manje od pola cene nove A 2, pa je ta odluka neuporedivo laksa), ali sam prvenstveno mislio na Baneta i ostale junake.
Jeli, a reci mi, zašto kupovina aparata, pa bilo on koštao 1000 ili 10 000 evra, mora da bude ravna Pearl Harboru? Bitno mi je jedno, ili da kupujem direktno od Konica Minolte ili zvaničnog distributera, ili da kupujem od čoveka kojeg poznajem (ne u smislu da smo na "marš u pm", nego da znam ko je on i kako radi) - ne pravim pitanje da li mi je prodao u nekom klimatizovanom lokalu ili u haustoru neke zgrade u pola 11 uveče po jakom vetru i nekoj oštroj kiši. Ukoliko ne radi, vratim uvozniku i oni postupe po garanciji. A ukoliko sam kupio ovako na divljaka, onda znam kako da jurim tog čoveka i šta da mu radim i znam da taj neko neće praviti ******, jer verovatno od toga leba jede i ako kaže "dajem garanciju" onda valjda znači da je daje, a od nekog totalno nepoznatog ne bi kupio ni Minoltu A2, ni Pro1, a ni musteka 3000...
 
Nije Perl Harbur nego ne volim proizvoljna tumacenja i przenje na raznorazne tehnikalije (bez obzira sto mi je to najuza struka), a istovremeno zanemarivanje samog rezultata odnosno slike.

Lazna potvrda fokusa je nesto najstrasnije sto aparat moze da ti priredi, i ne verujem da iko moze da bude spokojan ako snima aparatom kod koga postoji i najmanja verovatnoca da se to desi (a ovde ona nije mala, naprotiv)

To se, kod nas recimo, nikako ne moze reklamirati
 
Dakle Minolta A2 prikazuje da je uspešno fokusirala, ali u stvari greši? Takvo sam imao iskustvo sa Samsungom 370, stvarno nisam znao da se i Minolti to dešava, pošto je (A2) nisam probao, eto, sad znam...
 
takvo iskustvo imaju koanon DSLr sa najskupljom kanonovom optikom na planeti.
 
...i nikon
 
Mislim da ovakvi komentari (opet) odvlace paznju sa sustine...

U tim konfiguracijama to je veoma redak izuzetak (i javlja se iskljucivo u duboko low-light uslovima), a nikako nesto sto se moze poistovetiti sa ovim sto Dzef govori i objasnjava u testu.

Pa neka je i mnogo manje od toga, vec i sama pomisao na to deluje mi dovoljno odbijajuce...

Samo da dodam:

Pricamo, pricamo, ali i dalje se niko nije opredelio i rekao: Kupio bih u Srbiji i pored toga A 2 za 1000 EUR
 
Poslednja izmena:
Za 800 bih, za 1000 ne. Ne bih dao vishe nego za 828.
 
Arahne, iskren da budem, ne verujem ti da bi to zaista i ucinio i mislim da je ova izjava data iz, na zalost, sasvim drugih razloga (ti, ako se ne varam, imas f828 sto znaci da jako dobro znas sta znaci siguran fokus i ne verujem da bi se pod bilo kojim uslovima usudio da ga rizikujes)...

Bilo kako bilo, svako na kraju donosi svoj sud...
 
pre bih kupio 828 ili a2, nego canona pro 1.
i ne desavaju se greske pod low light situacijama nego pod day light situacijama. na crno-belom tekstu.
 
Poslednja izmena:
cccccc, e zaista si neverovatan....

pro 1 niko nije pomenuo, osim da mi jos uvek nisi rekao sta zameras onom snimku kojeg si postovao...

Jedino sto sam zeleo je da umesto da se i dalje divimo jednom po jednom tehnicnom detalju na raznim aparatima, konacno pogledamo i koji je njihov REZULTAT odnosno kvalitet snimka kojeg naprave...

