Šta je novo?

Maya vs Max

NeoKey

Čuven
Učlanjen(a)
27.12.2001
Poruke
19
Poena
604
E ovako: nameravam da pocnem da se bavim pravljenjem najrazlicitijih animacija, kako za internet tako i za raklame i sl. pa sam u dilemi koji od ova dva programa da pocnem da ucim - znam da je Max najpopularniji kod nas ali u poslednje vreme sve vise nalecem na Maya korisnike...

Ne zelim da otvaram raspravu o tome koji je bolji od ova dva, interesuje me samo u cemu su razlike, kakva im je zahtevnost i kakva su Vasa iskustva sa doticnima...

Hvala
 
e sad sta je bolje Max ili Maya?
Ova prica ce nas odvesti u daleku proslost kad je perica bio mali.

Ako zelis brze rezultate onda je Max prava stvar za tebe, jer je manje zahtevan hardverski i lakse se nauci. Uz par pluginova tipa FinalRender,Brazil, Shag Fur, reactor moi ces da postignes bolje rezultate.
Max od maje ima lakse poligonalno modelovanje, nacin koji ce ti trebati za 80 posto objekata, osim za "industrijsko" modelovanje za koji bi uzeo nurbs plugin Rhino. Maya ima plogonalno modelovanje koje je mocno ali ipak nije tako lako za koriscenje kao u maxu ali zato maya j*** u mozak max-a po pitanju nurbs modelovanja. tako da su po pitanju modeling-a izjednaceni.
Sto se tice animacije Maya je tu bolja, mnogo, mnogo. opet max je lakse nauciti ali maya nudi mnogo vise. da nije tako ne bi je koristili profesionalni studiji.Sto se tice renderinga, bez pluginova (brazil, finalrender za max renderman, ray tools, virtual ray (tako nesto) za mayu) oba programa su jadna, posebno maya. ali mogu se naci pluginovi tako da je to manja mana.
ako znas c oba programa ce biti podjednako lako prosiriti skriptovima.
Posto nesto ne mirisem max, bice mi ovo tesko reci : posto si pocetnik uzmi max a pre ili kasnije ces preci na Mayu.
Mada te nista ne kosta ako ne testiras i neke druge programe tipa Lighwtave (moj favorit-mozda najbolji poligonal modeling), Cinema 4d XL 7, real 3d, mirai ( za modelovanje odlican)
 
Za pocetak Max4.0 bez ikakvih updejta i ostalih gluposti. Nicemu nesluze a prave probleme sa raznim korisnim pluginovima u 90% slucajeva. Obavezno stavi Brazil rendering system ali pocni da ga koristis tek kad dobro ovladas okruzejem MAx-a. Za Animacije ga zaboravi (mislim na Brazil REnder) posto je ocajno spor.
Glavna prednos Maya paketa je fantastican NURBS modeling kao sto je silvereye vec napomenuo, i zbog svojih nenadmasnih phisique alata i pluginova. Njen render nista nije bolji od Maxovog ali se za profesionalnu primenu koristi RenderMan kojeg nazalost nema na Warezima :D .
Elem pocni sa MAxom (knjige: MAX Biblija 3 ili 4 i ako nadjes jos neke / za Brazil render idi na www.splutterfish.com tamo ces naci mnoga objasnjenja i tutorijale) za neke pluginove i rendere se slobodno javi meni 064/1776069 (ako uspes da me dobijes... :D )
a kasnije.. ma kad naucis MAx nista ti vise nije potrebno :) .
poz.
E da obavezno se poigraj sa Cinema 4D 7!!!
 
ako vec instaliras max, pronadji plugin mesh tools olaksace ti modelovanje.
 
