Šta je novo?

Metro 2033: The Last Refuge

Zapravo, ostatak foruma bi voleo da u slučaju tvojih pisanija o igrama koje dolaze sa istočnog bloka - zna o čemu TI pričaš :D

Mislim, STALKER raspad na koji se ložiš, wtf? Rupa bez dna za patcheve...

Za prvi Stalker SoC je izbaceno 6 patcheva, odnosno 4, jer zadnja dva su vezana za multiplayer. Najveci patch je tezak 30-ak mb.

Za Clear Sky je izbaceno 8 patcheva, jer on i jeste bugovit. Ali je ujedno i jako kompleksna igra.

CoP ima jedan patch, no i bez njega radi odlicno. U njemu su bugovi svedeni na minimum, sto je za igru takvog tipa uspjeh.

To je svega 15 zvanicnih patcheva za tri igre. Gdje si nasao tih 44 da mi je znati? A za nezvanicne patcheve ja jos nisam cuo?

I kao sto rekoh, ovo sto rade 4A Games i THQ nema veze sa Stalkerom i GSC-om.
Tu ce biti 10-ak sati linearno/zatvorenog gameplaya, a to meni bas nije zanimljivo. Nadam se da ce bar atmosfera biti dobra?

Uh, oh, ah.

Naravno da Stalker ima bagove jer su pokusali da urade nesto sto nije lako realizovati, sa budzetom nedovoljnim da bankrotiraju . U visokobudzetnim Halo/GeoW/KZ/UC/CoD i ostalim "lead-by-the-nose" igrama prosto nema sta da zabaguje, ni u manjoj meri, a kamoli "game-breaker/stopping" ranga.

Kada neki MS/Sony 1st party tim, umesto na "sisi" svojih platform holdera, sa resursima i deadline-om nezavisnih istocnoevropskih timova, izbaci igr sa kompleksnim igrackim svetom kao u Stalkeru/Boiling Point-u, tek tada ce moci da se kaze da nema bagova, NHF.

Nekima treba puno vremena da to skuze :)
A GSC je jednostavno Amere poslao kuci, i to je ono sto ja cijenim izmedju ostalog. Rade igru kako oni hoce i kako su je zamislili.
 
Skužio sam ja to, bre, nije uopšte ovo topic o konzolama niti o Stalkeru, nego me zapanjuje kako se svaki put ljudi nalože na screenshotove, a dobijaju uvek istu bagovitu papazjaniju koja je, priznajem, fantastično privlačna zbog vidljivih potencijala koji govore o tome kakav bi to bio proizvod - da je dovršen i ispoliran.
 
Opet masis poentu.

Stalker je upamcen po jedinstvenoj horor crti koja se ne bazira na cudovistima od 100 metara niti hektolitrima krvi koji sikljaju po plocicama, niti Saw-like komadanju. Grafika nije nesto, zvuk nije nesto, animacije su jadne, prica je malo "u oblacima" i nije nesto ni ispricana kako treba, fali tu dosta BUDZETA da bi igra bila ispolirana, jelte...
Ali ostaje ono da u vreme kad se Stalker prelazio svaki horor film tada mi je bio smesan i negledljiv. A tu je i taj milje i okruzenje Cernobilja, koje je i igracima sa zapada otvorilo oci i stvorilo pravu armiju zaljubljenika u ovakav tip igre, i otvorilo nov pogled u "nepoznat" deo sveta i igre koje dolaze odatle.

Fallout3 koji se pojavio kasnije, onako, u slicnom okruzenju jelte, onako sav ispoliran i glittery, je smesan kao crtani film u odnosu na Stalker, i to su mnogi igraci na zapadu prepoznali.

Konkretno u ovom slucaju, niko nesto i ne hvali ove shotove iskljucivo zbog grafike ili da izgledaju vr' (do onog tvog posta, makar), vec nas uglavnom vise zanima hoce li imati (upravo tu) hemiju kao Stalker.
Ako cemo vec o grafici, shotovi izgledaju - korektno, i nista vise...ali kao sto rekoh, to nije poenta ovde.
 
Upravo zavrsavam knjigu i mogu reci ako uspeju da prenesu makar delic atmosfere iz romana igra ce biti odlicna, bez obzira na grafiku... Nadajmo se da ce rusi prevazici decije bolesti i da igra nece biti bagovita. Ohrabruje me i to sto su rekli da su zanemarili bilo kakav multiplayer zarad sto bolje price.
 
