Igre koje su uradjene u formi tipicnog holivudskog filma, gde ti treba da se ponasas kao tipican akcioni heroj nemaju hemiju i nece je nikada imati. Igranje takvih igara je isto sto i gledanje romanticnih ili teenage komedija, sve su medjusobno slicne, jako predvidljive i ostaju u secanju celih 5 minuta posle zavrsetka filma. One su tu da posluze svrsi, da zabave prosecnog gledaoca dok ih ne odgleda, kao sto igre koje si pomenuo sluze da ih obrnes i usput se dobro zabavis.
Igre koje dolaze iz Evrope i sa istoka imaju dijametralno suprotan pristup, one se prave da traju i pruzaju vise mogucnosti igracu (primeri: Stalker, Piranha Bytes igre, Bohemia igre). Neki ljudi takve igre ne vole sto je razumljivo.
Ne bih isao tako daleko i rekao da su te igre tako "proste". Ne treba svakoj FPS/TPS igri open-world setting. Sve zavisi naravno sta developeri zele da prenesu, i da li to moze da se uklopi u linearnu ili vise otvoreniju formu. Ne treba da zaboravis ni "common knowledge" da ne reaguju svi ljudi isto na razlicite stimulanse/izazove, i jednostavno ne mogu da uzivaju u onom i u cemu ti uzivas.
Daleko od toga da takve linearne igre ne treba da postoje, naravno. Ali, cinjenica je da se u poslednje vreme sve vise teze toj "filmskoj atmosVeri" i umesto da budu interaktivnije, igrama malo fali da postave igraca maltene u polozaj pasivnog "posmatraca", gde prakticno dobijas
auto-game 
. Danasnji hardver omogucava ogromne "seamless" svetove, a kompanije se drze "koridora" ko pijan plota. A zasto je takva sitaucija i koje su posledice toga?
Izuzimajuci pojedinge RPG-ove, postoje samo dve "full blown" igre tog tipa - pomenuti S/BP i dve "obicne" - FC i Crysis (do polovine).
FC2 ne zasluzuje da se spomene 
. Gde su ostale?
U pravu si za "istocni blok" btw

. Sea Dogs, Hard Truck, Silent Storm, Space Rangers 1&2, Star Wolves, IL-2, King's Bounty, Fantasty Wars, Stalker, Soldiers: Heroes of WWII... lista je podugacka. Pruzaju vise "zabave/$", ali to je individualno. Sta ako je nekom zabavnije da predje gore nabrojane igre za 10ak ili manje sati i "nastave dalje", vrate se svojim obavezama? Zar to nije vaznije - cista zabava koju neko vidi u njima, nego da se "zamlacuje" sa nekim tamo "komplikovanim" igrama, ma kako one bile "uzvisene, elitne, za odabrane" itd.? Tu dolazimo do sledeceg. Primeti da su u ovoj listi sve "default hardcore" igre, a industriji nisu vise glavna "ciljna grupa" hardcore igraci tih igara, nekada mahom " geek-based" entuzijasti. U zestokoj manjini su oni koji bi se "gnjavili" sa taktiziranjem u Ghost Recon-u, ili pomeranjem "hex po hex" u nekoj turn-based strategiji. Ljudi zele da se opuste nakon napornog dana i takve igre upravo to omogucavaju - "pure, unadulterated fun". Zasto bi se "smarali" sa komplikovanim interfejsima, strmom krivom ucenja i sl.? "Barijera za ulazak"/"cena ulaznice" u gaming je prilicno spustena, sto je sasvim ocekivano i normalno s obzirom na popularnost i mainstream karakter istog. Smesno i tuzno deluje kad se neki IT geek istripuje da je neka elita i misli da je cool zato sto igra neku "specijalnu" igru ili koristi komp na "specijalan" nacin, npr.
ovako.

I btw, procitaj Ivanov
post.
http://bit.ly/8t1aVJ
Whether or not RTS games are on the way out is hard to say. We're in a bit of a dry spell right now, but there are several on the horizon. StarCraft 2, SupCom 2, C&C rehash edition 10^5, etc. But we also have some strange "MMORTS" games coming too and those don't look like my cup of tea lol.
I think "easymode" gaming is so popular because most people don't want a challenge in their recreation. It's a different kind of gamer. It's the popularity of the industry, and the majority of gamers are no longer the type who want to have to try over and over to win. It's also important to remember that different people want different challenges.
With respect to adventure games, I wouldn't be surprised if they are selling more today than ever before. When they were the leading genre, the PC game industry was a tiny fraction of the size that it is today and it had an audience with different sensibilities. Technology couldn't really yet create the popular genres of today. But you could see the writing on the wall when games like Wolf3D and Diablo exploded with popularity and every company wanted in.
Yeah that probably has to do with quite a bit of it. Back when I started gaming, computers were almost exclusive the domain of Tech hobbyists, Tech heads, Programmers, etc... Persumably people with a high IQ and a predilection to obscure/forward looking technology. Hehe, makes me laugh inside to think of your average computer user today trying to resolve DMA/IRQ conflicts and free up enough memory to run a game.