Pazi... Od Max-a su generalno bolji i Softimage i Maya... Maya je ubedljivo najbolji softver za modelovanje, animaciju i sve efekte ali ima los render... U principu, koriste se eksterni renderi za takve stvari... Posto INDUSTRIAL LIGHT & MAGIC koristi MAYA softver, 99% efekata iz Hollywood filmova od 98-me pa na ovamo je uradjeno u Maya-i (imam 700mb filmica o tome kako je sta pravljeno - ne bi verovali!!!)... Dakle, ne vredi ni porediti Max i Maya-u, mada su u pitanju nijanse... koliko god to zvucalo cudno... Maya je malo bolja, ali je to dovoljno da bude prihvacena o strane velikih... Uostalom, kao i Softimage, portovana je sa profi stanica (SGI) na PC... ILM i dalje, naravno, radi na Indigo i O na kvadrat i sl. masinama...
 
byMaX je napisao(la):
Pazi... Od Max-a su generalno bolji i Softimage i Maya... Maya je ubedljivo najbolji softver za modelovanje, animaciju i sve efekte ali ima los render... U principu, koriste se eksterni renderi za takve stvari... Posto INDUSTRIAL LIGHT & MAGIC koristi MAYA softver, 99% efekata iz Hollywood filmova od 98-me pa na ovamo je uradjeno u Maya-i (imam 700mb filmica o tome kako je sta pravljeno - ne bi verovali!!!)... Dakle, ne vredi ni porediti Max i Maya-u, mada su u pitanju nijanse... koliko god to zvucalo cudno... Maya je malo bolja, ali je to dovoljno da bude prihvacena o strane velikih... Uostalom, kao i Softimage, portovana je sa profi stanica (SGI) na PC... ILM i dalje, naravno, radi na Indigo i O na kvadrat i sl. masinama...

Znam nekoliko ljudi koji godinama rade u sva tri programa i koji se nece sloziti sa tobom po pitanju maje. Maya je pukla izuzetno puno za marketing, Dizniju je dala kompletan software i podrsku besplatno samo da bi se pricalo kako dizni radi na maji. To je dalo rezultate. Ne znam da li pricas iz licnog iskustva ali koliko znam maya ima losiji modeling od maxa izuzev u Nurbsu gde je ubedljivo najmocnija. Daleko od toga da ne vredi porediti mayu i max. Recimo, jesi li cuo nekad da neko radi arhitekturu u Mayi? Sve se radi ili u Max-u ili u Viz-u (sto je isto max sa nekoliko dodataka za arhitekturu). Takodje, max izuzetno brzo napreduje, daleko brze i od maye i od softimage-a. Videcemo sta ce biti u narednim verzijama. Softimage je nepravedno zapostavljen posto je slabo zastupljen kod nas i malo ljudi zna da radi u njemu, a koliko cujem rec je o najmocnijem programu od ova tri vodeca. Sto se tice lightwave-a sa svojom zastarelom tehnologijom, mislim da ne ulazi u konkurenciju pomenuta tri programa (izuzev sto ima neprevazidjeni render). Za Cinema4d ne znam nista izuzev sto sam cuo da ga neki uopsteno hvale ali to mi ne znaci puno, a program kod nas i nije bas previse zastupljen.
Dakle, da se vratimo na temu, odgovor na pitanje odakle poceti nije bas lak ali mislim da treba da krenes od onoga sto neko moze da ti pokaze. Znaci ako znas coveka koji zna Max onda kreni od Max-a, ako znas nekog ko zna Mayu (i hoce da te uputi), kreni od maye, ili od neceg treceg. Jako ces tesko sam sve savladati. Ne kazem da je nemoguce ali trebace ti bar tri puta vise vremena nego da ti neko pokaze.
 
e sad si me iznervirao. Nisam ja neki Lightwave freak i uopste se ne uplicem u te ratove sta je bolje jer ima ljudi koji imaju na hardu instaliranu mayu a ne znaju da naprave cica glisu dok drugi i sa blenderom prave strava stvari.ALi kako mozes da kazes da Lightwave ima zastarelu arhitekturu?!?!? Dobro sad, nisi ti prvi koji to kaze. Istina je da je lightwave-u u poredjenju sa max-om fali modifier stack i da se za multiply undo u layout-u mora koristiti poseban, free plugin. A koje su te ostale mane. Mnogi kao manu navode cudan i arhaican interfejs, sto je stvar ukusa. Tekstualni interfejsi (koji inace, manje vise postoji i u Softimage-u) su se mnogo puta pokazali boljim od interfejsa sa ikonicama. Zar nije lakse doci do neke opcije logicki sledeci tekstualne nazive opcija, umesto kliktanja na trotinet-viljuska-opanak.