Posle one svinjarije sa OFP Dragon Rising ne bi niko smeo da se kladi na grafiku na osnovu marketing klipova i screen-ova... dok ne proba "in game".

Sto se tice grafike Stalkera, Max je u pravu... Sve je puno lepse izgledalo u najavama...
 
Poslednja izmena:
Pustite Stalker. Pricajte o ovoj igri.

I ovdje su u pitanju Ukrainci, mada to nije niti bitno.
 
Jel se zna neki release date?
 
U visokobudzetnim Halo/GeoW/KZ/UC/CoD i ostalim "lead-by-the-nose" igrama prosto nema sta da zabaguje, ni u manjoj meri, a kamoli "game-breaker/stopping" ranga.

Ceo post ti je sjajan ali sam morao da izdvojim ovaj deo. Posto postoje ljudi koji tu cinjenicu jos uvek previdjaju treba sto vise puta to reci dok konacno ne ukapiraju. Igre koje su uradjene u formi tipicnog holivudskog filma, gde ti treba da se ponasas kao tipican akcioni heroj nemaju hemiju i nece je nikada imati. Igranje takvih igara je isto sto i gledanje romanticnih ili teenage komedija, sve su medjusobno slicne, jako predvidljive i ostaju u secanju celih 5 minuta posle zavrsetka filma. One su tu da posluze svrsi, da zabave prosecnog gledaoca dok ih ne odgleda, kao sto igre koje si pomenuo sluze da ih obrnes i usput se dobro zabavis.

Igre koje dolaze iz Evrope i sa istoka imaju dijametralno suprotan pristup, one se prave da traju i pruzaju vise mogucnosti igracu (primeri: Stalker, Piranha Bytes igre, Bohemia igre). Neki ljudi takve igre ne vole sto je razumljivo. Ono sto nije razumljivo jeste njihova potreba da to nerazumevanje dozivljavaju kao neki licni nedostatak pa krenu da pljuju ono sto je drugacije (konkretan primer je u ovom threadu, necu da izdvajam da autor ne bi pomislio da imam pik na njega, sto jednostavno nije tacno).
 
Poslednja izmena:
Ceo post ti je sjajan ali sam morao da izdvojim ovaj deo. Posto postoje ljudi koji tu cinjenicu jos uvek previdjaju treba sto vise puta to reci dok konacno ne ukapiraju. Igre koje su uradjene u formi tipicnog holivudskog filma, gde ti treba da se ponasas kao tipican akcioni heroj nemaju hemiju i nece je nikada imati. Igranje takvih igara je isto sto i gledanje romanticnih ili teenage komedija, sve su medjusobno slicne, jako predvidljive i ostaju u secanju celih 5 minuta posle zavrsetka filma. One su tu da posluze svrsi, da zabave prosecnog gledaoca dok ih ne odgleda, kao sto igre koje si pomenuo sluze da ih obrnes i usput se dobro zabavis.

Igre koje dolaze iz Evrope i sa istoka imaju dijametralno suprotan pristup, one se prave da traju i pruzaju vise mogucnosti igracu (primeri: Stalker, Piranha Bytes igre, Bohemia igre). Neki ljudi takve igre ne vole sto je razumljivo. Ono sto nije razumljivo jeste njihova potreba da to nerazumevanje dozivljavaju kao neki licni nedostatak pa krenu da pljuju ono sto je drugacije (konkretan primer je u ovom threadu, necu da izdvajam da autor ne bi pomislio da imam pik na njega, sto jednostavno nije tacno).

Nepotrebno zaostravanje... Daj malo respekta prema member-ima:
Svaki klinac koji je "ogulio dve tastature" razlikuje sta je Bohemia Interactive a sta "Holywood", it to se vidi iz aviona... a bojim se da je neimenovani kojeg pominjes poslednji kojem "to nerazumevanje" treba da otklonis...
Sva genijalnost istocne produkcije (i filmske i igracke) koju "nam objasnjavas" ne moze da sakrije trivijalnu cinjenicu da je u prvom Stalkeru vegetacija smesno uradjena a pucanj iz oruzja jos smesniji...
Igra treba da ima prvo "vizuelnu hemiju" koja ce igraca odvuci u ostale hemije, ma kako genijalne bile u Ukrainskom primeru...
Ako je nema... to je objektivna mana - pa makar joj quest-ove i trigere radili zajedno Dostojevski i Mihalkov

Jednostavno... mislim da nije fer nekome ko je veci esteta od proseka (ukljucujuci i mene) udarati zig slepca za istocnu produkciju... barem ne na forumu ovog nivoa
 