Izgleda da to ipak ovde nije moguce, jer je inat stara srpska boljka, jaca od svega...
 
Nebojsa.. malo vec postaje zamorno. Svi stalno vrtimo iste price i vracamo se na iste teme.
Sto se Minolte A2 tice:
Video sam MNOGO prikaza i komentara. Na raznim jezicima - Engleski, Ruski, Norveski. Imam kod kuce 3 engl. casopisa sa prikazima, slali mi ljudi skenove iz Francuskih casopisa i sl. Jos vise sam video/procitao licnih komentara i utisaka vlasnika aparata na raznim forumima i Webu (pcphotoreview, epinions,..). Mnogo osoba iznosi i mane i nezadovoljstva, ima puno objektivnih i starijih korisnika.
Video sam JOS VISE raznih slika - i uspesnih i neuspesnih. ADSL se usijao..

Sta sam zakljucio? Prvi primerci A2, bas prvi koji su stigli na trziste su imali problema sa fokusom. Ne svi naravno, odredjeni procenat. Neki su zamnjeni, neki popravljani. Radi se o npr nekoliko aparata u 100. I to je doslo ljudima koji isli na preorder, koji su kupovali u Aziji postom i sl.
Dcresource, Lunimous-landscape & dpreview. Svi su prijavili da im je prvi isporuceni test primerak bio falican. Drugi je bio OK. To su cesto bili pre-production modeli.
Svi kasniji testovi -u stampi na Web-u i sl. - bas niko nije primetio nikakav problem sa fokusom.
U zadnjih godinu dana nisam cuo ni za JEDAN-JEDINI slucaj zalbi na novo-kupljeni A2. Ni na Engleskim, ni na Americkim, ni na Norveskim forumima.

Blizi razgovor sa kupcima tih cuvenih "falicno-fokusnih" aparata je otkrio da je problem bio u podesenosti wide-fokusa. Kada se rucno koristila fokus-tacka, cak i na tim aparatima, nije bilo problema. Jedini koji je to *mozda* zabelezio je Dzef Keler. Medjutim, on ima istoriju cudnih desavanja, vracanja na ponovna snimanja jer je nesto zabrljao, zaboravio itd. Mnogo cenim njegove komentare, ali ume da zabrljavi.

Dakle, sada ti sudis po jednom testu aparata za koji se zna da nije bio ispravan da Minolta A2 "ima poznat problem sa fokusom"? Ako je tu nesto i bilo, davno je ispravljeno. A2 fokusira odlicno, sa razlikom sto su najbrzi u fokusu, a posebno si miran ako (kao mi) koristis uvek centralnu tacnu za fokus. Onda je jos brze i pouzdanije.

Pazi sad, Canon je izdao zakrpu za 20D. Priznat bag da se aparat zakljucava ako se menja objektiv pri auto shut-off. I sta sad, neko nije skinuo zakrpu (50% vlasnika 300D ne bi to ni umelo, kupci 20D su srecom bolji) i krene da blati okolo 20D - eto Canon pravi proizvode pune bagova, sram ih bilo, na sta to lici??!

Mani se A2, funkcionisu kao sat. Da li ti znas ikoga ko ima problema sa A2? Ja vise ne znam..
Ali, eto, ja imam problema sa svojim D30. Ima bag da kada su baterije blizu kraja, a fles skoro popunjen hoce ponekad da se zakljuca (Error) pri snimanju na CF. Baterije moraju napolje, a snimak propadne. Ne vazi za sve Fleseve - samo za neke. Na zalost, bas za mojih TwinMOS 256MB.. I nisam sam, nasao sam jos ljudi na dpreview sa slicnim problemom. Nije ispravio firmware, ima veze sa naponskim nivoom pojedinih CF kartica. I sta sad, da kazem nekom da nekupuje slucajno polovni D30?? Ili druge Canone?? To je sitnica, naravno da bih ga preporucio..