LIghtwave je toliko zastareo da se sa njim prave filmovi (Jimmy Neutron), serije (star trek serijal), spotovi (Gorillaz i Robi Vilijams).
Newteku fali mocna masinerija za propagandu. To je mala firmica sa manje od sto zaposlenih, ukupno. Koliki staf imaju Alias i Discreet?
 
silvereye je napisao(la):
e sad si me iznervirao. Nisam ja neki Lightwave freak i uopste se ne uplicem u te ratove sta je bolje jer ima ljudi koji imaju na hardu instaliranu mayu a ne znaju da naprave cica glisu dok drugi i sa blenderom prave strava stvari.ALi kako mozes da kazes da Lightwave ima zastarelu arhitekturu?!?!? Dobro sad, nisi ti prvi koji to kaze. Istina je da je lightwave-u u poredjenju sa max-om fali modifier stack i da se za multiply undo u layout-u mora koristiti poseban, free plugin. A koje su te ostale mane. Mnogi kao manu navode cudan i arhaican interfejs, sto je stvar ukusa. Tekstualni interfejsi (koji inace, manje vise postoji i u Softimage-u) su se mnogo puta pokazali boljim od interfejsa sa ikonicama. Zar nije lakse doci do neke opcije logicki sledeci tekstualne nazive opcija, umesto kliktanja na trotinet-viljuska-opanak.

LIghtwave je toliko zastareo da se sa njim prave filmovi (Jimmy Neutron), serije (star trek serijal), spotovi (Gorillaz i Robi Vilijams).
Newteku fali mocna masinerija za propagandu. To je mala firmica sa manje od sto zaposlenih, ukupno. Koliki staf imaju Alias i Discreet?

Pre svega, samo cool i bez sekiracije, ok? Izneo sam svoje misljenje na osnovu licnog iskustva i iskustva drugih ljudi. Odmah da kazem da od svih navedenih programa relativno dobro poznajem samo max i u njemu radim ali daleko od toga da sam emotivno vezan iskljucivo za njega i da ga smatram najboljim za sve. Sto se tice lightwave-a seo sam jednom sa covekom koji odlicno poznaje sva cetiri pomenuta programa i radi u njima vec godinama, on mi je pokazao malo lightwave i neke cake kojima se lightwave sluzi da bi se dobile neke relativno jednostavne stvari. Tada sam video da se neke stvari za koje znam da se u max-u dobijaju za 10-15 minuta ovde dobijaju sa bar 45 minuta rada. Postoje i znatni problemi u mapiranju objekata itd. Znaci nije pitanje interfejsa vec jednostavno njihovog pristupa. Na kraju krajeva sam si naveo neke argumente. I jos, koliko znam program se bazira na tehnologiji staroj desetak godina.
Sto se tice samog interfejsa licno se ne vezujem za tekstualni ili graficki interferjs. Bitno je da moze da se uradi odredjeni zadatak. Ipak, ne slazem se s tobom da je bolji tekstualni od grafickog interfejsa. Mozda je u pocetku teze nauciti sta koja ikonica znaci ali kasnije to znacajno olaksava i ubrzava rad. Na kraju krajeva max recimo ima i jedno i drugo, pa kako ti volja. Ali pitaj ljude koji rade u max-u koliko njih koristi tekstualni interfers.
Znaci bez ljutnje, izneo sam ono sto znam, ne kazem da je program katastrofalan, daleko od toga. Program se smatra sledecim na listi posle ova tri vodeca znaci daleko od toga da je los. Video sam neke radove u lightwave-u koji izgledaju zaista vrhunski. Samo je pitanje koliko je uzelo vremena da se tako nesto uradi.
Na kraju, nemoj sad da ovo predje u prepucavanje, kazem ti, to je samo moje misljenje. Niko nije obavezan da se slozi sa mnom, ok?
 
ok, nisam se ljutio samo me iznerviraju ocene koje lice na predrasude. Ne kazem da tvoja ocena jeste ali mi je tako licila sinoc. Sta sve covek utripuje prilikom pripremanja ispita za etf?pobrljavio sam.