Poslednja izmena:
) ne moze da sakrije trivijalnu cinjenicu da je u prvom Stalkeru vegetacija smesno uradjena a pucanj iz oruzja jos smesniji...
Igra treba da ima prvo "vizuelnu hemiju" koja ce igraca odvuci u ostale hemije, ma kako genijalne bile u Ukrainskom primeru...
Ako je nema... to je objektivna mana - pa makar joj quest-ove i trigere radili zajedno Dostojevski i Mihalkov

Jednostavno... mislim da nije fer nekome ko je veci esteta od proseka (ukljucujuci i mene) udarati zig slepca za istocnu produkciju... barem ne na forumu ovog nivoa

Odakle tebi da je pucanj smesan, kalasnjikov tako zvuci, moj cale koji je inzenjer u vojnoj vec dve ipo decenije, dok sam ga igrao, cuo je jedan rafal i znao je odmah koja je puska :D.

Dalje oko vizuelne hemije, ona je savrsena i stalkeru, sta hoce da brojimo poligone na laticama cveca i davati estetski sud o tome? nema estetike u toj igri, ima samo "hemije"(citaj radijacije;) ).

I na kraju zakljucak,- esteticnost i atmosfericnost-, ovo drugo je bitnije, i diktira ovo prvo, kakvo god ono bilo.
 
Upravo zavrsavam knjigu i mogu reci ako uspeju da prenesu makar delic atmosfere iz romana igra ce biti odlicna, bez obzira na grafiku... Nadajmo se da ce rusi prevazici decije bolesti i da igra nece biti bagovita. Ohrabruje me i to sto su rekli da su zanemarili bilo kakav multiplayer zarad sto bolje price.

'Des nas'o knjigu, i na kom jeziku?
 
Opet masis poentu.

Stalker je upamcen po jedinstvenoj horor crti ...

Stalker je upamcen po bagovima, toliko izraženim da ne znaš da li da se smeješ ili plačeš. A da čekaš dve godine da to igraš, nema svrhe. Ali tema nije Stalker, lepo reče Starac
 
Osnovni Stalker je dobar...kakav je Clear Sky. A i sam po sebi, Shadow of Chernobyl je dobra igra.
Ne super,ali je neosporno dobra igra - sa sjajnom atmosferom i pričom koja nije loša.
A bagova imaju i druge igre.
 
Igre koje su uradjene u formi tipicnog holivudskog filma, gde ti treba da se ponasas kao tipican akcioni heroj nemaju hemiju i nece je nikada imati. Igranje takvih igara je isto sto i gledanje romanticnih ili teenage komedija, sve su medjusobno slicne, jako predvidljive i ostaju u secanju celih 5 minuta posle zavrsetka filma. One su tu da posluze svrsi, da zabave prosecnog gledaoca dok ih ne odgleda, kao sto igre koje si pomenuo sluze da ih obrnes i usput se dobro zabavis.

Igre koje dolaze iz Evrope i sa istoka imaju dijametralno suprotan pristup, one se prave da traju i pruzaju vise mogucnosti igracu (primeri: Stalker, Piranha Bytes igre, Bohemia igre). Neki ljudi takve igre ne vole sto je razumljivo.

:D

Ne bih isao tako daleko i rekao da su te igre tako "proste". Ne treba svakoj FPS/TPS igri open-world setting. Sve zavisi naravno sta developeri zele da prenesu, i da li to moze da se uklopi u linearnu ili vise otvoreniju formu. Ne treba da zaboravis ni "common knowledge" da ne reaguju svi ljudi isto na razlicite stimulanse/izazove, i jednostavno ne mogu da uzivaju u onom i u cemu ti uzivas.
Daleko od toga da takve linearne igre ne treba da postoje, naravno. Ali, cinjenica je da se u poslednje vreme sve vise teze toj "filmskoj atmosVeri" i umesto da budu interaktivnije, igrama malo fali da postave igraca maltene u polozaj pasivnog "posmatraca", gde prakticno dobijas auto-game :D. Danasnji hardver omogucava ogromne "seamless" svetove, a kompanije se drze "koridora" ko pijan plota. A zasto je takva sitaucija i koje su posledice toga?
Izuzimajuci pojedinge RPG-ove, postoje samo dve "full blown" igre tog tipa - pomenuti S/BP i dve "obicne" - FC i Crysis (do polovine). FC2 ne zasluzuje da se spomene :D . Gde su ostale?