Moze neko da mi kaze da sam pristrasan prema Minolti.. Ali ja najvise koristim Canona. Imamo i Kodaka, imali smo i Casia. Svako ima svoje pro & contra. "Branio" sam ovde FUji S7000, SOny V3 (makro), ne zato sto volim te firme, vec sto mislim da su modeli bili "nepravedno optuzeni". Bas kao i A2. Meni je apsolutno svejedno sta pise na aparatu, koje je firme. Pokusavam da budem objektivan i da sagledam prednosti i mane. Naravno, postoje i subjektivne preference, kao prema mehanizkom zumu, ali to onda i naglasim da je subjektivno.
Ali pricanje da su A2 "neispravni", da imaju "los objektiv", da prave "lose slike", izvini, to nikako ne stoji..
 
nebojsa ti si kukao kako f828 ima poptuno sumaute boje, a tvoj kanon pro 1 prosto neverovatne.
to nema veze sa istinom, jer 828 uopste ne masi boje ja cak mislim da je bolji od bilo kod prsumer kanona, ali to stvarno nije bitno.
na onom tvom snimku nijedna, ali citaj NIJEDNA boja nije tacna.
i sta sad...hoces li da bacis taj pro 1 u kantu, ili ces shvatiti da je svaki aparat kompromis.
 
Sasa, ti i ja nemamo nikakav problem u razumevanju (osim vec konstatovane razlike u prioritetima, meni kvalitet slike a tebi ne bas), samo zelim da konacno pocne konkretna prica o prakticnom radu i stvarnim rezultatima tog rada...

Mico, to je tvoje misljenje, priznajem da me veoma cudi, pa ti predlazem da ponovo pogledas sve snimke...
 
pfu, pfu, pfu....khm...
dobro...
koja boja je tacna na tvom snimku georgijeva?
 
Ti si taj koji kritikuje, pa valjda treba da kazes sta ne valja, jer po mom misljenju, u tim uslovima i sa AWB sve itekako valja.

Ali molim te da bude u obliku "da sam ja snimao tim i tim aparatom to i to bi bilo bolje", a ne samo neosnovano pljuvanje.

Takodje, veoma bih rado cuo takve kritike i za ostale primere, a ne samo za taj za koji si se (ne znam samo zasto) uhvatio...
 
dobro,
ne mogu da vidim da li je autoWB, ali slozices se da nije tacan. sto je OK, jer se cesto gresi.
citava slika ti je u crvenkastom tonu. zidovi su cudni, zute na majicama drece, crvene majice drece, roze...
sto ke opet OK, ali ako ti vidis tako boje, cista desetka...ali ja ne.
boje su uvek bili kompris firmi, nista manjom zestinom prepucavano.
tako i oni sada vide boje. samo sto sada sustinku mogu i dosta lakse da je potrefe za veliku kolicinu WB.
fuji imaju super foru...osh kodaka osh...!
a kako smo dosli do ovoga, zato sto si ti negde rekao da sony 828 laze boje.
 
Samo da vam kazem da i Canon 300D na default setovanju i te kako ume da zezne WB i da pruzi pogresne boje. Primer je moja macka (vec sam stavio jednu sliku u onom postu gde svi trpamo dig.sl.) koja je u crno-sivim bojama a aparat je ladno u po bela dana sa AWB setovanjem, prikaze svu u tonovim boje rdje tj. "pregori" je. Svasta :wall: i iskreno tako nesto nisam ocekivao a takodje ume da ponekad zezne u auto-fokusu tj. ne ispadne ona ostrina koja bi bila idealna vec "tu negde" a opet od takvog aparata to ne ocekujem.
Ukratko za te pare (~850E) aparat je super ali nadao sam se mnogo vise :trust: a sa druge strane kad pogledam (verovatno) dosta bolji D20 i njegovu DUPLO vecu cenu (bez objektiva !) ... pa zadovoljan sam i ovim :eyebrows:
E sad, poenta je da kad jedan svojevremeno "low budget - revolucionaran" DSLR ume tako da zeza, zasto onda ocekivati od Minolte A2 ili Sony 828 nesto sto oni i nisu predvidjeni da uvek obezbede jer koliko god mi zeleli (a zelimo puno), tesko da obicni foto-aparati to mogu da obezbede - zato i postoje skupi/profi aparati i pre svega Objektivi o kojima mozemo samo da sanjamo.
Jedina zamerka Minolti A2 je da je mnooogo skupa ako stvarno kod nas kosta 1000E.
 