Istina je da Lightwave ima mane, koje ne poricem. Ali arhitektura programa se zaista iz korena izmenila verzijom 6 i 6.5. To se ne moze naravno videti na prvi pogled jer nisu bili ludi da izgube stare korisnike tako radikalnim promenama korisnickog intefejsa. Newtek je verovatno jedina kompanija koja daje help i korisnicima koji nisu legalni. Istina.A teksturisanje je sada dosta lako i Atlas uv mape su veoma mocne i lake za koriscenje.

Ma u stvari ova rasprava je glupa je kako kaze nas stari neimenovani narodni pesnik: ne bije boj svijetlo oruzje vec srce u junaka.
 
leksa je napisao(la):
Pre svega, samo cool i bez sekiracije, ok? Izneo sam svoje misljenje na osnovu licnog iskustva i iskustva drugih ljudi. Odmah da kazem da od svih navedenih programa relativno dobro poznajem samo max i u njemu radim ali daleko od toga da sam emotivno vezan iskljucivo za njega i da ga smatram najboljim za sve. Sto se tice lightwave-a seo sam jednom sa covekom koji odlicno poznaje sva cetiri pomenuta programa i radi u njima vec godinama, on mi je pokazao malo lightwave i neke cake kojima se lightwave sluzi da bi se dobile neke relativno jednostavne stvari. Tada sam video da se neke stvari za koje znam da se u max-u dobijaju za 10-15 minuta ovde dobijaju sa bar 45 minuta rada. Postoje i znatni problemi u mapiranju objekata itd. Znaci nije pitanje interfejsa vec jednostavno njihovog pristupa. Na kraju krajeva sam si naveo neke argumente. I jos, koliko znam program se bazira na tehnologiji staroj desetak godina.
Sto se tice samog interfejsa licno se ne vezujem za tekstualni ili graficki interferjs. Bitno je da moze da se uradi odredjeni zadatak. Ipak, ne slazem se s tobom da je bolji tekstualni od grafickog interfejsa. Mozda je u pocetku teze nauciti sta koja ikonica znaci ali kasnije to znacajno olaksava i ubrzava rad. Na kraju krajeva max recimo ima i jedno i drugo, pa kako ti volja. Ali pitaj ljude koji rade u max-u koliko njih koristi tekstualni interfers.
Znaci bez ljutnje, izneo sam ono sto znam, ne kazem da je program katastrofalan, daleko od toga. Program se smatra sledecim na listi posle ova tri vodeca znaci daleko od toga da je los. Video sam neke radove u lightwave-u koji izgledaju zaista vrhunski. Samo je pitanje koliko je uzelo vremena da se tako nesto uradi.
Na kraju, nemoj sad da ovo predje u prepucavanje, kazem ti, to je samo moje misljenje. Niko nije obavezan da se slozi sa mnom, ok?

Slazem se sa navedenim...
 
Samo da se ogradim od svega... Ja ne govorim iz licnog iskustva ali jako dobro poznajem ljude koji su provodili eone sa sva tri/cetiri programa i svi tvrde da je *trenutno* Maya najbolja... Naravno, neki bolji u ovom, neki u onom, ali to je ono sto sam ja od profesionalaca "pokupio"...

P.S.

Mozda znate Obrada ili Mihu....
 
E bre ljudi koliko price u prazno...
Kakav bre ILM, kakvi profesionalci, takve stvari se ne rade u nasim uslovima. Sve sto se napravi na nasem trzistu moze da se radi u bilo kom programu, nek covek lepo proba, pa nek izabere sta mu se vise svidja.
A kad dodje u Industrial Light & Magic, lako ce da predje na ono sto se tamo koristi ;)
 
Ja idalje mislim da je za pocetak najbolje odabrati MAX jer je apsolutno najjednostavniji za upoznavanje i dalje napredovanje.
Ima fantastican Help sistem u kome je aposolutno svaki deo programa lepo objasnjen i za skoro svaki postoji dobar tutorijal. Na maxovoj strani je takodje skoro neiscrpna baza pluginova koji ga poboljsavaju i cine ga jednostavnijim.
Ljudi (oni malo profesionlaniji su ga ranije izbegavali zbog relativno lose render masine... ali sad kad je MEntal Ray (moj omiljeni) sazreo, kad je stigao Sper brz FR i Brazil koji pretenduje da ih sve nadmasi, nema razloga da se mucis sa ostalim programima.
 
Nazad
Vrh Dno