U pravu si za "istocni blok" btw ;). Sea Dogs, Hard Truck, Silent Storm, Space Rangers 1&2, Star Wolves, IL-2, King's Bounty, Fantasty Wars, Stalker, Soldiers: Heroes of WWII... lista je podugacka. Pruzaju vise "zabave/$", ali to je individualno. Sta ako je nekom zabavnije da predje gore nabrojane igre za 10ak ili manje sati i "nastave dalje", vrate se svojim obavezama? Zar to nije vaznije - cista zabava koju neko vidi u njima, nego da se "zamlacuje" sa nekim tamo "komplikovanim" igrama, ma kako one bile "uzvisene, elitne, za odabrane" itd.? Tu dolazimo do sledeceg. Primeti da su u ovoj listi sve "default hardcore" igre, a industriji nisu vise glavna "ciljna grupa" hardcore igraci tih igara, nekada mahom " geek-based" entuzijasti. U zestokoj manjini su oni koji bi se "gnjavili" sa taktiziranjem u Ghost Recon-u, ili pomeranjem "hex po hex" u nekoj turn-based strategiji. Ljudi zele da se opuste nakon napornog dana i takve igre upravo to omogucavaju - "pure, unadulterated fun". Zasto bi se "smarali" sa komplikovanim interfejsima, strmom krivom ucenja i sl.? "Barijera za ulazak"/"cena ulaznice" u gaming je prilicno spustena, sto je sasvim ocekivano i normalno s obzirom na popularnost i mainstream karakter istog. Smesno i tuzno deluje kad se neki IT geek istripuje da je neka elita i misli da je cool zato sto igra neku "specijalnu" igru ili koristi komp na "specijalan" nacin, npr. ovako. :D
I btw, procitaj Ivanov post. :)


http://bit.ly/8t1aVJ
Whether or not RTS games are on the way out is hard to say. We're in a bit of a dry spell right now, but there are several on the horizon. StarCraft 2, SupCom 2, C&C rehash edition 10^5, etc. But we also have some strange "MMORTS" games coming too and those don't look like my cup of tea lol.

I think "easymode" gaming is so popular because most people don't want a challenge in their recreation. It's a different kind of gamer. It's the popularity of the industry, and the majority of gamers are no longer the type who want to have to try over and over to win. It's also important to remember that different people want different challenges.

With respect to adventure games, I wouldn't be surprised if they are selling more today than ever before. When they were the leading genre, the PC game industry was a tiny fraction of the size that it is today and it had an audience with different sensibilities. Technology couldn't really yet create the popular genres of today. But you could see the writing on the wall when games like Wolf3D and Diablo exploded with popularity and every company wanted in.

Yeah that probably has to do with quite a bit of it. Back when I started gaming, computers were almost exclusive the domain of Tech hobbyists, Tech heads, Programmers, etc... Persumably people with a high IQ and a predilection to obscure/forward looking technology. Hehe, makes me laugh inside to think of your average computer user today trying to resolve DMA/IRQ conflicts and free up enough memory to run a game.
 
Poslednja izmena:
sto ljudi sto cudi...obrni okreni...svaka igra ima ciljnu grupu a izdavaci to znaju bolje nego forumasi...nije svaka igra za svakoga i ne samo to, vec jedna te ista igra ne lezi isto u razlicito vreme...;) tako da se moze reci da su svi u pravu i niko nije u pravu istovremeno osim mene koji je u pravu da niko nije u pravu :d
 
Tacno tako Colt,
Sta ti vredi sto volis dobar RPG ako ti zivot nametne svaki dan stresan ili odgovoran posao, obaveze s klincima, jos cekas da klinac zaspi da bi mogao da igras... i kad ti se oci sklapaju od umora, 22h-23h treba da raspravljas questove na arhaicnom engleskom...itd
Tesko da ces se zabaviti... a jos teze da ces se posle tri dana secati radnje i razgovora...