Poslednja izmena:
svi AF objektivi ovog sveta mase fokus, a ne zavisi samo od njega nego i kapiranja sa aparatom, pa cak i tu imamo kategorije poznato losih ili dobrih aparata u dirigovanju objektivom.
ta mrena koja se prikazuje na svakom cipu, je greska u WB i jos pridodato expozicija.
ja mislim da samo oko + - podneva moguce potrefiti WB dosta blizu, i pod nekim neonkama.
mrena je uvek tu u %, gde dolazimo do prednosti RAW formata.
 
E, zaista si me razocarao...

Ocenjivati da li neki aparat vuce na neku boju tako sto gledas snimak sa koncerta gde se u jednoj sekundi promeni bukvalno gotovo ceo spektar boja, valjda je nesto najpogresnije sto neko moze da uradi...

Ali rekoh vec, inat svasta moze da napravi...

Apropo WB, detaljno sam testirao A 80, Pro 1 i Rebela u raznim situacijama pod istim uslovima i svi su se pokazali jednako lose. Medjutim, intresesantno je da je greska koju je ispoljavao A 80 uvek bila najmanja, sto i ne mora da bude cudno, jer mislim da to zavisi i od konkretnih primera aparata tako da sam siguran da su svi Canoni od A 60 do 10D, u proseku jednaki po tome, verovatno zbog Digic-a (posebna blamaza za Canona je to sto ga recimo HP tu sije zestoko).

Maxer, sto se tice Rebela i gresaka pri izostravanju, verujem da ces vremenom steci osecaj za to kada hoce da te prevari i u tim trenucima ces biti dodatno oprezan i sa tim ces greske svesti najmanju mogucu meru. Za WB nema neke specijalne pomoci, gresi pa to ti je, ali ostaje RAW, custom ili SW kasnije.
 
mozda sam te ja razocarao, medjutim tvoj aparat djida boje.
a ti si rekao da je to takav nedostatak kod 828, da prosto treba da prestanu da ga proizvode.
evo sada ljubljeni i obozavani kanon mozda cak i ume da pogresi koju bojicu, pa cak i HP mozda ima bolji balans.
stvarno nebojsa, sta ja da zakljucim kada ti tvoje stavove menjas kako se logujes.
 
inace cisto da znas, slika moze da se analizira pod bilo kakvim okolinostima. ako znas!
ovo sto sam ja rekao za tvoju sliku stoji, to sto je slikano na koncertu nema veze, moglo je i na mesecu ili u podne.
dalje...
postoji razlika izmedju tona na ovu ili onu boju, to da si procitao i razumeo moj gornji post sve ti je objasnjeno i vristecih boja koji tvoj aparat prikazuje.
 
Poslednja izmena:
Jedino sto zelim je da budemo zaista objektivni i da se vise bavimo stvarnim rezultatima rada svakog aparata, tj. snimcima, a ne da se przimo na ovu ili onu tehnikaliju

Svi Canoni su losi u AWB, a ja kada sam Pro 1 opisivao to sam i naglasio, sto da ne...

To nema nikakve veze sa osobinom 828 da prenaglasava i deformise crvenu boju, a o aberacijama i da ne govorim...

BTW, ako neko ne menja svoje stavove i uopste sistem vrednosti onda to vazi za mene...
 
Nazad
Vrh Dno