Jeste li se ikad pitali zasto u Japanu, visoko obrazovanoj industrijalizovanoj naciji ljudi igraju "*****ske igre", da ne pominjem sege za odrasle i prepune barove sa game-automatima... u koje prosecan srednjoskolac iz urbane Srbije ne bi usao ni do WC-a
 
Tacno tako Colt,
Sta ti vredi sto volis dobar RPG ako ti zivot nametne svaki dan stresan ili odgovoran posao, obaveze s klincima, jos cekas da klinac zaspi da bi mogao da igras... i kad ti se oci sklapaju od umora, 22h-23h treba da raspravljas questove na arhaicnom engleskom...itd
Tesko da ces se zabaviti... a jos teze da ces se posle tri dana secati radnje i razgovora...

eh zivote zivoticu :d
tezak je zivot gejmerski...:d

ako nista ovaj off me bas dobro nasmeja...:d:D
 
Poslednja izmena:
Sve je nazalost istina. I ja sam prinudjen da igram igre koje mogu da predjem za 5-10h...to je najvise sto mogu sebi da priustim zbog posla i ostalih drustvenih obaveza.

Al brale, dusa mi vapi za neprespavanim nocima, krvavim ocima i kompletnim socijalnim otudjenjem. :D
 
Kad sam nervozan, umoran ili jednostavno nemam vremena za "prave" igre ja upalim GTA4, Burnout Paradise, Far Cry 2 i ubijam, gazim, rusim, unistavam pola sata totalno random, bez pracenja bilo kakve price. Kad imam vremena igram RPG. Igre kao Betmeni, CoDovi i slicne "ni na nebu, ni na zemlji, ocemo da smo prave ali ne previse ozbiljne igre" ne konzumiram nikada. Na ljude kojima su takve igre vrh, kojima su RPG igre teske, zahtevne, kompleksne gledam isto kao na one sto slusaju Britni, Karleusu i Cecu. Ja jos nisam igrao toliko kompleksan RPG da me glava zaboli od njega (kad naprave tako nesto javicu).

I jos jednom da ponovim, da li cu "obrnuti" igru ili ne, prestalo je da mi bude bitno u drugom srednje. Ako mi se igra stvarni dopada dovescu je do kraja ako me smori ostavicu za koji mesec. To prelazenje iste tupave CoD kampanje po peti put na veteran u cilju postizanja boljeg vremena ne razumem. Pa bolje je trositi vreme na F2P MMO.
 
Poslednja izmena:
Kad sam nervozan, umoran ili jednostavno nemam vremena za "prave" igre ja upalim GTA4, Burnout Paradise, Far Cry 2 i ubijam, gazim, rusim, unistavam pola sata totalno random, bez pracenja bilo kakve price. Kad imam vremena igram RPG. Igre kao Betmeni, CoDovi i slicne "ni na nebu, ni na zemlji, ocemo da smo prave ali ne previse ozbiljne igre" ne konzumiram nikada. Na ljude kojima su takve igre vrh, kojima su RPG igre teske, zahtevne, kompleksne gledam isto kao na one sto slusaju Britni, Karleusu i Cecu. Ja jos nisam igrao toliko kompleksan RPG da me glava zaboli od njega (kad naprave tako nesto javicu).

Mrzi me da quotujem svaku recenicu ali uopste se ne slazem sa ovim, FC2 ili GTA nisam ukupno igrao 10 minuta i meni su to trash igre, pogotovo FC2. Ali mi je betmen skroz ok za opustanje, ima kao neku pricicu, muzika je sjajna, gameplay jos bolji, ima sunjanja, ima fajta, letenje, sajle, ludnica...:) jedno kratko ali intenzivno singleplay iskustvo, igram ga sat-dva dnevno, nekad i manje. Nije mi vrh igra ali je odlicna, zasto mesati Cecinu muziku u celu pricu, po istoj logici ja mogu da kazem isto za tebe i igre koje ti igras u trenucima opustanja? :)
 
Samo se nadam da igra nece biti previse klustrofobicna i linearna. Ne ocekujem novog Stalkera, ali ne i novi Bioshock. :)
 
[YOUTUBE]vpFJcArB1GE[/YOUTUBE]
 
Metro 2033 Developer Interview:

http://worthplaying.com/article/2010/1/12/interviews/71469/

WP: Metro 2033 will be available on the Xbox 360 and PC. Are we looking at DX10 or DX11 support for the PC version? Are there any other nifty graphical features?

DL: Yeah, that's correct. We're going to be on the 360 and PC. The PC version does utilize DX10 and PhysX. We're also looking at DX11 and working with nVidia on that.

WP: What about gameplay? Whenever something comes out on the PC and console, a lot of PC gamers complain that he game has been "console-fied." What are we looking at, control-wise, for the PC version versus console?

DL: I want to make it very clear that our PC SKU is our lead SKU. This is not a port. We're putting everything into the PC. The controls on the PC are going to be designed for PC gamers, exactly what they're used to.
 
Vrh Dno